Μακεδνός έγραψε: Έχεις κολήσει στον 2ο αιώνα μ.χ. ενώ εγώ λέω άλλα.ΞΕΚΟΛΑ!!!
Λες ότι έλεγαν και λένε οι εθνικοί από το 2 αιώνα μ.Χ. έως σήμερα. Άλλαξε ρεπερτόριο να ξεκολλήσω και εγώ.
Μακεδνός έγραψε:
Απλά νομίζω θέλεις να χαρακτηρίσεις μόνο τους δικούς μου θεούς ως "κακούς".
Όχι αντιθέτως, ξεκίνησα το θέμα γιατί θέλω να δω τι έγινε στο μήκος της ιστορίας αντικειμενικά και όχι προκατειλημμένα.
Επίσης οι θεότητες, δεν είναι κτήμα σου ή κτήμα μου επομένως είναι λάθος έκφραση να λες ότι είναι δικοί σου, σαν να ήταν πετσετάκια. Έπειτα δεν είπα ότι είναι αποκλειστικά κακές θεότητες, είπα ότι "αν ταυτιστούν με τους αγγέλους" τότε χωρίζονται σε καλές και κακές θεότητες όπως και οι άγγελοι χωρίζονται σε καλούς και έκπτωτους. Βέβαια και χωρίς να κάνουμε ταύτιση μεταξύ αγγέλων – θεών πάλι διακρίνουμε καλές και κακές θεότητες. Αντίστοιχες θεότητες βλέπουμε σε όλο το κόσμο, από την Ινδία έως την Αίγυπτο, και πάντα χωρίζονται σε φωτεινές και σκοτεινές, καλές και κακές.
Στην Ινδία για παράδειγμα ακόμα πιστεύουν στο πολυθεϊσμό και ταυτόχρονα σε ένα θεό Δημιουργό . Όμως λατρεύουν και τις υποδεέστερες θεότητες.
Και εδώ μιλάμε για λατρεία όχι τιμή.
Η διαφορά στη λατρεία παραμένει : εμείς δεν λατρεύουμε υποδεέστερες θεότητες ενώ οι εθνικοί το κάνουν .
Μακεδνός έγραψε:
Σου είπα ότι υπάρχει διαφορετική κοσμοθεωρία.Όταν εμφανίζονται γίνονται "εγκόσμιοι",αλλά αυτό δεν αλλάζει την θεϊκή τους ιδιότητα.
Καμία αντίρρηση. Παραμένουν υποδεέστεροι του Ον.
Μακεδνός έγραψε:
Στην αρχαία Ελλάδα η έννοια άγγελος χαρακτήριζε κάποιον ο οποίος μετέδιδε ειδήσεις, πληροφορίες ή αγγελίες. Ως θεϊκή ή υπερβατική παρουσία η έννοια άγγελος εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πρόσωπο του Ερμή, ο οποίος προσφωνείται ως άγγελος της Περσεφόνης από τον Όμηρο.Δεν υπάρχουν άγγελοι για μας με την χριστιανική έννοια και ότι περικλείεται σε αυτήν.Έχετε μια τάση να φέρνετε τα πάντα στα μέτρα της δικής σας θρησκείας και αυτό δεν είναι σωστό,δεν γίνεται
Συμφωνώ. Η διαφορές είναι ανάλογες όπως και στης μεσοποτάμιας ή Αιγυπτιακής ή Ινδικής κοσμοθεωρίας λόγω γεωγραφικής απόκλισης. Όταν λέμε όμως «άγγελος Κυρίου» στο Χριστιανισμό εννοούμε απεσταλμένο του Κυρίου που μεταδίδει κάτι. Έφυγε το «Κυρίου» και έμεινε να λέγεται άγγελος.
Τώρα αυτό που στην Αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν «θεία » και το κατανοούσαν ως πλήθυνση του ενός Ον, στο Χριστιανισμό το ονομάζουν «αγγελικές τάξεις» και το κατανοούν ως δημιουργήματα του ενός Ων έως και σήμερα.
Επομένως δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές στη κοσμοθεωρία όσο νομίζεις.
Μακεδνός έγραψε:
Άλλωστε τότε δεν θα είχαμε και διαφορές.Όπως επίσης να δαιμονοποιείτε(με την χριστιανική έννοια) τα πάντα που είναι για να δείξετε ότι μόνο εσείς έχετε δίκιο και μεις είμαστε κατώτεροι και πλανεμένοι.
Ε, ναι Ελ υπάρχει προκατάληψη, υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει σκόπιμη πλάνη από τους διώκτες του Χριστού. Αλλά αν επιλύουμε επιτυχώς τις διαφορές εν τέλει βλέπουμε ότι δεν υπάρχει λόγος διαφωνίας εξ αρχής.
Όσο αναφορά τώρα τη ταύτιση , στο Χριστιανισμό ταυτίζονται οι 12 θεοί με τους αποστάτες. Ας δούμε γιατί :
Μακεδνός έγραψε:
Ε πες μου Τιτανομαχία να καταλάβω. Αν δεν ήταν αυτοί οι "αποστάτες" αγαπητέ μου δεν θα υπήρχε ανθρώπινο γένος και όλα όσα γνωρίζουμε ότι έδωσε η αρχαία Ελλάδα στον πολιτισμό.
Όταν λέμε "αποστάτες" καταρχάς εννοούμε αρχικά τους πρώτους αποστάτες του Ουρανού. Δηλαδή τους Τιτάνες (ελληνιστί) με κεντρικό αποστάτη τον Κρόνο (ελληνιστί) που κατά τη μυθολογία ήταν ο νεότερος και ποιο φιλόδοξος που ήθελε να σφετεριστεί την εξουσία του Πατήρ του.
Επομένως ο Κρόνος ταυτίζεται με τον Εωσφόρο (εβραϊστι).
Έπειτα όταν λέμε ότι "αρχαίοι Θεοί" (εκτός από την Πλατωνική έννοια του Ον) απλά ήθελαν να επαναφέρουν τη τάξη στο κόσμο λόγω του ότι είχε δημιουργηθεί από τους "Τιτάνες" σφετεριστές -αποστάτες, και ο "Δίας" ήθελε "εκδίκηση" επειδή ο "Κρόνος" ήταν "τραγικός πατέρας" αυτό είναι ένας μύθος. Η «τιτανομαχία» και οι «τιτάνες» κλείστηκαν στα Τάρταρα στον Άδη από τον Δία στο πλαίσιο του μύθου λοιπόν.
Βάζω εισαγωγικά γιατί αυτά είναι στο πλαίσιο του μύθου/πραγματικότητας και ο μύθος όπως ξέρεις χρειάζεται αποκωδικοποίηση. Αν θυμάσαι οι μύθοι έκαναν κακό στους νέους που δεν τους καταλάβαιναν κατά το Πλάτωνα.
Για παράδειγμα, ο ανθρωπόμορφός Δίας του μύθου είναι κάπως αδιανόητο πως είναι ταυτόχρονα ο Ον αφού ο Όν είναι αγέννητος ενώ ο Δίας γεννημένος από τη γραμμή των έκπτωτων Τιτάνων. . .. .
Για αυτό ο Πλάτωνας απομυθοποίησε το μύθο και εξήγησε την έννοια του Ον ως την αρχή και Δημιουργό όλων.
Αν δεχτούμε κυριολεκτικά ότι οι Ολύμπιοι πολέμησαν τους Τιτάνες με την βοήθεια ανθρώπων ημίθεων , τότε πρέπει να νιώθουμε ηρωικά συναισθήματα για αυτούς, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν ήταν της γραμμής των αποστατών (αφού ήταν παιδιά του Κρόνου). Είναι δικαίωμα του καθένα να θέλει να τους τιμήσει ή όχι λοιπόν.
Είπες όμως προηγουμένως ότι δεν έχουν ανάγκη αναγνώρισης άρα γιατί λες τώρα ότι πρέπει να τους τιμούμε με θυσίες;
Μακεδνός έγραψε:
Λοιπόν κατ' εμέ αξίζει να τους τιμούμε.Τώρα να κατά την δική σου άποψη δεν αξίζει δεν έχω να πω κάτι άλλο πάνω σ' αυτό
Ας δούμε λοιπόν πως «τιμούν» τους "Ολύμπιους θεούς" στις μέρες μας.
Μακεδνός έγραψε:
Στην λατρεία των Ολυμπίων Θεών η θυσιαστική πράξη δεν νοείται ως απάρνηση αλλά κυρίως ως εορταστική διαδικασία. Η λεγόμενη "δαίς", το θυσιόδειπνο ή θυσιαστικό συμπόσιο, αποτελεί την πλέον συνήθη θρησκευτική πρακτική στη λατρεία των Ολυμπίων. Το ιερείο προσφέρεται στον Θεό από τους λάτρεις του, αλλά το κρέας του καταναλώνεται από τους ίδιους σε εορταστικό δείπνο, στον δε τιμώμενο Θεό προσφέρουν μη βρώσιμα τμήματα του ζώου (οστά, λίπη κ.λ.π.) που τα προσφέρουν ολοκαύτωμα στην πυρά του βωμού, το μέσο που αϋλώνει το υλικό και μεταφέρει τις προσφορές από τον υλικό κόσμο των θνητών στον άϋλο εκείνο των Θεών. Η Θεολογία της Θυσίας βασίζεται στην Επικοινωνία και τον Λόγο και γενικά σε όλα γιατί, αμφότερα δώρα των Θεών για τα οποία ανταποδίδουν οι θνητοί διάφορα υλικά αγαθά από όσα τους παρέχει η Φύση για εξασφάλιση της ζωής τους.Επίσης δεν υπάρχουν μόνο αιματηρές θυσίες αλλά και αναίμακτες όπου προσέφεραν κάθε είδους τρόφιμα.
Καταρχάς δεν βρίσκεις περίεργο να προσφέρει κανείς στο Θεό τα κόκαλα και λίπη και να τρώει το καλό μέρος; Δεν θυμάσαι ότι στο μυθικό έργο του Αισχύλου ο Προμηθέας έκανε το ίδιο για να περιπαίξει τον ίδιο τον Δία(/Ον) και αυτός Νευρίασε;; Πόση τιμή λες να νοιώθει ο Θεός (σου) με τέτοια προσφορά ; Εγώ θα ντρεπόμουν στη θέση σου να κάνω τέτοια προσφορά.
Μακεδνός έγραψε:
Εγώ προσωπικά δεν τις δέχομαι!
Επομένως δεν συμφωνείς με ένα θεμελιώδες μυστήριο της εθνικής θρησκείας. Συμφωνείς δηλαδή με τους Χριστιανούς ότι είναι λάθος ;
Ας δούμε και τις άλλες εκδοχές:
Μακεδνός έγραψε:
Ας πούμε όμως και για τις δικές σας θυσίες.Ο χριστιανικός Θεός απαιτούσε και αυτός πριν ξαφνικά την δει αλλιώς. Έδωσε ρητές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο ήθελε να τον λατρεύουν οι Ισραηλίτες, και αυτό περιλάμβανε προσφορές και θυσίες.(Αριθμοί, κεφάλαια 28 και 29) Μερικές προσφορές αποτελούνταν από καρπούς της γης. Άλλες περιλάμβαναν τη θυσία ζώων όπως οι ταύροι, τα πρόβατα, τα κατσίκια, τα περιστέρια και τα τρυγόνια. (Λευιτικό 1:3, 5, 10, 14• 23:10‐18• Αριθμοί 15:1‐7• 28:7) Υπήρχαν ολοκαυτώματα τα οποία έπρεπε να καταφαγωθούν από τη φωτιά.(Έξοδος 29:38‐42) Υπήρχαν επίσης οι θυσίες συμμετοχής, στις οποίες συμμετείχαν όσοι τις πρόσφεραν τρώγοντας από αυτό που θυσιαζόταν στον Θεό.(Λευιτικό 19:5‐8)
Όλες οι προσφορές και οι θυσίες που γίνονταν στον Θεό υπό το Μωσαϊκό Νόμο ήταν ένας τρόπος απόδοσης λατρείας προς τον Θεό και αναγνώρισής του ως τον Κυρίαρχο του σύμπαντος. Μέσω τέτοιων θυσιών, οι Ισραηλίτες εξέφραζαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευλογία και την προστασία του και λάβαιναν συγχώρηση για τις αμαρτίες τους. Όσο τηρούσαν πιστά τις απαιτήσεις του για λατρεία, ευλογούνταν πολύ.(Παροιμίες 3:9, 10.)
Ας πάμε και στο σήμερα,κάθε χρόνο σκοτώνονται και τρώτε κάθε Πάσχα το αρνί.Εσύ ή εσείς το δέχεστε αυτό;;;
Καταρχάς το Αρνί δεν είναι θυσία αλλά ελληνική παράδοση μαζί με το κοντοσούβλι , τα κλαρίνα κτλ. Απορώ ώρες ποιος τα λέει αυτά και με τον κόσμο που τα πιστεύει…. Αν ήταν θυσία φυσικά δεν θα το δεχόμουν.
Δεν αποτελεί μυστήριο της εκκλησίας δηλαδή.
Έπειτα ίσως γνωρίζεις αν διαβάσεις προσεκτικά την Καινή Διαθήκη, ότι ο Μωσαικός Νόμος (δηλαδή όλα αυτά που περιγράφεις ) καταργήθηκε μετά τον Ιησού Χριστό όπως και όλες αυτές οι συνήθειες για όσους πίστεψαν στη Βασιλεία των Ουρανών. Για τους Εβραίους δεν καταργήθηκαν για αυτό και θεωρούμε ότι παρέμειναν σε πρωτόγονο στάδιο (θεολογικά).
Ξεχνάς μήπως ότι η σταυρική θυσία του Ιησού Χριστού ήταν η τελική θυσία (του ίδιου του ενσαρκωμένου Λόγου) και ότι πέρα από αυτή , κάθε αιματηρή θυσία και βρώση ζώου ακυρώνει/ατιμάζει τη σχέση με το Θεό/Ων; Μήπως δεν ξέρεις ότι κάθε Κυριακή προσφέρουμε πρόσφορο στην Εκκλησία (Οι χριστιανοί προσφέρουν άρτο εις ανάμνηση του Ιησού Χριστού) ; Αυτή είναι η «προσφορά», το πρόσφορο.