Οπωσδήποτε πολύ το κουράσαμε το θέμα. Το πάνω κείμενο είναι απόλυτα σαφές. Από το οποίο ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδοκίμασε τον φιλοσοφικό νου, ο οποίος είναι πηγή αιρέσεων.Επειδή όμως ο χριστιανισμός είναι σοφία εξ αποκαλύψεως, δεν αποβαίνει δε καταληπτή καθ' όλου τοις μέτρω φιλοσοφικώς μετρούσιν αυτήν, διά τούτο δεν εγίνετο ασπαστός καθ' όλου, αλλά κατά μέρος. Επειδή όμως το μέρος δεν ηδύνατο να ικανοποιήση τας απαιτήσεις του φιλοσοφικού νοός, ούτος εμόρφου ίδιον σύστημα, εν ω εφρόνει ότι ευρίσκετο η όλη αλήθεια.
Το σύστημα τούτο υπό της Εκκλησίας αποδοκιμαζόμενον εκαλείτο αίρεσις τοιούτω τρόπω εμoρφώθησαν αι διάφοροι αιρέσεις, αίτινες ουδέν άλλο ήσαν η φιλοσοφικά συστήματα
Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός
10http://www.i-m-patron.gr/i-m-patron-old ... imeno1.htm Σπουδαιότης της Α' Οικουμενικής Συνόδου.