Ημερομηνία : 11 Δεκ 2018, 19:22


Πρόσφατα Θέματα

Tελευταία άρθρα του blog


Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 259 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Νοέμ 2014, 10:33 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 13 Απρ 2010, 00:31
Δημοσ.: 2172
Thanks:
Thanked:
time στο post
grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Κι εμένα με συγχωρείς φίλε grecko αλλά παρέθεσα το αρθράκι επειδή κάποια σημεία του τα βρήκα ενδιαφέροντα. Δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι ασπάζομαι όλα όσα λέει, και πιστεύω ότι δεν κινδυνεύω να παραπλανηθώ από το προσωπικό σκεπτικό και τα πιστεύω κάποιου ανώνυμου αρθρογράφου του διαδικτύου. Τώρα αν υπάρχουν ανάμεσα στους χρήστες του ίντερνετ άτομα που δεν χρησιμοποιούν στοιχειώδη κριτική ικανότητα και λογική ώστε να μην "παρασύρονται" από διάφορα αναπόδεικτα άρθρα και απόψεις σε βαθμό που να "κινδυνεύουν", ε αυτοί θα το τρώγανε το κεφάλι τους ούτως ή άλλως. Δεν θα φταίει κανένα αρθράκι γι αυτό, να είσαι σίγουρος.

Πολύ ωραία αδερφέ.Αλλά για να κατανοήσεις το σκεπτικό μου,εφόσον δεν συμφωνείς με όλο το άρθρο πιο σωστό δεν θα ήταν να το ανέφερες;Αν εγω για παράδειγμα παρουσιάζα ένα άρθρο ενός μασώνου επειδή έχει κάποια στοιχεία,ενώ διαφωνούσα με το υπόλοιπο και δεν το ανέφερα,δεν θα σκεφτόσουνα εσυ οτι προπαγανδίζω υπερ της μασωνίας;Δεν θα είχα την ευθύνη της μη αναφοράς της διαφωνίας μου;

Eντάξει φίλε μου, το καλύτερο θα ήταν να το είχα διευκρινίσει, σαφώς. Καμιά φορά δεν υπάρχει χρόνος όμως να γράψει κανείς. Όμως σωστό είναι αυτό που είπες, άλλη φορά θα φροντίζω καλύτερα.

grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Καταπίνουμε την κάμηλον όμως, και διϋλίζουμε τον κώνωπα.


Δεν είναι θέμα διύλησης του κώνωπος,είναι θέμα παραπληροφόρησης του άρθρου.Νομίζω πως παρεξήγησες.Το άρθρο αναφέρει για τις Σίβυλλες.Ο συγκεκριμένος χρησμός δεν αφορά τις Σίβυλλες.

Ο συγκεκριμένος χρησμός περιλαμβάνεται ΚΑΙ αυτός στο έργο του Μ.Αθανασίου

Παράθεση:
Έτερος χρησμός Απόλλωνος εν Δελφοίς, εν ω και ερώτησίς τις βασιλέως Ιάσωνος, ότε εκτίζετο ο ναός του Απόλλωνος εις το Πύθιον εις το Άργος Είς με βιάζεται ουράνιος φως και ο παθών θεός εστιν και ου θεότης έπαθεν άμφω γαρ βροτός ομώς και άβροτος, ο αυτός θεός ή και ανήρ , πάντα φέρων παρά πατρός, έχων δε της μητρός άπαντα, πατρός δε ζώων αλκήν, μητρός δε θνητής σταυρόν, τάφον, ύβριν αλίτην του και από βλεφάρων ποτέ χεύατο δάκρυα θερμά. Ος πέντε χιλιάδας εκ πέντε πυρών κορέσατο, θελητήν άβροτος αλκήν. Χριστός ομώς θεός εστιν, εν ξύλω τανύσθη, ος θάνεν, ος ετάφη, εις πόλον ώρτο.
Βίβλος αύτη τετέλεσθαι.».

Κοίτα φίλε μου, νομίζω ότι το σημαντικό είναι ότι έχουμε να κάνουμε με χρησμό που δόθηκε στους Δελφούς από τον Απόλλωνα.
Δεν δίνει ο...Άγιος Αθανάσιος τους χρησμούς, έτσι δεν είναι; Απλά τους καταγράφει στο έργο του. Τώρα αν δεν είναι των Σιβυλλών, μικρή σημασία έχει κατά τη γνώμη μου. Στους Δελφούς πάντως χρησμούς δίνανε οι ιέρειες του Απόλλωνα, δεν είναι έτσι;
Επίσης πρόσεξε πως παραφράσεις και παραπληροφόρηση υπάρχει και σ αυτά που παρέθεσες: Το έχω σημειώσει με κόκκινο στο κείμενό σου. Το σωστό είναι "εμός" (ο δικός μου) όχι "ομώς" (που δεν βγάζει νόημα).
Άρα η παραπληροφόρηση ελοχεύει παντού, και πρέπει οπωσδήποτε να είμαστε πάντα προσεκτικοί και να διασταυρώνουμε τα στοιχεία που βρίσκουμε.


grecko έγραψε:
Το αν είναι αυθεντικοί οι χρησμοί,δεν είναι κάτι που μπορώ να πώ εγω,αλλά αν είναι αυθεντικοί ο Θεός είχε τους λόγους Του να κάνει Αυτός και οχι ο "θεός" Απολλών αυτές τις αποκαλύψεις για να προετοιμάσει τα έθνη για την παρουσία Του.

Το μείζον είναι ότι ο Άγιος Αθανάσιος αναφέρει χρησμούς των Δελφών. Αυτό δεν είναι τυχαίο πιστεύω. Η λογική λέει ότι εάν ο Άγιος πίστευε ότι όλοι οι αρχαίοι χρησμοί και γενικώς το αρχαίο ιερατείο προέρχονταν και κατευθύνονταν από δαιμόνια, (δηλαδή το διάβολο ουσιαστικά) όπως πιστεύουν σήμερα οι περισσότεροι, δε θα τα έγραφε αυτά στο έργο του. Ή τουλάχιστον θα ανέφερε κάτι επ' αυτού ώστε να προφυλάξει το ποίμνιο.
Φυσικά και ο Θεός πιστώνεται τις αποκαλύψεις. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Μήπως όμως κάποιες φορές "χρησιμοποιούσε" και κάποιους "θεούς" (προφήτες κατά κάποιον τρόπο) των αρχαίων Ελλήνων ως αγγελιοφόρους Του; Μήπως κάποιες φορές ο Απόλλων (όπως και οι ιέρειες) είναι ένα τέτοιο παράδειγμα;
grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Αυτά λέει, τα είπε ο Απόλλωνας στους Σοφούς! Και το λέει ποιος; Ο Μέγας Αθανάσιος! Δε λέει πουθενά για Σίβυλλες βέβαια, αλλά αυτό είναι το θέμα; Λέει για τον ίδιο των Απόλλωνα! Ο Άγιος!
Τα συμπεράσματα εκάστου, δικά του.


Οχι ο "θεος" Απολλών στους σοφούς, κάποιος σοφός εν ονόματι Απόλλων τα είπε στους σοφούς Τιτάν, Βίας, Σόλων, Χίλων, Θουκυδίδης, Μένανδρος και Πλάτων.

Για να κατανοήσεις πλήρως το σκεπτικό μου και να τα πώ ξεκάθαρα.Ο συγγραφέας κατά την γνώμη μου παραπληροφορεί υπερ των Σιβύλλων με λάθος στοιχεία.Μπορεί για άλλους να είναι επουσιώδες ,αλλά για μένα είναι σημαντικό να στεκόμαστε στην έρευνα σε στέρεη βάση για μην βγαίνουν και συμπεράσματα όπως λέει ο συγγραφέας γιατί τα βιβλία των Σιβύλλων δεν διαβάζονται απο τους Χριστιανούς ως ιερά βιβλία!!!

Πιθανότατα έχεις δίκιο εδώ. Ο αρθρογράφος συμφωνώ ότι υπερβάλει και όπως λες μάλλον παραπληροφορεί κιόλας στο συγκεκριμένο. Αλλά αυτό είναι συχνό φαινόμενο στο διαδίκτυο, είπαμε θέλει προσοχή.
grecko έγραψε:
Παραδείγματος χάρη λέει ο συγγραφεύς
Παράθεση:
Ο επόμενος χρησμός του Απόλλωνος απηγγέλθη στους επτά Έλληνες σοφούς που συγκεντρώθηκαν στον ναό του Αγνώστου Θεού των Αθηνών.

απο αυτό κάποιος βγάζει το συμπέρασμα οτι τον χρησμό τον έδωσε ο "θεος" Απόλλων,όπως άλλωστε φυσιολογικώς έκανες και εσυ,αν κατάλαβα σωστά.

Όμως η αλήθεια είναι οτι δεν έδωσε χρησμό ο "θεος" Απόλλων,αλλά

Και γαρ προ πολλών χρόνων της Χριστού επιδημίας σοφός τις ονόματι Απόλλων θεόθεν, ως είμαι, κινηθείς έκτισε τον εν Αθήναις ναών, γράψας εν αυτώ βωμώ Αγνώστω Θεώ. Εν τούτω τοίνυν συνήχθησαν οι πρώτοι των Ελλήνων φιλόσοφοι ερωτήσοντες αυτόν περί του ναού ων και τα ονόματα εισιν αυτά Τιτάν, Βίας, Σόλων, Χίλων, Θουκυδίδης, Μένανδρος και Πλάτων.

Εδώ τώρα μισό λεπτό. Οι αρχαίοι δεν δίνανε ποτέ ονόματα θεών σε θνητούς. Κατά τη γνώμη μου εδώ έχουμε μια περιγραφή μιας ουτοπικής σκηνής όπου όλοι οι σοφοί της αρχαιότητας συναντάνε το θεό Απόλλων με μορφή σοφού ανθρώπου, όπως αρέσκονταν οι θεοί να κάνουν. Πάλι η ουσία για μένα δεν είναι οι πραγματολογικές συνθήκες, αλλά το γεγονός ότι η σκηνή περιγράφεται από τον άγιο Αθανάσιο χωρίς επιπλέον σχόλια από μέρους του. Άρα πάλι το περιεχόμενο του χρησμού μετράει, αφού έλαβε χώρα στην αρχαία Ελλάδα, πολύ πριν την έλευση του Χριστού.
grecko έγραψε:
Σχετικά με την αυθεντικότητα ή οχι του κειμένου και πάλι δεν μπορώ να εκφέρω άποψη ,αλλά διαβάζοντας τα ονόματα των σοφών που αναφέρει βγαίνει το συμπέρασμα πως ΟΛΟΙ αυτοί οι σοφοί δεν ήταν δυνατόν να ρωτήσουν τον σοφό να τους προφητεύσει καθώς δεν ζούσαν την ίδια εποχή.

Ενδεικτικά αναφέρω :
Πλάτων (427 π.Χ.–347 π.Χ.)
Σόλων ( 639 - 559 π.Χ.)
Μένανδρος ( 342-292 π.Χ.)
Χίλων (600-520 π.Χ)

Άρα μάλλον συμβολική είναι η σκηνή που περιγράφεται. Υπονοεί ίσως πως ο Απόλλων επικοινώνησε και πληροφόρησε όλους τους Σοφούς σε κάθε εποχή της αρχαιότητας. Πιθανολογώ βεβαίως, αλλά είναι πιο λογικό από το να πούμε ότι ο Άγιος δεν γνώριζε τα βασικά περί της αρχαίας φιλοσοφίας και τους εκπροσώπους της.
grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Το θέμα είναι να δούμε από πιο βαθιά σκόπευση το θέμα Ελληνισμού-Χριστιανισμού και την άρρηκτη ζεύξη τους

Mα,αδερφέ μου η ζεύξη που αναφέρεις ισχύει ακόμα και αν την αρνιούνται κάποιοι και την πολεμούν ή προσπαθούν να την διαβἀλλουν δεν χρειάζεται να καταφεύγουμε σε προφητείες και χρησμούς που ενδέχεται κάποιοι να μην ισχύουν.Την ζεύξη αυτήν την έχει μέσα του ο Έλληνας χιλιετίες,όποιοι την πολεμούν πολεμούν τον ευατό τους.

Πολύ σωστά μιλάς, όμως γιατί να μην εξετάζουμε τα πάντα; Υπάρχουν πολύ σημαντικά πράγματα που μένουν στην αφάνεια επειδή κάποιοι δεν θέλουν να ασχολούμαστε με συγκεκριμένα θέματα.
Ο Έλλην όμως είναι φύσει αναζητητής της αλήθειας, περίεργος και "δαιμόνιος"...
Σκέψου πόσοι (καλοπροαίρετοι) νεοπαγανιστές αρχαιολάτρες ας πούμε, που έχουν πέσει σε πλάνη λόγω άγνοιας και παραπληροφόρησης (αλλά και υπερηφάνειας βεβαίως) επειδή δεν μπορούν να δεχτούν όπως λένε τη διαγραφή της δικής τους ιστορίας και να ενστερνιστούν αυτή των εβραίων, θα ωφελούνταν βλέποντας ότι ο ελληνισμός έχει άμεση σχέση με το Χριστιανισμό, ο οποίος δεν είναι εβραϊκό κατασκεύασμα αλλά Θεϊκή αποκάλυψη.
Πιστεύω ότι όλοι αυτοί οι πλανεμένοι θα αποκτούσαν πρόσβαση στη σωτηρία εάν έβλεπαν τα πράγματα με την αληθινή τους βάση. Τελικά τα λαμόγια που σπέρνουν το μίσος εκατέρωθεν θα έμεναν μόνα τους και θα ξεγυμνώνονταν μπροστά μας.

grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Όλοι αποτελούμε μέρος του Θεού! Ο Θεός είναι το Όλον, και μέσα στο Όλον είμαστε κι εμείς. Πόσο μάλλον όντα πνευματικά ανώτερα από μας όπως άγγελοι ή "δαίμονες" όπως πιστεύεις εσύ και πολλοί άλλοι για τους αρχαίους "θεούς". Μάλλον δεν ήταν όμως ούτε το ένα, ούτε το άλλο, αλλά τα όντα αυτά ονομάζονται στη Γέννεση στο βιβλίο του Ενώχ και αλλού ως "Νεφελίμ" που προέκυψαν από τη σαρκική ένωση αγγέλων και γυναικών- τα στοιχεία τα έχω παραθέσει, όποιος θέλει το ερευνεί.


Oχι,αδερφέ μου δεν είμαστε μέρος του Θεού,είμαστε τα παιδιά Του,αν είμασταν μέρος Του,ο Θεός θα σήμαινε οτι μερίζεται σε μέρη,άρα δεν είναι τέλειος.Αν εσύ δημιουργήσεις ενα αυτοκίνητο ,που είναι άλλη ουσία απο σένα,δεν αποτελεί μέρος δικό σου,αλλά κτίσμα σου.
Είμαστε μέρη του κόσμου που δημιούργησε ο Θεός,ο κόσμος όμως υφίσταται φθορά.Πως μπορεί ένα μέρος του Θεού να υφίσταται φθορά;

Στα περί ενώσεως,στα οποία διαφωνώ θα κρατήσω το μάλλον που αναφέρεις και ελπίζω σύντομα να καταλάβεις οτι αυτό δεν ισχύει.
Το θεωρώ μια απο τις παραπληροφορήσεις του συγγραφέως.

Αυτή είναι μια φιλολογική συζήτηση. Το αυτοκίνητο δεν έχει την ίδια ουσία με τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος δημιουργήθηκε "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν", άρα μπορούμε να πούμε ότι έχει Θεϊκή ουσία. Το ότι είναι φθαρτά τα δημιουργήματα ισχύει στον υλικό κόσμο, αλλά σύμφωνα με την Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας τίποτε δεν χάνεται στο Σύμπαν, απλά αλλάζει μορφή. Έτσι δεν φθείρεται λοιπόν το "όλον" απλά μεταβάλλεται.
Όπως και να έχει εδώ ο χρησμός λέει διά στόματος Απόλλωνα: "ΜΙΚΡΗ ΔΕ ΜΕΡΙΣ ΘΕΟΥ ΑΓΓΕΛΟΙ ΗΜΕΙΣ".
Αυτό μεταφράζεται ότι "από τους Αγγέλους του Θεού, εμείς είμαστε μικρή μερίδα" δηλαδή δηλώνει εδώ ότι κάποιοι άγγελοι ( σημ: άγγελος=αυτός που φέρει αγγελία, αγγελιοφόρος) αποτελούν μια ιδιαίτερη "μερίδα" ανάμεσα στους άλλους αγγέλους του Θεού. (Βλ. Ελοχίμ - από αυτή την ιδιαίτερη κάστα αγγέλων που έστειλε ο Θεός στο απώτατο παρελθόν με αποστολή να νουθετήσουν τους ανθρώπους δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποκτούν κατά βούληση υλικό σώμα, προέκυψαν οι Νεφελίμ, που οι περισσότεροι υπηρέτησαν το διάβολο, κάποιοι όμως διάλεξαν να υπηρετήσουν το Θεό, όντες φιλάνθρωποι. Αυτοί ονομάστηκαν Ελ. Τέτοιος ήταν και ο Απόλλωνας σύμφωνα με αυτή τη θεωρία.)
Υπάρχει λοιπόν και αυτή η εκδοχή. Όχι βέβαια πως τη δεχόμαστε ανεπιφύλακτα, αλλά γιατί να μη την λάβουμε υπ' όψη μας;
Τι να κάνω. Εγώ φταίω που ταιριάζουν πολλά κομμάτια του παζλ με αυτή τη θεωρία και εξηγούνται όλα (μα όλα) αν αποδειχτεί αληθινή;

grecko έγραψε:
Spartan έγραψε:
Αυτό όμως δεν ισχύει τότε για ΌΛΑ τα αρχαία κείμενα; Μόνο για τα Ελληνικά; Ο νοών νοείτω.


