Re: Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

226
Δεν είπα οτι ξέφυγαν δογματικά,είπα οτι ελάχιστοι κατά την γνώμη μου,καταφέρονται κατά του αρχαιοελληνισμού.

Δεν πιστεύω οτι ο Χριστιανισμός όπως είπες,άλλωστε περιορίζεται στα όρια ενός κράτος ή μιας πολιτικής ηγεσίας.


Συμφωνώ μαζί σου,αλλά θα το πάω παρακάτω,ποτέ δεν υπήρξαμε ελεύθερο κράτος,κάτι πήγε να γίνει με τον Καποδίστρια,αλλά το σταμάτησαν γρήγορα.
Αυτό δεν νομίζω οτι έχει σχέση με την πίστη κάποιου,αλλά με την εκμάθηση της ιστορίας του.

Η ελευθερία,η δημοκρατία,το έθνος, είναι έννοιες που έχουν διαστρεβλωθεί.

Σαν Χριστιανούς θα έπρεπε κανονικά να μας ενδιαφέρει και αυτό το κομμάτι,γιατί αφορά την πατρίδα μας και γιατί δεν συνάδει ο χριστιανισμός με πνευματική και ψυχολογική υποδούλωση , αλλά στο σύνολο οι περισσότεροι δεν ξέρουμε καν τι θα πει να είσαι Χριστιανός,πόσο μάλλον ελεύθερος πολίτης.

Αμα κατανοούσαμε τι θα πει Χριστιανός ,θα γινόμασταν και ελεύθεροι πολίτες ή τουλάχιστον θα αγωνιζόμασταν.

Re: Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

227
grecko έγραψε:Δεν είπα οτι ξέφυγαν δογματικά,είπα οτι ελάχιστοι κατά την γνώμη μου,καταφέρονται κατά του αρχαιοελληνισμού.

Δεν πιστεύω οτι ο Χριστιανισμός όπως είπες,άλλωστε περιορίζεται στα όρια ενός κράτος ή μιας πολιτικής ηγεσίας.


Συμφωνώ μαζί σου,αλλά θα το πάω παρακάτω,ποτέ δεν υπήρξαμε ελεύθερο κράτος,κάτι πήγε να γίνει με τον Καποδίστρια,αλλά το σταμάτησαν γρήγορα.
Αυτό δεν νομίζω οτι έχει σχέση με την πίστη κάποιου,αλλά με την εκμάθηση της ιστορίας του.

Η ελευθερία,η δημοκρατία,το έθνος, είναι έννοιες που έχουν διαστρεβλωθεί.

Σαν Χριστιανούς θα έπρεπε κανονικά να μας ενδιαφέρει και αυτό το κομμάτι,γιατί αφορά την πατρίδα μας και γιατί δεν συνάδει ο χριστιανισμός με πνευματική και ψυχολογική υποδούλωση , αλλά στο σύνολο οι περισσότεροι δεν ξέρουμε καν τι θα πει να είσαι Χριστιανός,πόσο μάλλον ελεύθερος πολίτης.

Αμα κατανοούσαμε τι θα πει Χριστιανός ,θα γινόμασταν και ελεύθεροι πολίτες ή τουλάχιστον θα αγωνιζόμασταν.
Αυτό ακριβώς λέω αγαπητέ grecko, μας αλλοιώσανε και δεν πήραμε χαμπάρι ή καλύτερα, τα προσωπικά συμφέροντα που μας πετάει το σύστημα ως δώλομα, δεν μας αφήνει να το δούμε, δεν μας αφήνει λοιπόν να φιλοσοφίσουμε όπως το εκφράζεται ο Λάπτονας!

Το ''κράτος'' που ανέφερα δεν το εννοούσα κυριολεκτικά αλλά σαν έθνος!

Re: Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

228
Αφορισμοί τως διαφωτιστών μασόνων απο τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε'
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE% ... F.89.CE.BD
Επανάσταση των Ελλήνων

Στη διάρκεια της τρίτης αυτού πατριαρχίας ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση του 1821, που υπήρξε η κρισιμότερη περίοδος του Πατριαρχείου από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης.

Είναι γεγονός ότι πολύ πριν του έτους αυτού, οι Φιλικοί πολλές φορές χρησιμοποίησαν το όνομα του Πατριάρχη όπως και του Τσάρου ζητώντας έτσι κάποια ηθική συνδρομή αλλά και για το ηθικό των μυημένων. Προκειμένου μάλιστα να αποφύγουν τις υποψίες της Υψηλής Πύλης διακήρυσσαν ότι οι Πελοποννήσιοι που βρίσκονταν στο Ιάσιο αποφάσισαν να ιδρύσουν στη Πελοπόννησο Μεγάλη Σχολή, για την οποία και ο πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ είχε αποστείλει πολλές επιστολές προς οποιονδήποτε προύχοντα που θα μπορούσε να συνεισφέρει. Υπό το όνομα όμως της Σχολής οι Φιλικοί εννοούσαν την αναμενόμενη επανάσταση.

Στις 30 Ιουλίου του 1819 σε επιστολή του προς τον ηγεμόνα της Μάνης Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, ο Γρηγόριος Ε΄ κάνοντας μνεία περί της Σχολής αυτής αποκαλύπτει την επ´ αυτής έννοια των Φιλικών. Εξ αυτού του γράμματος αποφάσισε στη συνέχεια ο Μαυρομιχάλης να συμμετάσχει στον Αγώνα με όλους τους οπλαρχηγούς της Μάνης. Αλήθεια πάντως είναι ότι με τις επιστολές εκείνες η Φιλική Εταιρεία είχε ενισχυθεί και οικονομικά και αριθμητικά με εγγραφή νέων μελών όπως και πολλών κληρικών. Αλλά και άλλοι εγκύκλιοι που αφορούσαν την «Κιβωτό του Ελέους» οι Φιλικοί τις χρησιμοποίησαν κατάλληλα.

Ο πατριάρχης δεν εκδήλωσε ποτέ δημόσια τη θέση του απέναντι στη Φιλική Εταιρεία αλλά ούτε και οι επιστολές που έστελνε την εποχή εκείνη θα μπορούσαν να γίνουν ευρύτερα γνωστές ακόμα και στους μυημένους. Ο ίδιος μάλιστα φέρεται να δήλωνε «Γνωρίζων, ...δεν ήθελον γίνει προδότης του έθνους μου. Αλλά δια τούτο δεν θέλω να γνωρίζω τίποτε εκ των πολιτικών, δια να μη γίνω επίορκος, ή ψεύστης, εαν εξεταζόμενος ηρνούμην». Πολλοί όμως, εκτός των κατακριτών του, ήταν και εκείνοι που θεωρούσαν ότι ενεργούσε με ιδιαίτερα μεγάλη περίσκεψη απέναντι στον Σουλτάνο.

Τον Απρίλιο του 1820 τον πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄ επισκέφθηκε στην Κωνσταντινούπολη ο διερχόμενος από εκεί για την Αγία Πετρούπολη Ιωάννης Παπαρρηγόπουλος ο οποίος και του επέδωσε επιστολή του Παλαιών Πατρών Γερμανού που ρωτούσε «Τι πρέπει να κάμουν και πως πρέπει να φερθούν». Ο Γρηγόριος φέρεται να είπε στον κομιστή «Περιττόν να μας ζητούν συμβουλή δια πράγματα τα οποία γνωρίζουν. Χρεωστούμεν να ποιμαίνωμεν καλώς τα ποίμνιά μας και χρείας τυχούσης να κάμωμε όπως έκαμεν ο Ιησούς δι΄ ημάς δια να μας σώσει». Παράλληλα έδωσε και επιστολή προς τον πρίγκιπα Αλέξανδρο Υψηλάντη στην οποία επαναλάμβανε τη λέξη «φρόνησις, φρόνησις, φρόνησις». Σε άλλη δε επιστολή προς Ιωάννη Ζωσιμά έγραφε «βοήθεια, βοήθεια, βοήθεια».

Αμφότεροι όμως έχοντας παρεξηγήσει τις λέξεις διαμήνυσαν δια του Παπαρρηγόπουλου που επανέκαμψε στην Πόλη, ο μεν Υψηλάντης ότι υπάρχει έτοιμο πλοίο για να μεταφέρει τον Πατριάρχη στην Οδησσό ή Πελοπόννησο, ο δε Ζωσιμάς ότι αποστέλλει χρήματα για την φυγή του πατριάρχη. Τότε ο Γρηγόριος εξήγησε ότι με τις συνθηματικές λέξεις ήθελε να επιστήσει την προσοχή των Φιλικών, για δε τα χρήματα του Ζωσιμά θα δοθούν στον Αγώνα, όσο για το πλοίο μόνο νεκρόν θα μπορούσε να τον μεταφέρει αλλαχού.

Θα μπορούσε όμως να είχε φύγει όπως τον παρακάλεσε και ο Παπαρρηγόπουλος. Μάλιστα όταν ο Παπαρρηγόπουλος τον ενημέρωσε ότι πολύ σύντομα θα ξεσπούσε η επανάσταση, ο πατριάρχης φέρεται να δήλωσε ότι ήταν φρονιμότερο να περιμένουν ένα ρωσοτουρκικό πόλεμο προσθέτοντας «Λυπούμαι, μήπως η πατρίς πάθει όσα έπαθε και άλλοτε». Κατά τον πατριάρχη η επανάσταση έπρεπε να ξεκινούσε αργότερα μετά την καταστροφή του Αλή πασά και μάλιστα από την Πελοπόννησο και όχι από την Μολδοβλαχία.

Μετά την εκδήλωση της επανάστασης του Υψηλάντη στη Βλαχία, άρχισαν μαζικές διώξεις κατά των χριστιανών της Κωνσταντινούπολης, με σφαγές και φυλακίσεις. Μεταξύ των άλλων φυλακίστηκαν ή εκτελέστηκαν πολλοί επίσκοποι, όπως ο Εφέσου Διονύσιος Καλλιάρχης που απαγχονίστηκε πρώτος «κατά την οδόν ιχθυοπωλείου (Μπαλούκ-παζάρ)» (Φιλήμων, Β', σ. 114), φυλακίστηκαν οι Νικομηδείας Αθανάσιος και Δέρκων Γρηγόριος, ο Αγχιάλης Ευγένιος, ενώ ο Σουλτάνος διέτασε τον Πατριάρχη να στείλει και άλλους για φυλάκιση.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες ο Πατριάρχης, επικεφαλής συνόδου αρχιερέων και λαϊκών, αναγκάστηκαν να εκδώσουν δύο αφορισμούς. Αυτοί υπογράφονται από 21 αρχιερείς του Πατριαρχείου, αλλά στην σύνοδο που έλαβε την απόφαση συμμετείχαν και λαϊκοί προύχοντες της Κωνσταντινούπολης, όπως ο πρώην ηγεμόνας της Βλαχίας Σκαρλάτος Καλλιμάχης, ο μεγάλος διερμηνέας της Πύλης Κων. Μουρούζης, ο διερμηνέας του στόλου Νικ. Μουρούζης (αδελφός του Κ. Μουρούζη), ηγέτες των συντεχνιών κ.ά., συνολικώς 72 άτομα. Οι μεν λαϊκοί αποφάσισαν να υποβάλουν αναφορά αποκήρυξης της επανάστασης και δήλωση υποταγής με αναφορές στην «συνήθη καλοκαγαθία του σουλτάνου», οι δε ιερωμένοι να συνθέσουν την πράξη αφορισμού (Φιλήμων, τ. Β', σ. 112). Δεν είναι ακριβώς γνωστές οι ημερομηνίες που υπεγράφησαν οι αφορισμοί. Ιστορικοί αναφέρουν την «Ε' Κυριακή των Νηστειών 23 Μαρτίου» (Φιλήμων, Ζ. Μαθάς, Χρυσ. Παπαδόπουλος, Εκδοτική Αθηνών κ.ά.), όμως η 23 Μαρτίου δεν ήταν Κυριακή αλλά Τετάρτη, ενώ Κυριακή ήταν η 20 και 27 Μαρτίου. Ο Θ. Σιμόπουλος προσδιορίζει την ημερομηνία στις 20 Μαρτίου (Σιμόπουλος, Α', σ. 123). Κατά τον Γ. Γεωργαντζή που μελέτησε τις λεπτομέρειες της υπόθεσης, είναι πιθανό ότι πρώτα, στις 20 ή 23 Μαρτίου, υπεγράφη ο αφορισμός (για την ακρίβεια «απανταχούσα») προς τον επίσκοπο Ουγγροβλαχίας με τον οποίο αφορίζεται ο Αλ. Υψηλάντης και ο Σούτσος και συνιστάται στους εκεί χριστιανούς να μην επαναστατήσουν. Έτσι η πατριαρχική σύνοδος προσπάθησε ώστε το κείμενο να έχει τοπικό χαρακτήρα. Ο πρώτος αυτός αφορισμός συνοδεύεται από διαβιβαστική πατριαρχική επιστολή την οποία μη ειδικοί εκλαμβάνουν ως διπλό αφορισμό. Όμως οι οθωμανικές αρχές, αφού επέβαλαν στον Πατριάρχη την έκδοση των εν λόγω αφορισμών, είχαν τοποθετήσει στο περιβάλλον του τουρκοκρητικούς που γνώριζαν την ελληνική γλώσσα ώστε να παρακολουθούν τις εργασίες των συνόδων και τα κείμενα. Φαίνεται ότι ο πρώτος αφορισμός που περιοριζόταν στην επαρχία της Ουγγροβλαχίας δεν ικανοποιούσε τον Σουλτάνο και τον σεϊχουλισλάμ, οι οποίοι επέβαλαν και δεύτερο αφορισμό που να περιλαμβάνει όλους τους χριστιανούς της Αυτοκρατορίας. Εκτιμάται ότι ο δεύτερος αυτό αφορισμός εκδόθηκε την Κυριακή 27 Μαρτίου. Εξέταση του κειμένου του δεύτερου αφορισμού υποδεικνύει ότι έγινε προσπάθεια ώστε το δεύτερο κείμενο να είναι διπλωματικό και να αφήνει κενά ως προς την θεολογική ερμηνεία του. Για παράδειγμα, δεν επαναλαμβάνει τις κατάρες του πρώτου, και ενώ στον πρώτο αφορισμό αναφέρεται «αφωρισμένοι υπάρχουσι», στο δεύτερο η έγκλιση γίνεται ευκτική μέλλοντος «αφωρισμένοι υπάρχειεν».[4]

Ο πρώτος αφορισμός, που «Ὑπεγράφη συνοδικῶς ἐπὶ τῆς ἁγίας Τραπέζης»[5], είχε σαν αποτέλεσμα να σημάνει το τελειωτικό χτύπημα στην εκστρατεία του Αλέξανδρου Υψηλάντη στις Ηγεμονίες[6] Ο ίδιος όμως ο Υψηλάντης καθησύχαζε με επιστολή του της 29ης Ιανουαρίου τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ότι «ο μεν Πατριάρχης βιαζόμενος παρά της Πόρτας σας στέλλει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρτα, εσείς όμως να τα θεωρείτε ταύτα ως άκυρα, καθότι γίνονται με βία και δυναστείαν και άνευ θελήσεως του πατριάρχου»[7].

Σύμφωνα με τον Τάκη Κανδηλώρο, βιογράφο του Πατριάρχη, ο Γρηγόριος «ως αντιπρόσωπος του Χριστού ουδέποτε έπρεπεν να υπογράψει έγγραφον εις το οποίον δεν επίστευεν. Αλλ' ως αρχηγός κινδυνεύοντος έθνους ώφειλε να στέρξει μέτρον, όπερ έστω και προσωρινώς έσωζε τους ανίσχυρους και εμπεπιστευμένους αυτώ πληθυσμούς εκ της σφαγής» και έδρασε εκβιαζόμενος.[8] Σύγχρονος ιστοριογράφος χαρακτηρίζει τον αφορισμό ως «μνημείο της εκκλησιαστικής γλώσσας που είχε φιλοτεχνήσει η Ανατολική Ορθόδοξος Εκκλησία τους αιώνες της τουρκικής κυριαρχίας» και τον ερμηνεύει στο συγκείμενο της αναγνώρισης από την Εκκλησία της νομιμότητας του καθεστώτος του Σουλτάνου, του οποίου αποτελούσε οργανικό τμήμα, και της εναντίωσης στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του εθνικού κινήματος των Ελλήνων.[9].

Σε επιστολή του προς τον επίσκοπο Σαλώνων Ησαΐα της 28ης Δεκεμβρίου 1820 έγραφε: «...Κρυφά υπερασπίζου αυτόν (σσ. Η του Παπανδρέου πράξις πατριωτική), εν φανερόν δε άγνοια υποκρίνου, έστι δε ότε και επίκρινε τοις θεοσεβέσι αδελφοίς και αλλοφύλοις ιδία. Πράυνον βεζύρην λόγοις και υποσχέσεσιν αλλά μη παραδοθήτω εις λέοντος στόμα. Άσπασον συν ταις εμαίς ευχαίς τους ανδρείους αδελφούς, προτρέπον εις κρυψίνοιαν δια τον φόβον των Ιουδαίων».[10] Σώζονται επίσης και επιστολές του του Μαρτίου 1821 προς τους επισκόπους Βλαχίας, Παλαιών Πατρών Γερμανό, Τριπόλεως και Αμυκλών Δανιήλ στις οποίες τους παρότρυνε να συνεχίσουν την πολιτική «ειλικρινούς ευπειθείας και υποταγής [...] εις την κραταιάν βασιλείαν».[11]

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

229
Μια επισήμανση,αν επιτρέπετε,οι κληρικοί θα γίνουν ασεβείς,όχι η εκκλησία.

Η Ορθόδοξη εκκλησία δεν αποτελείται απο τους κληρικούς των τελευταίων ετών.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

230
dominique έγραψε:Μια επισήμανση,αν επιτρέπετε,οι κληρικοί θα γίνουν ασεβείς,όχι η εκκλησία.

Η Ορθόδοξη εκκλησία δεν αποτελείται απο τους κληρικούς των τελευταίων ετών.
Ούτε όμως παγιώνεται η σημερινή κατάσταση για το μέλλον σαν σωστή! Αυτή θα την κρίνη το μέλλον!

Re: Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

231
aetos64 έγραψε:
grecko έγραψε:Ξεφύγαμε απο το θέμα,οπότε συνεχίζω εδω.
Άν πράγματι τα πιστεύεις αυτά φίλε grecko γιατί πέρασες την ακόλουθη ανάρτηση στο ''ντούκου'' :blue :blue :blue

viewtopic.php?p=74692#p74692




Ωραία, τώρα που σου την επισήμανα, ελπίζω να την λαμβάνεις υπόψην σου σε τοποθετήσεις που κάνεις!
Τι να λάβω υπόψη αδελφέ;
Αν θες εξήγησε μου.
Είπες στο άλλο νήμα πως αυτοί οι χριστιανοί που ξέφυγαν δογματικά είναι μετρημένοι στα δάχτυλα.
Άν πράγματι είναι έτσι, πως εφόσον είναι πράγματι ορθόδοξοι δεν κατάλαβαν πως το νεοελληνικό κράτος ιδρύθηκε και ελέγχεται πλήρως απο του Διαφωτηστές μασόνους και δεν υφίστατε πλέον και είναι μιά παραλλαγή ώστε να μην αντιδρά το ελληνοχριστιανικό στοιχείο;

LAPTONAS έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Πως διακρίνουμε αν ήμαστε φωτισμένοι με την θεία χάρη ή από ενέργεια κακή

Άπόκρισις: τα της χάριτος χαράν έχει, είρήνην, άγάπην έχει, άλήθειαν έχει


https://books.google.gr/books?id=wl_b7d ... ..&f=false

Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

232
dominique έγραψε:Μια επισήμανση,αν επιτρέπετε,οι κληρικοί θα γίνουν ασεβείς,όχι η εκκλησία.

Η Ορθόδοξη εκκλησία δεν αποτελείται απο τους κληρικούς των τελευταίων ετών.
Η Ορθόδοξη εκκλησία των τελευταίων ετών όμως είναι που θα γίνει ασεβέστερη λόγω των κληρικών και θα παρασύρει και το υπόλοιπο ποίμνιο στο ψεύδος και στο σκοτάδι.

Ας μας πει λοιπόν ο Βασίλης από ποια εκκλησία ΜΟΝΟ πρέπει να παίρνουμε κατευθύνσεις :
Vassilis_1 έγραψε: Αγαπητέ LAPTONAS, το πιο πάνω κείμενο που εμπεριέχει τη δραστηριότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, από την οποία και ΜΟΝΟ, παίρνουμε κατευθύνσεις, είναι σαφέστατο. Και τα σχόλιά μου απηχούν με ακρίβεια το παραγόμενο συμπέρασμα από το κείμενο αυτό.
γιατί αν εννοεί την εκκλησία που μεσολάβησε από την Α' οικουμενική σύνοδο ως σήμερα τότε το επιχείρημα του είναι εντελώς χαζό και ανιστόρητο . Αφού η εκκλησία σε ολόκληρο το Βυζάντιο χρησιμοποιούσε την Κλασσική Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία και ουδέποτε έδωσε αντίθετες κατευθύνεις όπως ισχυρίζεται. Ουδέποτε απαγορεύτηκε στο σύνολο της και ουδέποτε καταδικάστηκε στο σύνολο της η Ελληνική Παιδεία αλλά αντιθέτως έγινε εργαλείο πνευματικό στα χέρια των Πατέρων.

Κάτι που στις μέρες της αποστασίας θα αντιστραφεί, δηλαδή οι άνθρωποι θα πέσουν σε πνευματικό σκοτάδι, ακριβώς γιατί δεν θα υπάρχει η αρετή της φιλοσοφίας. Αυτό λοιπόν θα γίνει από μέσα από την "εκκλησία". Ας μας πει λοιπόν από ποια εκκλησία "ΜΟΝΟ" πρέπει να παίρνουμε κατευθύνσεις....
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

233
grecko έγραψε: Σαν Χριστιανούς θα έπρεπε κανονικά να μας ενδιαφέρει και αυτό το κομμάτι,γιατί αφορά την πατρίδα μας και γιατί δεν συνάδει ο χριστιανισμός με πνευματική και ψυχολογική υποδούλωση , αλλά στο σύνολο οι περισσότεροι δεν ξέρουμε καν τι θα πει να είσαι Χριστιανός,πόσο μάλλον ελεύθερος πολίτης.
και πως θα μάθετε τι θα πει χριστιανός όταν δεν έχετε τα βασικά πνευματικά εργαλεία για να σκεφτείτε ; (μιλώ σε β' πληθυντικό γιατί μιλάς σε α'). Ορίστε τι λέει ο Άγιος Νεκτάριος σε χειροπιαστή συζήτηση : http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=16306

Δες τι λέει ο Άγιος Νεκτάριος, δες τι λέει και ο "εκπρόσωπος" της "Εκκλησίας" ο Βασίλης. Τη γνώμη σου δεν την είδα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron