Ο Καραγκιόζης των Ελλήνων

1
Ο Καραγκιόζης των Ελλήνων
Εικόνα
της Ελίνας Γαληνού
Καμαρώνουν προφανώς από προχτές οι "φίλοι" μας οι Τούρκοι, παιανίζοντας με περηφάνεια την απόφαση της UNESCO. Κατόπιν προσπαθειών τους, τις οποίες ούτε γνωρίζαμε ούτε μπορούμε να ελέγξουμε, ο Καραγκιόζης απέκτησε... τουρκική υπηκοότητα. Εγινε και αυτός δικός τους, ή μάλλον για να είμαστε πιό ακριβολόγοι, τον οικειοποιήθηκαν ελπίζοντας ν΄αναβαθμίσουν τις διεθνείς εντυπώσεις της πολιτισμικής τους εικόνας.
Οι Τούρκοι, ξέρουμε ότι έχουν την τάση να αντιγράφουν και να οικειοποιούνται οτιδήποτε τους γοητεύσει. Το ξέρουμε αυτό γιατί είμαστε Ελληνες και κανένας δεν μπορεί να τους γνωρίζει τόσο καλά όσο εμείς. Αλίμονο, τους ζήσαμε τετρακόσια χρόνια και τους είδαμε από πολύ κοντά. Γι΄αυτό μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι δεν έχουν σχεδόν καθόλου αλλάξει. Οι τάσεις τους και οι τακτικές τους είναι πάντα ίδιες, παρ΄όλες τις λυκοφιλίες και την προσπάθεια οικοδόμησης αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εμάς και αυτούς.
Οποιοι θεωρούν ότι εμείς βλέπουμε έτσι τα πράγματα λόγω προκατάληψης ή μισαλλοδοξίας, τους διαβεβαιώνουμε ότι σφάλουν. Ο λαός μας που έχει βρεθεί στη θέση του θύματος πάρα πολλές φορές μέσα στην ιστορία, είναι ο πρώτος που έδινε πάντα το παράδειγμα της συγνώμης. Ο πρώτος που θα χαλάρωνε και θα έτεινε χείρα φιλίας στον χτεσινό του εχθρό. Αν θέλουν να μας κρίνουν αντικειμενικά, αυτό θα πρέπει να το παραδεχτούν. Διότι άλλο είναι να "ξεχνώ" και άλλο "συγχωρώ". Και η δύναμη της συγνώμης, είναι αρετή. Επομένως, εμείς πρώτοι θα χαιρόμασταν αν οι Τούρκοι σήμερα είχαν αλλάξει πραγματικά, είχαν αποβάλει όλα τα δηλητηριώδη συναισθήματα του παρελθόντος, όλες τις επίβουλες τάσεις. Δεν το είδαμε όμως δυστυχώς. Αντίθετα, παρ΄όλη την δική μας ανεκτική συμπεριφορά, εκείνοι διατηρούν πάντα το προφίλ του κατακτητή προς εμάς. Μας το δείχνουν με κάθε ευκαιρία.
Η περίπτωση του Καραγκιόζη βέβαια, ίσως δεν είναι της ίδιας βαρύτητας με θέματα όπως το Αιγαίο, η Θράκη και η Κύπρος, θα έλεγε κανείς με το δίκιο του. Ομως είναι ένα θέμα που άγγιξε μια από τις πλέον ευαίσθητες χορδές του ελληνικού λαού. Ξαφνικά όταν άκουσαν ότι ο γραφικός εκείνος ήρωας των παιδικών τους χρόνων, ο αστείος καμπούρης που μ΄όλη του την αθλιότητα και τη φτώχεια, τολμούσε "να τα λέει ίσια" στους Μεγάλους Αξιωματούχους, είναι πολιτισμικό προιόν της Τουρκίας, βγήκαν από τα ρούχα τους! "Ο Καραγκιόζης ο δικός μας, είναι Τούρκος γιατί το είπε η ΌΥΝΕΣΚΟ; Από πού και ως πού; Τι διάβασαν και τι έρευνες έκαναν οι κριτές που "κύρωσαν" την καταγωγή του πειθόμενοι από τα επιχειρήματα των Τούρκων;"
Οπωσδήποτε, εάν είναι να δοθεί μια συγκροτημένη απάντηση από μέρους της Ελλάδας, θα πρέπει να βασίζεται σε κάποιες ιστορικές έρευνες που έχουν εξετάσει την προέλευση του θεάτρου Σκιών και την διαμόρφωσή του μέσα στις εποχές και τις γεωγραφικές περιοχές που ταξίδεψε. Εμείς δεν είμαστε όμως οι αρμόδιοι, είμαστε ο απλός λαός. Και ο Καραγκιόζης γι΄αυτόν τον λαό, ήταν το δρόσισμα της ψυχής του τα καλοκαίρια των φτωχικών του εποχών... Ηταν ο κοντός ξυπόλητος καμπούρης με το αετίσιο βλέμμα και το σπινθηροβόλο μυαλό που καθήλωνε παρ΄όλη του την ταπεινότητα, την Μεγάλη Εξουσία...Ηταν ο αυτοσαρκαζόμενος καταπιεσμένος Ελληνας με την ελεύθερη σκέψη και το καθαρό μυαλό που μπορούσε να προβληματίσει ή και να φοβίσει ακόμα εκείνους που στέκονταν ψηλά...Το "εγώ" που έχει δικαίωμα να ζεί, γιατί απλά γεννήθηκε σ΄αυτόν τον κόσμο και άρα, έχει μια θέση στον ήλιο. Ο λαικός αυτός τύπος, έγινε ο αγαπημένος ήρωας των Ελλήνων. Οι στιχομυθίες του σφράγισαν λεκτικά την χιουμοριστική επικοινωνία της νεώτερης Ελλάδας. Η καμπούρα του-σύμβολο της αντοχής και καρτερικότητας του Ελληνα- αποδείχτηκε ανθεκτική στο χρόνο.
Αυτόν λοιπόν τον Καραγκιόζη λαχτάρισαν οι Τούρκοι και τον θέλουν δικό τους, αλλά δεν θα γίνει ποτέ. Ακόμα και αν οικειοποιηθούν τη φιγούρα του, μας είναι αδύνατον να φανταστούμε Καραγκιόζη στην Τουρκία με τόσο ελεύθερο πνεύμα. Θα μου πείτε, και οι Τούρκοι άνθρωποι είναι και ίσως να αγγίζει τις ψυχές και του τουρκικού λαού ένας τέτοιος τυπάκος καταπιεσμένου και εξαθλιωμένου καμπούρη...Ομως αυτός ο τυπάκος, έτσι και τολμήσει να τα πεί χύμα στον "Μεγάλο Βεζύρη" ακόμα και στην σύγχρονη Τουρκία,....θα βρεί μεγάλο μπελά και αυτός και ο Καραγκιοζοπαίχτης του μαζί. Βλέπετε, εμείς στην Ελλάδα, τον Σπαθάρη μας τον γράψαμε στην Ιστορία και το πνεύμα του Καραγκιόζη μας θα μας θυμίζει πάντα τον πνευματώδη άνθρωπο που ξεπερνά τα δεινά του χωρίς να αδικεί κανέναν...
Και αυτός ο Καραγκιόζης θα είναι πάντα Ελληνικός!

Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/ ... z0tpir955h
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Ο Καραγκιόζης των Ελλήνων

3
Επιτέλους απέκτησαν αυθεντικό ήρωα οι γείτονές μας...

Μέχρι πρότινος την έβγαζαν με σκέτο Κεμάλ...
Άντε και με κανέναν Λαλά πασά !!!

Χαλάλι τους !!! :cooll
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 

Re: Ο Καραγκιόζης των Ελλήνων

4
Κατ’αρχήν μία επισήμανση, άλλο είναι ο προσδιορισμός «οθωμανικό» και άλλο «τούρκικο».Ο καραγκιόζης λοιπόν δεν είναι τούρκος.
Έλκοντας την καταγωγή από την Άπω Ανατολή και με όχημα την Οθωμανική αυτοκρατορεία έφτασε και μέχρι την Ελλάδα. Επειδή λοιπόν δε το θεωρώ ως αντιδικία ή ως «κόντρα»,παρά ως νηφάλια ανταλλαγή απόψεων,παραθέτω κάποιες απόψεις περισσότερο προσωπικές,πάνω στο θέμα του καραγκιόζη,σχολιάζοντας τρεις από τους βασικούς ήρωες του λαικού αυτού θεάτρου.

Ο καραγκιόζης ήταν μόνιμα φτωχός,αλλά ζωηρός σαρκαστής των πάντων,κάτοικος μεγάλης πόλης,άνεργος,έτοιμος ν’αναλάβει οποιαδήποτε εργασία που θα του φέρει κάποιο εύκολο και εφήμερο κέρδος (μια μερίδα φασόλια π.χ.),γιατί είναι πάντα πειναλέος.Κανονικά δε ξέρει καμία τέχνη και κανένα επάγγελμα,έτσι δεν έχει καμιά δυσκολία να γελάσει εκείνον που του αναθέτει την εργασία,με αποτέλεσμα να ξυλοκοπείται άγρια και να επιστρέφει στην καλύβα του πεινασμένος όπως πρώτα.
Επειδή πάντως αυτός με τον οποίο γίνεται η συμφωνία για τη δουλειά προέρχεται από την μεριά του σαραγιού και κατά κανόνα είναι τούρκος,η σύγκρουση έπαιρνε στην συνείδηση του κοινού κι έναν εθνικά ιδεολογικό χαρακτήρα.Ο καραγκιόζης είναι εξαιρετικά άσχημος και καμπούρης.Έχει αναφερθεί ότι το σπουδαιότερο μήνυμά του μπροστά στην απελπισία της νεοελληνικής ζωής είναι ο αντιστασιακός αμμοραλισμός του και το αιώνειο κέφι του.

Ο τουρκαλβανός Βεληγκέκας (όπως ονομάζεται ο Δερβέναγας: επικεφαλής ανδρών που φύλαγαν τα περάσματα των βουνών) είναι το εκτελεστικό όργανο του πασά.Αρχικά όταν πρωτοεμαφανίστηκε στην οθόνη ,έδερνε και τρομοκρατούσε ώσπου εμφανίστηκε ο μπάρμπα-Γιώργος,που ανέτρεψε την κατάσταση…..

Ο μπάρμπα-Γιώργος εκφράζει τον κάπως πρωτόγονο και απλοικό,αλλά «αχάλαστο» Έλληνα με την Ρουμελιώτικη καταγωγή.Είναι θείος του καραγκιόζη,μένει στο χωριό,αλλά έρχεται στην πολιτεία είτε για δουλειές του είτε για να βοηθήσει τον ανηψιό του στα δίαφορα μπλεξίματά του,παρόλο που πιστεύει ότι είναι «λουμπουδύτς».Μόνιμη είναι η σύγκρουσή του με τον Βεληγκέκα,ο οποίος κατατροπώνεται.Εύστοχα παρατηρήθηκε ότι η σύγκρουση αυτή είναι και μια παρηγοριά για τον τραγικό πόλεμο του 1897,άλλωστε οι Ρουμελιώτες Εύζωνοι ήταν σχεδόν οι μόνοι που αντιστάθηκαν μ’επιτυχία στους τούρκους.

Μέσα από άπειρα παραδείγματα οι Έλληνες ως υπόδουλοι των τούρκων βρέθηκαν αναγκαστικά να «συζούν» μ’αυτό το δεδομένο.
Άσκησαν το εμπόριο στις θάλασσες προς όφελος του κατακτητή,αλλά όταν χρειάστηκε αυτό, το έθεσαν στην υπηρεσία της Μεγάλης Υπόθεσης.
Κράτησαν υπό έλεγχο τις τοπικές κοινωνίες ( προεστοί) για να τις αντιπαραθέσουν ενωμένες στον τούρκικο στρατό σε ολόκληρη την επικράτεια.
Μήπως και το αρπαγμένο από τούρκο καριοφύλι δεν έγινε θανατηφόρο εργαλείο στα χέρια των επαναστημένων Ελλήνων;

Η ιστορία μας είναι γεμάτη από λαμπρές σελίδες με φωτεινούς ήρωες.Είναι όμως και πλούσια από παραδείγματα μεγάλων κατορθωμάτων από βρώμικους και πειναλέους κοπρίτες.
Μήπως τέτοιοι δεν ήταν οι κάτοικοι του Μεσολογγίου που κατέληξαν να τρώνε ποντικούς;
Έτσι δεν ήταν η θρυλική ψωρο-Κώσταινα (όνομα και πράγμα) που εκείνη πρώτη κατέθεσε τον ελάχιστο οβολόν της για τον αγώνα;
Τέτοιοι δεν ήταν οι παγωμένοι,ξυπόλυτοι,χωρίς εξοπλισμό και μέσα στις ψείρες Έλληνες φαντάροι στην Πίνδο;
Η δύναμή τους ήταν πάντα αυτή η περίφημη Ελληνική ψυχή,με την ελπίδα,την αισιοδοξία,την τρέλλα,την πονηριά,τον σαρκασμό κι ένα ατελείωτο σύνολο χαρακτηριστικών,που μαζεμένα σ’ένα σύνολο ήταν πάντα άκρως ενοχλητικά για κάθε επιβουλέα.

Το «αγέρωχο» του Αχιλλέα οφείλοταν στην εσωτερική δύναμη και πίστη,κι όχι στη απαστράπτουσα πανοπλία του.Διαφορετικά θα ήταν ένα μάτσο από χαλκό και σάρκα.
Αν τοποθετήσουμε στις προθήκες την κληρονομία μας αυτό από μόνο του δε μπορεί να μας πάει ούτε ένα βήμα μπροστά.
Κουράστηκαν πια οι ήρωές μας να μας «ξελασπώνουν» μέχρι και σήμερα….
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο”