Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

73
dominique έγραψε:
Μακεδνός έγραψε:
Spartan έγραψε:Μακεδνός :
Πρόσεχε τις παραπομπές σου διότι προπαγάνδα και προσηλυτισμός σε αιρέσεις και πλάνες σε αυτό το φόρουμ απαγορεύεται διά ροπάλου! :no
Παρακαλώ να λάβει θέση η διαχείριση.
Δεν κάνω προσηλυτισμό φίλε μου και ούτε προπαγάνδα.Απλά το παρέθεσα για καλύτερη επεξήγηση.Δεν νομίζω ότι διέπραξα κάποιο παράπτομα.Δλδ που να παραπέμψω για τους θεούς,σε ισλαμιστές;Δε νομίζω.Αν νομίζετε ότι κάνω κάτι κακό,είμαι στη διάθεση σας να πράξετε όπως θέλετε.
Άλλες πηγές εκτός του Ρασσιά δεν υπάρχουν;
Δόξα τω Θεω,υπάρχει μεγάλη γκάμα αρχαιοελληνικών κειμένων.

Και μια παρατήρηση,αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ενω υπάρχουν τόσες αναφορές περι του Οντος ή περι του Εν,ωστόσο σπανιώς βλέπω αρχαιοελληνιστές να μιλανε περι αυτού,αλλά μόνο περι του δωδεκαθέου.
Δηλαδή δεν μιλάνε για το μέγιστο,το ανώτερο,οπως αναφέρεται απο τους αρχαίους Ελληνες συγγραφείς το Εν,αλλά για τα κατώτερα,στα οποία αποδίδουν λατρεία!

Και πως τα κατώτερα δέχονται να λατρεύονται απο τους ανθρώπους,ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του ανώτερου;

Και πως τα κατώτερα είναι πληθύνσεις του άνωτερου,δεδομένου οτι το ανώτερο δεν έχει ούτε αρχή,ούτε μέση,ούτε και τέλος,άρα δεν διαιρείται και σε πληθύνσεις;
Μα μέσα στα πολλά είναι και το Εν ως άπειρη πλήθυνση του ενός.Ο Δίας-Ζευς-Ζήνας για τον οποίο μίλησα νωρίτερα.Αλλά αν θέλεις να μιλήσουμε μόνο για το Εν.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

74
Μακεδνός έγραψε:
dominique έγραψε:
Μακεδνός έγραψε:
Spartan έγραψε:Μακεδνός :
Πρόσεχε τις παραπομπές σου διότι προπαγάνδα και προσηλυτισμός σε αιρέσεις και πλάνες σε αυτό το φόρουμ απαγορεύεται διά ροπάλου! :no
Παρακαλώ να λάβει θέση η διαχείριση.
Δεν κάνω προσηλυτισμό φίλε μου και ούτε προπαγάνδα.Απλά το παρέθεσα για καλύτερη επεξήγηση.Δεν νομίζω ότι διέπραξα κάποιο παράπτομα.Δλδ που να παραπέμψω για τους θεούς,σε ισλαμιστές;Δε νομίζω.Αν νομίζετε ότι κάνω κάτι κακό,είμαι στη διάθεση σας να πράξετε όπως θέλετε.
Άλλες πηγές εκτός του Ρασσιά δεν υπάρχουν;
Δόξα τω Θεω,υπάρχει μεγάλη γκάμα αρχαιοελληνικών κειμένων.

Και μια παρατήρηση,αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ενω υπάρχουν τόσες αναφορές περι του Οντος ή περι του Εν,ωστόσο σπανιώς βλέπω αρχαιοελληνιστές να μιλανε περι αυτού,αλλά μόνο περι του δωδεκαθέου.
Δηλαδή δεν μιλάνε για το μέγιστο,το ανώτερο,οπως αναφέρεται απο τους αρχαίους Ελληνες συγγραφείς το Εν,αλλά για τα κατώτερα,στα οποία αποδίδουν λατρεία!

Και πως τα κατώτερα δέχονται να λατρεύονται απο τους ανθρώπους,ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του ανώτερου;

Και πως τα κατώτερα είναι πληθύνσεις του άνωτερου,δεδομένου οτι το ανώτερο δεν έχει ούτε αρχή,ούτε μέση,ούτε και τέλος,άρα δεν διαιρείται και σε πληθύνσεις;
Μα μέσα στα πολλά είναι και το Εν ως άπειρη πλήθυνση του ενός.Ο Δίας-Ζευς-Ζήνας για τον οποίο μίλησα νωρίτερα.Αλλά αν θέλεις να μιλήσουμε μόνο για το Εν.
Μα μέσα στα πολλά είναι και το Εν και στο Εν τα πολλά ως άπειρη πλήθυνση του ενός.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

75
Μακεδνός έγραψε:σου έκανα μια ερώτηση πριν αλλά δεν μου απάντησες.Ο χριστιανικός Θεός είναι κακός όταν σκοτώνει τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων;ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
ΌΧΙ. Τυπικό επιχείρημα σου στο οποίο έχω τοποθετηθεί και παλιότερα. Δεν σχετίζεται όμως με το θέμα αυτό , αν θέλεις ξεκίνησε ένα νέο θέμα να μας πεις την άποψη σου να σου πω και τη δική μου εμπεριστατωμένα :happy2 .
Μακεδνός έγραψε: Υποστηρίζω την Ελληνική Εθνική Θρησκεία!!!
Καημένε και είσαι καλό παιδί, δηλαδή αγνοείς ότι οι "θεοί" των εθνικών απαιτούν αιματηρή θυσία ή την αποδέχεσαι ;
Μακεδνός έγραψε: Ποιούς αποστάτες και έκπτωτους αγγέλους μου λες τώρα;Τι σχέση έχουν οι χριστιανικοί άγγελοι και δαίμονες με τους αντίστοιχους ελληνικούς(άγγελοι,δαίμων,) και Θεούς και Θεές;Απολύτως καμία!!!
Ελ Μακεδνός τι είπαμε στην αρχή ; 2000 χρόνια τώρα ακόμα παριστάνεις ότι δεν ξέρεις για τους αποστάτες ; Δε ξέρεις ότι Όν ή Δίας "έκλεισε" αυτούς στον Άδη (στα Τάρταρα;;) :dance2:
Μιχαήλ Άγγελος έγραψε:Οι Χριστιανοί λοιπόν, δεν αρνούντο ότι πράγματι κάποτε οι δαίμονες είχαν μια τέτοια λειτουργία στον κόσμο, σαν αυτή που λέει ο Κέλσος. Αλλά πίστευαν ότι την εξουσία αυτή την έχασαν όταν αποστάτησαν στον Θεό και έγιναν δαίμονες. Γι’ αυτό αρνούντο να τους τιμήσουν. Οι αρχαίοι Δωδεκαθεϊστές πάλι, αυτή την πτώση δεν τη γνώριζαν, και συνέχιζαν να τους τιμούν, και θύμωναν που οι Χριστιανοί δεν τους τιμούσαν.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Να στο θέσω διαφορετικά. Αν ταυτίσουμε αγγέλους (δημιουργήματα του ΩΝ) με τους αρχαίες θεότητες (το "πλήθος" του ΟΝ), τότε θα δούμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί άγγελοι και θεότητες.
Σωστά
΄

