Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

19
LAPTONAS έγραψε:
άλλο αυτό και άλλο να λες ότι δεν είναι γραμμένο με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί

Μπορώ να το δεχτώ ότι ο πρόλογος δεν ανήκει στο κεντρικό κείμενο γιατί ο πρόλογος αυτός δεν έχει τονισμό ενώ το κείμενο μετά το 1.1. τονίζεται κανονικά... συνεπώς κάποιος άλλος έγραψε τον πρόλογο.

γιατί λοιπόν έγραψε με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί αυτός ο άλλος;
 
Είναι απλό LAPTONA το έγραψε αυτός ο ΄΄άλλος΄΄ για να πλανέψει
δεν το έγραψε ο άγιος....
https://books.google.gr/books?id=GlpGAQ ... B9&f=false
Εικόνα

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

20
GLADIATOR έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
άλλο αυτό και άλλο να λες ότι δεν είναι γραμμένο με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί

Μπορώ να το δεχτώ ότι ο πρόλογος δεν ανήκει στο κεντρικό κείμενο γιατί ο πρόλογος αυτός δεν έχει τονισμό ενώ το κείμενο μετά το 1.1. τονίζεται κανονικά... συνεπώς κάποιος άλλος έγραψε τον πρόλογο.

γιατί λοιπόν έγραψε με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί αυτός ο άλλος;
Είναι απλό LAPTONA το έγραψε αυτός ο ΄΄άλλος΄΄για να πλανέψει
δεν το έγραψε ο άγιος....
https://books.google.gr/books?id=GlpGAQ ... B9&f=false
Τι να πλανέψει δηλαδή ;

πάντως στη δίπλα στήλη στο βιβλίο που παρέθεσες έχει την ετυμολογία του Χρείω. Εκεί λοιπόν λέει :

το χρησμοδοτώ ηγούν το μαντεύομαι (δια της ε ι διφθόγγου οίον. έχρειον)

συνεπώς το χρειστός πιθανόν να έχει το νόημα του χρησμοδοτημένου, εκείνου δηλαδή για τον οποίο λέει ο χρησμός....
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

21
LAPTONAS έγραψε: Τι να πλανέψει δηλαδή ;

πάντως στη δίπλα στήλη στο βιβλίο που παρέθεσες έχει την ετυμολογία του Χρείω. Εκεί λοιπόν λέει :

το χρησμοδοτώ ηγούν το μαντεύομαι (δια της ε ι διφθόγγου οίον. έχρειον)

συνεπώς το χρειστός πιθανόν να έχει το νόημα του χρησμοδοτημένου, εκείνου δηλαδή για τον οποίο λέει ο χρησμός....
Καμμία σχέση αγαπητέ LAPTONA..
Ο Κύριος μας ονομαζόταν Ιησούς. Αυτό το όνομα του είχε δοθεί κατ'εντολή του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στον Ιωσήφ. Τον λέμε Χριστό ως Χριστό του Θεού. Εξ'ού και όταν ρώτησε τους Μαθητές του ποιός νόμιζαν ότι ήταν ο Πέτρος απάντησε εκ μέρους όλων "Συ εί ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού τού ζώντος» (ΜΑΤΘ. ΙΣΤ:16)"ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Μεσσίας εις τα Εβραϊκά..
Και ο Κύριος του απαντά
μακάριος εἶ, Σίμων Βαριωνᾶ,ὅτι σὰρξ καὶ αἷμα οὐκ ἀπεκάλυψέ σοι, ἀλλ᾿ ὁ πατήρ μου ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

Του αποκαλύπτει πως είναι ο Χριστός Αυτός που γράφεται με Ι ο Υιός του Θεού του Ζώντος...
Δεν γράφει το ευαγγέλιο πουθενά τον Χριστό με ει και μόνον αυτό νομίζω πως αρκεί.
Εικόνα

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

22
GLADIATOR έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Τι να πλανέψει δηλαδή ;

πάντως στη δίπλα στήλη στο βιβλίο που παρέθεσες έχει την ετυμολογία του Χρείω. Εκεί λοιπόν λέει :

το χρησμοδοτώ ηγούν το μαντεύομαι (δια της ε ι διφθόγγου οίον. έχρειον)

συνεπώς το χρειστός πιθανόν να έχει το νόημα του χρησμοδοτημένου, εκείνου δηλαδή για τον οποίο λέει ο χρησμός....
Καμμία σχέση αγαπητέ LAPTONA..
Ο Κύριος μας ονομαζόταν Ιησούς. Αυτό το όνομα του είχε δοθεί κατ'εντολή του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στον Ιωσήφ. Τον λέμε Χριστό ως Χριστό του Θεού. Εξ'ού και όταν ρώτησε τους Μαθητές του ποιός νόμιζαν ότι ήταν ο Πέτρος απάντησε εκ μέρους όλων "Συ εί ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού τού ζώντος» (ΜΑΤΘ. ΙΣΤ:16)"ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Μεσσίας εις τα Εβραϊκά..
Και ο Κύριος του απαντά
μακάριος εἶ, Σίμων Βαριωνᾶ,ὅτι σὰρξ καὶ αἷμα οὐκ ἀπεκάλυψέ σοι, ἀλλ᾿ ὁ πατήρ μου ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

Του αποκαλύπτει πως είναι ο Χριστός Αυτός που γράφεται με Ι ο Υιός του Θεού του Ζώντος...
Δεν γράφει το ευαγγέλιο πουθενά τον Χριστό με ει και μόνον αυτό νομίζω πως αρκεί.
 
 
 
Το ξέρω Gladiator. :0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σίβυλλα Ερυθραία: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός

23
Για να δούμε τελικά τι μπορεί να έχει συμβεί : Βλέπουμε ότι  στο έργο του Βιργιλίου μαθαίνουμε επίσης για αυτή την ακροστιχίδα.

Εικόνα


Στην Σελίδα 105 εδώ αναφέρει τίτλο : Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρόςκαι η πρόταση "Εκκαυση δε το πυρ γην" που προσθέτει το Ε στο Χριστός Χρ(Ε)ιστος δεν υπάρχει. Άρα η ακροστιχίδα εδώ δεν είναι Ιησούς Χρ(Ε)ιστός αλλά ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

Σε άλλα βιβλία, όπως π.χ. στην Εκκλησιαστική Ιστορία Ευσέβιου  ο χρησμός έχει τίτλο "ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΕΟΥ ΥΙΟΣ..." αλλά η ακροστιχίδα αναφέρει ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΕΙΣΤΟΣ διότι η πρόταση "Εκκαυση δε το πυρ γην" περιλαμβάνεται.....

Κατά συνέπεια, αλλού το κείμενο της Σίβυλλας της Ερυθραίας εμφανίζεται με ολόκληρη την πρόταση που σχηματίζει το επίμαχο  Ε (π.χ. στο βιβλίο του Ευσέβιου) και αλλού όχι (π.χ. στο κείμενο του Βιργιλίου). Άρα είχε γίνει παραχάραξη διότι η διαμάχη ήταν μεγάλη και τα συμφέροντα πολλά.

Ο Σκαρκλίδης που έχει καταναλώσει μία ζωή ολόκληρη ασχολούμενος από αυτά, υιοθέτησε την εκδοχή του Χρειστός δίνοντας την εξής -αυθαίρετη- ερμηνεία : 
Η παρουσία του Ε στη λέξη Χρειστός, συμβολίζει τον Ερχόμενον Υιόν του Θεού. 
Πηγή : http://www.skarlakidis.gr/el/books/proa ... 52-58.html
Ωστόσο, κι αυτό δεν τεκμηριώνεται καθόλου από τον συγγραφέα.Συνεπώς, δεν είναι ξεκάθαρο αν η Σίβυλλα η Ερυθραία ήθελε να πει Χριστός ή Χρειστός λόγω αυτής της παραχάραξης. Τι κίνητρο όμως υπήρχε ώστε να παραχαραχθεί αυτό το σημείο στον χρησμό ; Γιατί ήταν τόσο σημαντική αυτή η προφητεία ώστε ο Μέγας Κωσταντίνος να την επικαλεστεί αλλά αργότερα να την αποσιωπήσει  ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σίβυλλα Ερυθραία: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός

24
Στα προηγούμενα ποστ επικεντρωθήκαμε σχετικά με την επίμαχη ακροστιχίδα, ωστόσο όπως αποδείχθηκε είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα όπου εμπλέκεται παραχάραξη του αυθεντικού κειμένου. Σε αυτό το ποστ θα εστιάσουμε στο νόημα του κειμένου.

Η μελέτη του χρησμού της Σίβυλλας είναι σημαντική διότι : 
  • μιλάει για τα έσχατα και μας δίνει πληροφορίες
  • γενικώς, ένα κείμενο που αξίζει προσοχή
"Θα ιδρώσει η γη, όταν έλθει η ώρα της Κρίσεως. Θα έλθει από τον ουρανό, ο μέλλων βασιλεύς εις τους αιώνες δια να κρίνει καθένα που φέρει σάρκα και όλον ανεξαιρέτως τον κόσμο. Θα ιδούν τον Θεό άνθρωποι, πιστοί και άπιστοι, Ύψιστο, μετά των αγίων, εις το τέλος του χρόνου με σάρκα, κρίνοντας επί βήματος τις ψυχές των ανθρώπων."

Θα "ιδρώσει η γη" μπορεί να σημαίνει υπερθέρμανση και ύψωση της στάθμης της θάλασσας, τότε θα έλθει ο Ιησούς Χριστός όπως Τον περιμένουμε στην Δευτέρα Παρουσία και θα έρθει ως Κριτής με σάρκα (όχι ως πνεύμα π.χ.) μας λέει η Πρώτη εξάδα της ακροστιχίδας που σχηματίζει την λέξη ΙΗΣΟΥΣ. 

Ας κάνουμε ένα άλμα να δούμε την ακροστιχίδα ΣΤΑΥΡΟΣ

"Σημάδι τότε θα υπάρχει για όλους τους ανθρώπους, τέτοιο που θα είναι εντόνως φανερό. Το ξύλο για τους πιστούς, η σάλπιγγα η ποθητή θα είναι. Η ζωή των ευσεβών ανδρών, εμπόδιο θα είναι για τον κόσμο, φωτίζοντας τους ονομαστούς διά των υδάτων σε δώδεκα πηγές. Θα εξουσιάσει η ποιμαντική σιδηρά ράβδος. Αυτός ο οποίος τώρα προαναφέρθηκε σε ακροστιχίδα, είναι ο δικός μας Θεός, Σωτήρ αθάνατος βασιλεύς, αυτός ο οποίος υπέφερε προς χάριν μας."

Το σημάδι που θα υπάρχει για όλους τους ανθρώπους στο πρωτότυπο που τοποθέτησα αρχικά ονομάζεται "σφραγίς επίσημη" 

ΣΗΜΑ ΔΕ ΣΟΙ ΤΟΤΕ ΠΑΣΙ ΣΦΡΑΓΙΣ λέει η Σίβυλλα. Βλέπουμε λοιπόν κι εδώ ότι θα υπάρχει Σφραγίδα στα Έσχατα. Για τους πιστούς το κέρας το ποθούμενο θα είναι το ΞΥΛΟ συμπληρώνει η Σίβυλλα, ΤΟ ΞΥΛΟ ΕΝ ΠΙΣΤΟΙΣ, ΤΟ ΚΕΡΑΣ ΤΟ ΠΟΘΟΥΜΕΝΟΝ ΕΣΤΑΙ ενώ η ευσεβείς άνδρες θα είναι εμπόδιο για το κόσμο... Τι μπορεί άραγε να εννοούσε όταν έλεγε ότι το Ξύλο θα είναι το ποθητό κέρας ;

Μήπως το ξύλο της ζωής που θα χάριζε αιώνια ζωή ; Γεν 3,22.24

Γεν. 3,22 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἰδοὺ Ἀδὰμ γέγονεν ὡς εἷς ἐξ ἡμῶν, τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν· καὶ νῦν μή ποτε ἐκτείνῃ τὴν χεῖρα αὐτοῦ καὶ λάβῃ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ φάγῃ καὶ ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σίβυλλα Ερυθραία: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός

25
LAPTONAS έγραψε: 13 Μάιος 2022, 23:30
Ας κάνουμε ένα άλμα να δούμε την ακροστιχίδα ΣΤΑΥΡΟΣ

"Σημάδι τότε θα υπάρχει για όλους τους ανθρώπους, τέτοιο που θα είναι εντόνως φανερό. Το ξύλο για τους πιστούς, η σάλπιγγα η ποθητή θα είναι. Η ζωή των ευσεβών ανδρών, εμπόδιο θα είναι για τον κόσμο, φωτίζοντας τους ονομαστούς διά των υδάτων σε δώδεκα πηγές. Θα εξουσιάσει η ποιμαντική σιδηρά ράβδος. Αυτός ο οποίος τώρα προαναφέρθηκε σε ακροστιχίδα, είναι ο δικός μας Θεός, Σωτήρ αθάνατος βασιλεύς, αυτός ο οποίος υπέφερε προς χάριν μας."
Μα το λέει η ίδια η επικεφαλίδα. Ο Σταυρός είναι το "ξύλο". Οι "πηγές" οι δώδεκα μαθητές, τα "ύδατα" το Άγιον Πνεύμα. 
Οπότε το "ύδρωμα της γης" η εξαγίανσή της. 

Re: Σίβυλλα Ερυθραία: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός

26
Καλά λες, διότι ο Σταυρός είναι το ξύλο, και το ξύλο είναι το ξύλο τῆς ζωῆς, διότι και ο Σταυρός είναι μυστικός προ-τύπος του ξύλου τῆς ζωῆς. 

Θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε την πατερική ερμηνεία, ωστόσο
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”