Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

10
αιτωλος έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
αιτωλος έγραψε:...δεν γνωριζαν την εποχη εκεινη οτι το φως της σεληνης προερχεται απο τον ηλιο...
Χριστός Ανέστη!!!

Άλλοι μπορεί. Ο Μέγας Βασίλειος όμως το γνώριζε. Τα πιο κάτω θα το αποδείξουν.

(Εξαήμερος, τόμος 4ος, Θ΄4. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
επειδή δεν είπε τίποτε περί σχημάτων ο δούλος του Θεού Μωϋσής... Ούτε εμέτρησεν εις πόσην απόστασιν εντός του αέρος εκτείνεται η σκιά της γης, όταν ο ήλιος διέρχεται υποκάτω αυτής, και πως η σκιά αυτή πίπτει επί της σελήνης και κάνει τας εκλείψεις. Διότι όσα δεν μας ενδιαφέρουν τα απεσιώπησεν ως άχρηστα δι’ ημάς.
Κατάλαβες φίλε Αιτωλέ; Ετερόφωτη θεωρεί ο Μέγας Βασίλειος τη σελήνη, γνωρίζοντας ότι παίρνει το φως της από τον ήλιο.
Βρες μου πρωτα το γνησιο αποσπασμα...
Πολύ ευχαρίστως.

Ομιλία θ΄
ἐπειδὴ οὐδὲν περὶ σχημάτων ὁ τοῦ Θεοῦ θεράπων Μωϋσῆς διελέχθη, οὐδὲ εἶπε δέκα καὶ ὀκτὼ μυριάδας σταδίων τὸ περίμετρον ἔχειν τῆς γῆς· καὶ τὸ ἀπ᾿ αὐτῆς σκίασμα, ἐν τῇ ὑπὸ γῆν τοῦ ἡλίου κινήσει, ἐπὶ πόσον χωρεῖ τοῦ ἀέρος οὐ διεμέτρησε· καὶ πῶς τοῦτο τῇ σελήνῃ προσενεχθὲν τὰς ἐκλείψεις ποιεῖ. Ἐπειδὴ τὰ μηδὲν πρὸς ἡμᾶς ὡς ἄχρηστα ἡμῖν ἀπεσιώπησεν·

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

11
Μπραααβο φιλε Βασιληηη!!Για πες μου τωρα σε συνδιασμο με την παραθεση μου,οπου πεντακαθαρα παραδεχεται το αυτοφωτο,αυτο το συμπερασμα εβγαλες απ'το γνησιο κομματι,οταν το εξεταζεις ολοκληρο;;Μηπως ακομη οτι η γη ειναι 180000 σταδια;;
Για δες
Ἐγὼ δὲ χόρτον ἀκούσας, χόρτον νοῶ, καὶ φυτόν, καὶ ἰχθὺν, καὶ θηρίον, καὶ κτῆνος, πάντα ὡς εἴρηται οὕτως ἐκδέχομαι. Καὶ γὰρ οὐκ ἐπαισχύνομαι τὸ εὐαγγέλιον. Οὐδὲ ἐπειδὴ οἱ τὰ περὶ κόσμου γράψαντες πολλὰ περὶ σχημάτων γῆς διελέχθησαν, εἴτε σφαῖρά ἐστιν, εἴτε κύλινδρος, εἴτε καὶ δίσκῳ ἐστὶν ἐμφερὴς ἡ γῆ, καὶ ἐξίσου πάντοθεν ἀποτετόρνευται, ἢ λικνοειδής ἐστι, καὶ μεσόκοιλος (πρὸς πάσας γὰρ ταύτας τὰς ὑπονοίας οἱ τὰ περὶ τοῦ κόσμου γράψαντες ὑπηνέχθησαν, τὰ ἀλλήλων ἕκαστος καταλύοντες), οὐ παρὰ τοῦτο προαχθήσομαι ἀτιμοτέραν εἰπεῖν τὴν ἡμετέραν κοσμοποιίαν, ἐπειδὴ οὐδὲν περὶ σχημάτων ὁ τοῦ Θεοῦ θεράπων Μωϋσῆς διελέχθη, οὐδὲ εἶπε δέκα καὶ ὀκτὼ μυριάδας σταδίων τὸ περίμετρον ἔχειν τῆς γῆς· καὶ τὸ ἀπ᾿ αὐτῆς σκίασμα, ἐν τῇ ὑπὸ γῆν τοῦ ἡλίου κινήσει, ἐπὶ πόσον χωρεῖ τοῦ ἀέρος οὐ διεμέτρησε· καὶ πῶς τοῦτο τῇ σελήνῃ προσενεχθὲν τὰς ἐκλείψεις ποιεῖ.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

