Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

91
Αναφέρει αυτές τις θέσεις όπως τις αναφέρουμε και εμείς γιατί είναι καλό να είναι γνωστές. Λέει λοιπόν ότι είναι αιρετική θέση ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε μαζί με τους αγγέλους διότι οι άγγελοι είναι θεατές. Ο Λιάκο όμως δεν λέει για αγγέλους, αλλά για τους Ελοχίμ............ κάτι για το οποίο ο πατέρας Αθανάσιος δεν λέει τίποτα.

Αυτά όσο αναφορά τον Λιάκο.
Μα ο π. Αθανασιος ασχολειτο με αιρεσεις και παρερμηνειες της Αγιας Γραφης που εχουν μια στοιχειωδη βαση. Ειναι πολυ δυσκολο να συμπεριλαβει κανεις καθε θεωρια που βγαζει οποιοσδηποτε απο το μυαλο του. Ποιο ειναι το ερεισμα της θεωριας Λιακοπουλου ; Τα χαλκινα βιβλια η τιποτε αλλο ;
Ο Λιακο οφειλε πρωτα να αποδειξει μεσα απο τη γραφη οτι υπαρχει ξεχωριστη κατηγορια εκτος των αγγελων που ονομαζεται ελλοχειμ κτλ.Ακομα ομως και ετσι να ηταν, εφ οσον τα θεωρει κτισματα, συμπεριλαμβανονται στους λογους που ειπε ο π. Αθανασιος . Αν προσεξει κανεις την ομιλια θα το βρει το σημειο αυτο ( 12:30 ). Συνεπως μπορει να μην μιλησε για ελλοχειμ διοτι μπορει να το θεωρησε και αναξιο λογου, ομως ειπε οτι το κτιστο δεν μπορει να συμετεχει σε συνδημιουργια με το ακτιστο.
καί συγκόψουσι τάς μαχαίρας αυτών είς άροτρα καί τάς ζιβύνας αυτών είς δρέπανα, καί ού λείψετε έθνος επ έθνος μάχαιραν, καί ού μή μάθωσιν έτι πολεμείν (Προφητης Ησαιας β 4 )

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

96
LAPTONAS έγραψε:
grecko έγραψε:Εγω αδελφέ θα σου πω την άποψη μου,καλό είναι να ψάχνουμε,αλλά μερικές φορές όταν ψάχνουμε καθαρά με την λογική,αντιλαμβανόμαστε άλλα απο αυτά που πραγματικά συμβαίνουν.
Καμία αντίρρηση απλά συζητούμε.
grecko έγραψε: Για παράδειγμα λες ή μάλλον λέει ο Λιακόπουλος,εφόσον χρησιμοποιεί πληθυντικό και στην Παλαιά Διαθήκη δεν υπήρχε η έννοια της Αγίας Τριάδος(ενω στο άλλο θέμα αποδείχτηκε οτι η έννοια της Αγίας Τριάδος υπονοείται ξεκάθαρα) ,άρα εννοεί κάτι άλλο.


Τι άλλο θα μπορούσε να εννοεί;
Τους Ελοχίμ,τους φωτεινούς υπηρέτες,αφού στο Εβραικό κείμενο αναφέρει την λέξη Ελοχίμ.

Αλλά δεν μπορούσε να πει οτι τον άνθρωπο (και οχι μόνο τον άνθρωπο,αλλά αν δεις σε κάθε μέρα της δημιουργίας στο Εβραικό κείμενο για Ελοχιμ μιλάει,αρα συνδημιουργήσαν τα πάντα;;;!)τον έφτιαξαν μόνοι τους οι αγγελοι,οπότε εισήγαγε την συνδημιουργία ( που δεν την εισήγαγε αυτός,υπήρχαν άλλοι προ αυτού που μιλούσαν για αυτήν την θεωρία )
Ασφαλώς και υπήρχαν και άλλοι που είπαν παρόμοια πράγματα.
grecko έγραψε: Τέθηκε ένα ερώτημα απο ένα άλλο μέλος,που είναι νομίζω καθοριστικό να καταλάβεις και μόνος σου αν συνδημιουργήσαν άγγελοι τον άνθρωπο.
Ποιο;
grecko έγραψε: Ο άνθρωπος έγινε κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού,σε αυτό συμφωνούμε πιστευω.
Αν το δούμε Ορθόδοξα ναι, συμφωνούμε ούτως ή άλλως.
grecko έγραψε: Πως οι άγγελοι συνδημιούργησαν τον άνθρωπο κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού;
Πρέπει να ανατρέξουμε στο αντίστοιχο βιβλίο του Λιάκο (τόμος 1):
Εικόνα
Εικόνα
grecko έγραψε:

Άκου αυτό,μιλάει για την λεγόμενη συνδημιουργία,στο 11.40,άκου καλά τι λέει.

http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_atha ... ia_013.mp3
Αναφέρει αυτές τις θέσεις όπως τις αναφέρουμε και εμείς γιατί είναι καλό να είναι γνωστές. Λέει λοιπόν ότι είναι αιρετική θέση ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε μαζί με τους αγγέλους διότι οι άγγελοι είναι θεατές. Ο Λιάκο όμως δεν λέει για αγγέλους, αλλά για τους Ελοχίμ............ κάτι για το οποίο ο πατέρας Αθανάσιος δεν λέει τίποτα.

Αυτά όσο αναφορά τον Λιάκο.
Ευχαριστώ που έβαλες το σχετικό κείμενο.Θα κατανοήσεις καλύτερα έτσι.

Το Εβραικο κείμενο στο κεφάλαιο 1.1 της Γένεσις λέει

http://biblehub.com/interlinear/genesis/1.htm

baresit bara elohim et has samayim we et ha a rest

δηλ.
Στην αρχη δημιούργησε ο Θεός τον ουρανόν και την γην
(δες στο λινκ,θα καταλάβεις καλύτερα)

Το επίμαχο σημείο ,είναι αυτό το et,που είναι γραμματικός προσδιορισμός και ουσιαστικά διαχωρίζει το υποκείμενο από το αντικείμενο.

Δες πιο αναλυτικά εδώ
http://www.ancient-hebrew.org/0_logo.html
http://powermadrecluse.blogspot.gr/2009 ... hings.html

Αυτό το et προηγείται του αντικειμένου, άρα στην πρόταση τα αντικείμενα είναι ο ουρανός και η γή, το ρήμα είναι το bara που σημαίνει δημιούργησε και το υποκείμενο είναι το ελοχιμ.
Άρα σωστά εχει μεταφραστεί ότι ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και την γη.

Δεν υπονοείται ο Θεός,ωστε να μεταφράζεται δημιούργησε τους Ελοχιμ,τον ουρανόν και την γή(αυτό είναι προσθήκη του Λιακόπουλου),γιατί όπως είπαμε η λέξη Ελοχίμ είναι υποκείμενο,οχι αντικείμενο.

Άρα ή θα πούμε ότι οι Ελοχιμ κατά τον Λιακόπουλο δημιούργησαν τον ουρανό και την γη,οπότε πέφτουμε σε αίρεση,ή θα μείνουμε στην σωστή μετάφραση ότι Ελοχίμ=Θεός.

Και για να στο επιβεβαιώσω
http://biblehub.com/interlinear/genesis/1.htm

Σε όλες τις μέρες της δημιουργίας ,αμα προσέξεις αναφέρεται ο Θεός ως Ελοχίμ,άρα αν υποθέσουμε ότι Ελοχίμ είναι οι φωτεινοί υπηρέτες,τότε αυτοί δημιούργησαν τα πάντα,κάτα που οδηγεί και πάλι σε αίρεση.

’Ετσι και στην δημιουργία του ανθρώπου, όπου αναφέρεται

καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν,

δεν αναφέρεται στους φωτεινούς υπηρέτες, ούτε και το κατ΄εικόνα σε ενεργειακό σώμα,γιατί και το κατ΄εικόνα και το καθ΄ομοίωσιν αναφέρονται στον Θεό.

Σχετικά με τους Ελοχιμ ως φωτεινούς υπηρέτες, αυτό είναι διδασκαλία της Καμπάλα ,που εισήγαγε ο Λιακόπουλος για να μπορέσει να εξηγήσει την ύπαρξη των Νεφελιμ,απο την υποτιθέμενη συνεύρεση αγγέλων και ανθρώπων.

Εισάγει λοιπόν τους φωτεινούς υπηρέτες από την Καμπάλα και κατά την γνώμη μου για να αποδείξει την ύπαρξη τους, τους εισάγει και ως συνδημιουργούς ,κάτι που απέδειξα παραπάνω ότι δεν ισχύει και μετέπειτα ως συνευρεθέντες με ανθρώπους, για να αποδείξει την ύπαρξη των Νεφελίμ.


Σχετικά με το εμφύσημα, δεν μπορώ να γνωρίζω τον τρόπο, ίσως διαβάζοντας αυτό να βοηθηθούμε κάπως.


Κατά Ιωάννην
Κεφάλαιο 20

καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· Λάβετε Πνεῦμα ἅγιον·
Απάντηση

Επιστροφή στο “Θεός και επιστήμη”