Οι εμπορικές συναλλαγές Τουρκία- Μέση Ανατολή θύματα της κρίσης στη Συρία

1
Οι εμπορικές συναλλαγές Τουρκία- Μέση Ανατολή θύματα της κρίσης στη Συρία






Εκατοντάδες οδηγοί φορτηγών διεθνών μεταφορών έχουν μπλοκαριστεί στα συροτουρκικά σύνορα.

300 με 400 φορτηγά διαβαίνουν συνήθως καθημερινά τα σύνορα με τη
Συρία με προορισμό τον Λίβανο, την Ιορδανία ή την Σαουδική Αραβία.
«Περίπου 500 φορτηγά έχουν μπλοκαριστεί στα συριακά τελωνεία», δηλώνει ένας Τούρκος τελωνειακός υπάλληλος στο συροτουρκικό τελωνειακό σταθμό του Cilvegozu. «Αφήνουν να περάσουν μόνο τους οδηγούς που γνωρίζουν, αυτούς που μιλούν αραβικά» δήλωσε άλλος αξιωματούχος. «700 φορτηγά με τελικό προορισμό τη Μέση Ανατολή μέσω Συρίας
περιμένουν για τρεις ημέρες στα σύνορα», δήλωσε ο Ενγκίν Ruhi Ozmen, πρόεδρος της Ένωσης των διεθνών μεταφορέων με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Σύμφωνα με τον κ. Ozmen, οι συριακές αρχές καθυστερούν τις διαδικασίες εισόδου των τουρκικών φορτηγών επικαλούμενες βλάβες των υπολογιστών.
Ο Cilvegozu, Τούρκος, οδηγός φορτηγού, ισχυρίζεται ότι οι Σύριοι απαιτούν μπαξίσια». «Πρέπει να λαδώσουμε. Αύξησαν τις τιμές εκατό τοις εκατό, και πρέπει να πληρώσουμε 920 δολάρια για να περάσουμε. Δεν μπορούμε να περιμένουμε, και πληρώνουμε. Αλλά είναι 920 δολάρια χαμένα σε κάθε άδειο φορτηγό», πρόσθεσε. Οι Σύριοι «βλέπουν σήμερα τους Τούρκους σαν εχθρούς, ενώ πριν υπήρξε μια καλή φιλία μεταξύ μας», παραπονιέται άλλος οδηγός.

Να σημειώσουμε ότι η Δαμασκός έχει αναστείλει μια εμπορική συμφωνία του 2004 με την Τουρκία, μετά την απόφαση της Άγκυρας, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους οικονομικούς εταίρους της, να ενταχθεί με τον Αραβικό Σύνδεσμο για την επιβολή κυρώσεων κατά του καθεστώτος του προέδρου Μπασάρ αλ- Άσαντ. Η Τουρκία πάγωσε τις εμπορικές συναλλαγές και έκοψε τους δεσμούς μεταξύ των κεντρικών τραπεζών των δύο χωρών. Η Συρία με τη σειρά της ανέστειλε τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, αύξησε τα τελωνιακά τέλη και έβαλε περιορισμούς για την κυκλοφορία των φορτηγών στα σύνορά της.
Ο Abdulkadir Cikmaz, του Σύνδεσμου Εξαγωγέων της νοτιοανατολικής Ανατολίας, δήλωσε ότι η ένταση μεταξύ των δύο χωρών «απειλεί σοβαρά» την περιφερειακή οικονομία». «Δεν μπορούμε πια να στείλουμε εμπορεύματα προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής», λέει ο ίδιος, ενώ η Συρία είναι ένας σημαντικός οδικός κόμβος για αυτό το εμπόριο.

Η Τουρκία εξήγαγε αγαθά και εμπορεύματα αξίας 1.800 εκατομμύριων δολαρίων προς τη Συρία το 2010, ενώ οι εισαγωγές από τη Συρία ήταν 663 εκατομμύρια, ήτοι μόνο το 0,3% των τουρκικών εισαγωγών. Οι τουρκικές εξαγωγές προς τη Μέση Ανατολή αντιπροσώπευσαν 2,5 δισ. δολ., σύμφωνα με τον κ. Ozmen. Η Άγκυρα υποστηρίζει ότι είναι η Συρία που πλήττεται από αυτή την κατάσταση, αλλά οι Τούρκοι δεν συμφωνούν. «Σεβόμαστε τις αποφάσεις της κυβέρνησής μας, αλλά πρέπει να συνυπολογίσουν τα 300 με 400 φορτηγά που περνάνε καθημερινά τα σύνορα με τη Συρία για να πάνε στο Λίβανο, την Ιορδανία ή την Σαουδική Αραβία», εξηγεί ο Cikmaz. «Η Συρία βρίσκεται στην πέμπτη θέση των εξαγωγών μας», πρόσθεσε.


Αντιμέτωπη με τον αποκλεισμό των συνόρων, η τουρκική κυβέρνηση άρχισε να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις: θα μπορούσε να ανοίξει νέους συνοριακούς σταθμούς με το Ιράκ, ή να προωθήσει την θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων μεταξύ του τουρκικού λιμανιού της Μερσίνας και της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο.


http://infognomonpolitics.blogspot.com
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο”

cron