Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

64
Spartan έγραψε:Μακεδνός :
Πρόσεχε τις παραπομπές σου διότι προπαγάνδα και προσηλυτισμός σε αιρέσεις και πλάνες σε αυτό το φόρουμ απαγορεύεται διά ροπάλου! :no
Παρακαλώ να λάβει θέση η διαχείριση.
Δεν κάνω προσηλυτισμό φίλε μου και ούτε προπαγάνδα.Απλά το παρέθεσα για καλύτερη επεξήγηση.Δεν νομίζω ότι διέπραξα κάποιο παράπτομα.Δλδ που να παραπέμψω για τους θεούς,σε ισλαμιστές;Δε νομίζω.Αν νομίζετε ότι κάνω κάτι κακό,είμαι στη διάθεση σας να πράξετε όπως θέλετε.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

65
LAPTONAS έγραψε: Καμία αντίρρηση, είναι θεοί που περιγράφεις όμως οι μόνοι που λαμβάνουν μορφές ; διότι αυτοί που κατανοείς εσύ ως "θεότητες με μεταμορφισμό" στο χριστιανισμό τους κατανοούν ως "αγγέλους" που είναι είτε του Φωτός (καλοί) είτε του σκότους (έκπτωτοι). Η διαφορά μας λοιπόν με τους εθνικούς είναι ότι εμείς οι Χριστιανοί δεν δεχόμαστε να λατρεύουμε τους θεούς αυτούς ενώ εσείς τους λατρεύεται.


Δηλαδή όταν ο χριστιανικός θεός εμφανίζεται στον Αβραάμ και τρώει μαζί του είναι άγγελος;Ή όταν ο Ιησούς εμφανίζεται μετά τον θάνατό του κ.α.;;;
"Και ο Αβραάμ έσπευσε στη σκηνή στη Σάρα, και είπε: “Βιάσου, ζύμωσε τρία μέτρα σιμιγδάλι, και κάνε ψωμιά στη στάχτη”. Και ο Αβραάμ έτρεξε στα βόδια, και πήρε ένα μοσχάρι απαλό και καλό, και το έδωσε στον δούλο· κι εκείνος έσπευσε να το ετοιμάσει· έπειτα,πήρε βούτυρο και γάλα, και το μοσχάρι, που ετοίμασε, και τα έβαλε μπροστά τους· κι αυτός στεκόταν κοντά τους κάτω από το δέντρο· κι αυτοί έφαγαν"(Γένεσις, 18: 6-8).
Στη Γένεση 32:30, ο Ιακώβ είδε το Θεό να εμφανίζεται σαν άγγελος.Οι γονείς του Σαμψών τρομοκρατήθηκαν όταν συνειδητοποίησαν ότι είχαν δει το Θεό (Κριτές 13:22), αλλά τον είδαν μόνο να εμφανίζεται ως άγγελος.Ο Ιησούς ήταν ο Θεός ενσαρκωμένος(Ιωάννης 1:1, 14) έτσι όταν οι άνθρωποι τον έβλεπαν, έβλεπαν το Θεό.

LAPTONAS έγραψε:Βέβαια έχουμε ήδη αναφερθεί στην αρχή με τον Μιχαήλ Άγγελο πάνω σε αυτό και μου δείχνεις ότι δεν έχεις διαβάσει το θέμα από την αρχή. Τι είχαμε πει στην αρχή ; Ότι αυτά τα εισήγαγε ο Κέλσος , ο Πλωτίνος και άλλοι "νέο-φιλόσοφοι" της εθνικής ελληνορωμαϊκής θρησκείας για να πολεμήσουν τον Χριστιανισμό, όπως κάνουν και στις μέρες μας.
Laptonas έγραψε:
Αγγελος Μιχαηλ έγραψε:
«…θέλει όμως προσοχή, αν πρόκειται κάποιος να συναναστραφεί αυτές τις θεότητες, να μη γίνει ένα με τη λατρεία τους και, αγαπώντας υπερβολικά το σώμα, απομακρυνθεί από τα ύψιστα αγαθά και τα λησμονήσει. Πρέπει, άλλο τόσο, να πιστεύει τους σοφούς άνδρες που λένε ότι οι περισσότερες επίγειες θεότητες, έτσι όπως είναι μπλεγμένες στον κόσμο των φθαρτών και καθηλωμένες με το αίμα και την κνίσσα και τα άσματα και άλλα παρόμοια, δεν μπορούν να προσφέρουν τίποτα περισσότερο από το να θεραπεύσουν ένα κορμί ή προφητεύσουν το μέλλον ενός ανθρώπου ή μιας πόλης και να κάνουν ό,τι άλλο ξέρουν ή μπορούν, σχετικό με πράξεις θνητές. Καλό λοιπόν είναι να τιμούμε αυτές τις θεότητες στο βαθμό που μας συμφέρει· γιατί ο ορθός λόγος δεν υπαγορεύει ότι κάτι τέτοιο είναι ούτως ή άλλως υποχρεωτικό. Και πιο σωστό είναι να θεωρήσουμε ότι οι θεότητες δεν χρειάζονται τίποτα και δεν έχουν την ανάγκη κανενός· απλώς χαίρονται με τους ανθρώπους που τους δείχνουν ευσέβεια. Τον (ύψιστο) θεό όμως δεν πρέπει να τον εγκαταλείπουμε ούτε μέρα ούτε νύχτα, ούτε όταν βρισκόμαστε με άλλους ούτε σαν είμαστε μόνοι· και με λόγια και με έργα, αλλά και χωρίς αυτά, η ψυχή μας ας τείνει πάντα προς τον θεό»
Θα συμφωνήσω ότι αυτοί ήταν πραγματικοί δαίμονες. Το ερώτημα που θέτω είναι γιατί οι δαίμονες ήταν τόσο έντονα υπαρκτοί τον δεύτερο αιώνα μετά Χριστό, ενώ τόσο λιγότερο υπαρκτοί τον 4-5 αιώνα π.Χ. ; ; ; Τι ήταν αυτό που έκανε όλο τον τότε γνωστό κόσμο να γεμίσει δαιμόνια ;
Αγγελος Μιχαηλ έγραψε:
Έχει ο ίδιος παρατηρήσει, και τονίζει, ότι πρόκειται για ΞΕΠΕΣΜΕΝΕΣ οντότητες, που προσκολλώνται στα υλικά και το αίμα και τις διασκεδάσεις, και είναι μάλιστα και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ για όποιον δεν προσέξει. Και μάλιστα, είναι πολύ ενδιαφέρον ότι όπως είπε στο προηγούμενο απόσπασμα, αυτοί ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ, κάτι που εμείς το λέμε: "Δαιμονοκαταληψία".
Εδώ, αποδεικνύονται ΑΠΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΤΙΚΗ ΠΗΓΗ τα όσα διδάσκουν οι Χριστιανοί για τους θεούς των εθνών.
Πρέπει να γίνει μία τοποθέτηση εδώ: αυτοί ΔΕΝ είναι οι θεοί των Ελλήνων αλλά των ΡΩΜΑΊΩΝ οι οποίοι είχαν ενσωματώσει στο πάνθεο τους όλες τις θεότητες που λατρευόντουσαν ανά κάθε τόπο.
Εδώ θα διαφωνήσω διότι οι Πρόκλος,Σαλούστιος και Πλωτίνος είχαν σπουδάσει Πλάτωνα και απλά εκλαϊκεύουν τα όσα έχουν προειπωθεί.Και άλλο δαίμονες στη Ελληνική κοσμοθεώρηση και άλλο στην χριστιανική.Υπάρχει διαφορά ορισμών και εννοιών.
LAPTONAS έγραψε:
Πες μου λοιπόν φίλε Μακεδόνα , εσύ τι πιστεύεις ; πρέπει να αποδίδεις λατρεία στις οντότητες αυτές ; ανεξαρτήτως αν είναι καλές ή κακές ή μήπως μόνο στον ΟΝ;
Οι Θεοί, χαίρονται όταν αναγνωρίζουν την ύπαρξή τους και τους απονέμουν σεβασμό και τιμές.Δεν έχουν ωστόσο ανάγκη αυτής της αναγνωρίσεως, ούτε την επιζητούν.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

66
LAPTONAS έγραψε:
Πες μου λοιπόν φίλε Μακεδόνα , εσύ τι πιστεύεις ; πρέπει να αποδίδεις λατρεία στις οντότητες αυτές ; ανεξαρτήτως αν είναι καλές ή κακές ή μήπως μόνο στον ΟΝ;
Επιπλέον, για το ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι Αθάνατοι, μας αναφέρεται από τους Πυθαγόριους ότι είναι οι Εγκόσμιοι Θεοί που πρέπει κανείς να τιμά σύμφωνα με την τάξη που υπάρχει σε αυτούς, την οποία την εισήγαγε ο δημιουργικός νόμος μαζί με την ύπαρξή τους.
"ὡς δέοι τοὺς ἐγκοσμίους θεοὺς κατὰ τὴν ἐνυπάρχουσαν αὐτοῖς τάξιν τιμᾶν, ἣν ὁ δημιουργικὸς νόμος ἅμα τῇ οὐσίᾳ αὐτῶν συμπροήγαγε τάξας αὐτῶν"
(Ιεροκλής, Υπόμνημα εις τα Πυθαγορικά Χρυσά Έπη, 1.1.3 – 1.1.6)

Επίσης για το να είναι καλοί ή κακοί είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα,αλλά δεν είναι του παρόντος.Με την λογική σου και ο χριστιανικός Θεός-Πατέρας είναι κακός όταν σκοτώνει τα παιδιά των Αιγυπτίων παράδειγμα,άρα πρέπει να τον λατρεύουμε;;;
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

67
Ο Απόλλωνας, ο καταστροφέας, ο Ποντικοδαίμονας...
Εικόνα
Δυο μολυσματικά ζώα, το ποντίκι (Απόλλων Σμινθεύς) και η μύγα, ήταν ιερά ζώα του θεού.Οι Καζαντζάκης – Κακριδής μεταφράζουν το Σμινθεύς ως «Ποντικοδαίμονας».


Απόλλων σημαίνει ‘απωθώ’
Το όνομα προέρχεται από το ρήμα «απόλλυμι» «απολλύειν» και «απόλλειν», δηλ. «σκοτώνω», «καταστρέφω»!
Ο «Απολλύων» της Αποκάλυψης.
Έχουσι βασιλέα επ’ αυτών τον άγγελον της αβύσσου. όνομα αυτώ Εβραϊστί Αβαδδών, εν δε τη Ελληνική όνομα έχει Απολλύων»



(Αποκάλυψις Ιωάννου, Θ΄, 10)
Εικόνα

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

68
GLADIATOR έγραψε:Απόλλων σημαίνει ‘απωθώ’
Το όνομα προέρχεται από το ρήμα «απόλλυμι» «απολλύειν» και «απόλλειν», δηλ. «σκοτώνω», «καταστρέφω»!
Ο «Απολλύων» της Αποκάλυψης.
Έχουσι βασιλέα επ’ αυτών τον άγγελον της αβύσσου. όνομα αυτώ Εβραϊστί Αβαδδών, εν δε τη Ελληνική όνομα έχει Απολλύων»



(Αποκάλυψις Ιωάννου, Θ΄, 10)
Κάνεις λάθος αγαπητέ μου.
ρμογένης.
Το παραδέχομαι. Αλλά τι πρέπει να φρονούμεν διά την Δήμητρα και
την Ήραν και τον Απόλλωνα και την Αθηνάν και τον Ήφαιστον και τον
Άρη και τους άλλους θεούς;
Σωκράτης.
Η Δημήτηρ μου φαίνεται ότι ωνομάσθη από την δόσιν της τροφής,
διότι την &δίδει& ως &μήτηρ&, η δε Ήρα ότι είναι κάπως &ερασμία&,
καθώς μάλιστα λέγεται ότι ο Ζευς ηράσθη αυτήν και την έλαβε
σύζυγον. Ίσως δε ως μετεωρολόγος ο νομοθέτης ωνόμασε τον &αέρα
Ήραν& κατά μετατροπήν, αφού έθεσε το πρώτον γράμμα τελευταίον.
Τούτο δε είναι εύκολον να το εννοήσης, αν προφέρης πολλάκις το
όνομα της Ήρας. Όσον δε διά την Φερέφατταν, πολλοί φοβούνται και
τούτο το όνομα καθώς και τον Απόλλωνα ένεκα αμαθείας περί της
ορθότητος των ονομάτων, καθώς φαίνεται. Διότι το μεταβάλλουν και
αντικρύζουν την Φερσερόνην(7) και τούτο φαίνεται εις αυτούς
τρομερόν. Και όμως τούτο μας πληροφορεί ότι η θεά αυτή είναι
σοφή, διότι, αφού τα πράγματα φέρονται, εκείνο το οποίον
εφάπτεται με επαφήν και δύναται να παρακολουθή είναι η σοφία.
Ώστε ορθώς καλείται η θεά αυτή Φερέπαφα ένεκα της σοφίας και της
&επαφής& του &φερομένου& ή διά κάτι τι παρόμοιον. Διά τούτο και
ζη με αυτήν ο Άδης, ο οποίος είναι σοφός, διότι είναι τοιαύτη.
Τόρα όμως μετατρέπουν το όνομά της φροντίζοντες περισσότερον διά
την ευφωνίαν παρά διά την αλήθειαν, και ονομάζουν αυτήν
Φερρέφατταν. Επίσης δε και διά τον Απόλλωνα, καθώς είπα, πολλοί
τρομάζουν το όνομα αυτού του θεού, ως να σημαίνη κάτι τι
τρομερόν. Ή μήπως δεν το αντελήφθης αυτό;
Ερμογένης.
Πολύ μάλιστα, και λέγεις την αλήθειαν.
Σωκράτης.
Τούτο δε, καθώς μου φαίνεται, είναι τεθειμένον κάλλιστα διά να
σημαίνη την δύναμιν αυτού του θεού.
Ερμογένης.
Πώς δηλαδή;
Σωκράτης.
Εγώ θα προσπαθήσω να σου το εξηγήσω πώς μου φαίνεται. Δηλαδή
κανέν άλλο όνομα δεν υπάρχει που να αρμόζη και εις τας τέσσαρας
δυνάμεις του θεού, αν και είναι έν, ώστε όλας να τας περιλαμβάνη
και να σημαίνη οπωσδήποτε και την μουσικήν και την μαντικήν και
την ιατρικήν και την τοξικήν.
Ερμογένης.
Λέγε λοιπόν, διότι μου φαίνεται ότι το παρουσιάζεις ως αλλόκοτον
αυτό το όνομα.
Σωκράτης.
Απ' εναντίας μάλιστα αρμονικόν, αφού είναι και μουσικός ο θεός
αυτός. Διότι πρώτον μεν η καθαρειότης και οι καθαρμοί και υπό
έποψιν ιατρικήν και υπό έποψιν μαντικήν και τα θειαφίσματα με
ιατρικά φάρμακα και μαντικά μέσα και τα λουτρά και οι ραντισμοί
εις τοιαύτας περιστάσεις, όλα αυτά μίαν δύναμιν έχουν, δηλαδή να
κάμνουν τον άνθρωπον καθαρόν και κατά το σώμα και κατά την ψυχήν.
Ή όχι;
Ερμογένης.
Πολύ σωστά.
Σωκράτης.
Λοιπόν δεν είναι αυτός ο θεός ο οποίος καθαρίζει και &απολούει&
και &απολύει& από αυτά τα κακά;
Ερμογένης. Πολύ σωστά.

Σωκράτης. Λοιπόν όσον διά τας απολύσεις και απολούσεις, επειδή είναι ιατρός των τοιούτων πραγμάτων, θα ήτο ορθόν να ονομάζεται &απολούων&· όσον δε διά την μαντικήν και το &αληθές& και το &απλούν& - διότι αυτά τα δύο σημαίνουν το ίδιον — θα ήτο πολύ ορθόν να τον ονομάζωμεν, καθώς τον ονομάζουν οι Θεσσαλοί. Διότι όλοι οι Θεσσαλοί ονομάζουν &Άπλουν& τούτον τον θεόν. Επειδή δε &αείποτε& είναι έμπειρος των &βολών& εις την τοξικήν, πρέπει να θεωρηθή ως &Αεί-βάλλων&. Ως προς την μουσικήν δε πρέπει να υποθέσωμεν ότι το άλφα είναι αθροιστικόν καθώς εις το &ακόλουθος& και &άκοιτις&, οπού σημαίνει το ομού, και ότι και εδώ σημαίνει την &ομού περιπολίαν& εις τον ουρανόν, ο οποίος ακριβώς έχει &πόλους& και εις την αρμονίαν των ασμάτων, η οποία είναι η καθαυτό αρμονία, και ότι όλα αυτά &ομού περιπολεί& με κάποιαν αρμονίαν, καθώς λέγουν οι τελειοποιημένοι εις την μουσικήν και την αστρονομίαν. Καθώς λοιπόν τον &ομοκέλευθον& και &ομόκοιτιν& τον ωνομάσαμεν &ακόλουθον& και &άκοιτιν& διά της μεταβολής του &ομο& εις άλφα, ομοίως ωνομάσαμεν και τον Απόλλωνα, ο οποίος ήτο &ομοπολών&, διά παρεμβολής ενός ακόμη λάβδα, διά να μη γίνη ομόηχον με το κακόν όνομα. Τούτο όμως και τόρα πάλιν το φοβούνται μερικοί, επειδή δεν εννοούν καλά την δύναμιν αυτού του ονόματος και νομίζουν ότι σημαίνει φθοράν. Αλλά, καθώς ελέγαμεν προ ολίγου, αυτό το όνομα περικλείει όλας τας δυνάμεις του θεού, δηλαδή το &απλούν, αειβάλλον, απολούον, ομοπολούν&.(Πλάτων,Κρατύλος)

[
ΣΩ.: Θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω τι νομίζω. Δεν υπάρχει άλλο όνομα το οποίο, ενώ είναι μόνο ένα να ένωσε τέσσερις ιδιότητες που έχει αυτός ο θεός, ώστε να τις περιέχει όλες και να δηλώνει κατά ορισμένο τρόπο τη μουσική, τη μαντική, την ιατρική και την τοξευτική.
ΕΡΜ.: Λέγε λοιπόν. Μου παρουσιάζεις άλλωστε όνομα παράδοξο.
ΣΩ.: Είναι όμως αρμονικό, καθώς και ο θεός είναι μουσικός. Κατ’ αρχάς δηλαδή η κάθαρση και οι καθαρμοί που τελούνται σύμφωνα με την ιατρική και τη μαντική, και όσα γίνονται με ιατρικά φάρμακα και με μαντικά θειαφίσματα, και τα λουτρά σε ανάλογες περιστάσεις και τα ραντίσματα, όλα τούτα μια δυνατότητα έχουν, ν’ αποδώσουν τον άνθρωπο καθαρό κατά το σώμα και κατά την ψυχή. Ή όχι;
ΕΡΜ.: Ασφαλώς.
ΣΩ.: Λοιπόν αυτός δεν είναι ο θεός που καθαρίζει και που λούζει και απαλλάσσει από τα κακά αυτά;
ΕΡΜ.: Βεβαίως.
ΣΩ.: Επειδή λοιπόν απαλλάσσει και καθαρίζει, θεωρούμενος γιατρός των τέτοιου είδους κακών, θα μπορούσε να ονομάζεται “Απολούων”.

Σύμφωνα με τη μαντική και την αλήθεια και το απλό (ενιαίο) αυτά άλλωστε ταυτίζονται - θα ήταν σωστό να ονομάζεται όπως τον ονομάζουν οι Θεσσαλοί. “Άπλουν” δηλαδή ονομάζουν τον θεό αυτόν οι Θεσσαλοί.
Επειδή μάλιστα είναι ικανότατος στις βολές, “Αειβάλλων” είναι (ρίχνει συνεχώς τα βέλη του τόξου).

Για τη μουσική, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι το άλφα μερικές φορές σημαίνει το “ομού”. Έτσι και εδώ σημαίνει την “ομού πόλησιν” (κοινή περιστροφή) γύρω από τον ουρανό, που ονομάζεται “πόλοι” και στην αρμονία του άσματος, που ονομάζεται συμφωνία, γιατί όλα αυτά, όπως λένε οι ειδικοί στη μουσική και την αστρονομία, σύμφωνα με κάποια αρμονία “πολεί άμα πάντα” (περιστρέφονται όλα ταυτόχρονα). Αυτός ο θεός επιβλέπει την αρμονική κίνηση “ομοπολών” (κινώντας ταυτόχρονα) όλα, και τα θεϊκά και τα ανθρώπινα. Και “ομοπολών” = Απόλων. Όμως ο ονοματοθέτης για να μην δημιουργηθεί η κακή λέξη Απόλων (= από το ρήμα απόλλυμι = καταστρέφω, μετοχή μέλλοντα = απολών) πρόσθεσε και το δεύτερο λ και έτσι δημιουργήθηκε το “Απόλλων”
.]
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

69
Δεν κάνω λάθος αγαπητέ μου φίλε...




λήμμα «Απόλλων»:
«οι αρχαίοι πολλαχώς ετυμολόγουν τούτο,» (το όνομα Απόλλων) «επικρατεστέρα όμως ήτο η από του απολλύειν ετυμολογία»

Λεξικό Δημητράκου – Εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη
Εικόνα

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

70
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Καμία αντίρρηση, είναι θεοί που περιγράφεις όμως οι μόνοι που λαμβάνουν μορφές ; διότι αυτοί που κατανοείς εσύ ως "θεότητες με μεταμορφισμό" στο χριστιανισμό τους κατανοούν ως "αγγέλους" που είναι είτε του Φωτός (καλοί) είτε του σκότους (έκπτωτοι). Η διαφορά μας λοιπόν με τους εθνικούς είναι ότι εμείς οι Χριστιανοί δεν δεχόμαστε να λατρεύουμε τους θεούς αυτούς ενώ εσείς τους λατρεύεται.


Δηλαδή όταν ο χριστιανικός θεός εμφανίζεται στον Αβραάμ και τρώει μαζί του είναι άγγελος;Ή όταν ο Ιησούς εμφανίζεται μετά τον θάνατό του κ.α.;;;
"Και ο Αβραάμ έσπευσε στη σκηνή στη Σάρα, και είπε: “Βιάσου, ζύμωσε τρία μέτρα σιμιγδάλι, και κάνε ψωμιά στη στάχτη”. Και ο Αβραάμ έτρεξε στα βόδια, και πήρε ένα μοσχάρι απαλό και καλό, και το έδωσε στον δούλο· κι εκείνος έσπευσε να το ετοιμάσει· έπειτα,πήρε βούτυρο και γάλα, και το μοσχάρι, που ετοίμασε, και τα έβαλε μπροστά τους· κι αυτός στεκόταν κοντά τους κάτω από το δέντρο· κι αυτοί έφαγαν"(Γένεσις, 18: 6-8).
Στη Γένεση 32:30, ο Ιακώβ είδε το Θεό να εμφανίζεται σαν άγγελος.Οι γονείς του Σαμψών τρομοκρατήθηκαν όταν συνειδητοποίησαν ότι είχαν δει το Θεό (Κριτές 13:22), αλλά τον είδαν μόνο να εμφανίζεται ως άγγελος.Ο Ιησούς ήταν ο Θεός ενσαρκωμένος(Ιωάννης 1:1, 14) έτσι όταν οι άνθρωποι τον έβλεπαν, έβλεπαν το Θεό.
Να στο θέσω διαφορετικά. Αν ταυτίσουμε αγγέλους (δημιουργήματα του ΩΝ) με τους αρχαίες θεότητες (το "πλήθος" του ΟΝ), τότε θα δούμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί άγγελοι και θεότητες.

Σωστά ;

Πρέπει να τιμούμε λοιπόν και τις καλές και τις κακές (όπως μας λέει ο Κέλσος;;; ) θεότητες/αγγέλους ή πρέπει να λατρεύουμε μόνο τον ΩΝ ( όπως λένε οι Χριστιανοί); ή ΟΝ (αν δεχθούμε ότι είναι το ίδιο κατά τους αρχαίους Έλληνες)

Αυτό σε ρωτάω, από πριν.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Πες μου λοιπόν φίλε Μακεδόνα , εσύ τι πιστεύεις ; πρέπει να αποδίδεις λατρεία στις οντότητες αυτές ; ανεξαρτήτως αν είναι καλές ή κακές ή μήπως μόνο στον ΟΝ;
Οι Θεοί, χαίρονται όταν αναγνωρίζουν την ύπαρξή τους και τους απονέμουν σεβασμό και τιμές.Δεν έχουν ωστόσο ανάγκη αυτής της αναγνωρίσεως, ούτε την επιζητούν.
Καμία αντίρρηση. Σε ρωτάω πάλι, ποιοι θεοί, οι καλοί θεοί (ή άγγελοι) ; ή οι αποστάτες ;

Και αφού λοιπόν δεν έχουν ανάγκη αναγνωρίσεως , οι Χριστιανοί ας αναγνωρίζουν τον Δημιουργό τους και ας λατρεύουν Αυτόν, τον ΩΝ.

Ενώ εσείς ας λατρεύεται τον Ζήνα/Δία ή Ον και όχι τους αποστάτες άγγελους. Γιατί όπως είδαμε ο Κέλσος παρότρυνε την λατρεία των αποστατών.
Μακεδνός έγραψε: Επίσης για το να είναι καλοί ή κακοί είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα,αλλά δεν είναι του παρόντος.
Μα αυτή είναι η διαφορά μας όπως βλέπεις τα τελευταία 2000 χρόνια. Εσύ υποστηρίζεις τη θέση της εθνικής (ελληνορωμαϊκής) θρησκείας και "φιλοσοφίας" του Κέλσου, Πρόκλου και Πλωτίνου που δημιουργήθηκε κατά το 2 αιώνα μετά Χριστού για να πολεμήσει το Χριστιανισμό και να επαναφέρει τη λατρεία στις αιματηρές θυσίες των Ρωμαίων στους θεούς ανεξαρτήτως αν ήταν καλοί ή όχι.

Ενώ οι Χριστιανοί υποστηρίζουν τη λυτρωτική θυσία του Χριστού , την παύση στις θυσίες στους αρχαίους θεούς, την αποκλειστική λατρεία του ΩΝ (Αγίας Τριάδας), απορρίπτοντας καλές και κυρίως κακές εσω-κοσμικές οντότητες.

Μόλις καταλάβεις την διαφορά μας, τότε σπεύσε να απαντήσεις πάνω σε αυτό, τα υπόλοιπα είναι περιττά.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

71
Μακεδνός έγραψε:
Spartan έγραψε:Μακεδνός :
Πρόσεχε τις παραπομπές σου διότι προπαγάνδα και προσηλυτισμός σε αιρέσεις και πλάνες σε αυτό το φόρουμ απαγορεύεται διά ροπάλου! :no
Παρακαλώ να λάβει θέση η διαχείριση.
Δεν κάνω προσηλυτισμό φίλε μου και ούτε προπαγάνδα.Απλά το παρέθεσα για καλύτερη επεξήγηση.Δεν νομίζω ότι διέπραξα κάποιο παράπτομα.Δλδ που να παραπέμψω για τους θεούς,σε ισλαμιστές;Δε νομίζω.Αν νομίζετε ότι κάνω κάτι κακό,είμαι στη διάθεση σας να πράξετε όπως θέλετε.
Άλλες πηγές εκτός του Ρασσιά δεν υπάρχουν;
Δόξα τω Θεω,υπάρχει μεγάλη γκάμα αρχαιοελληνικών κειμένων.

Και μια παρατήρηση,αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ενω υπάρχουν τόσες αναφορές περι του Οντος ή περι του Εν,ωστόσο σπανιώς βλέπω αρχαιοελληνιστές να μιλανε περι αυτού,αλλά μόνο περι του δωδεκαθέου.
Δηλαδή δεν μιλάνε για το μέγιστο,το ανώτερο,οπως αναφέρεται απο τους αρχαίους Ελληνες συγγραφείς το Εν,αλλά για τα κατώτερα,στα οποία αποδίδουν λατρεία!

Και πως τα κατώτερα δέχονται να λατρεύονται απο τους ανθρώπους,ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του ανώτερου;

Και πως τα κατώτερα είναι πληθύνσεις του άνωτερου,δεδομένου οτι το ανώτερο δεν έχει ούτε αρχή,ούτε μέση,ούτε και τέλος,άρα δεν διαιρείται και σε πληθύνσεις;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Τι ήταν οι αρχαίοι Θεοί;

72
LAPTONAS έγραψε: Να στο θέσω διαφορετικά. Αν ταυτίσουμε αγγέλους (δημιουργήματα του ΩΝ) με τους αρχαίες θεότητες (το "πλήθος" του ΟΝ), τότε θα δούμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί άγγελοι και θεότητες.
Σωστά
΄

Όχι,επειδή δεν γίνεται να ταυτιστούν.
LAPTONAS έγραψε:Πρέπει να τιμούμε λοιπόν και τις καλές και τις κακές (όπως μας λέει ο Κέλσος;;; ) θεότητες/αγγέλους ή πρέπει να λατρεύουμε μόνο τον ΩΝ ( όπως λένε οι Χριστιανοί); ή ΟΝ (αν δεχθούμε ότι είναι το ίδιο κατά τους αρχαίους Έλληνες)

Αυτό σε ρωτάω, από πριν.
"Την τε Αρετήν Αρμονίαν είναι, και την Υγιείαν, και το Αγαθόν άπαν, και τον Θεόν . δι ο και καθ Αρμονίαν συνιστάναι τα όλα . φιλίαν τε είναι εναρμόνιον ισότητα." Πυθαγόρας (Και η Αρετή, και η Υγεία, και το Όλον του Α γαθού είναι Αρμονία . και ο Θεός ο ίδιος. Γι αυτό τα πάντα έχουν συντεθεί αρμονικά. Και η φιλία, είναι εναρμόνια ισότητα.)

"Θεός ζώον αυτάρκης εν ευδαιμονία ,αίδιος , της αγαθού φύσεως αιτία".(ο Θεός είναι έμβιο όν που χαίρει απόλυτης αυτάρκειας σε κατάσταση ευδαιμονίας, ουσία αγέννητη και άθφαρτη ,αιτία της δημιουργίας του υπέρτατου καλού.) Πλάτων

379 b: (Σωκράτης) "Δεν είναι ο δημιουργός Θεός οπωσδήποτε αγαθός; το αγαθό μπορεί να είναι βλαβερό; Όχι, οπότε το μη βλαβερό (αγαθό) δεν βλάπτει, άρα ο αγαθός Θεός δεν είναι δυνατόν να βλάψει, ΑΡΑ το αγαθόν δεν είναι η αιτία των πάντων, αλλά μόνο των αγαθών, οπότε για τα κακά άλλες αιτίες πρέπει να αναζητήσουμε και όχι τον Θεό."(Πλάτωνος Πολιτεία)


"Αθάνατους μεν πρώτα Θεούς ,νόμω ως διάκειται ,τίμα . και σέβον όρκον" Πυθαγόρας
(Πρίν από όλα να τιμάς τους Θεούς ,έτσι όπως και οι νόμοι, οι παράδοση και οι θεσμοί το προστάζουν . και να σέβεσαι τον όρκο.)

"Αθάνατους μεν πρώτα θεούς ,νόμω ως διάκειται τίμα και σέβου όρκον".Περίανδρος ο Κορίνθιος
Πρώτα απ’ όλα να τιμάς τους θεούς όπως προβλέπουν οι νόμοι ,και να σέβεσαι τον όρκο


LAPTONAS έγραψε:Καμία αντίρρηση. Σε ρωτάω πάλι, ποιοι θεοί, οι καλοί θεοί (ή άγγελοι) ; ή οι αποστάτες ;

Και αφού λοιπόν δεν έχουν ανάγκη αναγνωρίσεως , οι Χριστιανοί ας αναγνωρίζουν τον Δημιουργό τους και ας λατρεύουν Αυτόν, τον ΩΝ.

Ενώ εσείς ας λατρεύεται τον Ζήνα/Δία ή Ον και όχι τους αποστάτες άγγελους. Γιατί όπως είδαμε ο Κέλσος παρότρυνε την λατρεία των αποστατών
Ποιούς αποστάτες και έκπτωτους αγγέλους μου λες τώρα;Τι σχέση έχουν οι χριστιανικοί άγγελοι και δαίμονες με τους αντίστοιχους ελληνικούς(άγγελοι,δαίμων,) και Θεούς και Θεές;Απολύτως καμία!!!


LAPTONAS έγραψε:Μα αυτή είναι η διαφορά μας όπως βλέπεις τα τελευταία 2000 χρόνια. Εσύ υποστηρίζεις τη θέση της εθνικής (ελληνορωμαϊκής) θρησκείας και "φιλοσοφίας" του Κέλσου, Πρόκλου και Πλωτίνου που δημιουργήθηκε κατά το 2 αιώνα μετά Χριστού για να πολεμήσει το Χριστιανισμό και να επαναφέρει τη λατρεία στις αιματηρές θυσίες των Ρωμαίων στους θεούς ανεξαρτήτως αν ήταν καλοί ή όχι.

Ενώ οι Χριστιανοί υποστηρίζουν τη λυτρωτική θυσία του Χριστού , την παύση στις θυσίες στους αρχαίους θεούς, την αποκλειστική λατρεία του ΩΝ (Αγίας Τριάδας), απορρίπτοντας καλές και κυρίως κακές εσω-κοσμικές οντότητες.

Μόλις καταλάβεις την διαφορά μας, τότε σπεύσε να απαντήσεις πάνω σε αυτό, τα υπόλοιπα είναι περιττά.
Υποστηρίζω την Ελληνική Εθνική Θρησκεία!!!Και σου έκανα μια ερώτηση πριν αλλά δεν μου απάντησες.Ο χριστιανικός Θεός είναι κακός όταν σκοτώνει τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων;ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική μυθολογία”