Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

208
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....
Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.
Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ :
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=14864
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Αλλἀ συμφωνώ με την άποψη του αγίου Γρηγορίου,όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία...
Ας διαβάσουμε και άλλες απόψεις του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.

Μεταφορά αποσπάσματος από το βιβλίο του Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου Αρχιμανδρίτου, «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.
Εάν ο Ι. Γρηγόριος αποδοκιμάζει εν τω εις Μ. Βασίλειον επιταφίω αυτού την υπό τίνων ολοκληρωτικήν καταδίκην της θύραθεν παιδείας, ουχ ήττον όμως είναι γνωστόν πόσον διακωμωδεί τους Έλληνας φιλοσόφους εν τω Α΄ λόγω αυτού (κατά Ιουλιανού) και ιδία εν παραγράφοις μγ' μδ' (Migne 35, 568) και νθ' (αυτόθι, 581) και οβ', ένθα φθέγγεται:
«Ταύτα (τα των Χριστιανών) πολλώ τιμιότερα της Σόλωνος απληστίας, του σοφού και νομοθέτου, ην Κροίσος ήλεγξε τω Λυδίω χρυσώ· και της Σωκράτους φιλοκαλίας· αιδούμαι γαρ ειπείν παιδεραστίας, καν σεμνοποιείται ταις επινοίαις· και της Πλάτωνος λιχνείας της Σικελικής, δι’ ην και πιπράσκεται και ουδ' υπό τίνος εξωνείται των αυτού μαθητών ή όλως Έλληνος·… Και της Επικούρου φιλοσοφίας, ουδέν υπέρ την ηδονήν αγαθόν οριζόμενης… » (Migne 35, 593 κ. ε. ).
Εν δε τω Εγκωμιαστικώ Λόγω αυτού εις Μ. Αθανάσιον, λέγει, ότι ο Αθανάσιος «ετράφη μεν ευθύς εν τοις θείοις ήθεσι και παιδεύμασιν, ολίγα των εγκυκλίων φιλοσοφήσας, του μη δοκείν παντάπασι των τοιούτων απείρως έχειν, μηδέ αγνοείν ων υπεριδείν εδοκίμασεν. Ουδέ γαρ ηνέσχετο το της ψυχής ευγενές και φιλότιμον εν τοις ματαίοις ασχοληθήναι, ουδέ ταυτόν παθείν των αθλητών τοις απείροις, οι, τον αέρα πλείω παίοντες ή τα σώματα, των άθλων αποτυγχάνουσιν» (Migne 35, 1088). Εν τω κε΄ πάλιν λόγω αυτού, πολλά της «έξω φυλοσοφίας» κατηγορεί και εν παρ. δ΄ χαρακτηρίζει αυτήν ως «παίζουσαν τας της αληθείας σκιάς εν τω της φιλοσοφίας σχήματι και προβλήματι» (αυτόθι, 1204). Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.
Ικανά λοιπόν τα πάνω για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.
Την θέση του Έλληνα απέναντι στην Ελληνική Παιδεία την περιγράφει καλύτερα ο Άγιος Νεκτάριος όπως έχουμε συζητήσει εδώ :
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=16306
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Φυσικά ,κανείς Χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ανώτερα και καλύτερα τα συγγράμματα ανθρώπων,όσο σημαντικά και αν είναι απο αυτά που δόθηκαν απο τον ίδιο τον Θεό.
Χαίρομαι που συμφωνούμε. Άρα τα συγγράμματα που δόθηκαν από τον ίδιο τον Θεό = τα εμπεριέχοντα στην Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη, είναι σε άπειρο βαθμό ανώτερα από τα συγγράμματα των ανθρώπων, άρα και των αρχαίων Ελλήνων.
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)

Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη είναι ποιο ταπεινά, απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού. Έννοιες δηλαδή που συναντάμε συνεχώς στα Πατερικά κείμενα.
Vassilis_1 έγραψε: Για αυτό ακριβώς δεν ισχύουν οι λεγόμενες “Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις”.
Το θέμα αυτό το ξεκαθαρίζει σαφέστατα και εύστοχα, ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος:
…Ο Έλλην έχει βεβαίως την θέσιν αυτού (ως και πας λαός) εν τω Χριστιανισμώ. Η θέσις όμως αυτή είναι θέσις οπαδού και μαθητού και ταπεινού υπηρέτου και ουχί θέσις συνεταίρου!...
Όμως ο (πραγματικός) έλληνας για κάποιο ανεξήγητο λόγο ήταν και θα είναι πάντα ο καλύτερος μαθητής, ο καλύτερος υπηρέτης και ο καλύτερος οπαδός. Διότι ο Έλληνας διαθέτει εκείνη την παιδεία που τον καθιστά καλύτερο λειτουργό του Κυρίου.

Αν διαφωνείς πάψε να διαβάζεις την Αγία Γραφή στα Ελληνικά, και ξεκίνα σε μία άλλη γλώσσα. Έγώ πάντως σαν Έλληνας Χριστιανός θα σπουδάζω Ελληνικά και θα παρακινώ και τους άλλους να κάνουν το ίδιο όπως λέει και ο Κοσμάς ο Αιτωλός :

«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

209
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....
Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.
Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...
Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.
LAPTONAS έγραψε:
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)
Χαίρομαι αγαπητέ LAPTONAS που αναγνωρίζεις ως ανώτερα τα Θεόπνευστα κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Και πράγματι έτσι είναι. Είναι ανώτερα σε άπειρο βαθμό από τα κείμενα της αρχαιοελληνικής και πάσης άλλης εθνότητας παιδείας.

Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.
LAPTONAS έγραψε:
Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη… απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού…
Λοιπόν, από την μία πλευρά έχουμε την Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) η οποία δεν εμπεριέχει καμία απολύτως πλάνη, και από την άλλη έχουμε τα συγγράμματα των Ελλήνων φιλοσόφων, που εμπεριέχουν σωρεία πλανών (οι οποίες έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία), που όχι μόνο στην αρετή και στο αγαθό δεν οδηγούν, αλλά στα βάραθρα, και τελικά στον αναθεματισμό.

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

210
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προΰπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....
Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.
Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...
Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.
:no Πολύ πρόχειρα τα περνάς και στο έτσι. Τα πράγματα όμως είναι διαφορετικά από το τρόπο με τον οποίο μου δείχνεις ότι τα καταλαβαίνεις. Σε έπεμψα στο άλλο θέμα γιατί σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας κάθε θέμα ανήκει στο ανάλογο νήμα. Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς τότε να το πεις εκεί. Διότι αυτό το άθλιο επιχείρημα το άκουγα μέχρι στιγμής από νεοπαγανιστές οι οποίοι ήθελαν να κηλιδώσουν την εκκλησία. Τώρα πρωτοφανώς το βλέπω και από σιωνιστές οι οποίοι θέλουν να κηλιδώσουν την ελληνική παράδοση.

Εγώ από την πλευρά μου στηρίζω την άποψη ότι η εκκλησία ουδέποτε αναθεμάτισε τον ελληνισμό στο σύνολο του. Αν λοιπόν έχεις εσύ να πεις κάτι ή να υποστηρίξεις το αντίθετο σε περιμένω εκεί.
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)
Χαίρομαι αγαπητέ LAPTONAS που αναγνωρίζεις ως ανώτερα τα Θεόπνευστα κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Και πράγματι έτσι είναι. Είναι ανώτερα σε άπειρο βαθμό από τα κείμενα της αρχαιοελληνικής και πάσης άλλης εθνότητας παιδείας.
Ναι μόνο που σου ξέφυγε μία λεπτομέρεια, για να τα κατανοήσεις πρέπει να είσαι μορφομένος στην Ελληνική. :wave
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.
Καταλαβαίνεις καθόλου τι γράφεις ; Το ότι χρειάζεσαι ερμηνευτική απόδοση για να καταλάβεις κάτι σημαίνει ότι δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο. Ξέρεις γιατί δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο ; Γιατί είναι 100% σίγουρο ότι θα οδηγηθείς στην πλάνη. Άρα αποδεικνύεται ότι η Αγία Γραφή δεν είναι ασφαλές κείμενο από μόνη της όπως λέει άλλωστε και ο Παύλος.
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη… απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού…
Λοιπόν, από την μία πλευρά έχουμε την Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) η οποία δεν εμπεριέχει καμία απολύτως πλάνη, και από την άλλη έχουμε τα συγγράμματα των Ελλήνων φιλοσόφων, που εμπεριέχουν σωρεία πλανών (οι οποίες έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία), που όχι μόνο στην αρετή και στο αγαθό δεν οδηγούν, αλλά στα βάραθρα, και τελικά στον αναθεματισμό.
Και τι σημαίνει αυτό ; ότι δεν πρέπει να μελετάς ; Είναι διαφορετικό πράγμα να μελετάς και διαφορετικό να τα ασπάζεσαι φίλε μου. Το ότι μελετάς κάτι που αναφέρει π.χ. περί μετενσάρκωσης δεν σημαίνει ότι το ασπάζεσαι κιόλας....(δηλαδή ήμαρτον το ανιψάκι μου έχει περισσότερη κατανόηση όταν του το λέω) Επιπλέον πως θα μάθεις εκ του ασφαλούς τι είναι λάθος και τι σωστό αν δεν μελετήσεις τις απόψεις των προγενέστερων ;

Δηλαδή με τη λογική σου πρέπει κανείς να μην μελετάει ούτε τον Άγιο Ιουστίνο επειδή ήταν φιλόσοφος...... Ούτε Άγιο Νεκτάριο πρέπει με την λογική σου να μελετάει κανείς αφού αυτός ενθαρρύνει την μελέτη των αρχαίων φιλοσόφων...... Επίσης με την λογική σου, όλοι οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία είναι αιρετικοί ή έκαναν κάτι κατακριτέο επειδή μελετούσαν φιλοσοφία όπως οι Τρεις Ιεράρχες π.χ. που είχαν μελετήσει Ελληνική Παιδεία ...
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

211
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προΰπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....
Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.
Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...
Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.
...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...
Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.
LAPTONAS έγραψε:
…Το ότι χρειάζεσαι ερμηνευτική απόδοση… σημαίνει ότι δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο…
Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο. Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…
Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.

Να συμπληρωθεί και το εξής: Πες μας Μέγα Βασίλειε πως πρέπει να προσευχόμαστε; “…άρξαι από δοξολογίας του ποιήσαντος τα πάντα, και όταν δοξολογήσης αυτόν, μη πλανώμενος τον νούν ώδε κακείσε, μηδέ ελληνικώς μυθολογείν, αλλ’ από των Αγίων Γραφών εκλεγόμενος…” (Ασκητικαί διατάξεις Α΄Gam. 2,769D).

Ώστε Μέγα Βασίλειε να μη εκλέγουμε λόγια από την Ελληνική μυθολογία ως άχρηστη και επιβλαβή,
αλλά να εκλέγουμε λόγια μόνο από τις Άγιες Γραφές. Δηλαδή από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.

Τα είπες όλα Μέγα Βασίλειε.

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

212
Vassilis_1 έγραψε: Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο.
Oι 72 που μετέφεραν τα "πρωτότυπα" (λέμε τώρα) εβραϊκά κείμενα στα ελληνικά δεν ήταν Ορθόδοξοι αγαπητέ Βασίλειε. Ήταν εβραίοι λόγιοι.
Επίσης ο Θεοδόσιος που αποφάσισε ποια κείμενα θα συμπεριληφθούν στην Αγία Γραφή ως ιερά για τους Ορθόδοξους και ποια θα απορριφθούν ως "αιρετικά" και "απόκρυφα" ήταν Ισπανοεβραίος και είχε σφάξει 7.000 Έλληνες επειδή δεν ήθελαν να αρνηθούν την Ελληνική τους ταυτότητα στον ιππόδρομο της Θεσσαλονίκης (μεταξύ άλλων τεράτων που έκανε) και αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα.Περισσότερα εδώ: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... E%BF%CF%82 ...
Οπότε κάτσε διάβασε λιγάκι για να δεις τι έχει γίνει και μην είσαι τόσο απόλυτος σε αυτά τα θέματα διότι δεν τα γνωρίζεις τόσο καλά όσο νομίζεις.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

213
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: ...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...
Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
δεν έχω κανένα πρόβλημα να το συζητήσουμε στο ανάλογο νήμα όμως, τι δε καταλαβαίνεις;
4. Offtopic :0595 .
Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να διατηρούν συγκεκριμένη γραμμή και να μην ξεφεύγουν από το θέμα κάθε topic.
http://www.filoumenos.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=10

πάμε στο επόμενο :
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο.
Και σε τι εμποδίζει ο ελληνισμός στο να διαβάζουμε την ερμηνεία της Εκκλησίας; Ίσα ίσα «Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».

Που διαφωνείς δεν καταλαβαίνω.
Vassilis_1 έγραψε:Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.


αφού λοιπόν εσύ έχεις αναιρέσει όλες τις δυσκολίες με βάση την ερμηνεία που έχεις τότε γιατί δεν συμμετέχεις και στα υπόλοιπα θέματα που μιλάμε με βάση τις ερμηνείες του κ.Κολιτσάρα να μας λύσεις τις απορίες ; Διότι η εκκλησία μας αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15) αλλά εσύ δεν βλέπω να κάνεις κάτι άλλο παρά να βάλλεσαι εναντίον του ελληνισμού και μόνο. Ούτε κρυφοσιωνιστής να ήσουνα.
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…
Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.
πολύ τα φουσκώνεις :download: σιγά μην είναι και κανονιοβολισμοί :χουχου

για να δούμε τι λένε :

H Eλληνική φιλοσοφία εν αυτή διέλαμψεν, ο δε Πλάτων και ο Αριστοτέλης ήσαν οι επίκουροι της αληθείας πρόμαχοι. Πάντως λοιπόν η θεία Πρόνοια παρουσίασεν αυτούς προ του Χριστιανισμού, όπως βοηθήσωσιν αυτόν εν τη πάλη κατά του ψεύδους. Εν τη Συνόδω ταύτη έστη το τρόπαιον του Eλληνισμού εν ταύτη ο Eλληνισμός, ως άλλη Αθηνά ανέθορεν εκ της κεφαλής του Ρωμαϊκού κράτους, όπως διευθύνη διά της σοφίας αυτής τας συνειδήσεις των ανθρώπων και συμβουλεύση τα άριστα.
Vassilis_1 έγραψε: Να συμπληρωθεί και το εξής: Πες μας Μέγα Βασίλειε πως πρέπει να προσευχόμαστε; “…άρξαι από δοξολογίας του ποιήσαντος τα πάντα, και όταν δοξολογήσης αυτόν, μη πλανώμενος τον νούν ώδε κακείσε, μηδέ ελληνικώς μυθολογείν, αλλ’ από των Αγίων Γραφών εκλεγόμενος…” (Ασκητικαί διατάξεις Α΄Gam. 2,769D).

Ώστε Μέγα Βασίλειε να μη εκλέγουμε λόγια από την Ελληνική μυθολογία ως άχρηστη και επιβλαβή,
αλλά να εκλέγουμε λόγια μόνο από τις Άγιες Γραφές. Δηλαδή από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.

Τα είπες όλα Μέγα Βασίλειε.
Ο Μέγας Βασίλειος μιλάει περί προσευχής όπου ασφαλώς οι μύθοι δεν έχουν κάποια χρησιμότητα.... συνεπώς δεν βλέπω τι είναι αυτό που σου φαίνεται περίεργο ; Δηλαδή είδες κανέναν να προσεύχεται με τους άθλους του Ηρακλή ας πούμε ; :0307
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

214
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: ...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...
Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
δεν έχω κανένα πρόβλημα να το συζητήσουμε στο ανάλογο νήμα...
Το αποσαφηνίσαμε εδώ. Αν χρειασθεί, βλέπουμε.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο.
LAPTONAS έγραψε:
Και σε τι εμποδίζει ο ελληνισμός στο να διαβάζουμε την ερμηνεία της Εκκλησίας;
Η ελληνική γλώσσα δεν με εμποδίζει σε τίποτα. Άλλωστε σε αυτήν απολαμβάνουμε την διδασκαλία της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής, της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, χωρίς κανένα εμπόδιο. Απολαμβάνουμε δηλαδή το φως του ηλίου μη έχοντας ανάγκη τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα της ειδωλολατρίας, που γεννάνε αιρέσεις, οι οποίες γίνονται αιτία αναθεματισμού. Άλλωστε τι φως μπορούν να προσθέσουν αυτά τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα στο φως του ηλίου; Απολύτως τίποτα.
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…
Vassilis_1 έγραψε:
Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.
LAPTONAS έγραψε:
για να δούμε τι λένε:
H Eλληνική φιλοσοφία εν αυτή διέλαμψεν, ο δε Πλάτων…
Σημασία έχει τι λέει η Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Vassilis_1 έγραψε:Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.
LAPTONAS έγραψε:
αφού λοιπόν εσύ έχεις αναιρέσει όλες τις δυσκολίες…
Όχι φίλε LAPTONAS, δεν τις έχω αναιρέσει εγώ όλες τις δυσκολίες, αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία που ως “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15), μετέφερε από την Εβραϊκή έως την νεοελληνική το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης.

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

215
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: ...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...
Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
δεν έχω κανένα πρόβλημα να το συζητήσουμε στο ανάλογο νήμα...
Το αποσαφηνίσαμε εδώ. Αν χρειασθεί, βλέπουμε.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο.
LAPTONAS έγραψε:
Και σε τι εμποδίζει ο ελληνισμός στο να διαβάζουμε την ερμηνεία της Εκκλησίας;
Η ελληνική γλώσσα δεν με εμποδίζει σε τίποτα. Άλλωστε σε αυτήν απολαμβάνουμε την διδασκαλία της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής, της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, χωρίς κανένα εμπόδιο. Απολαμβάνουμε δηλαδή το φως του ηλίου μη έχοντας ανάγκη τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα της ειδωλολατρίας, που γεννάνε αιρέσεις, οι οποίες γίνονται αιτία αναθεματισμού. Άλλωστε τι φως μπορούν να προσθέσουν αυτά τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα στο φως του ηλίου; Απολύτως τίποτα.
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…
Vassilis_1 έγραψε:
Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.
LAPTONAS έγραψε:
για να δούμε τι λένε:
H Eλληνική φιλοσοφία εν αυτή διέλαμψεν, ο δε Πλάτων…
Σημασία έχει τι λέει η Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Vassilis_1 έγραψε:Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.
LAPTONAS έγραψε:
αφού λοιπόν εσύ έχεις αναιρέσει όλες τις δυσκολίες…
Όχι φίλε LAPTONAS, δεν τις έχω αναιρέσει εγώ όλες τις δυσκολίες, αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία που ως “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15), μετέφερε από την Εβραϊκή έως την νεοελληνική το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης.

Άγιος Νεκτάριος Ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία ἐγένετο τῇ Ἑλληνικῇ φυλῇ παιδαγωγὸς πρὸς κατανόησιν τῆς ἀποκαλυφθείσης ἀληθείας. Ὁ ἔρως πρὸς τὴν φιλοσοφίαν ἐγένετο ἔρως πρὸς τὸν χριστιανισμόν, καὶ ἡ φιλοσοφία ἀπέβη πίστις εἰς Χριστόν. Ὁ ἔρως ἄρα πρὸς τὴν ἀλήθειαν ὑπῆρξεν ὁ λόγος, δι᾿ ὃν ἡ Ἑλληνικὴ φυλὴ ἅμα τῇ ἐμφανίσει τῆς ἀποκαλυφθείσης ἀληθείας ἐγένετο ταύτης ἐραστὴς καὶ ὀπαδὸς καὶ ἐνεστερνίσθη καὶ ἐνεκολπώθη αὐτὴν καὶ τὸ αἷμα αὐτῆς ἀφειδῶς ὑπὲρ αὐτῆς ἐξέχεεν. Ἐπειδὴ λοιπὸν τοιαύτη ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία καὶ οὗτος ὁ λόγος, δι᾿ ὃν ἡ Ἑλληνικὴ φυλὴ πρώτη ἠσπάσθη τὸν χριστιανισμόν, διὰ τοῦτο ἔλαβον ὡς θέμα μελέτης τὴν Ἑλληνικὴν φιλοσοφίαν ὡς προπαιδείαν εἰς τὸν χριστιανισμόν, ὡς θέμα πολλῆς σπουδαιότητος διὰ τοὺς Ἕλληνας. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... VJN3l.dpuf

Κοσμάς ο Αιτωλός «Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».

Μέγας Βασίλειος Στὴν ἄλλη ζωή, θὰ φθάσουμε μὲ τὴν ἀρετή. Τὴν ἀρετή, ποὺ ἐξύμνησαν κι οἱ ποιητὲς κι οἱ πεζογράφοι, ἄλλα πιὸ πολὺ οἱ φιλόσοφοι. Ἔτσι, μεγαλύτερη προσοχὴ πρέπει νὰ δώσουμε στὰ συγγράμματα αὐτῶν τῶν τελευταίων. Δὲν εἶναι μικρὸ τὸ κέρδος, ὅταν οἱ ψυχὲς τῶν νέων συνηθίσουν καὶ κάνουν δική τους τὴν ἀρετή. Ὅσα ὁ ἄνθρωπος ἀφομοιώνει στὴν τρυφερὴ ἡλικία του, μένουν ἀσάλευτα. Γιατὶ ἡ ψυχὴ εἶναι ἀκόμα ἁπλὴ τότε καὶ ὅ, τι δέχεται, ἐντυπώνεται πολὺ βαθιὰ μέσα της. Τί ἄλλο τάχα σκέφθηκε ὁ Ἡσίοδος ἀπὸ τὸ νὰ προτρέψει τοὺς νέους στὴν ἀρετή, ὅταν φιλοτεχνοῦσε τοὺς στίχους του, ποὺ ὅλοι τους τραγουδοῦν; Σκέφθηκε ὅτι ὁ δρόμος τῆς ἀρετῆς εἶναι στὴν ἀρχὴ κακοτράχαλος καὶ δυσκολοδιάβατος κι ἀνηφορικός. Ὅτι τὸν κάνει κανεὶς μὲ πολὺ ἱδρώτα καὶ πολὺ κόπο. Ὅτι, γι᾿ αὐτὸν τὸν λόγο, δὲν μπορεῖ ὁ καθένας νὰ βάλει τὸ πόδι του σ᾿ αὐτὸν τὸν δρόμο, μὲ τὴν ἀποτομιὰ ποὺ δείχνει, κι οὔτε, ἂν τὸν περπατήσει, θὰ φθάσει εὔκολα στὴν κορφή. Ὅτι σὰν φθάσει ὅμως ἐκεῖ πάνω, βλέπει πῶς στὴν πραγματικότητα ἦταν ἕνας δρόμος ἴσιος, ὄμορφος, εὔκολος, καλοδιάβατος καὶ πιὸ εὐχάριστος ἀπὸ τὸν ἄλλο, ποὺ ὁδηγεῖ στὴν κακία καὶ ποὺ ὁ ἴδιος ποιητὴς εἶπε ὅτι μονομιᾶς μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸν διαβεῖ, γιατί βρίσκεται κοντά μας. Ἐγὼ τὸ πιστεύω: Ὁ Ἡσίοδος ἱστόρησε ὅλα αὐτὰ γιὰ νὰ μᾶς παροτρύνει στὴν ἀρετή, νὰ σπρώξει τὸν καθένα στὸ καλό, νὰ μᾶς κάνει νὰ μὴ τὸ βάλουμε κάτω μπροστὰ στοὺς κόπους καὶ νὰ μὴ σταματήσουμε πρὶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ δρόμου. Κι ὅποιος ἄλλος μὲ τέτοιο τρόπο τραγούδησε τὴν ἀρετή, ἂς γίνει ὁ λόγος του καλόδεχτος ἀπὸ μᾶς, μιὰ κι ὁδηγεῖ στὸν ἴδιο σκοπό.

