Τα Ελληνορθόδοξα φώτα κατά την εποχή της Παγκοσμιοποίησης

1
Η Ελληνορθόδοξη ταυτότητά μας στην εποχή της Παγκοσμοποίησης

Του Οσιολογ. Μοναχού Αρσενίου Βλιαγκόφτη


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:

http://www.aegean.gr/agios-therapontas/ ... ation.html

Ο Χριστιανισμός δεν έχει ανάγκη από την Ελληνικότητα για να επιβιώσει. Είναι υπερεθνικός. Ό,τι χρήσιμο και αληθινό είχε ο Ελληνισμός, ο Χριστιανισμός το κράτησε και το αφομοίωσε, όπως κάνει για οτιδήποτε σωστό, από οποιοδήποτε έθνος και αν προέρχεται. Όμως η Ελληνικότητα έχει ανάγκη από τον Χριστιανισμό για να διατηρήσει τη συνοχή της στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης.
Η ελληνορθόδοξη ταυτότητά μας συνίσταται στην άρρηκτη σύνδεση Ορθοδοξίας και Ελληνισμού. Η ασύγχυτη και αδιαίρετη αυτή σύνδεση, προσδιόρισε την εθνική και θρησκευτική μας συνείδηση, προσδιόρισε την πολιτιστική παραγωγή μας και συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση των θεσμών μέσα στην κοινωνία.

Ο καθηγητής και πρύτανης κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης σημειώνει: «Όποιος μιλάει για Ορθοδοξία ερήμην του Ελληνισμού, νομίζω ότι ματαιοπονεί, όποιος όμως μιλάει για Ελληνισμό ερήμην της Ορθοδοξίας, κάνει κάτι χειρότερο· ασχημονεί». Όσοι αποκόπτονταν από την ορθόδοξη πίστη και κοινωνία, έχαναν και την ελληνικότητά τους. Αυτό εσήμαιναν τα ρήματα «φραγκεύω» και «τουρκεύω». Έλληνες έμεναν όσοι παρέμειναν ορθόδοξοι.

Εάν θέλουμε να αποδώσουμε με μια λέξη τον ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας, τον πολιτισμό της Ρωμιοσύνης, θα λέγαμε ότι είναι ο πολιτισμός του προσώπου. Στην παράδοσή μας ο Θεός - δημιουργός είναι πρόσωπο, αλλά και ο άνθρωπος είναι πρόσωπο. Το πρόσωπο νοείται ως ελευθερία και ετερότητα. Το πρόσωπο είναι το «εσύ», που βρίσκεται απέναντι από το «εγώ», είναι ο άλλος. Το πρόσωπο ως ελευθερία και ετερότητα είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο, όχι μόνο πνευματικά αλλά και ψυχοδιανοητικά και βιολογικά. Τα χαρακτηριστικά της ελευθερίας και της μοναδικότητας ο άνθρωπος, ως πρόσωπο, τα έχει προίκα από το Δημιουργό του. Καθώς ο Θεός εκτός από ελευθερία είναι και αγάπη, έτσι ακριβώς είναι και ο άνθρωπος.

Ο πολιτισμός της Ρωμιοσύνης είναι ο πολιτισμός της κοινοτικότητας, της ενορίας. Είναι το «εμείς» του Μακρυγιάννη.

Ο μόνος χώρος όπου μπορούν να βιωθούν αυθεντικά αυτές οι πνευματικές πραγματικότητες, είναι ο χώρος της θεανθρώπινης κοινωνίας που λέγεται Εκκλησία. Μέσα στο χώρο της Εκκλησίας, η οποία είναι «ιατρείον πνευματικόν» κατά τον Ιερό Χρυσόστομο και τους Αγίους Πατέρες, το ανθρώπινο πρόσωπο καταξιώνεται. Καταξιώνεται διά της αληθούς θεογνωσίας και θεοκοινωνίας του ανθρώπου με το Θεόν, η οποία γίνεται κατορθωτή διά της υπακοής στο θέλημα του Θεού και εν γένει του αγώνα που κάνει ο πιστός να καθαρίσει με τη χάρη του Θεού τον εαυτό του από τα πάθη και να φτάσει στον Αγιοπνευματικό φωτισμό και στην κατά Χάριν θέωση. Αυτό δεν είναι ένα κατόρθωμα του ανθρώπου, αλλά δώρο της Χάριτος του Θεού. Σε αντίθεση με την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, η λεγομένη Νέα Εποχή αλλά και κάθε αιρετική διδασκαλία, ως αυτονομημένη προσπάθεια του υπερήφανου μεταπτωτικού ανθρώπου όχι μόνο δε γνωρίζει το πρόσωπο, αλλά και κατά βάθος το μισεί και αγωνίζεται να το καταργήσει.


Η παγκοσμιοποίηση

Η παγκοσμιοποίηση και η Νέα Τάξη Πραγμάτων αποσκοπούν στη δυναστική ομογενοποίηση λαών και πολιτισμών και εντάσσονται στο σχεδιασμό της λεγομένης Νέας Εποχής. Σύμφωνα με τη Νέα Εποχή, κάθε 2.000 χρόνια η ανθρωπότητα εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Τώρα εισερχόμεθα στην εποχή του Υδροχόου. Η παλαιά εποχή των Ιχθύων, κατά την οποία επικράτησε ο Χριστιανισμός, τελειώνει. Τώρα περιμένουμε ένα νέο μεσσία, ένα νέο Χριστό, που θα φέρει νέες αλήθειες στην ανθρωπότητα. Και μόνο αυτά βέβαια αρκούν για να αντιληφθεί κάποιος ότι η λεγομένη Νέα Εποχή είναι αντίθετη και ασυμβίβαστη με την ορθόδοξη πίστη μας. Κατά βάθος η Νέα Εποχή δεν είναι καθόλου νέα. Το βασικό της μήνυμα είναι το αρχαίο εωσφορικό ψέμα ότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του θεός και η βασική επιδίωξή της είναι το παλαιό σχέδιο των σκοτεινών οργανώσεων τύπου μασονίας και σιωνισμού για παγκόσμια κυριαρχία.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού προωθείται:

1) Μια Νέα Τάξη Πραγμάτων σε πολιτικοοικονομικό επίπεδο με τελικό στάδιο την επιβολή μιας παγκόσμιας κυβέρνησης με επικεφαλής τον αναμενόμενο από τους νεοεποχίτες μεσσία &

2) Μια Νέα Τάξη Πραγμάτων σε θρησκευτικό επίπεδο με τελικό στάδιο την επιβολή μιας πανθρησκείας που θα προκύψει από το ανακάτεμα των θρησκειών.

Η τακτική που χρησιμοποιούν για την προώθηση των δύο βασικών στόχων που προαναφέρθηκαν είναι:

(α) Περνά ένας οδοστρωτήρας, που ισοπεδώνει γλώσσες, πολιτισμούς, παραδόσεις, εθνικές ιδιαιτερότητες, προωθώντας τον εξαμερικανισμό των εθνών με την έννοια της υιοθετήσεως των υποπροϊόντων του “αμερικανικού τρόπου ζωής”.

(β) Εφαρμόζεται η τακτική του “διαίρει και βασίλευε”. Τα δικαιώματα των πραγματικών ή κατασκευασμένων μειονοτήτων, εθνικών και θρησκευτικών, γίνονται μοχλός για την εγκαθίδρυση της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Το μοντέλο της πολυπολιτισμικής κοινωνίας προβάλλεται για να χτυπηθούν χώρες, όπως κατ’ εξοχήν η Ελλάδα, που χαρακτηρίζονται από μεγάλη ομοιογένεια εθνική, θρησκευτική και γλωσσική. Στόχος είναι να μεταβάλλουν ανθρώπους και κοινωνίες σ’ έναν άμορφο χυλό. Γι’ αυτό δε θέλουν πρόσωπα και υπεύθυνους πολίτες, αλλά ένα απρόσωπο ανθρώπινο κοπάδι, το οποίο εύκολα θα κατευθύνουν. Γι’ αυτό και μισούν το ανθρώπινο πρόσωπο, όπως είπαμε στην αρχή.

