Το πρωτότυπο έργο ζωγράφισε ο Μιχαήλ Δαμασκηνός, ένας από τους σημαντικότερους αγιογράφους του 16ου αιώνα και παριστάνει το γνωστό όραμα του προφήτη Μωϋσή, με την Παναγία ανέπαφη μέσα στην καιόμενη βάτο. Η εικόνα συμβολίζει το αειπάρθενον της Θεοτόκου. (1)
Και η Παναγία εικονίζεται ως Καιομένη Βάτος σε Δικέφαλο Αετό;
Άλλη μία απόδειξη της διαχρονικής συνέχειας Ελληνισμού και Ορθοδοξίας, αφού οι βιβλικές σχέσεις έρχονται να «δεθούν» άρρηκτα με το ελληνικό στοιχείο, όπως είναι για παράδειγμα ο Δικέφαλος Αετός, έμβλημα όχι μόνο των Αρχαίων, αλλά και των Ελλήνων του Βυζαντίου!...
Για την λεγόμενη βάτο του Μωϋσή, την «Καιομένη Βάτο<, όπως συνηθίζεται να λέγεται, έχουν γραφτεί πολλά. Ακόμη περισσότερα από διάφορους οι οποίοι με τις δικές τους αλχημείες επιχειρούν να αποχριστιανίσουν τον ελληνικό λαό, όπως οι κομπογιαννίτες του παρελθόντος.
Ενθυμούμαι, όταν ήμασταν μικρά παιδιά, παίρναμε το γυαλί του φακού το οποίο εστιάζαμε πάνω σε άχυρα κι αυτά άρπαζαν αμέσως φωτιά! Επειδή, λοιπόν, επιτυγχάναμε κάτι παράξενο, αυτό δεν σημαίνει ότι υποκαθιστούσαμε και τον … ήλιο!
Αυτό ακριβώς επιχειρούν ορισμένοι (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάνουμε προσωπικές αιχμές σε κανέναν άνθρωπο, αλλά στη φιλοσοφία ορισμένων εξ αυτών). Επειδή βάζουν φωτιές σε κάτι κλαδιά, μέσα στα στούντιο, νομίζουν ότι θα παραπλανήσουν τον πιστό ελληνικό λαό, ο οποίος τους απαντάει με το ίδιο νόμισμα. "Κάθε φορά που θα επιχειρείτε μία αλχημεία, εμείς θα γινόμαστε περισσότεροι!.."
Και το γεγονός αυτό το διαπιστώνουμε σε καθημερινή βάση, όπου οι πιστοί γίνονται απείρως περισσότεροι ενώ οι πολέμιοι του χριστιανισμού «προσμετρώνται» πλέον μαζί με τους … αλλοδαπούς, για να φαίνονται πολλοί!
Και για να σας τα λέει αυτά ο γράφων κάτι γνωρίζει, επειδή έχει πολλές προσωπικές εμπειρίες. Ένα μονάχα παράδειγμα: Ορισμένους εξ αυτών που βγαίνουν σήμερα στα κανάλια και πολεμούν τον χριστιανισμό, όταν ήσαν προσκεκλημένοι του γράφοντος στις τηλεοπτικές του εκπομπές, δήλωναν Ορθόδοξοι Χριστιανοί (!).. Λόγοι εθνικής ενότητας και ομοψυχίας επιβάλλουν να μη μιλάμε πλέον για τέτοια πράγματα - και ορθά πράττουμε!... Αλλά μη μάς προκαλούν κιόλας διότι υπάρχουν τα τηλεοπτικά ντοκουμέντα!... Ας μη καταργήσουμε, λοιπόν, και τη μνήμη μας!...
Η Παναγία ως Καιομένη Βάτος!
Το ότι οι Έλληνες έχουν ταυτίσει την λεγόμενη «Καιομένη Βάτο» του Μωϋσή με τον ίδιο τον Ελληνισμό, αφού η Παλαιά Διαθηκη είχε μεταφραστεί στα ελληνικά και ο ίδιος ο Χριστός διάβαζε το κείμενο αυτό στην ελληνική γλώσσα, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι διάφοροι καλλιτέχνες απεικονίζουν πλέον την Παναγία όχι μόνο ως «Καιομένη Βάτο», αλλά και σ’ ένα Δικέφαλο Αετό, σύμβολο των αρχαίων Ελλήνων και του Ελληνικού Βυζαντίου!
Να θυμίσουμε εδώ, ότι ο Δικέφαλος Αετός ανακαλεί στις μνήμες μας ιστορικά δεδομένα, αφού ο μύθος (που είναι ο απόηχος μιας πανάρχαιας ελληνικής ιστορίας) ο Δίας άφησε ελεύθερους δύο αετούς από τα πέρατα του σύμπαντος, για να βρουν το κέντρο της γης. Πέταξαν και συναντήθηκαν στους Δελφούς, στον Ομφαλό.
Ο θρύλος λέει ότι οι Δελφοί ήταν το σημείο που συναντήθηκαν οι δύο αετοί. Εκεί δηλαδή, που ο Δίας έριξε τον ιερό βράχο και οι Δελφοί έγιναν γνωστοί στα πέρατα του τότε γνωστού κόσμου ως ο «Ομφαλός της Γης», ή «Το Κέντρο του Κόσμου», ενώ για τους βυζαντινούς το έμβλημα αυτό του Δικεφάλου Αετού, πέραν των άλλων, συμβολίζει μια Αυτοκρατορία που δένει τη Δύση με την Ανατολή.
Κλείνοντας, ας δούμε ένα κείμενο που μιλάει για την Καιομένη (ή Καιόμενη ή Φλεγόμενη) Βάτο, που μιλάει για τον Μωϋσή και δίνει τις δικές του ερμηνείες:
Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΜΗ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
Στις εικόνες του Χριστού, μέσα στο φωτοστέφανο, υπάρχει σταυρός με τις λέξεις «Ο ‘Ων» . Αυτό γιατί όταν ο Μωϋσής ρώτησε τον Θεό, που εμφανίσθηκε σ’ αυτόν μέσα στη φλεγόμενη βάτο, ποιο είναι το όνομά Του, Εκείνος είπε: «Εγώ ειμί ο ων» (Έξοδ.γ’ 14). Η φλεγομένη και μη καιομένη βάτος προτύπωνε την Παναγία, που έφερε μέσα της το πυρ της Θεότητος, τον Χριστό, χωρίς να καεί. «Εν Σιναίω τω όρει κατείδε εν τη βάτω Μωϋσής, την αφλέκτως το πυρ της θεότητος, συλλαβούσαν εν γαστρί» (Ειρμός της θ’ ωδής της Υπαπαντής). Επομένως και από την βάτο ο Χριστός μιλάει στον Μωϋσή. «‘Ωφθη δε αυτώ άγγελος Κυρίου εν πυρί φλογός εκ του βάτου... Ως δε είδέ Κύριος ότι προσάγει ιδείν, εκάλεσεν αυτόν ο Κύριος εκ του βάτου λέγων' Μωϋσή, Μωϋσή.. Και είπεν' εγώ ειμι ο Θεός του πατρός σου, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ. Απέστρεψε δε Μωϋσής το πρόσωπον αυτού' ευλαβείτο γάρ καταβλέψαι ενώπιον του Θεού» (Έξοδ. Γ’ 2-6). Κι’ εδώ ο Μεγάλης Βουλής Άγγελος που είναι ο Θεός, του Αβράμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ. «Ίνα δε γνώς, ότι ούτος (ο Χριστός) εστιν ο τω Μωϋσεί οφθείς, δέξαι μαρτυρίαν Παύλου λέγοντος' «έπινον γάρ εκ πνευματικής ακολουθούσης πέτρας' η δε Πέτρα ήν ο Χριστός» » (Α’ Κορ. Ι’ 1-4). Και πάλιν' «Πίστει Μωϋσής κατέλιπεν Αίγυπτον» , και μετ’ ολίγα φυσί' «Κρείττονα πλούτον ηγησάμενος τον ονειδισμόν του Χριστού των εν Αιγύπτω θησαυρών» (Εβρ. Ια’ 23-27)... Βλέπεις ότι και οι Προφήται τότε έβλεπον τον Χριστόν, αλλ’ καθό εχώρουν έκαστος» (Κυρίλλου, Ιεροσολύμων, Κατήχησις δεκάτη). (2)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
1. Η εικόνα είναι μεταξοτυπία 32 χρωμάτων με επίστρωση χρυσού 22 καρατίων, δουλεμένη στο χέρι. Το θέμα πλαισιώνεται από εσωτερική κορνίζα φτιαγμένη από ασήμι 950° και χρυσό 22 καρατίων και ξύλινη κορνίζα φτιαγμένη στο χέρι. Συνοδεύεται από αριθμημένο και ονομαστικό πιστοποιητικό ποιότητας. (http://www.mailink.gr/high/products.php?id=44)
2. Πηγή: http://www.zephyr.gr/stjohn/riza10.htm)
http://www.sakketosaggelos.gr/Article/1314/
Και η Παναγία εικονίζεται ως Καιομένη Βάτος σε Δικέφαλο Αετό;
1<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>