Όχι,επειδή δεν γίνεται να ταυτιστούν.
Γιατί όχι ; η άπειρη πλήθυνση (θεότητες) του Δημιουργού Ον, τι διαφορά έχει από την άπειρη πλήθυνση (άγγελοι) του Δημιουργού Ων; Και οι δύο εμφανίζονται για να βοηθήσουν τους ανθρώπους, να μεταβιβάσουν μηνύματα, και έχουν τις ίδιες ιδιότητες, δηλαδή αποκτούν μορφές ανθρωπόμορφες ή ζωόμορφες κτλ επομένως ταυτίζονται για εμένα , για εσένα επιμένεις όχι ;

Ας δούμε τώρα και τι έλεγαν οι Έλληνες φιλόσοφοι περίπου 600 χρόνια προτού εμφανιστείτε εσείς και δημιουργήσετε όλη αυτή την πλάνη :
"Αθάνατους μεν πρώτα Θεούς ,νόμω ως διάκειται ,τίμα . και σέβον όρκον" Πυθαγόρας
(Πρίν από όλα να τιμάς τους Θεούς ,έτσι όπως και οι νόμοι, οι παράδοση και οι θεσμοί το προστάζουν . και να σέβεσαι τον όρκο.)
Επίσης ο Πυθαγόρας είπε "Βέλτιστοι γιγνόμεθα προς τους θεούς βαδίζοντες". ¨Όμως οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ. έγιναν χειρότεροι και όχι καλύτεροι (=σκότωναν, ξεκοίλιαζαν και τελικά έπεσαν από μόνοι τους) από τους Αρχαίους φιλοσόφους. Μάλλον επειδή ήταν Ρωμαίοι που είχαν ξεκοιλιάσει πρωτύτερα τους Έλληνες. Άρα μάλλον δεν βάδιζαν προς θεούς καθώς οι θεοί (των παλιότερων) είναι αγαθοί και καλοί:
"Θεός ζώον αυτάρκης εν ευδαιμονία ,αίδιος , της αγαθού φύσεως αιτία".(ο Θεός είναι έμβιο όν που χαίρει απόλυτης αυτάρκειας σε κατάσταση ευδαιμονίας, ουσία αγέννητη και άθφαρτη ,αιτία της δημιουργίας του υπέρτατου καλού.) Πλάτων
Ο Πλάτων μιλάει εδώ για τον Δημιουργό, δεν λέει έμβιο αλλά εννοεί ζωοφόρο (έχει ζωή), και μιλάει στον ενικό , οι θεότητες που πίστευαν οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν αιτία δημιουργίας
379 b: (Σωκράτης) "Δεν είναι ο δημιουργός Θεός οπωσδήποτε αγαθός; το αγαθό μπορεί να είναι βλαβερό; Όχι, οπότε το μη βλαβερό (αγαθό) δεν βλάπτει, άρα ο αγαθός Θεός δεν είναι δυνατόν να βλάψει, ΑΡΑ το αγαθόν δεν είναι η αιτία των πάντων, αλλά μόνο των αγαθών, οπότε για τα κακά άλλες αιτίες πρέπει να αναζητήσουμε και όχι τον Θεό."(Πλάτωνος Πολιτεία)
Εννοούσε ότι ο θεός -> αγαθός -> άρα παράγει μόνο αγαθά και όχι κακά -> άρα αν δεν είναι αγαθός είναι κάτι άλλο. Μιλάει στον ενικό και μιλάει για τον Δημιουργό. Οι θεότητες της εθνικής θρησκείας του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν "αγαθές" ... άρα δεν ήταν θεότητες όπως τις ορίζει ο Σωκράτης... ούτε ήταν ο Δημιουργός ...
"Την τε Αρετήν Αρμονίαν είναι, και την Υγιείαν, και το Αγαθόν άπαν, και τον Θεόν . δι ο και καθ Αρμονίαν συνιστάναι τα όλα . φιλίαν τε είναι εναρμόνιον ισότητα." Πυθαγόρας (Και η Αρετή, και η Υγεία, και το Όλον του Α γαθού είναι Αρμονία . και ο Θεός ο ίδιος. Γι αυτό τα πάντα έχουν συντεθεί αρμονικά. Και η φιλία, είναι εναρμόνια ισότητα.)
Συμφωνώ, αυτά όμως που εννοούσαν οι αρχαίοι του 5 αιώνα π.Χ. ως "θεία" (πληθυντικός) και "θεόν" (ενικός) διαφέρουν από αυτά που εννοούσαν ως "θεότητες" οι Κέλσος, Πρόκλος, Πλωτίνος και σία το 2 αιώνα μ.Χ.

Λοιπόν Ελ Μακεδνέ, αυτά για απόψε , αύριο πάλι....
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

76
LAPTONAS έγραψε:
Μακεδνός έγραψε:σου έκανα μια ερώτηση πριν αλλά δεν μου απάντησες.Ο χριστιανικός Θεός είναι κακός όταν σκοτώνει τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων;ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
ΌΧΙ. Τυπικό επιχείρημα σου στο οποίο έχω τοποθετηθεί και παλιότερα. Δεν σχετίζεται όμως με το θέμα αυτό , αν θέλεις ξεκίνησε ένα νέο θέμα να μας πεις την άποψη σου να σου πω και τη δική μου εμπεριστατωμένα :happy2 .
Μακεδνός έγραψε: Υποστηρίζω την Ελληνική Εθνική Θρησκεία!!!
Καημένε και είσαι καλό παιδί, δηλαδή αγνοείς ότι οι "θεοί" των εθνικών απαιτούν αιματηρή θυσία ή την αποδέχεσαι ;
Μακεδνός έγραψε: Ποιούς αποστάτες και έκπτωτους αγγέλους μου λες τώρα;Τι σχέση έχουν οι χριστιανικοί άγγελοι και δαίμονες με τους αντίστοιχους ελληνικούς(άγγελοι,δαίμων,) και Θεούς και Θεές;Απολύτως καμία!!!
Ελ Μακεδνός τι είπαμε στην αρχή ; 2000 χρόνια τώρα ακόμα παριστάνεις ότι δεν ξέρεις για τους αποστάτες ; Δε ξέρεις ότι Όν ή Δίας "έκλεισε" αυτούς στον Άδη (στα Τάρταρα;;) :dance2:
Μιχαήλ Άγγελος έγραψε:Οι Χριστιανοί λοιπόν, δεν αρνούντο ότι πράγματι κάποτε οι δαίμονες είχαν μια τέτοια λειτουργία στον κόσμο, σαν αυτή που λέει ο Κέλσος. Αλλά πίστευαν ότι την εξουσία αυτή την έχασαν όταν αποστάτησαν στον Θεό και έγιναν δαίμονες. Γι’ αυτό αρνούντο να τους τιμήσουν. Οι αρχαίοι Δωδεκαθεϊστές πάλι, αυτή την πτώση δεν τη γνώριζαν, και συνέχιζαν να τους τιμούν, και θύμωναν που οι Χριστιανοί δεν τους τιμούσαν.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Να στο θέσω διαφορετικά. Αν ταυτίσουμε αγγέλους (δημιουργήματα του ΩΝ) με τους αρχαίες θεότητες (το "πλήθος" του ΟΝ), τότε θα δούμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί άγγελοι και θεότητες.
Σωστά
΄

Όχι,επειδή δεν γίνεται να ταυτιστούν.
Γιατί όχι ; η άπειρη πλήθυνση (θεότητες) του Δημιουργού Ον, τι διαφορά έχει από την άπειρη πλήθυνση (άγγελοι) του Δημιουργού Ων; Και οι δύο εμφανίζονται για να βοηθήσουν τους ανθρώπους, να μεταβιβάσουν μηνύματα, και έχουν τις ίδιες ιδιότητες, δηλαδή αποκτούν μορφές ανθρωπόμορφες ή ζωόμορφες κτλ επομένως ταυτίζονται για εμένα , για εσένα επιμένεις όχι ;

Ας δούμε τώρα και τι έλεγαν οι Έλληνες φιλόσοφοι περίπου 600 χρόνια προτού εμφανιστείτε εσείς και δημιουργήσετε όλη αυτή την πλάνη :
"Αθάνατους μεν πρώτα Θεούς ,νόμω ως διάκειται ,τίμα . και σέβον όρκον" Πυθαγόρας
(Πρίν από όλα να τιμάς τους Θεούς ,έτσι όπως και οι νόμοι, οι παράδοση και οι θεσμοί το προστάζουν . και να σέβεσαι τον όρκο.)
Επίσης ο Πυθαγόρας είπε "Βέλτιστοι γιγνόμεθα προς τους θεούς βαδίζοντες". ¨Όμως οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ. έγιναν χειρότεροι και όχι καλύτεροι (=σκότωναν, ξεκοίλιαζαν και τελικά έπεσαν από μόνοι τους) από τους Αρχαίους φιλοσόφους. Μάλλον επειδή ήταν Ρωμαίοι που είχαν ξεκοιλιάσει πρωτύτερα τους Έλληνες. Άρα μάλλον δεν βάδιζαν προς θεούς καθώς οι θεοί (των παλιότερων) είναι αγαθοί και καλοί:
"Θεός ζώον αυτάρκης εν ευδαιμονία ,αίδιος , της αγαθού φύσεως αιτία".(ο Θεός είναι έμβιο όν που χαίρει απόλυτης αυτάρκειας σε κατάσταση ευδαιμονίας, ουσία αγέννητη και άθφαρτη ,αιτία της δημιουργίας του υπέρτατου καλού.) Πλάτων
Ο Πλάτων μιλάει εδώ για τον Δημιουργό, δεν λέει έμβιο αλλά εννοεί ζωοφόρο (έχει ζωή), και μιλάει στον ενικό , οι θεότητες που πίστευαν οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν αιτία δημιουργίας
379 b: (Σωκράτης) "Δεν είναι ο δημιουργός Θεός οπωσδήποτε αγαθός; το αγαθό μπορεί να είναι βλαβερό; Όχι, οπότε το μη βλαβερό (αγαθό) δεν βλάπτει, άρα ο αγαθός Θεός δεν είναι δυνατόν να βλάψει, ΑΡΑ το αγαθόν δεν είναι η αιτία των πάντων, αλλά μόνο των αγαθών, οπότε για τα κακά άλλες αιτίες πρέπει να αναζητήσουμε και όχι τον Θεό."(Πλάτωνος Πολιτεία)
Εννοούσε ότι ο θεός -> αγαθός -> άρα παράγει μόνο αγαθά και όχι κακά -> άρα αν δεν είναι αγαθός είναι κάτι άλλο. Μιλάει στον ενικό και μιλάει για τον Δημιουργό. Οι θεότητες της εθνικής θρησκείας του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν "αγαθές" ... άρα δεν ήταν θεότητες όπως τις ορίζει ο Σωκράτης... ούτε ήταν ο Δημιουργός ...
"Την τε Αρετήν Αρμονίαν είναι, και την Υγιείαν, και το Αγαθόν άπαν, και τον Θεόν . δι ο και καθ Αρμονίαν συνιστάναι τα όλα . φιλίαν τε είναι εναρμόνιον ισότητα." Πυθαγόρας (Και η Αρετή, και η Υγεία, και το Όλον του Α γαθού είναι Αρμονία . και ο Θεός ο ίδιος. Γι αυτό τα πάντα έχουν συντεθεί αρμονικά. Και η φιλία, είναι εναρμόνια ισότητα.)
Συμφωνώ, αυτά όμως που εννοούσαν οι αρχαίοι του 5 αιώνα π.Χ. ως "θεία" (πληθυντικός) και "θεόν" (ενικός) διαφέρουν από αυτά που εννοούσαν ως "θεότητες" οι Κέλσος, Πρόκλος, Πλωτίνος και σία το 2 αιώνα μ.Χ.

Λοιπόν Ελ Μακεδνέ, αυτά για απόψε , αύριο πάλι....

:good
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

77
Μακεδνός έγραψε:σου έκανα μια ερώτηση πριν αλλά δεν μου απάντησες.Ο χριστιανικός Θεός είναι κακός όταν σκοτώνει τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων;ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
LAPTONAS έγραψε:ΌΧΙ. Τυπικό επιχείρημα σου στο οποίο έχω τοποθετηθεί και παλιότερα. Δεν σχετίζεται όμως με το θέμα αυτό , αν θέλεις ξεκίνησε ένα νέο θέμα να μας πεις την άποψη σου να σου πω και τη δική μου εμπεριστατωμένα :happy2 .


Απλά νομίζω θέλεις να χαρακτηρίσεις μόνο τους δικούς μου θεούς ως "κακούς".Και δεν την θυμάμαι την τοποθέτησή σου.
Μακεδνός έγραψε: Υποστηρίζω την Ελληνική Εθνική Θρησκεία!!!
LAPTONAS έγραψε:Καημένε και είσαι καλό παιδί, δηλαδή αγνοείς ότι οι "θεοί" των εθνικών απαιτούν αιματηρή θυσία ή την αποδέχεσαι ;
Στην λατρεία των Ολυμπίων Θεών η θυσιαστική πράξη δεν νοείται ως απάρνηση αλλά κυρίως ως εορταστική διαδικασία. Η λεγόμενη "δαίς", το θυσιόδειπνο ή θυσιαστικό συμπόσιο, αποτελεί την πλέον συνήθη θρησκευτική πρακτική στη λατρεία των Ολυμπίων. Το ιερείο προσφέρεται στον Θεό από τους λάτρεις του, αλλά το κρέας του καταναλώνεται από τους ίδιους σε εορταστικό δείπνο, στον δε τιμώμενο Θεό προσφέρουν μη βρώσιμα τμήματα του ζώου (οστά, λίπη κ.λ.π.) που τα προσφέρουν ολοκαύτωμα στην πυρά του βωμού, το μέσο που αϋλώνει το υλικό και μεταφέρει τις προσφορές από τον υλικό κόσμο των θνητών στον άϋλο εκείνο των Θεών. Η Θεολογία της Θυσίας βασίζεται στην Επικοινωνία και τον Λόγο και γενικά σε όλα γιατί, αμφότερα δώρα των Θεών για τα οποία ανταποδίδουν οι θνητοί διάφορα υλικά αγαθά από όσα τους παρέχει η Φύση για εξασφάλιση της ζωής τους.Επίσης δεν υπάρχουν μόνο αιματηρές θυσίες αλλά και αναίμακτες όπου προσέφεραν κάθε είδους τρόφιμα.Εγώ προσωπικά δεν τις δέχομαι!

Ας πούμε όμως και για τις δικές σας θυσίες.Ο χριστιανικός Θεός απαιτούσε και αυτός πριν ξαφνικά την δει αλλιώς. Έδωσε ρητές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο ήθελε να τον λατρεύουν οι Ισραηλίτες, και αυτό περιλάμβανε προσφορές και θυσίες.(Αριθμοί, κεφάλαια 28 και 29) Μερικές προσφορές αποτελούνταν από καρπούς της γης. Άλλες περιλάμβαναν τη θυσία ζώων όπως οι ταύροι, τα πρόβατα, τα κατσίκια, τα περιστέρια και τα τρυγόνια. (Λευιτικό 1:3, 5, 10, 14· 23:10‐18· Αριθμοί 15:1‐7· 28:7) Υπήρχαν ολοκαυτώματα τα οποία έπρεπε να καταφαγωθούν από τη φωτιά.(Έξοδος 29:38‐42) Υπήρχαν επίσης οι θυσίες συμμετοχής, στις οποίες συμμετείχαν όσοι τις πρόσφεραν τρώγοντας από αυτό που θυσιαζόταν στον Θεό.(Λευιτικό 19:5‐8)
Όλες οι προσφορές και οι θυσίες που γίνονταν στον Θεό υπό το Μωσαϊκό Νόμο ήταν ένας τρόπος απόδοσης λατρείας προς τον Θεό και αναγνώρισής του ως τον Κυρίαρχο του σύμπαντος. Μέσω τέτοιων θυσιών, οι Ισραηλίτες εξέφραζαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευλογία και την προστασία του και λάβαιναν συγχώρηση για τις αμαρτίες τους. Όσο τηρούσαν πιστά τις απαιτήσεις του για λατρεία, ευλογούνταν πολύ.(Παροιμίες 3:9, 10.)
Ας πάμε και στο σήμερα,κάθε χρόνο σκοτώνονται και τρώτε κάθε Πάσχα το αρνί.Εσύ ή εσείς το δέχεστε αυτό;;;
Μακεδνός έγραψε: Ποιούς αποστάτες και έκπτωτους αγγέλους μου λες τώρα;Τι σχέση έχουν οι χριστιανικοί άγγελοι και δαίμονες με τους αντίστοιχους ελληνικούς(άγγελοι,δαίμων,) και Θεούς και Θεές;Απολύτως καμία!!!
LAPTONAS έγραψε:Ελ Μακεδνός τι είπαμε στην αρχή ; 2000 χρόνια τώρα ακόμα παριστάνεις ότι δεν ξέρεις για τους αποστάτες ; Δε ξέρεις ότι Όν ή Δίας "έκλεισε" αυτούς στον Άδη (στα Τάρταρα;;) :dance2:


Ε πες μου Τιτανομαχία να καταλάβω.Αν δεν ήταν αυτοί οι "αποστάτες" αγαπητέ μου δεν θα υπήρχε ανθρώπινο γένος και όλα όσα γνωρίζουμε ότι έδωσε η αρχαία Ελλάδα στον πολιτισμό.Λοιπόν κατ' εμέ αξίζει να τους τιμούμε.Τώρα να κατά την δική σου άποψη δεν αξίζει δεν έχω να πω κάτι άλλο πάνω σ' αυτό
Μιχαήλ Άγγελος έγραψε:Οι Χριστιανοί λοιπόν, δεν αρνούντο ότι πράγματι κάποτε οι δαίμονες είχαν μια τέτοια λειτουργία στον κόσμο, σαν αυτή που λέει ο Κέλσος. Αλλά πίστευαν ότι την εξουσία αυτή την έχασαν όταν αποστάτησαν στον Θεό και έγιναν δαίμονες. Γι’ αυτό αρνούντο να τους τιμήσουν. Οι αρχαίοι Δωδεκαθεϊστές πάλι, αυτή την πτώση δεν τη γνώριζαν, και συνέχιζαν να τους τιμούν, και θύμωναν που οι Χριστιανοί δεν τους τιμούσαν.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Να στο θέσω διαφορετικά. Αν ταυτίσουμε αγγέλους (δημιουργήματα του ΩΝ) με τους αρχαίες θεότητες (το "πλήθος" του ΟΝ), τότε θα δούμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί άγγελοι και θεότητες.
Σωστά
΄

Όχι,επειδή δεν γίνεται να ταυτιστούν.
LAPTONAS έγραψε:Γιατί όχι ; η άπειρη πλήθυνση (θεότητες) του Δημιουργού Ον, τι διαφορά έχει από την άπειρη πλήθυνση (άγγελοι) του Δημιουργού Ων; Και οι δύο εμφανίζονται για να βοηθήσουν τους ανθρώπους, να μεταβιβάσουν μηνύματα, και έχουν τις ίδιες ιδιότητες, δηλαδή αποκτούν μορφές ανθρωπόμορφες ή ζωόμορφες κτλ επομένως ταυτίζονται για εμένα , για εσένα επιμένεις όχι ;


Σου είπα ότι υπάρχει διαφορετική κοσμοθεωρία.Όταν εμφανίζονται γίνονται "εγκόσμιοι",αλλά αυτό δεν αλλάζει την θεϊκή τους ιδιότητα. Στην αρχαία Ελλάδα η έννοια άγγελος χαρακτήριζε κάποιον ο οποίος μετέδιδε ειδήσεις, πληροφορίες ή αγγελίες.Ως θεϊκή ή υπερβατική παρουσία η έννοια άγγελος εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πρόσωπο του Ερμή, ο οποίος προσφωνείται ως άγγελος της Περσεφόνης από τον Όμηρο.Δεν υπάρχουν άγγελοι για μας με την χριστιανική έννοια και ότι περικλείεται σε αυτήν.Έχετε μια τάση να φέρνετε τα πάντα στα μέτρα της δικής σας θρησκείας και αυτό δεν είναι σωστό,δεν γίνεται.Άλλωστε τότε δεν θα είχαμε και διαφορές.Όπως επίσης να δαιμονοποιείτε(με την χριστιανική έννοια) τα πάντα που είναι για να δείξετε ότι μόνο εσείς έχετε δίκιο και μεις είμαστε κατώτεροι και πλανεμένοι.
LAPTONAS έγραψε:Ας δούμε τώρα και τι έλεγαν οι Έλληνες φιλόσοφοι περίπου 600 χρόνια προτού εμφανιστείτε εσείς και δημιουργήσετε όλη αυτή την πλάνη :
"Αθάνατους μεν πρώτα Θεούς ,νόμω ως διάκειται ,τίμα . και σέβον όρκον" Πυθαγόρας
(Πρίν από όλα να τιμάς τους Θεούς ,έτσι όπως και οι νόμοι, οι παράδοση και οι θεσμοί το προστάζουν . και να σέβεσαι τον όρκο.)
LAPTONAS έγραψε:Επίσης ο Πυθαγόρας είπε "Βέλτιστοι γιγνόμεθα προς τους θεούς βαδίζοντες". ¨Όμως οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ. έγιναν χειρότεροι και όχι καλύτεροι (=σκότωναν, ξεκοίλιαζαν και τελικά έπεσαν από μόνοι τους) από τους Αρχαίους φιλοσόφους. Μάλλον επειδή ήταν Ρωμαίοι που είχαν ξεκοιλιάσει πρωτύτερα τους Έλληνες. Άρα μάλλον δεν βάδιζαν προς θεούς καθώς οι θεοί (των παλιότερων) είναι αγαθοί και καλοί:
Ε και;Αυτό οφείλεται στον άνθρωπο.Οι χριστιανοί δεν σκότωσαν;;;Άστοχο το επιχείρημα σου και πάλι προσπαθείς να καταδείξεις ανωτερότητα.
"Θεός ζώον αυτάρκης εν ευδαιμονία ,αίδιος , της αγαθού φύσεως αιτία".(ο Θεός είναι έμβιο όν που χαίρει απόλυτης αυτάρκειας σε κατάσταση ευδαιμονίας, ουσία αγέννητη και άθφαρτη ,αιτία της δημιουργίας του υπέρτατου καλού.) Πλάτων
LAPTONAS έγραψε:Ο Πλάτων μιλάει εδώ για τον Δημιουργό, δεν λέει έμβιο αλλά εννοεί ζωοφόρο (έχει ζωή), και μιλάει στον ενικό , οι θεότητες που πίστευαν οι 12θειστές του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν αιτία δημιουργίας.


Ο Θεός είναι πλήρης ζωής και αθάνατος για την ακρίβεια.
379 b: (Σωκράτης) "Δεν είναι ο δημιουργός Θεός οπωσδήποτε αγαθός; το αγαθό μπορεί να είναι βλαβερό; Όχι, οπότε το μη βλαβερό (αγαθό) δεν βλάπτει, άρα ο αγαθός Θεός δεν είναι δυνατόν να βλάψει, ΑΡΑ το αγαθόν δεν είναι η αιτία των πάντων, αλλά μόνο των αγαθών, οπότε για τα κακά άλλες αιτίες πρέπει να αναζητήσουμε και όχι τον Θεό."(Πλάτωνος Πολιτεία)
LAPTONAS έγραψε:Εννοούσε ότι ο θεός -> αγαθός -> άρα παράγει μόνο αγαθά και όχι κακά -> άρα αν δεν είναι αγαθός είναι κάτι άλλο. Μιλάει στον ενικό και μιλάει για τον Δημιουργό. Οι θεότητες της εθνικής θρησκείας του 2 αιώνα μ.Χ δεν ήταν "αγαθές" ... άρα δεν ήταν θεότητες όπως τις ορίζει ο Σωκράτης... ούτε ήταν ο Δημιουργός ...

"Την τε Αρετήν Αρμονίαν είναι, και την Υγιείαν, και το Αγαθόν άπαν, και τον Θεόν . δι ο και καθ Αρμονίαν συνιστάναι τα όλα . φιλίαν τε είναι εναρμόνιον ισότητα." Πυθαγόρας (Και η Αρετή, και η Υγεία, και το Όλον του Α γαθού είναι Αρμονία . και ο Θεός ο ίδιος. Γι αυτό τα πάντα έχουν συντεθεί αρμονικά. Και η φιλία, είναι εναρμόνια ισότητα.)
LAPTONAS έγραψε:Συμφωνώ, αυτά όμως που εννοούσαν οι αρχαίοι του 5 αιώνα π.Χ. ως "θεία" (πληθυντικός) και "θεόν" (ενικός) διαφέρουν από αυτά που εννοούσαν ως "θεότητες" οι Κέλσος, Πρόκλος, Πλωτίνος και σία το 2 αιώνα μ.Χ.

