Ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρίας

1
Η πρώτη εμφάνισης της Θεοσοφίας κατά τους νεωτέρους χρόνους έγινε το 1875, οπότε ιδρύθη η διεθνής Θεοσοφική Εταιρία από την Ελένη Μπλαβάτσκυ (Blavatsky).


Η Μπλαβάτσκυ ήταν Γερμανικής καταγωγής. Γεννήθηκε στην Ρωσία και έφερε το όνομα Έλενα Πετρόβνα Χάαν. Μετά τον γάμο της με τον Νικηφόρο Μπλαβάτσκυ, μυστικό σύμβουλο του Ρωσικού Κράτους, τον πρώτο και μόνο νόμιμο σύζυγό της, τον οποίον λίγους μήνες μετά τον γάμο της εγκατέλειψε, έγινε γνωστή έκτοτε ως Κυρία Μπλαβάτσκυ.



Ήταν πολύ ιδιόρρυθμη γυναίκα. Έζησε δε μία ζωή περιπετειώδη και τυχοδιωκτική. Είχε μεγίστη κλίση προς τις «Απόκρυφες Επιστήμες», τον πvευματισμό, μαγεία κλπ. Ήταν και η ιδία «μέντιουμ ». Μετά σύντομο χρονικό διάστημα από τον γάμο της διεζεύχθη τον Μπλαβάτσκυ και μετέβη εις Αμερική, όπου επεδόθη στον Πνευματισμό. Εκεί γνωρίσθηκε με τον Συνταγματάρχη Όλκοττ (Olcott), ο όποιος ήταν επίσης «μέντιουμ» και επεδιδόταν στον Πνευματισμό. Συνεργάσθηκε στενώς με αυτόν μέχρι και του θανάτου της.


Το 1878 ταξίδευσε με τον Συνταγματάρχη Όλκοττ εις Ινδίες δια να μελετήσει επιτοπίως τον Βουδισμό. Εγκαταστάθηκε στο προάστιο της πόλεως Μαδράς, ‘Αντυάρ’. Ανέπτυξε εις Ινδίες μεγίστη δράση συγγραφική και διαφημιστική του Θεοσοφικού της συστήματος. Εβοηθείτο δε εις τούτο από πολλούς Ιθαγενείς και μερικούς Ευρωπαίους εγκατεστημένους εκεί.


Κατά τα έτη 1884 και έξης παρατηρήθηκε κάμψη της προπαγανδιστικής της δράσεως εκ του λόγου ότι δημοσιεύθηκαν εις το περιοδικό «Κρίστιαν Κόλλετζ» του Μαδράς και κατόπιν εις τα Πρακτικά της Εταιρίας Ψυχικών Ερευνών, στοιχεία από τα όποια απεδεικνύετο ότι τα θαύματα του Άντυαρ ήταν απατηλά.



Την σχετική έρευνα ενήργησε δια λογαριασμό της Εταιρίας Ψυχικών Ερευνών ο Δρ Ρίτσαρντ Χόντγκσον, ο όποιος στην σχετική έκθεσή του αναφέρει ότι οι δήθεν επιστολές των Μαχάτμας που ελάμβανε η κ. Μπλαβάτσκυ και περιείχαv τα μηνύματά των, γράφτηκαν από την ίδια, είτε προσωπικώς, είτε με υπαγόρευσή της.


Δύο από τους συνεργάτες της, ο κ. και η κ. Κουλόμπ ομολόγησαν ότι συνέπραξαν στην εμφάνιση των «θαυμάτων» της κ. Μπλαβάτσκυ.


Aλλά και η ιδία η κ. Μπλαβάτσκυ αναγκάσθηκε να ομολογήσει με πολλή αφέλεια, αν μη με κυνικότητα, ότι ήταν ανάγκη να ενεργήσει με τον απατηλό αυτόν τρόπον δια να επιτύχει την διάδοση των Ιδεών της! (βλέπε: C.Ε.Brown, Moderns Relιgιons, σελ. 70). Οι αποδείξεις λοιπόν ήταν συντριπτικές δι' αυτήν. Παρά ταύτα όμως οι ηγέτες της θεοσοφικής κινήσεως τις διέψευδαν κι εξακολουθούσαν με δραστηριότητα τις ,ενεργείας των προς διάδοση του Θεοσοφικού των συστήματος.


Η Μπλαβάτσκυ άντλησε την ύλη του συστήματός της από τον Βουδισμό, τον αρχαίο και νεώτερον μυστικισμό, την μαγεία, την Ινδική φιλοσοφία και πολλές άλλες πηγές. Κατήρτισε δε με τον τρόπον αυτόν το Θεοσοφικό της σύστημα, το οποίον και απεκάλεσε υψίστη «Θείαν σοφίαν». Κατ' αυτήν, μόνον με το δικό της σύστημα είναι δυνατόν οι άνθρωποι ν' αποκτήσουν την αληθινή γνώση του Υψίστου Όντος, δηλαδή της θεότητας και να επιτύχουν την μετ' Αυτού ένωση.

Ισχυριζόταν δε ότι καθοδηγείτο κι' ενεπνέετο από ανωτέρας διανοητικής και ηθικής υποστάσεως όντα, που είχαν υποστεί πολλές μετενσαρκώσεις. Τούτους αποκαλεί Μαχάτμας, Διδασκάλους, Οδηγούς κλπ., και ισχυριζόταν ότι είχε στενή επικοινωνία μαζί των.


Υπό τον τίτλο «η μ υ σ τ ι κ η δ ι δ α σ κ α λ ία» συνέγραψε έργο το οποίο και θεωρείται ως το μεγαλύτερο έργο της Θεοσοφίας. Απέθανε το 1891.


Ό στενός συνεργάτης της, Όλκοττ, δίδει τον έξης χαρακτηρισμό δι' αυτήν εις τον πρόλογο του βιβλίου του «Παλαιού ημερολογίου φύλλα» (σελ. VΙΙ). «Ητο το μεγαλύτερο κράμα αγαθού και κακού, φωτός και σκιάς, σοφίας και απερισκεψίας, πνευματώδους κρίσεως και ελλείψεως πρακτικού πνεύματος. . . ».


Την Μπλαβάτσκυ, διαδέχθηκε η Αγγλίδα σοσιαλίστρια και συγγραφέας Άννυ Μπέζαντ (1847 - 1933), φανατική μαθήτρια της αποθανούσης.


Και αυτή εγκατέλειψε τον πάστορα σύζυγό της καθώς και τα τέκνα της. Αναμίχθηκε στην αθεϊστική κίνηση της Αγγλίας και τον σοσιαλισμό. Συνέγραψε μάλιστα και αθεϊστικό βιβλίο υπό τον τίτλο «εγχειρίδιον του ελευΘερόφρονος» (Ιιbre Penseur). Κατόπιν έκαμε αιφνίδια στροφή προς την Θεοσοφία και αφοσιώθηκε μετά ταύτα εξ όλης της ψυχής της εις ανάπτυξη της διδασκαλίας της επί τη βάσει των άρχων του Ινδικού Boυδισμoύ. Ανέπτυξε καταπληκτική δραστηριότητα εις Ινδίες.



Το 1898 ίδρυσε εις την Ινδική πόλη Μπενάρες, Σχολή Θεοσοφιστική. Περιόδευσε εις την Ινδία και έδωσε διαλέξεις παρακινούσα εις την αυτοκαλλιέργεια και την εκπαίδευση των λαϊκών μαζών. Συνέγραψε πολλά βιβλία, και υπερέβαλε την Μπλαβάτσκυ εις την δημοσιογραφική δράση.
Μετά τον θάνατον του Όλκοττ, το 1907, το συνελθόν εις Μόναχο Θεοσοφικό Συνέδριο, την ονόμασε επίτιμο Πρόεδρο της Θεοσοφικής Εταιρίας.


