Aντιδράσεις στην Κύπρο γιατί πήγαν παιδιά νηπιαγωγείου να προσκυνήσουν λείψανα αγίων!

1
Γράφει: Μιχάλης Χατζηστυλιανού

Τον μπελά του βρήκε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού που δέχθηκε κατσάδα από την Επίτροπο Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Ελίζα Σαββίδου λόγω της πρωτοβουλίας που έλαβε η Διεύθυνση ενός δημόσιου νηπιαγωγείου να επισκεφθούν τα παιδιά εκκλησία για προσκύνημα ιερών λειψάνων κατά τη διάρκεια του διδακτικού χρόνου και εν αγνοία των γονιών.

Η Επίτροπος παρενέβη επί του θέματος μετά από παράπονο που υποβλήθηκε ενώπιόν της από την πρόεδρο του Δ.Σ. του Ομίλου Ανθρωπιστών Κύπρου Βιάνα Έρικσον. Το παράπονο στρεφόταν κατά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Στην έκθεσή της η κ. Σαββίδου, ημερ. 30/8/2016 που κοινοποιήθηκε χθες στη Βουλή για σκοπούς ενημέρωσης, αφού στηλιτεύει το γεγονός, υποδεικνύει με έμφαση ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες, που συνδέονται με το δόγμα μιας θρησκείας, δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία. Καλώντας, παράλληλα, τον υπουργό Παιδείας Κώστα Καδή να λάβει μέτρα, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε να μην επαναληφθεί παρόμοιο φαινόμενο.

Στην έκθεσή της η Επίτροπος Διοικήσεως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, τα εξής σε ό,τι αφορά το ζήτημα της διοργάνωσης από μέρους των σχολικών Αρχών διαφόρων εκδηλώσεων ή δραστηριοτήτων που συνδέονται με θρησκευτικά μυστήρια ή παραδόσεις:

1. Το σχολείο αποτελεί ένα χώρο σύνθεσης απόψεων και πολιτισμών και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να παραμένει ουδέτερο και αμερόληπτο. Σαφώς η θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους δεν συνεπάγεται τον εξοβελισμό της θρησκείας από την εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό, η Πολιτεία έχει αποδεχτεί τη θρησκευτική αγωγή και την ενσωματώνει στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς όμως να υιοθετεί συγκεκριμένη θρησκευτική ή δογματική κατεύθυνση και χωρίς να εξαναγκάζει όσους δεν επιθυμούν, να συμμετέχουν.

2. Οποιαδήποτε άλλη ανάμειξη του σχολείου σε θρησκευτικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες ή μυστήρια οποιασδήποτε θρησκείας κινείται πέραν και εκτός του εκπαιδευτικού πλαισίου της θρησκευτικής αγωγής και αναπόφευκτα παραβιάζει τη θρησκευτική ουδετερότητα που οι πολιτειακοί θεσμοί οφείλουν να τηρούν.

3. Τα πολιτειακά όργανα, όπως το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, οφείλουν να ενεργούν βάσει του Συντάγματος και του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου. Η συμμετοχή σε θρησκευτικά μυστήρια ή η με οποιανδήποτε μορφή εκδήλωση λατρείας βάσει θρησκευτικών πεποιθήσεων αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός και επιλογή των γονέων για το ανήλικο παιδί τους. Τα ζητήματα αυτά δεν πρέπει να απασχολούν την Πολιτεία αλλά την Εκκλησία και ευρύτερα τους θρησκευτικούς φορείς.

4. Η τέλεση μυστηρίων ή η διοργάνωση δραστηριοτήτων που συνδέονται με το δόγμα μιας θρησκείας, ακόμη και της επικρατέστερης, με πρωτοβουλία και υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών κατά τις διδακτικές ώρες, εντός ή εκτός του σχολείου, δεν μπορεί να κριθεί ότι εντάσσεται στη διδακτική διαδικασία της θρησκευτικής αγωγής και αναμφίβολα διαταράσσει την ουδετερότητα που οφείλει να διατηρεί η Πολιτεία στα ζητήματα αυτά.

5. Η εν λόγω περίπτωση αφορά μια λατρευτική πρακτική (προσκύνημα λειψάνων) που ενσταλάζει και διαδίδει την πίστη με τρόπο οργανωμένο, εντός του εκπαιδευτικού χρόνου, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση εκπαιδευτικών. Πρωτίστως, όμως, δεν θα πρέπει να αγνοείται ότι σ’ αυτήν υποχρεώθηκαν να συμμετάσχουν παιδιά προσχολικής ηλικίας και διοργανώθηκε αποκλειστικά με πρωτοβουλία του σχολείου. Η εν λόγω πρακτική της διοργάνωσης θρησκευτικού τύπου δραστηριοτήτων από τις σχολικές Αρχές δεν θα ήταν συμβατή με τη θρησκευτική ουδετερότητα ακόμη κι αν είχε προηγηθεί η συγκατάθεση των γονιών ή είχε δοθεί το δικαίωμα απαλλαγής σε όσους δεν επιθυμούσαν να συμμετέχουν. Και τούτο επειδή η προβληματικότητα των ενεργειών αυτών δεν συνδέεται με τις ακολουθούμενες διαδικασίες για την πραγματοποίησή τους, αλλά γεννάται αποκλειστικά από το γεγονός ότι αυτές διοργανώνονται από έναν πολιτειακό θεσμό όπως το σχολείο, πραγματοποιούνται εντός εκπαιδευτικού χρόνου και υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

6. Η αποχή του σχολείου από οποιανδήποτε ενέργεια σχετική με τέτοιου τύπου λατρευτικές πρακτικές όχι μόνο δεν θα αποδυναμώσει τον θεσμό, αλλά θα επιβεβαιώσει τον πολυδιακηρυγμένο χαρακτήρα του ως ένα δημοκρατικό, ανοιχτό και πολυπολιτισμικό σύγχρονο σχολικό περιβάλλον. Από την άλλη, η τέλεση τέτοιων λατρευτικών εκδηλώσεων κατά τον σχολικό χρόνο αποδυναμώνει εντέλει την ιερότητα, θρησκευτικότητα και ιδιωτικότητά τους, καθώς εντάσσονται στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, που εκ των πραγμάτων δεν καθορίζεται ούτε επιλέγεται αυτόβουλα από τους συμμετέχοντες.

http://www.vimaorthodoxias.gr
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: Aντιδράσεις στην Κύπρο γιατί πήγαν παιδιά νηπιαγωγείου να προσκυνήσουν λείψανα αγίων!

2
Και ξαφνικά το κράτος, βάσει ευρωπαικό δικαίου γίνεται ουδετερόθρησκο!
Για ποιο λόγο γίνεται ουδετερόθρησκο;
Είναι δηλαδή έγκλημα και κατάργηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ένα κράτος που η πλειοψηφία των πολιτών του είναι Ορθόδοξοι να συμπορεύεται με αυτήν, χωρίς να καταργεί το δικαίωμα να αποφασίζει ο άλλος τι θρησκεία θέλει να ακολουθεί;

Μέχρι τώρα γινόταν κάτι άλλο;

Γιατί με την ίδια λογική το κράτος αύριο θα γίνει ουδετεροιστορικό;

Γιατί άλλωστε να μαθαίνουν τα παιδιά την ελληνική ιστορία, παραβιάζεται η ιστορική ουδετερότητα που το κράτος πρέπει να έχει.

Γιατί άλλωστε να μαθαίνουν τα παιδιά τον ελληνικό πολιτισμό, παραβιάζεται η πολιτισμική ουδετερότητα που το κράτος πρέπει να έχει.

Γιατί άλλωστε να μαθαίνουν τα παιδιά την ελληνική γλώσσα, παραβιάζεται η γλωσσική ουδετερότητα που το κράτος πρέπει να έχει.

Αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός και επιλογή των γονέων για το ανήλικο παιδί τους.


Αυτό είναι δημοκρατια!
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Aντιδράσεις στην Κύπρο γιατί πήγαν παιδιά νηπιαγωγείου να προσκυνήσουν λείψανα αγίων!

3
Περί ουδετερόθρησκου σχολείου



Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη, Δημοσιογράφος και Συγγραφέας
«Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό, ανεξίθρησκο, ουδετερόθρησκο. Σχεδιάσαμε ένα μάθημα που θα είναι ελκυστικό, γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι μετατρέποντας τη σχολική αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα», ανέφερε ο κ. Φίλης και ζήτησε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης να τοποθετηθούν με σαφήνεια σχετικά με το εάν η ευθύνη και η αρμοδιότητα για την εκπαίδευση είναι της Πολιτείας ή άλλων θεσμών.

Αυτά δηλώνει ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης περί των θρησκευτικών, τα οποία αλλάζει άρδην προσφέροντας την ιστορία των θρησκειών στη θέση της ιστορίας και της σημασίας του Ορθόδοξου Χριστιανικού Δόγματος στην παιδεία και την ιστορία του Ελληνικού Γένους. Και στη Βουλή για να επιστεγάσει τους λόγους του αναφέρθηκε στο σεβασμό της μουσουλμανικής μειονότητας, που δεν οφείλει να υποστεί την υποχρεωτική εκμάθηση της θρησκείας στην εκπαίδευση.


«Με αυτή την έννοια, όταν αναγνωρίζουμε και δίνουμε μάχη, ως ελληνικό κράτος, ότι οι μειονότητες οι συγκεκριμένες, οι μουσουλμάνοι για παράδειγμα στη χώρα μας, είναι θρησκευτικές μειονότητες, είμαστε υποχρεωμένοι να σεβαστούμε την άποψη που έχουν οι συγκεκριμένες μειονότητες για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, και αυτή η διδασκαλία δεν είναι υποχρεωτική, είναι προαιρετική» είπε ο υπουργός Παιδείας.

Συφωνώ απολύτως πως η διδασκαλία της ελληνορθόδοξης θρησκείας πρέπει να είναι ένα προαιρετικό μάθημα σε μια Ελλάδα που έχει γίνει πολυπολιτισμική με τις εισροές νέων φυλών και θρησκειών. Οι μουσουλμάνοι ας πάρουν μαθήματα ελληνικής φιλοσοφίας στη θέση των θρησκευτικών. Και θεμιτόν είναι και δίκαιον.

Ωστόσο, διαφωνώ απόλυτα με το απόφθεγμα του κ. Φίλη πως το σχολείο είναι ουδετερόθρησκο. Οχι κ. Υπουργέ της Παιδείας, το ελληνικό σχολείο που εμπίπτει σε ένα σύνολο αξιών και μακρόχρονης ελληνορθόδοξης ιστορίας, δε μπορεί ούτε πρέπει να είναι ουδετερόθρησκο. Σε καμία χώρα με εθνική συνείδηση δεν υπάρχουν ουδετερόθρησκα σχολεία. Η κοσμική παιδεία συμβαδίζει με την ιστορική θρησκευτική ιστορία των τόπων και των φυλών.

Η σύγχρονη ελληνική ιστορία συνδέεται απολύτως με την Ορθόδοξη θρησκεία. Και παρότι προσπάθησαν οι διάφοροι μοντερνιστές να δαιμονοποιήσουν την Ορθοδοξία και το Βυζάντιο με χίλιους δυπ ανιστόρητους και αφελείς τρόπους, η αυταπόδεικτη άρρηκτη σχέση του Ελληνισμού με την πορεία και την εξέλιξη της Ορθοδοξίας τους διαψεύδει σε κάθε επιστημονική ευκαιρία. Ο μεγάλος και αναμφισβήτητος ιστορικός Νίκος Σβορώνος αναφέρει:


«Η ουσία της διαφοράς ανάμεσα στη χριστιανική Ανατολή και τη χριστιανική Δύση δεν βρίσκεται τόσο στις δογματικές διαφορές ανάμεσα στην ορθοδοξία και στον καθολικισμό της Δύσης --οι δογματικές διαφορές ανάμεσα στη Χαλκηδονική ορθοδοξία και τις άλλες μονοφυσιτικές εκκλησίες της Άνατολής είναι πολύ μεγαλύτερες-- ούτε στις έριδες για τα πρωτεία του Πάπα και για την εκκλησιαστική εξουσία γενικότερα. Οι ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στις δύο ομάδες του Χριστιανισμού βρίσκονται στο γενικό πνεύμα και στη θρησκευτική και εκκλησιαστική νοοτροπία των πιστών. Οι διαφορές αυτές εμφανίζονται με πολλές εκδηλώσεις, ιδιαίτερα στον πρακτικό χαρακτήρα της ορθόδοξης και γενικότερα της Ανατολικής Θεολογίας που δίνει μεγαλύτερο βάρος στην πνευματικότητα, στην άσκηση της πίστης και στην καθημερινή «κατά Χριστόν ζωήν», παρά στη συστηματική θεωρητική αφηρημένη Θεολογία, τη φιλοσοφική θεμελίωση και την «επιστημονική» διάταξη, διάρθρωση και διερεύνηση των προβλημάτων του δόγματος, και τη διατύπωση μιας γενικής κωδικοποιημένης κοσμοθεωρίας, όπως επικράτησε, από μια στιγμή και πέρα, στη Δύση».


(Αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα για τη διαφοροποίηση της στάσης των λαών ανάλογα με το δόγμα τους, είναι μια απλή περιήγηση στο βάθος των ιδεολογικών σχημάτων που οδήγησαν τους λαούς στην εξέλιξη της ιστορίας τους).


Κύριε Φίλη, αντί να διεκδικείτε το ουδετερόθρησκο σχολείο, που θα αφαιρέσει κάθε ιστορικοκοινωνική υπόσταση στους μαθητές της αύριον, αυτούς που θα αναζητούν πνευματικά ερείσματα, σας προκαλώ και σας προσκαλώ να εγκύψετε με σημασία στα βαθιά ουμανιστικά μηνύματα της ελληνορθόδοξης θρησκείας. Σας προσκαλώ να διαβάσετε τα κείμενα των Αγίων Πατέρων, γραμμένα με μοναδικό λυρισμό και φιλοσοφικό βάθος. Σας προσκαλώ να σχηματίσετε μια ομάδα πεφωτισμένων θεολόγων που θα προετοιμάσουν τα νέα βιβλία των θρησκευτικών βασισμένα και κεντραρισμένα γύρω απο την φιλοσοφία και το βάθος της Ορθοδοξίας μέσα στο πέρασμα των αιώνων.
Είναι πραγματικά επικίνδυνο για μια κυβέρνηση να παίρνει μια ομογενοποιημένη ελληνική κοινωνία με θρήσκευμα τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό κι αντί να εστιάζει στον πλούτο του και την εξελικτική σκέψη του εν λόγω δόγματος, να επιδιώκει ουδετερόθρησκα σχολεία. Να σχεδιάζει δηλαδή μια κοινωνία χωρίς ερείσματα, ριγμένη έτσι ατάκτως στον πολυπολιτισμό του μηδενός και του τίποτα.
Η θρησκευτική παιδεία δεν είναι το «όπιον του λαού» κ. Φίλη , είναι η κοινωνική και φιλοσοφική τοποθέτηση ενός ολόκληρου λαού και της συνείδησής του μέσα στο εξελικτικό ιστορικό πλαίσιο.

huffingtonpost


http://aktines.blogspot.gr/2016/10/blog-post_675.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “O Aντιχριστιανισμός σε όλο του το μεγαλείο”

cron