Ζαν-Λικ Γκοντάρ: Είναι η Δύση που χρωστάει στην Ελλάδα

1
Ζαν-Λικ Γκοντάρ δεν πήγε στις Κάνες. Σε επιστολή του, όμως, προς τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ των Κανών, Τιερί Φρεμό, επικαλέστηκε «προβλήματα όπως το ελληνικό» τα οποία δεν του επέτρεψαν να βρεθεί στο κόκκινο χαλί της Κρουαζέτ.

Ετσι, προβλήθηκε χθες η ταινία «Film Socialisme» στο τμήμα «Ενα κάποιο βλέμμα» της λαμπερής διοργάνωσης. Πριν από μερικές ημέρες, ο ίδιος είχε εκφραστεί με πάθος υπέρ της Ελλάδας στο γαλλικό περιοδικό «Les inrockuptibles»: «Θα έπρεπε να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα.

Η Δύση είναι που χρωστάει στην Ελλάδα, τη χώρα της φιλοσοφίας, της δημοκρατίας, της τραγωδίας...», δήλωσε. «Πάντα ξεχνάμε τη σχέση ανάμεσα στην τραγωδία και τη δημοκρατία. Χωρίς Σοφοκλή δεν θα υπήρχε Περικλής. Χωρίς τον Περικλή δεν θα υπήρχε Σοφοκλής.

Ο τεχνολογικός κόσμος στον οποίο ζούμε τα χρωστά όλα στην Ελλάδα. Ποιος ανακάλυψε τη λογική; O Αριστοτέλης... όλος ο κόσμος χρωστάει σήμερα στην Ελλάδα», τόνισε ο Γκοντάρ στη συνέντευξή του που έκανε τον γύρο του κόσμου. «Η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητήσει από τον σημερινό κόσμο μας χιλιάδες εκατομμύρια για τα δικαιώματα του συγγραφέα και θα ήταν λογικό να της τα δώσουμε.

Πάραυτα. Κατηγορούν τους Ελληνες ότι είναι και ψεύτες. Αυτό μου θυμίζει έναν παλιό συλλογισμό που είχα μάθει στο σχολείο: Ο Επαμεινώνδας είναι ψεύτης και εφόσον όλοι οι Ελληνες είναι ψεύτες, άρα ο Επαμεινώνδας είναι Ελληνας. Δεν έχουμε προχωρήσει και πολύ από τότε».

Στο μεταξύ η αραιωμένη κέτσαπ ξεχείλιζε από την οθόνη το βράδυ της Κυριακής στην κατάμεστη αίθουσα Λιμιέρ, όπου δημοσιογράφοι και κριτικοί συνέρρευσαν για να δουν την επιστροφή του Ιάπωνα σκηνοθέτη Τακέσι Κιτάνο στο είδος της γκανγκστερικής περιπέτειας με το διαγωνιζόμενο «Outrage».

Δεν ήταν τόσο οι γραφικοί αποδεκατισμοί που έκαναν το κοινό να κραυγάζει με αηδία και να κλείνει τα μάτια στις απανωτές σκηνές ξεκαθαρισμάτων λογαριασμών σε τούτη την ισχνότατη ιστορία σύγκρουσης ανάμεσα σε δύο αντίπαλες οικογένειες Γιακούζα, όσο τα βασανιστήρια στα οποία υποβαλλόταν κάθε υποψήφιος νεκρός.

Δεν ήταν, όμως, μονάχα ο Κιτάνο που μας απογοήτευσε με τη νέα του δουλειά. Ηταν και ο Μεξικανός Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου της φήμης των «21 γραμμαρίων» και της «Βαβέλ» με το σοβαροφανές, παραφορτωμένο, ακατάληπτα μεταφυσικό «Biutiful» με τον Χαβιέ Μπαρδέμ στον ρόλο ενός χτυπημένου απ’ τα μύρια κακά της μοίρας του μικροεγκληματία σε κάποιο πολυεθνικό αστικό κέντρο της νότιας Ισπανίας.

Δυσλειτουργικές οικογένειες, ταλαιπωρημένα παιδάκια, Κινέζοι και Αφρικανοί μετανάστες, παράνομη εργασία, ανίατες αρρώστιες, αλλά και... φαντάσματα, σε έναν αχταρμά φωτογενώς μίζερο και βεβιασμένο σε συναισθηματισμούς. Μόνη παρηγοριά η ερμηνεία του Μπαρδέμ, πέρα και πάνω του «μπουκωμένου» σεναρίου και όχι ευτυχώς, έρμαιό του.

Κατά τα άλλα, ευχάριστη δροσιά με ήλιο στην Κρουαζέτ, πορεία των τοπικών αστυνομικών μπροστά στο Παλέ ως διαμαρτυρία για τους χαμηλούς μισθούς σε συνάρτηση με το αυξημένο ρίσκο της δουλειάς τους, νεοαφιχθείσες διασημότητες τύπου Τζένιφερ Λόπεζ ή Τόμι Χίλφιγκερ για εκδηλώσεις πλουσίων εκτός φεστιβάλ (εν προκειμένω το χλιδάτο πάρτι Vanity Fair/Gucci στο διάσημο ξενοδοχείο Hotel du Cap), αλλά και άρνηση του Μάικλ Ντάγκλας να συνυπογράψει την επιστολή στήριξης του Ρομάν Πολάνσκι.

Ρόμπυ Εκσιέλ

http://innoutworld.blogspot.com/
ΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΩΛΙΑΖΟΥΝ ΗΓΕΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.\nΟΥ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο”