Να το ξαναβάλω...
http://www.kenef.phil.uoi.gr/pdf/14936/14936.pdf
σελίδα 350
Αυτό απο μόνο του δείχνει οτι ΔΕΝ εγινε επι Θεοδοσίου,τώρα αμα δεν το πιστεύετε,δεν μπορώ με το ζόρι.
Για δείξε μου κάποιο χειρόγραφο ,που να δείχνει την αλλοίωση και θα το συζητήσουμε και είπαμε 364 μ.Χ.,το 381 πως προκυπτει,απο ποια αξιοπιστη πηγη;α. Στην σύνοδο της Λαοδικείας (δηλαδή περίπου το 381 μ.Χ.) τροποποιήθηκε η Αγία γραφή; (η μετάφραση της των 70κοντα δηλαδή , όχι το Ιουδαικό πρωτότυπο) Ναι ή όχι;
Λέει έγινε το 381.Ωραία, που το στηρίζει;
Μόνο το βιβλίο του Ενωχ υπήρχε;β. Μπήκαν συγκεκριμένα βιβλία που θεωρούσαν αξιόπιστα στο κανόνα και έμειναν έξω άλλα ; Ναι ή όχι ; Θυμίζω εδώ ότι είχε τεθεί το ζήτημα γιατί έμεινε εκτός της εκκλησίας μας το βιβλίο του Ενώχ και είχε μείνει αναπάντητο->
Κατι ψεύτικα ευαγγέλια,κατι ευαγγέλια των γνωστικών κ.τ.λ. που κυκλοφορούσαν.
Ναι μείναν έξω,δηλαδή να δήλωναν κάτι ως θεόπνευστο αφού δεν ήξεραν ποιος ήταν ο συγγραφέας.Και το βιβλίο του Ενωχ,ξέρουμε ποιος ήταν ο συγγραφέας;
Ο Ενωχ ήταν 7ος μετά τον Αδαμ,έζησε πριν τον κατακλυσμό,αλλά δεχόμαστε οτι το βιβλίο το έγραψε ο Ενωχ,διασώθηκε τόσους αιώνες και έφτασε σε εμας ακέραιο!
Γενικά μιλάς ή για την σύνοδο;Απειλήθηκαν με αφορισμό από την εκκλησία όσοι είχαν διαφορετική άποψη ; Ναι ή όχι;
Οχι,δεν υπάρχει κανόνας στην σύνοδο της Λαοδικείας που να αναθεματίζει όσους δεν δέχονταν τον κανόνα περι των κανονικών βιβλίων.
Υπήρχαν πολλοί κανόνες
εδω ο κανόνας του Γρηγορίου Θεολόγου
http://www.oodegr.com/oode/grafi/kanonas5.htm
εδω του μ.Αθανασίου
http://www.oodegr.com/oode/grafi/kanonas4.htm
Το βιβλίο του Ενωχ για παράδειγμα δεν υπήρχε σε κανένα κώδικα,ούτε καν στον Ιουδαικό.
Ο κανόνας της συνόδου της Καρθαγένης
Εδω λέει οτι δεν πρέπει να αναγινώσκεται στην εκκλησία κάποιο άλλο βιβλίο ως μέρος των θείων γραφών,ενώ δεν ανήκει στα κανονικά βιβλία και παρουσιάζει ποια είναι τα κανονικά.Ὁμοίως ἤρεσεν, ἵνα ἐκτὸς τῶν κανονικῶν Γραφῶν, μηδὲν ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ ἀναγινώσκηται ἐπ᾽ ὀνόματι θείων Γραφῶν. Εἰσὶ δὲ αἱ κανονικαὶ Γραφαὶ αὗται. Γένεσις, Ἔξοδος, Λευϊτικόν, Ἀριθμοί, Δευτερονόμιον, Ἰησοῦς ὁ τοῦ Ναυῆ, Κριταί, Ρούθ, τῶν Βασιλειῶν βίβλοι τέσσαρες, τῶν Παραλειπομένων βίβλοι δύο, Ἰώβ, Ψαλτήριον, Σολομῶντος βίβλοι πέντε, τῶν Προφητῶν βίβλοι δώδεκα, Ἡσαΐας, Ἱερεμίας, Ἰεζεκιήλ, Δανιήλ, Τωβίας, Ἰουδήθ, Ἐσθήρ, Ἔσδρα βίβλοι δύο· τῆς Νέας Διαθήκης· Εὐαγγέλια τέσσαρα, Πράξεων τῶν Ἀποστόλων βίβλος μία, ἐπιστολαὶ Παύλου δεκατέσσαρες, Πέτρου Ἀποστόλου δύο, Ἰωάννου Ἀποστόλου τρεῖς, Ἰακώβου Ἀποστόλου μία, Ἰούδα Ἀποστόλου μία, Ἀποκαλύψεως Ἰωάννου βίβλος μία. Τοῦτο δὲ τῷ ἀδελφῷ καὶ συλλειτουργῷ ἡμῶν Βονιφατίῳ, καὶ τοῖς ἄλλοις τῶν αὐτῶν μερῶν ἐπισκόποις, πρὸς βεβαίωσιν τοῦ προκειμένου κανόνος γνωρισθῇ, ἐπειδὴ παρὰ τῶν Πατέρων ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ ταῦτα ἀναγνωστέα παρελάβομεν.
έκαναν οι Θεολόγοι της εποχής προπαγάνδα πάνω σε θεολογικά ζητήματα; και κατέκριναν τους προηγούμενους ως πλανεμένους από το διάβολο; Να επισημάνω ότι έχω ακούσει εκπαιδευτικό να το λέει, ότι δηλαδή οι Πατέρες των πρώτων αιώνων ήταν πλανεμένοι. Θέλω λοιπόν να γνωρίζω ποια είναι η αλήθεια.
Προπαγάνδα πάνω σε τι;
Αναλόγως,για ποιον λες;
Αμα λες για τον Ωριγένη,ο Ωριγένης ναι είχε αιρετικές διδασκαλίες όπως περι μετενσάρκωσης κ.α.
Δεν ήταν ΟΛΟΙ οι πατέρες πλανεμένοι,ωστόσο τους πρώτους αιώνες ανθούσε ο γνωστικισμός και κάποιοι επηρεάστηκαν.
Υπήρχαν εβραίοι που πίστευαν,υπήρχαν εβραίοι που παρέκλιναν,η θεολογία της ΠΔ για μας είναι η θεολογία των προφητών,που βασίστηκε στην πίστη του Αβρααμ,του Μωυσή κ.τ.λ.,που αναφέρονται και απο τον ίδιο τον Χριστό και τους Αποστόλους.Οι απόστολοι και ο Χριστός έκαναν μία διδασκαλία που δεν είχε ακουστεί στην Ιουδαία και η οποία δεν ταυτίζεται με την Καμπάλα. Στην Ορθοδοξία η Καμπάλα δεν έχει θέση.
Όμως για τους Ιουδαίους από την εποχή των προπατόρων ως την εποχή μας σήμερα , ο καμπαλισμός είναι η θεολογία τους. Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Ο Λιακόπουλος λέει λοιπόν ότι ο Καμπαλισμός ήταν η θεολογία της Π.Δ. και νομίζω πως έχει δίκιο, διότι εμείς δεν έχουμε κρατήσει την Π.Δ. για την θεολογία της αλλά για τους προφήτες που μιλούν για το Χριστό και φυσικά η θεολογία μας είναι του Χριστού, των αποστόλων και των Πατέρων.
Μην ξεχνάμε οι Απόστολοι ήταν Ιουδαίοι,ακολουθούσαν τον Νόμο.Ο ίδιος ο Χριστός παρουσιάζεται να διαβάζει τον νόμο.
Ποια θεολογία ακολουθούσαν,αν λέμε γενικά οτι η ΠΔ είναι καμπαλισμός,επειδή έτσι είπε ρααβίνος;
Μήπως ήταν καμπαλιστές;
Αυτές οι γενικότητες είναι που με ενοχλούν.
Τώρα αν οι Εβραίοι χρησιμοποιούν την ΠΔ για άλλο λόγο,προσωπικά σκασίλα μου.
Φυσικά η ΚΔ είναι απείρως ανώτερη ,δεν είπε κανείς το αντίθετο.
Δεν μπορούμε να λέμε πράγματα χωρίς αποδείξεις.
Υπάρχει κάποια πηγή που να λέει,οτι το βιβλίο του Ενωχ θεωρούταν θεόπνευστο;
Το ανέφεραν ναι,άλλοι το δέχονταν ,οι περισσότεροι οχι.
Δεν μπορούμε να λέμε οτι οι Πατέρες επίτηδες το θεώρησαν μη κανονικό ,ενώ πουθενά σε κανένα κανόνα δεν αναφέρεται ως κανονικό.
Αν θεωρούμε τους Πατέρες βαλτούς,το αποδεικνύουμε,εγω δεν είδα κάποιο επιχείρημα.
Δεν μπορούμε να λέμε οτι ο Θεοδόσιος επέβαλλε συγκεκριμένα πράγματα,ενώ δεν ήταν αυτοκράτορας τότε.
Δεν μπορούμε να λέμε οτι μετά τον Θεοδόσιο,όλοι οι Πατέρες είναι συνομώτες μιας τεράστιας προπαγάνδας,ενώ πουθενά δεν αναφέρει οτι επεβλήθη.
Και αν επεβλήθη δηλαδη,αφού δεν υπάρχουν πηγές,πως το συμπεράναμε δηλαδη;
Βγάζουμε συμπέρασματα στο πόδι;
O Λιακό δεν είναι αλάνθαστος,για να βγάζουμε τους Πατέρες βαλτούς και προπαγανδιστές και τον Λιακό ολόσωστο.