οκ, Μ__ έχεις δίκιο όταν λες ότι όλος ο λαός σύσσωμος δεν λογιζόταν ως Φαρισαίοι κατά Νόμο, αλλά υπάρχουν κάποιες ενστάσεις εδώ :
1)
εφόσον "Pharisees received the backing and goodwill of the common people" τότε ο όχλος που στήριζε τους Φαρισαίους ήταν ένας Φαρισαϊκός όχλος (π.χ. στην εορτή της σκηνοπηγίας). Μπορεί να μην είχε λειτουργικό ρόλο στο Ναό αλλά υποστήριζαν τους Φαρισαίους. Ο Ιησούς αν δεχτούμε ότι λογιζόταν από τους άλλους ως κοινός Ιουδαίος τότε έπρεπε να στηρίζει τα Ιουδαϊκά λειτουργικά ιερατεία των Φαρισαίων όπως έκανε ο υπόλοιπος λαός. Αλλά όπως φαίνεται τους έλεγχε τους Φαρισαίους , σε αντίθεση με τον απλό λαό που απλά ακολουθούσε την γραμμή των Φαρισαίων και τους στήριζε. Συνεπώς σε ποιο κοινό λαό ( just Jewish people ) άνηκε ;
Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους Φαρισαίους ; Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους Σαδουκαίους ; Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους Εσσαίους ; Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους Σαμαρείτες ; Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους Γαλιλαίους ; Σε αυτό το κοινό λαό που στήριζε τους εξελληνισμένους Ιουδαίους της Διασποράς ;
2)
Μ__ έγραψε: Ήταν δηλαδή "απλά Ιουδαίος - just Jewish people"
&
Vassilis_1 έγραψε:
απέδειξαν ότι ο Θεάνθρωπος Χριστός ως άνθρωπος είναι Ιουδαίος
Άλλο Ιουδαίος , άλλο Εβραίος. Ο Ιουδαίος μπορεί να είναι Εβραίος αλλά ο Εβραίος δεν είναι κατ ανάγκη Ιουδαίος. Ο Εβραίος μπορεί να είναι απόγονος της φυλής του Ιούδα αλλά να μην είναι Ιουδαίος γιατί το "Ιουδαίος" δηλώνει καταγωγή :
Ως προς την καταγωγή ο Ιησούς δεν ήταν Ιουδαίος, ασχέτως αν άνηκε στην φυλή του Ιούδα κατά Σάρκα. Το λέει ο ίδιος ότι δεν είναι Ιουδαίος ως προς την καταγωγή :
«Όταν τέλειωσε την προσευχή του ο Ιησούς, βγήκε μαζί με τους μαθητές του και πήγαν στην απέναντι πλευρά του χειμάρρου των Κέδρων. Εκεί ήταν ένας κήπος, όπου μπήκε ο Ιησούς και οι μαθητές του.
2Αυτόν τον τόπο τον ήξερε κι ο Ιούδας, αυτός που τον πρόδωσε, γιατί πολλές φορές πήγαινε εκεί ο Ιησούς με τους μαθητές του.
3’Ερχεται, λοιπόν, εκεί ο Ιούδας με Ρωμαίους στρατιώτες και φρουρούς του ναού, που του έδωσαν οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι. Ήταν οπλισμένοι και κρατούσαν δαυλούς και λυχνάρια στα χέρια τους.
40 Ιησούς τα ήξερε όλα όσα τον περίμεναν προχώρησε λοιπόν προς το μέρος τους και τους ρωτάει: «Ποιον γυρεύετε;»
5«Τον Ιησού από την Ναζαρέτ», του αποκρίνονται. Τους λέει ο Ιησούς: «Εγώ είμαι». Ο Ιούδας που τον είχε προδώσει στεκόταν κι αυτός εκεί ανάμεσα τους.
6 Μόλις, λοιπόν, τους είπε ο Ιησούς «εγώ είμαι», πισωδρόμησαν κι έπεσαν καταγής. 7Τότε τους ρώτησε πάλι:
«Ποιον γυρεύετε;» Κι αυτοί είπαν: «Τον Ιησού από τη Ναζαρέτ».
8«Σας είπα ότι εγώ είμαι», τους αποκρίθηκε ο Ιησούς· «αν, λοιπόν, γυρεύετε εμένα, αφήστε τους αυτούς να φύγουν».
9Έτσι εκπληρώθηκε ο λόγος που είχε πει: «Δεν άφησα να χαθεί ούτε ένας απ” αυτούς
που μου εμπιστεύτηκες.» (Ιω. 18, 1-11)
Μ__ έγραψε:
Το πιθανότερο και λογικότερο είναι ότι ο Κύριος λογιζόταν ανάμεσα στο πλήθος αυτών που ο Ιώσηπος περιγράφει σαν "απλός λαός - common people".
αν το δούμε από Εβραική πλευρά όπως το βλέπει ο Ιώσηπος τότε λογιζόταν ως Ιδρυτής της αίρεσης των Ναζωραίων όπως και ο Παύλος ως ιδρυτικό μέλος.