(γ) Για την προώθηση της δαιμονικής πανθρησκείας έχουν θέσει σε κυκλοφορία το δόγμα ότι όλες οι θρησκείες είναι δρόμοι που οδηγούν στο ίδιο τέρμα. Εξισώνουν έτσι την αλήθεια της Ορθοδοξίας με την πλάνη των αιρέσεων.

Την Ορθόδοξη Εκκλησία την πολεμούν από έξω, αλλά προσπαθούν να την αλώσουν κι από μέσα. Επιδίωξη της Νέας Εποχής δεν είναι να αδειάσουν οι εκκλησίες, αλλά να γεμίσουν με ανθρώπους που θα έχουν αλλοιωμένο φρόνημα. Με ανθρώπους δηλαδή που θα λένε ότι είναι χριστιανοί, ενώ συγχρόνως θα πιστεύουν και στο Βούδα, στη μετενσάρκωση, θα ασκούν τη γιόγκα ή το διαλογισμό. Η ηθελημένη αυτή σύγχυση επιτείνεται από τη χρήση εκ μέρους τους χριστιανικών όρων, όπως Χριστός, αμαρτία κ.ο.κ. με ανεστραμμένο όμως νόημα.


Η στάση των ορθοδόξων

Σ’ αυτό το σκοτάδι το πνευματικό και σ’ αυτή τη σύγχυση, εμείς οι ορθόδοξοι θα πρέπει να αντιτάξουμε το φως και την αλήθεια του Χριστού. Ο ίδιος ο Κύριός μας λέει: “Eγώ ειμί η Oδός και η Aλήθεια και η Ζωή”, οπότε καταρρέει η συγκρητιστική πανθρησκεία της Νέας Εποχής.

Εδώ θα πρέπει να γίνει σαφές ότι αντιτιθέμεθα στην παγκοσμιοποίηση της Νέας Εποχής, διότι προσπαθεί να επιβληθεί χωρίς Χριστό και εναντίον του Χριστού.

Θα πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να αποκτήσουν την “καλή ανησυχία”, όπως έλεγε ο μακαριστός πατήρ Παΐσιος ο Αγιορείτης. Μας χρειάζεται νήψη, δηλαδή πνευματική επαγρύπνηση. Μας χρειάζεται μετάνοια και προσευχή. Χρειάζεται να αναπτύξουμε πνευματικά αντισώματα για να αντισταθούμε στη δαιμονική «πνευματικότητα» της Νέας Εποχής. Αυτό θα γίνει αν γνωρίσουμε, αγαπήσουμε, βιώσουμε και προβάλλουμε την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας. Κάθε ενορία και κάθε μοναστήρι μπορούν και πρέπει να γίνουν κέντρα αυτής της πνευματικής αντιστάσεως.

Πέρα όμως από την “καλή ανησυχία”, την προσευχή και τη μετάνοια, να είμαστε έτοιμοι και για παρεμβάσεις, όπου και όταν χρειασθεί και μας καλέσει η Εκκλησία μας. Και να μην ξεχνούμε: Αυτοί που σχεδιάζουν παγκοσμιοποιήσεις χωρίς Χριστό και εναντίον του Χριστού αλλά και των ανθρώπων, «κάνουν λογαριασμούς χωρίς τον ξενοδόχο», γιατί ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός είναι ο μοναδικός και πραγματικός Κύριος της Ιστορίας και του κόσμου. http://www.oodegr.com/neopaganismos/ell ... rthod1.htm
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Τα Ελληνορθόδοξα φώτα κατά την εποχή της Παγκοσμιοποίησης

2
Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων
Η πιό σκοτεινή ώρα τής νύκτας είναι λίγο πρίν από τήν ανατολή τού ηλίου. Έτσι καί τώρα. Ενώ ακούω φωνές απαισιοδοξίας γιά τήν οικονομική, κοινωνική καί πνευματική κρίση τού τόπου μας, αρχίζω νά βλέπω τό φώς πού γλυκοχαράζει. Όχι, δέν θά σάς μιλήσω γιά αριθμούς, ποσά καί δόσεις δανείων από τούς εταίρους μας. Άλλοι είναι ειδικότεροι εμού. Θέλω νά μοιρασθώ μαζί σας τήν ελπίδα πού τρέφει κάθε Χριστιανός. Τήν ελπίδα πού έρχεται μετά από προσευχή, από μελέτη τής Ιστορίας μας, αλλά καί από ανάγνωση τών ελπιδοφόρων μηνυμάτων πού φέρνει τό ξημέρωμα.

Έχω πλήρη επίγνωση τών δυσχερειών τής κοινωνίας μας, τού λαού μας, τών συνανθρώπων μας. Αλλά πιστεύω αυτό πού άκούω καί από σοφούς Γέροντες καί πνευματικούς. Ότι η κρίση θά μάς φέρει πλησιέστερα πρός τίς πραγματικές αξίες.

Θά μάς βοηθήσει νά καταλάβουμε ότι είχαμε διαλέξει τόν λανθασμένο δρόμο τού υλισμού, ευδαιμονισμού καί καταναλωτισμού. Ότι τώρα μπορουμε νά κάνουμε μία καλύτερη προσωπική καί εθνική ενδοσκόπηση. Νά ανακαλύψουμε τό χρυσάφι πού κρύβει η γή μας, η παράδοσή μας, η Εκκλησία μας, η Γραμματεία μας.

Νά ξαναβρούμε τόν εαυτό μας πού είχαμε χάσει. Νά παύσουμε νά παρασυρόμαστε από οθνείες ιδεολογίες, οι οποίες αλλοτε μάς ανάγκαζαν νά λησμονούμε τήν εθνική μας ταυτότητα καί αλλοτε νά αδιαφορούμε γιά τήν κοινωνική δικαιοσύνη. Ξενόφερτα ήθη καί βιβλία ήθελαν νά μάς πείσουν ότι τό εθνικό καί τό κοινωνικό είναι ασυμβίβαστα. Ότι ο πατριωτισμός καί ο σεβασμός στή διαχρονική πορεία τού Ελληνισμού συγκρούονται μέ τήν αγάπη πρός τόν πλησίον.

Κι όμως στήν ελληνορθόδοξη παράδοσή μας αυτές οι δύο αξίες εναρμονίζονται καί συνυπάρχουν. Ο Άγιος Αυτοκράτωρ τής Νικαίας Ιωάννης Βατάτζης ( 13ος αιών) ονομάσθηκε Ελεήμων , διότι βοήθησε κάθε φτωχό καί πονεμένο υπήκοό του, αλλά ταυτοχρόνως αγωνίσθηκε μέ τή γραφίδα καί μέ τό ξίφος υπέρ τής εθνικής ελευθερίας καί υπέρ τής ελληνικής ταυτότητος τών Βυζαντινών. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός συνδύαζε τόν προφητικό λόγο γιά τό ποθούμενο καί τήν απελευθέρωση τής πατρίδος μέ τό κήρυγμα κατά τών κοινωνικών αδικιών καί κατά τού ρατσισμού.

Καί νά πού έρχονται τά αισιόδοξα μηνύματα. Σταχυολογώ ορισμένα ενδεικτικά:

Στή συζήτηση γιά τό περιεχόμενο καί τή χρησιμότητα τού μαθήματος τών Θρησκευτικών έρχεται νά ταράξει τά ύδατα η καταλυτική παρέμβαση τού Αγίου Όρους. Σύσσωμη η Αθωνική Πολιτεία διακηρύττει τήν πεποίθηση ότι τό μάθημα πρέπει να παραμείνει ριζωμένο στήν Χριστιανική Ορθοδοξία. Καί στό νομικό πεδίο έρχεται νά ενισχύσει τήν ελληνορθόδοξη παιδεία η απόφαση τών σοφών δικαστών τού Διοικητικού Εφετείου Χανίων, οι οποίοι ακυρώνουν κάθε άστοχη ενέργεια διαφόρων «Ανεξαρτήτων Αρχών» καί ορίζουν ότι μόνο οι αλλόθρησκοι καί ετερόδοξοι δικαιούνται να απαλλάσσονται από τό μάθημα.

Στόν τομέα τής Ιστορίας έχουμε μία ευχάριστη έκπληξη. Από εκδοτικό οίκο πού δέν συνδέεται μέ τήν Εκκλησία ή κάποιο Χριστιανικό σωματείο εξεδόθη μόλις πρό δύο μηνών μία πλήρης καί τεκμηριωμένη μελέτη πού αποδεικνύει ότι βεβαίως υπήρξε Κρυφό Σχολειό λόγω σκληρών διωγμών τής ελληνικής Παιδείας επί Τουρκοκρατίας. Ο Γιώργος Κεκαυμένος μέ τό βιβλίο του «Τό Κρυφό Σχολειό - Τό Χρονικό μιάς Ιστορίας», από τίς Εναλλακτικές Εκδόσεις, δίνει οριστική απάντηση σέ εκείνους , οι οποίοι κατηγορούσαν τήν Εκκλησία ως κατασκευάστρια μύθων καί εξωράϊζαν τήν Οθωμανική καταπίεση.

Η γλώσσα μας αδικείται από τούς Έλληνες καί κυρίως από ορισμένα σχολικά βιβλία καί από τά Μ.Μ.Ε. Όμως άλλοι λαοί φαίνεται ότι κατανοούν καλύτερα τόν θησαυρό πού εμείς δέν αξιοποιούμε. Στή Βρετανία ανεκοινώθη ότι από τόν Σεπτέμβριο τά παιδιά τού Δημοτικού θά μπορούν νά διδάσκονται τά Αρχαία Ελληνικά ως μάθημα επιλογής. Ενώ από τήν Αυστραλία έρχεται η είδηση ότι εκεί διδάσκουν τά Αρχαία Ελληνικά καί τό πολυτονικό σέ μικρά παιδιά ως τήν καλύτερη θεραπεία γιά τίς δυσλεξίες.

Από τίς ΗΠΑ έρχεται η ομολογία ότι η περιβόητη παγκοσμιοποίηση δέν είναι νομοτέλεια ούτε λύνει όλα τά προβλήματα. Σέ επίσημη κυβερνητική έκθεση, η οποία συνετάγη από δεκάδες επιστήμονες καί πολιτικούς-οικονομικούς αναλυτές μέ τόν τίτλο «Παγκόσμιες Τάσεις μέ προοπτική τό 2030», η Υπερδύναμη αμφισβητεί τή δική της παγκοσμιοποίηση τών κεφαλαίων, τών Χρηματιστηρίων, τών ηθών καί τών εθίμων.

Ως Έλληνες Ορθόδοξοι αποδεχόμαστε τήν Οικουμενική διάσταση τής Χριστιανικής διδασκαλίας καί τού Έλληνος λόγου. Όμως αμφισβητούμε τήν υλιστική παγκοσμιοποίηση, η οποία γκρεμίζει τά σύνορα γιά νά μεταδώσει πιό γρήγορα τήν κρίση μιάς χώρας σέ πολλές άλλες καί γιά νά πολτοποιήσει τήν εθνική ταυτότητα καί ιδιοπροσωπία τών λαών.

Επί Ρωμαιοκρατίας οι Έλληνες επιβιώσαμε διότι αντισταθήκαμε μέ τόν δικό μας ιδιαίτερο τρόπο. Αφού πολεμήσαμε στό πεδίο τής μάχης και υπετάγημεν από τή δύναμη τών όπλων κατορθώσαμε νά κατακτήσουμε τόν Λατίνο κατακτητή μέ τή γλώσσα μας, τόν πολιτισμό μας καί τά ήθη καί έθιμά μας. Έτσι θά αντιδράσουμε καί στή σύγχρονη κρίση.

Η ελληνορθόδοξη απάντηση θά είναι ξεχωριστή καί μοναδική. Θά αντισταθούμε στίς συνέπειες τής κρίσης όχι μόνο μέ οικονομικά μέτρα, αλλά μέ τήν πίστη μας στόν Θεό, μέ τήν αισιοδοξία πού διδάσκει η Ιστορία μας, μέ τήν επιχειρηματικότητα πού αρμάτωνε έμπορικά καράβια επί Τουρκοκρατίας καί τά μετέτρεπε όταν χρειαζόταν σέ πολεμικά, μέ τήν αλληλεγγύη πού μάς διδάσκουν τών Ελλήνων οι κοινότητες, μέ τήν αγάπη μας γιά τά γράμματα καί τήν παιδεία, μέ τό φιλότιμο τών Εθνικών Ευεργετών πού προετοίμασαν τό 1821 καί τό 1912-13.

Τό βλέπω τό φώς πού γλυκοχαράζει. Τώρα πού φτάσαμε σέ πέσιμο πρωτάκουστο θυμόμαστε τόν Κωστή Παλαμά, ο οποίος προφητεύει στήν Ελλάδα μας – καί στήν Κύπρο καί στήν Ομογένεια- ότι θά ξαναδεί νά «φυτρώνουν, ώ χαρά, τά φτερά, τά φτερά τά πρωτεινά σου, τά μεγάλα».

Θέλει δουλειά καί προπάντων Πίστη καί αυτοπεποίθηση. Αλλά θά βγούμε από τό σκοτάδι τής κρίσης. Γιατί τό πιστεύουμε. Καί διότι τά όπλα μας είναι πρωτίστως πνευματικά, πολιτιστικά, ηθικά.

Μέ τή βοήθεια τού Θεού άς αναβαπτίσουμε τή νεολαία μας στήν Ελληνορθόδοξη Παιδεία καί τό φώς δέν θά αργήσει!Κ.Χ. 15.1.2013 -Πειραϊκή Εκκλησία Φερβρουάριος 2013 http://www.agioritikovima.gr/news1/1631 ... linorthodo
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Τα Ελληνορθόδοξα φώτα κατά την εποχή της Παγκοσμιοποίησης

3
Επί του πρακτέου έχει κανείς κάποιο σχέδιο που θα "φωτίσει" το σκοτάδι; .. ή απλά μιλάμε γενικά;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τα Ελληνορθόδοξα φώτα κατά την εποχή της Παγκοσμιοποίησης

4
Το θέμα δεν είναι αν έχει κάποιος ένα σχέδιο.

Το θέμα είναι πόσοι θα ακολουθήσουν το σχέδιο!

Και το ποιο βασικό θέμα είναι πόσοι πραγματικά θέλουν πραγματικά να έρθει το φώς και να φύγει το σκοτάδι :hmmm
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Τα Ελληνορθόδοξα φώτα κατά την εποχή της Παγκοσμιοποίησης

5
κατάλαβα........... Siècle des Lumières ο ένας στον άλλο .............Πατερική Θεολογία Περί νοεράς προσευχής... http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 76&t=14654 μέχρι στιγμής το ποιο "διαφωτιστικό" θέμα που έχω διαβάσει εδώ.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”