sarotos συγνώμη,αλλά δεν μου απάντησες φίλε στα περισσότερα και οι λίγες απαντήσεις ήταν τα γνωστά που γνωρίζουμε.....απο εδώ και απο εκεί.
εμμαν, σου εχω απαντησει σε ολα.
δεν το καταλαβαινεις και γραφεις ξανα τα ιδια.
ας μην μπουμε ομως στην διαδικασια αυτη, στο αν σου απαντησα η οχι, καθως δεν θα βγαλουμε ακρη αφου εσυ θα λες πως δεν απαντησα, ενω εγω θα λεω πως απαντησα σε ολα.
λοιπον, ας δουμε το τι λεει το Ορθοδοξο δογμα για το θεμα, και υστερα παμε και εκει...
Πανω σε αυτα που γράφει ο Ιωαννης.... μικρός και λανθασμένος ο λόγος.
πληρεστατος ο λογος του Ιωαννη.
μονο που η Αγια Γραφη δεν κατανοειται κομματι κομματι, αλλα μονο οταν μελεταται συνολικα.
και αυτη ειναι η ουσιαστικη διαφορα μας απο τους αιρετικους.
οι αιρετικοι ερμηνευουν (μαλλον "διαβαζουν" ειναι ο σωστος ορος) την Αγια Γραφη κομματι κομματι, εδαφιο εδαφιο, ενω η Ορθοδοξια λαμβανει εξολοκληρου την Αγια Γραφη. για να ερμηνευσει ενα εδαφιο θα δει τι λεει ολοκληρη η Αγια Γραφη για το θεμα.
στο συγκεκριμενο εδαφιο βεβαια, ειναι τοσο ξεκαθαρα αυτα που γραφει ο Ιωαννης που δεν χρειαζεται να ανατρεξουμε στο συνολο της.
το μονο που χρειαζεται ειναι η κατανοηση του τι λεει. εαν δεν υπαρξει αυτη η κατανοηση, τοτε πεφτουμε ευθυς αμεσως σε χιλιαστικες αιρεσεις.
Λες για τους Αγίους και τους Πατέρες που μίλησαν για την Αποκάλυψη.
Που ακριβώς μίλησαν για την Αποκάλυψη....διότι απ ότι γνωρίζω κανείς δεν έκανε τον κόπο να μας πει την ακριβή ερμηνεία της.
Κάποιοι τωρα τελευταια αρχισαν να δίνουν κάποιες ερμηνείες οι οποίες ειναι διαφορετικές μεταξύ τους.
οχι εμμαν, δεν ειναι ετσι.
στην πραγματικοτητα σχεδον ολοι οι Πατερες ερμηνευσαν την Αποκαλυψη, αλλα οχι εξολοκληρου. ερμηνευσαν εδαφια εδαφια.
οι μονοι που εκαναν εξολοκληρου ερμηνεια ειναι οι Αγιοι Ανδρεας και Αρεθας.
για το συγκεκριμενο εδαφιο που συζηταμε ομως, οπως σου ειπα εχει λαβει θεση η Εκκλησια στην Δευτερη Οικουμενικη συνοδο και ΔΟΓΜΑΤΙΣΕ περι τουτου.
επιτρεψε μου λοιπον να σου δειξω και τα 2.
τοσο την δογματικοτητα της αιρεσης του χιλιασμου, οτι τα χιλια χρονια δηλαδη ξεκινανε μετα τον αντιχριστο, οσο και την ερμηνεια των Πατερων για το θεμα ωστε να βοηθηθεις.
ας ξεκινησουμε απο την Δευτερη Οικουμενικη συνοδο.
την εποχη εκεινη, οπως ειπαμε, υπηρχαν διαφοροι ανθρωποι οι οποιοι ελεγαν πως τα χιλια χρονια που αναφερει ο Ιωαννης στην Αποκαλυψη ξεκινουν μετα τον αντιχριστο. αυτοι, ειναι οι λεγομενοι χιλιαστες.
η Β Οικουμενικη συνοδος για να καταπολεμησει την αιρεση αυτη, προσθεσε στο "Πιστευω" την φραση "ου της βασιλειας ουκ εστε τελος"
δηλαδη, "του οποιου η βασιλεια δεν εχει τελος".
και αυτο το εκαναν οι Πατερες στην Β Οικουμενικη συνοδο, διοτι συμφωνα με την αιρεση των χιλιαστων, μετα τον αντιχριστο βασιλευει ο Χριστος με τους αγιους Του, και υστερα ΣΤΑΜΑΤΑ η βασιλεια του Χριστου και λυνεται ο σατανας και κανει τον πολεμο Γωγ Μαγωγ.
ετσι λοιπον, για να καταπολεμησουν αυτην την αιρεση και να ξεκαθαρισουν οτι τα χιλια χρονια δεν ειναι ΜΕΤΑ τον αντιχριστο αλλα πριν, ξεκαθαρισαν στο "πιστευω" κιολας, οτι η Βασιλεια του Χριστου εχει ΗΔΗ ξεκινησει, και δεν τελειωνει ποτε.
οπως ακριβως δηλαδη βλεπουμε και τον Ευαγγελιστη να λεει, οτι ο Χριστος εζησε και εβασιλεψε χιλια χρονια μετα των Αγιων Του.
τα χιλια αυτα χρονια τελειωνουν με τον ερχομο του ιδιου του Χριστου, ως Κριτης πλεον στην Δευτερα Παρουσια Του, οπου οι πιστοι θα εχουν ΗΔΗ αρπαχτει σε νεφελες λιγο πριν ερθει ο Χριστος στην γη, οποτε η Βασιλεια του Χριστου μετα των Αγιων Του, δεν τελειωνει ποτε.
ετσι λοιπον emman, το να λες οτι τα χιλια χρονια ξεκινουν μετα τον αντιχριστο, ειναι απλα εκτος Ορθοδοξου πιστεως.
ειναι αιρεση.
εχουμε ως Ορθοδοξοι, Δογμα απο την Δευτερη Οικουμενικη συνοδο, και το λεμε καθε φορα στο "πιστευω" μας, οτι τα χιλια χρονια της βασιλειας του Χριστου δεν τελειωνουν ποτε.
πως λοιπον ειναι δυνατον να ξεκινουν μετα τον αντιχριστο, οπου θα βασιλεβει ο Χριστος με τους Αγιους του χιλια χρονια και υστερα θα τελειωσουν τα χιλια χρονια και θα λυθει ο σατανας για λιγο καιρο?
αφου καθε φορα λεμε στο "Πιστευω" οτι η βασιλεια του Χριστου δεν τελειωνει ποτε.
και για την Ορθοδοξια ειναι ηδη παρων μεσω της Εκκλησιας και των μυστηριων.
η βασιλεια του Χριστου επι της γης, ειναι η Εκκλησια Του.
ξαναλεω λοιπον, πως το να μιλαμε για χιλια χρονια μετα τον αντιχριστο, για την Ορθοδοξια ειναι αιρεση.
Απόσπασμα από το βιβλίο του Αρχιεπ. Αβέρκιου Τόσεβ και πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ :
Μετά τη Β' Οικουμενική Σύνοδο πού καταδίκασε τη διδασκαλία του αιρετικού Απολλιναρίου σχετικά με τη χιλιετή βασιλεία του Χριστού, δεν επιτρεπόταν να έχει κανείς τον «χιλιασμό» ούτε ως προσωπική γνώμη. Αυτό επισφραγίστηκε και με την εισαγωγή στο Σύμβολο της Πίστεως των λέξεων «ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος».
οποιος εμενει στην πιστη του οτι τα χιλια χρονια ξεκινουν μετα τον αντιχριστο, δεν πιστευει στο "συμβολο της πιστεως". επομενως φιλε μου ειναι εκτος Ορθοδοξιας. αφου εχει αναθεματιστει η αιρεση αυτη απο την Β Οικουμενικη συνοδο, και πλεον ομολογουμε την πιστη μας αυτη καθε φορα που λεμε το "Πιστευω".
αυτα δεν στα λεω για να πιστεψεις με το ζορι στην Ορθοδοξη ερμηνεια.
στα λεω για να καταλαβεις οτι δεν εχεις κατανοησει το εδαφιο. κατσε λοιπον μελετησε το για να κατανοησεις τι λεει.
το να μπω παλι στην διαδικασια να σου γραφω τα ιδια και τα ιδια και να μου απαντας λες και δεν ειδες ποτε τι σου εγραψα, δεν εχει νοημα.
σου λεω λοιπον πως ειναι δογμα. ειναι η Ορθοδοξη πιστη.
κατσε λοιπον μελετα το ΓΙΑΤΙ ειναι η Ορθοδοξη πιστη σε σχεση με αυτα που σου εγραψα και προσπαθησε να κατανοησεις το γιατι ερμηνευσαν ετσι οι Πατερες.
τωρα, παμε να δουμε με τα ματια μας τις ερμηνειες των Πατερων που σου ειπα πιο πανω.
(Patrologia Graeca, τόμος 106 σελ.408, κεφ. Ξ’)
ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΟΝΤΩΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ
ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΝ
Όπως ο Σατανάς εδέθη από της του Χριστού σταυρώσεως μέχρι[καιρού] συντελείας ̇
και περί των χιλίων ετών.
Καὶ εἶδον ἄγγελον καταβαίνοντα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ, ἔχοντα τὴν κλεῖν τῆς ἀβύσσου καὶ ἅλυσιν μεγάλην ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτοῦ. 2 καὶ ἐκράτησε τὸν δράκοντα, τὸν ὄφιν τὸν ἀρχαῖον, ὅς ἐστι Διάβολος καὶ ὁ Σατανᾶς ὁ πλανῶν τὴν οἰκουμένην, καὶ ἔδησεν αὐτὸν χίλια ἔτη, 3 καὶ ἔβαλεν αὐτὸν εἰς τὴν ἄβυσσον, καὶ ἔκλεισε καὶ ἐσφράγισεν ἐπάνω αὐτοῦ, ἵνα μὴ πλανᾷ ἔτι τὰ ἔθνη, ἄχρι τελεσθῇ τὰ χίλια ἔτη• μετὰ ταῦτα δεῖ αὐτὸν λυθῆναι μικρὸν χρόνον.(Αποκ.Κ’)
Ενταύθα την εν τω Δεσποτικώ πάθει γεγενημένην του διαβόλου διηγείται καθαίρεσιν ̇
εν η τον δοκούντα είναι ισχυρόν,ο ισχυρότερος αυτού Χριστός ο Θεός ημών δήσας,
ημάς, τα σκύλα αυτού, εκ των χειρών αυτού ελυτρώσατο,
καταδικάσας αυτόν [εμβληθήναι] εις την άβυσσον.
Τούτο δε δείκνυται εκ των δαιμόνων των παρακαλούντων αυτόν μη πεμφθήναι εις την άβυσσον.
Και ότι δέδεται, τεκμήριον
[και] ο της ειδωλολατρίας αφανισμός ,
και των ειδωλικών ναών η καθαίρεσις,
και των επιβωμίων λύθρων η έκλειψις,
και η παγκόσμιος του θείου θελήματος [εκπλήρωσις τε και] επίγνωσις.
Και ο μέγας δε Ιουστίνος φησίν,εν τη [του] Χριστού παρουσία
πρώτως γνώναι τον διάβολον, ότι καταδεδίκασται εις την άβυσσον,και εις την του πυρός γέενναν.
Δυνατόν τοίνυν, ως οίμαι δια των προλεχθέντων,
και την εκ του Χριστού κατά του διαβόλου νοείσθαι απόφασιν.
Άγγελον δε τη τοιαύτη αποφάσει διακονουντά φησιν, ίνα δείξει [και] των λειτουργικών δυνάμεων τούτον ήττονα κατά δύναμιν, και μάτην κατά της των πάντων [κρατούσης] αρχής θρασυνόμενον.
Άλυσιν δε, προς ημετέραν σαφήνειαν, ωνόμασε την καθεκτικήν αυτού της πονηρίας ενέργειαν.
Χίλια δε έτη….(……………)
εκανα αντιγραφη τα λογια του ιρωα που ειχε παραθεσει σε ενα φορουμ που συζηταγαμε το ιδιο θεμα.
εκει ειχα ποσταρει εικονες απο την πατρολογια και για τον Αγιο Αρεθα οπου μου τις εσβησαν κατα λαθος οι admins.
τωρα δεν μπαινω στην διαδικασια να βγαλω φωτο απο την Πατρολογια.
παντος και ο Αρεθας λεει το ιδιο πραγμα, οτι τα χιλια χρονια ειναι συμβολικα και τα ζουμε ηδη.
οτι δηλαδη λεει και η Εκκλησια επισημως.
emman, σου εκανα μια ερωτηση και δεν ελαβα απαντηση.
στην ξανακανω, και σε παρακαλω απαντησε μου
για να καταλαβω, εφοσον καταλαβαινεις οτι ο αντιχριστος καταργηται απο τον ιδιο τον Χριστο στην Δευτερα του Χριστου Παρουσια, που ειναι το κολλημα σου?
μηπως δεν γνωριζεις πως στην Δευτερα Παρουσια γινεται και η τελικη κριση του κοσμου?
εαν το γνωριζεις, τοτε πως λες ολα τα παραπανω?