12
αιτωλος έγραψε:Μπραααβο φιλε Βασιληηη!!Για πες μου τωρα σε συνδιασμο με την παραθεση μου,οπου πεντακαθαρα παραδεχεται το αυτοφωτο,αυτο το συμπερασμα εβγαλες απ'το γνησιο κομματι,οταν το εξεταζεις ολοκληρο;;Μηπως ακομη οτι η γη ειναι 180000 σταδια;;
Για δες
Ἐγὼ δὲ χόρτον ἀκούσας, χόρτον νοῶ, καὶ φυτόν, καὶ ἰχθὺν, καὶ θηρίον, καὶ κτῆνος, πάντα ὡς εἴρηται οὕτως ἐκδέχομαι. Καὶ γὰρ οὐκ ἐπαισχύνομαι τὸ εὐαγγέλιον. Οὐδὲ ἐπειδὴ οἱ τὰ περὶ κόσμου γράψαντες πολλὰ περὶ σχημάτων γῆς διελέχθησαν, εἴτε σφαῖρά ἐστιν, εἴτε κύλινδρος, εἴτε καὶ δίσκῳ ἐστὶν ἐμφερὴς ἡ γῆ, καὶ ἐξίσου πάντοθεν ἀποτετόρνευται, ἢ λικνοειδής ἐστι, καὶ μεσόκοιλος (πρὸς πάσας γὰρ ταύτας τὰς ὑπονοίας οἱ τὰ περὶ τοῦ κόσμου γράψαντες ὑπηνέχθησαν, τὰ ἀλλήλων ἕκαστος καταλύοντες), οὐ παρὰ τοῦτο προαχθήσομαι ἀτιμοτέραν εἰπεῖν τὴν ἡμετέραν κοσμοποιίαν, ἐπειδὴ οὐδὲν περὶ σχημάτων ὁ τοῦ Θεοῦ θεράπων Μωϋσῆς διελέχθη, οὐδὲ εἶπε δέκα καὶ ὀκτὼ μυριάδας σταδίων τὸ περίμετρον ἔχειν τῆς γῆς· καὶ τὸ ἀπ᾿ αὐτῆς σκίασμα, ἐν τῇ ὑπὸ γῆν τοῦ ἡλίου κινήσει, ἐπὶ πόσον χωρεῖ τοῦ ἀέρος οὐ διεμέτρησε· καὶ πῶς τοῦτο τῇ σελήνῃ προσενεχθὲν τὰς ἐκλείψεις ποιεῖ.
Δεν νομίζω ότι την παραδέχεται, απλά λέει ότι ότι ο Μωυσής ουδέποτε είπε για σχήματος γης, ούτε είπε για 18 μυριάδες στάδια γιαυτό και λέει "ουδέ είπε" και "ουδέν", και πράγματι ο Μωυσής ουδέποτε μίλησε για αυτά.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

13
Χριστός Ανέστη!!!
αιτωλός έγραψε:
…Για πες μου τωρα σε συνδιασμο με την παραθεση μου,οπου πεντακαθαρα παραδεχεται το αυτοφωτο…
Ο Μέγας Βασίλειος, ούτε στη παράθεσή σου (αλλά ούτε και πουθενά), παραδέχεται το αυτόφωτο της σελήνης. Σχετικά με τη παράθεσή σου, έχεις πάρει απάντηση εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 202#p67202
Μόνο που χρειάζεται αρκετή μελέτη, τότε θα καταλάβεις.
Εξαήμερος, ομιλία Θ΄
ἐπειδὴ οὐδὲν περὶ σχημάτων ὁ τοῦ Θεοῦ θεράπων Μωϋσῆς διελέχθη, οὐδὲ εἶπε δέκα καὶ ὀκτὼ μυριάδας σταδίων τὸ περίμετρον ἔχειν τῆς γῆς· καὶ τὸ ἀπ᾿ αὐτῆς σκίασμα, ἐν τῇ ὑπὸ γῆν τοῦ ἡλίου κινήσει, ἐπὶ πόσον χωρεῖ τοῦ ἀέρος οὐ διεμέτρησε· καὶ πῶς τοῦτο τῇ σελήνῃ προσενεχθὲν τὰς ἐκλείψεις ποιεῖ. Ἐπειδὴ τὰ μηδὲν πρὸς ἡμᾶς ὡς ἄχρηστα ἡμῖν ἀπεσιώπησεν·
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, Θ΄4. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
επειδή δεν είπε τίποτε περί σχημάτων ο δούλος του Θεού Μωϋσής… Ούτε εμέτρησεν εις πόσην απόστασιν εντός του αέρος εκτείνεται η σκιά της γης, όταν ο ήλιος διέρχεται υποκάτω αυτής, και πως η σκιά αυτή πίπτει επί της σελήνης και κάνει τας εκλείψεις. Διότι όσα δεν μας ενδιαφέρουν τα απεσιώπησεν ως άχρηστα δι’ ημάς.
Μη ξεχνάς φίλε αιτωλέ, ότι είχες τοποθετηθεί ως εξής:
δεν γνωριζαν την εποχη εκεινη (= του Μεγάλου Βασιλείου) οτι το φως της σεληνης προερχεται απο τον ηλιο.
Όπως αντιλαμβάνεσαι, από την πιο πάνω παράθεση αποδείχτηκε ότι ο Μέγας Βασίλειος γνώριζε ότι η σελήνη παίρνει το φώς της από τον ήλιο.

Αγαπητέ Αιτωλέ, και ένα παιδί της έκτης δημοτικού, άπαξ και ξέρει με ποιο τρόπο γίνεται η έκλειψη της σελήνης, αποκλείεται να θεωρήσει ότι η σελήνη είναι αυτόφωτη. Και ξέρεις γιατί; Απλούστατο. Θα κάνει τον εξής συλλογισμό: Αν ήταν αυτόφωτη η σελήνη, το φώς της δεν έπρεπε να μειωθεί καθόλου, από το ότι η σκιά της γης δεν επιτρέπει τις ακτίνες του ηλίου να αντικρύσουν ένα τμήμα της (= έκλειψη). Θα συνέχιζε το φώς της σελήνης, να ήταν το ίδιο, και αμείωτο.
Μετά από αυτόν τον συλλογισμό, φυσικό είναι βγάλει το αυτονόητο συμπέρασμα: Η σελήνη είναι ετερόφωτη.

Και ο Μέγας Βασίλειος, όπως διαπιστώθηκε, ήξερε τον συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο γίνεται η έκλειψη της σελήνης.
Εσύ τι λες τώρα, αυτό που καταλαβαίνει ένα παιδί της έκτης δημοτικού, δεν το είχε καταλάβει ο Μέγας Βασίλειος;;;!!!

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

14
Αν θες καταλαβε,αλλιως ουδεν προβλημα.Σε αυτα που παραθετεις προβληματιζεται,σε αυτα που παραθετω παιρνει θεση.Δες παλι
Καὶ μή μοι λέγε ἐπείσακτον εἶναι τῆς σελήνης τὸ φῶς, διότι μειοῦται μὲν πρὸς ἥλιον φερομένη, αὔξεται δὲ πάλιν ἀφισταμένη. Οὐδὲ γὰρ ἐκεῖνο ἡμῖν ἐξετάζειν ἐν τῷ παρόντι πρόκειται, ἀλλ᾿ ὅτι ἕτερον μὲν αὐτῆς τὸ σῶμα, ἕτερον δὲ τὸ φωτίζον. Τοιοῦτον δή τί μοι νόει καὶ ἐπὶ τοῦ ἡλίου. Πλὴν ὅτι ὁ μὲν λαβὼν ἅπαξ καὶ ἐγκεκραμένον ἑαυτῷ τὸ φῶς ἔχων, οὐκ ἀποτίθεται· ἡ δὲ συνεχῶς οἷον ἀποδυομένη καὶ πάλιν ἐπαμφιαζομένη τὸ φῶς, δι᾿ ἑαυτῆς καὶ τὰ περὶ τοῦ ἡλίου εἰρημένα πιστοῦται
Εκτος αυτου,σου επαναλαμβανω οτι ειναι παρα πολλα θεματα ακομη,οπου η επιστημη απεδειξε τα αντιθετα.
Να τονισω,μιας και η συζητηση δεν παρουσιαζει καποιο ενδιαφερον για να συνεχιστει,οτι ο Θεος σε μερικα πραγματα αφησε την γνωση να εξελιχθει.Ο Μεγας Βασιλειος στην εξαημερο αποδεικνυει οτι ειναι ενα πολυ μεγαλο-χαρισματικο μυαλο και σε αλλα αποδεικνυει οτι δικαιως λεγεται Μεγας και ανηκει στους τρεις Ιεραρχες.

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

15
Χριστός Ανέστη!!!
αιτωλός έγραψε:
…Σε αυτα που παραθετεις προβληματιζεται…
Όχι φίλε Αιτωλέ. Σε αυτά που παρέθεσα τελευταίως, αλλά και σε αυτά που παρέθεσα πριν, καθόλου δεν προβληματίζεται ο Μέγας Βασίλειος, αλλά έχει κατασταλαγμένες θέσεις. Ιδού:

Ομιλία έκτη
οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, ς΄ 11. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
…έτσι και τώρα ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιον αυτόν ως φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός (= του φωτός που δημιουργήθηκε την Πρώτη ημέρα (Γεν. 1,3) «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.»), τον άναψε…
Ξεκάθαρη λοιπόν η θέση του Μεγάλου Βασιλείου. Τον ήλιο μόνο θεωρεί αυτόφωτο ως φορείο του φωτεινότατου εκείνου φωτός, διότι με αυτό, ό Δημιουργός Θεός, άναψε μόνο τον ήλιο, όχι και τη σελήνη, την οποία μοιραία τη θεωρεί ετερόφωτη.

Διότι αν θεωρούσε ότι και η σελήνη είναι αυτόφωτη θα εκφραζόταν ως εξής:
…έτσι και τώρα ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιο και τη σελήνη ως φορεία του φωτεινότατου εκείνου φωτός τους άναψε…
Αλλά όμως ΔΕΝ εκφράστηκε έτσι.

Λαμβανομένου υπ’ όψη την πιο πάνω αποκρυσταλλωμένη θέση του Μεγάλου Βασιλείου, ας ερμηνευτεί το τμήμα εκείνο, που εσφαλμένα το ερμηνεύεις. Υιοθετώντας την άποψη ότι ο Μέγας Βασίλειος θεωρεί αυτόφωτη τη σελήνη:
Καὶ μή μοι λέγε ἐπείσακτον εἶναι τῆς σελήνης τὸ φῶς, διότι μειοῦται μὲν πρὸς ἥλιον φερομένη, αὔξεται δὲ πάλιν ἀφισταμένη. Οὐδὲ γὰρ ἐκεῖνο ἡμῖν ἐξετάζειν ἐν τῷ παρόντι πρόκειται…
Ερμηνεία:
Και μη μου λέγεις ότι το φως της σελήνης είναι επίκτητο, διότι ελαττώνεται όταν πλησιάζει τον ήλιο αυξάνεται δε πάλιν όταν απομακρύνεται. Είναι μεν επίκτητο, αλλά δεν είναι επίκτητο για τους λόγους που νομίζεις. Κλειδί είναι η φράση: "Οὐδὲ γὰρ ἐκεῖνο ἡμῖν ἐξετάζειν ἐν τῷ παρόντι πρόκειται" = Και δεν εξετάζουμε τώρα το θέμα εκείνο…

Εξαήμερος, ομιλία Θ΄
ἐπειδὴ οὐδὲν περὶ σχημάτων ὁ τοῦ Θεοῦ θεράπων Μωϋσῆς διελέχθη, οὐδὲ εἶπε δέκα καὶ ὀκτὼ μυριάδας σταδίων τὸ περίμετρον ἔχειν τῆς γῆς· καὶ τὸ ἀπ᾿ αὐτῆς σκίασμα, ἐν τῇ ὑπὸ γῆν τοῦ ἡλίου κινήσει, ἐπὶ πόσον χωρεῖ τοῦ ἀέρος οὐ διεμέτρησε· καὶ πῶς τοῦτο τῇ σελήνῃ προσενεχθὲν τὰς ἐκλείψεις ποιεῖ. Ἐπειδὴ τὰ μηδὲν πρὸς ἡμᾶς ὡς ἄχρηστα ἡμῖν ἀπεσιώπησεν·
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, Θ΄4. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
επειδή δεν είπε τίποτε περί σχημάτων ο δούλος του Θεού Μωϋσής… Ούτε εμέτρησεν εις πόσην απόστασιν εντός του αέρος εκτείνεται η σκιά της γης, όταν ο ήλιος διέρχεται υποκάτω αυτής, και πως η σκιά αυτή πίπτει επί της σελήνης και κάνει τας εκλείψεις. Διότι όσα δεν μας ενδιαφέρουν τα απεσιώπησεν ως άχρηστα δι’ ημάς.
Στην πάνω παράθεση όπου γίνεται λόγος για την επιστημονική ανακάλυψη, της οποίας ήταν γνώστης ο Μέγας Βασίλειος, σχετικά με την έκλειψη της σελήνης, και η οποία απεδείκνυε το ετερόφωτο της σελήνης, βλέπουμε ότι συμβάδιζε με τη θέση του μεγάλου Βασιλείου:
οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.
Βεβαίως αυτήν την επιστημονική ανακάλυψη, και πολλές άλλες που έχουν γίνει, και που θα γίνουν, τις απεσιώπησε η Αγία Γραφή ως άχρηστες για εμάς, διότι είναι ανακαλύψεις δευτερευούσης σημασίας. Ευνόητο είναι, ότι αυτές οι επιστημονικές ανακαλύψεις είναι σχετικές με την εξιχνίαση θεμάτων, των οποίων η άμεση παρατήρηση είναι εξασφαλισμένη.

Η Αγία Γραφή μας ενημερώνει υπεύθυνα σε θέματα που για την εξιχνίασή τους απουσιάζει παντελώς η άμεση παρατήρηση, όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και της χρονολόγησης. Θέματα δηλαδή που υπερβαίνουν το ταβάνι των δυνατοτήτων της επιστήμης, με συνέπεια να μη μπορεί να τα εξιχνιάσει.

Όπως αντιλαμβάνεσαι η Αγία Γραφή είναι πρωτίστως ενημερωτικό Βιβλίο, ώστε να μας προφυλάσσει από διάφορες πλάνες της επιστήμης, όταν αυτή επιχειρεί να διατυπώνει θεωρίες, σχετικές με τα πιο πάνω μεγάλα θέματα, αντίθετες από τις αποδεδειγμένες περιγραφές της Αγίας Γραφής.

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

16
Vassilis_1 έγραψε: Ομιλία έκτη
οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, ς΄ 11. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
…έτσι και τώρα ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιον αυτόν ως φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός (= του φωτός που δημιουργήθηκε την Πρώτη ημέρα (Γεν. 1,3) «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.»), τον άναψε…
Ξεκάθαρη λοιπόν η θέση του Μεγάλου Βασιλείου.
και είπαμε επίσης ότι εκείνο το φως ήταν "πρωτόγονο" φως και δεν ταυτίζεται με το ίδιο φως με αυτό που έχει ο ήλιος σήμερα, αλλά ήταν το πρωτόγονο εκείνο φως με το οποίο "άναψε" ο Δημιουργός τον ήλιο, όπως ανάβει ο καντηλανάφτης το καντήλι . Συνεπώς , έτσι εξηγείται πως δημιουργήθηκε πρώτα το φως και έπειτα ο ήλιος - σύμφωνα με την Αγία Γραφή στον ακόλουθο στοίχο :

Γένεσις 1-4
ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. 3 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς. 4 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους.


Άρα αυτό που λέει ο Μέγας Βασίλειος έχει βάση διότι απαντάει και στο ερώτημα : από που έλαβε ο ήλιος την πρώτη φλόγα για να ανάψει (αυτανάφλεκτος;).

Μέγας Βασίλειος
Τότε μὲν γὰρ αὐτὴ τοῦ φωτὸς ἡ φύσις παρήχθη· νῦν δὲ τὸ ἡλιακὸν τοῦτο σῶμα ὄχημα εἶναι τῷ πρωτογόνῳ ἐκείνῳ φωτὶ παρεσκεύασται. Ὡς γὰρ ἄλλο τὸ πῦρ, καὶ ἄλλο ὁ λύχνος· τὸ μὲν τὴν τοῦ φωτίζειν δύναμιν ἔχον, τὸ δὲ παραφαίνειν τοῖς δεομένοις πεποιημένον· οὕτω καὶ τῷ καθαρωτάτῳ ἐκείνῳ καὶ εἰλικρινεῖ καὶ ἀΰλῳ φωτὶ ὄχημα νῦν οἱ φωστῆρες κατεσκευάσθησαν. Ὡς γὰρ ὁ ἀπόστολος λέγει τινὰς φωστῆρας ἐν κόσμῳ, ἄλλο δέ ἐστι φῶς τοῦ κόσμου τὸ ἀληθινόν, οὗ κατὰ μέθεξιν οἱ ἅγιοι φωστῆρες ἐγίνοντο τῶν ψυχῶν, ἃς ἐπαίδευον, τοῦ σκότους αὐτὰς τῆς ἀγνοίας ῥυόμενοι· οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.


Όπως λοιπόν ο Δημιουργός Θεός έδωσε φως στους φωστήρες που ονομάζουμε ήλιους για να φωτίζουν το κόσμο , έτσι και ο Κύριος Ιησούς Χριστός (για να το δούμε και λίγο θεολογικά) έδωσε το φως της αλήθειας στους φωστήρες απόστολους, οι οποίοι αναπαρήγαγαν αυτό το φως της αλήθεια για να φωτίσουν το σκοτισμένο κόσμο. Γιαυτό το λόγο λέει και ο Ιωάννης :

Κατά Ιωάννη 1-14
1 Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. 2 Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. 3 πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν. 4 ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων. 5 καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν. 6 Ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ Θεοῦ, ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης· 7 οὗτος ἦλθεν εἰς μαρτυρίαν, ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός, ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι' αὐτοῦ. 8 οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ φῶς, ἀλλ' ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός. 9 Ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ὃ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον, ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον. 10 ἐν τῷ κόσμῳ ἦν, καὶ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. 11 εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν, καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. 12 ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ, 13 οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων, οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς, ἀλλ' ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν. 14 Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας.


Άρα να που φτάνουμε σε αυτό που λέει και η επιστήμη σχετικά με τις εκρήξεις supernova κατά τις οποίες δημιουργούνται νέα αστέρια (φωτεινή έκρηξη -> δημιουργία αστεριού) :

wikipedia
Η έκρηξη υπερκαινοφανούς δημιουργεί ένα κύμα στον γύρω χώρο, αφήνοντας ένα είδος νεφελώματος που είναι γνωστό ως υπόλειμμα υπερκαινοφανούς. Οι εκρήξεις σουπερνόβα είναι η κύρια πηγή όλων των βαρύτερων του οξυγόνου στοιχείων, και η μοναδική πηγή πολλών σημαντικών στοιχείων. Η έκρηξη μεταφέρει αυτά τα βαρέα στοιχεία στο μεσοαστρικό χώρο, εμπλουτίζοντας τα μοριακά νέφη (αστρική σκόνη ή αστρόσκονη) που αποτελούν την πρώτη ύλη για τον σχηματισμό των αστέρων και των πλανητών.

Τελικά για να επιστρέψουμε στη Γένεσις, μήπως ο Μωυσής μας περιγράφει ένα φαινόμενο soupernova ?
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

17
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε: Ομιλία έκτη
οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, ς΄ 11. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
…έτσι και τώρα ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιον αυτόν ως φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός (= του φωτός που δημιουργήθηκε την Πρώτη ημέρα (Γεν. 1,3) «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.»), τον άναψε…
Ξεκάθαρη λοιπόν η θέση του Μεγάλου Βασιλείου.
...Άρα να που φτάνουμε σε αυτό που λέει και η επιστήμη...
Χριστός Ανέστη!!!

Νάτος πάλι! Μα τι μπερδεύεις την επιστήμη σε θέματα που αποδεδειγμένα δεν την αφορούν; Μα επί τέλους μείνε σε κάτι που έχεις παραδεχτεί, συνεπής.
Τι έχεις παραδεχτεί; Ότι οι δυνατότητες της επιστήμης σχετικά με την εξιχνίαση των μεγάλων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση (όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και κάθε υποτιθέμενης αρχής, και της χρονολόγησης), ήταν, και είναι, παντελώς ανύπαρκτες. http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 903#p66903

Re: Μέγας Βασίλειος : Αυτόφωτη η Σελήνη;

18
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε: Ομιλία έκτη
οὕτω καὶ νῦν τὸν ἥλιον τοῦτον τῷ φανοτάτῳ ἐκείνῳ ἐπισκευάσας φωτὶ ὁ τῶν ὅλων δημιουργὸς περὶ τὸν κόσμον ἀνῆψε.
(Εξαήμερος, τόμος 4ος, ς΄ 11. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
…έτσι και τώρα ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιον αυτόν ως φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός (= του φωτός που δημιουργήθηκε την Πρώτη ημέρα (Γεν. 1,3) «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.»), τον άναψε…
Ξεκάθαρη λοιπόν η θέση του Μεγάλου Βασιλείου.
...Άρα να που φτάνουμε σε αυτό που λέει και η επιστήμη...
Χριστός Ανέστη!!!

Νάτος πάλι! Μα τι μπερδεύεις την επιστήμη σε θέματα που αποδεδειγμένα δεν την αφορούν;
Δεν την μπερδεύω , τη συγκαταλέγω στην συζήτηση. Βλέπεις τα σούπερνόβα όπως είδαμε παράγουν ένα είδους "πρωτόγονο" φως διάφορο από αυτό που υπάρχει μετά την πυράκτωση του ηλίου, δηλαδή του ηλιακού φωτός. Συνεπώς γίνετε αυτό που είπαμε αρχικά, δηλαδή γίνετε να υπάρχει πρώτα φως και έπειτα ήλιος, και αυτό είναι πλέον λογικά τεκμηριωμένο και πλήρως κατανοητό. Τουλάχιστον σε εμένα. :dance2:
Vassilis_1 έγραψε: Μα επί τέλους μείνε σε κάτι που έχεις παραδεχτεί, συνεπής.
Τι έχεις παραδεχτεί; Ότι οι δυνατότητες της επιστήμης σχετικά με την εξιχνίαση των μεγάλων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση (όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και κάθε υποτιθέμενης αρχής, και της χρονολόγησης), ήταν, και είναι, παντελώς ανύπαρκτες. http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 903#p66903
Αυτό που κολλάει ; Είπαμε μπορεί να ήταν έμβρυο και να είναι νήπιο τώρα η επιστήμη, αλλά το νήπιο αυτό μεγαλώνει γεωμετρικά και κάποια στιγμή θα αποδώσει απαντήσεις σε όλα σαν εύσωμος ενήλικας. :D
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron