Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

55
Καμία τοποθετηση περί αυτων που είπα,αν και στα παραπάνω που έγραψες συμφωνω απολυτα.
έτσι ο αγιασμένος που είναι και σεζωσμένος
(θαυματουργεί,δίδει σημεία,φανερώνεται και αληθεύεται κ.α.)

Ωραία λοιπόν.....περιμένω να μου δώσεις παραδειγματα τέτοια που αφορουν τον Θεοδοσιο.
Αυτον τον Θεοδοσιο...

emman το Πνεύμα το άγιον δεν χαρίστηκε σε κανέναν(αυτοκράτορα βασιλιά πλούσιο ή φτωχό).Κατασκήνωσε όπου Αυτός ήθελε «Τὸ Πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ».

Δεν αντιλέγω,όμως γνωρίζεις εσύ σε ποιους ακριβώς πάει το Πνεύμα?
Φυσικά και όχι.
Το ίδιο και εγώ!

Ο κόσμος κάνει συνηθως κάποιον Αγιο και η εκκλησία μετέπειτα το επισημοποιει..... όπως ας πούμε τον Αγιο Πορφυριο ή........ τον π.Παισιο αυριο μεθαυριο.


Τον Θεοδοσιο με αυτα που έπραξε λίγο δύσκολο να τον αγάπησε ο κόσμος.
Οταν σπέρνεις αίμα,αφαιρείς ζωές,καταστρέφεις πολιτισμούς και όλα τα σχετικά, μόνο αγαπητος δεν είσαι....... παρα μόνο απο ελάχιστους που είναι στην ουσία δικοί σου άνθρωποι.

Και σαν Αυτοκράτορας που είσαι κόβεις και ράβεις τα πράγματα στα μέτρα σου.

Ετσι έγινε Αγιος ο Θεοδοσιος.......... αν κάνω λάθος διορθωσε με.


Επίσης οπως έγραψα στο προηγουμενο ποστ,αν με μια απλή μετάνοια-εξομολογηση-συγχωρεση(που ούτε καν γνωρίζουμε αν όντως έγινε),γίνεται κάποιος Αγιος........ ελάτε να ανακηρυξουμε πολλους ανθρώπους που έχουν πράξει ακριβως το ίδιο και χωρίς όλα αυτα τα βαρυτατα αμαρτηματα που διετελεσε ο Θεοδοσιος.

Δεν πρέπει να τους κάνουμε Αγιους gladiator αυτους τους ανθρωπους?
Μηπως τελικά κάποια πράγματα ισχύουν μόνο για συγκεκριμενους ανθρώπους και για όλους τους υπόλοιπους απλούς πάνε περίπατο?

Απλώς ρωτάω.......
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

56
πω πω καλά είσαστε φοβεροί!!.....πολύ ντόρο για το τίποτα και μετά από τόση μελέτη τι σας κάνει να πιστεύετε εάν θα πρέπει να είναι κάποιος άγιος η όχι?....ποιοι είστε όλοι εσείς που θα βγάλετε πόρισμα αγιοσύνης? δεν νομίζεται ότι έχετε παρασυρθεί σε μια έρευνα που οδηγεί μόνο στο χάσιμο της πίστης σας!!ωραία βρήκαμε στοιχεία που δεν αντιπροσωπεύουν ένα άγιο μπορείτε εσείς και είστε άξιοι και αναμάρτητοι για να έχετε αυτήν την δυνατότητα της κρίσης? και να είστε και σίγουροι ότι τα γνωρίζετε όλα?...Συνεχίζοντας πάντα και με αυτοπεποίθηση στο συμπέρασμα εάν έπρεπε να αγιάσει?.....τι να πω ..τελικά είμαστε ένα φόρουμ που έχει γεμίσει ξερολες και δεν χρειαζόμαστε τίποτα ...μήπως πρέπει να ταπεινωθούμε λιγάκι γιατί με κάνετε να αισθάνομαι την εξής παροιμία δυο γάιδαροι μαλωνανε σε ξένο αχυρώνα....ας κοιτάξουμε λιγάκι να φτιάξουμε τους εαυτούς μας και ας αφήσουμε την κρίση σε άλλον έτσι και αλλιώς θα έρθει εκείνη η ώρα και όλα θα πάρουν την σωστή θέση τους...
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

57
Aρα δεν γνωρίζουμε ,ούτε γνωρίζουμε τι είχε στην ψυχή του,αλλά είμαστε σίγουροι οτι δεν είναι Άγιος!
Και είμαστε σίγουροι οτι δεν είναι άγιος επειδή τόσα ποστ λεμε οτι έσφαξε τόσους στον ιππόδρομο.
Σας βάζω οτι για οτι έκανε στον ιππόδρομο μετανόησε.
Εφόσον μετενόησε υπάρχει δυνατότητα αγιοσύνης;
Ναι ή οχι;
Μια πόρνη επι δεκαετίες,αφου μετανοήσει μπορεί να αγιάσει;
Ενας κλέφτης;

Ας ξεφύγουμε λίγο απο τον Θεοδόσιο.
Καταλαβαίνετε τι λέτε;

Η θεία Χάρη είναι αυτή που αγιαζει,είναι σαν να λέμε οτι Θεε μου,δεν μπορείς να αγιάσεις κάποιον άνθρωπο που μετανόησε,γιατί εμεις δεν βλέπουμε αποδεικτικά αγιότητας.
Ναι Emman,ευτυχώς αυτή η απλή μετάνοια που λες,είναι το σωτήριο κλειδί

Αν δεν είστε σίγουροι ή σκανδαλίζεστε επειδη αναφέρεται ως Άγιος,καλώς,πείτε οτι δεν είμαστε σίγουροι,οπότε δεν το δεχόμαστε....

Εναν καλό λογισμό βρε παιδιά,τόση μαυρίλα;

Ο άγιος Νικόδημος στο συναξαρι του τον αναφέρει και αυτός και έχει αναφορές απο άλλους συγγραφεις.

Δεν προσπαθω να σας πείσω για κάτι,σας παραθέτω όσα βρίσκω,για να τα εχετε όλα υπόψιν σας,για να εχετε σφαιρική άποψη,οχι για να την λέμε ο ένας στο άλλον,τώρα μπορεί να σας φαίνονται χαζά ή σουτ απελπισίας που λέει και ο Σπαρτιάτης,δεν έχω πρόβλημα,καλύτερα χίλιες φορές να εχω εγώ λάθος ,παρά εσεις.


Laptonas,εδω δεν κρίνουμε τι έχει στην ψυχή του ο καθένας,δεν μπορώ να το ξέρω,εξετάζουμε αν αυτά που λέει είναι ορθόδοξα.
Γιατι αμα δεν ειναι και σωπαίνουμε ,σκέψου τι κακό έχει κάνει πρωταρχικώς στον ευατό του και στους υπόλοιπους.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

58
evaggelia έγραψε:πω πω καλά είσαστε φοβεροί!!.....πολύ ντόρο για το τίποτα και μετά από τόση μελέτη τι σας κάνει να πιστεύετε εάν θα πρέπει να είναι κάποιος άγιος η όχι?....ποιοι είστε όλοι εσείς που θα βγάλετε πόρισμα αγιοσύνης? δεν νομίζεται ότι έχετε παρασυρθεί σε μια έρευνα που οδηγεί μόνο στο χάσιμο της πίστης σας!!ωραία βρήκαμε στοιχεία που δεν αντιπροσωπεύουν ένα άγιο μπορείτε εσείς και είστε άξιοι και αναμάρτητοι για να έχετε αυτήν την δυνατότητα της κρίσης? και να είστε και σίγουροι ότι τα γνωρίζετε όλα?...Συνεχίζοντας πάντα και με αυτοπεποίθηση στο συμπέρασμα εάν έπρεπε να αγιάσει?.....τι να πω ..τελικά είμαστε ένα φόρουμ που έχει γεμίσει ξερολες και δεν χρειαζόμαστε τίποτα ...μήπως πρέπει να ταπεινωθούμε λιγάκι γιατί με κάνετε να αισθάνομαι την εξής παροιμία δυο γάιδαροι μαλωνανε σε ξένο αχυρώνα....ας κοιτάξουμε λιγάκι να φτιάξουμε τους εαυτούς μας και ας αφήσουμε την κρίση σε άλλον έτσι και αλλιώς θα έρθει εκείνη η ώρα και όλα θα πάρουν την σωστή θέση τους...

Εμείς είμαστε ξερόλες......

Εσυ όταν βρείς τους αναμαρτητους που αναφέρεις φέρτους να μας πουνε αν ειναι τελικα Αγιος ή οχι!
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

59
Η θεία Χάρη είναι αυτή που αγιαζει,είναι σαν να λέμε οτι Θεε μου,δεν μπορείς να αγιάσεις κάποιον άνθρωπο που μετανόησε,γιατί εμεις δεν βλέπουμε αποδεικτικά αγιότητας.
και με αυτό Δομινικη θυμήθηκα.....για ποιον είμαστε σίγουροι μέχρι σήμερα ότι έχει πάει στον παράδεισο?.....μόνον για έναν! για τον ληστή δίπλα στον σταυρό του μαρτυρίου που αφού μετανόησε από καρδιάς αληθινά του είπε ο κύριος.. ...«Και έλεγε προς τον Ιησούν. Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου. Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς. Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω.»Αλλά το ύψιστο κατόρθωμα του Σταυρού ήταν το άνοιγμα του Παραδείσου. Ο πρώτος άνθρωπος,
ο οποίος εισήχθη στον Παράδεισο, ήταν ένας ληστής, σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Χριστού
«σήμερον μετ' εμού έση εν τω παραδείσω» (Λουκ. 23, 43, πρβλ. M.P.G. 49, 401). Όταν οι
Πρωτόπλαστοι εκδιώχτηκαν από τον Παράδεισο, τά-χτηκαν τα Χερουβείμ να τον τηρούν. Όμως ο
Ιησούς ήταν Κύριος των Χερουβείμ. Εκεί εστρέφετο η φλογίνη ρομφαία, ενώ τώρα ο ίδιος ο
Θεάνθρωπος αποδείχτηκε εξουσιαστής της φλόγας, της γέενας του πυρός, της ζωής και του
θανάτου. Έτσι, όταν εισήλθε στον Παράδεισο, έλαβε τον ληστή μαζί Του, όχι καταπατώντας
αυτόν, αλλά τιμώντας (τον Παράδεισο) με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο οδήγησε τελώνες και
πόρνες, όταν βρισκόταν στην γη, ώστε να φανούν άξιοι αυτής της τιμής (Ματθ. 21, 31, πρβλ.
M.P.G. 49, 401). Ο μαθητής του Χριστού, Πέτρος φοβήθηκε μία υπηρέτρια.
Ο ληστής έβλεπε όλο τον Ισραηλιτικό λαό να φωνάζει και να βλασφημεί, όμως δεν περιφρόνησε
τον εξευτελιζόμενο Εσταυρωμένο, αλλά, αφού παραμέρισε όλα αυτά με τα μάτια της πίστης,
αναγνώρισε τον Κύριο ως Δεσπότη των Ουρανών, και ομολόγησε Αυτόν με την έκφραση
«Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου» (Λουκ. 23, 42, M.P.G. 49, 402). Είναι
όντως χαρακτηριστική η διαφορά του ευγνώμονος ληστού από τον άλλο ληστή. Και οι δύο
βρίσκονταν στον Σταυρό, αλλά ο ένας σώθηκε, ενώ ο άλλος οδηγήθηκε στην κόλαση. Ο ένας
φέρθηκε με ευγνωμοσύνη, ενώ ο άλλος λοιδορούσε τον Ιησού.
Η μεγάλη φιλανθρωπία του Ιησού φαίνεται όχι μόνο από την Σταυρική Του θυσία, αλλά και από τα
λόγια Του στον Σταυρό. Διότι, παρ' όλο που χλευαζόταν και διεκωμωδείτο, συγχώρησε τους
σταυρωτές Του με τα χαρακτηριστικά λόγια: «πάτερ, άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» (Λουκ.
23, 34, M.P.G. 49, 405). Ενώ οι σταυρωτές Του βλασφημούσαν λέγοντας «ει υιός ει του Θεού,
κατάβηθι από του σταυρού», (Ματθ. 27, 40, M.P.G. 49, 405), Εκείνος δεν κατέβαινε από τον
Σταυρό, ακριβώς επειδή είναι Υιός του Θεού και ήλθε στην γη, για να σώσει τον κόσμο. Έτσι, με
την συγχώρεση των σταυρωτών Του, έδωσε την δυνατότητα της άφεσης των αμαρτιών στον
Απόστολο Παύλο και στους μύριους Ιουδαίους, οι οποίοι πίστεψαν σ' Αυτόν.
http://www.egolpion.net/xrusostomos_sta ... nt.el.aspx
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

60
Εσυ όταν βρείς τους αναμαρτητους που αναφέρεις φέρτους να μας πουνε αν ειναι τελικα Αγιος ή οχι!
αυτό εμμαν δεν είναι δική μου δουλειά....εσύ μάλλον την έχεις αναλάβει....
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

61
dominique έγραψε: Laptonas,εδω δεν κρίνουμε τι έχει στην ψυχή του ο καθένας,δεν μπορώ να το ξέρω,εξετάζουμε αν αυτά που λέει είναι ορθόδοξα.
Γιατι αμα δεν ειναι και σωπαίνουμε ,σκέψου τι κακό έχει κάνει πρωταρχικώς στον ευατό του και στους υπόλοιπους.
Με αυτή την λογική και εμείς εξετάζουμε αν είναι Ορθόδοξα αυτά που έκανε ο Θεοδόσιος, σε ένα ιστορικό πλαίσιο. Ξεκινάμε λοιπόν την έρευνα μας και βλέπουμε ότι υπάρχουν ιστορικά στοιχεία, τα οποία αποκρύπτονται. Δηλαδή επειδή η εκκλησία τον αναγνώρισε άγιο (επειδή π.χ. μετανόησε στο τέλος) σημαίνει αυτό ότι πρέπει να κουκουλώσουμε όλο το παρελθόν του ;

Και όπως δεν πρέπει να σωπαίνουμε για τον Θεοδόσιο, έτσι δεν πρέπει να σωπαίνουμε και για άλλους. Διότι το να λέμε π.χ. το Λιάκο επικίνδυνο, αιρετικό κτλ, και να προσπαθούμε να σερβίρουμε το Θεοδόσιο σαν άγιο (όπως και πολλούς άλλους) είναι λάθος και κατά τη γνώμη μου και αντιχριστιανικό μάλιστα.

Εκτός αν είναι πράγματι άγιος και μας διαφεύγει. Ας δούμε λοιπόν περισσότερο ιστορικά στοιχεία. Περί αυτού γίνεται η κουβέντα, όχι δια χάρη φιλονικίας.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

62
Ας προχωρήσουμε λίγο την έρευνα μας ιστορικά, παρατήρησα καθώς έψαχνα περί του Θεοδοσίου ότι όλα αυτά που λέμε (για την κακή διαχείριση της εξουσίας του) ήταν και ο λόγος που ήρθε σε βαθιά αντιπαράθεση με τον Άγιο Αμβρόσιο. Ναι και αυτός Άγιος! :D

http://www.impantokratoros.gr/thriskeft ... kh.el.aspx
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ':
Η «ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

Ι. Η άνοδος του Μεγάλου Θεοδοσίου στο θρόνο της αυτοκρατορίας και η θρησκευτική πολιτική του.

Μετά το θάνατο του Βάλη, ο Γρατιανός, γιός του Βαλεντινιανού ήταν μόλις δεκαεννέα χρόνων. Επειδή ήταν αδύνατο για εκείνον να εγκαταλείψει τη Δύση, στράφηκε σε κάποιο Θεοδόσιο, γιό ενός από τους κορυφαίους στρατηγούς του πατέρα του, που μέσα σε λίγους μήνες αποδείχθηκε ένας τόσο ξεχωριστός ηγέτης, ώστε, τον Ιανουάριο του 379, ο Γρατιανός τον ανακήρυξε συναύγουστό του.[28]
Το 380 βαφτίζεται χριστιανός στη Θεσσαλονίκη από τον επίσκοπο Ασχόλιο, οπαδό της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Το 380 εξέδωσε ένα Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο αληθινά μέλη της Καθολικής[29] του Χριστού Εκκλησίας ήταν όσοι πίστευαν στα Τρία ίσα και προαιώνια πρόσωπα της Αγίας Τριάδας, σύμφωνα με αυτά που διδάσκονται από τους Αποστόλους και τα ιερά Ευαγγέλια. Οι αρετικοί και οι ειδωλολάτρες είχαν να υποστούν τιμωρίες. Δεν είχαν το δικαίωμα να συγκεκτρώνονται σε δημόσιο η ιδιωτικό χώρο. Το προνόμιο αυτό υπήρχε μόνο στους οπαδούς των αποφάσεων της Νίκαιας.

Ο αυτοκράτορας έδωσε αρκετά προνόμια στους κληρικούς, οι οποίοι πρέσβευαν τα δόγματα της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Παρά τα δικαιώματα όμως που τους παρείχε, ήταν πάντα επιφυλακτικός απέναντί τους. Ο λόγος ήταν ότι ο Θεοδόσιος δεν ήθελε οι κληρικοί να αποκτήσουν τόσες αρμοδιότητες που να αποτελούν τροχοπέδη στα συμφέροντα και στις ενέργειες του κράτους.

Ο A. Vasiliev[30] σημειώνει ότι: «ο Θεοδόσιος ήθελε να είναι ο μοναδικός ρυθμιστής των εκκλησιαστικών υποθέσεων της Αυτοκρατορίας και, γενικά, πέτυχε το σκοπό του αυτό. Σε μία περίπτωση όμως ήλθε σε έντονη αντίθεση με τον εκλεκτό ηγέτη της Εκκλησίας της Δύσεως Αμβρόσιο, Επίσκοπο Μεδιολάνων (Μιλάνου).


Ο Θεοδόσιος και ο Αμβρόσιος είχαν τελείως αντίθετες απόψεις για τη ρύθμιση των σχέσεων Εκκλησίας και Κράτους. Ο πρώτος πίστευε στην υπεροχή του Κράτους, ενώ ο δεύτερος επέμενε ότι η Εκκλησία δεν έπρεπε ποτέ να υποταχθεί σε μια πρόσκαιρη δύναμη. Η διάσταση του Αυτοκράτορος και του Αμβροσίου είχε ως κύριά της αφορμή τις σφαγές της Θεσσαλονίκης.

Στην πλούσια αυτή και μεγάλη πόλη είχε εγκατασταθεί ένας μεγάλος αριθμός Γερμανών στρατιωτών με αρχηγό έναν πολύ αγενή και ανίκανο διοικητή, που δεν προσπαθούσε καθόλου να εμποδίσει τις βίαιες πράξεις των στρατιωτών του.» Το αποτέλεσμα ήταν να εξαγριωθούν οι Θεσσαλονικείς και να σκοτώσουν τους Γερμανούς. Ο Αυτοκράτορας με τη σειρά του έβαλε Γερμανούς, οι οποίοι έχαιραν ιδιαίτερης τιμής από το Θεοδόσιο, να σφάξουν αδιακρίτως τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Η πράξη του αυτή έγινε η αιτία ο Αμβρόσιος να τον αφορίσει και να τον αναγκάσει να μην φορεί το μανδύα του Αυτοκράτορα κατά την περίοδο της μετανοίας του.[31]

Ο Θεοδόσιος εξέδωσε διάταγμα για το κλείσιμο της φιλοσοφικής Σχολής των Αθηνών[32], στην οποία είχαν φοιτήσει ο Ιουλιανός ο Παραβάτης, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός και πολλοί άλλοι εθνικοί και χριστιανοί. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η στάση του Θεοδοσίου απέναντι στους ειδωλολάτρες και στους ετερόδοξους ήταν διαλλακτικότερη σε σχέση με εκείνη που τήρησε απέναντι στους αιρετικούς, οι οποίοι δημιουργούσαν προβλήματα τόσο στη Χριστιανική Εκκλησία, όσο και στην ίδια την ενότητα του Κράτους.

Στα υπολείμματα των αρειανικών δοξασιών, νέες αιρέσεις ήρθαν να προστεθούν. Οι αιρετικές διδασκαλίες του Απολιναρίου και του Ευνομίου, αλλά και οι κακοδοξίες της αίρεσης των Μακεδονιανών ήταν μεγάλη απειλή τόσο για τη συνοχή της Αυτοκρατορίας όσο και για την Ενότητα της Καθολικής Εκκλησίας. Η μόνη λύση ήταν η ενεργοποίηση του συνοδικού θεσμού της Εκκλησίας για άλλη μία φορά. Ο Θεοδόσιος συγκάλεσε τη Β' Οικουμενική Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη το 381.

Ο Θεοδόσιος ήταν σπουδαίος αυτοκράτορας. Κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία τους εχθρούς της Αυτοκρατορίας, Γότθους και Πέρσες. Ήταν ο τελευταίος Αυτοκράτορας που κυβέρνησε την ενωμένη Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Ο Θεοδόσιος πέθανε το 395, αφού κληροδότησε την Αυτοκρταορία του στους γιούς του Αρκάδιο και Ονώριο. Ο Αρκάδιος πήρε το ανατολικό τμήμα και ο Ονώριος το δυτικό.


Τίθεται τώρα το εξής ερώτημα : Ποιος από τους δύο άγιους, ο άγιος Αμβρόσιος ή ο άγιος μέγας Θεοδόσιος ακολουθούσε την ορθότερη πολιτική, δεδομένου ότι ήταν αντίθετοι μεταξύ τους; ; ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι ακριβώς έγινε επί Θεοδοσίου;

63
Oχι βέβαια δεν είναι ορθόδοξο να διατάζεις να σκοτώσουν κάποιους,δεν είναι ορθόδοξο να πορνεύεις ,να κλέβεις κ.τ.λ..
Ορθόδοξο είναι να μετανοείς και να διορθώνεις τα λάθη σου.
Γιατί μενουμε μονο στην δολοφονία(ναι κακώς έγινε,μέγα κακό,αλλα έγινε)και δεν κοιτάμε το παρακάτω;
Ή δεν πιστεύουμε οτι υπάρχει για την Ορθοδοξία το παρακάτω;

Δεν κουκουλώνουμε τίποτα,αντιθέτως,μακάρι να βγαίνανε όλα τα στοιχεία ,αλλά για να βγουνε τα στοιχεία,πρέπει να διαβάσουμε αυτά τα κείμενα που υπάρχουν.Και όταν τα διαβάσουμε να δώσουμε βάση και σε αυτά,οχι να τα απορρίπτουμε κατευθείαν.


Δεν αρνιέται κανείς οτι έδωσε την εντολή,εδω όλοκληρος Αμβρόσιος δεν τον άφηνε να κοινωνήσει,για να τον αφήσει μετά απο το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα,σημαίνει οτι δεχτηκε την μετάνοια του.
Δεν ξέρω,πιστεύω οτι ο άγιος που ζούσε και τότε κάτι καλύτερο θα ήξερε για να του επιτρέψει να κοινωνήσει.

Αγιος Νικόδημος-Συναξαριστής->http://analogion.gr/logos/b/62-synaxaristis1
σελ.387

Και ξαναλέω,αν σας σκανδαλίζει οτι αναφέρεται ως άγιος,ωραία να το δεχτώ,το αν είναι ομως ή οχι ,δεν είναι θέμα σερβιρίσματος,αλλα κρίσις του Θεού.

Η Ευαγγελία έβαλε ένα πολύ ωραίο παράδειγμα,ο ληστής με ενα μνήσθητι κερδισε τον Παράδεισο.


Αυτόν τον ληστή,η εκκλησία μας τον έχει ως άγιο,εορτάζει 12 Οκτώβρη(ελπίζω να μην πείτε εδω γιατί τον έκαναν άγιο,αφού δεν έκανε τίποτα,μάλιστα ήταν και ληστής)
Μάλιστα υπαρχει μαρτυρία αγίου για αυτόν->http://apantaortodoxias.blogspot.gr/201 ... _7589.html

Για ποιον λόγο έγινε άγιος;
Ο ληστής εξομολογήθηκε σωστά πάνω στο σταυρό. Μετάνιωσε. Κατηγόρησε τον εαυτό του. Ομολόγησε τις αμαρτίες του. Δεν προέβαλε δικαιολογίες. Πεθύμησε την αιωνιότητα. Κι ο Θεός της αγάπης και της συγγνώμης, ο Ιησούς, ξεψυχώντας ως άνθρωπος, ως Θεός πήρε για συνοδό Του στη Βασιλεία Του ένα διάσημο κακούργο! Ο ληστής «αυθημερόν» στον Παράδεισο!
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορικά θέματα για την Εκκλησία”

cron