Αυτό το είπα για τους Σιβυλλικούς χρησμούς,όπως υπάρχουν σήμερα ψευδοπροφητείες ,έτσι υπήρχαν και ψευδοχρησμοί,όπως είπες προηγουμένως τα λαμόγια έχουν πολλά όπλα στην φαρέτρα τους και μιας και οι προφητείες και οι χρησμοί ευκόλως διαδίδονται είναι πιο εύκολη και η δημιουργία τους.

Φυσικά δεν ισχύει για όλα τα αρχαία ελληνικά κείμενα.

Σωστός. :friends:

_________________
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν\nΠλάτων


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  

pros

 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Νοέμ 2014, 12:52 
Αντινεοταξίτης
Αντινεοταξίτης
Κατάσταση:
Εγγραφη: 30 Σεπ 2012, 12:44
Δημοσ.: 349
Thanks:
Thanked:
time στο post
Παράθεση:
Vassilis_1 έγραψε: Και γενικά κατευθύνσεις πρέπει να παίρνουμε από την Ορθόδοξη Εκκλησία, διότι αυτή ΜΟΝΟ, είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας.” (Α Τιμ. 3,15).

Ήμουν απόλυτα σαφής φίλε Spartan, κατευθύνσεις παίρνουμε ΜΟΝΟ από την Ορθόδοξη Εκκλησία, διότι αυτή ΜΟΝΟ, είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας.”

Αλλά για τας λεγομένας «Ελληνοxριστιανικάς συνθέσεις», καλό είναι να αναφερθούν οι απόψεις και άλλων Αγίων. Θα μεταφερθούν αποσπάσματα από το βιβλίο του Αρχιμανδρίτου Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.»

Μέγας Βασίλειος:
Παράθεση:
«Εγώ πολύν χρόνον προσαναλώσας τη ματαιότητι και πάσαν σχεδόν την εμαυτού νεότητα εναφανίσας τη ματαιοπονία, ην είχον προσδιατρίβων τη αναλήψει των μαθημάτων της παρά του Θεού μωρανθείσης σοφίας, επειδή ποτε ώσπερ εξ ύπνου βαθέος διαναστάς, απέβλεψα μεν προς το θαυμαστόν φως της αληθείας του ευαγγελίου, κατείδον δε το άχρηστον της σοφίας των αρχόντων του αιώνος τούτου των καταργουμένων, πολλά την ελεεινήν μου ζωήν αποκλαύσας, ηυχόμην δοθήναί μοι χειραγωγίαν προς την εισαγωγήν των δογμάτων της ευσέβειας. Και προ γε πάντων επιμελές ην μοι διόρθωσίν τινα του ήθους ποιήσασθαι, πολύν χρόνον εκ της προς τους φαύλους ομιλίας διαστραφέντος» (Ε. Π. Migne 32,824).

Άγιος Γρηγόριος:
Παράθεση:
Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.

Άγιος Ι. Δαμασκηνός:
Παράθεση:
«Περί Αιρέσεων» βιβλίου αυτού (Migne 94, 680 κ. ε.) κατατάσσει εις τας αιρέσεις τα Ελληνικά φιλοσοφήματα, αλλά και εν τω Β΄ Λόγω αυτού περί ιερών Εικόνων, λέγει, ότι περιπτυσσόμεθα και ασπαζόμεθα «πάσαν την Παλαιάν και Καινήν Διαθήκην, τους τε λόγους των Αγίων και εγκρίτων Πατέρων. Την δε αισχράν και μυσαράν και ακάθαρτον γραφήν την καταράτων Μανιχαίων τε και Ελλήνων και των λοιπών αιρέσεων, ως ψευδή και μάταια περιέχουσαν και προς δόξαν του διαβόλου και των δαιμόνων αυτού και χαράν αυτών εφευρεθείσαν, αποπτύομεν και αποβαλλόμεθα, καίτοι γε και όνομα Θεού περιέχουσαν» (Migne 94, 1293).

Άγιος Ι. Χρυσόστομος:
Παράθεση:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα·»

Παράθεση:
«Α και λαλούμεν, ουκ εν διδακτοίς ανθρώπινης σοφίας λόγοις· αλλ’ εν διδακτοίς Πνεύματος Αγίου, πνευματικοίς πνευματικά συγκρίνοντες». Οράς που ημάς ανήγαγεν από της αξίας του διδασκάλου; Τοσούτον γαρ ημείς εκείνων σοφότεροι, όσον το μέσον Πλάτωνος τε και Πνεύματος Αγίου. Οι μεν γαρ τους έξωθεν ρήτορας έχουσι διδασκάλους, ημείς δε το Πνεύμα το Άγιον… Ούτω πνευματικοίς πνευματικά συγκρίνω, και ουδαμού χρείαν έχω της έξωθεν σοφίας…»

Παράθεση:
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά. Τι γαρ όφελος εκ του μαθείν ότι μυΐα η ψυχή του φιλοσόφου γίνεται; Όντως μυΐα, ουκ εις μυΐαν μετέπιπτεν, αλλ’ επέβαινε τη εν Πλάτωνι οικούσι ψυχή. Ποίας ταύτα ου ματαιολογίας; πόθεν δη τοιαύτα ληρείν επεβάλλετο; Ειρωνείας μεστός ην ο ανήρ και ζηλοτύπως προς άπαντας διακείμενος. Ώσπερ ουν φιλονεικών, μήτε οίκοθεν, μήτε παρ' ετέρου χρήσιμόν τι εισαγαγείν ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2014, 17:19 
Αντινεοταξίτης
Αντινεοταξίτης
Κατάσταση:
Εγγραφη: 30 Σεπ 2012, 12:44
Δημοσ.: 349
Thanks:
Thanked:
time στο post
Spartan έγραψε:
grecko έγραψε:
Με συγχωρείς φίλε Spartan,αλλά αυτά τα κείμενα για μένα είναι επικίνδυνα.

Κι εμένα με συγχωρείς φίλε grecko αλλά παρέθεσα το αρθράκι επειδή κάποια σημεία του τα βρήκα ενδιαφέροντα... και πιστεύω ότι δεν κινδυνεύω να παραπλανηθώ...

Για να αποφευχθεί φίλε Spartan κάθε κίνδυνος παραπλάνησης, απαραίτητο είναι να ακουστεί η φωνή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, από την οποία και ΜΟΝΟ, πρέπει να παίρνουμε κατευθύνσεις διότι αυτή ΜΟΝΟ, είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας.” (Α Τιμ. 3,15).

(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Παράθεση:
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.

Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.

Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.

Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.

Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»

Βεβαίως το σχόλιο του Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου Αρχιμανδρίτου, στο βιβλίο του «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.», εκφράζει πλήρως το πάνω κείμενο της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου:
Παράθεση:
…Ο Έλλην έχει βεβαίως την θέσιν αυτού (ως και πας λαός) εν τω Χριστιανισμώ. Η θέσις όμως αυτή είναι θέσις οπαδού και μαθητού και ταπεινού υπηρέτου και ουχί θέσις συνεταίρου!...

Κατάλαβες φίλε Spartan; Μετά από αυτά τα αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι λεγόμενες "Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις" ΔΕΝ ισχύουν.


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2014, 18:24 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 22 Νοέμ 2009, 21:16
Δημοσ.: 1282
Thanks:
Thanked:
time στο post
Aδερφέ Βασίλη θα διαφωνήσω μαζί σου στο εξής,τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ. ΟΧΙ το σύνολο της Ελληνικής παιδείας.

Φυσικά ,κανείς Χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ανώτερα και καλύτερα τα συγγράμματα ανθρώπων,όσο σημαντικά και αν είναι απο αυτά που δόθηκαν απο τον ίδιο τον Θεό.

Αλλἀ συμφωνώ με την άποψη του αγίου Γρηγορίου,όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.

viewtopic.php?p=73180#p73180


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Δεκ 2014, 19:55 
Αντινεοταξίτης
Αντινεοταξίτης
Κατάσταση:
Εγγραφη: 30 Σεπ 2012, 12:44
Δημοσ.: 349
Thanks:
Thanked:
time στο post
grecko έγραψε:
Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....

Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.
Παράθεση:
grecko έγραψε:
Αλλἀ συμφωνώ με την άποψη του αγίου Γρηγορίου,όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία...

Ας διαβάσουμε και άλλες απόψεις του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.

Μεταφορά αποσπάσματος από το βιβλίο του Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου Αρχιμανδρίτου, «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.
Παράθεση:
Εάν ο Ι. Γρηγόριος αποδοκιμάζει εν τω εις Μ. Βασίλειον επιταφίω αυτού την υπό τίνων ολοκληρωτικήν καταδίκην της θύραθεν παιδείας, ουχ ήττον όμως είναι γνωστόν πόσον διακωμωδεί τους Έλληνας φιλοσόφους εν τω Α΄ λόγω αυτού (κατά Ιουλιανού) και ιδία εν παραγράφοις μγ' μδ' (Migne 35, 568) και νθ' (αυτόθι, 581) και οβ', ένθα φθέγγεται:
«Ταύτα (τα των Χριστιανών) πολλώ τιμιότερα της Σόλωνος απληστίας, του σοφού και νομοθέτου, ην Κροίσος ήλεγξε τω Λυδίω χρυσώ· και της Σωκράτους φιλοκαλίας· αιδούμαι γαρ ειπείν παιδεραστίας, καν σεμνοποιείται ταις επινοίαις· και της Πλάτωνος λιχνείας της Σικελικής, δι’ ην και πιπράσκεται και ουδ' υπό τίνος εξωνείται των αυτού μαθητών ή όλως Έλληνος·… Και της Επικούρου φιλοσοφίας, ουδέν υπέρ την ηδονήν αγαθόν οριζόμενης… » (Migne 35, 593 κ. ε. ).
Εν δε τω Εγκωμιαστικώ Λόγω αυτού εις Μ. Αθανάσιον, λέγει, ότι ο Αθανάσιος «ετράφη μεν ευθύς εν τοις θείοις ήθεσι και παιδεύμασιν, ολίγα των εγκυκλίων φιλοσοφήσας, του μη δοκείν παντάπασι των τοιούτων απείρως έχειν, μηδέ αγνοείν ων υπεριδείν εδοκίμασεν. Ουδέ γαρ ηνέσχετο το της ψυχής ευγενές και φιλότιμον εν τοις ματαίοις ασχοληθήναι, ουδέ ταυτόν παθείν των αθλητών τοις απείροις, οι, τον αέρα πλείω παίοντες ή τα σώματα, των άθλων αποτυγχάνουσιν» (Migne 35, 1088). Εν τω κε΄ πάλιν λόγω αυτού, πολλά της «έξω φυλοσοφίας» κατηγορεί και εν παρ. δ΄ χαρακτηρίζει αυτήν ως «παίζουσαν τας της αληθείας σκιάς εν τω της φιλοσοφίας σχήματι και προβλήματι» (αυτόθι, 1204). Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.

Ικανά λοιπόν τα πάνω για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.
Παράθεση:
grecko έγραψε:
Φυσικά ,κανείς Χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ανώτερα και καλύτερα τα συγγράμματα ανθρώπων,όσο σημαντικά και αν είναι απο αυτά που δόθηκαν απο τον ίδιο τον Θεό.

Χαίρομαι που συμφωνούμε. Άρα τα συγγράμματα που δόθηκαν από τον ίδιο τον Θεό = τα εμπεριέχοντα στην Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη, είναι σε άπειρο βαθμό ανώτερα από τα συγγράμματα των ανθρώπων, άρα και των αρχαίων Ελλήνων.
Για αυτό ακριβώς δεν ισχύουν οι λεγόμενες “Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις”.
Το θέμα αυτό το ξεκαθαρίζει σαφέστατα και εύστοχα, ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος:
Παράθεση:
…Ο Έλλην έχει βεβαίως την θέσιν αυτού (ως και πας λαός) εν τω Χριστιανισμώ. Η θέσις όμως αυτή είναι θέσις οπαδού και μαθητού και ταπεινού υπηρέτου και ουχί θέσις συνεταίρου!...


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Δεκ 2014, 22:45 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3508
Thanks:
Thanked:
time στο post
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....

Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.


Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ :
viewtopic.php?f=190&t=14864

Vassilis_1 έγραψε:
Παράθεση:
grecko έγραψε:
Αλλἀ συμφωνώ με την άποψη του αγίου Γρηγορίου,όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία...

Ας διαβάσουμε και άλλες απόψεις του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.

Μεταφορά αποσπάσματος από το βιβλίο του Επιφάνιου Ι. Θεοδωρόπουλου Αρχιμανδρίτου, «Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.
Παράθεση:
Εάν ο Ι. Γρηγόριος αποδοκιμάζει εν τω εις Μ. Βασίλειον επιταφίω αυτού την υπό τίνων ολοκληρωτικήν καταδίκην της θύραθεν παιδείας, ουχ ήττον όμως είναι γνωστόν πόσον διακωμωδεί τους Έλληνας φιλοσόφους εν τω Α΄ λόγω αυτού (κατά Ιουλιανού) και ιδία εν παραγράφοις μγ' μδ' (Migne 35, 568) και νθ' (αυτόθι, 581) και οβ', ένθα φθέγγεται:
«Ταύτα (τα των Χριστιανών) πολλώ τιμιότερα της Σόλωνος απληστίας, του σοφού και νομοθέτου, ην Κροίσος ήλεγξε τω Λυδίω χρυσώ· και της Σωκράτους φιλοκαλίας· αιδούμαι γαρ ειπείν παιδεραστίας, καν σεμνοποιείται ταις επινοίαις· και της Πλάτωνος λιχνείας της Σικελικής, δι’ ην και πιπράσκεται και ουδ' υπό τίνος εξωνείται των αυτού μαθητών ή όλως Έλληνος·… Και της Επικούρου φιλοσοφίας, ουδέν υπέρ την ηδονήν αγαθόν οριζόμενης… » (Migne 35, 593 κ. ε. ).
Εν δε τω Εγκωμιαστικώ Λόγω αυτού εις Μ. Αθανάσιον, λέγει, ότι ο Αθανάσιος «ετράφη μεν ευθύς εν τοις θείοις ήθεσι και παιδεύμασιν, ολίγα των εγκυκλίων φιλοσοφήσας, του μη δοκείν παντάπασι των τοιούτων απείρως έχειν, μηδέ αγνοείν ων υπεριδείν εδοκίμασεν. Ουδέ γαρ ηνέσχετο το της ψυχής ευγενές και φιλότιμον εν τοις ματαίοις ασχοληθήναι, ουδέ ταυτόν παθείν των αθλητών τοις απείροις, οι, τον αέρα πλείω παίοντες ή τα σώματα, των άθλων αποτυγχάνουσιν» (Migne 35, 1088). Εν τω κε΄ πάλιν λόγω αυτού, πολλά της «έξω φυλοσοφίας» κατηγορεί και εν παρ. δ΄ χαρακτηρίζει αυτήν ως «παίζουσαν τας της αληθείας σκιάς εν τω της φιλοσοφίας σχήματι και προβλήματι» (αυτόθι, 1204). Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.

Ικανά λοιπόν τα πάνω για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη του αγίου Γρηγορίου όσον αφορά την θέση του Χριστιανού απέναντι στην ελληνική παιδεία.


Την θέση του Έλληνα απέναντι στην Ελληνική Παιδεία την περιγράφει καλύτερα ο Άγιος Νεκτάριος όπως έχουμε συζητήσει εδώ :
viewtopic.php?f=190&t=16306

Vassilis_1 έγραψε:
Παράθεση:
grecko έγραψε:
Φυσικά ,κανείς Χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ανώτερα και καλύτερα τα συγγράμματα ανθρώπων,όσο σημαντικά και αν είναι απο αυτά που δόθηκαν απο τον ίδιο τον Θεό.

Χαίρομαι που συμφωνούμε. Άρα τα συγγράμματα που δόθηκαν από τον ίδιο τον Θεό = τα εμπεριέχοντα στην Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη, είναι σε άπειρο βαθμό ανώτερα από τα συγγράμματα των ανθρώπων, άρα και των αρχαίων Ελλήνων.


Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)

Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη είναι ποιο ταπεινά, απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού. Έννοιες δηλαδή που συναντάμε συνεχώς στα Πατερικά κείμενα.

Vassilis_1 έγραψε:
Για αυτό ακριβώς δεν ισχύουν οι λεγόμενες “Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις”.
Το θέμα αυτό το ξεκαθαρίζει σαφέστατα και εύστοχα, ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος:
Παράθεση:
…Ο Έλλην έχει βεβαίως την θέσιν αυτού (ως και πας λαός) εν τω Χριστιανισμώ. Η θέσις όμως αυτή είναι θέσις οπαδού και μαθητού και ταπεινού υπηρέτου και ουχί θέσις συνεταίρου!...


Όμως ο (πραγματικός) έλληνας για κάποιο ανεξήγητο λόγο ήταν και θα είναι πάντα ο καλύτερος μαθητής, ο καλύτερος υπηρέτης και ο καλύτερος οπαδός. Διότι ο Έλληνας διαθέτει εκείνη την παιδεία που τον καθιστά καλύτερο λειτουργό του Κυρίου.