Από της εποχής όμως εκείνης ανεφάνησαν διαφωνίες μεταξύ των Θεοσοφικών στοών, οι οποίες κατέληξαν σε σχίσμα, δια να απoδειχθεί κατ' αυτόν τον τρόπον, ότι ο θησαυρός της Θεοσοφίας που απετελέσθη δήθεν εξ ανακοινώσεων ανωτέρας πηγής, είχε συναρμολογηθεί από γήινα στοιχεία. Το αποτέλεσμα της διασπάσεως ήταν να ιδρυθεί στην Κεντρική Ευρώπη υπό του Ροδόλφου Στάιvερ και της Ρωσίδας Μαρίας ντε Σιβέρς, η λεγόμενη Ροδοσταυρικη Θεοσοφία, ή ανθρωποσοφία.

Ένας εκ των κυριοτέρων συνεργατών της Μπέζαντ ήταν ο Ληδμπεάτερ. Αυτός ήταν αποκρυφιστής και μυημένος εις τον Μασονισμό, προσχώρησε δε εις την Θεοσοφία. Οι μέθοδοι όμως και τα μέσα τα οποία, χρησιμοποιούσε προκάλεσαν την αποδοκιμασία των θεοσοφικών στοών εναντίον του. Επί μακρό χρόνο η κ. Μπέζαντ κήρυττε ότι ο Μεσσίας είχε έλθει εκ νέου σ’ την γη.


Κατά την θεοσοφική διδασκαλία, ο Ιησούς ήταν ένας μόνο εκ των μεγάλων Μαχάτμας και ότι τώρα επρόκειτο να εμφανισθεί ένας άλλος. Τελικώς δε, τον βρήκε στο πρόσωπον του Κρισναμούρτι (Jιddu Krιshnamurti) και θέλησε να τον επιβάλει ως Μεσσία.


Το γεγονός όμως αυτό την εξέθεσε περισσότερο παντός άλλου. Τον είχε παραλάβει από παιδικής ηλικίας και αφού τον υιοθέτησε τον μύησε στα της θεοσοφίας. Του έδωσε ανωτέρα μόρφωση στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και όταν ενεφανίσθη δημοσίως ως νεώτερος Μεσσίας ήταν κυριολεκτικώς μία σύγχρονη έκδοση ενός Άγγλο-Ινδού.


Ο Δρ Στάνλεϋ Τζωνς λέγει δι' αυτόν ότι τον άκουσε να βλασφημεί σε άπταιστη Αγγλική. Τον ενεφάνιζε δε ως Διδάσκαλο, ως τον αναμενόμενο μέγα Εκπαιδευτή, δηλαδή τον Μεσσία, που θα ερχόταν να βοηθήσει την εμφανιζόμενη «νέα υποφυλή της ανθρωπότητας».


Προς τιμή του ίδρυσε και Τάγμα Θεοσόφων, το λεγόμενο «Τάγμα του Αστέρος», του όποίου ανακήρυξε αρχηγό τον Κρισναμούρτι.


ΤΟ 1926, ο Βαρόνος Φίλιππος Βαν Πάλλαντ διέθεσε το μεγάλο του κτήμα στο Όμνεν της Ολλανδίας δια να γίνει το Αρχηγείο του νέου Μεσσία. Εκεί γινόντουσαν κατ' έτος διαλέξεις στις οποίες κατ' αρχάς, συνεκεντρώνοντο περί τους δύο χιλιάδες μαθητές, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν γυναίκες.



Πάντως είναι προς τιμή του Kρισvαμoύρτι ότι τον Νοέμβριο του 1931, ευρισκόμενος στο αρχηγείο του της Καλιφόρνιας των Ην. Πολιτειών διακήρυξε ότι ως είχε πειστεί ΔΕΝ ήταν ο Μεσσίας. Έκτοτε δε αρνήθηκε να λατρεύεται ως τoιoύτoς. «Δεν είμαι ηθοποιός, είπε. Αρνούμαι να φέρω φορέματα Μεσσία. Δεν έχω τίποτε άλλο έκτος από την πίστη μου».



Η Μπέζαντ απέθανε το 1933, σε ηλικία ογδοήκοντα εξ ετών.

AΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: Ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρίας

2
Συγνωμη ,αλλα αυτη την Μπλαβατσκυ και μονο που την βλεπω τρομαζω.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρίας

3
Εχω διαβάσει τα βιβλία της μπλαβάσκη η φιλοσοφία της παρουσιάζετε αρκετά φωτεινή,αλλά μπορείς να καταλάβεις τι παίζει όταν δώσεις έμφαση στο τελετουργικό τομέα..
Δεν είμαστε όσα πιστεύουμε, αλλά όσα πράττουμε.

Re: Ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρίας

4
Οταν λες φωτεινη???
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Η Θεοσοφία στην Ελλάδα

6
Δεν πέρασαν ούτε τέσσερα χρόνια από της ιδρύσεως της θεοσοφικής εταιρείας και να που μέσα στην Ελλάδα ιδρύεται η πρώτη θεοσοφική εταιρεία στην Κέρκυρα το 1879 από τους Αλέξανδρο Ρομποτη, οθωνα Αλέξανδρο και Δημήτρη Σοκολη,η αποκαλούμενη "Ιονική Στοά", από την οποία σώζεται σήμερα η σφραγίδα της.Αποτελεί τμήμα της μητρικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 1875 στη Νέα Υόρκη, ενώ η παγκόσμια έδρα της μεταφέρθηκε το 1878 στο Αντιαρ της Ινδίας, όπου και παραμένει.

Σκοπός της είναι να σχηματιστεί ένας πυρήνας παγκόσμιας αδελφότητας, να ενθαρρυνθεί η συγκριτική μελέτη των θρησκειών, της φιλοσοφίας και της επιστήμης και να ερευνώνται ανερμήνευτοι νόμοι της φύσης και κρυμμένες δυνάμεις του ανθρώπου.

Η αποδοχή αυτών των τριών όρων είναι ο μοναδικός όρος για να γίνει κανείς μέλος της.

Στα χρονια, που περασαν ιδρυθηκαν και αλλες στοες θεοσοφιστων στην Ελλαδα.

Τον Ιούνιο του 1914 ιδρύθηκε στην Αθήνα η Στοά "Ερμής" και τον Φεβρουάριο του 1915 η Στοά "Απόλλων". Και οι δύο στοές λειτούργησαν επί πολλά χρόνια, αλλά αργότερα εγκαταλείφθηκαν. Απαρχή της σύστασης, ωστόσο, της Θεοσοφικής Εταιρείας στην Ελλάδα αποτέλεσε η ίδρυση της Στοάς "Πλάτων" την 8η Ιουνίου του 1923 στην Αθήνα απο τον Β.Κρίμπς, η οποία υπάγονταν στη Θεοσοφική Εταιρεία της Γαλλίας. Απο το 1929 μεχρι το 1940, ως προεδρος της θεοσοφικης εταιρειας εξελεγετο συνεχως ο Κιμων Πριναρης.

Από τότε άρχισε να επεκτείνεται η θεοσοφική Κίνηση στην Ελλάδα με την ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Θεοσοφικών Σχολών το 1924 ενώ στις 21 Μαΐου του 1928 δημιουργήθηκε η Ελληνική Θεοσοφική Εταιρεία η οποία απαρτίζονταν από τις Στοές Πλάτων, Αθηνά, Μπλαβάτσκυ-Όλκοττ, Ορφέας, Μαϊτρεγιά, Πυθαγόρας, Σωκράτης. Πρώτος γενικός γραμματέας της Ελληνικής Θεοσοφικής Εταιρείας εκλέχθηκε ο Βάσος Κριμπάς (1923-1929) τον οποίο διαδέχθηκε ο Κίμων Κρινάρης (1929-1952). Από το 1952 γενικός γραμματέας ήταν ο Κωστής Μελισσαρόπουλος.

Μετα δε την πολεμικην περιοδον, κατα την οποιαν ειχαν ανασταλη αι εργασιαι της θεοσοφικης εταιρειας, εξελεγη προεδρος ο Κωστης Μελισσαροπουλος, ο οποιος και αρχισε την εκδοσιν του περιοδικου «ο ιλισος». Το περιοδικον αυτο, ως γνωστον, ειναι ταυτοχρονως και οργανον της μασωνικης στοας της ελλαδος. Η θεοσοφικη εταιρεια, οπως μολις προ ολιγου αναφεραμεν, εγινε αναγνωρισμενο σωματειον το 1946. αυτα εν συντομια περι της εν ελλαδι δρασεως των θεοσοφιστων.
Θα ητο ομως σκοπιμον να αναφερωμεν, οτι ακριβως εις την κερκυραν ειχε ιδρυθη και υφισταται ακομη και η πρωτη μασωνικη ελληνικη στοα. Δεν ειναι δυσκολο να καταλαβη κανεις τον λογον. Απλουστατα προκειται περι «καταστηματων» κατευθυνομενων υπο του αυτου «τραστ».


Η κάθοδος της μπλαβατσκυ στην Ελλάδα, φαίνεται, οτι εστηριζετο εις το γεγονός, οτι με την κάθοδο του πρώτου βασιλέως των ελλήνων οθωνος κατηλθον μαζι του και παμπολλοι βαυαροι, οι οποιοι και απετελεσαν την πρωτην «αφροκρεμα» της εποχης εκεινης. Δεδομενου δε, οτι η βαυαρια ειναι η κοιτις του εωσφορισμου των «πεφωτισμενων» ιλλουμινατι θα μπορη κανεις να αμφιβαλη οτι, αν οχι ο ιδιος ο οθων, τοτε τουλαχιστον αρκετοι απο το περιβαλλον του θα ανηκαν στους «πεφωτισμενους».
Η μπλαβατσκυ κατηλθε στην Ελλαδα ασφαλως «συστημενη», πραγμα το οποιον μας επιβεβαιοι και το γεγονος της τοτε ταχειας σχετικως ιδρυσεως της θεοσοφικης στοας κερκυρας. Διοτι ειχε μεν φυγει ο οθων, αλλα πολλοι βαυαροι παρεμειναν και επραξαν ο,τι επρεπε δια να ριζωσουν και στην Ελλαδα αι ιδεες των «πεφωτισμενων» σατανιστων... Το γεγονος και μονον, οτι η μπλαβατσκυ ειχε φιλιες και γνωριμιες με ατομα, οπως ο καρολος μαρξ, ματσινι, γαριβαλδι κ.α. μαρτυρει δια μιαν ακομη φοραν, οτι οι σκοποι των εωσφοριστων ηταν παντοτε, οχι μονο θρησκευτικοι, αλλα και πολιτικοι...


Οι Στοές σήμερα είναι:

Η Στοά "ΗΛΙΟΣ"
Πρόεδρος: Ν. Κορμανός.

Η Στοά "ΟΡΦΕΥΣ"
Πρόεδρος: Αλέξανδρος Μπουσουλέγκας

Η Στοά "ΥΠΑΤΙΑ"
Πρόεδρος: Έ. Γεωργιάδη.

Η Στοά "ΑΜΜΩΝΙΟΣ ΣΑΚΚΑΣ"
Πρόεδρος:Σαράντος Νικητόπουλος

Η Στοά "ΑΠΟΛΛΩΝ"
Πρόεδρος: Γ. Σιβρής.

Η Στοά "ΑΡΤΕΜΙΣ"
Πρόεδρος: Κρ. Ιωαννίδου

Η Στοά "ΑΛΚΥΩΝ"


Η Στοά ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
Πρόεδρος: Θεόδωρος Κατσιφής



Αποσπάσματα πάρθηκαν απο το βιβλίο ξεσκέπασμα της Θεοσοφίας του
Χαραλαμπους δ. Βασιλοπουλου
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παραθρησκεία-Νεοφανείς Αιρέσεις-Σέχτες-Καταστροφικές Λατρείες”

cron