Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας
Δημοσιεύτηκε: 28 Ιούλ 2013, 13:32
Αν το βιβλίο του Ενώχ αποτελεί αξιόπιστη πηγή πληροφοριών τότε γιατί δεν υπάρχει στην Ορθόδοξη Εκκλησία ; Και αν δεν υπάρχει σε εμάς τότε ποιοι το δέχονται ;
Το Βιβλίο του Ενώχ (1*)
είναι ένα αρχαίο εβραϊκό θρησκευτικό έργο, που παραδοσιακά αποδίδεται στο Ενώχ, το πρόγονο του Νώε. Δεν είναι μέρος του βιβλικού κανόνα ούτε από τους Ορθόδοξους ούτε από τους Εβραίους. Τα μεγαλύτερα τμήματα του βιβλίόυ εκτιμάται ότι γράφτηκαν περίπου το ανάμεσα στον 3ο και 1ο αιώνα π.Χ. Οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης φαίνεται να ήταν εξοικειωμένοι με το περιεχόμενο της ιστορίας και φαίνεται να επηρεάζονται από αυτό: ένα μικρό τμήμα του 1 Ενώχ (1 En 1:9) που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη (Επιστολή του Ιούδα 1:14-15 ), έχει αποδοθεί στο "Ενώχ τον έβδομο από τον Αδάμ" (1 En 60:8). Τελικά το βιβλίο του Ενώχ θεωρείται ως κανονικό από την Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και την "Tewahedo" Ερυθραίας Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι τελευταίες 2 που ανήκουν στις "Προχαλκηδόνιες" εκκλησίες το αποδέχονται πλήρως αλλά καμία άλλη χριστιανική ομάδα.
Η Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία (4*)
είναι η επικρατούσα Ανατολική Ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία στην Αιθιοπία με περίπου 40-45 εκατομμύρια μέλη και είναι ιδρυτικό μέλος του παγκόσμιου συμβουλίου των εκκλησιών . Η Αιθιοπική Εκκλησία ήταν διοικητικά μέρος της Κοπτικής Ορθόδοξης Εκκλησίας μέχρι το 1959, όταν χορηγήθηκε τον πατριάρχη της Κοπτικής Ορθόδοξης από τον Πάπα Αλεξανδρείας και Πατριάρχη Πάσης Αφρικής, Cyril VI. Δεν συνδέεται με την Καθολική Εκκλησία της Αιθιοπίας που είναι της "Χαλκηδόνας" εκκλησία.
Προχαλκηδόνιες ή Ανατολικές Εκκλησίες (*2)
ονομάζονται εκείνες που υιοθέτησαν τον Μονοφυσιτισμό ή Ευτυχιανισμό (από το όνομα του ιδρυτή του), ένα δόγμα που εμφανίστηκε τον 5ο αιώνα. Σύμφωνα με αυτό, η θεία φύση του Χριστού θεωρείται κυρίαρχη επί της ανθρώπινης, η οποία απορροφήθηκε από τη θεία φύση ως «σταγόνα μέλητος στον ωκεανό».
Ο Μονοφυσιτισμός καταδικάστηκε από την Δ' Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας το 451 μ.Χ και την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο της Κωνσταντινούπολης το 553 μ.Χ. όπου και διατυπώθηκε το ορθόδοξο δόγμα, σύμφωνα με το οποίο ο Ιησούς υπάρχει σε ένα μόνο πρόσωπο και με δύο φύσεις, την ανθρώπινη και τη θεία, «ενωμένες και μη συγχεόμενες». Επειδή κάποιες εκκλησίες δεν δέχτηκαν τις δογματικές διατυπώσεις της Συνόδου της Χαλκηδόνας, και αναγνώριζαν μόνο τις 3 προηγούμενες Οικουμενικές Συνόδους, ονομάστηκαν Προχαλκηδόνιες (και μερικές φορές, Αντι-χαλκηδόνιες).
Προχαλκηδόνιες είναι οι εκκλησίες: Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία (της Αιγύπτου), Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία, Ορθόδοξη Εκκλησία του Μαλαμπάρ των Ινδιών, Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και Ορθόδοξη Εκκλησία Tewahedo της Ερυθραίας.
Η Εκκλησία της Ελλάδος συμμετέχει σε θεολογικούς διαλόγους με τις προχαλκηδόνιες εκκλησίες, με σκοπό την υπέρβαση των διαφορών.
Θεολογικοί Διάλογοι με Προχαλκηδόνιες εκκλησίες (*3)
Για την ονομασία "Ορθόδοξες Ανατολικές Εκκλησίες" (Oriental Orhtodox Churches), με την οποία είναι πλέον γνωστοί οι Αντιχαλκηδόνιοι, σε αντιδιαστολή με το όνομα Eastern Orthodox Church, με το οποίο χαρακτηρίζεται η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο π. Θεόδωρος Ζήσης γράφει:
Σχετικά μάλιστα με το όνομα των Αντιχαλκηδονίων, που αποτέλεσε θέμα συζητήσεως στον Διάλογο, με την επιμονή τους οι Αντιχαλκηδόνιοι επέτυχαν να μη ονομάζονται πλέον Μονοφυσιτικές Εκκλησίες ή Προχαλκηδόνιες Εκκλησίες, αλλά σε πρώτη φάση δέχθηκαν να ονομάζονται Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες. Εζήτησαν κατόπιν να ονομάζονται απλώς Ορθόδοξες Εκκλησίες. Δεν δέχθηκαν συμβιβαστική πρόταση των Ορθοδόξων να ονομάζονται Ανατολικές Ορθόδοξες μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες, ζήτησαν την απάλειψη του μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες και ονομάζονται τώρα στο Διάλογο Ανατολικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, επιβεβαιουμένης έτσι δια του ονόματος της ανυπάρκτου εν τοις πράγμασι Ορθοδοξίας των.
Οι διεργασίες αυτές στα πλαίσια του Θεολογικού Διαλόγου είχαν και έχουν σαν συνέπεια να δημιουργηθεί όντως το κοινώς λεγόμενο comfusio, σύγχυση αληθινή, κατά την συγχυτική των Αντιχαλκηδονίων Χριστολογία. Τα ονόματα Ορθοδοξία και Ορθόδοξος δεν χαρακτηρίζουν πλέον μόνον τις κατά παράδοση Ορθόδοξες Εκκλησίες, τις ενωμένες απολύτως στην πίστη, την λατρεία και την διοίκηση, που έχουν επί κεφαλής ως πρώτον τη τιμή τον οικουμενικό της Κων/πόλεως θρόνο, αλλά και τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους.
Έτσι μέσα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών ταυτιζόμαστε οι Ορθόδοξοι με τους Μονοφυσίτες και ονομαζόμαστε όλοι από κοινού Ορθόδοξοι, συμμετέχοντας σε κοινές "διορθόδοξες" επιτροπές. Το πιο δυσάρεστο όμως είναι, μετά από αυτήν την άμβλυνση, να συγκροτούμε και μόνοι μας διορθόδοξες επιτροπές και να συντάσσουμε κοινά κείμενα με τους Μονοφυσίτες ως κείμενα των Ορθοδόξων.
[Σχόλια: Φαίνεται λοιπόν πως το βιβλίο του Ενώχ είναι αποδεκτό ως έγκυρη πηγή από τις 2 προχαλκηδόνιες εκκλησίες (μονοφυσιτικές) που περιγράψαμε και που το εντάσσουν στα κανονικά σε αντίθεση με εμάς που το έχουμε στα "απόκρυφα". Κάθε φορά λοιπόν που κάποιος υποστηρίζει τις πληροφορίες που προέρχονται από το βιβλίο του Ενώχ, ουσιαστικά υιοθετεί τη θεολογική Βάση των "αρχαίων ανατολίτικων εκκλησιών" , το οποίο δεν είναι κατ ανάγκη λάθος (αφού και οι Πρώτοι άγιοι Πατέρες λάμβαναν υπόψη αυτά τα στοιχεία) όμως επειδή αντιφάσκει με την Ορθόδοξη παράδοση που λάβαμε εμείς , πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως όλα τα υπόλοιπα "απόκρυφα" κείμενα. Δηλαδή με επιφύλαξη. ]
_____________
Πηγές
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch
2. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF% ... E%B5%CF%82
3. http://o-nekros.blogspot.gr/2013/03/ori ... rches.html
4. http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_ ... edo_Church
Όποιος θέλει μπορεί να επισκεφτεί την επίσημη Ιστοσελίδα τους στο διαδίκτυο -> http://eotc-patriarch.org/en.html
Το Βιβλίο του Ενώχ (1*)
είναι ένα αρχαίο εβραϊκό θρησκευτικό έργο, που παραδοσιακά αποδίδεται στο Ενώχ, το πρόγονο του Νώε. Δεν είναι μέρος του βιβλικού κανόνα ούτε από τους Ορθόδοξους ούτε από τους Εβραίους. Τα μεγαλύτερα τμήματα του βιβλίόυ εκτιμάται ότι γράφτηκαν περίπου το ανάμεσα στον 3ο και 1ο αιώνα π.Χ. Οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης φαίνεται να ήταν εξοικειωμένοι με το περιεχόμενο της ιστορίας και φαίνεται να επηρεάζονται από αυτό: ένα μικρό τμήμα του 1 Ενώχ (1 En 1:9) που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη (Επιστολή του Ιούδα 1:14-15 ), έχει αποδοθεί στο "Ενώχ τον έβδομο από τον Αδάμ" (1 En 60:8). Τελικά το βιβλίο του Ενώχ θεωρείται ως κανονικό από την Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και την "Tewahedo" Ερυθραίας Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι τελευταίες 2 που ανήκουν στις "Προχαλκηδόνιες" εκκλησίες το αποδέχονται πλήρως αλλά καμία άλλη χριστιανική ομάδα.
Η Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία (4*)
είναι η επικρατούσα Ανατολική Ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία στην Αιθιοπία με περίπου 40-45 εκατομμύρια μέλη και είναι ιδρυτικό μέλος του παγκόσμιου συμβουλίου των εκκλησιών . Η Αιθιοπική Εκκλησία ήταν διοικητικά μέρος της Κοπτικής Ορθόδοξης Εκκλησίας μέχρι το 1959, όταν χορηγήθηκε τον πατριάρχη της Κοπτικής Ορθόδοξης από τον Πάπα Αλεξανδρείας και Πατριάρχη Πάσης Αφρικής, Cyril VI. Δεν συνδέεται με την Καθολική Εκκλησία της Αιθιοπίας που είναι της "Χαλκηδόνας" εκκλησία.
Προχαλκηδόνιες ή Ανατολικές Εκκλησίες (*2)
ονομάζονται εκείνες που υιοθέτησαν τον Μονοφυσιτισμό ή Ευτυχιανισμό (από το όνομα του ιδρυτή του), ένα δόγμα που εμφανίστηκε τον 5ο αιώνα. Σύμφωνα με αυτό, η θεία φύση του Χριστού θεωρείται κυρίαρχη επί της ανθρώπινης, η οποία απορροφήθηκε από τη θεία φύση ως «σταγόνα μέλητος στον ωκεανό».
Ο Μονοφυσιτισμός καταδικάστηκε από την Δ' Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας το 451 μ.Χ και την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο της Κωνσταντινούπολης το 553 μ.Χ. όπου και διατυπώθηκε το ορθόδοξο δόγμα, σύμφωνα με το οποίο ο Ιησούς υπάρχει σε ένα μόνο πρόσωπο και με δύο φύσεις, την ανθρώπινη και τη θεία, «ενωμένες και μη συγχεόμενες». Επειδή κάποιες εκκλησίες δεν δέχτηκαν τις δογματικές διατυπώσεις της Συνόδου της Χαλκηδόνας, και αναγνώριζαν μόνο τις 3 προηγούμενες Οικουμενικές Συνόδους, ονομάστηκαν Προχαλκηδόνιες (και μερικές φορές, Αντι-χαλκηδόνιες).
Προχαλκηδόνιες είναι οι εκκλησίες: Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία (της Αιγύπτου), Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία, Ορθόδοξη Εκκλησία του Μαλαμπάρ των Ινδιών, Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και Ορθόδοξη Εκκλησία Tewahedo της Ερυθραίας.
Η Εκκλησία της Ελλάδος συμμετέχει σε θεολογικούς διαλόγους με τις προχαλκηδόνιες εκκλησίες, με σκοπό την υπέρβαση των διαφορών.
Θεολογικοί Διάλογοι με Προχαλκηδόνιες εκκλησίες (*3)
Για την ονομασία "Ορθόδοξες Ανατολικές Εκκλησίες" (Oriental Orhtodox Churches), με την οποία είναι πλέον γνωστοί οι Αντιχαλκηδόνιοι, σε αντιδιαστολή με το όνομα Eastern Orthodox Church, με το οποίο χαρακτηρίζεται η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο π. Θεόδωρος Ζήσης γράφει:
Σχετικά μάλιστα με το όνομα των Αντιχαλκηδονίων, που αποτέλεσε θέμα συζητήσεως στον Διάλογο, με την επιμονή τους οι Αντιχαλκηδόνιοι επέτυχαν να μη ονομάζονται πλέον Μονοφυσιτικές Εκκλησίες ή Προχαλκηδόνιες Εκκλησίες, αλλά σε πρώτη φάση δέχθηκαν να ονομάζονται Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες. Εζήτησαν κατόπιν να ονομάζονται απλώς Ορθόδοξες Εκκλησίες. Δεν δέχθηκαν συμβιβαστική πρόταση των Ορθοδόξων να ονομάζονται Ανατολικές Ορθόδοξες μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες, ζήτησαν την απάλειψη του μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες και ονομάζονται τώρα στο Διάλογο Ανατολικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, επιβεβαιουμένης έτσι δια του ονόματος της ανυπάρκτου εν τοις πράγμασι Ορθοδοξίας των.
Οι διεργασίες αυτές στα πλαίσια του Θεολογικού Διαλόγου είχαν και έχουν σαν συνέπεια να δημιουργηθεί όντως το κοινώς λεγόμενο comfusio, σύγχυση αληθινή, κατά την συγχυτική των Αντιχαλκηδονίων Χριστολογία. Τα ονόματα Ορθοδοξία και Ορθόδοξος δεν χαρακτηρίζουν πλέον μόνον τις κατά παράδοση Ορθόδοξες Εκκλησίες, τις ενωμένες απολύτως στην πίστη, την λατρεία και την διοίκηση, που έχουν επί κεφαλής ως πρώτον τη τιμή τον οικουμενικό της Κων/πόλεως θρόνο, αλλά και τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους.
Έτσι μέσα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών ταυτιζόμαστε οι Ορθόδοξοι με τους Μονοφυσίτες και ονομαζόμαστε όλοι από κοινού Ορθόδοξοι, συμμετέχοντας σε κοινές "διορθόδοξες" επιτροπές. Το πιο δυσάρεστο όμως είναι, μετά από αυτήν την άμβλυνση, να συγκροτούμε και μόνοι μας διορθόδοξες επιτροπές και να συντάσσουμε κοινά κείμενα με τους Μονοφυσίτες ως κείμενα των Ορθοδόξων.
[Σχόλια: Φαίνεται λοιπόν πως το βιβλίο του Ενώχ είναι αποδεκτό ως έγκυρη πηγή από τις 2 προχαλκηδόνιες εκκλησίες (μονοφυσιτικές) που περιγράψαμε και που το εντάσσουν στα κανονικά σε αντίθεση με εμάς που το έχουμε στα "απόκρυφα". Κάθε φορά λοιπόν που κάποιος υποστηρίζει τις πληροφορίες που προέρχονται από το βιβλίο του Ενώχ, ουσιαστικά υιοθετεί τη θεολογική Βάση των "αρχαίων ανατολίτικων εκκλησιών" , το οποίο δεν είναι κατ ανάγκη λάθος (αφού και οι Πρώτοι άγιοι Πατέρες λάμβαναν υπόψη αυτά τα στοιχεία) όμως επειδή αντιφάσκει με την Ορθόδοξη παράδοση που λάβαμε εμείς , πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως όλα τα υπόλοιπα "απόκρυφα" κείμενα. Δηλαδή με επιφύλαξη. ]
_____________
Πηγές
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch
2. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF% ... E%B5%CF%82
3. http://o-nekros.blogspot.gr/2013/03/ori ... rches.html
4. http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_ ... edo_Church
Όποιος θέλει μπορεί να επισκεφτεί την επίσημη Ιστοσελίδα τους στο διαδίκτυο -> http://eotc-patriarch.org/en.html