Κλήμης ο Αλεξανδρεύς Ἰδοὺ ὁ Κλήμης τί λέγει περὶ τῆς ἑρμηνείας τῶν Ἱερῶν Γραφῶν ἐν τῇ Ἑλληνικῇ φωνῇ:

«Διὰ τοῦτο γὰρ Ἑλλήνων φωνῇ ἑρμηνεύθησαν αἱ Γραφαὶ ὡς μὴ πρόφασιν ἀγνοίας προβάλλεσθαι δυνηθῆναι ποτὲ αὐτούς, οἴους τὲ ὄντας ἐπακοῦσαι καὶ τῶν παρ᾿ ἡμῖν, ἣν μόνον ἐθελήσωσιν».

Ἐκ τούτων δηλοῦται ὅτι ὁ Κλήμης δέχεται θείαν πρόνοιαν προνοοῦσαν ὑπὲρ τῶν Ἑλλήνων ὅπως γνωρίσωσι τὴν ἀλήθειαν καὶ μὴ δι᾿ ἄγνοιαν τῆς Ἑβραϊκῆς γλώσσης ἁγνοήσωσι τὴν ἀποκαλυφθεῖσαν ἀλήθειαν καὶ πλανηθῶσι τῆς εὐθείας της ἀγούσης εἰς τὴν ἑαυτῶν ἀποστολήν. Πρὸς τὴν γνώμην ταύτην καὶ ἡμεῖς συντασσόμεθα· καὶ ἀληθῶς, δύναταί τις νὰ ἐρωτήση· διατὶ Ἑλληνιστὶ νὰ γραφῶσιν αἱ Γραφαὶ καὶ οὐχὶ Ῥωμαϊστί; ἢ ἐν ἄλλῃ τινὶ γλώσσῃ; Ἡ θεία πρόνοια ὑπὲρ αὐτοῦ πάντως ἔσχε λόγον τὴν ἐκλογὴν τοῦ Ἑλλην. ἔθνους ἀπὸ τῆς ἐμφανίσεώς του διὰ τὸν χριστιανισμόν. Πάντως τὸ Ἑλλην. ἔθνος εἶχε κληθῆ ἵνα ἐργασθῇ ὑπὲρ τοῦ χριστιανισμοῦ καὶ διὰ τοῦτο ἡ ὑπὲρ αὐτοῦ πρόνοια πρὸς γνῶσιν τῆς ἀποκαλυφθείσης ἀληθείας διὰ τὲ τῆς φιλοσοφίας καὶ τῆς Ἀποκαλύψεως· ἤδη δυνάμεθα νὰ εἴπωμεν ὅτι ἡ φιλοσοφία ἐποδηγέτει τὸ Ἑλληνικὸν εἰς Χριστὸν ὅπως ἀναδείξῃ αὐτὸ κατάλληλον ὄργανον πρὸς διάδοσιν τῶν θείων αὐτοῦ ἀρχῶν.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

216
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: ...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...
Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
δεν έχω κανένα πρόβλημα να το συζητήσουμε στο ανάλογο νήμα...
Το αποσαφηνίσαμε εδώ. Αν χρειασθεί, βλέπουμε.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο.
LAPTONAS έγραψε:
Και σε τι εμποδίζει ο ελληνισμός στο να διαβάζουμε την ερμηνεία της Εκκλησίας;
Η ελληνική γλώσσα δεν με εμποδίζει σε τίποτα. Άλλωστε σε αυτήν απολαμβάνουμε την διδασκαλία της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής, της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, χωρίς κανένα εμπόδιο. Απολαμβάνουμε δηλαδή το φως του ηλίου μη έχοντας ανάγκη τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα της ειδωλολατρίας, που γεννάνε αιρέσεις, οι οποίες γίνονται αιτία αναθεματισμού. Άλλωστε τι φως μπορούν να προσθέσουν αυτά τα μισοσβησμένα σπαρματσέτα στο φως του ηλίου; Απολύτως τίποτα.
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…
Vassilis_1 έγραψε:
Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.
LAPTONAS έγραψε:
για να δούμε τι λένε:
H Eλληνική φιλοσοφία εν αυτή διέλαμψεν, ο δε Πλάτων…
Σημασία έχει τι λέει η Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Vassilis_1 έγραψε:Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.
LAPTONAS έγραψε:
αφού λοιπόν εσύ έχεις αναιρέσει όλες τις δυσκολίες…
Όχι φίλε LAPTONAS, δεν τις έχω αναιρέσει εγώ όλες τις δυσκολίες, αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία που ως “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15), μετέφερε από την Εβραϊκή έως την νεοελληνική το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης.
.............
Κλήμης ο Αλεξανδρεύς Ἰδοὺ ὁ Κλήμης τί λέγει περὶ τῆς ἑρμηνείας τῶν Ἱερῶν Γραφῶν ἐν τῇ Ἑλληνικῇ φωνῇ:

«Διὰ τοῦτο γὰρ Ἑλλήνων φωνῇ ἑρμηνεύθησαν αἱ Γραφαὶ ὡς μὴ πρόφασιν ἀγνοίας προβάλλεσθαι δυνηθῆναι ποτὲ αὐτούς, οἴους τὲ ὄντας ἐπακοῦσαι καὶ τῶν παρ᾿ ἡμῖν, ἣν μόνον ἐθελήσωσιν»...
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/t ... llenes.htm

Ο ἱερὸς πατὴρ Κλήμης ὁ Ἀλεξανδρεὺς λέει και αυτά:
Ἡ ὑπὸ τῆς ἱστορίας μαρτυρουμένη ἀδυναμία καὶ ἀνικανότης πρὸς ἠθικοποίησιν τῆς ἀνθρωπότητος καὶ πρὸς ἱκανοποίησιν τῶν ἀκορέστων πόθων τῆς καρδίας καὶ τῶν ἀπαιτήσεων τοῦ νοῦ, δεικνύει τὸ ἀνεπαρκές της φιλοσοφίας πρὸς τὸ μέγα ἔργον τοῦ φωτισμοῦ καὶ τῆς διαπλάσεως τῆς ἀνθρωπότητος. Ἡ ἀνθρωπότης ἐζήτει θείαν ἀποκάλυψιν ὅπως μάθη τὴν ἀλήθειαν καὶ βεβαιωθῆ καὶ πεισθῆ· ἡ ἀνθρωπότης ἐδεῖτο θείου διαπλάστου· ἡ δὲ φιλοσοφία ἐστερεῖτο τούτων. Ἡ ἀνθρωπότης εὖρεν ταῦτα ἐν τῷ χριστιανισμῷ…
Ώστε η ιστορία δεικνύει το ανεπαρκές της φιλοσοφίας προς το μέγα έργο τού φωτισμού και της διαπλάσεως της ανθρωπότητας. Πράγματι η ανθρωπότητα φωτίζεται μόνο δια του Χριστιανισμού.

Εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 811#p72811
έχουν αναφερθεί οι απόψεις Αγίων που δεν είναι καθόλου ευχάριστες για την αρχαιοελληνική παιδεία. Ας παρατεθεί μια χαρακτηριστική άποψη:
Άγιος Ι. Δαμασκηνός:
«Περί Αιρέσεων» βιβλίου αυτού (Migne 94, 680 κ. ε.) κατατάσσει εις τας αιρέσεις τα Ελληνικά φιλοσοφήματα, αλλά και εν τω Β΄ Λόγω αυτού περί ιερών Εικόνων, λέγει, ότι περιπτυσσόμεθα και ασπαζόμεθα «πάσαν την Παλαιάν και Καινήν Διαθήκην, τους τε λόγους των Αγίων και εγκρίτων Πατέρων. Την δε αισχράν και μυσαράν και ακάθαρτον γραφήν την καταράτων Μανιχαίων τε και Ελλήνων και των λοιπών αιρέσεων, ως ψευδή και μάταια περιέχουσαν και προς δόξαν του διαβόλου και των δαιμόνων αυτού και χαράν αυτών εφευρεθείσαν, αποπτύομεν και αποβαλλόμεθα, καίτοι γε και όνομα Θεού περιέχουσαν» (Migne 94, 1293).
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron