Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

1
Γιατί πολλοί βάλλονται εναντίον του Μεγάλου Αλεξάνδρου ; Τι γνώμη έχετε εσείς για τον Μέγα Αλέξανδρο ; Ποια η σχέση του Μέγα Αλέξανδρου με την Ελληνική Φιλοσοφία ; Πως (πρέπει να) αντιμετωπίζει το Αλέξανδρο το Μέγα ένας Ορθόδοξος Χριστιανός ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

2
aetos64 έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:Για να έχει όμως ζουμί η συμφωνία μας: Κάτι Πυθαγόρες, κάτι Πλάτωνες και το λοιπό αρχαιοελληνικό σινάφι τους, που οι αιρετικές πλάνες τους έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι νοητό να τους παραλληλίζουμε με μεγάλες μορφές
του πνευματικού μας ορίζοντα π.χ. με τον Μωυσή, ούτε πρέπει να τους προβάλουμε ως παραδείγματα για την πνευματική μας ζωή.
phpBB [video]
Αγαπητέ aetos64, παρακολούθησα την ομιλία του Ιερέως, ο οποίος ασχολήθηκε με τον Μ. Αλέξανδρο.
Τι σχέση όμως έχει ο Μ. Αλέξανδρος, με τον Πυθαγόρα και με τον Πλάτωνα, που είχαν εκφράσει αιρετικές πλάνες;

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

3
Vassilis_1 έγραψε:
aetos64 έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:Για να έχει όμως ζουμί η συμφωνία μας: Κάτι Πυθαγόρες, κάτι Πλάτωνες και το λοιπό αρχαιοελληνικό σινάφι τους, που οι αιρετικές πλάνες τους έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι νοητό να τους παραλληλίζουμε με μεγάλες μορφές
του πνευματικού μας ορίζοντα π.χ. με τον Μωυσή, ούτε πρέπει να τους προβάλουμε ως παραδείγματα για την πνευματική μας ζωή.
phpBB [video]
Αγαπητέ aetos64, παρακολούθησα την ομιλία του Ιερέως, ο οποίος ασχολήθηκε με τον Μ. Αλέξανδρο.
Τι σχέση όμως έχει ο Μ. Αλέξανδρος, με τον Πυθαγόρα και με τον Πλάτωνα, που είχαν εκφράσει αιρετικές πλάνες;
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Πυθάγορας, ο Πλάτωνας κ.ο.κ., Βασίλη, δεν ευθύνονται για τα πιστεύω τους εφόσον δεν τους δίδαξε κανένας τον αληθινό Θεό.
Οι απόγονοί τους όμως οι οποίοι διδάχτηκαν απο το Απόστολο Παύλο, πίστεψαν, αγίασαν καί δόξασαν τον Κύριο σε όλη την Οικουμένη!
Ο Μέγας Αλέξανδρος μάλιστα, άν θυμάμαι καλά, θεοποίησε τον εαυτό του, αυτό όμως σε μία εποχή όπου κάτι τέτοιο εθεωρείτο φυσιολογικό για έναν Αυτοκράτορα!

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

4
aetos64 έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
aetos64 έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:Για να έχει όμως ζουμί η συμφωνία μας: Κάτι Πυθαγόρες, κάτι Πλάτωνες και το λοιπό αρχαιοελληνικό σινάφι τους, που οι αιρετικές πλάνες τους έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι νοητό να τους παραλληλίζουμε με μεγάλες μορφές
του πνευματικού μας ορίζοντα π.χ. με τον Μωυσή, ούτε πρέπει να τους προβάλουμε ως παραδείγματα για την πνευματική μας ζωή.
phpBB [video]
Αγαπητέ aetos64, παρακολούθησα την ομιλία του Ιερέως, ο οποίος ασχολήθηκε με τον Μ. Αλέξανδρο.
Τι σχέση όμως έχει ο Μ. Αλέξανδρος, με τον Πυθαγόρα και με τον Πλάτωνα, που είχαν εκφράσει αιρετικές πλάνες;
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Πυθάγορας, ο Πλάτωνας κ.ο.κ., Βασίλη, δεν ευθύνονται για τα πιστεύω τους εφόσον δεν τους δίδαξε κανένας τον αληθινό Θεό.
Οι απόγονοί τους όμως οι οποίοι διδάχτηκαν απο το Απόστολο Παύλο, πίστεψαν, αγίασαν καί δόξασαν τον Κύριο σε όλη την Οικουμένη!
Ο Μέγας Αλέξανδρος μάλιστα, άν θυμάμαι καλά, θεοποίησε τον εαυτό του, αυτό όμως σε μία εποχή όπου κάτι τέτοιο εθεωρείτο φυσιολογικό για έναν Αυτοκράτορα!
Θα πρέπει να αναφέρω εδώ ότι ο Φίλλιπος ο Β' ο οποίος ήταν ο μεγαλύτερος βασιλιάς της Μακεδονίας εμπιστέυθηκε την παιδεία και την μόρφωση του μικρού Αλέξανδρου στον μεγαλύτερο διδάσκαλο της εποχής, δηλαδή τον Αριστοτέλη. Ο Αριστοτέλης ο Φιλόσοφος ήταν ο διδάσκαλος του μεγαλύτερου Έλληνα Βασιλιά που γεννήθηκε στην Ελλάδα : Του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο Αριστοτέλης είχε δάσκαλο του τον σοφό Πλάτωνα. Ο Πλάτωνας είχε δάσκαλο του τον σοφό Σωκράτη. Ο Σωκράτης ήταν Πυθαγόριος δηλαδή ήταν φιλόσοφος της γραμμής του Πυθαγόρα, όπως και ο Τίμαιος και όλοι οι φιλόσοφοι που μετέπειτα χαρακτηρίστηκαν Σωκρατικοί. Φυσικά όλοι αυτοί τιμούνται από την εκκλησία μας όπως έχουμε πει και υπάρχουν σε πολλές τοιχογραφίες σε ναούς -> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 90&t=15087

Ο Πυθαγόρας λοιπόν, για όσους ρωτούν, είναι ο προπάτορας της φιλοσοφίας - μαλιστα αυτός ξεκίνησε κυριολεκτικά τον όρο "Φιλό-σοφος" (φίλος της σοφίας). Εσπούδασε στην Αίγυπτο, στις ίδιες περιοχές που τέλεσε ιερέας ο Μωυσής πριν την Έξοδο και θεωρήθηκε ο σοφότερος της εποχής του. Αυτό λοιπόν το "αρχαιοελληνικό συνάφι" είναι οι πνευματικοί πατέρες των Ελλήνων, και του Μεγάλου Αλεξάνδρου φυσικά.

Ίσως χρειάζεται να αναφέρω τους λόγους για τους οποίους δεν ήταν αιρετικοί: Αιρετικός είναι αυτός που αποκλίνει από την εκκλησία. Εκείνη την εποχή ούτε ο Χριστός είχε έρθει στο κόσμο ούτε εκκλησία υπήρχε, συνεπώς δεν μπορούν να χαρακτηριστούν αιρετικοί - αυτό θα ήταν εντελώς απερίσκεπτο. Αν οι ιδέες τους έγιναν στοιχεία μεταχείρισης αργότερα από αιρετικούς (π.χ. Πλωτίνος, νεοπλατωνιστές κτλ) την περίοδο που άκμασε ο Χριστιανισμός, αυτό είναι μία άλλη κουβέντα. Όποιος λιθοβολεί τους Έλληνες φιλοσόφους για σφάλματα που έγιναν 6 αιώνες μετά από κάποιους άλλους - χαιρέκακους, αυτός κάνει μέγα λάθος.

Ξεφύγαμε, αλλά δεν πειράζει, ήταν μία επιμορφωτική παρένθεση.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

5
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Αλλά ας ακούσουμε τώρα τα χρυσά λόγια του Αγίου Ι. Χρυσοστόμου:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα•»
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά… ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»
Ώστε Άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε σαν τα αποβαλλόμενα σαλιαρίσματα των παιδιών είναι οι πλανεμένες και αιρετικές ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων!!!
Αμ και το άλλο που είπε το χρυσό στόμα σου, για τον Πλάτωνα!!!: Αυτός ασχολιόταν και έτρωγε όλο το χρόνο του λέγοντας ανώφελα και περιττά. Δηλαδή σαλιάριζε αυτά τα περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.

Να ακούσουμε και τον Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

6
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Χριστιανισμός και ο σύγχρονος Ελληνισμός!..
Εικόνα
Η θριαμβική πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου στα βάθη της ανατολής έκανε την ελληνική γλώσσα «κοινή» σ’ όλο τον τότε γνωστό κόσμο. Μια γλώσσα η οποία προλείανε το έδαφος για την διάδοση του Ευαγγελίου, που ήταν γραμμένο στη ελληνιστική γλώσσα!..
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Χριστιανισμός και ο σύγχρονος Ελληνισμός!..

Τι να εγνώριζαν – άρα γε – οι Σίβυλλες, που είχαν προβλέψει την Έλευση του θρυλικού Στρατηλάτου, αλλά και του Ιησού Χριστού στη Γη ; Μήπως το γεγονός, ότι θα «έσπερνε» την Ελληνική Γλώσσα παντού, όπως γράφουν στα βιβλία τους Έλληνες και Ξένοι Συγγραφείς;

Ο Μέγας Αλέξανδρος έφιππος εισέρχεται στην Ινδία. Μικρογραφία από χειρόγραφο κώδικα του Μυθιστόρηματος του Αλέξανδρου, 14ος αι. μ.Χ. Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών.

ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, σχεδόν, βάση καθιστάμεθα βουβοί και άφωνοι μάρτυρες μιας χυδαίας και συνεχιζομένης σπιλώσεως της προσωπικότητος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, πού εδημιούργησε ένα δικό του κόσμο, γεμάτον ανθρωπιά και πολιτισμική ανάπτυξη. Ενός ανθρώπου, που πολλοί εχαρακτήρισαν Πρόδρομο του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας, όπως για παράδειγμα ο μεγάλος Έλλην συγγραφεύς Χρήστος Ζαλοκώστας με το βιβλίο του « Μέγας Αλέξανδρος : Ο Πρόδρομος του Χριστιανισμού».
Ας διαβάσουμε, όμως, τι λέει ο ως άνω συγγραφεύς:
« Αφού ξεψύχησε ο Αλέξανδρος αναστήθηκε στη φαντασία των λαών. Όσο γρηγορότερα χάθηκε, τόσο ιδανικότερη φάνηκε η μορφή του. Εκείνο πού ποθούσε για τον εαυτό του, να μοιάσει σε θεό, το πέτυχε πεθαμένος, με τα παραμύθια, πού δημιουργήθηκαν για να ιστορήσουν επεισόδια πιο φανταστικά κι από την αφάνταστη ζωή του. Δεν αξιώθηκε να βρει ένα Όμηρο να τον υμνήσει, όμως η ταπεινή Μούσα κάθε φυλής τον τραγούδησε σαν δικό της θρέμμα. Τόση εντύπωση προξένησε στον κόσμο το πέρασμά του, ώστε λαοί που δεν τον γνώρισαν, όπως οι Κινέζοι, οι Λάπωνες, οι Ινδονήσιοι, οι Γιαπωνέζοι, διηγούνται τ΄ άθλα του και τον θέλουν ήρωά τους. Ο θρύλος του απλώθηκε από τη Γαλλία ως τον Ειρηνικό κι από την παγωμένη Ισλανδία ως την Αφρική».

«ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΧΑΪΑ…»

Βεβαίως, υπάρχει και ο άλλος μεγάλος Έλλην και Ορθόδοξος ταγός, ο Επίσκοπος Κατάνης , ΙΑΚΩΒΟΣ ( Γεώργιος) ΠΗΛΙΛΗΣ, ο οποίος, μέσα στο βιβλίο του « Η Μακεδονία, ο Μέγας Αλέξανδρος και η Ελληνιστική Εποχή », μας θυμίζει μία φράση του Ευαγγελίου και συγκεκριμένα μία περικοπή από την Προς Ρωμαίους Επιστολήν του (15,26), πού λέει, ότι « …Μακεδονία και Αχα΄ί΄α κοινωνίαν τινά ποιήσασθαι».
Το παραπάνω περισπούδαστο βιβλίο, πού αποτελεί ηχηρότατο χτύπημα σε όλους τους εχθρούς του Ελληνισμού, είναι αφιερωμένο:
« Εις το Μεγάλο και Αθάνατον Πνεύμα του Ελληνισμού το Οποίον επί Αιώνες Εφώτισεν και συνεχίζει να φωτίζη τους λαούς το Οποίον έθεσε τον Πεπολιτισμένον Κόσμον μέσα εις ένα νέον ρεύμα πνοής και, ούτω, Ήρχισεν μία Νέα Εποχή «η Ελληνιστική» και Εγένετο τούτο μία Αναγεννητική και Γόνιμος Δύναμις εν τω Κόσμω το Οποίον επροχώρησεν τόσον ώστε ουδέν ηδύνατο να γίνη πλέον, ως ήτο πρότερον και πάλιν ο Πυρσός ούτος του Ελληνικού Πνεύματος υποκαίει, ακόμη, και σήμερον ουδέποτε δε έσβησε και ουδέποτε θα σβήση διότι το Περιεχόμενόν του είναι Ανεξάντλητον και η Δύναμίς του Απέραντος και Επιβλητική εις το Πνεύμα τούτο και εις την Δημιουργίαν του Η Μελέτη αύτη αφιερούται Τιμής και Ευλαβείας Ένεκεν»

ΟΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Συνεχίζοντας, ο Επίσκοπος Κατάνης, κάνει αναφορά στις μαρτυρίες, περί του όρου «Ελληνισμός», τον Ξενοφώντα και τις ιδέες του, τον Ισοκράτη και την πολιτική του σκέψη, φθάνει στον Μέγα Αλέξανδρο, όπου, πλέον, μιλάει για την προσωπικότητά του, την ζωή του, την εκπαίδευσή του, το έργον του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την πορεία του προς την Δόξα, τον θάνατό του και, κατόπιν, εκτιμά το έργον του Μεγάλου Στρατηλάτου.
Να ήσαν, όμως, μόνον αυτοί πού έχουν ασχοληθεί με τον Μέγα Αλέξανδρο; Μήπως υπήρχαν και κάποιοι άλλοι, όπως για παράδειγμα οι Σίβυλλες, πού είχαν προφητεύσει την Ελευση του Θρυλικού Στρατηλάτου στην Γη;
Η Σίβυλλα η Χαλδαία, σύμφωνα με το Λεξικόν της Επιτροπής Σούδα, είχε προφητεύσει, μέσα στην Κιβωτό του Νώε, τον Ερχομό του Μεγάλου Αλεξάνδρου και την Έλευση του Θεανθρώπου πάνω στη Γη.
Διαβάζομε:
« Σίβυλλα Χαλδαία, η και προς τινων Εβραία ονομαζομένη, η και Περσίς, η κυρίω ονόματι καλουμένη Σαμβήθη, εκ του γένους του μακαριωτάτου Νώε η των κατά Αλέξανδρον τον Μακεδόνα λεγομένων προειρηκυία ης μνημονεύει Νικάνωρ ο τον Αλεξάνδρου βίον ιστορήσας η περι του δεσπότου Χριστού μυρία προθεσπίσασα και της αυτού παρουσίας..».!…

Τίθεται, όμως, το λογικόν και άκρως δικαιολογημένο ερώτημα:
--Προς τι αυτό το μίσος κατά του Μεγάλου Αλεξάνδρου;

Πριν λίγο καιρό είχα την ευκαιρία να κάνω μίαν τηλεφωνικήν παρέμβασιν στη τηλεοπτική εκπομπή της καταξιωμένης συναδέλφου κας Τάνιας Ιακωβίδου, από το ΤΗΛΕΑΣΤΥ, όπου, μεταξύ άλλων, ετόνισα ότι δεν είναι τυχαία αυτή η πολεμική και μάλιστα από το Χόλλυγουντ.
Είναι γνωστόν ότι, σε μία τηλεοπτική εκπομπή του Αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CNN, ο διάσημος ηθοποιός Μάρλον Μπράντο κατήγγειλε στον οικοδεσπότη της εκπομπής Λάρρυ Κίνγκ, ότι το Χόλλυγουντ Εβραιοκρατείται. Ξέσπασε πραγματικός σάλος και ο γνωστός ηθοποιός , την επομένη, κάτω από φοβερές πιέσεις πού ασκήθηκαν, «τα μάζεψε», αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είπε την αλήθεια.
Με αφορμή, λοιπόν, τά όσα ειπώθηκαν σ’ αυτήν την εκπομπή, και με δεδομένο το γεγονός , ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δύο ανθρώπους κρύβουν μέσα στην καρδιά τους: τον Χριστό και τον Μέγα Αλέξανδρο, δικαιούμεθα, ως Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί, να σκεφθούμε ότι:
Α) Η επίθεσις κατά του προσώπου του Μεγάλου Αλεξάνδρου έγινε αμέσως μετά το «σκαμπίλι» πού δέχθηκε ο Ελληνισμός, με την αφαίρεση του θρησκεύματός του ( δεν έχει σημασία ποιο θρήσκευμα είναι αυτό) από τις ταυτότητές του.
Β) Η επίθεσις κατά του προσώπου του Μεγάλου Αλεξάνδρου έρχεται αμέσως μετά την επίθεση, πού δέχεται η Ελληνική Γλώσσα, την οποίαν διέδωσε ο Μέγας Αλέξανδρος και, φυσικά, υιοθέτησε ο Ιησούς Χριστός!

Ο Έλλην διανοούμενος και πραγματικός δάσκαλος, Αντώνης Αντωνάκος, μέσα στην περισπούδαστη μελέτη του «ΕΙΣ ΟΙΩΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΣ ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΗΣ» (Εκδόσεις Νέα Θέσις), πού ήδη βρίσκεται στα χέρια των αναγνωστών, κάνει συγκλονιστικές καταγγελίες για όλη αυτή την ενορχηστρωμένη επίθεση κατά της Ελληνικής Γλώσσης από ανθρώπους εντός και εκτός της Ελλάδος. Κι έχει απόλυτο δίκιο ο συγγραφεύς, πού δια του βιβλίου του όχι μόνον δικαιώνει τον θρυλικό Στρατηλάτη (Μέγα Αλέξανδρο), αλλά και θέτει στο εξώφυλλο του βιβλίου του ένα στίχο του Εθνικού μας Ποιητού, Κωστή Παλαμά, πού λέει, ότι:

« Δεν έχεις Όλυμπε θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα…
Ραγιάδες έχεις Μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι.
Κούφιοι κι οκνοί καταφρονούν την θεία τραχειά σου γλώσσα,
Των Ευρωπαίων περίγελα και των Αρχαίων παλιάτσοι…»!

Τι να πρωτοπή και τι να πρωτογράψη κανείς γι’ αυτό το βιβλίο!.. Πώς οι Έλληνες ήσαν υπερήφανοι για την γλώσσα τους;… Για τα πλεονεκτήματα της Ελληνικής Γλώσσης έναντι των άλλων γλωσσών; Την αλήθεια των αριθμών ή τον Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσης και τις αρετές του λόγου κατά τον Ζήνωνα τον Κιτιέα;.. Να κάνει πώς αγνοεί τα εκπληκτικά κεφάλαια, πού αποτελούν, για κάθε ερευνητή, εγχειρίδια σκέψεως για την μητρική του γλώσσα; Ας θυμηθούμε μερικά:
 Η μόνη γλώσσα στον κόσμο πού ομιλείται επί τουλάχιστον 4.000 έτη (ασφαλώς είναι η Ελληνική).
 Έξυπνοι τόνοι και έξυπνα πνεύματα (σ.σ. πόσο θλίβομαι πού η νέα τεχνολογία, ιδίως στις εφημερίδες, στερεί από τον υπογράφοντα αυτό το άρθρο την δυνατότητα γραφής σε πολυτονικό σύστημα!…).
 Ο τονισμός δημιουργεί θετική ή αρνητική έννοια
 Η σοφία
 Ο λακωνισμός
 Η κυριολεξία (μία λέξη για κάθε τι)
 Η δημιουργία συνθέτων και ο πολλαπλασιασμός των λέξεων (εντέχνου λόγου δημιουργία).
 Είναι (η Ελληνική) η Μητέρα Γλώσσα πού τροφοδότησε τις γλώσσες του κόσμου
 Η μαθηματική δομή
 Η ελληνική γλωσσική παγκοσμιότητα
 Η ακριβολογία
 Είναι απαραίτητη σε όλους τους λαούς
 Η διαχρονικότητα
 Επινόηση του Αλφαβήτου – Πρωτοτυπία
 Η δημοκρατικότητα
 Ο συντηρητισμός
 Η επιστημονικότητα και η γλωσσική απεικόνιση του αφηρημένου
 Πού οι Έλληνες και πού τα Ελληνικά;
 ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΗΛΟΙ
 Η αντίθεση κλπ κλπ κλπ, αφού το βιβλίο του κ Αντώνη Αντωνάκου είναι εμπλουτισμένο με ένα εκπληκτικό Παράρτημα θεμάτων, πολύ χρήσιμο, για κάθε ενδιαφερόμενο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΕΝΟΣ ΜΥΘΟΥ

Ιδού, λοιπόν, γιατί χτυπούν «κατακέφαλα» την θρυλική μορφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αφού είχε την φαεινή ιδέα να διαδώση, πέραν των άλλων, και την Ελληνική Γλώσσα στα πέρατα της Οικουμένης.
Η Κλώντ Μοσσέ, σε ένα βιβλίο πού κυκλοφόρησε τελευταία, με τίτλο: «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΕΝΟΣ ΜΥΘΟΥ», από τις Εκδόσεις Δημ. Ν. Παπαδήμα, γράφοντας για τον Μέγα Αλέξανδρο, λέει μεταξύ άλλων και τα εξής:

« Λίγα ιστορικά πρόσωπα έχουν ξεσηκώσει τόσο θαυμασμό, όσο ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Μακεδόνας μονάρχης, πού σε λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια, από το 334 ως το 323 π.Χ., έγινε κύριος της απέραντης Περσικής Αυτοκρατορίας και οδήγησε τον στρατό του ως την Ινδία. Από την αρχαιότητα είχε γίνει ένας θρυλικός ήρωας και, όσο κι αν κύλησαν οι αιώνες, έμεινε το πρότυπο όλων των μεγάλων στρατηγών, όλων των μεγάλων κατακτητών και, γενικά, όλων αυτών, πού σε κάποια στιγμή της Ιστορίας, επιδίωξαν την ανώτατη εξουσία…».

Ερώτημα:

-- Αλήθεια, ποιοι θέλουν να γίνουν σήμερα παγκόσμιοι εξουσιαστές; Ποιοι επιθυμούν το πεπρωμένο ενός μύθου, όπως ο Μ. Αλέξανδρος, να γίνη μία αρνητική φυσιογνωμία, με την σκληρή, απάνθρωπη και τόσο άνανδρη «απομυθοποίησή» του;
Ας απαντήσουν, επί τέλους, οι αρμόδιοι.

http://www.sakketosaggelos.gr/Article/77/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

7
Vassilis_1 έγραψε: Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
Δεν τα αναθεμάτισε η Ορθόδοξη Εκκλησία τα ''δόγματα'' των αρχαίων αλλά οι ίδιοι οι αρχαίοι με την προοδευτική ιδιότητά τους! Οι ίδιοι οι αρχαίοι αποτελούν την Ορθόδοξη Εκκλησία! Δεν υπάρχει όπως το αντιλαμβάνονται οι πολέμιοι την Εκκλησίας, ''ο σκοταδισμός και το Φώς'', αλλά η εξέλιξη της ανθωπότητας εις το έλεος του Θεού!

Έτσι λοιπόν Βασίλη, τοποθετείσαι εκεί που σε θέλουν οι πολέμιοι της Εκκλησίας, στην αντιπαράθεση της πρό και της μετά ειδωλολατρικής εποχής, αναγνωρίζοντας πως η ειδωλολατρική εποχή ακόμα σήμερα υφίσταται, της δίνεις δικαίωμα ύπαρξης!

Καί αυτά στην έσχατη εποχή μας όπου ζούμε την μεγαλύτερη πλάνη των αιώνων και αυτό θα έπρεπε να σε απασχολεί!

Η εξέλιξη εις το έλεος του Θεού δηλαδή αυτή την στιγμή ξεχωρίζει την ήρα απο το σιτάρι και αυτό δεν γίνεται με μία τοποθέτηση η οποία έχει κριθεί πριν απο 2000 χρόνια! Δεν αρκεί δηλαδή μία ομολογία αναθεμάτισης της ειδωλολατρικής εποχής, αυτή κρίθηκε ήδη!

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

8
aetos64 έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε: Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
Δεν τα αναθεμάτισε η Ορθόδοξη Εκκλησία τα ''δόγματα'' των αρχαίων
Βεβαίως η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα δόγματα των αρχαίων Ελλήνων. ιδού:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Φίλε aetos64, με απλά και κατανοητά λόγια: Κάποτε εμείς οι Έλληνες ήμασταν ειδωλολάτρες, στην συνέχεια ασπαστήκαμε τον Χριστιανισμό. Η Ορθόδοξη Εκκλησία, θέλοντας να μας διαφυλάξει από τους αρχαιοέλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών αναθεμάτισε τις πλάνες τους, με σκοπό να αποφευχθεί ο κίνδυνος επηρεασμού των Ορθόδοξων από τις πλάνες αυτές.

Επιτέλους! Απλά είναι τα πράγματα. Εμείς, τα συνειδητά μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας, για την πνευματική μας πρόοδο δεν έχουμε καμία ανάγκη να αντλούμε παραδείγματα από τους αρχαιοέλληνες φιλοσόφους κλπ. Διότι και, δεν έχουν τίποτα να μας προσφέρουν, και, υπάρχει άμεσος κίνδυνος/θάνατος να επηρεαστούμε από τις πλάνες τους.

Για εμάς τα πρότυπά μας, από τα οποία επιβάλλεται να αντλούμε παραδείγματα, είναι ο Θεάνθρωπος Χριστός, η Θεοτόκος, οι Απόστολοι, οι εμφανιζόμενοι στην Αγία Γραφή άνθρωποι που ευαρέστησαν τον Θεό, και γενικά ό,τι μας προβάλει η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

9
Θυμίζω ότι η κουβέντα ξεκίνησε με τον Μέγα Αλέξανδρο ο οποίος ακολουθούσε τις ιδέες των αρχαίων Ελλήνων διδασκάλων του (Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης κτλ) τον οποίο ο Μυτιληναίος εγκωμίασε στο βίντεο . Όπως βλέπουμε ο Π. Αθανάσιος Μυτιληναίος έχει σε υψηλή θέση τον Αλέξανδρο το Μέγα. Αν δεχτούμε ότι η εκκλησία αναθεματίζει τους Έλληνες και την φιλοσοφία τότε αναθεματίζει και τον Μέγα Αλέξανδρο. Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron