ΘΕΑΤΡΟ ΕΥΩΝΥΜΟΥ

1
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα



ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

Έχετε ακούσει ποτέ εκείνη την παράξενη μελωδία της γνώσης, που διακατέχει τα πάντα γύρω μας; ‘Όχι ;! Τότε δεν έχετε αντιληφθεί πως η ίδια η γνώση, είναι μια παράξενη χορεύτρια που χοροπηδάει στα πάντα γύρω σας ! Από τα πιο αστεία πράγματα ως τα πιο ουσιώδη . Φυσικά οι περισσότεροι κυνηγοί ,έχετε στρέψει τα βλέμματα σας εκεί που είναι πιο εύκολο να διακρίνει κανείς το χορό της γνώσης .Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκείνη χορεύει μόνο εκεί που μπορεί να κοιτάξεις εσύ. Γιατί τα λέω όλα αυτά όμως ; Ίσως γιατί είμαι από εκείνους τους τύπους που υποστηρίζουν ότι ο χορός δεν τελειώνει ποτέ και η πίστα είναι όλο εκείνο το χαώδες ψηφιδωτό, που ονομάζετε πραγματικότητα… Αλλά ας φέρουμε ένα παράδειγμα ! Το ίδιο το θέατρο αποτελεί έναν από τους πιο αρχαίους και ταυτόχρονα γνωστούς χώρους σε όλους σας . Έχετε σκεφτεί πως δένει με εκείνον το παράξενο χορό που λέγαμε ; Μα η τέχνη χρησιμοποιήθηκε άπειρες φορές ώστε να μεταδοθούν μηνύματα γνώσης, που δεν ήταν δυνατόν, ούτε να ειπωθούν, ούτε και να μεταφερθούν με διαφορετικό τρόπο .Βλέπετε μέσα στο ίδιο το θέατρο λειτουργούν απίστευτοι μηχανισμοί τόσο για εκείνον που είναι πάνω στην σκηνή όσο και για εκείνον που είναι κάτω από αυτήν ! Τι σας μπέρδεψα ; Ωραία ας δούμε ορισμένα πραγματάκια. Ας πούμε πως έχουμε ένα άτομο το όποιο μέσα από τους κανόνες της ζωής απόκτησε έναν ρόλο .Αυτός ο ρόλος έχει όμως και συγκριμένες ιδιότητες – γνώσεις , αλλά ταυτόχρονα λόγω συνθηκών έχει ταυτιστεί με αυτόν τον ρόλο ζωής. Τι ακριβώς κάνει ένας ηθοποιός είπαμε ; Παίζει ρόλους και ταυτίζετε με αυτούς; Αυτό δεν σημαίνει όμως ταυτόχρονα ότι έτσι σπάει το κέλυφος από τον ρόλο που του έχουν δώσει η ζωή ή κάποιος άλλος ; Μέσω του θεάτρου δεν αποκτάει πρόσβαση σε νέους ρόλους και νέες γνώσεις - εμπειρίες ; Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, η ίδια η σκηνή αποτελεί μία πραγματικότητα που πρέπει να κινηθείς με τον ρόλο σου τόσο καλά, ώστε οι παρατηρητές να κατανοήσουν το ρόλο σου ως μέρος της μικρής αυτής πραγματικότητας . Αλλά, αν όλα αυτά αποτελούν απλώς μερικά από τα κομμάτια επί σκηνής, τι ακριβώς συμβαίνει στους θεατές ; Πολλοί από αυτούς θα ταυτιστούν με ρόλους που βλέπουν!( Πόσοι δεν ταυτίστηκαν με το ρόλο της σκηνής και στην ζωή τους, αλλά και αντιστρόφως και όχι μόνο όσοι έπαιξαν επί σκηνής ! ) Άλλοι ίσως πιο σοφιστικέ τύποι θα αντιληφθούν το μήνυμα ή τα μηνύματα μέσα από τους ρόλους, που ίσως μιλάνε για πράγματα που κανείς δεν μπορεί να σου πει κατάματα .Θα ήταν άλλωστε κάπως δύσκολο, να μαζέψεις όλους τους θεατές και να τους πεις τι σκέπτεσαι έναν προς έναν ,αλλά μέσα από μια μικρογραφία της πραγματικότητας (σκηνή ), μπορείς κάλλιστα να τους πεις τι είναι ακριβώς αυτό που σκέπτεσαι και μάλιστα μέσα από πολλούς ρόλους, γιατί οι θεατές δεν ανήκουν σε έναν ρόλο ! Και φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το ίδιο το θέατρο, χρησιμοποιεί τον πιο πανάρχαιο τρόπο μετάδοσης γνώσης, που ο άνθρωπος τον ξέρει από την εποχή των σπηλαίων , την αναπαράσταση ! Εντάξει ,σας έχω μπερδέψει, αλλά τώρα θα σας μπερδέψω περισσότερο ( χιχιχιχι : υποχθόνιο γέλιο σαν εκείνο του υποτακτικού του βρικόλακα στις ταινίες εποχής ) Ας δούμε τους συμβολισμούς που περιέχει το θέατρο.Η σκηνή είναι μια μικρή πραγματικότητα με ρόλους .Ο σκηνοθέτης είναι εκείνος που οργανώνει ,που θα κινηθεί ο ρόλος και πως .Μάλιστα, πολλές φορές δίνει και το ρόλο ! Αλλά, υπάρχουν και οι αφανείς ήρωες, ο σεναριογράφος, εκείνος που ορίζει την αρχή ενός ρόλου και το τέλος του ! ( κοίτα τι θυμήθηκα τώρα εκείνη την βιτρίνα που είχε ένα πίνακα με την μοίρα, ότι θέλω σκέφτομαι ώρες ώρες τέλος πάντων !!! ). Φυσικά, ορίζει και την αρχή και το τέλος του έργου . Ωστόσο για να δημιουργηθεί το έργο, οι ρόλοι ,να κάνει την δουλειά του ο σκηνοθέτης, να πάρει σάρκα και οστά το σενάριο, χρειάζεται ο κατάλληλος παραγωγός που θα χρηματοδοτήσει όλα τα παραπάνω ,κοινώς θα τους δώσει ενέργεια ! (Υπάρχουν πολλών ειδών πιστώσεων τελικά !!! ) Αλλά,, όλα μα όλα τα παραπάνω είναι εντελώς άχρηστα αν δεν υπάρξει το βασικότερο στοιχείο που θα δράσουν όλοι! Μία απλή αλλά και σημαντική λεπτομέρεια που ονομάζετε χώρος .Χωρίς τον χώρο, όλοι οι υπόλοιποι μένουν σε αδράνεια ( βρε λες να ασχολείτο με το θέατρο και εκείνος ο φίλος που φωνάζει συνέχεια περισσότεροι ελεύθεροι χώροι στην πόλη ! Να θυμηθώ να τον ρωτήσω …..). Μήπως τελικά το θέατρο πέρα από αυτό που έχει καταλήξει να είναι στα κοινά μάτια κρύβει τις δικές του μυστικές γνώσεις ; Άλλωστε, δεν νομίζω πως όλοι εκείνοι οι λαοί που το θεώρησαν ιερό, να θεωρούσαν το θέατρο ότι εμείς σήμερα,δηλαδή έναν τόπο που θα πας να χασκογελάσεις η να κλάψεις χωρίς ουσία ! Αλλά και οι πρώτοι ηθοποιοί δεν ήταν εκείνοι οι αινιγματικοί τύποι μέσα στα σπήλαια που αναπαριστούσαν του θεούς και τους οιωνούς τους; ( Ναι ξέρω που να διαβάζεις τώρα για προϊστορικά ευρήματα και ιστορίες που αναφέρονται στους ανθρώπους των σπηλαίων εε ; ) Αλλά, ακόμα και οι δικές μας γιορτές στην αρχαία Ελλάδα, δεν είναι γεμάτες με δράματα και αναπαράσταση των θεών; Η μήπως την μεγάλη βδομάδα δεν έχουμε την αναπαράσταση και το δράμα των παθών!! ( Κοίτα τι άλλη τρελή ιδέα μου πέρασε τώρα , με τα θεϊκά δράματα ! Οι ηθοποιοί δεν λέγεται πολλές φορές πως δραματοποιούν ; ) Μα πώς σου ήρθαν όλα αυτά ; με ρώτησε ένας από τους συνεργάτες μου .Μάλλον φταίει ο χώρος που σας πηγαίνω σήμερα ή και εκείνο το καταραμένο το νέφος . Μα έχω να ακούσω γι'αυτό χρόνια τώρα στα δελτία ! Ρε λες να εξαφανίστηκε μυστηριωδώς και να μην μας είπαν τίποτα ; Αχά, είπε ο τέταρτος της παρέας ,το πούλησαν μυστικά σε κάποια ελίτ και δεν είπαν τίποτα !Όχι ρε συ, είπε ένας άλλος, μας το έκλεψαν οι εξωγήινοι και το αποκρύπτουν για να μην φανεί η ύπαρξη τους .Σε λίγο βρισκόμασταν έξω από το αρχαίο θέατρο ΕΥΩΝΥΜΟΥ σε ένα νέο πεδίο αναζήτησης !

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

Το αρχαίο θέατρο Ευώνυμου αποτελούσε το κέντρο του ομώνυμου αρχαίου δήμου, ενώ είναι και το μοναδικό ορθογώνιο θέατρο πανελλαδικά ! Ήρθε στο φως όταν παρακείμενη βιομηχανία προσπάθησε να αξιοποιήσει το οικόπεδο το 1973, ενώ είναι από τα πιο καλοδιατηρημένα θέατρα της κλασσικής εποχής στον αττικό χώρο ! Στο τμήμα από την σκηνή του θεάτρου , υπάρχει επίχρισμα, ενώ στον χώρο σώζονται οι θρόνοι της προεδρίας καθώς και τρεις σειρές από της κερκίδες ! Χρονολογείται από τον 5ο π.χ. αιώνα ,ενώ εγκαταλείφτηκε το 2ο -3ο π.χ. αιώνα λόγω ότι η περιοχή πλημμύριζε .Το θέατρο αποτέλεσε τόσο χώρο παραστάσεων όσο και χώρο συνεδριάσεων των πρεσβυτέρων του δήμου. Σήμερα ,δυστυχώς ελάχιστοι γνωρίζουν την σημασία του ως εύρημα αλλά και ως ιστορικό κομμάτι. Φωτίζεται από παρακείμενες βιομηχανίες, ενώ η εγκατάλειψη του χώρου στην τύχη του είναι εμφανής .Στο χώρο, κατά την επίσκεψη μας δεν βρήκαμε ουδεμία πινακίδα που να αναφέρετε στην ιστορία του, αν και όπως είπαμε η σημασία της ύπαρξης του θα έπρεπε να θεωρείτε σημαντική από πλευράς και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αφού η αρχιτεκτονική του δομή είναι μοναδική !!


Πηγή

http://enterstarhistoricareas.blogspot. ... st_29.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΘΕΑΤΡΟ ΕΥΩΝΥΜΟΥ

4
evaggelia έγραψε::ok: διορατικη ψυχη...
:cooll και οχι μόνο!

Υπάρχουν πολλά σημάδια γύρω μας που εξηγούν,πως λειτουργεί ο κόσμος,σαν μικρογραφία.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Tόποι δύναμης”