Ποιὰ εἶναι ἡ ἁγία πόλις, ἡ ἐπουράνιος Ἱερουσαλήμ, τὸ ὅρος Σιῶν, τὸ ὅρος Κυρίου;

1
Τὰ ἔσχατα, δηλ. τὸ τέλος τῆς Ἱστορίας, ἡ πλήρης φανέρωση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ εἶναι ἕνα κρίσιμο γιὰ ὅλους τους πιστοὺς ζήτημα. Τί θὰ γίνει στὸ τέλος;

«...καὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν Ἱερουσαλὴμ καινὴν εἶδον καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, ἠτοιμασμένην ὡς νύμφην κεκοσμημένην τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς, καὶ ἤκουσα φωνῆς μεγάλης ἐκ τοῦ οὐρανοῦ λεγούσης· ἰδοὺ ἡ σκηνὴ τοῦ Θεοῦ μετὰ τῶν ἀνθρώπων, καὶ σκηνώσει μετ' αὐτῶν, καὶ αὐτοὶ λαοὶ αὐτοῦ ἔσονται καὶ αὐτὸς ὁ Θεὸς ἐσταὶ μετ' αὐτῶν... καὶ εἰπὲ μοὶ ...ἐγὼ τὸ Α καὶ τὸ Ὤ, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ἐγὼ τῷ διψώντι δώσω ἐκ τῆς πηγῆς τοῦ ὕδατος τῆς ζωῆς δωρεάν. ὁ νικῶν κληρονομήσει ταῦτα, καὶ ἔσομαι αὐτῶ Θεὸς καὶ αὐτὸς ἐσταὶ μοὶ υἱός. τοῖς δὲ δειλοῖς καὶ ἀπίστοις καὶ ἐβδελυγμένοις καὶ φονεύσι καὶ πόρνοις καὶ φαρμακοῖς καὶ εἰδωλολάτραις καὶ πάσι τοῖς ψευδέσι τὸ μέρος αὐτῶν ἐν τὴ λίμνη τὴ καιομένη πυρὶ καὶ θείω, ὁ ἔστιν ὁ θάνατος ὁ δεύτερος» (Ἀποκ. 21,1-8).

Ποιὰ εἶναι αὐτὴ ἡ ἁγία πόλις Ἱερουσαλὴμ ποῦ κατεβαίνει ἀπὸ τὸν οὐρανό; Γι' αὐτὴν ὁμιλεῖ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθυνόμενος στοὺς Ἑβραίους: «Οὐ γὰρ προσεληλύθατε ψηλαφωμένω ὄρει καὶ κεκαυμένω πυρὶ καὶ γνόφω καὶ σκότω καὶ θυέλλη καὶ σάλπιγγος ἤχω... ἀλλὰ προσεληλύθατε Σιῶν ὄρει καὶ πόλει Θεοῦ ζῶντος, Ἱερουσαλὴμ ἐπουρανίω, καὶ μυριάσιν ἀγγέλων, πανηγύρει καὶ ἐκκλησία πρωτοτόκων ἐν οὐρανοῖς ἀπογεγραμμένων» (Ἑβρ. 12, 18-19 καὶ 22-23).

Ὁμιλεῖ καὶ ὁ Προφήτης Ἠσαίας: «ἐσταὶ ἐν ταῖς ἐσχάταις ἡμέραις ἐμφανὲς τὸ ὅρος Κυρίου καὶ ὁ οἶκος τοῦ Θεοῦ ἐπ' ἄκρων τῶν ὀρέων καὶ ὑψωθήσεται ὑπεράνω τῶν βουνῶν, καὶ ἤξουσι ἐπ' αὐτὸ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ πορεύσονται ἔθνη πολλὰ καὶ ἐρούσι· δεῦτε καὶ ἀναβῶμεν εἰς τὸ ὅρος Κυρίου καὶ εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ Ἰακὼβ» (Ἠς.2,2-3).

Ποιὰ εἶναι λοιπὸν ἡ ἁγία πόλις, ἡ ἐπουράνιος Ἱερουσαλήμ, τὸ ὅρος Σιῶν, τὸ ὅρος Κυρίου; Εἶναι ἡ Ἁγία του Χριστοῦ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Ἂς δοῦμε κατὰ τὴ μέθοδό μας καὶ μία πατερικὴ ἑρμηνεία. Γράφει ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας ἑρμηνεύοντας τὸ προαναφερθὲν χωρίο τοῦ Προφήτου Ἠσαΐα: «Νοητήν... Ἱερουσαλὴμ τὴν Ἐκκλησίαν εἶναι νομιοῦμεν ἤτοι τὴν ἐν Πνεύματι περιτομήν, τουτ' ἐστι τοὺς ἐν Χριστῷ τὴν ἀχειροποίητον περιτομὴν εἰς νοῦν ἔχοντας καὶ καρδίαν... ἡ δὲ νοητὴ Σιῶν τουτέστι ἡ Ἐκκλησία πάσαν μὲν ὑπερίπταται κτίσιν ὁρατὴν τὲ καὶ ἀόρατον, ἀφικνεῖται δὲ πρὸς αὐτὴν τὴν τῶν ὅλων ἐπέκεινα φύσιν»99.

Εἴτε ἐν σκιὰ προτυπουμένη (Προφ. Ἠσαΐας), εἴτε φανερωμένη στὴν πληρότητά της καὶ ἀποκτημένη διὰ τοῦ αἵματος τοῦ Χριστοῦ (Πράξ. 20, 28, Ἑβραίους 12, 22-23), εἴτε ἀναμενόμενη στὴν πλήρη δόξα τῆς κατὰ τὰ ἔσχατα (Ἀποκάλυψις), ἡ Ἐκκλησία εἶναι αὐτὴ ποὺ συνάγει πάντα τὰ ἔθνη, ποὺ ἑνοποιεῖ τὴν ἀνθρωπότητα, ποὺ εἶναι ἡ Ζωὴ καὶ παρέχει σὲ ὅλους καὶ ὅλα τὴ Ζωὴ διὰ τῆς Ἁγίας της Κεφαλῆς, τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ ἑνωθεῖ μὲ τὸν ἄλλον ἢ μὲ τὸν Θεὸ παρὰ μόνο διὰ τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἐν τὴ Ἐκκλησία. «Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ ἔχει τὸν Θεὸ Πατέρα, ἂν δὲν ἔχει τὴν Ἐκκλησία μητέρα»100.





99. Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας, Ἐξήγησις ὑπομνηματικὴ εἰς τὸν προφητῶν Ἠσαΐαν. Λόγος Β'.

100. Ἡ ρῆσις εἶναι τοῦ Ἁγίου Κυπριανοῦ, ἐπισκόπου Καρχηδόνος: Habere non potest Deum patrem qui ecclesiam non habet matrem» (De catholicae ecclesiae unitate. 6).

Απόσπασμα απο το

Πρωτ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ

Ή ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ

http://www.egolpion.com/8oli_esxatologia.print.el.aspx
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]
Απάντηση

Επιστροφή στο “Προφητείες και Αποκάλυψη”