HERACLES TO ALEXANDER THE GREAT: Η απάντηση ήρθε από την Οξφόρδη

1
HERACLES TO ALEXANDER THE GREAT: Η απάντηση ήρθε από την Οξφόρδη

Εικόνα



Με μια σεμνή τελετή εγκαινίων άνοιξε στο Ashmolean Museum of Art & Archaeology της Οξφόρδης η μεγάλη έκθεση για το βασίλειο των αρχαίων Μακεδόνων, του οίκου των Τεμενιδών, με τίτλο:

«Από τον Ηρακλή στο Μέγα Αλέξανδρο: Θησαυροί από τη βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων, ένα Ελληνικό βασίλειο στην εποχή της δημοκρατίας».

Θεωρείται ίσως η σημαντικότερη αρχαιολογική έκθεση για την Ελλάδα στη Βρετανία. Περιλαμβάνει πρόσφατα ευρήματα από τις συνεχιζόμενες ανασκαφές στις Αιγές, την πρωτεύουσα του βασιλείου του Φιλίππου Β', πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Τα περισσότερα από τα εκθέματα, περίπου το 80%, προβάλλονται για πρώτη φορά στο κοινό, με την Οξφόρδη να επιλέγεται λόγω της στενής σχέσης με την ελληνική αρχαιολογία και ιδίως το Μανόλη Ανδρόνικο, που ανακηρύχθηκε επίτιμος καθηγητής από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Παράλληλα, το Μουσείο Ashmolean αποτελεί πόλο έλξης για ακαδημαϊκούς και φοιτητές από όλο τον κόσμο. Το 2010, μετά τη μεγάλη ανακαίνιση του μουσείου, 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες πέρασαν τις πύλες του.

Τα εκθέματα παρουσιάζουν μία πιο καθημερινή και ολοκληρωμένη εικόνα της περιόδου της ακμής του βασιλείου των Μακεδόνων, αλλά και των περιόδων πριν από το Φίλιππο. Η έκθεση χωρίζεται σε τρία τμήματα: αντικείμενα που σχετίζονται με το βασιλιά και τις δραστηριότητές του, αντικείμενα που δείχνουν την ξεχωριστή θέση των γυναικών των Μακεδόνων και εκθέματα από την καθημερινή ζωή στο Παλάτι των Αιγών. Μεταξύ άλλων μπορεί να δει κανείς προσωπικά αντικείμενα του Φιλίππου, όπως το σπαθί του, λόγχες του και τις επικαλαμίδες του, την πρώτη ιστορικά προτομή του Αλέξανδρου, ένα εντυπωσιακό και σχεδόν ανέπαφο στεφάνι από σκαλιστά χρυσά φύλλα βελανιδιάς, μία τοιχογραφία ιδιαίτερης σημασίας που απεικονίζει τον Αλέξανδρο και τον πατέρα του σε σκηνή από κυνήγι, καθώς και δεκάδες εντυπωσιακά και ζηλευτά ακόμα και σήμερα γυναικεία κοσμήματα.

Οι υπεύθυνοι της έκθεσης χαρακτήρισαν το Παλάτι των Αιγών ως το πιο σημαντικό κτίριο της αρχαίας Ελλάδας μετά τον Παρθενώνα. Η ψυχή της έκθεσης, η διευθύντρια της 17ης Εφορίας Αρχαιοτήτων και μαθήτρια του Ανδρόνικου, Αγγελική Κοτταρίδη τόνισε ότι αποδεικνύεται από τα ευρήματα πως ό, τι ήταν ο Περικλής και η Αθήνα τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή κέντρο διανόησης και τεχνών, ήταν ο Φίλιππος και η αυλή του τον επόμενο αιώνα.

Ο διακεκριμένος ιστορικός της Οξφόρδης, Ρόμπιν Λέιν Φοξ, στη σύντομη εισαγωγική παρουσίαση της έκθεσης δάκρυσε ενώπιονσυναδέλφων του και δημοσιογράφων, λέγοντας ότι πρόκειται για την κορυφαία αρχαιολογική έκθεση που έχει γνωρίσει. Κατά τον κ. Λέιν Φοξ, το ιστορικό μήνυμα της έκθεσης είναι ταυτόχρονα και πολιτικό: «Οι Μακεδόνες ήταν ένα ελληνόφωνο βασίλειο στη βόρεια Ελλάδα και όσοι Σκοπιανοί υποστηρίζουν ότι εκεί βρίσκεται η Μακεδονία επιδεικνύουν άγνοια και η θέση τους είναι εξωφρενική. Είναι σαν να λένε ότι η Οξφόρδη βρίσκεται στη Λευκορωσία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ρόμπιν Λέιν Φοξ.

Η έκθεση θα συνεχιστεί έως τις 29 Αυγούστου. Στη συνέχεια, κάποια από τα εκθέματα, ένας περιορισμένος αριθμός, θα ταξιδέψουν έως το Λούβρο για μια γενικότερη έκθεση για τους αρχαίους Μακεδόνες



This April the Ashmolean launches a groundbreaking archaeological exhibition that will showcase over five hundred treasures made of gold, silver and bronze, recently found in the royal burial tombs and the palace of Aegae, the ancient capital of Macedon. Most of these extraordinary new discoveries will go on display for the first time anywhere in the world. They re-write the history of early Greece and tell the story of the royal court and the kings and queens who governed Macedon, from the descendants of Heracles to the ruling dynasty of Alexander the Great.“This exhibition is the most important Greek cultural event in many years. From the astounding finds made by the late Professor Manolis Andronikos in the ‘70s to the recent discoveries of the past twenty years, this is groundbreaking work that tells the story of life in the ancient kingdom of Macedon in northern Greece. The artistry, skill and foresight with which these objects were made represent a truly sophisticated dynasty about whom there is much more to learn,” Dr Angeliki Kottaridi, Director of the 17th Ephorate of Prehistoric and Classical Antiquities.The royal city of Aegae, modern–day Vergina in northern Greece, was the first capital of Macedon, the seat of the Temenid kings who claimed descent from Heracles. They ruled from the mid–7th to the 4th century BC, and gave to Greece two of its most renowned heroes – King Philip II (382–336 BC) and his son, Alexander the Great (356–323 BC). Until 30 years ago, when excavations uncovered the untouched tombs of Philip II and his grandson Alexander IV, Aegae remained relatively unknown. Recent work at the site has continued to unearth a startling wealth of objects – from beautifully intricate gold jewellery, silverware and pottery, to sculpture, mosaic floors and architectural remains.The true extent of the wealth left behind at Vergina, has come to light with recent work in the last 20 years, making this exhibition an international first. On show will be the riches of the royal court, with gold wreaths and jewellery, silverware and pottery; weaponry and spectacular reconstructions of the burials of royal women. The exhibition takes visitors through the world of Macedonian men – in hunting and war; the life of women – in fashion and rituals; and the royal palace – with fragments of its architecture and objects of the banquet.‘Heracles to Alexander’ will be a thrilling tour around the royal capital of the kingdom of Macedon, in the period which gave birth to some of the ancient world’s most famous names.
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 
Απάντηση

Επιστροφή στο “Η παραχάραξη της ιστορίας και του πολιτισμού”

cron