Ημερομηνία : 20 Νοέμ 2017, 14:33


Πρόσφατα Θέματα

Tελευταία άρθρα του blog


Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 102 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Ιούλ 2013, 20:52 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 22 Νοέμ 2009, 21:16
Δημοσ.: 1282
Thanks:
Thanked:
time στο post
Φίλε μου με αυτα που εβαλες με επιβεβαιώνεις.

Παράθεση:
Παρατηρώντας οι άνθρωπο την φύση,τους ανθρώπους και το σύμπαν γύρω τους,ανακάλυψαν οτι τα πάντα τα διέπει μια ενέργεια δημιουργίας και φθοράς,απο την οποία δεν διαφεύγει κάτι.
Και η ενέργεια αυτή,είναι τόσο απόλυτη και σημαντική που δεν γίνεται να παρέχεται τυχαίως,αλλά κάποιος- κάτι με νού την ελέγχει ,και την παρέχει.
Ετσι σε αυτό το κάποιος -κάτι,κάποιον ον δηλαδή του έδωσαν το όνομα ΖΕΥΣ-ΔΙΑΣ.
ΖΕΥΣ,γιατί ενώνει τα διεστώτα και επέρχεται η δημιουργία.
ΔΙΑΣ,γιατί διαιρεί τα υπάρχοντα και επέρχεται φθορά και θάνατος.

Σ'αυτήν την οντότητα,της έδωσαν ανθρωπόμορφια και της κατασκεύσαν και άγαλμα και έτσι η λατρεία αυτή διαδόθηκε στο πέρασμα των αιώνων.

Ανάλογα την ενέργεια που διέπει την φύση για ανθοφορία και καρποφορία,την απόδωσαν στην Μητέρα Γη->Δήμητρα->Δα-μήτηρ->Γα -μήτηρ.

Την ενέργεια της αγάπης,του έρωτα στην Αφροδίτη.
Την ενέργεια του πολέμου,της έχθρας του μίσους στον Άρη.
Την ενέργεια της σοφίας και της λογικής-νου ,στην Αθηνά,η οποία βγήκε απο τον Δία,που είναι ο νους που δημιούργησε τα πάντα,άρα μόνο απο αυτόν μπορούσε να επέλθει η ενέργεια της σοφίας.
κ.τ.λ.


Και συ λες απο κάτω:

Ο Δίων Χρυσόστομος, περιγράφει εδώ γιατί ενώ οι θεοί είναι αόρατοι, εμείς τους απεικονίζουμε ανθρωπόμορφους): «Γιατί το νού και τη φρόνηση αυτή καθεαυτή ούτε κάποιος γλύπτης, ούτε κάποιος ζωγράφος δύναται να την αποδώσει εικαστικά. Επειδή αόρατα είναι αυτά και ουδείς γνωρίζει τι περί αυτών.

Aρα κανείς δεν τους έχει δεί,ωστόσο κάπως τους αντιλαμβάνονται γα να λέε οτι υπάρχουν κάποιοι θεοί.

Και πως τους αντιλαμβάνονται;


Ευριπίδης (Ελένη,560) λέει: « Ω θεοί. Θεός γάρ καί το γιγνώσκειν φίλους ». Ω θεοί, η αναγνώριση των αγαπημένων είναι θεός. (Ο θεός ταυτίζεται με μία κατάσταση, με κάτι άυλο). Επίσης, ο Ευριπίδης στην: (Ανδρομάχη, 1226-1227) λέει: «Ιώ ιώ. Τί κεκίνηται, τίνος αισθάνομαι θείου;» (μιλάει ο χορός) Ω! ω! Τι κινείται; Ποιανού αισθάνομαι θεού παρουσία; (Η παρουσία κάποιου θεού γίνεται αντιληπτή ως κίνηση, ως ροή ενέργειας).


Αρα πως είμαστε σίγουροι,οτι όντως υπάρχουν οι θεοί και δεν πρόκειται περί θεοποίησης της ροής ενέργειας;


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  

pros

 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2013, 01:53 
Αφυπνισμένος
Αφυπνισμένος
Κατάσταση:
Εγγραφη: 27 Ιουν 2013, 17:13
Δημοσ.: 168
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Όχι αντιθέτως, ξεκίνησα το θέμα γιατί θέλω να δω τι έγινε στο μήκος της ιστορίας αντικειμενικά και όχι προκατειλημμένα.
Επίσης οι θεότητες, δεν είναι κτήμα σου ή κτήμα μου επομένως είναι λάθος έκφραση να λες ότι είναι δικοί σου, σαν να ήταν πετσετάκια. Έπειτα δεν είπα ότι είναι αποκλειστικά κακές θεότητες, είπα ότι "αν ταυτιστούν με τους αγγέλους" τότε χωρίζονται σε καλές και κακές θεότητες όπως και οι άγγελοι χωρίζονται σε καλούς και έκπτωτους. Βέβαια και χωρίς να κάνουμε ταύτιση μεταξύ αγγέλων – θεών πάλι διακρίνουμε καλές και κακές θεότητες. Αντίστοιχες θεότητες βλέπουμε σε όλο το κόσμο, από την Ινδία έως την Αίγυπτο, και πάντα χωρίζονται σε φωτεινές και σκοτεινές, καλές και κακές.
Στην Ινδία για παράδειγμα ακόμα πιστεύουν στο πολυθεϊσμό και ταυτόχρονα σε ένα θεό Δημιουργό . Όμως λατρεύουν και τις υποδεέστερες θεότητες. Και εδώ μιλάμε για λατρεία όχι τιμή.


Όταν λέω δικοί μου,ξέρεις πολύ καλά με ποια έννοια το λεώ.

LAPTONAS έγραψε:
Η διαφορά στη λατρεία παραμένει : εμείς δεν λατρεύουμε υποδεέστερες θεότητες ενώ οι εθνικοί το κάνουν .


Είδες κανέναν αρχαίο Έλληνα να τους αποκαλεί υποδυέστερους ή κατώτερους;Εγώ αυτό δεν το έχω δει πουθενά.Τότε εσύ πως λες ότι είναι υποδυέστεροι ή κατώτεροι;


LAPTONAS έγραψε:
Συμφωνώ. Η διαφορές είναι ανάλογες όπως και στης μεσοποτάμιας ή Αιγυπτιακής ή Ινδικής κοσμοθεωρίας λόγω γεωγραφικής απόκλισης. Όταν λέμε όμως «άγγελος Κυρίου» στο Χριστιανισμό εννοούμε απεσταλμένο του Κυρίου που μεταδίδει κάτι. Έφυγε το «Κυρίου» και έμεινε να λέγεται άγγελος.
Τώρα αυτό που στην Αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν «θεία » και το κατανοούσαν ως πλήθυνση του ενός Ον, στο Χριστιανισμό το ονομάζουν «αγγελικές τάξεις» και το κατανοούν ως δημιουργήματα του ενός Ων έως και σήμερα. Επομένως δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές στη κοσμοθεωρία όσο νομίζεις.


:0307 Άντε να στο πω χριστιανικά μπας και συνενοηθούμε.Οι Θεοί είναι,αν και δεν είναι έτσι ακριβώς, σαν τον Χριστό που είναι Υιός του του Πατέρα του.Είναι ο υιός του κατώτερος ή υποδυέστερος του πατέρα του;;;


LAPTONAS έγραψε:
Βάζω εισαγωγικά γιατί αυτά είναι στο πλαίσιο του μύθου/πραγματικότητας και ο μύθος όπως ξέρεις χρειάζεται αποκωδικοποίηση. [/color] Αν θυμάσαι οι μύθοι έκαναν κακό στους νέους που δεν τους καταλάβαιναν κατά το Πλάτωνα.


Σωστά,το ίδιο παθαίνετε και εσείς :happy2

LAPTONAS έγραψε:
Για παράδειγμα, ο ανθρωπόμορφός Δίας του μύθου είναι κάπως αδιανόητο πως είναι ταυτόχρονα ο Ον αφού ο Όν είναι αγέννητος ενώ ο Δίας γεννημένος από τη γραμμή των έκπτωτων Τιτάνων. . .. .
Για αυτό ο Πλάτωνας απομυθοποίησε το μύθο και εξήγησε την έννοια του Ον ως την αρχή και Δημιουργό όλων.


Σωκράτης:...φαίνεται δὲ καὶ τῷ πατρὶ αὐτοῦ λεγομένῳ τῷ Διὶ [396a]παγκάλως τὸ ὄνομα κεῖσθαι: ἔστι δὲ οὐ ῥᾴδιον κατανοῆσαι. ἀτεχνῶς γάρ ἐστιν οἷον λόγος τὸ τοῦ Διὸς ὄνομα, διελόντες δὲ αὐτὸ διχῇ οἱ μὲν τῷ ἑτέρῳ μέρει, οἱ δὲ τῷ ἑτέρῳ χρώμεθα οἱ μὲν γὰρ Ζῆνα, οἱ δὲ Δία καλοῦσιν συντιθέμενα δ᾽ εἰς ἓν δηλοῖ τὴν φύσιν τοῦ θεοῦ, ὃ δὴ προσήκειν φαμὲν ὀνόματι οἵῳ τε εἶναι ἀπεργάζεσθαι. οὐ γὰρ ἔστιν ἡμῖν καὶ τοῖς ἄλλοις πᾶσιν ὅστις ἐστὶν αἴτιος μᾶλλον τοῦ ζῆν ἢ ὁ ἄρχων τε καὶ βασιλεὺς τῶν πάντων. συμβαίνει οὖν ὀρθῶς [396b]ὀνομάζεσθαι οὗτος ὁ θεὸς εἶναι, δι᾽ ὃν ζῆν ἀεὶ πᾶσι τοῖς ζῶσιν ὑπάρχει: διείληπται δὲ δίχα, ὥσπερ λέγω, ἓν ὂν τὸ ὄνομα, τῷ Διὶ καὶ τῷ Ζηνί. τοῦτον δὲ Κρόνου ὑὸν ὑβριστικὸν μὲν ἄν τις δόξειεν εἶναι ἀκούσαντι ἐξαίφνης, εὔλογον δὲ μεγάλης τινὸς διανοίας ἔκγονον εἶναι τὸν Δία: κόρον γὰρ σημαίνει οὐ παῖδα, ἀλλὰ τὸ καθαρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκήρατον τοῦ νοῦ. ἔστι δὲ οὗτος Οὐρανοῦ ὑός, ὡς λόγος: ἡ δὲ αὖ ἐς τὸ ἄνω ὄψις καλῶς ἔχει τοῦτο τὸ ὄνομα καλεῖσθαι, [396c] οὐρανία, ὁρῶσα τὰ ἄνω, ὅθεν δὴ καί φασιν, ὦ Ἑρμόγενες, τὸν καθαρὸν νοῦν παραγίγνεσθαι οἱ μετεωρολόγοι, καὶ τῷ οὐρανῷ ὀρθῶς τὸ ὄνομα κεῖσθα

Συμβαίνει λοιπόν να ονομάζεται σωστά ο Θεός τούτος, γιατί εξαιτίας του έχουν το ''Ζην'' όλα τα ζωντανά όντα. Το όνομά του, λοιπόν, ενώ ήταν ενιαίο, διαιρέθηκε, όπως είπα, διττά, ''ΔΙΑΣ'' και ''ΖΗΝΑΣ''. Αν κάποιος άκουγε ξαφνικά ότι αυτός είναι παιδί του Κρόνου, θα το θεωρούσε υποτιμητικό, γιατί λογικό θα ήταν να είναι απόγονος κάποιας μεγάλης διάνοιας ο Δίας, ''Κόρος'' όμως δεν σημαίνει παιδί αλλά το ''καθαρό'' και ''ακήρατο'' (αμόλυντο) στοιχείο του νου. Τούτος, όπως λένε, είναι γιός του Ουρανού. Και σωστά, αυτό που βλέπουμε προς τα επάνω λέγεται ''ουράνιον'' γιατί ''ορά τα άνω'', απ' όπου λένε όσοι ασχολούνται με τα μετέωρα, Ερμογένη, ότι προέρχεται ο ''καθαρός νους'', ώστε και για τον ουρανό σωστό είναι το όνομα." (ΠΛΑΤΩΝ ΚΡΑΤΥΛΟΣ)

_________________
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2013, 13:16 
Αφυπνισμένος
Αφυπνισμένος
Κατάσταση:
Εγγραφη: 27 Ιουν 2013, 17:13
Δημοσ.: 168
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Είναι δικαίωμα του καθένα να θέλει να τους τιμήσει ή όχι λοιπόν. Είπες όμως προηγουμένως ότι δεν έχουν ανάγκη αναγνώρισης άρα γιατί λες τώρα ότι πρέπει να τους τιμούμε με θυσίες;


Για να δείξουμε την ευγνωμοσύνη μας.


LAPTONAS έγραψε:
Καταρχάς δεν βρίσκεις περίεργο να προσφέρει κανείς στο Θεό τα κόκαλα και λίπη και να τρώει το καλό μέρος; Δεν θυμάσαι ότι στο μυθικό έργο του Αισχύλου ο Προμηθέας έκανε το ίδιο για να περιπαίξει τον ίδιο τον Δία(/Ον) και αυτός Νευρίασε;; Πόση τιμή λες να νοιώθει ο Θεός (σου) με τέτοια προσφορά ; Εγώ θα ντρεπόμουν στη θέση σου να κάνω τέτοια προσφορά.


Ο Δίας ως τίμιος και Δικαιόσυνος(ένα από τα προσωνύμιά του) συμφώνησε με τον Προμηθέα να δώσει το λόγο του, πως όποιο μερίδιο διαλέξει, αυτό θα παίρνουν οι θεοί και το άλλο οι άνθρωποι.Ναι μεν νευρίασε αλλά κράτησε τον λόγο του.Τι πιο τίμιο;;


LAPTONAS έγραψε:
Επομένως δεν συμφωνείς με ένα θεμελιώδες μυστήριο της εθνικής θρησκείας. Συμφωνείς δηλαδή με τους Χριστιανούς ότι είναι λάθος
΄

Δεν είπα ότι είναι λάθος απαραίτητα,όπως είπα επίσης ότι υπάρχουν και αναίμακτες θυσίες και άλλες.Ως τυπολατρικό συμφωνώ!

LAPTONAS έγραψε:
Έπειτα ίσως γνωρίζεις αν διαβάσεις προσεκτικά την Καινή Διαθήκη, ότι ο Μωσαικός Νόμος (δηλαδή όλα αυτά που περιγράφεις ) καταργήθηκε μετά τον Ιησού Χριστό όπως και όλες αυτές οι συνήθειες για όσους πίστεψαν στη Βασιλεία των Ουρανών. Για τους Εβραίους δεν καταργήθηκαν για αυτό και θεωρούμε ότι παρέμειναν σε πρωτόγονο στάδιο (θεολογικά).


17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι ἀλλὰ πληρῶσαι. 18 ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται. 19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτως τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ' ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν.(Ματθ. 5)

17 Μη νομίσετε ότι ήρθα να καταλύσω το νόμο ή τους προφήτες. Δεν ήρθα να καταλύσω, αλλά να συμπληρώσω. 18 Γιατί αλήθεια σας λέω: ωσότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μια κεραία δε θα παρέλθει από το νόμο, ωσότου όλα γίνουν. 19 Όποιος λοιπόν παραβεί μία από τις πολύ μικρές αυτές εντολές και διδάξει έτσι τους ανθρώπους, πολύ μικρός θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών. Όποιος όμως τις εφαρμόσει και τις διδάξει, αυτός μεγάλος θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών.

LAPTONAS έγραψε:
Ξεχνάς μήπως ότι η σταυρική θυσία του Ιησού Χριστού ήταν η τελική θυσία (του ίδιου του ενσαρκωμένου Λόγου) και ότι πέρα από αυτή , κάθε αιματηρή θυσία και βρώση ζώου ακυρώνει/ατιμάζει τη σχέση με το Θεό/Ων;


Μέχρι τότε όμως; :132

LAPTONAS έγραψε:
Μήπως δεν ξέρεις ότι κάθε Κυριακή προσφέρουμε πρόσφορο στην Εκκλησία (Οι χριστιανοί προσφέρουν άρτο εις ανάμνηση του Ιησού Χριστού) ; Αυτή είναι η «προσφορά», το πρόσφορο.


Οποίος άρτος συμβολίζει το σώμα του και το κρασί το αίμα του και το τρώμε και το πίνουμε.Αυτό με τον άρτο είναι "ειδωλολατρικό" έθιμο που μοιάζει πάρα πολύ με αυτό του Όσιρι,όπου έφτιαχναν ψωμί(σώμα του Όσιρι) και μετά το αφού το χώριζαν,το έτρωγαν.

_________________
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2013, 13:48 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 13 Απρ 2010, 00:31
Δημοσ.: 2172
Thanks:
Thanked:
time στο post
Διαβάστε κι εδώ και ξαναμιλάμε για "θυσίες"... Για να τελειώνουν τα παραμύθια...

http://www.apologitis.com/ (Αρχική σελίδα)


http://www.apologitis.com/gr/arxaiatot.htm (κοιτάξτε τα θέματα ένα-ένα)

http://www.apologitis.com/gr/ancient/ys ... sismos.htm (κοιτάξτε τα θέματα ένα-ένα)

_________________
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν\nΠλάτων


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2013, 14:34 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3485
Thanks:
Thanked:
time στο post
Δηλαδή λες Μακεδνέ ότι οι "Θεοί" (που δεν συνέβαλαν στην δημιουργία ) δεν είναι υποδεέστεροι του Δημιουργού ή του Ον, ή του Ζήνα /Δία (που είναι ο υπέρτατος Θεός) με το επιχείρημα των αρχαίων Ελλήνων , όμως δε τοποθετείσαι χρονικά , γιατί όπως είδαμε ανάλογα την εποχή και την κοινωνική τάξη αλλάζουν οι έννοιες περί θεών.

Μακεδνός έγραψε:
Είδες κανέναν αρχαίο Έλληνα να τους αποκαλεί υποδυέστερους ή κατώτερους;Εγώ αυτό δεν το έχω δει πουθενά.Τότε εσύ πως λες ότι είναι υποδυέστεροι ή κατώτεροι;


Εδώ με πας τώρα 700 περίπου χρόνια νωρίτερα ...Κι ενώ έχουμε πει είδη ότι ο Αριστοτέλης ονόμασε τους Θεούς πως είναι άνθρωποι αθάνατοι , ο Κριτίας δε πίστευε καν σε αυτούς αλλά σε πλανήτες, ενώ ο Όμηρος (ως ποιητής ακόμα ποιο παλιός) φέρει εξ ολοκλήρου στοιχεία ανθρωπομορφικά παρόλα αυτά υποστηρίζεις πως οι θεοί δεν είναι κατώτεροι. . . του Ον, Δημιουργού ;

Έχεις τη καλοσύνη να μας πεις από ποία γραπτά "αρχαίων Ελλήνων" αντλείς εσύ τις αντικειμενικές πληροφορίες σου περί των θεών ;

Μακεδνός έγραψε:
:0307 Άντε να στο πω χριστιανικά μπας και συνενοηθούμε.Οι Θεοί είναι,αν και δεν είναι έτσι ακριβώς, σαν τον Χριστό που είναι Υιός του του Πατέρα του.Είναι ο υιός του κατώτερος ή υποδυέστερος του πατέρα του;;;


Μα εδώ αγαπητέ μου πρόκειται για διαφορετική περίπτωση την οποία δεν γνωρίζεις για να ομιλείς περί αυτής έτσι, διότι ο Υιός είναι ο Λόγος του Πατέρα και μαζί με το Πνεύμα αποτελούνε Ένα (Αγία Τριάς). Ο υιός προϋπήρχε ως Λόγος , ενσαρκώθηκε στη γη , σταυρώθηκε, κατέβηκε στον Άδη και αναστήθηκε και πήγε εκ δεξιών του πατρός.

Εσύ τι θες να πεις ; ότι ο Ηρακλής (υιός) είναι ο Λόγος του Ζήνα που ενσαρκώθηκε; Ότι η Ήρα προϋπήρχε και δεν γεννήθηκε;

Μακεδνός έγραψε:
Συμβαίνει λοιπόν να ονομάζεται σωστά ο Θεός τούτος, γιατί εξαιτίας του έχουν το ''Ζην'' όλα τα ζωντανά όντα. Το όνομά του, λοιπόν, ενώ ήταν ενιαίο, διαιρέθηκε, όπως είπα, διττά, ''ΔΙΑΣ'' και ''ΖΗΝΑΣ''. Αν κάποιος άκουγε ξαφνικά ότι αυτός είναι παιδί του Κρόνου, θα το θεωρούσε υποτιμητικό, γιατί λογικό θα ήταν να είναι απόγονος κάποιας μεγάλης διάνοιας ο Δίας, ''Κόρος'' όμως δεν σημαίνει παιδί αλλά το ''καθαρό'' και ''ακήρατο'' (αμόλυντο) στοιχείο του νου. Τούτος, όπως λένε, είναι γιός του Ουρανού. Και σωστά, αυτό που βλέπουμε προς τα επάνω λέγεται ''ουράνιον'' γιατί ''ορά τα άνω'', απ' όπου λένε όσοι ασχολούνται με τα μετέωρα, Ερμογένη, ότι προέρχεται ο ''καθαρός νους'', ώστε και για τον ουρανό σωστό είναι το όνομα." (ΠΛΑΤΩΝ ΚΡΑΤΥΛΟΣ)


το κόρος (Κούρος για την ακρίβεια)που έχει γίνει ψωμοτύρι, ο Σωκράτης το απευθύνει στο Δία, όχι στον Κρόνο. Και θέλει να πει ότι ο Δίας είναι ο κόρος του Κρόνου (δηλαδή καθαρός νους του Κρόνου). Γιαυτό και ο Δίας ονομάζεται Κούρος , και αυτοί που τον "ανέθρεψαν" κατά τη μυθολογία "Κουρήτες" ....

Αυτά όμως είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που έλεγαν οι νεο-πλατωνιστές , νεο-παγανιστές , νεο-12θειστές ...και που λένε ακόμα .....

Πρέπει λοιπόν φίλε Μεκεδνέ να αποφασίσεις με ποιούς θέλεις να είσαι : με τους αρχαίους φιλοσόφους του Χρυσού αιώνα του Περικλή (5 -4 αιώνα π.Χ.), ή με τους περίεργους ρωμαιο - χριστιανομάχους του 2 αιώνα μ.Χ

Ας δούμε τώρα λοιπόν τι λέει ο Τίμαιος στο έργο "Τίμαιος"(Πλάτωνος) για να προχωρήσει λίγο και η κουβέντα.... :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι'.
Ίνα ο κόσμος μετάσχη της αιωνιότητος του προτύπου του, ο Θεός εδημιούργησε
τον χρόνον, όστις είναι εικών κινητή της ακινήτου αιωνιότητος· διότι, καίτοι ο
χρόνος ουδέποτε είναι, όμως γίνεται πάντοτε και απαύστως.

Άμα δε ενόησεν ότι τούτο (το παν) εκινήθη και έγινε ζων-
τανή εικών των αιωνίων Θεών (ιδεών)(80) ο Πατήρ, ο γεννήσας
αυτό, το εθαύμασε
και πλήρης χαράς εσκέφθη να το καταστήση
ακόμη ομοιότερον με το παράδειγμα (πρότυπον).


και λέει παρακάτω :

Παράθεση:
Ο χρόνος λοιπόν εγεννήθη μετά του ουρανού, ίνα και οι δύο
συγχρόνως γεννηθέντες συγχρόνως διαλυθώσιν, αν ποτε συμβή
να διαλυθώσι, και (εγεννήθη) κατά το παράδειγμα της αιωνίου
C. | φύσεως, όπως όσον είναι δυνατόν γίνη ομοιότατος με αυτό.
Διότι το παράδειγμα διατελεί υπάρχον κατά πάσαν την αιω-
νιότητα, ο δε χρόνος μέχρι τέλους απ' αρχής είναι τοιούτος,
ώστε είναι και θα είναι γεγενημένος. Εκ τοιούτου λοιπόν λόγου(84)
και εκ τοιαύτης διανοήσεως του Θεού, ως προς την γένεσιν του
χρόνου, ίνα γεννηθή ο χρόνος, εγεννήθησαν ο Ήλιος, η Σελήνη
και πέντε άλλα άστρα, τα οποία ονομάζονται πλανήται,

κατάλληλοι προς διάκρισιν και διατήρησιν των αριθμών
του χρόνου. Ότε δε τα σώματα εκάστου αυτών έπλασεν ο Θεός


Βλέπουμε ότι η έννοια του Δημιουργού ως ανώτατη νοημοσύνη ήταν πλήρως γνωστή. Και φυσικά ότι Εκείνος έπλασε τους "θεούς".

Και βλέπουμε επίσης ότι πρώτη των "θεών" τοποθέτησε τη γη :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ

C. | Την γην τέλος, την τροφόν ημών, συσπειρουμένην περί
τον άξονα, όστις εκτείνεται δι' όλου του κόσμου, ο Θεός έκαμε
φύλακα και αιτίαν της νυκτός και της ημέρας, πρώτην και
πρεσβυτάτην των θεών,
όσοι εγεννήθησαν εντός του ουρανού(95).
Ως προς τους χορούς όμως αυτών, τας αμοιβαίας αυτών συνο-
δείας, τας προσεγγίσεις και απομακρύνσεις των κύκλων αυτών,
ως και ποιοι των Θεών τούτων εις τας μεταξύ των συζυγίας πλη-
σιάζουσα, και ποίοι έρχονται εις αντίθεσιν, μετά ποίους και εις
ποίους χρόνους τινές αυτών ο είς κατόπιν του άλλου γίνονται αφα-
Δ. | νείς εις ημάς και πάλιν αναφαινόμενοι προξενούσι φόβους,
και σημεία των μελλόντων να γίνωσι μετά ταύτα εις εκείνους, οί-
τινες δεν δύνανται να υπολογίζωσιν αυτά, το να γίνηται λόγος περί
τούτων χωρίς να είναι προ των οφθαλμών μιμήματα (ουράνιοι
χάρται) αυτών θα ήτο μάταιος κόπος(96). Αλλά ταύτα είναι αρ-
κετά εις ημάς και όσα είπομεν περί της φύσεως των ορατών και
γενητών Θεών, ας έχωσι τέλος εδώ.
[/quote]

Πάμε τώρα και στο μυθολογικό κομμάτι :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΓ'.
Ότε λοιπόν όλοι οι Θεοί, όσοι περιφέρονται φανερά, και όσοι
φανερώνονται καθ' όσον θέλουσιν(98), έλαβον γέννησιν, εκείνος,
όστις εγέννησε το σύμπαν τούτο, λέγει εις αυτούς ταύτα: «Θεοί
(τέκνα) Θεών, των οποίων εγώ είμαι ο δημιουργός και πατήρ,

έργων, τα οποία γεννηθέντα δι' εμού είναι αδιάλυτα όταν εγώ
δεν θέλω(99). Αληθώς παν ότι εδέθη δύναται να λυθή, αλλ'
εκείνο το οποίον καλώς συνηρμόσθη και έχει καλώς να θέλη να
λύση τις, πράττει έργον κακού(100). Διά τούτο, και επειδή έχετε
Β. | γεννηθή, δεν είσθε μεν αθάνατοι ουδέ αδιάλυτοι το παρά-
παν, αλλ' όμως δεν θέλετε διαλυθή, ούτε θα υποκύψητε εις την
μοίραν του θανάτου, διότι έχετε υπέρ υμών την θέλησίν μου,
ήτις είναι δεσμός πολύ μεγαλύτερος και στερεώτερος παρά εκεί-
νους, διά των οποίων συνεδέθητε, ότε εγεννάσθε.

_________________
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον\n2.ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2013, 15:15 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3485
Thanks:
Thanked:
time στο post
Ελ, θα σε παρακαλούσα να μην βγαίνεις πάρα πολύ εκτός θέματος, αν θες ξεκίνησε νέο για αυτά που σε απασχολούν , εφόσον το επιτρέπει και η διαχείριση.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Είναι δικαίωμα του καθένα να θέλει να τους τιμήσει ή όχι λοιπόν. Είπες όμως προηγουμένως ότι δεν έχουν ανάγκη αναγνώρισης άρα γιατί λες τώρα ότι πρέπει να τους τιμούμε με θυσίες;


Για να δείξουμε την ευγνωμοσύνη μας.

Γιατί με αυτό το τρόπο; αφού δεν έχουν ανάγκη. Αφήστε τους λουλούδια. Πρέπει δηλαδή να θυσιάζεται ζώα και να τα τρώτε...; Δε ξέρεις ότι ο Πλάτωνας και οι Πυθαγόρειοι ήταν καρποφάγοι, φυτοφάγοι και ήταν 100% πλήρως αντίθετοι στη κρεατοφαγία ; Άρα που έχει ρίζες αυτή η συνήθεια ; Ξέρεις;
Μακεδνός έγραψε:
17 Μη νομίσετε ότι ήρθα να καταλύσω το νόμο ή τους προφήτες. Δεν ήρθα να καταλύσω, αλλά να συμπληρώσω. 18 Γιατί αλήθεια σας λέω: ωσότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μια κεραία δε θα παρέλθει από το νόμο, ωσότου όλα γίνουν. 19 Όποιος λοιπόν παραβεί μία από τις πολύ μικρές αυτές εντολές και διδάξει έτσι τους ανθρώπους, πολύ μικρός θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών. Όποιος όμως τις εφαρμόσει και τις διδάξει, αυτός μεγάλος θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών.

Μα ο Μωσαϊκός νόμος αυτός καθαυτός δεν καταργήθηκε όπως είπε και ο Χριστός ούτε ο λόγος των προφητών. Για τις ιερατικές συνήθειες που περιγράφεις λέω (όπως τις θυσίες) όχι για τον δεκάλογο , ο Ιησούς αναφέρεται στο δεκάλογο ή τους προφήτες.
«Μωσαϊκός νόμος»: ο δεκάλογος ή αλλιώς οι δέκα εντολές, ο κώδικας νόμων και διατάξεων που σύμφωνα με τη Βίβλο δόθηκαν από τον Θεό στον λαό του Ισραήλ μέσω του Μωυσήhttp://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CF%89%CF%83%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8C%CF%82
Επομένως καμία τέτοιου είδους συνήθεια θυσίας δεν συνεχίστηκε. Με άλλα λόγια ποιο πολλά κοινά έχει το τελετουργικό σας με τους αρχαίους Εβραίους παρά με τους Χριστιανούς.
LAPTONAS έγραψε:
Οποίος άρτος συμβολίζει το σώμα του και το κρασί το αίμα του και το τρώμε και το πίνουμε.Αυτό με τον άρτο είναι "ειδωλολατρικό" έθιμο που μοιάζει πάρα πολύ με αυτό του Όσιρι,όπου έφτιαχναν ψωμί(σώμα του Όσιρι) και μετά το αφού το χώριζαν,το έτρωγαν.

Γιατί μιλάς σε πρώτο πληθυντικό ; Λαμβάνετε και «εσείς» θεια κοινωνία ;
«Λάβετε, φάγετε, τοῦτό μού ἐστι τὸ σῶμα, τὸ ὑπὲρ ἡμῶν κλώμενον, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.»
Δεν το ήξερα αυτό με τον Όσιρι , έχεις πηγή ;

_________________
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον\n2.ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Ιούλ 2013, 18:41 
Αφυπνισμένος
Αφυπνισμένος
Κατάσταση:
Εγγραφη: 27 Ιουν 2013, 17:13
Δημοσ.: 168
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Δηλαδή λες Μακεδνέ ότι οι "Θεοί" (που δεν συνέβαλαν στην δημιουργία ) δεν είναι υποδεέστεροι του Δημιουργού ή του Ον, ή του Ζήνα /Δία (που είναι ο υπέρτατος Θεός) με το επιχείρημα των αρχαίων Ελλήνων , όμως δε τοποθετείσαι χρονικά , γιατί όπως είδαμε ανάλογα την εποχή και την κοινωνική τάξη αλλάζουν οι έννοιες περί θεών.


Ωραία,ας πούμε ότι ήταν κατώτεροι,για να προχωρήσει και η κουβέντα.Και για να συμπληρώσω,αν έχεις την κατάλληλη παιδεία-γνώση δεν ξεφεύγεις από την λατρεία του Εν.

"Μεταβεβληκυιών των περί θεούς δοξών τοις ανθρώποις, μεταβάλλειν χρή και τους νόμους".Πλάτων
Αν αλλάξουν οι γνώμες των ανθρώπων σχετικά με τους θεούς αν αλλάξει η θρησκεία πρέπει ν αλλάξουν και οι νόμοι


LAPTONAS έγραψε:
Εδώ με πας τώρα 700 περίπου χρόνια νωρίτερα ...Κι ενώ έχουμε πει είδη ότι ο Αριστοτέλης ονόμασε τους Θεούς πως είναι άνθρωποι αθάνατοι


Ολόκληρη η φράση του Αριστοτέλη είναι :
"Οι θεοί είναι άνθρωποι αθάνατοι, οι Έλληνες θεοί θνητοί"

Και αν έλεγε αυτό που λες εσύ ότι οι θεοί είναι άνθρωποι αθάνατοι σκέτο,τότε για ποιο λόγο λέει αυτό;

Εἷς δὲ ὢν πολυώνυμός ἐστι, κατονομαζόμενος τοῖς πά θεσι πᾶσιν ἅπερ αὐτὸς νεοχμοῖ. Καλοῦμεν γὰρ αὐτὸν καὶ Ζῆνα καὶ Δία, παραλλήλως χρώμενοι τοῖς ὀνόμασιν, ὡς κἂν εἰ λέγοιμεν δι᾽ ὃν ζῶμεν.(Περί Κόσμου, 401a.12-15)

Δηλαδή:
Ένας είναι (ο θεός) αλλά έχει πολλά ονόματα, και κατανομάζεται από τις καταστάσεις που ο ίδιος δημιουργεί. Τον καλούμε και Ζήνα και Δία, χρησιμοποιώντας παράλληλα τα ονόματα, σαν να λέμε “δι’ ον ζώμεν” (αυτός δια του οποίου ζούμε).
http://img69.imageshack.us/img69/9566/kfn4.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/4579/qhx.jpg



LAPTONAS έγραψε:
, ο Κριτίας δε πίστευε καν σε αυτούς αλλά σε πλανήτες, ενώ ο Όμηρος (ως ποιητής ακόμα ποιο παλιός) φέρει εξ ολοκλήρου στοιχεία ανθρωπομορφικά παρόλα αυτά υποστηρίζεις πως οι θεοί δεν είναι κατώτεροι. . . του Ον, Δημιουργού ;


Που το αναφέρει ο Κριτίας αυτό;

LAPTONAS έγραψε:
Έχεις τη καλοσύνη να μας πεις από ποία γραπτά "αρχαίων Ελλήνων" αντλείς εσύ τις αντικειμενικές πληροφορίες σου περί των θεών ;


Από όλους αντλώ.Εξάλλου στην Εθνική Θρησκεία δεν υπάρχει δόγμα με την χριστιανική έννοια.Το μόνο "δόγμα" που θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει και όλοι συγκλίνουν προς τα κει είναι ότι το Εν,Όντως Ον,Άρρητος Αρχή,Δημιουργός όπως θες πες το είναι ο Δίας-Ζευς-Ζήνας.



LAPTONAS έγραψε:
το κόρος (Κούρος για την ακρίβεια)που έχει γίνει ψωμοτύρι,


Ε τώρα ας πω και γω την εξυπνάδα μου "κύριε καθηγητά":
Κόρος είναι στην Αττική διάλεκτο
Κούρος στην Ιονική διάλεκτο
Κώρος στην Δωρική διάλεκτο


LAPTONAS έγραψε:
Ας δούμε τώρα λοιπόν τι λέει ο Τίμαιος στο έργο "Τίμαιος"(Πλάτωνος) για να προχωρήσει λίγο και η κουβέντα.... :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι'.
Ίνα ο κόσμος μετάσχη της αιωνιότητος του προτύπου του, ο Θεός εδημιούργησε
τον χρόνον, όστις είναι εικών κινητή της ακινήτου αιωνιότητος· διότι, καίτοι ο
χρόνος ουδέποτε είναι, όμως γίνεται πάντοτε και απαύστως.

Άμα δε ενόησεν ότι τούτο (το παν) εκινήθη και έγινε ζων-
τανή εικών των αιωνίων Θεών (ιδεών)(80) ο Πατήρ, ο γεννήσας
αυτό, το εθαύμασε
και πλήρης χαράς εσκέφθη να το καταστήση
ακόμη ομοιότερον με το παράδειγμα (πρότυπον).


και λέει παρακάτω :

Παράθεση:
Ο χρόνος λοιπόν εγεννήθη μετά του ουρανού, ίνα και οι δύο
συγχρόνως γεννηθέντες συγχρόνως διαλυθώσιν, αν ποτε συμβή
να διαλυθώσι, και (εγεννήθη) κατά το παράδειγμα της αιωνίου
C. | φύσεως, όπως όσον είναι δυνατόν γίνη ομοιότατος με αυτό.
Διότι το παράδειγμα διατελεί υπάρχον κατά πάσαν την αιω-
νιότητα, ο δε χρόνος μέχρι τέλους απ' αρχής είναι τοιούτος,
ώστε είναι και θα είναι γεγενημένος. Εκ τοιούτου λοιπόν λόγου(84)
και εκ τοιαύτης διανοήσεως του Θεού, ως προς την γένεσιν του
χρόνου, ίνα γεννηθή ο χρόνος, εγεννήθησαν ο Ήλιος, η Σελήνη
και πέντε άλλα άστρα, τα οποία ονομάζονται πλανήται,

κατάλληλοι προς διάκρισιν και διατήρησιν των αριθμών
του χρόνου. Ότε δε τα σώματα εκάστου αυτών έπλασεν ο Θεός


Βλέπουμε ότι η έννοια του Δημιουργού ως ανώτατη νοημοσύνη ήταν πλήρως γνωστή. Και φυσικά ότι Εκείνος έπλασε τους "θεούς".

Και βλέπουμε επίσης ότι πρώτη των "θεών" τοποθέτησε τη γη :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ

C. | Την γην τέλος, την τροφόν ημών, συσπειρουμένην περί
τον άξονα, όστις εκτείνεται δι' όλου του κόσμου, ο Θεός έκαμε
φύλακα και αιτίαν της νυκτός και της ημέρας, πρώτην και
πρεσβυτάτην των θεών,
όσοι εγεννήθησαν εντός του ουρανού(95).
Ως προς τους χορούς όμως αυτών, τας αμοιβαίας αυτών συνο-
δείας, τας προσεγγίσεις και απομακρύνσεις των κύκλων αυτών,
ως και ποιοι των Θεών τούτων εις τας μεταξύ των συζυγίας πλη-
σιάζουσα, και ποίοι έρχονται εις αντίθεσιν, μετά ποίους και εις
ποίους χρόνους τινές αυτών ο είς κατόπιν του άλλου γίνονται αφα-
Δ. | νείς εις ημάς και πάλιν αναφαινόμενοι προξενούσι φόβους,
και σημεία των μελλόντων να γίνωσι μετά ταύτα εις εκείνους, οί-
τινες δεν δύνανται να υπολογίζωσιν αυτά, το να γίνηται λόγος περί
τούτων χωρίς να είναι προ των οφθαλμών μιμήματα (ουράνιοι
χάρται) αυτών θα ήτο μάταιος κόπος(96). Αλλά ταύτα είναι αρ-
κετά εις ημάς και όσα είπομεν περί της φύσεως των ορατών και
γενητών Θεών, ας έχωσι τέλος εδώ.


Πάμε τώρα και στο μυθολογικό κομμάτι :

Παράθεση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΓ'.
Ότε λοιπόν όλοι οι Θεοί, όσοι περιφέρονται φανερά, και όσοι
φανερώνονται καθ' όσον θέλουσιν(98), έλαβον γέννησιν, εκείνος,
όστις εγέννησε το σύμπαν τούτο, λέγει εις αυτούς ταύτα: «Θεοί
(τέκνα) Θεών, των οποίων εγώ είμαι ο δημιουργός και πατήρ,

έργων, τα οποία γεννηθέντα δι' εμού είναι αδιάλυτα όταν εγώ
δεν θέλω(99). Αληθώς παν ότι εδέθη δύναται να λυθή, αλλ'
εκείνο το οποίον καλώς συνηρμόσθη και έχει καλώς να θέλη να
λύση τις, πράττει έργον κακού(100). Διά τούτο, και επειδή έχετε
Β. | γεννηθή, δεν είσθε μεν αθάνατοι ουδέ αδιάλυτοι το παρά-
παν, αλλ' όμως δεν θέλετε διαλυθή, ούτε θα υποκύψητε εις την
μοίραν του θανάτου, διότι έχετε υπέρ υμών την θέλησίν μου,
ήτις είναι δεσμός πολύ μεγαλύτερος και στερεώτερος παρά εκεί-
νους, διά των οποίων συνεδέθητε, ότε εγεννάσθε.


Στον οποίο όλοι συμφωνούν ότι είναι ειναι ο συμπαντικός νους/δημιουργός νους / καθολικός δημιουργός (Δίας – Ζήνας)

_________________
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Ιούλ 2013, 02:06 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3485
Thanks:
Thanked:
time στο post
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Εδώ με πας τώρα 700 περίπου χρόνια νωρίτερα ...Κι ενώ έχουμε πει είδη ότι ο Αριστοτέλης ονόμασε τους Θεούς πως είναι άνθρωποι αθάνατοι


Ολόκληρη η φράση του Αριστοτέλη είναι :
"Οι θεοί είναι άνθρωποι αθάνατοι, οι Έλληνες θεοί θνητοί"

Και αν έλεγε αυτό που λες εσύ ότι οι θεοί είναι άνθρωποι αθάνατοι σκέτο,τότε για ποιο λόγο λέει αυτό;

Εἷς δὲ ὢν πολυώνυμός ἐστι, κατονομαζόμενος τοῖς πά θεσι πᾶσιν ἅπερ αὐτὸς νεοχμοῖ. Καλοῦμεν γὰρ αὐτὸν καὶ Ζῆνα καὶ Δία, παραλλήλως χρώμενοι τοῖς ὀνόμασιν, ὡς κἂν εἰ λέγοιμεν δι᾽ ὃν ζῶμεν.(Περί Κόσμου, 401a.12-15)

Δηλαδή:
Ένας είναι (ο θεός) αλλά έχει πολλά ονόματα, και κατανομάζεται από τις καταστάσεις που ο ίδιος δημιουργεί. Τον καλούμε και Ζήνα και Δία, χρησιμοποιώντας παράλληλα τα ονόματα, σαν να λέμε “δι’ ον ζώμεν” (αυτός δια του οποίου ζούμε).
http://img69.imageshack.us/img69/9566/kfn4.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/4579/qhx.jpg


Αυτό το λέει γιατί μιλάει στον Ενικό καταρχάς και κατά δεύτερον γιατί περιγράφει τον Δημιουργό Θεό. Όταν αναφέρεται στο "Οι θεοί είναι άνθρωποι αθάνατοι, οι Έλληνες θεοί θνητοί" (που το είπαμε ολόκληρο στην αρχή του θέματος) μιλάει για τους ανθρωπόμορφους θεούς του Ομήρου, οι οποίοι "έπιναν αμβροσία" για να είναι "αθάνατοι".

LAPTONAS έγραψε:
, ο Κριτίας δε πίστευε καν σε αυτούς αλλά σε πλανήτες, ενώ ο Όμηρος (ως ποιητής ακόμα ποιο παλιός) φέρει εξ ολοκλήρου στοιχεία ανθρωπομορφικά παρόλα αυτά υποστηρίζεις πως οι θεοί δεν είναι κατώτεροι. . . του Ον, Δημιουργού ;


Που το αναφέρει ο Κριτίας αυτό;[/quote]

Ότι οι θεοί ήταν πλανήτες που κινούνται συνεχώς ; Στο "Τίμαιο" του Πλάτωνος.
Ότι ήταν άθεος ; Ο Κριτίας ήταν ένας από τους τριάκοντα Τύραννους και είναι ευρέως γνωστό ότι ήταν άθεος (τυχαία πίστευε σε πλανήτες!;)


Μακεδνός έγραψε:
Από όλους αντλώ. Εξάλλου στην Εθνική Θρησκεία δεν υπάρχει δόγμα με την χριστιανική έννοια.Το μόνο "δόγμα" που θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει και όλοι συγκλίνουν προς τα κει είναι ότι το Εν,Όντως Ον,Άρρητος Αρχή,Δημιουργός όπως θες πες το είναι ο Δίας-Ζευς-Ζήνας.

Χαίρομαι. Έχει πολλά ονόματα είπαμε...

Μακεδνός έγραψε:
Στον οποίο όλοι συμφωνούν ότι είναι ειναι ο συμπαντικός νους/δημιουργός νους / καθολικός δημιουργός (Δίας – Ζήνας)


Ναι ξέρω, "εσείς" τον λέτε Ζεύ(/Ζήνα),
Οι Χριστιανοί τον λένε Θεό,
Οι Εβραίοι Ιαβέ

Οι ελευθεροτέκτονες ΜΑΤΣ.
Εικόνα
Καλωσόρισες στον "παν οικουμενισμό". που θα σαρώσει τα πάντα.

:0607

Όπως βλέπεις όλες οι "θρησκείες" έχουν την έννοια του Δημιουργού , ως ανώτερη οντότητα όλων.

Αυτά θα τα συζητήσουμε και αλλού.

_________________
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον\n2.ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Ιούλ 2013, 15:25 
Αφυπνισμένος
Αφυπνισμένος
Κατάσταση:
Εγγραφη: 27 Ιουν 2013, 17:13
Δημοσ.: 168
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Δεν το ήξερα αυτό με τον Όσιρι , έχεις πηγή ;


http://en.wikipedia.org/wiki/Osiris

_________________
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 102 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Επόμενο

Παραπλήσια θέματα
Όλοι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι με τα ρητά και τα έργα τους
Δ. Συζήτηση: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία
Συγγραφέας: Spartan
Απαντησεις: 1
ΚΥΠΡΟΣ. Ο Υπουργός Άμυνας πέταξε τα εθνικά μας σύμβολα σαν να ήταν κουρέλια…
Δ. Συζήτηση: Η Κύπρος
Συγγραφέας: Spartan
Απαντησεις: 0
Αν είχαμε δημοκρατία και η εξεταστική για τα υποβρύχια ήταν από ΚΛΗΡΩΤΟΥΣ πολίτες ελεγκτές, τώρα όσοι τα πήραν, οι ΚΛΗΡΩ
Δ. Συζήτηση: Το παρακράτος και η διαβρωμένη πολιτική
Συγγραφέας: KostasL
Απαντησεις: 0
"Τι θα συνέβαινε αν η Γη ήταν στο κέντρο του σύμπαντος;"
Δ. Συζήτηση: Αστρονομία - Αστροφυσική-Διάστημα
Συγγραφέας: emman
Απαντησεις: 5
1821. Ο Καποδίστριας ήταν ο πραγματικός ηγέτης της Επαναστασης.
Δ. Συζήτηση: Μεγάλοι Έλληνες
Συγγραφέας: ultimate
Απαντησεις: 2


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2010-2011 phpBB Group.
Violaceous by: Matt
Ευχαριστούμε την ομάδα του phpbbgr.com
All rights reserved. Copyright © 2009-2017 filoumenos.com.

Μετάφραση Jorfan και phpBB2.gr