Λοιπόν Ελ Μακεδνέ, αυτά για απόψε , αύριο πάλι....
Έχεις κολήσει στον 2ο αιώνα μ.χ. ενώ εγώ λέω άλλα.ΞΕΚΟΛΑ!!!
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

78
Όπως χαρακτηριστικά έχουν πει πολλοί θεολόγοι των Ελλήνων, εμείς χρησιμοποιούμε υλικές μορφές, ανθρώπινες μορφές για τους θεούς, αν και αυτοί δεν έχουν σώμα ορατό, υλικό και ανθρωπόμορφο, για να τους κατανοούμε καλύτερα(μυθολογία). Αλλιώς θα ήταν αδύνατο καν να τους διακρίνουμε στη σκέψη μας.Επιφάνεια, ονομάζεται η εγκόσμια εμφάνιση και παρουσία ενός προυπάρχοντος θεού, μέσα στον κόσμο, όταν ωριμάζουν οι συνθήκες του κόσμου, και καλείται πλέον να έλθει στα εγκόσμια για να αποτελέσει την ουσία ενός τομέα, ενός δεδομένου, ενός αντικειμένου, μιας συγκεκριμένης πτυχής αυτού του κόσμου, για να διοικήσει τον τομέα αυτό.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

79
dominique έγραψε:Και πως τα κατώτερα δέχονται να λατρεύονται απο τους ανθρώπους,ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του ανώτερου;

Και πως τα κατώτερα είναι πληθύνσεις του άνωτερου,δεδομένου οτι το ανώτερο δεν έχει ούτε αρχή,ούτε μέση,ούτε και τέλος,άρα δεν διαιρείται και σε πληθύνσεις;
Μα και συ αγαπητέ μου τιμάς και λατρεύεις τους Αγίους και τους αγγέλους.Άρα πως το δέχεσαι αυτό;

Με τον όρο λατρεία προσδιορίζονται συνήθως συγκεκριμένες πράξεις θρησκευτικού αίνου, απόδοσης τιμής ή αφοσίωσης, οι οποίες αποδίδονται γενικότερα σε ένα υπερανθρώπινο ον όπως ένας θεός. Αποτελεί ανεπίσημο όρο για αυτό που η θρησκειολογία αποκαλεί cultus, το σύνολο δηλαδή των πρακτικών και παραδόσεων που αντιστοιχούν σε ένα θεολογικό σύστημα.Η θρησκευτική λατρεία μπορεί να αποδίδεται ατομικά, σε ανεπίσημες οργανωμένες ομάδες ή ως μέρος μιας οργανωμένης θρησκευτικής υπηρεσίας που έχει έναν διορισμένο ηγέτη (όπως συμβαίνει σε έναν ναό, μια συναγωγή ή ένα τζαμί).

Μεταξύ των συνηθέστερων πράξεων λατρείας είναι οι εξής:
η προσευχή,οι τελετουργίες,οι ετήσιοι εορτασμοί και οι ιερές ημέρες,τα προσκυνήματα,οι ύμνοι, οι ψαλμοί,η κατασκευή τόπων λατρείας(εκκλησίες-ναοί κ.α.),η δημιουργία ομοιωμάτων του λατρευτικού αντικειμένου.

Το ρήμα «λατρεύω» αρχικά σήμαινε «προσφέρω υπηρεσία έναντι αμοιβής», ενώ αργότερα γενικεύτηκε η χρήση του σε κάθε είδους υπηρεσία, ακόμη και δουλική. Στα έργα του Πλάτωνα απαντά για πρώτη φορά η χρήση της λέξης αναφορικά με υπηρεσίες προς τον Θεό. Στη Μετάφραση των Εβδομήκοντα ο όρος "λατρεύω" χρησιμοποιήθηκε σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις αναφορικά με θρησκευτικές υπηρεσίες είτε προς τον Θεό του Ισραήλ είτε προς άλλους θεούς ή είδωλα. Αυτή η ειδική χρήση συνεχίστηκε στην Καινή Διαθήκη και, ως εκ τούτου, καθιερώθηκε στο νεοελληνικό λεξιλόγιο, με τη διαφορά ότι σήμερα το σημασιολογικό κέντρο βάρους του όρου έχει μετατοπιστεί από τα προσφερόμενα έργα υπηρεσίας στα αισθήματα που υποκινούν την προσφορά, και έτσι, πέρα από την έμπρακτη ένδειξη της ευλάβειας και τις ιεροπραξίες, "λατρεία" σημαίνει και ολόκαρδη αφοσίωση προς κάποιον θεό ή άνθρωπο.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

80
Μακεδνός έγραψε: Μα και συ αγαπητέ μου τιμάς και λατρεύεις τους Αγίους και τους αγγέλους.Άρα πως το δέχεσαι αυτό;

Με τον όρο λατρεία προσδιορίζονται συνήθως συγκεκριμένες πράξεις θρησκευτικού αίνου......
Πουθενά φίλτατε δεν αναφέρεται,δεν διδάσκεται, δεν πράττεται η λατρεία προς αγίους και αγγέλους,απο την ορθόδοξη εκκλησία..
Η Λατρεία μόνον στον Τριαδικό Θεόν υπάρχει απο το ίδιο Του το πλάσμα..

ΕΝΤΟΛΗ ΠΡΩΤΗ
εγώ ειμι Κύριος ο Θεός σου, όστις εξήγαγόν σε εκ γης Αιγύπτου, εξ οίκου δουλείας. ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλήν εμού. ου ποιήσεις σεαυτω είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανω άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γης. ου προσκυνήσεις αυτοίς, ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς· εγώ γαρ ειμι Κύριος ο Θεός σου, Θεός ζηλωτής, αποδιδούς αμαρτίας πατέρων επί τέκνα, έως τρίτης και τετάρτης γενεάς τοις μισούσί με και ποιών έλεος εις χιλιάδας τοις αγαπώσί με και τοις φυλάσσουσι τα προστάγματά μου.


Οτιδήποτε άλλο έχεις μάθει περί λατρείας ή κάποιον βλέπεις να το λέγει
ή να το πράττει προς αγγέλους-αγίους δεν έχει καμμία σχέση με την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
Εικόνα

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

81
Μακεδνός έγραψε: Έχεις κολήσει στον 2ο αιώνα μ.χ. ενώ εγώ λέω άλλα.ΞΕΚΟΛΑ!!!
Λες ότι έλεγαν και λένε οι εθνικοί από το 2 αιώνα μ.Χ. έως σήμερα. Άλλαξε ρεπερτόριο να ξεκολλήσω και εγώ.
Μακεδνός έγραψε: Απλά νομίζω θέλεις να χαρακτηρίσεις μόνο τους δικούς μου θεούς ως "κακούς".
Όχι αντιθέτως, ξεκίνησα το θέμα γιατί θέλω να δω τι έγινε στο μήκος της ιστορίας αντικειμενικά και όχι προκατειλημμένα.
Επίσης οι θεότητες, δεν είναι κτήμα σου ή κτήμα μου επομένως είναι λάθος έκφραση να λες ότι είναι δικοί σου, σαν να ήταν πετσετάκια. Έπειτα δεν είπα ότι είναι αποκλειστικά κακές θεότητες, είπα ότι "αν ταυτιστούν με τους αγγέλους" τότε χωρίζονται σε καλές και κακές θεότητες όπως και οι άγγελοι χωρίζονται σε καλούς και έκπτωτους. Βέβαια και χωρίς να κάνουμε ταύτιση μεταξύ αγγέλων – θεών πάλι διακρίνουμε καλές και κακές θεότητες. Αντίστοιχες θεότητες βλέπουμε σε όλο το κόσμο, από την Ινδία έως την Αίγυπτο, και πάντα χωρίζονται σε φωτεινές και σκοτεινές, καλές και κακές.
Στην Ινδία για παράδειγμα ακόμα πιστεύουν στο πολυθεϊσμό και ταυτόχρονα σε ένα θεό Δημιουργό . Όμως λατρεύουν και τις υποδεέστερες θεότητες. Και εδώ μιλάμε για λατρεία όχι τιμή.