Αν διαφωνείς πάψε να διαβάζεις την Αγία Γραφή στα Ελληνικά, και ξεκίνα σε μία άλλη γλώσσα. Έγώ πάντως σαν Έλληνας Χριστιανός θα σπουδάζω Ελληνικά και θα παρακινώ και τους άλλους να κάνουν το ίδιο όπως λέει και ο Κοσμάς ο Αιτωλός :

«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».

_________________
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2014, 16:29 
Αντινεοταξίτης
Αντινεοταξίτης
Κατάσταση:
Εγγραφη: 30 Σεπ 2012, 12:44
Δημοσ.: 349
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προύπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....

Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.


Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...

Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.
Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)

Χαίρομαι αγαπητέ LAPTONAS που αναγνωρίζεις ως ανώτερα τα Θεόπνευστα κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Και πράγματι έτσι είναι. Είναι ανώτερα σε άπειρο βαθμό από τα κείμενα της αρχαιοελληνικής και πάσης άλλης εθνότητας παιδείας.

Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.
Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη… απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού…

Λοιπόν, από την μία πλευρά έχουμε την Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) η οποία δεν εμπεριέχει καμία απολύτως πλάνη, και από την άλλη έχουμε τα συγγράμματα των Ελλήνων φιλοσόφων, που εμπεριέχουν σωρεία πλανών (οι οποίες έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία), που όχι μόνο στην αρετή και στο αγαθό δεν οδηγούν, αλλά στα βάραθρα, και τελικά στον αναθεματισμό.


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Δεκ 2014, 22:01 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3508
Thanks:
Thanked:
time στο post
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προΰπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....

Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.


Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...

Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.


:no Πολύ πρόχειρα τα περνάς και στο έτσι. Τα πράγματα όμως είναι διαφορετικά από το τρόπο με τον οποίο μου δείχνεις ότι τα καταλαβαίνεις. Σε έπεμψα στο άλλο θέμα γιατί σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας κάθε θέμα ανήκει στο ανάλογο νήμα. Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς τότε να το πεις εκεί. Διότι αυτό το άθλιο επιχείρημα το άκουγα μέχρι στιγμής από νεοπαγανιστές οι οποίοι ήθελαν να κηλιδώσουν την εκκλησία. Τώρα πρωτοφανώς το βλέπω και από σιωνιστές οι οποίοι θέλουν να κηλιδώσουν την ελληνική παράδοση.

Εγώ από την πλευρά μου στηρίζω την άποψη ότι η εκκλησία ουδέποτε αναθεμάτισε τον ελληνισμό στο σύνολο του. Αν λοιπόν έχεις εσύ να πεις κάτι ή να υποστηρίξεις το αντίθετο σε περιμένω εκεί.

Vassilis_1 έγραψε:
Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
Τα θεόπνευστα κείμενα είναι τόσο ανώτερα που είναι κατάλληλα για όσους έχουν φωτιστεί. Γιαυτό και ο Παύλος λέει ότι μόνο με Πνεύμα άγιο πρέπει κανείς να μελετάει τις γραφές.

20 τοῦτο πρῶτον γινώσκοντες, ὅτι πᾶσα προφητεία γραφῆς ἰδίας ἐπιλύσεως οὐ γίνεται. 21 οὐ γὰρ θελήματι ἀνθρώπου ἠνέχθη ποτὲ προφητεία, ἀλλ' ὑπὸ Πνεύματος ἁγίου φερόμενοι ἐλάλησαν ἅγιοι Θεοῦ ἄνθρωποι. ( Πέτρος στην Β' επιστολή 1:20- 21)

Χαίρομαι αγαπητέ LAPTONAS που αναγνωρίζεις ως ανώτερα τα Θεόπνευστα κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Και πράγματι έτσι είναι. Είναι ανώτερα σε άπειρο βαθμό από τα κείμενα της αρχαιοελληνικής και πάσης άλλης εθνότητας παιδείας.

Ναι μόνο που σου ξέφυγε μία λεπτομέρεια, για να τα κατανοήσεις πρέπει να είσαι μορφομένος στην Ελληνική. :wave

Vassilis_1 έγραψε:
Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.


Καταλαβαίνεις καθόλου τι γράφεις ; Το ότι χρειάζεσαι ερμηνευτική απόδοση για να καταλάβεις κάτι σημαίνει ότι δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο. Ξέρεις γιατί δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο ; Γιατί είναι 100% σίγουρο ότι θα οδηγηθείς στην πλάνη. Άρα αποδεικνύεται ότι η Αγία Γραφή δεν είναι ασφαλές κείμενο από μόνη της όπως λέει άλλωστε και ο Παύλος.

Vassilis_1 έγραψε:
Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
Τα συγγράμματα των Ελλήνων Φιλοσόφων από την άλλη… απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν τις βάσεις για την κατανόηση της αρετής και του αγαθού…

Λοιπόν, από την μία πλευρά έχουμε την Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) η οποία δεν εμπεριέχει καμία απολύτως πλάνη, και από την άλλη έχουμε τα συγγράμματα των Ελλήνων φιλοσόφων, που εμπεριέχουν σωρεία πλανών (οι οποίες έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία), που όχι μόνο στην αρετή και στο αγαθό δεν οδηγούν, αλλά στα βάραθρα, και τελικά στον αναθεματισμό.


Και τι σημαίνει αυτό ; ότι δεν πρέπει να μελετάς ; Είναι διαφορετικό πράγμα να μελετάς και διαφορετικό να τα ασπάζεσαι φίλε μου. Το ότι μελετάς κάτι που αναφέρει π.χ. περί μετενσάρκωσης δεν σημαίνει ότι το ασπάζεσαι κιόλας....(δηλαδή ήμαρτον το ανιψάκι μου έχει περισσότερη κατανόηση όταν του το λέω) Επιπλέον πως θα μάθεις εκ του ασφαλούς τι είναι λάθος και τι σωστό αν δεν μελετήσεις τις απόψεις των προγενέστερων ;

Δηλαδή με τη λογική σου πρέπει κανείς να μην μελετάει ούτε τον Άγιο Ιουστίνο επειδή ήταν φιλόσοφος...... Ούτε Άγιο Νεκτάριο πρέπει με την λογική σου να μελετάει κανείς αφού αυτός ενθαρρύνει την μελέτη των αρχαίων φιλοσόφων...... Επίσης με την λογική σου, όλοι οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία είναι αιρετικοί ή έκαναν κάτι κατακριτέο επειδή μελετούσαν φιλοσοφία όπως οι Τρεις Ιεράρχες π.χ. που είχαν μελετήσει Ελληνική Παιδεία ...

_________________
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Δεκ 2014, 18:16 
Αντινεοταξίτης
Αντινεοταξίτης
Κατάσταση:
Εγγραφη: 30 Σεπ 2012, 12:44
Δημοσ.: 349
Thanks:
Thanked:
time στο post
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Aδερφέ Βασίλη... τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν συγκεκριμένες αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που είναι λάθος για την Ορθοδοξία,όπως προΰπαρξη των ψυχών ,μετεμψύχωση κ.τ.λ....

Αγαπητέ grecko όταν γράφεις «κ.τ.λ.», φυσικά θα εννοείς ότι τα αναθέματα του συνοδικού αφορούν και τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων, όπως του Ηρακλή, Απόλλωνα, και γενικά τους λεγόμενους «θεούς» του Ολύμπου κλπ.


Αυτό το θέμα το συζητάμε εδώ...

Όπου και να το συζητάτε, για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ξεκαθαρισμένο με αναθεματισμούς το θέμα αυτό.


...Αν λοιπόν θέλεις να πεις κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς...

Για την ώρα ας αρκεστούμε στους αναθεματισμούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι λόγω του ότι ταιριάζουν με το θέμα του παρόντος νήματος έχουν αναφερθεί εδώ viewtopic.php?p=73153#p73153 και αφορούν τις πλάνες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, και αυτούς που τις ακολουθούν, και γενικά τη δαιμονολατρία των αρχαίων Ελλήνων (βλέπε Ηρακλή, Απόλλωνα, των 12 λεγόμενων «θεών» του Ολύμπου κλπ), και όσους την ακολουθούν.
Vassilis_1 έγραψε:
Τώρα, σχετικά με τη μελέτη της Αγίας Γραφής:
Μπορούμε να την μελετάμε όλοι, καθώς θα συμβουλευόμαστε σε απόλυτο βαθμό την εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία ερμηνεία.

Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
…Το ότι χρειάζεσαι ερμηνευτική απόδοση… σημαίνει ότι δεν διαβάζεις από το πρωτότυπο…

Το πρωτότυπο της Παλαιάς Διαθήκης αγαπητέ LAPTONAS, πρέπει να ξέρεις ότι είναι γραμμένο στην Εβραϊκή. Οπότε το μεταφερμένο έως την νεοελληνική κείμενό του, το εγκρίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και ξέρεις γιατί; Διότι αυτή μόνο είναι ο “στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” (Α Τιμ. 3,15). Ε, δεν νομίζω ότι πρέπει να μάθει κανείς Εβραϊκά για να διαβάσει το πρωτότυπο! Είτε διαβάζεις το εις την Εβραϊκή κείμενο πρωτότυπο, είτε μεταφερόμενο από την Ορθόδοξη Εκκλησία στην νεοελληνική, είναι ακριβώς το ίδιο. Οπότε αίρονται οι πάσης φύσεως δυσκολίες.
Παράθεση:
LAPTONAS έγραψε:
…οι Άγιοι Θεολόγοι που μελέτησαν ελληνική φιλοσοφία…

Πράγματι καλό ερέθισμα αυτό.
Εδώ viewtopic.php?p=72811#p72811
εμφανίζονται οι θέσεις ορισμένων Αγίων Θεολόγων που μελέτησαν την ελληνική φιλοσοφία, και είναι καταπέλτες εναντίον της.

Να συμπληρωθεί και το εξής: Πες μας Μέγα Βασίλειε πως πρέπει να προσευχόμαστε; “…άρξαι από δοξολογίας του ποιήσαντος τα πάντα, και όταν δοξολογήσης αυτόν, μη πλανώμενος τον νούν ώδε κακείσε, μηδέ ελληνικώς μυθολογείν, αλλ’ από των Αγίων Γραφών εκλεγόμενος…” (Ασκητικαί διατάξεις Α΄Gam. 2,769D).

Ώστε Μέγα Βασίλειε να μη εκλέγουμε λόγια από την Ελληνική μυθολογία ως άχρηστη και επιβλαβή,
αλλά να εκλέγουμε λόγια μόνο από τις Άγιες Γραφές. Δηλαδή από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.

Τα είπες όλα Μέγα Βασίλειε.


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 259 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Επόμενο

Παραπλήσια θέματα
"ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ"
Δ. Συζήτηση: Ελληνοεβραικά
Συγγραφέας: dominique
Απαντησεις: 3
Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Δ. Συζήτηση: Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο
Συγγραφέας: ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ
Απαντησεις: 1
«ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ» ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ»
Δ. Συζήτηση: Νέα τάξη Πραγμάτων
Συγγραφέας: ΙΑΕΙΡΟΣ
Απαντησεις: 7
ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ Ο ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Δ. Συζήτηση: Γενικά περί Ελλάδας
Συγγραφέας: emman
Απαντησεις: 0
1/16. Ο ΘΕΪΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ & Η ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ
Δ. Συζήτηση: Πνευματικές αναζητήσεις
Συγγραφέας: evaggelia
Απαντησεις: 15


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2010-2011 phpBB Group.
Violaceous by: Matt
Ευχαριστούμε την ομάδα του phpbbgr.com
All rights reserved. Copyright © 2009-2017 filoumenos.com.

Μετάφραση Jorfan και phpBB2.gr