Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

73
Σύμφωνα με το Φρύζη πάντως και τους σημερινούς Εβραίους ο Αβραάμ και ο Σειράχ ήταν καμπαλιστές.
Δεν μας ενδιαφέρει τι λένε οι ραβίνοι,μας ενδιαφέρει τι λέει ο Χριστός..

Σχετικά με τα υπόλοιπα Laptonas,o Λιακό λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα.
Και σας ρωτάω ποια είναι η θεολογία της ΠΔ;

Και μην πειτε για λεπτομέρειες,σας παρακαλώ,είναι υπερβολικά σημαντικό αυτό που σας ρωτάω.

Ποια είναι η θελογία της ΠΔ λοιπόν,εμας ως Χριστιανών;

Ο Αβρααμ,ο Μωυσής,ο δεκάλογος,ο Νωε,οι προφητές;


Αν είναι αυτά για εμας,και έρχεται κάποιος και μας λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα,εσεις τι καταλαβαινετε;

Ενας απλός Χριστιανός που δεν έχει διαβάσει πολλά πράγματα,αμα το διαβάσει αυτο τι θα καταλάβει;


Να το πάω και παρακάτω,ο Χριστός κάνει αναφορές στην ΠΔ,λέει για τον Νομο και τους Προφήτες.Έχει σχεση δηλαδή με την Καμπάλα;

Αν ο Νόμος (που έδωσε ο Θεός)και οι Προφήτες(που έστειλε ο Θεός)είναι η θεολογία της ΠΔ και έρχεται κάποιος και λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα, οτι μας την επέβαλλαν ως ιερό βιβλίο και όποιος ακολουθεί το νήμα της ΠΔ(γενικά και αόριστα),οδηγείται σε μονοπάτια που δεν έχουν σχέση με τον Χριστό(!!!!!),τι θα καταλάβει ο απλός Χριστιανός;

Το ξεκαθαρίζει ως θεολογία της ΠΔ για Εβραίους και θεολογία της ΠΔ για Χριστιανούς;
ΟΧΙ!

Να ρωτήσω και κάτι άλλο.

Εχει σωτηριολογική αλήθεια η ΠΔ;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

74
dominique έγραψε: Σχετικά με τα υπόλοιπα Laptonas,o Λιακό λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα.
Και σας ρωτάω ποια είναι η θεολογία της ΠΔ;

Και μην πειτε για λεπτομέρειες,σας παρακαλώ,είναι υπερβολικά σημαντικό αυτό που σας ρωτάω.

Ποια είναι η θελογία της ΠΔ λοιπόν,εμας ως Χριστιανών;
Εμάς ως χριστιανών Ορθόδοξων δεχόμαστε ότι η θεολογία της Π.Δ. είναι αυτή που δίδαξε ο Χριστός μας. Αυτή η διδασκαλία που δίδαξε ο Χριστός δεν είναι καμπαλιστική. Ο καμπαλισμός είναι απλά ένα σύστημα που ερμηνεύει την Π.Δ. με το δικό της τρόπο. Κι εγώ αν καθίσω μπορώ να ερμηνεύσω την Π.Δ. σύμφωνα με τα δικά μου νοήματα. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι σωστά. Κατα τη γνώμη μου δεν είναι η Π.Δ. Καμπαλιστική, αλλά το αντίθετο. Ο καμπαλισμός ερμηνεύει την Π.Δ. καμπαλιστικά. Οι Πατέρες ερμήνευσαν την Π.Δ. Χριστιανικά. Αν βάλεις και ένα κινέζο να τη διαβάσει θα την ερμηνεύσει σύμφωνα με το δικό του σύστημα ιδεών.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

75
dominique έγραψε: Δεν μας ενδιαφέρει τι λένε οι ραβίνοι,μας ενδιαφέρει τι λέει ο Χριστός..
Πολύ σωστά. Και ο Χριστός είπε να ερευνάμε τις γραφές μεταξύ άλλων.
Σχετικά με τα υπόλοιπα Laptonas,o Λιακό λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα.
Ο Λιακό λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα ΓΙΑ ΤΟΥς ΕΒΡΑΙΟΥΣ βρε παιδιά. Για τους εβραίους. Αν το καταλάβετε επιτέλους αυτό το σημείο, δεν θα έχετε μετά κατηγορίες για το Λιακό στο θέμα καμπάλα.
Ούτε θα έγραφες καν τα επόμενα που γράφεις φίλη μου.
Και σας ρωτάω ποια είναι η θεολογία της ΠΔ;


Και μην πειτε για λεπτομέρειες,σας παρακαλώ,είναι υπερβολικά σημαντικό αυτό που σας ρωτάω.

Ποια είναι η θελογία της ΠΔ λοιπόν,εμας ως Χριστιανών;

Ο Αβρααμ,ο Μωυσής,ο δεκάλογος,ο Νωε,οι προφητές;


Αν είναι αυτά για εμας,και έρχεται κάποιος και μας λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα,εσεις τι καταλαβαινετε;

Ενας απλός Χριστιανός που δεν έχει διαβάσει πολλά πράγματα,αμα το διαβάσει αυτο τι θα καταλάβει;


Να το πάω και παρακάτω,ο Χριστός κάνει αναφορές στην ΠΔ,λέει για τον Νομο και τους Προφήτες.Έχει σχεση δηλαδή με την Καμπάλα;

Αν ο Νόμος (που έδωσε ο Θεός)και οι Προφήτες(που έστειλε ο Θεός)είναι η θεολογία της ΠΔ και έρχεται κάποιος και λέει οτι η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα, οτι μας την επέβαλλαν ως ιερό βιβλίο και όποιος ακολουθεί το νήμα της ΠΔ(γενικά και αόριστα),οδηγείται σε μονοπάτια που δεν έχουν σχέση με τον Χριστό(!!!!!),τι θα καταλάβει ο απλός Χριστιανός;

Το ξεκαθαρίζει ως θεολογία της ΠΔ για Εβραίους και θεολογία της ΠΔ για Χριστιανούς;
ΟΧΙ!
Κοίτα Ντομινίκ η ΠΔ είναι εβραϊκά βιβλία, ναι ή όχι;
Δεν είναι λοιπόν λογικό να δεχτούμε ότι και η θεολογία της είναι εβραϊκή εκτός από τα σημεία όπου αναφέρεται στην έλευση του Χριστού;
Ορίστε λοιπόν η απάντησή σου.
Όμως ως επί το πλείστον η θεολογία της είναι εβραϊκή, όχι Χριστιανική όπως και να το κάνουμε.
Να ρωτήσω και κάτι άλλο.

Εχει σωτηριολογική αλήθεια η ΠΔ;
Κατά την άποψή μου μικρή. Δεν σώζει από μόνη της.
Και βέβαια πρέπει και να συνδυαστεί σωστά (Ορθόδοξα) με την ΚΔ ώστε να αποκτήσει κι αυτή σωτηριολογική υπόσταση.

Όμως είδαμε ότι έχει υποστεί και αλλοιώσεις, και "κοπτοραπτική" κατά το δοκούν. Οπότε είναι στην κρίση του καθενός (γνώστη των δεδομένων που μόλις είπα) να ξεχωρίσει τι από εκεί μέσα έχει σωτηριολογικό χαρακτήρα και τι όχι.

Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να αποφανθεί η εκκλησία τώρα που βγήκαν τα νέα δεδομένα στην επιφάνεια ώστε να αναπαυτούμε όλοι.

Μέχρι τότε ο καθένας πιστεύω ότι δικαιούται να έχει τη γνώμη του ως προς τα ιστορικά θέματα της ΠΔ, αλλά να κάνει υπακοή στα θεολογικά.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

76
Spartan, δεν νομίζω ότι μπορούμε να λέμε ότι ο Καμπαλισμός είναι η θεολογία γενικώς της Π.Δ. ούτε καν για τους Ιουδαίους και αυτό προκύπτει από το εξής : Είναι σαν να λέμε ότι ο Ορφισμός αντιπροσώπευε την προσωκρατική θεολογία των Ελλήνων (λες και δεν υπήρχαν πυθαγόρειοι, στωικοί κτλ), είναι πολύ γενική διατύπωση. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι την θεολογία της Π.Δ. την ερμήνευαν αλλιώς οι Σαδδουκαίοι, αλλιώς οι Φαρισαίοι, αλλιώς οι Εσσαίοι κτλ. και αλλιώς ο Χριστός με τους Απόστολους! (μη κοιτάς τώρα που έχουν σχετικά ενιαία διδασκαλία, τότε γινόταν χαμός ανάμεσα στις ομάδες). Αν την ερμήνευαν όλοι με τον ίδιο τρόπο τότε δεν θα ήταν αντίθετοι μεταξύ τους σε βασικά στοιχεία. Οι Σαδδουκαίοι π.χ. δεν πίστευαν καθόλου σε Ελοχίμ και αγγέλους παρά το ότι ήταν ισχυρή ομάδα και ελίτ των Ιουδαίων. Συνεπώς αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι από το σύνολο των Ιουδαίων, η θεοκρατική μερίδα που ακολουθούσε τη μυστικιστική παράδοση της Καμπάλα ήταν οι "καμπαλιστές" που ερμήνευαν την Π.Δ. σύμφωνα με τον καμπαλιστικό τρόπο σκέψης .... Γιαυτό άλλωστε και ο Καμπαλισμός επιβίωσε ως ανεξάρτητη διδασκαλία ως τις μέρες μας από εκφραστές διαφόρων εθνικοτήτων και θρησκειών. Γιαυτό έχουμε Ιουδαικό καμπαλισμό, και μη ιουδαικό (ως και "χριστιανικό") και αρχαιότερο καμπαλισμό (Βαβυλώνιο Καμπαλισμό) και νεότερο (μεσαιωνικό).
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

77
LAPTONAS έγραψε:Spartan, δεν νομίζω ότι μπορούμε να λέμε ότι ο Καμπαλισμός είναι η θεολογία γενικώς της Π.Δ. ούτε καν για τους Ιουδαίους και αυτό προκύπτει από το εξής : Είναι σαν να λέμε ότι ο Ορφισμός αντιπροσώπευε την προσωκρατική θεολογία των Ελλήνων (λες και δεν υπήρχαν πυθαγόρειοι, στωικοί κτλ), είναι πολύ γενική διατύπωση. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι την θεολογία της Π.Δ. την ερμήνευαν αλλιώς οι Σαδδουκαίοι, αλλιώς οι Φαρισαίοι, αλλιώς οι Εσσαίοι κτλ. και αλλιώς ο Χριστός με τους Απόστολους! (μη κοιτάς τώρα που έχουν σχετικά ενιαία διδασκαλία, τότε γινόταν χαμός ανάμεσα στις ομάδες). Αν την ερμήνευαν όλοι με τον ίδιο τρόπο τότε δεν θα ήταν αντίθετοι μεταξύ τους σε βασικά στοιχεία. Οι Σαδδουκαίοι π.χ. δεν πίστευαν καθόλου σε Ελοχίμ και αγγέλους παρά το ότι ήταν ισχυρή ομάδα και ελίτ των Ιουδαίων. Συνεπώς αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι από το σύνολο των Ιουδαίων, η θεοκρατική μερίδα που ακολουθούσε τη μυστικιστική παράδοση της Καμπάλα ήταν οι "καμπαλιστές" που ερμήνευαν την Π.Δ. σύμφωνα με τον καμπαλιστικό τρόπο σκέψης .... Γιαυτό άλλωστε και ο Καμπαλισμός επιβίωσε ως ανεξάρτητη διδασκαλία ως τις μέρες μας από εκφραστές διαφόρων εθνικοτήτων και θρησκειών. Γιαυτό έχουμε Ιουδαικό καμπαλισμό, και μη ιουδαικό (ως και "χριστιανικό") και αρχαιότερο καμπαλισμό (Βαβυλώνιο Καμπαλισμό) και νεότερο (μεσαιωνικό).
Έστω. Φαίνεται ότι το έψαξες, οπότε πάω πάσο.
Άρα λοιπόν το προηγούμενο που λέγαμε γίνεται "η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα για κάποιους ΕΒΡΑΙΟΥΣ".

Πάμε τώρα παρακάτω;
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

78
Spartan έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Spartan, δεν νομίζω ότι μπορούμε να λέμε ότι ο Καμπαλισμός είναι η θεολογία γενικώς της Π.Δ. ούτε καν για τους Ιουδαίους και αυτό προκύπτει από το εξής : Είναι σαν να λέμε ότι ο Ορφισμός αντιπροσώπευε την προσωκρατική θεολογία των Ελλήνων (λες και δεν υπήρχαν πυθαγόρειοι, στωικοί κτλ), είναι πολύ γενική διατύπωση. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι την θεολογία της Π.Δ. την ερμήνευαν αλλιώς οι Σαδδουκαίοι, αλλιώς οι Φαρισαίοι, αλλιώς οι Εσσαίοι κτλ. και αλλιώς ο Χριστός με τους Απόστολους! (μη κοιτάς τώρα που έχουν σχετικά ενιαία διδασκαλία, τότε γινόταν χαμός ανάμεσα στις ομάδες). Αν την ερμήνευαν όλοι με τον ίδιο τρόπο τότε δεν θα ήταν αντίθετοι μεταξύ τους σε βασικά στοιχεία. Οι Σαδδουκαίοι π.χ. δεν πίστευαν καθόλου σε Ελοχίμ και αγγέλους παρά το ότι ήταν ισχυρή ομάδα και ελίτ των Ιουδαίων. Συνεπώς αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι από το σύνολο των Ιουδαίων, η θεοκρατική μερίδα που ακολουθούσε τη μυστικιστική παράδοση της Καμπάλα ήταν οι "καμπαλιστές" που ερμήνευαν την Π.Δ. σύμφωνα με τον καμπαλιστικό τρόπο σκέψης .... Γιαυτό άλλωστε και ο Καμπαλισμός επιβίωσε ως ανεξάρτητη διδασκαλία ως τις μέρες μας από εκφραστές διαφόρων εθνικοτήτων και θρησκειών. Γιαυτό έχουμε Ιουδαικό καμπαλισμό, και μη ιουδαικό (ως και "χριστιανικό") και αρχαιότερο καμπαλισμό (Βαβυλώνιο Καμπαλισμό) και νεότερο (μεσαιωνικό).
Έστω. Φαίνεται ότι το έψαξες, οπότε πάω πάσο.
Άρα λοιπόν το προηγούμενο που λέγαμε γίνεται "η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα για κάποιους ΕΒΡΑΙΟΥΣ".

Πάμε τώρα παρακάτω;
Ναι συμφωνώ απόλυτα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

79
η θεολογία της ΠΔ είναι η Καμπάλα για κάποιους ΕΒΡΑΙΟΥΣ".
Πολύ ωραία,λες οτι εννοεί αυτό.
Εμας τι μας ενδιαφέρει τι είναι η ΠΔ για τους Καμπαλιστές και το λέει καμια 10αρια φορές;

Επίσης η θεολογία της ΠΔ είναι μία,αυτή που έδωσε ο Θεός,αυτή που διαμόρφωσε η καμπάλα είναι διαστρεβλωμένη.
Δεν κόβεις την ΠΔ και λες την μισή την δέχομαι,την άλλη μισή οχι.Η θεολογία της ΠΔ ,βασίζεται στην προετοιμασία προς την ενανθρώπηση του Χριστού.Υπάρχουν και ιστορικά στοιχεία μέσα στην ΠΔ ,όπως υπάρχουν και στην ΚΔ.
Kαι στην ΠΔ υπάρχει αποκάλυψη Θεού και στην ΚΔ υπάρχει,στην μια ήταν άσαρκος,στην δεύτερη ενσαρκος.Δεν μπορούμε να λέμε οτι δεν είναι Χριστιανική,κατα την άποψή μου,εφόσον ο ίδιος ο Χριστός την χρησιμοποιούσε.
Δεν λέμε οτι βασίζεται στην αγάπη,αυτή την δίδαξε ο Χριστος για αυτό και ήρθε, για να μας διδάξει με το παραδειγμα Του.


Αλλά για να δούμε τι λέει ο Λιακό και πως τα μπερδεύει μόνος του.

Ενω στην σελίδα 8 λέει οτι η ΠΔ δεν είναι κείμενο ελληνικό,ούτε χριστιανικό,αλλά εβραικό,στην 19 λέει οτι όταν λέω χριστιανικά κείμενα,εννοώ την ΠΔ των 72....,ενω στην 30 η ΠΔ γίνεται ιουδαική και εμείς έχουμε ως ιερό βιβλίο την μετάφραση μόνο.

Δηλαδή άλλο βιβλίο είναι η ΠΔ με τα εβραικά γράμματα και άλλο η ΠΔ με τα ελληνικά γράμματα;
Και η θεολογία της ΠΔ με τα εβραικά γραμματα είναι η καμπάλα,ενω με τα ελληνικά δεν είναι;

Στην 43 όμως λέει οτι τα ιερά μας βιβλία,μάλλον εννοεί τα χριστιανικά δηλαδή την μετάφραση των 72, είναι εβραικα κείμενα,που σύμφωνα με τους Εβραίους(τι μας ενδιαφέρει πάλι τι λένε οι Εβραίοι) για να εμβαθύνει στην θεολογία τους,πρέπει να μελετήσει την Καμπαλα.

Πάμε στην σελ.58....
Κακά τα ψέμματα η πεμπτουσια της ΠΔ είναι η καμπάλα.
Αν δεν θέλει κάποιος τη Καμπαλα,αφήνει και το επιφανειακό της κάλυμμα που είναι η ΠΔ ,σύμφωνα με τους Εβραίους
Παλι τι μας ενδιαφέρει τι λένε οι εβραίοι και μας το αναφέρει συνεχώς;

Μετά παμε στην σελ.73
Η ΠΔ,όπως ορίστηκε απο τον Θεοδόσιο(προφανώς εννοεί την μετάφραση των 72,που είπε οτι είναι χριστιανικό κείμενο και μετά εβραικό)είναι η άκρη ενος νήματος,που αν το ακολουήσει ο Χριστιανός ,θα οδηγηθεί σε μονοπάτια διαφορετικά απο αυτά που έχουν σχέση με τον Χριστό
Τωρα για ποια ΠΔ μιλάει;
όπως την βλέπουν οι Εβραίοι;

Στην 132 ομως ειναι ξεκάθαρος,η αυθεντική θεολογια της ΠΔ είναι η Καμπαλα(δεν κάνει διαχωρισμό),απλα οι πατέρες έδωσαν συγκεκριμένη θεολογία,συγκεκριμένη χριστιανική παιδεια (αφου έριξαν στο πυρ το εξωτερον τον ελληνισμό και απέκρυψαν την εβραική θεολογία)(!!!!!!!!)

Και στο κάτω κάτω εφόσον η θεολογία της ΠΔ(που την συνδέει με την Καμπάλα) και η αγγελολογία της Καμπαλα μιλάει για τους "ελοχιμ",αυτός δέχεται τι λέει η Καμπάλα;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

80
Αλλά για να δούμε τι λέει ο Λιακό και πως τα μπερδεύει μόνος του.

Φίλη μου με συγχωρείς, αλλά νομίζω ότι ούτε τι λέει ο Λιακό μας έδειξες, αφού επέλεξες να παραθέσεις αποσπασματικά κάποια σημεία των λεγομένων του, ούτε τα μπερδεύει μόνος του όπως λές, αλλά ακόμα κι αυτά τα αποσπασματικά που έβαλες δεν τα έβαλες ακριβώς όπως είναι στο βιβλίο. Γι αυτό θα μου επιτρέψεις, κι ελπίζω να είναι η τελευταία φορά που αναγκάζομαι να ασχολούμαι με το συγκεκριμένο θέμα που έχουμε κολλήσει τόσες μέρες, να παραθέσω ολόκληρες τις σελίδες στις οποίες αναφέρεσαι ώστε να έχουμε την πλήρη εικόνα από τα συμφραζόμενα.
Πάμε λοιπον.
Ενω στην σελίδα 8 λέει οτι η ΠΔ δεν είναι κείμενο ελληνικό,ούτε χριστιανικό,αλλά εβραικό
Εικόνα
Ωραία. Είναι εβραϊκό,στην αρχική του μορφή στην αυθεντική, την ορίτζιναλ έκδοση, έτσι δεν είναι; Εβραίοι δεν την έγραψαν; Αυτό εννοεί εδώ.
Διάβασε όμως και τις παρακάτω φράσεις, μη μένεις σε μία απλή διαπίστωση. Έχει ή δεν έχει δίκιο λοιπόν εδώ;
στην 19 λέει οτι όταν λέω χριστιανικά κείμενα,εννοώ την ΠΔ των 72....,
Εικόνα
Μάλιστα.Εδώ λοιπόν λέει ότι θα πιάσει τα Χριστιανικά κείμενα, και βάζει μέσα και την ΠΔ των 72. Την μετάφρασή της δηλαδή στα Ελληνικά.
Διάβασε όμως και τις παρακάτω φράσεις! Λέει μεταξύ άλλων: "Αυτά τουλάχιστον είναι αποδεκτά, από την συντριπτική πλειοψηφία των Χριστιανών." Οπότε καταλαβαίνουμε ότι η Ελληνική μετάφραση της ΠΔ, είναι και Χριστιανικά κείμενα πλέον, εφόσον εμείς οι Χριστιανοί τα αποδεχτήκαμε ως τέτοια, και σωστά. Δεν παύουν όμως στην αρχική τους μορφή να είναι Εβραϊκά. Λίγο δύσκολο να το καταλάβεις; Προσπάθησε.
ενω στην 30 η ΠΔ γίνεται ιουδαική και εμείς έχουμε ως ιερό βιβλίο την μετάφραση μόνο.
Εικόνα
Μα φίλη μου, τη μετάφραση των 72 (όσα βέβαια βιβλία από αυτή τη μετάφραση επέλεξαν να ορίσουν ως "κανονικά" στη σύνοδο της Λαοδικείας -μη ξεχνιόμαστε) δεν έχουμε ως ιερό βιβλίο; Τί έχουμε ως ιερό, τα αρχικά κείμενα που είναι γραμμένα στα εβραϊκά;
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω κάτι εδώ, άλλωστε η συγκεκριμένη σελίδα έχει εξηγηθεί σε άλλο ποστ.
(Συνεχίζεται...)
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Η Καμπάλα - απόκρυφη Ιουδαϊκή παράδοση

81
Δηλαδή άλλο βιβλίο είναι η ΠΔ με τα εβραικά γράμματα και άλλο η ΠΔ με τα ελληνικά γράμματα;
Και η θεολογία της ΠΔ με τα εβραικά γραμματα είναι η καμπάλα,ενω με τα ελληνικά δεν είναι;
Προσπάθησε να το δεις έτσι: Άλλα βιβλία (άλλο σύνολο βιβλίων), αλλιώς γραμμένα (στην Εβραϊκή γλώσσα και πρωτοτύπως) είναι η ΠΔ για τους εβραίους, (που δεν την λένε καν ΠΔ, αφού Καινή Διαθήκη δεν έχουν για να έχουν και Παλαιά - εμείς λοιπόν την εννοούμε έτσι, όχι αυτοί, για αυτούς είναι απλά οι ιερές γραφές τους, άρα και η Καμπαλά), και άλλα βιβλία (διαφορετικό σύνολο βιβλίων) αλλιώς γραμμένα (σε Ελληνική μετάφραση, όχι πρωτότυπα και αλλοιωμένα σε κάποια σημεία), αλλά που προέρχονται από τα αρχικά εβραϊκά, είναι η ΠΔ για τους Χριστιανούς. Άρα δεν φαίνεται καθαρά ότι ναι, μιλάμε για διαφορετικά πράγματα που όμως έχουν σχέση μητέρας και κόρης;
Μεγάλη σημασία έχει λοιπόν και η επιλογή των βιβλίων που έγινε στη Λαοδικεία, αλλά και η μετάφραση, η αλλαγή γλώσσας, που έγινε κατ' αρχήν από τους 72 αλλά πιθανότατα υπήρξαν και μεταγενέστερες παρεμβάσεις-αλλοιώσεις-αλλαγές στίχων (πιθανότατα πάλι στη Λαοδικεία έγιναν αυτά). Είδαμε πόσο πολύ αλλάζει το νόημα από λέξεις που δεν αποδίδονται σωστά όπως στα πρωτότυπα κείμενα, και τι νόημα αποκτούν όταν ξέρουμε πως να αποδώσουμε το νόημα των πρωτότυπων (εβραϊκών) κειμένων.
Όσον αφορά το 2ο σκέλος της ερώτησής σου, δώσε βάση για να το καταλάβεις εφάπαξ:
Ο Λιακό θέλει να πει με αυτά ότι εφόσον θέλουμε να λάβουμε υπ΄όψη μας γραφές όπως αυτή της ΠΔ για να εξηγήσουμε τον όρο "Ελοχίμ" διότι μην ξεχνάμε ότι αυτός είναι ο λόγος που ασχολείται τόσο πολύ, γι αυτό γίνεται όλη η φασαρία, πρέπει και να ξέρουμε τι ακριβώς έχει συμβεί με την ΠΔ, από που προέρχεται, ποια είναι η αυθεντική της μορφή, τι ακριβώς αναγράφεται εκεί μέσα (στην αυθεντική της μορφή) σχετικά με αγγέλους ελοχίμ κλπ, και τι αλλαγές πιθανόν έχει υποστεί η μετάφραση των 72 (της οποίας κάποια βιβλία αποτελούν τη δικιά μας ΠΔ) σε σχέση με τα αρχικά, τα ορίτζιναλ εβραϊκά κείμενα στα οποία καθε σοβαρός ερευνητής όπως λέει πρέπει να ανατρέξει και να ψάξει, που εννοείται είναι θεόπνευστα, εφόσον θεόπνευστη είναι και η μετάφρασή τους.
Διάβασε τώρα τι λέει στις 2 πρώτες παραγράφους της σελίδας 30. Αρχίζεις να καταλαβαίνεις τώρα;
Όχι; Διάβασε και την υπόλοιπη σελίδα (30) και θα καταλάβεις. Διάβασε όμως με πολύ προσοχή. Κατάλαβες τώρα τι θέλει να πει, και που ακριβώς μπαίνει η Καμπαλά στο παιχνίδι;
Ούτε να μυήσει κανέναν στην Καμπαλά θέλει, ούτε να απαξιώσει τη δική μας ΠΔ. Απλά λέει:" Αφού δεχόμαστε την ΠΔ ως ιερή μας γραφή, άρα κάντε ένα κόπο να δείτε τι γράφουν και τα αρχικά κείμενα, από τα οποία προέρχεται η δική μας ΠΔ, (που κάποια από αυτά είναι κείμενα της καμπαλά, πως να το κάνουμε) περί αγγέλων κλπ."
Εδώ τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να διαβάσεις και τη σελίδα 58! Καλύτερα τώρα; Συνεχίζουμε.
Στην 43 όμως λέει οτι τα ιερά μας βιβλία,μάλλον εννοεί τα χριστιανικά δηλαδή την μετάφραση των 72, είναι εβραικα κείμενα,που σύμφωνα με τους Εβραίους(τι μας ενδιαφέρει πάλι τι λένε οι Εβραίοι) για να εμβαθύνει στην θεολογία τους,πρέπει να μελετήσει την Καμπαλα.
Εικόνα
Για διάβασε όλη τη σελίδα λοιπόν. Τι καταλαβαίνεις σε συνάρτηση με τα προηγούμενα που λέγαμε; Αν και για νακαταλάβει κάποιος πλήρως ότι δεν έχει κανένα πονηρό σκοπό η ενασχόληση με τα θέματα αυτά πρέπει να διαβάσει προσεκτικά όλο το βιβλίο, και όχι αποσπασματικά. Για παράδειγμα, όταν εσύ παραθέτεις αποσπασματικά φράσεις, δεν φαίνεται στον αναγνώστη ότι όλα αυτά αναφέρονται όχι για να λέμε για την καμπάλα και την ΠΔ έτσι για πλάκα, αλλά για να δούμε τι έγινε με την απόδοση του όρου "Ελοχίμ" Αυτός είναι ο λόγος όλης αυτής της φασαρίας. Και για να το καταλάβουμε αυτό το σημείο, πρέπει να ασχοληθούμε αμερόληπτα και προσεκτικά, πως να το κάνουμε.
Πάμε στην σελ.58....
Εικόνα
Την διαβάσαμε προηγουμένως; Τότε πιστεύω κατάλαβες καλύτερα τώρα. Αν προσθέσεις και τη λέξη "πάντα" που ξέχασες να βάλεις στην παράθεσή σου, θα καταλάβεις ακόμα καλύτερα.Προχωράω λοιπόν.
Παλι τι μας ενδιαφέρει τι λένε οι εβραίοι και μας το αναφέρει συνεχώς;
Μα βρε φίλη μου καλή είναι σαν να ερευνούν οι Εβραίοι τα Ορφικά κείμενα, και κάποιος που θέλει να ερμηνεύσει κάτι από εκεί να λέει : "Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες..." . Εάν λοιπόν αυτοί που τον ακούνε ενίστανται λέγοντάς του " Τι μας ενδιαφέρει τι λένε οι έλληνες και μας το αναφέρεις συνεχώς; " δεν είναι άτοπο;
Για τα Ορφικά κείμενα μιλάει ο άνθρωπος, δεν θα αναφέρει τι λένε οι έλληνες; Έτσι κι εδώ.
Μετά παμε στην σελ.73
Εικόνα
Αυτή ειδικά η σελίδα, εάν διαβαστεί ολόκληρη και σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα, σαρώνει κάθε σκιά. Απορώ με την απορία σου.
Στην 132 ομως ειναι ξεκάθαρος,η αυθεντική θεολογια της ΠΔ είναι η Καμπαλα(δεν κάνει διαχωρισμό),απλα οι πατέρες έδωσαν συγκεκριμένη θεολογία,συγκεκριμένη χριστιανική παιδεια (αφου έριξαν στο πυρ το εξωτερον τον ελληνισμό και απέκρυψαν την εβραική θεολογία)(!!!!!!!!)
Εικόνα
Ξαναδιάβασε και αυτή τη σελίδα αν έχεις την καλοσύνη προσπαθώντας να δεις τα πράγματα λιγότερο καχύποπτα. Δώσε μια ευκαιρία και στην άλλη άποψη, που δεν είναι επικίνδυνη σε καμία περίπτωση για την Χριστιανική μας συνείδηση.
Και στο κάτω κάτω εφόσον η θεολογία της ΠΔ(που την συνδέει με την Καμπάλα) και η αγγελολογία της Καμπαλα μιλάει για τους "ελοχιμ",αυτός δέχεται τι λέει η Καμπάλα;
Αν και ομολογώ ότι δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς εδώ, θα σου πω ότι κατά τη γνώμη μου αυτός απλά ερευνεί. Και το κάνει καλά.

Όμως για να είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντι σε όλους όσους διαβάζουν τα θέματα αυτά, θα πω ότι πράγματι διακρίνω έναν τόνο αποδοκιμασίας ως προς την ιερότητα της ΠΔ για εμάς τους Χριστιανούς από το Λιακόπουλο.

Το "ζουμί" της όλης στάσης του είναι το εξής:
" Είναι η ΠΔ ιερή γραφή, επειδή έτσι το θέλησε ο Θεοδόσιος; Οκ, κάνω υπακοή, αλλά εφόσον είναι, μάθετε και από που προέρχεται και τι θεολογική εμβάθυνση της προσδίδουν οι συγγραφείς της, οι Εβραίοι ραββίνοι δηλαδή. Και αφού είναι η μετάφραση των κειμένων θεόπνευστη, άρα τα πρωτότυπα δεν είναι; Οπότε ας μην εξάπτεστε όταν σας φέρνω τους όρους Ελοχίμ κλπ (με την σημασία όμως που έχουν για τους συγγραφείς των κειμένων) μέσα από το Ζοχάρ την καμπαλά κλπ, γιατί αυτά είναι τα αρχικά κείμενα από τα οποία προέκυψε η δική μας ΠΔ και αποτελούν την θεολογική της εμβάθυνση σύμφωνα με τους συγγραφείς των."

Από αυτό το σκεπτικό καταλήγουμε σε μία διαπίστωση και μία ερώτηση, όπως το βλέπω εγώ.

Η διαπίστωση είναι ότι έχει δίκιο όσον αφορά τον όρο Ελοχίμ, και ως προς αυτό έχω πειστεί, όποιος δεν έχει πειστεί, ας πάρει να διαβάσει το βιβλίο και τα ξαναλέμε.

Η ερώτηση που προκύπτει είναι "μήπως τελικά δεν πρέπει να θεωρούμε και τόσο ιερή την ΠΔ; Μήπως μας την κότσαραν κάποια στιγμή για λόγους που πρέπει να ψάξουμε να τους βρούμε; Μήπως η ενασχόληση με αυτήν οδηγεί σε σκοτεινά μονοπάτια όπως η καμπαλά κλπ;"

Δεν ξέρω αν το αποδίδω σωστά όμως δεν μπορώ να πω ψέμματα και να προσποιηθώ ότι δε μου γεννιούνται αυτές οι απορίες όσο το ψάχνω.
Και επειδή ουδείς αλάνθαστος, δεν ξέρω αν έχω τις απαντήσεις αυτές που θα αναπαύσουν και εμένα και όλους τους Ορθοδόξους, επειδή το ζήτημα είναι πολύ λεπτό και πιθανός λάθος χειρισμός μπορεί να έχει άσχημη κατάληξη.

Ο Λιακόπουλος πάντως λέει ότι αναπαύτηκε με το λόγο του καθηγητή που του είπε "Δημοσθένη παιδί μου, δεν θεωρούμε την ΠΔ ιερό βιβλίο επειδή όλα όσα γράφει μέσα είναι σωστά. Τη θεωρούμε ιερή για το σύνολο εκείνων που μας προσφέρει".
Ομολογώ είναι πολύ καλή ρήση αυτή και με αναπαύει εν μέρει κι εμένα, γιατί θεωρώ ότι δεν πρέπει με τίποτα να απαξιώσουμε την ΠΔ σαν κάτι κακό και βλαβερό. Απεναντίας πιστεύω ότι είναι πολύ ωφέλιμη, και γι αυτό μας βεβαιώνουν όχι τόσο οι αναφορές που υπάρχουν μέσα της για τον αναμενόμενο Μεσσία, αφού θα μπορούσε να πει κάποιος ότι οι εβραίοι που την έγραψαν ακόμα περιμένουν το δικό τους Μεσσία (άλλο αν οι Προφήτες ξέραν για το Χριστό μας- οι ραββίνοι και οι γραφιάδες που έγραψαν τα κείμενα όμως ήξεραν;), όσο οι αναφορές του ίδιου του Χριστού και των Αποστόλων στα κείμενά της.

Καταλήγω λοιπόν στην προσωπική μου άποψη ότι ναι μεν πρέπει να λαβαίνουμε ως ιερή την ΠΔ, όμως όχι ισάξια με την ΚΔ, όπως την όρισαν οι κανόνες της Λαοδικείας (αφού δεν βλέπουμε κανέναν διαχωρισμό να γίνεται μεταξύ τους στους κανόνες αυτούς, ούτε καμιά διαφορετική αξιολόγηση), και πρέπει όταν τη διαβάζουμε να έχουμε την κριτική μας ικανότητα σε επαγρύπνηση ώστε να ωφεληθούμε και όχι να μπερδευτούμε.

Πιστεύω επίσης ότι πράγματι κάτι ύποπτο έγινε στη Λαοδικεία και ότι ήρθε ο καιρός να αποκατασταθεί η αλήθεια ώστε να εκλείψουν άπαξ δια παντός οι σκιές πάνω και από αυτό το θέμα, μαζί με το βασικότερο, να μαθευτεί η πραγματική ιστορία του κόσμου ώστε οι άνθρωποι να καταλάβουν ποιοι κινούν τα νήματα από το παρασκήνιο για χιλιετίες τώρα και ποιανού το σχέδιο εκτελούν.

Ό,τι σχέδιο όμως και να εκτελούν,

"θέλουν δε θέλουν τελικά προωθούν το σχέδιο του Θεού"
π. Παϊσιος.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παραθρησκεία-Νεοφανείς Αιρέσεις-Σέχτες-Καταστροφικές Λατρείες”