Η διαφορά στη λατρεία παραμένει : εμείς δεν λατρεύουμε υποδεέστερες θεότητες ενώ οι εθνικοί το κάνουν .
Μακεδνός έγραψε: Σου είπα ότι υπάρχει διαφορετική κοσμοθεωρία.Όταν εμφανίζονται γίνονται "εγκόσμιοι",αλλά αυτό δεν αλλάζει την θεϊκή τους ιδιότητα.
Καμία αντίρρηση. Παραμένουν υποδεέστεροι του Ον.
Μακεδνός έγραψε: Στην αρχαία Ελλάδα η έννοια άγγελος χαρακτήριζε κάποιον ο οποίος μετέδιδε ειδήσεις, πληροφορίες ή αγγελίες. Ως θεϊκή ή υπερβατική παρουσία η έννοια άγγελος εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πρόσωπο του Ερμή, ο οποίος προσφωνείται ως άγγελος της Περσεφόνης από τον Όμηρο.Δεν υπάρχουν άγγελοι για μας με την χριστιανική έννοια και ότι περικλείεται σε αυτήν.Έχετε μια τάση να φέρνετε τα πάντα στα μέτρα της δικής σας θρησκείας και αυτό δεν είναι σωστό,δεν γίνεται
Συμφωνώ. Η διαφορές είναι ανάλογες όπως και στης μεσοποτάμιας ή Αιγυπτιακής ή Ινδικής κοσμοθεωρίας λόγω γεωγραφικής απόκλισης. Όταν λέμε όμως «άγγελος Κυρίου» στο Χριστιανισμό εννοούμε απεσταλμένο του Κυρίου που μεταδίδει κάτι. Έφυγε το «Κυρίου» και έμεινε να λέγεται άγγελος.
Τώρα αυτό που στην Αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν «θεία » και το κατανοούσαν ως πλήθυνση του ενός Ον, στο Χριστιανισμό το ονομάζουν «αγγελικές τάξεις» και το κατανοούν ως δημιουργήματα του ενός Ων έως και σήμερα. Επομένως δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές στη κοσμοθεωρία όσο νομίζεις.

Μακεδνός έγραψε: Άλλωστε τότε δεν θα είχαμε και διαφορές.Όπως επίσης να δαιμονοποιείτε(με την χριστιανική έννοια) τα πάντα που είναι για να δείξετε ότι μόνο εσείς έχετε δίκιο και μεις είμαστε κατώτεροι και πλανεμένοι.
Ε, ναι Ελ υπάρχει προκατάληψη, υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει σκόπιμη πλάνη από τους διώκτες του Χριστού. Αλλά αν επιλύουμε επιτυχώς τις διαφορές εν τέλει βλέπουμε ότι δεν υπάρχει λόγος διαφωνίας εξ αρχής.
Όσο αναφορά τώρα τη ταύτιση , στο Χριστιανισμό ταυτίζονται οι 12 θεοί με τους αποστάτες. Ας δούμε γιατί :
Μακεδνός έγραψε: Ε πες μου Τιτανομαχία να καταλάβω. Αν δεν ήταν αυτοί οι "αποστάτες" αγαπητέ μου δεν θα υπήρχε ανθρώπινο γένος και όλα όσα γνωρίζουμε ότι έδωσε η αρχαία Ελλάδα στον πολιτισμό.
:any Όταν λέμε "αποστάτες" καταρχάς εννοούμε αρχικά τους πρώτους αποστάτες του Ουρανού. Δηλαδή τους Τιτάνες (ελληνιστί) με κεντρικό αποστάτη τον Κρόνο (ελληνιστί) που κατά τη μυθολογία ήταν ο νεότερος και ποιο φιλόδοξος που ήθελε να σφετεριστεί την εξουσία του Πατήρ του. Επομένως ο Κρόνος ταυτίζεται με τον Εωσφόρο (εβραϊστι).
Έπειτα όταν λέμε ότι "αρχαίοι Θεοί" (εκτός από την Πλατωνική έννοια του Ον) απλά ήθελαν να επαναφέρουν τη τάξη στο κόσμο λόγω του ότι είχε δημιουργηθεί από τους "Τιτάνες" σφετεριστές -αποστάτες, και ο "Δίας" ήθελε "εκδίκηση" επειδή ο "Κρόνος" ήταν "τραγικός πατέρας" αυτό είναι ένας μύθος. Η «τιτανομαχία» και οι «τιτάνες» κλείστηκαν στα Τάρταρα στον Άδη από τον Δία στο πλαίσιο του μύθου λοιπόν. Βάζω εισαγωγικά γιατί αυτά είναι στο πλαίσιο του μύθου/πραγματικότητας και ο μύθος όπως ξέρεις χρειάζεται αποκωδικοποίηση. Αν θυμάσαι οι μύθοι έκαναν κακό στους νέους που δεν τους καταλάβαιναν κατά το Πλάτωνα.
Για παράδειγμα, ο ανθρωπόμορφός Δίας του μύθου είναι κάπως αδιανόητο πως είναι ταυτόχρονα ο Ον αφού ο Όν είναι αγέννητος ενώ ο Δίας γεννημένος από τη γραμμή των έκπτωτων Τιτάνων. . .. .
Για αυτό ο Πλάτωνας απομυθοποίησε το μύθο και εξήγησε την έννοια του Ον ως την αρχή και Δημιουργό όλων.
Αν δεχτούμε κυριολεκτικά ότι οι Ολύμπιοι πολέμησαν τους Τιτάνες με την βοήθεια ανθρώπων ημίθεων , τότε πρέπει να νιώθουμε ηρωικά συναισθήματα για αυτούς, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν ήταν της γραμμής των αποστατών (αφού ήταν παιδιά του Κρόνου). Είναι δικαίωμα του καθένα να θέλει να τους τιμήσει ή όχι λοιπόν. Είπες όμως προηγουμένως ότι δεν έχουν ανάγκη αναγνώρισης άρα γιατί λες τώρα ότι πρέπει να τους τιμούμε με θυσίες;
Μακεδνός έγραψε: Λοιπόν κατ' εμέ αξίζει να τους τιμούμε.Τώρα να κατά την δική σου άποψη δεν αξίζει δεν έχω να πω κάτι άλλο πάνω σ' αυτό
Ας δούμε λοιπόν πως «τιμούν» τους "Ολύμπιους θεούς" στις μέρες μας.
Μακεδνός έγραψε: Στην λατρεία των Ολυμπίων Θεών η θυσιαστική πράξη δεν νοείται ως απάρνηση αλλά κυρίως ως εορταστική διαδικασία. Η λεγόμενη "δαίς", το θυσιόδειπνο ή θυσιαστικό συμπόσιο, αποτελεί την πλέον συνήθη θρησκευτική πρακτική στη λατρεία των Ολυμπίων. Το ιερείο προσφέρεται στον Θεό από τους λάτρεις του, αλλά το κρέας του καταναλώνεται από τους ίδιους σε εορταστικό δείπνο, στον δε τιμώμενο Θεό προσφέρουν μη βρώσιμα τμήματα του ζώου (οστά, λίπη κ.λ.π.) που τα προσφέρουν ολοκαύτωμα στην πυρά του βωμού, το μέσο που αϋλώνει το υλικό και μεταφέρει τις προσφορές από τον υλικό κόσμο των θνητών στον άϋλο εκείνο των Θεών. Η Θεολογία της Θυσίας βασίζεται στην Επικοινωνία και τον Λόγο και γενικά σε όλα γιατί, αμφότερα δώρα των Θεών για τα οποία ανταποδίδουν οι θνητοί διάφορα υλικά αγαθά από όσα τους παρέχει η Φύση για εξασφάλιση της ζωής τους.Επίσης δεν υπάρχουν μόνο αιματηρές θυσίες αλλά και αναίμακτες όπου προσέφεραν κάθε είδους τρόφιμα.
Καταρχάς δεν βρίσκεις περίεργο να προσφέρει κανείς στο Θεό τα κόκαλα και λίπη και να τρώει το καλό μέρος; Δεν θυμάσαι ότι στο μυθικό έργο του Αισχύλου ο Προμηθέας έκανε το ίδιο για να περιπαίξει τον ίδιο τον Δία(/Ον) και αυτός Νευρίασε;; Πόση τιμή λες να νοιώθει ο Θεός (σου) με τέτοια προσφορά ; Εγώ θα ντρεπόμουν στη θέση σου να κάνω τέτοια προσφορά.
Μακεδνός έγραψε: Εγώ προσωπικά δεν τις δέχομαι!
Επομένως δεν συμφωνείς με ένα θεμελιώδες μυστήριο της εθνικής θρησκείας. Συμφωνείς δηλαδή με τους Χριστιανούς ότι είναι λάθος ;
Ας δούμε και τις άλλες εκδοχές:
Μακεδνός έγραψε: Ας πούμε όμως και για τις δικές σας θυσίες.Ο χριστιανικός Θεός απαιτούσε και αυτός πριν ξαφνικά την δει αλλιώς. Έδωσε ρητές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο ήθελε να τον λατρεύουν οι Ισραηλίτες, και αυτό περιλάμβανε προσφορές και θυσίες.(Αριθμοί, κεφάλαια 28 και 29) Μερικές προσφορές αποτελούνταν από καρπούς της γης. Άλλες περιλάμβαναν τη θυσία ζώων όπως οι ταύροι, τα πρόβατα, τα κατσίκια, τα περιστέρια και τα τρυγόνια. (Λευιτικό 1:3, 5, 10, 14• 23:10‐18• Αριθμοί 15:1‐7• 28:7) Υπήρχαν ολοκαυτώματα τα οποία έπρεπε να καταφαγωθούν από τη φωτιά.(Έξοδος 29:38‐42) Υπήρχαν επίσης οι θυσίες συμμετοχής, στις οποίες συμμετείχαν όσοι τις πρόσφεραν τρώγοντας από αυτό που θυσιαζόταν στον Θεό.(Λευιτικό 19:5‐8)
Όλες οι προσφορές και οι θυσίες που γίνονταν στον Θεό υπό το Μωσαϊκό Νόμο ήταν ένας τρόπος απόδοσης λατρείας προς τον Θεό και αναγνώρισής του ως τον Κυρίαρχο του σύμπαντος. Μέσω τέτοιων θυσιών, οι Ισραηλίτες εξέφραζαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευλογία και την προστασία του και λάβαιναν συγχώρηση για τις αμαρτίες τους. Όσο τηρούσαν πιστά τις απαιτήσεις του για λατρεία, ευλογούνταν πολύ.(Παροιμίες 3:9, 10.)
Ας πάμε και στο σήμερα,κάθε χρόνο σκοτώνονται και τρώτε κάθε Πάσχα το αρνί.Εσύ ή εσείς το δέχεστε αυτό;;;
Καταρχάς το Αρνί δεν είναι θυσία αλλά ελληνική παράδοση μαζί με το κοντοσούβλι , τα κλαρίνα κτλ. Απορώ ώρες ποιος τα λέει αυτά και με τον κόσμο που τα πιστεύει…. Αν ήταν θυσία φυσικά δεν θα το δεχόμουν. Δεν αποτελεί μυστήριο της εκκλησίας δηλαδή.
Έπειτα ίσως γνωρίζεις αν διαβάσεις προσεκτικά την Καινή Διαθήκη, ότι ο Μωσαικός Νόμος (δηλαδή όλα αυτά που περιγράφεις ) καταργήθηκε μετά τον Ιησού Χριστό όπως και όλες αυτές οι συνήθειες για όσους πίστεψαν στη Βασιλεία των Ουρανών. Για τους Εβραίους δεν καταργήθηκαν για αυτό και θεωρούμε ότι παρέμειναν σε πρωτόγονο στάδιο (θεολογικά).
Ξεχνάς μήπως ότι η σταυρική θυσία του Ιησού Χριστού ήταν η τελική θυσία (του ίδιου του ενσαρκωμένου Λόγου) και ότι πέρα από αυτή , κάθε αιματηρή θυσία και βρώση ζώου ακυρώνει/ατιμάζει τη σχέση με το Θεό/Ων; Μήπως δεν ξέρεις ότι κάθε Κυριακή προσφέρουμε πρόσφορο στην Εκκλησία (Οι χριστιανοί προσφέρουν άρτο εις ανάμνηση του Ιησού Χριστού) ; Αυτή είναι η «προσφορά», το πρόσφορο.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική μυθολογία”