Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ :Vassilis_1 έγραψε:Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.grecko έγραψε:Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=14864
Την θέση του Έλληνα απέναντι στην Ελληνική Παιδεία την περιγράφει καλύτερα ο Άγιος Νεκτάριος όπως έχουμε συζητήσει εδώ :Vassilis_1 έγραψε:Ας διαβάσουμε και άλλες απόψεις του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.grecko έγραψε:
Αλλἀ συμφωνώ με την άποψη του αγίου Γρηγορίου,όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία...
Μεταφορά αποσπάσματος από το βιβλίο του Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου Αρχιμανδρίτου, «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.Ικανά λοιπόν τα πάνω για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.Εάν ο Ι. Γρηγόριος αποδοκιμάζει εν τω εις Μ. Βασίλειον επιταφίω αυτού την υπό τίνων ολοκληρωτικήν καταδίκην της θύραθεν παιδείας, ουχ ήττον όμως είναι γνωστόν πόσον διακωμωδεί τους Έλληνας φιλοσόφους εν τω Α΄ λόγω αυτού (κατά Ιουλιανού) και ιδία εν παραγράφοις μγ' μδ' (Migne 35, 568) και νθ' (αυτόθι, 581) και οβ', ένθα φθέγγεται:
«Ταύτα (τα των Χριστιανών) πολλώ τιμιότερα της Σόλωνος απληστίας, του σοφού και νομοθέτου, ην Κροίσος ήλεγξε τω Λυδίω χρυσώ· και της Σωκράτους φιλοκαλίας· αιδούμαι γαρ ειπείν παιδεραστίας, καν σεμνοποιείται ταις επινοίαις· και της Πλάτωνος λιχνείας της Σικελικής, δι’ ην και πιπράσκεται και ουδ' υπό τίνος εξωνείται των αυτού μαθητών ή όλως Έλληνος·… Και της Επικούρου φιλοσοφίας, ουδέν υπέρ την ηδονήν αγαθόν οριζόμενης… » (Migne 35, 593 κ. ε. ).
Εν δε τω Εγκωμιαστικώ Λόγω αυτού εις Μ. Αθανάσιον, λέγει, ότι ο Αθανάσιος «ετράφη μεν ευθύς εν τοις θείοις ήθεσι και παιδεύμασιν, ολίγα των εγκυκλίων φιλοσοφήσας, του μη δοκείν παντάπασι των τοιούτων απείρως έχειν, μηδέ αγνοείν ων υπεριδείν εδοκίμασεν. Ουδέ γαρ ηνέσχετο το της ψυχής ευγενές και φιλότιμον εν τοις ματαίοις ασχοληθήναι, ουδέ ταυτόν παθείν των αθλητών τοις απείροις, οι, τον αέρα πλείω παίοντες ή τα σώματα, των άθλων αποτυγχάνουσιν» (Migne 35, 1088). Εν τω κε΄ πάλιν λόγω αυτού, πολλά της «έξω φυλοσοφίας» κατηγορεί και εν παρ. δ΄ χαρακτηρίζει αυτήν ως «παίζουσαν τας της αληθείας σκιάς εν τω της φιλοσοφίας σχήματι και προβλήματι» (αυτόθι, 1204). Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=16306
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.Vassilis_1 έγραψε:Χαίρομαι που συμφωνούμε. Άρα τα συγγράμματα που δόθηκαν από τον ίδιο τον Θεό = τα εμπεριέχοντα στην Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη, είναι σε άπειρο βαθμό ανώτερα από τα συγγράμματα των ανθρώπων, άρα και των αρχαίων Ελλήνων.grecko έγραψε:
Φυσικά ,κανείς Χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ανώτερα και καλύτερα τα συγγράμματα ανθρώπων,όσο σημαντικά και αν είναι απο αυτά που δόθηκαν απο τον ίδιο τον Θεό.
20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)
Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη είναι ποιο ταπεινά, απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού. Έννοιες δηλαδή που συναντάμε συνεχώς στα Πατερικά κείμενα.
Όμως ο (πραγματικός) έλληνας για κάποιο ανεξήγητο λόγο ήταν και θα είναι πάντα ο καλύτερος μαθητής, ο καλύτερος υπηρέτης και ο καλύτερος οπαδός. Διότι ο Έλληνας διαθέτει εκείνη την παιδεία που τον καθιστά καλύτερο λειτουργό του Κυρίου.Vassilis_1 έγραψε: Για αυτό ακριβώς δεν ισχύουν οι λεγόμενες “Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις”.
Το θέμα αυτό το ξεκαθαρίζει σαφέστατα και εύστοχα, ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος:…Ο Έλλην έχει βεβαίως την θέσιν αυτού (ως και πας λαός) εν τω Χριστιανισμώ. Η θέσις όμως αυτή είναι θέσις οπαδού και μαθητού και ταπεινού υπηρέτου και ουχί θέσις συνεταίρου!...
Αν διαφωνείς πάψε να διαβάζεις την Αγία Γραφή στα Ελληνικά, και ξεκίνα σε μία άλλη γλώσσα. Έγώ πάντως σαν Έλληνας Χριστιανός θα σπουδάζω Ελληνικά και θα παρακινώ και τους άλλους να κάνουν το ίδιο όπως λέει και ο Κοσμάς ο Αιτωλός :
«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».