Σχόλιο Ν.Τερζή: "Τελικά οι ψεκασμοί που έλεγαν ότι είναι για κουνούπια ? δίκιο είχαν ... όχι όμως για να τα σκοτώνουν αλλά για να τα μεταλλάξουν και να μας ψοφήσουν !"

Λονδίνο Κουνούπια που είχαν τροποποιηθεί γενετικά στο εργαστήριο απελευθερώθηκαν για πρώτη φορά στο φυσικό περιβάλλον, στο πλαίσιο μελέτης μικρής κλίμακας για την καταπολέμηση του δάγγειου πυρετού στην Καραϊβική. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί πράγματι να μειώνει τους πληθυσμούς των επικίνδυνων εντόμων. Όπως και η ελονοσία, ο ....

δάγγειος πυρετός μεταδίδεται από τα τσιμπήματα μολυσμένων κουνουπιών -συνήθως κουνούπια του είδους Aedes aegypti, το οποίο απαντάται και στην Ελλάδα. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης και θεραπείας για την ιογενή ασθένεια, επιδημιολόγοι, εντομολόγοι και γενετιστές φλερτάρουν εδώ και χρόνια με την ιδέα της απελευθέρωσης γενετικά τροποποιημένων κουνουπιών, σχεδιασμένων να μειώνουν τους πληθυσμούς του εντόμου. Τέτοια «μεταλλαγμένα» αρσενικά κουνούπια έχουν δημιουργηθεί σε αρκετά εργαστήρια, μέχρι σήμερα όμως κανείς δεν γνώριζε αν τα έντομα αυτά θα επιβίωναν στο περιβάλλον και θα κατάφερναν να ζευγαρώσουν με κανονικά κουνούπια, ώστε να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τώρα, ερευνητές από τη Βρετανία αναφέρουν ότι δοκίμασαν αυτή την προσέγγιση σε μια μικρή έκταση του νησιού Γκραντ Κέιμαν. «Δείξαμε ότι τα γενετικά τροποποιημένα αρσενικά κουνούπια, τα οποία απελευθερώθηκαν σε μια έκταση δέκα εκταρίων [100 στρεμμάτων] σε μια περίοδο τεσσάρων εβδομάδων, ζευγάρωσαν επιτυχώς με άγρια θηλυκά και γονιμοποίησαν τα αβγά τους» αναφέρει στο Nature Biotechnology η ομάδα του Λουκ Άλφεϊ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. «Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι είναι εφικτός ο έλεγχος του δάγγειου πυρετού με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας για την καταστολή των πληθυσμών του A. aegypti στο ανοιχτό πεδίο» γράφουν στη δημοσίευσή τους οι ερευνητές. Τα «μεταλλαγμένα» κουνούπια δημιουργήθηκαν στα εργαστήρια της Oxitec Limited, μιας εταιρείας που ίδρυσαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Στόχος του πειράματος ήταν να «σαμποτάρει» την αναπαραγωγή των εντόμων. Σε αντίθεση όμως με προηγούμενες προσπάθειες, οι οποίες βασίζονταν σε εντελώς στείρα γενετικά τροποποιημένα αρσενικά έντομα, τα αρσενικά κουνούπια της Oxitec Limited μπορούν να ζευγαρώνουν και να αποκτούν απογόνους. Οι απόγονοι αυτοί όμως πεθαίνουν πριν φτάσουν στην αναπαραγωγική ηλικία, περιορίζοντας έτσι την αύξηση του πληθυσμού.

Newsroom ΔΟΛ