Re: Ο Δημιουργός Θεός Πατέρας στον Πλάτωνα "Τίμαιος"

10
Ο Θεός όπως λέει και ο Αριστοτέλης αν και είναι Ένας έχει πολλά ονόματα.

"Ήταν συνήθεια των Πυθαγορείων να εξυμνούν τον δημιουργό και πατέρα τούτου του σύμπαντος με το όνομα του Διός και Ζηνός. Διότι αυτός λόγω του οποίου τα πάντα αποκτούν “είναι”=ύπαρξη και ζωή, είναι δίκαιο να ονομάζεται από αυτή την ενέργειά του”. (Βλ., Ιεροκλής “Υπόμνημα εις τα Χρυσά Έπη των Πυθαγορειών, 25″) .

Οι Πυθαγόρειοι ονόμαζαν τον Θεό "αιώνιο είναι". Όπως λέει και ο Τίμαιος παραπάνω :

Τι είναι εκείνο όπερ πάντοτε είναι και γένεσιν δεν έχει, και τι 28. | είναι εκείνο όπερ γίνεται και ουδέποτε είναι(31). Το μεν πρώ- τον είναι καταληπτόν υπό της νοήσεως διά του συλλογισμού, διότι είναι πάντοτε κατά τον αυτόν τρόπον (αμετάβλητον). Το άλλο είναι αντιληπτόν υπό της δόξης (γνώμης) και της ασυλλογίστου αισθήσεως, δοξαστόν, διότι γίνεται και φθείρεται(32), αλλά πρα- γματικώς ουδέποτε είναι.


Αυτό το "αιώνιο είναι" είναι γνωστό και ως Εν, και ως ΩΝ. Στην Ελλάδα οι αρχαίοι φιλόσοφοι το ονόμαζαν Εν και στον Χριστιανισμό το γνωρίζουμε ως ο ΩΝ, δηλαδή "ο Είναι".
Εικόνα
Ορίστε πως απεικονίζεται ο Πατήρ, παντοκράτορας ποιητής ουρανού και γης ορατών τε πάντων και αοράτων στον Χριστιανισμό. Βλέπουμε χαρακτηριστικά το όνομα "Ο ΩΝ" το οποίο σημαίνει ο Είναι.

Έξοδος 3:14 καὶ εἶπεν ὁ θεὸς πρὸς Μωυσῆν ἐγώ εἰμι ὁ ὤν καὶ εἶπεν οὕτως ἐρεῖς τοῖς υἱοῖς Ισραηλ ὁ ὢν ἀπέσταλκέν με πρὸς ὑμᾶς
http://www.blueletterbible.org/Bible.cf ... conc_53014

Ο Μωυσής - να αναφέρω εδώ - έλαβε την μόρφωση του στην Αίγυπτο, όπως και ο Πυθαγόρας. Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει κάτι για σένα, εγώ νομίζω όμως ότι υπάρχει μία πολύ μεγάλη σύνδεση.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Σωκράτης, ο Απόλλωνας και ο Δημιουργός Θεός

11
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:δ. [εξήγηση Μυθολογίας]
Ο Απόλλωνας ήταν αυτός που καθάρισε τον Πύθωνα και πήρε το Μαντείο σύμφωνα με το μύθο. Εξήγησε μου εκείνο το Θεό "εν Δελφοίς" πως τον φαντάζεσαι και τη σχέση του με τον Δημιουργό του ;; . Διότι κανείς δεν μπορεί να διαψεύσει φυσικά ότι ο Απόλλων ήταν ο Θεός που τιμούσαν εν Δελφοίς αλλά κανείς δεν προσδιορίζει πραγματικά τι ήταν ο Απόλλωνας - εκτός μύθου- και η σχέση του με το υπόλοιπο "πάνθεο", από ποιον λάμβανε εντολές, ποιος ήταν ο σκοπός του στο κόσμο κτλ. σε μία συγκροτημένη κοσμοθεωρία
Πλάκα μου κάνεις τώρα,τι τρικ είναι αυτά,δεν ξέρεις ποιος ήταν ο Απόλλων;
Ήταν γιος του Δία και της Λητώς.Ο Απόλλωνας είναι ο Θεός του φωτός, ο Θεός της μαντικής τέχνης και των
οραμάτων, της μουσικής, των τραγουδιών και της ποίησης (προστάτης των καλών τεχνών), ο αιώνιος έφηβος. Ακόμη είναι ο Θεός της θεραπείας.Ο Απόλλωνας δύο φορές, αφού του αφαιρέθηκαν από τον Δία οι θεϊκές του δυνάμεις, διατάχθηκε από τον πατέρα του να υπηρετήσει ως δούλος σε κάποιον θνητό.Επίσης ήταν δάσκαλος των ανθρώπων,τους οποίους δίδαξε πολλά,πήγε σε πολλά μέρη μέχρι και την Υπερβορεία.
Όποιος έχει διαβάσει το έργο του Πλουτάρχου Περί του Ε(ΕΙ) του εν Δελφοίς μπορεί να καταλάβει μερικά πράγματα για τον θεό Απόλλων.
http://www.mediafire.com/view/9q4q8bys5 ... %CE%A5.pdf


Δεν είναι τρικ βρε Μακεδνέ, ξεκινάμε μία κουβέντα, σου παρουσίασα διάφορες απόψεις από τις οποίες επέλεξες να σχολιάσεις την δ,ε. Σε ρωτάω λοιπόν πάνω σε αυτά για να ακούσω τη γνώμη σου. Προσπαθώ να καταλάβω αν έχεις επίγνωση ότι αυτά είναι μυθολογία, και αν γνωρίζεις το πραγματικό νόημα του μύθου. Διότι εγώ προσωπικά δεν πιστεύω ότι ο Απόλλωνας έγινε άνθρωπος από το Δία δύο φορές κτλ κτλ. Αυτά όπως λέει και ο Σόνχις δεν διαφέρουν από τα παιδικά παραμύθια. Κάτι άλλο υποδηλώνουν, διότι αν το λαμβάνεις κυριολεκτικά αμέσως γεννούνται αμέτρητα ερωτήματα -σχετικά με το θέμα μας.

Πιστεύεις δηλαδή πραγματικά ότι κάποιος ανθρωπόμορφος θεός (ο Απόλλωνας) που ήταν στον Όλυμπο μαζί με το Δία, έδωσε εντολή στον Σωκράτη στην Αθήνα μετά από Δελφικό χρησμό να ελέγξει τους Αθηναίους;;; Και αν ναι τότε ο Απόλλωνας εκείνος το έκανε με εντολή του Δημιουργού (που κατ εσένα είναι ο κατά παρόμοιο τρόπο ανθρωπόμορφος θεός Ζευς που κυβερνάει με κεραυνούς) ή από μόνος του ας πούμε αποφάσισε να στείλει κάποιο χρησμό στο Σωκράτη δια μέσου των Δελφών; Και τέλος κατά τη γνώμη σου που αποσκοπούσε αυτός ο χρησμός - δηλαδή ο Απόλλωνας από που και ως που ήθελε να ελέγχξει ο Σωκράτης τους Άρχοντες στην Αθήνα αφού όπως ξέρουμε πολιούχος στην Αθήνα ήταν η Αθηνά;

Αφού πιστεύεις στους Ολύμπιους περιμένω να μου λύσεις αυτές τις απορίες. Αν δε ξέρεις δε πειράζει, θα το ψάξουμε μαζί.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Σωκράτης, ο Απόλλωνας και ο Δημιουργός Θεός

12
LAPTONAS έγραψε:Δεν είναι τρικ βρε Μακεδνέ, ξεκινάμε μία κουβέντα, σου παρουσίασα διάφορες απόψεις από τις οποίες επέλεξες να σχολιάσεις την δ,ε.


Απάντησα και στο β. αγαπητέ μου αλλά το μετέφερες σε άλλο θέμα.Βέβαια είναι και λάθος μου που δεν το παρέθεσα.Τα υπόλοιπα δεν είχα χρόνο να τα απαντήσω.Οπότε θα το κάνω τώρα.

Σε ρωτάω λοιπόν πάνω σε αυτά για να ακούσω τη γνώμη σου. Προσπαθώ να καταλάβω αν έχεις επίγνωση ότι αυτά είναι μυθολογία, και αν γνωρίζεις το πραγματικό νόημα του μύθου. Διότι εγώ προσωπικά δεν πιστεύω ότι ο Απόλλωνας έγινε άνθρωπος από το Δία δύο φορές κτλ κτλ. Αυτά όπως λέει και ο Σόνχις δεν διαφέρουν από τα παιδικά παραμύθια. Κάτι άλλο υποδηλώνουν, διότι αν το λαμβάνεις κυριολεκτικά αμέσως γεννούνται αμέτρητα ερωτήματα -σχετικά με το θέμα μας.
Ανέφερα τον μύθο για να δείξω την εξουσία και δύναμη του Διός.Αυτό καταλαβαίνω εγώ από τον μύθο και αυτό κρατάω για κυρίως νόημα.Τώρα για το αν έγινε ή δεν έγινε πραγματικά αυτό δεν το ξέρω γιατί δεν ήμουν εκεί.Αν έγινε ο Απόλλων άνθρωπος τότε μάλλον θα είχε άλλη μορφή,σίγουρα όχι την θεϊκή του.Αν το πάρουμε κατά Σωκράτη δεν μπορεί να έγινε αυτό,άρα υποθέτω ότι θα ισχύει αυτό που είπα στην αρχική μου πρόταση.Αν έχεις κάποια διαφορετική άποψη ας τεθεί προς συζήτηση.
Πιστεύεις δηλαδή πραγματικά ότι κάποιος ανθρωπόμορφος θεός (ο Απόλλωνας) που ήταν στον Όλυμπο μαζί με το Δία, έδωσε εντολή στον Σωκράτη στην Αθήνα μετά από Δελφικό χρησμό να ελέγξει τους Αθηναίους;;;


Δεν είναι το θέμα το τι πιστεύουμε εμείς οι 2 ή ο καθένας αλλά τι λέει το κείμενο.Ας δούμε τα σχετικά χωρία:
Θα ήθελα λοιπόν να .γίνει αυτό, αν είναι καλό και για σας και για μένα, και να απολογηθώ με επιτυχία. Ξέρω όμως ότι είναι δύσκολο και δεν αγνοώ τη σημασία του. Ας γίνει όμως όπως θέλει ο θεός.

Γιατί της δικής μου σοφίας, αν έχω κάποια σοφία, όποια κι αν είναι, θα παρουσιάσω για μάρτυρα τον θεό των Δελφών. Γνωρίζετε βέβαια τον Χαιρεφώντα.
Αυτός ήταν παιδικός μου φίλος και ήταν και δικός σας φίλος, του λαού, και είχε εξοριστεί τότε μαζί σας και ξαναγύρισε μαζί σας εδω. Και ξέρετε βέβαια πώς ήταν ο Χαιρεφώντας, πόσο υπερβολικός ήταν σε ό,τι έκανε. Κάποτε λοιπόν που πήγε στους Δελφούς, τόλμησε να ρωτήσει το μαντείο το εξής:—γι' αυτό που θα πω μην βάλετε τις φωνές, άνδρες—ρώτησε λοιπόν αν υπάρχει κάποιος σοφότερος από μένα. Απάντησε τότε η Πυθία ότι κανένας δεν είναι σοφότερος. Και γι' αυτά τα πράγματα είναι μάρτυρας αυτός εδώ ο αδερφός του, γιατί εκείνος έχει πεθάνει.
Προσέξτε τώρα γιατί σας τα λέω αυτά. Γιατί πρόκειταινα σας εξηγήσω πώς γεννήθηκε η ψεύτικη κατηγορία εναντίον μου. Όταν τα άκουσα λοιπόν αυτά, σκέφτηκα έτσι:«Τι είναι αυτά που λέει ο θεός και τι θέλει να πει; Γιατί εγώ ξέρω πως δεν είμαι καθόλου σοφός. Τι λέει λοιπόν πως είμαι πιο σοφός απ' όλους; Δεν μπορεί βέβαια να λέει ψέματα. Δεν είναι δυνατόν αυτό». Και για πολύν καιρό απορούσα τι ήθελε να πει. Πολύ αργότερα άρχισα να εξετάζω το ζήτημα με τον τρόπο που θα σας πω. Πήγα σε κάποιον απ' αυτούς που θεωρούνται σοφοί,γιατί ίσως εκεί θα μπορούσα να ελέγξω το μαντείο και να πω στον χρησμό: «Αυτός εδώ είναι σοφότερος από μένα, ενώ εσύ είπες ότι εγώ είμαι».

Μετά απ' αυτά συνέχισα να πηγαίνω και σε άλλους, παρ'όλο που το ένιωθα—και λυπόμουνα και φοβόμουνα—πως γινόμουνα μισητός, ωστόσο μου φαινόταν ότι ήταν αναγκαίο να προτιμήσω να ερευνήσω τα λόγια του θεού. Έπρεπε λοιπόν να πάω, εξετάζοντας τι θέλει να πει ο χρησμός, σε όλους που θεωρούνταν ότι γνωρίζουν κάτι.Και μα το σκυλί, άνδρες Αθηναίοι,—γιατί πρέπει να σας πω την αλήθεια—να τι μου συνέβη: οι πιο φημισμένοι μου φάνηκαν να ξέρουν σχεδόν τα λιγότερα, όταν τους εξέταζα σύμφωνα με τα λόγια του θεού, ενώ άλλοι, που φαίνονταν κατώτεροι, ήταν πιο συνετοί άνδρες.Πρέπει λοιπόν αυτή την περιπλάνηση μου να σας τη διηγηθώ, σαν άθλους που κατόρθωσα να πραγματοποιήσω, για να μην αφήσω ανεπιβεβαίωτο το χρησμό.

Έτσι λοιπόν κατέληξα να αναρωτιέμαι—για να δικαιώσω τον χρησμό...
Όπως φαίνεται όμως, άνδρες, ο θεός μόνο είναι πράγματι σοφός και μ' αυτόν το χρησμό αυτό λέει, ότι η ανθρώπινη σοφία έχει μικρή αξία,ισως και καμία. Και πιθανόν να υποδεικνύει τον Σωκράτη, και να χρησιμοποιεί το όνομα μου φέρνοντας με για παράδειγμα, σα να ήθελε να πει: Εκείνος από σας είναι, άνθρωποι, ο σοφότερος που, σαν τον Σωκράτη, γνωρίζει ότι στην πραγματικότητα δεν μπορεί να είναι διόλου σοφός». Όλα αυτάλ οιπόν εγώ ακόμα και τώρα γυροφέρνω, εξετάζω κι ερευνώ,ακολουθώντας τα λόγια του θεού, οπόταν νομίσω ότι κάποιος είναι σοφός, είτε συμπολίτης μας είτε ξένος. Και όταν έχωτην αίσθηση ότι δεν είναι σοφός, βοηθώ τον θεό αποδεικνύοντας το. Όντας απασχολημένος μ' αυτό το έργοδεν ευκαιρώ ούτε για την πόλη να κάνω τίποτα αξιόλογοούτε για την οικογένεια μου, αλλά βρίσκομαι σε φοβερή φτώχεια υπηρετώντας τον θεό.


Και αν ναι τότε ο Απόλλωνας εκείνος το έκανε με εντολή του Δημιουργού (που κατ εσένα είναι ο κατά παρόμοιο τρόπο ανθρωπόμορφος θεός Ζευς που κυβερνάει με κεραυνούς) ή από μόνος του ας πούμε αποφάσισε να στείλει κάποιο χρησμό στο Σωκράτη δια μέσου των Δελφών;


Δεν φαίνεται από το κείμενο να έγινε κατ' εντολή του Διός αλλά με ενέργεια του ίδιου του Απόλλωνα δια μέσου των Δελφών.
Και τέλος κατά τη γνώμη σου που αποσκοπούσε αυτός ο χρησμός - δηλαδή ο Απόλλωνας από που και ως που ήθελε να ελέγχξει ο Σωκράτης τους Άρχοντες στην Αθήνα αφού όπως ξέρουμε πολιούχος στην Αθήνα ήταν η Αθηνά;
Νομίζω ότι τα συμπεράσματα βγαίνουν από τα κείμενα που παρέθεσα παραπάνω.Ο Σωκράτης βοηθούσε τον θεό με το να αποδεικνύει στον κόσμο ότι δεν είναι σοφοί.Στην τελευταία έρωτησή σου,δεν έχει σχέση αν ήταν πολιούχος η Αθηνά.Είναι σαν μου λες ότι σε μια πόλη σήμερα π.χ. Θεσσαλονίκη που πολιούχος της είναι ο Άγιος Δημήτριος δεν μπορεί να κάνει ένα θαύμα κάποιος άλλος Άγιος ή Παναγία.
γ. [εξήγηση επιστήμης] αν απομυθοποιήσουμε την ιστορία και το δούμε αστρονομικώς όπως το έβλεπαν οι Πυθαγόρειοι (ο Τίμαιος ήταν αστρονόμος), τότε οι "θεοί" δηλαδή οι περιστρεφόμενοι πλανήτες όπως λέει ο Πλάτωνας συνετέλεσαν (συνύφαιναν) στην δημιουργία του Ανθρώπου - όπως μαρτυράει και η σύγχρονη επιστήμη άλλωστε, αφού ως γνωστόν η κίνηση των πλανητών επηρεάζει τις ζωτικές λειτουργίες όλης της έμβιας γεωμάζας και συνέβαλε στην εξελικτική δημιουργία. Η σύγχρονη αστρονομία (δηλαδή τα τέκνα των πρωτόγονων Πυθαγόρειων) δεν δέχεται φυσικά ανθρωποθεούς, δέχεται όμως τη μεταφορά "μηνυμάτων" ερεθισμάτων δηλαδή που επηρεάζουν τη ζωή - με καλύτερο παράδειγμα τη σελήνη. Οι "σκέψεις" που προκύπτουν κάτω συγκεκριμένες αστρονομικές συνθήκες, αποδίδονται στις ανάλογες πλανητικές κινήσεις.
Αν θες να το πάρουμε καθαρά επιστημονικά το θέμα,θα πρέπει να πούμε πως δεν υπάρχει κανένας θεός καθώς η επιστήμη δεν μπορεί να αποδείξει την ύπαρξη θεού και μας λέει ότι δεν χρειάζεται κανένας θεός για να γίνουν αυτά που έγιναν στο σύμπαν,δημιουργία και τα λοιπά.Τώρα για τους αρχαίους Έλληνες,αν το πάρουμε επιστημονικά εντελώς τότε θα πρέπει να μιλήσουμε για θεοποίηση φυσικών δυνάμεων.

α. [εξήγηση Ευαγγελίων (Κ.Δ.)]

Ο Χριστός λέει στην παραβολή των κακών Γεωργών (κατά Ματθαίο) :

ὅστις ἐφύτευσεν ἀμπελῶνα καὶ φραγμὸν αὐτῷ περιέθηκε καὶ ὤρυξεν ἐν αὐτῷ ληνὸν καὶ ᾠκοδόμησεν πύργον, καὶ ἐξέδοτο αὐτὸν γεωργοῖς, καὶ ἀπεδήμησεν. 34 ὅτε δὲ ἤγγισεν ὁ καιρὸς τῶν καρπῶν, ἀπέστειλε τοὺς δούλους αὐτοῦ πρὸς τοὺς γεωργοὺς λαβεῖν τοὺς καρποὺς αὐτοῦ. 35 καὶ λαβόντες οἱ γεωργοὶ τοὺς δούλους αὐτοῦ ὃν μὲν ἔδειραν, ὃν δὲ ἀπέκτειναν, ὃν δὲ ἐλιθοβόλησαν. 36 πάλιν ἀπέστειλεν ἄλλους δούλους πλείονας τῶν πρώτων, καὶ ἐποίησαν αὐτοῖς ὡσαύτως. 37 ὕστερον δὲ ἀπέστειλε πρὸς αὐτοὺς τὸν υἱὸν αὐτοῦ λέγων· ἐντραπήσονται τὸν υἱόν μου. 38 οἱ δὲ γεωργοὶ ἰδόντες τὸν υἱὸν εἶπον ἐν ἑαυτοῖς· οὗτός ἐστιν ὁ κληρονόμος· δεῦτε ἀποκτείνωμεν αὐτὸν καὶ κατάσχωμεν τὴν κληρονομίαν αὐτοῦ. 39 καὶ λαβόντες αὐτὸν ἐξέβαλον ἔξω τοῦ ἀμπελῶνος καὶ ἀπέκτειναν. 40 ὅταν οὖν ἔλθῃ ὁ κύριος τοῦ ἀμπελῶνος, τί ποιήσει τοῖς γεωργοῖς ἐκείνοις;

33 Ακούστε μια άλλη παραβολή: Υπήρχε κάποιος άνθρωπος οικοδεσπότης, ο οποίος φύτεψε έναν αμπελώνα, και έβαλε ολόγυρά του φράχτη, και έσκαψε μέσα σ' αυτόν ένα πατητήρι, και οικοδόμησε έναν πύργο· και τον μίσθωσε σε γεωργούς, και αποδήμησε.
34 Όταν δε πλησίασε ο καιρός των καρπών, έστειλε τους δούλους του προς τους γεωργούς, για να πάρουν τούς καρπούς του.
35 Και οι γεωργοί, αφού έπιασαν τους δούλους του, άλλον μεν έδειραν, και άλλον φόνευσαν, και άλλον λιθοβόλησαν.
36 Έστειλε ξανά άλλους δούλους περισσότερους από τους πρώτους· και σ' αυτούς έκαναν κατά παρόμοιο τρόπο.
37 Έπειτα, όμως, έστειλε σ' αυτούς τον γιο του, λέγοντας: Θα ντραπούν τον γιο μου.
38 Οι γεωργοί, όμως, βλέποντας τον γιο, είπαν αναμεταξύ τους: Αυτός είναι ο κληρονόμος· ελάτε, ας τον φονεύσουμε, και ας κατακρατήσουμε την κληρονομιά του.
39 Και αφού τον έπιασαν, τον έβγαλαν έξω από τον αμπελώνα, και τον φόνευσαν.
40 Όταν, λοιπόν, έρθει ο ιδιοκτήτης τού αμπελώνα, τι θα κάνει σ' εκείνους τους γεωργούς;

Ερμηνεία: Πολλοί (δούλοι) ήρθαν σε αυτό το κόσμο πριν το Χριστό (απεσταλμένοι από το Πατέρα) αλλά φονεύθηκαν - σύμφωνα με την παραβολή. Ο Σωκράτης (όπως και πολλοί άλλοι φιλόσοφοι και προφήτες) π.χ. φονεύθηκε/αν. γιατί έλεγξε το κόσμο. Το κορύφωμα της ασυδοσίας ήταν όταν ο Θεός έστειλε τον ίδιο του το Υιό, και ο κόσμος (οι "κακοί γεωργοί") θέλησαν να Τον φονεύσουν γιατί θεώρησαν ότι είναι ο "κληρονόμος". Αυτός είναι ο Χριστός - ο οποίος αναστήθηκε.
Εδώ γίνεται μια αυθαίρετη ερμηνεία,διότι οι δούλοι για τους οποίους μιλάει και λέει ότι φονεύθηκαν δεν έχει να καμία σχέση με τον Σωκράτη και άλλους αρχαίους Έλληνες,αλλά αναφέρεται και εννοεί τους Ισραηλίτες που σαν κακοί γεωργοί θανάτωναν τους προφήτες που τους έστελνε ο χριστιανικός Θεός.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Ο Δημιουργός Θεός Πατέρας στον Πλάτωνα "Τίμαιος"

13
LAPTONAS έγραψε:Ο Θεός όπως λέει και ο Αριστοτέλης αν και είναι Ένας έχει πολλά ονόματα.

"Ήταν συνήθεια των Πυθαγορείων να εξυμνούν τον δημιουργό και πατέρα τούτου του σύμπαντος με το όνομα του Διός και Ζηνός. Διότι αυτός λόγω του οποίου τα πάντα αποκτούν “είναι”=ύπαρξη και ζωή, είναι δίκαιο να ονομάζεται από αυτή την ενέργειά του”. (Βλ., Ιεροκλής “Υπόμνημα εις τα Χρυσά Έπη των Πυθαγορειών, 25″) .

Οι Πυθαγόρειοι ονόμαζαν τον Θεό "αιώνιο είναι". Όπως λέει και ο Τίμαιος παραπάνω :

Τι είναι εκείνο όπερ πάντοτε είναι και γένεσιν δεν έχει, και τι 28. | είναι εκείνο όπερ γίνεται και ουδέποτε είναι(31). Το μεν πρώ- τον είναι καταληπτόν υπό της νοήσεως διά του συλλογισμού, διότι είναι πάντοτε κατά τον αυτόν τρόπον (αμετάβλητον). Το άλλο είναι αντιληπτόν υπό της δόξης (γνώμης) και της ασυλλογίστου αισθήσεως, δοξαστόν, διότι γίνεται και φθείρεται(32), αλλά πρα- γματικώς ουδέποτε είναι.


Αυτό το "αιώνιο είναι" είναι γνωστό και ως Εν, και ως ΩΝ. Στην Ελλάδα οι αρχαίοι φιλόσοφοι το ονόμαζαν Εν και στον Χριστιανισμό το γνωρίζουμε ως ο ΩΝ, δηλαδή "ο Είναι".
Εικόνα
Ορίστε πως απεικονίζεται ο Πατήρ, παντοκράτορας ποιητής ουρανού και γης ορατών τε πάντων και αοράτων στον Χριστιανισμό. Βλέπουμε χαρακτηριστικά το όνομα "Ο ΩΝ" το οποίο σημαίνει ο Είναι.


Εδώ πάλι έχουμε μια αυθαίρετη ερμηνεία.Μας αρέσει δεν μας αρέσει για του αρχαίους ο Δίας-Ζευς-Ζήνας ήταν Δημιουργός,ο ΩΝ και τα λοιπά και όσο και να το τραβήξετε,όσα τρικ και να κάνετε δεν βγαίνει από πουθενά ότι εννοούσαν τον Χριστιανικό Θεό.Ξέρω δεν θέλετε να το δεχτείτε αλλά έτσι έχει η πραγματικότητα.Αυτά παθαίνεις όταν σου έχουν μάθει να ερμηνεύεις την αρχαία ελληνική γραμματεία κάτω από τα χριστιανικά τσακίσματα ώστε να ταιριάζει και να είναι ραμμένη στον Χριστιανισμό.Τα κείμενα που παρέθεσα καταδεικνύουν ποιον εννοούσαν,από κει και πέρα ας πιστεύει ο καθένας ότι θέλει.
Έξοδος 3:14 καὶ εἶπεν ὁ θεὸς πρὸς Μωυσῆν ἐγώ εἰμι ὁ ὤν καὶ εἶπεν οὕτως ἐρεῖς τοῖς υἱοῖς Ισραηλ ὁ ὢν ἀπέσταλκέν με πρὸς ὑμᾶς
http://www.blueletterbible.org/Bible.cf ... conc_53014

Ο Μωυσής - να αναφέρω εδώ - έλαβε την μόρφωση του στην Αίγυπτο, όπως και ο Πυθαγόρας. Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει κάτι για σένα, εγώ νομίζω όμως ότι υπάρχει μία πολύ μεγάλη σύνδεση.
ο Μωυσής διδάχτηκε όλη τη σοφία των Αιγυπτίων
(Πράξεις των Αποστόλων 7:22)
Αυτά είναι γνωστά όπως και ότι ο Μωυσής δανείσθηκε,για να το πω ευγενικά, στοιχεία από την Αιγυπτιακή θεολογία και γραμματεία των Αιγυπτίων αλλά και κείμενα του Ερμή του Τρισμέγιστου και τα έραψε αργότερα στα βιβλία που έγραψε,στη λεγόμενη Πεντάτευχο. :132
Επίσης και ο Ιησούς Χριστός παρέμεινε στην Αίγυπτο αρκετά χρόνια. :132

Να σου κάνω και γω μια ερώτηση.Το ότι η λέξη Θεός σε πολλές γλώσσες μεταφράζεται,όπως έγραψα πιο πάνω, έχει άμεση σχέση με το όνομα του Δίος( Ζεύς, Διός, Διί, Δία. Ζήν, Ζηνός, Ζηνί, Ζήνα,Ζάν, Ζής, Ζάς, Δίς, Δάν, Δήν, Τήν, Τάν, Σάν, Σδεύς, Δεύς κ.τ.λ.π.) δεν σου κάνει εντύπωση;Ποιά είναι η γνώμη σου;;;
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Ο Δημιουργός Θεός Πατέρας στον Πλάτωνα "Τίμαιος"

14
Μακεδνός έγραψε: Εδώ πάλι έχουμε μια αυθαίρετη ερμηνεία.Μας αρέσει δεν μας αρέσει για του αρχαίους ο Δίας-Ζευς-Ζήνας ήταν Δημιουργός
Μας αρέσει δεν μας αρέσει από τους παραπάνω λόγους προκύπτει ότι οι αρχαίοι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι πίστευαν σε ένα Θεό, και όχι σε πολλές διαφορετικές οντότητες όπως λένε οι σύγχρονοι Δωδεκαθειστές αποκρύπτοντας αυτήν την αλήθεια. Διαιρούσαν τον Δημιουργό ως τον Κύριο Θεό ο οποίος κατασκεύασε τους υποδεέστερους θεούς και τον συνέδεαν με τον απομυθοποιημένο όρο Δίας/Ζεύς (που δεν έχει καμία σχέση με το μυθολογικό πρόσωπο) ενώ οι σημερινοί Δωδεκαθειστές ακολουθούν την ίδια γραμμή που ακολουθούσαν και οι Δωδεκαθειστές της εποχής του Σωκράτη, αυτοί δηλαδή που έκαψαν τα βιβλία του Πρωταγόρα "περί Θεών".
Μακεδνός έγραψε: ο ΩΝ και τα λοιπά και όσο και να το τραβήξετε,όσα τρικ και να κάνετε δεν βγαίνει από πουθενά ότι εννοούσαν τον Χριστιανικό Θεό.Ξέρω δεν θέλετε να το δεχτείτε αλλά έτσι έχει η πραγματικότητα.Αυτά παθαίνεις όταν σου έχουν μάθει να ερμηνεύεις την αρχαία ελληνική γραμματεία κάτω από τα χριστιανικά τσακίσματα ώστε να ταιριάζει και να είναι ραμμένη στον Χριστιανισμό.Τα κείμενα που παρέθεσα καταδεικνύουν ποιον εννοούσαν,από κει και πέρα ας πιστεύει ο καθένας ότι θέλει.
Το ίδιο μπορώ να πω και εγώ για σένα, ότι κάτω από Δωδεκαθειστικά τσακίσματα δεν θέλεις να δεχθείς την πραγματικότητα για τους κορυφαίους από τους Έλληνες προγόνους μας. Αλλά επειδή είσαι καλό παιδί ας μην κάνεις τέτοιους χαρακτηρισμούς για να μην κάνω και εγώ.

Τα κείμενα που παρέθεσες απλά επιβεβαίωνουν αυτό που σου είπα, ότι κατανοούσαν τον Ένα Θεό, και τον ονόμαζαν με τον όρο Ζεύς, για να περιγράψουν την συγκεκριμένη ιδιότητα του στα Ελληνικά. Το πραγματικό όνομα του Δημιουργού είναι το Εν, αυτό δηλαδή το "αιώνιο που πάντοτε είναι και ουδέποτε γίνεται".

Αυτό που γίνεται και ουδέποτε είναι (=μεταβλητό)
Αυτό που είναι και ουδέποτε γίνεται (=αιώνιο)

Απλά πράγματα έλεγαν οι Πυθαγόρειοι νομίζω, σε αντίθεση με τους Ορφικούς και τα αυγά.
Μακεδνός έγραψε:
Έξοδος 3:14 καὶ εἶπεν ὁ θεὸς πρὸς Μωυσῆν ἐγώ εἰμι ὁ ὤν καὶ εἶπεν οὕτως ἐρεῖς τοῖς υἱοῖς Ισραηλ ὁ ὢν ἀπέσταλκέν με πρὸς ὑμᾶς
http://www.blueletterbible.org/Bible.cf ... conc_53014

Ο Μωυσής - να αναφέρω εδώ - έλαβε την μόρφωση του στην Αίγυπτο, όπως και ο Πυθαγόρας. Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει κάτι για σένα, εγώ νομίζω όμως ότι υπάρχει μία πολύ μεγάλη σύνδεση.
ο Μωυσής διδάχτηκε όλη τη σοφία των Αιγυπτίων
(Πράξεις των Αποστόλων 7:22)
Αυτά είναι γνωστά όπως και ότι ο Μωυσής δανείσθηκε,για να το πω ευγενικά, στοιχεία από την Αιγυπτιακή θεολογία και γραμματεία των Αιγυπτίων αλλά και κείμενα του Ερμή του Τρισμέγιστου και τα έραψε αργότερα στα βιβλία που έγραψε,στη λεγόμενη Πεντάτευχο. :132
Επίσης και ο Ιησούς Χριστός παρέμεινε στην Αίγυπτο αρκετά χρόνια. :132
Η Αιγυπτιακή Θεολογία δεν έχει καμία σχέση με αυτά όπως ξέρεις. Μιλάμε συγκεκριμένα για την γνώση που υπήρχε σκαλισμένη στα ιερά της Ηλιούπολης, την οποία λογικά είχε διδαχθεί και ο Μωυσής.

Ο Πλούταρχος παραθέτει μια πιο λεπτομερή αναφορά στους Έλληνες φιλόσοφους που επισκέφτηκαν την Αίγυπτο και συμβουλεύτηκαν τους Αιγύπτιους ιερείς στο έργο του Ηθικά - Περί Ίσιδος και Οσίριδος. Έτσι, ο Θαλής, ο Εύδοξος, ο Σόλωνας, ο Πυθαγόρας, (μερικοί κατατάσσουν και τον Λυκούργο), και ο Πλάτωνας, ταξίδεψαν στην Αίγυπτο και συζήτησαν με τους ιερείς. Ο Εύδοξος διδάχθηκε από τον Χόνουφι της Μέμφιδος, ο Σόλων από τον Σώγχι τον Σαΐτη, και ο Πυθαγόρας από τον Οίνουφι της Ηλιούπολης[3].
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF% ... E%B7%CF%82

Τα υπόλοιπα που αναφέρεις μπορείς να τα αναπτύξεις αν θες σε νέο θέμα γιατί δεν σχετίζονται άμεσα με αυτό. Αν τα πιστεύεις πραγματικά και έχεις ντοκουμέντα τότε οκ.
Μακεδνός έγραψε: Να σου κάνω και γω μια ερώτηση.Το ότι η λέξη Θεός σε πολλές γλώσσες μεταφράζεται,όπως έγραψα πιο πάνω, έχει άμεση σχέση με το όνομα του Δίος( Ζεύς, Διός, Διί, Δία. Ζήν, Ζηνός, Ζηνί, Ζήνα,Ζάν, Ζής, Ζάς, Δίς, Δάν, Δήν, Τήν, Τάν, Σάν, Σδεύς, Δεύς κ.τ.λ.π.) δεν σου κάνει εντύπωση;Ποιά είναι η γνώμη σου;;;
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν το πρωτοσυνάντησα, αλλά δεν είμαι τόσο τρελός να πιστεύω ότι ο κεραυνοβόλος Δίας με το ιπτάμενο άρμα είναι ο Θεός (deus) ο οποίος δελεάζει την Λητώ μεταμορφομένος σε κύκνο και τα σχετικά ...
Αυτά όπως καταλαβαίνεις αν τα απογυμνώσεις θα φτάσεις στο συμπέρασμα ότι είναι μύθοι που μιλούν αλληγορικά και όχι κυριολεκτικά...

Σχετικά με τα παραπάνω ονόματα που λες, είναι αποδεδειγμένα γλωσσολογικά ότι όλες οι λατινογενείς ονομασίες (ιρλανδικά, ιταλικά κτλ) έχουν κοινή ρίζα το λατινικό Deus που προέρχεται και αυτό από την Ελληνική ρίζα αφού η Λατινική έχει τις βάσεις της στην Ελληνική. Εικάζεται ότι και οι υπόλοιπες (σανσκριτικά, αρχαία ινδικά κτλ) ότι έχουν μία ενιαία κοινή ρίζα αλλά στις διεθνείς συνεδριάσεις οι Έλληνες μένουν στο περιθώριο για ευνόητους λόγους. Είναι προφανές , όπως συμβαίνει και με τις αρχαιολογικές ανασκαφές ότι οι Έλληνες μένουν στο περιθώριο, άλλωστε από εκεί ξεκινάνε και όλα τα σενάρια που μιλούν για εσκεμμένη απόκρυψη της αρχαίας ελληνικής ιστορίας κτλ.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Σωκράτης, ο Απόλλωνας και ο Δημιουργός Θεός

15
Παραθέτω τους λόγους του Ιουστίνου μάρτυρα (άγιου της εκκλησίας) ο οποίος έλαβε μόρφωση στις σχολές του στωικισμού, της περιπατικής, του πυθαγορισμού και του πλατωνισμού, για να δούμε τι έχει να πει πάνω στο Σωκράτη και πως ακριβώς το εξηγούσε περίπου μεταξύ 100 - 165 μ.Χ. που έζησε:
Μία πρώτη σημείωση είναι ότι στο πρώτο κείμενο αναφέρει ότι ο Σωκράτης δια Λόγου, έλεγε αυτά που έλεγε, και ότι οι φαύλοι δαίμονες εθέλησαν να τον κατηγορήσουν ότι εισάγει νέα δαιμόνια (πνεύματα). Μία δεύτερη παρατήρηση είναι ότι ίδιος Λόγος που ήταν στον Σωκράτη, ο ίδιος ήταν και ο Λόγος του Ιησού Χριστού στους βάρβαρους (Ιουδαίους). Με την διαφορά ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν ο Υιός του Θεού.

Αυτά υπάρχουν στην Πατρολογία και η απολογία μπορεί να βρεθεί εδώ : http://www.documentacatholicaomnia.eu/2 ... 0),_GM.pdf
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Σωκράτης, ο Απόλλωνας και ο Δημιουργός Θεός

16
LAPTONAS έγραψε:Παραθέτω τους λόγους του Ιουστίνου μάρτυρα (άγιου της εκκλησίας) ο οποίος έλαβε μόρφωση στις σχολές του στωικισμού, της περιπατικής, του πυθαγορισμού και του πλατωνισμού, για να δούμε τι έχει να πει πάνω στο Σωκράτη και πως ακριβώς το εξηγούσε περίπου μεταξύ 100 - 165 μ.Χ. που έζησε:
Ότι του φανεί του Λοστεφανή....Το ότι ισχυρίζεται κάποιος κάτι δεν σημαίνει ότι έχει δίκαιο.
Μία πρώτη σημείωση είναι ότι στο πρώτο κείμενο αναφέρει ότι ο Σωκράτης δια Λόγου, έλεγε αυτά που έλεγε, και ότι οι φαύλοι δαίμονες εθέλησαν να τον κατηγορήσουν ότι εισάγει νέα δαιμόνια (πνεύματα). Μία δεύτερη παρατήρηση είναι ότι ίδιος Λόγος που ήταν στον Σωκράτη, ο ίδιος ήταν και ο Λόγος του Ιησού Χριστού στους βάρβαρους (Ιουδαίους). Με την διαφορά ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν ο Υιός του Θεού.

Αυτά υπάρχουν στην Πατρολογία και η απολογία μπορεί να βρεθεί εδώ : http://www.documentacatholicaomnia.eu/2 ... 0),_GM.pdf
Η πραγματικότητα είναι άλλη από αυτή που ισχυρίζεται ο άγιος.Αυτοί που κατηγόρησαν τον Σωκράτη δεν ήταν φαύλοι δαίμονες.Τρεις ήταν οι κατήγοροι του Σωκράτη, ο άγνωστος ποιητής Μέλητος, ο πλούσιος βυρσοδέψης και πολιτικός Άνυτος, και ο ρήτορας Λύκωνας. Ο κύριος κατήγορος του Σωκράτη φάνηκε να είναι ο Μέλητος, αλλά στην πραγματικότητα ήταν ο Άνυτος που είχε δύναμη πολιτική και οικονομική. Στο έργο “Μένων” όπου ο βασικός διάλογος γίνεται μεταξύ Σωκράτη και Μένωνα, υπάρχουν και άλλοι συνομιλητές μεταξύ αυτών και ο Άνυτος. Ο Άνυτος έχει ύφος παντογνώστη και ο Σωκράτης φυσικά ξεσκεπάζει την σύγχυση που βρίσκεται μέσα στον νου του και την άγνοια του σε τέτοιο βαθμό, που τον χτυπά στον εγωισμό του. Ο Άνυτος επανειλημμένως προσπάθησε να βγει από πάνω, πράγμα που δεν κατάφερε, οπότε στο τέλος κατέφυγε σε απειλές. Ο Σωκράτης με το γνωστό ειρωνικό (η ειρωνεία είχε διαφορετική έννοια τότε) του ύφος γυρνάει και λέει στον Μένωνα “Μένων, μου φαίνεται ότι ο Λύκων νευρίασε...”
Βλέπουμε λοιπόν ότι καμία σχέση δεν έχουν αυτά που ισχυρίζεται ο Ιουστίνος.Άνθρωποι ήταν αυτοί που τον κατηγόρησαν και το κείμενο της Απολογίας το αποδεικνύει ξεκάθαρα.Οποιαδήποτε άλλη υπόθεση αποτελεί αποκύημα της φαντασίας.
Μάλλον δεν τα μελέτησε και πολύ καλά ο Άγιος Ιουστίνος...
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Ο Δημιουργός Θεός Πατέρας στον Πλάτωνα "Τίμαιος"

17
LAPTONAS έγραψε:Μας αρέσει δεν μας αρέσει από τους παραπάνω λόγους προκύπτει ότι οι αρχαίοι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι πίστευαν σε ένα Θεό, και όχι σε πολλές διαφορετικές οντότητες όπως λένε οι σύγχρονοι Δωδεκαθειστές αποκρύπτοντας αυτήν την αλήθεια. Διαιρούσαν τον Δημιουργό ως τον Κύριο Θεό ο οποίος κατασκεύασε τους υποδεέστερους θεούς και τον συνέδεαν με τον απομυθοποιημένο όρο Δίας/Ζεύς (που δεν έχει καμία σχέση με το μυθολογικό πρόσωπο) ενώ οι σημερινοί Δωδεκαθειστές ακολουθούν την ίδια γραμμή που ακολουθούσαν και οι Δωδεκαθειστές της εποχής του Σωκράτη, αυτοί δηλαδή που έκαψαν τα βιβλία του Πρωταγόρα "περί Θεών".
Πυθαγόρας
13...καὶ βωμὸν προσκυνῆσαι μόνον ἐν Δήλῳ τὸν Ἀπόλλωνος τοῦ γενέτορος, ὅς ἐστιν ὄπισθεν τοῦ Κερατίνου, διὰ τὸ πυροὺς καὶ κριθὰς καὶ πόπανα μόνα τίθεσθαι ἐπ' αὐτοῦ ἄνευ πυρός, ἱερεῖον δὲ μηδέν, ὥς φησιν Ἀριστοτέλης ἐν Δηλίων πολιτείᾳ (489 Rose)
20... θυσίαις τε ἐχρῆτο ἀψύχοις, οἱ δέ φασιν, ὅτι ἀλέκτορσι μόνον καὶ ἐρίφοις καὶ γαλαθηνοῖς τοῖς λεγομένοις ἁπαλίαις, ἥκιστα δὲ ἄρνασιν. ὅ γε μὴν Ἀριστόξενος (Wehrli ii, fg. 29a) πάντα μὲν τὰ ἄλλα συγχωρεῖν αὐτὸν ἐσθίειν ἔμψυχα, μόνον δ' ἀπέχεσθαι βοὸς ἀροτῆρος καὶ κριοῦ.
22...σφάγιά τε θεοῖς προσφέρειν κωλύειν, μόνον δὲ τὸν ἀναίμακτον βωμὸν προσκυνεῖν. μηδ' ὀμνύναι θεούς· ἀσκεῖν γὰρ αὑτὸν δεῖν ἀξιόπιστον παρέχειν. τούς τε πρεσβυτέρους τιμᾶν, τὸ προηγούμενον τῷ χρόνῳ τιμιώτερον ἡγουμένους· ὡς ἐν κόσμῳ μὲν ἀνατολὴν δύσεως, ἐν βίῳ δ' ἀρχὴν τελευτῆς, ἐν ζωῇ δὲ γένεσιν 23 φθορᾶς. καὶ θεοὺς μὲν δαιμόνων προτιμᾶν, ἥρωας δ' ἀνθρώπων, ἀνθρώπων δὲ μάλιστα γονέας...
24...λέγειν μήτε πράσσειν, μαντικὴν πᾶσαν τιμᾶν, ᾠδαῖς χρῆσθαι πρὸς λύραν ὕμνῳ τε θεῶν καὶ ἀνδρῶν ἀγαθῶν εὔλογον χάριν ἔχειν.
33 Ὅρκιόν τ' εἶναι τὸ δίκαιον καὶ διὰ τοῦτο Δία ὅρκιον λέγεσθαι. τήν τ' ἀρετὴν ἁρμονίαν εἶναι καὶ τὴν ὑγίειαν καὶ τὸ ἀγαθὸν ἅπαν καὶ τὸν θεόν· διὸ καὶ καθ' ἁρμονίαν συνεστάναι τὰ ὅλα. φιλίαν τ' εἶναι ἐναρμόνιον ἰσότητα. τιμὰς θεοῖς δεῖν νομίζειν καὶ ἥρωσι μὴ τὰς ἴσας, ἀλλὰ θεοῖς μὲν ἀεὶ μετ' εὐφημίας λευχειμονοῦντας καὶ ἁγνεύοντας, ἥρωσι δ' ἀπὸ μέσου ἡμέρας. τὴν δ' ἁγνείαν εἶναι διὰ καθαρμῶν καὶ λουτρῶν καὶ περιῤῥαντηρίων καὶ διὰ τοῦ αὐτὸν καθαρεύειν ἀπό τε κήδους καὶ λεχοῦς καὶ μιάσματος παντὸς καὶ ἀπέχεσθαι βρωτῶν θνησειδίων τε κρεῶν καὶ τριγλῶν καὶ μελανούρων καὶ ᾠῶν καὶ τῶν ᾠοτόκων ζῴων καὶ κυάμων καὶ τῶν ἄλλων ὧν παρακελεύονται καὶ οἱ τὰς τελετὰς ἐν τοῖς ἱεροῖς...
37...Μνησίμαχος δ' Ἀλκμαίωνι (Kock ii. 436)·ὡς Πυθαγοριστὶ θύομεν τῷ Λοξίᾳ, ἔμψυχον οὐδὲν ἐσθίοντες παντελῶς.
(Διογένης Λαέρτιος,Βίοι Φιλόσοφων,Βιβλίο Η)


Τα κείμενα που παρέθεσες απλά επιβεβαίωνουν αυτό που σου είπα, ότι κατανοούσαν τον Ένα Θεό, και τον ονόμαζαν με τον όρο Ζεύς, για να περιγράψουν την συγκεκριμένη ιδιότητα του στα Ελληνικά. Το πραγματικό όνομα του Δημιουργού είναι το Εν, αυτό δηλαδή το "αιώνιο που πάντοτε είναι και ουδέποτε γίνεται".

Αυτό που γίνεται και ουδέποτε είναι (=μεταβλητό)
Αυτό που είναι και ουδέποτε γίνεται (=αιώνιο)


Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν το πρωτοσυνάντησα, αλλά δεν είμαι τόσο τρελός να πιστεύω ότι ο κεραυνοβόλος Δίας με το ιπτάμενο άρμα είναι ο Θεός (deus) ο οποίος δελεάζει την Λητώ μεταμορφομένος σε κύκνο και τα σχετικά..
Ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε.
Απλά πράγματα έλεγαν οι Πυθαγόρειοι νομίζω, σε αντίθεση με τους Ορφικούς και τα αυγά.
8 του γραφέντας ἀνατεθῆναι Πυθαγόρᾳ. φησὶ δὲ καὶ Ἀριστόξενος (Wehrli ii, fg. 15) τὰ πλεῖστα τῶν ἠθικῶν δογμάτων λαβεῖν τὸν Πυθαγόραν παρὰ Θεμιστοκλείας τῆς ἐν Δελφοῖς. Ἴων δὲ ὁ Χῖος ἐν τοῖς Τριαγμοῖς (FGrH 392 F 25a) φησιν αὐτὸν ἔνια ποιήσαντα ἀνενεγκεῖν εἰς Ὀρφέα.
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Ο Σωκράτης, ο Απόλλωνας και ο Δημιουργός Θεός

18
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Παραθέτω τους λόγους του Ιουστίνου μάρτυρα (άγιου της εκκλησίας) ο οποίος έλαβε μόρφωση στις σχολές του στωικισμού, της περιπατικής, του πυθαγορισμού και του πλατωνισμού, για να δούμε τι έχει να πει πάνω στο Σωκράτη και πως ακριβώς το εξηγούσε περίπου μεταξύ 100 - 165 μ.Χ. που έζησε:

Ότι του φανεί του Λοστεφανή....Το ότι ισχυρίζεται κάποιος κάτι δεν σημαίνει ότι έχει δίκαιο.
δε κατάλαβα, άκουσες άγιος και τον ονόμασες Λοστεφανή ;(ξέχασες ένα λό) Περισσότερες σπουδές είχε από σένα πριν από 1900 χρόνια.

Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση σου, επειδή ισχυρίζεσαι αυτά που ισχυρίζεσαι δεν σημαίνει ότι ισχύουν. Αν διαφωνείς με κάτι στο κείμενο πες το, γιαυτό το ανέβασα για να το διαβάσουν όλοι. Αλλιώς λέγε παροιμίες να διασκεδάζουμε.
Μακεδνός έγραψε: Η πραγματικότητα είναι άλλη από αυτή που ισχυρίζεται ο άγιος.Αυτοί που κατηγόρησαν τον Σωκράτη δεν ήταν φαύλοι δαίμονες.Τρεις ήταν οι κατήγοροι του Σωκράτη, ο άγνωστος ποιητής Μέλητος, ο πλούσιος βυρσοδέψης και πολιτικός Άνυτος, και ο ρήτορας Λύκωνας.
Με τον όρος δαίμονες εδώ δεν εννοεί φτερωτά κόκκινα ανθρωπάκια με τρίαινες αλλά με την αρχαία έννοια. Εσύ τα ξέρεις αυτά υποτίθεται αφού γνωρίζεις αρχαία .
Μακεδνός έγραψε: Μάλλον δεν τα μελέτησε και πολύ καλά ο Άγιος Ιουστίνος...
[/quote]

Μάλλον εσύ δεν τα έχεις μελετήσει καλά. Αλλά επειδή γνωρίζω ότι γνωρίζεις περί τίνος μιλάμε γιατί και ο ίδιος τα έχεις μεταφέρει πολλές φορές, απλά θα δεχτώ ότι κάνεις τη πάπια. Σχετικά με τους δαίμονες - δαήμονες εδώ :

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 45&t=15922
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron