Re: Υιοί του Θεού ή Άγγελοι του Θεού;

37
LAPTONAS έγραψε: Δεν μιλάμε για άγγελους. Μιλάμε για εγρήγορους εφόσον μιλάμε Ορθόδοξα ή για υιούς του Θεού. Ή για Ελοχίμ εφόσον μιλάμε σύμφωνα με τον Λιάκο.
είπαμε, οι υιοί Θεού = εγρήγοροι κατά τον Μοναχό
είπαμε, οι εγρήγοροι = Ελοχίμ κατά τον Λιάκο.
Επίσης = άγγελοι κατά τους 70 (Ιωβ)

Επίσης άγγελοι κατά τον ίδιο των Ενώχ!!!

Εκτός από το χειρόγραφο του Σύγγελου που περιλαμβάνει μόνο απόσπάσματα με κάποια κεφάλαια, υπάρχει και παλαιότερο χειρόγραφο που περιλαμβάνει τα κεφάλαια 6 και 10 όπου γίνονται αναφορές (καθώς και όλα σχε΄δον τα πρώτα 32 κεφάλαια). Γνωστό σαν codex panapolitanus

Μπορείς να το βρεις εδώ
http://www.textexcavation.com/greek1enoch1-16.html

Ολα τα σωζόμενα χειρόγραφα στα ελληνικά υπάρχουν εδώ
http://ocp.tyndale.ca/1-ethiopic-apocal ... troduction

αλλά μόνο τα δύο που συζητάμε έχουν κομμάτια από τα πρώτα κεφάλαια και μόνο από τον Gizeh εχουμε το 10 οπου επαναλαμβάνεται η λέξη άγγελος αλλά μαζί και το εγρήγορος

10 7"και ιαθησεται η γη, ην ηφανισαν οι αγγελοι, και την ιασιν της γης δηλωσον, ινα ιασωνται παντες οι υιοι των ανθρωπων εν τω μυστεριω ολω ω επαταξαν οι εγρηγοροι και εδιδαξαν τους υιους αυτων."

Είναι προφανές από αυτό το χειρόγραφο ότι δεν είναι άλλο πράγμα οι άγγελοι και άλλο οι εγρήγοροι αλλά το εγρήγοροι είναι ένα επίθετο που περιγράφει τους συγκεκριμένους αγγέλους. Αυτό που στα αγγλικά μεταφράστηκε σαν watchers.

Εδώ μπορείς να δεις και τα δύο κείμενα

http://www.ccel.org/ccel/swete/lxx3/Page_791.html

Επιπλέον έχουμε τα Αιθιοπικά χειρόγραφα για τα οποία έχει γίνει εκταταμμένη μελέτη από τον Robert Henry Charles το 1906

http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch#Ethiopic

Στην Αγγλική του μετάφραση ξανά έχουμε απόδοση της λέξεως άγγελοι (τεκνα του ουρανού) στο κεφ 6 http://www.sacred-texts.com/bib/boe/boe009.htm
αλλά και άγγελοι και watchers στο κεφ 10
http://www.sacred-texts.com/bib/boe/boe013.htm
ακριβώς όπως στο ελληνικό χειρόγραφο.

Και από εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πως δεν είναι άλλο πράγμα οι άγγελοι και άλλο οι εγρήγοροι καθώς επίσης και ότι οι 201 πεσόντες είναι απλά άγγελοι και τίποτα διαφορετικό. Ούτε ελοχίμ αλλά ούτε εγρήγοροι με την έννοια του διαφορετικού όντος. Πεσόντες άγγελοι περιγραφόμενοι σαν εγρήγοροι κατά τον ίδιο τον Ενώχ που είναι άλλωστε και η πηγή όλων αυτών και επιβεβαιώνεται από τους 70, τον αλεξανδρινό κώδικα, τους πατέρες που είδαμε, αλλά πάνω από όλα από την ΚΔ και τα αντίστοιχα εδάφια που μιλάνε ξεκάθαρα για αγγέλους. Δηλαδή όταν ο Απ. Πέτρος λέει "αγγέλους" δεν εννοεί αγγέλους αλλά εγρήγορους γιατί δεν ήξερε τί είναι ο ιρ? Το ίδιο και στην προς Ιούδα? Και αν τους πούμε αγγέλους δεν μιλάμε ορθόδοξα?

Αν δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά ζητώ συγνώμη αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω την βάση της επιχειρηματολογίας ότι αυτοί οι 201 πεσόντες δεν είναι άγγελοι αλλά κάτι άλλο, εγρήγοροι, ή ότι οι εγρήγοροι δεν είναι άγγελοι αλλά κάτι άλλο. Αν ο Λιακό λέει ότι δεν είναι άγγελοι, τότε είναι ο μόνος που το λέει και αποτελεί λιακοπουλιά. Ο Σύγγελος προφανώς αντί για τη λέξη άγγελοι χρησιμοποιεί το περιγραφικό επίθετο εγρήγοροι που είναι απλά μια περιγραφή του ρόλου τους από το Εβραικό ιρ.
H5894 עִיר `iyr (eer) n-m.
1. a watcher, i.e. an angel (as guardian)
Ενας άγγελος δηλαδή γρηγορών, άγγελος φύλακας!

Κλείνω με το σκέλος των Εβραίων μιας και υπάρχουν και Αραμαικά χειρόγραφα που βρέθηκαν στη Νεκρά Θάλασσα. Γενικότερα για τον Ενωχ η Ιουδαική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρεται συνεχώς και ξεκάθαρα σε αγγέλους που έπεσαν.

"(3) He saw what had become of the angels, "sons of God," who, according to Gen. vi. 1-4, had come to earth and sinned with the daughters of men"

http://www.jewishencyclopedia.com/artic ... d-slavonic

Οι εβραίοι που τα ξέρουν καλύτερα γιατί λένε και αυτοί άγγελοι? Αφού αυτοί ξέρουνε τί σημαίνει το ιρ και τί είναι οι ιρ. Αν δεν είναι άγγελοι γιατί μιλάνε για αγγέλους? Οι απόστολοι δεν ήξεραν σε τι αναφέρεται το ιρ και έκαναν λάθος που το μετέφρασαν άγγελοι?

Μια βαθύτερη μελέτη σε αναλύσεις των παπύρων του Qumran δείχνει ότι και εκεί δεν τίθεται κανένα ζήτημα περί του ήταν οι εγρήγοροι και μάλιστα ο Milik στο βιβλίο του που μπορεί να βρεθεί εδώ http://www.thechristianidentityforum.ne ... -Enoch.pdf καταλήγει - πέραν του ότι οι εγρήγοροι (watchers, ιρ στα εβραικά) είναι άγγελοι, κάτι για το οποίο δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης -, σε διαχωρισμό των καλών εγρήγορων που είναι με το Θεό σε αντίθεση με τους εγρήγορους που έπεσαν, αλλά ακόμα και στον χαρακτηρισμό των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Ραφαήλ σαν αγιους εγρήγορους, αγιους ιρ (Holy Watchers) κατά την ανακατασκευή τμημάτων του κειμένου. σελ 172
Λεπτομερή αναφορά στην αγγελολογία του κειμένου και το διαχωρισμό μετάξύ απλών αγγέλων εγρηγόρων πεσόντων, και αγίων αγγέλων εγρηγόρων του Θεού βρίσκουμε στη σελίδα 143-144

Ξανα ζητάω συγνώμη αν κατάλαβα κάτι λάθος σχετικά με την τοποθέτηση ότι οι υιοί του θεού του Γεν 6 2, αποδιδόμενο σαν άγγελοι (και όχι σαν άνθρωποι) δεν είναι τελικά άγγελοι αλλά κάτι άλλο, ελοχίμ ή εγρήγοροι.

Καλημέρα

Re: Υιοί του Θεού ή Άγγελοι του Θεού;

39
M__ έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Δεν μιλάμε για άγγελους. Μιλάμε για εγρήγορους εφόσον μιλάμε Ορθόδοξα ή για υιούς του Θεού. Ή για Ελοχίμ εφόσον μιλάμε σύμφωνα με τον Λιάκο.
είπαμε, οι υιοί Θεού = εγρήγοροι κατά τον Μοναχό
είπαμε, οι εγρήγοροι = Ελοχίμ κατά τον Λιάκο.
Επίσης = άγγελοι κατά τους 70 (Ιωβ)

Επίσης άγγελοι κατά τον ίδιο των Ενώχ!!!

Εκτός από το χειρόγραφο του Σύγγελου που περιλαμβάνει μόνο απόσπάσματα με κάποια κεφάλαια, υπάρχει και παλαιότερο χειρόγραφο που περιλαμβάνει τα κεφάλαια 6 και 10 όπου γίνονται αναφορές (καθώς και όλα σχε΄δον τα πρώτα 32 κεφάλαια). Γνωστό σαν codex panapolitanus

Μπορείς να το βρεις εδώ
http://www.textexcavation.com/greek1enoch1-16.html
Συμφωνώ γενικώς, αν και δεν ήθελα να πιάσουμε το βιβλίο του Ενώχ, όμως νομίζω υπάρχει μία λεπτομέρεια εδώ ζωτικής σημασίας. Οι εγρήγοροι στον Ενώχ ονομάζονται "αγγελοι υιοι ουρανου" και όχι σκέτο άγγελοι όπως είπαμε.

και εθεασαντο αυτας οι αγγελοι υιοι ουρανου και επεθυμησαν αυτας, και ειπαν προς αλληλους, Δευτε εκλεξωμεθα εαυτοις γυναικας απο των ανθρωπων, και γεννησομεν εαυτοις τεκνα.

αυτή η αναφορά τους διαχωρίζει κάπως από τον κοινό όρο άγγελοι

η αναφορά τους ως "εγρήγοροι" γίνεται ακριβώς για αυτό το λόγο, διότι δεν ήταν ακριβώς όπως οι άγγελοι , ήταν βέβαια θα συμφωνήσω αγγελικά όντα
http://www.textexcavation.com/greek1enoch1-16.html

όπως δηλαδή οι αρχάγγελοι είναι μεν άγγελοι με την έννοια ότι είναι αγγελικά όντα, αλλά αν τους βάλεις σε κατηγορία δεν είναι άγγελοι αλλά αρχάγγελοι. Ή τα χερουβίμ , είναι αγγελικά όντα αλλά δεν ανήκουν στην τάξη των αγγέλων.

Συνεπώς οι 200 εγρήγοροι ταυτίζονται ως εξής:

Στον Λιάκο -> 200 εγρήγοροι, ως ελοχίμ (αγγελικά όντα με θεμελιώδεις όμως διαφορές από τους αγγέλους) [σελίδα 19, βιβλίο Ελ]
Στον Μοναχό Σύγγελο -> 200 εγρήγοροι , υιοί του Θεού εκ της γενιάς του Σηθ [ σελίδα 6 , Χρονογραφία Μοναχού Σύγγελου]
Στο βιβλίο του Ενώχ -> 200 εγρήγοροι , ως "άγγελοι υιοί ουρανού" [Κεφάλαιο 6, Βιβλίο Ενώχ 1]
M__ έγραψε: Ολα τα σωζόμενα χειρόγραφα στα ελληνικά υπάρχουν εδώ
http://ocp.tyndale.ca/1-ethiopic-apocal ... troduction

αλλά μόνο τα δύο που συζητάμε έχουν κομμάτια από τα πρώτα κεφάλαια και μόνο από τον Gizeh εχουμε το 10 οπου επαναλαμβάνεται η λέξη άγγελος αλλά μαζί και το εγρήγορος

10 7"και ιαθησεται η γη, ην ηφανισαν οι αγγελοι, και την ιασιν της γης δηλωσον, ινα ιασωνται παντες οι υιοι των ανθρωπων εν τω μυστεριω ολω ω επαταξαν οι εγρηγοροι και εδιδαξαν τους υιους αυτων."

Είναι προφανές από αυτό το χειρόγραφο ότι δεν είναι άλλο πράγμα οι άγγελοι και άλλο οι εγρήγοροι αλλά το εγρήγοροι είναι ένα επίθετο που περιγράφει τους συγκεκριμένους αγγέλους. Αυτό που στα αγγλικά μεταφράστηκε σαν watchers.
Τότε είναι διαφορετικού είδους "άγγελοι" ....διότι οι μεν είναι "εγρήγοροι" ενώ οι άλλοι όχι :slap

Παραπάνω αναφέρεται σε διαφορετικές ομάδες αγγελικών όντων. στους άγγελους που "ίασιν της γης δήλωσον", και στους εγρήγορους που "εν τω μυστεριω ολω ω επάταξαν"
M__ έγραψε: Εδώ μπορείς να δεις και τα δύο κείμενα

http://www.ccel.org/ccel/swete/lxx3/Page_791.html

Επιπλέον έχουμε τα Αιθιοπικά χειρόγραφα για τα οποία έχει γίνει εκταταμμένη μελέτη από τον Robert Henry Charles το 1906

http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch#Ethiopic
Παρακάτω αναφέρει (από τις πηγές που μου έδωσες) ότι οι εγρήγοροι ήταν συγκεκριμένη τάξη και μάλιστα όχι 200 κατ απόλυτο αριθμό αλλά 200 μυριάδες που ζούσαν στον πέμπτο ουρανό.

The Jewish pseudepigraphon Second Book of Enoch (Slavonic Enoch) refers to the Grigori, who are the same as the Watchers of 1 Enoch.[2] The Slavic word Grigori used in the book is a transcription[12] of the Greek word ἐγρήγοροι egrḗgoroi, pronounced /ɛˈɡriɡɒri/ in post-classical times, meaning "wakeful".[13] The Hebrew equivalent is עירים, meaning "waking", "awake".[14]
Chapter 18 presents the Grigori as countless soldiers of human appearance, "their size being greater than that of great giants". They are located in the fifth heaven and identified as "the Grigori, who with their prince Satanail rejected the Lord of light".[15] One version of 2 Enoch adds that their number was 200 myriads.[16][17][18] Furthermore, some "went down on to earth from the Lord's throne" and there married women and "befouled the earth with their deeds", resulting in confinement under earth.[15][19] The number of those who descended to earth is generally put at three,[20] but Andrei A. Orlov, while quoting the text as saying three,[12] remarks in a footnote that some manuscripts put them at 200 or even 200 myriads.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Grigori#Grigori
M__ έγραψε: Στην Αγγλική του μετάφραση ξανά έχουμε απόδοση της λέξεως άγγελοι (τεκνα του ουρανού) στο κεφ 6 http://www.sacred-texts.com/bib/boe/boe009.htm
αλλά και άγγελοι και watchers στο κεφ 10
http://www.sacred-texts.com/bib/boe/boe013.htm
ακριβώς όπως στο ελληνικό χειρόγραφο.

Και από εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πως δεν είναι άλλο πράγμα οι άγγελοι και άλλο οι εγρήγοροι καθώς επίσης και ότι οι 201 πεσόντες είναι απλά άγγελοι και τίποτα διαφορετικό. Ούτε ελοχίμ αλλά ούτε εγρήγοροι με την έννοια του διαφορετικού όντος. Πεσόντες άγγελοι περιγραφόμενοι σαν εγρήγοροι κατά τον ίδιο τον Ενώχ που είναι άλλωστε και η πηγή όλων αυτών και επιβεβαιώνεται από τους 70, τον αλεξανδρινό κώδικα, τους πατέρες που είδαμε, αλλά πάνω από όλα από την ΚΔ και τα αντίστοιχα εδάφια που μιλάνε ξεκάθαρα για αγγέλους. Δηλαδή όταν ο Απ. Πέτρος λέει "αγγέλους" δεν εννοεί αγγέλους αλλά εγρήγορους γιατί δεν ήξερε τί είναι ο ιρ? Το ίδιο και στην προς Ιούδα? Και αν τους πούμε αγγέλους δεν μιλάμε ορθόδοξα?
Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που αναφέρονται ως "εγρήγοροι". Δεν συμφωνώ ότι είναι άγγελοι της τάξης των αγγέλων, δέχομαι ότι είναι αγγελικά όντα όμως.

Γενικώς μπορούμε να λέμε ότι είναι "άγγελοι" αλλά αν θέλουμε να ήμαστε περισσότερο εύστοχοι κατά τη γνώμη πρέπει να αναφερόμαστε στους εγρήγορους πολύ συγκεκριμένα, όπως έκαναν όλοι οι προηγούμενοι από εμάς.
M__ έγραψε: Αν δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά ζητώ συγνώμη αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω την βάση της επιχειρηματολογίας ότι αυτοί οι 201 πεσόντες δεν είναι άγγελοι αλλά κάτι άλλο, εγρήγοροι, ή ότι οι εγρήγοροι δεν είναι άγγελοι αλλά κάτι άλλο. Αν ο Λιακό λέει ότι δεν είναι άγγελοι, τότε είναι ο μόνος που το λέει και αποτελεί λιακοπουλιά.
Λέει ότι είναι αγγελικά όντα, όχι όμως άγγελοι [Σελίδα 19, βιβλίο Ελ] αλλά τους ονομάζει Ελοχίμ. Οι άγγελοι έχουν κατάληξη Ελ-Ηλ (Μιχαήλ) ενώ οι Ελοχίμ έχουν πρόθεμα Ελ-Ηλ (Ελ Σαντάι) αναφέρει συγκεκριμένα, και διαφέρουν ως προς την πάχυνση της ύλης τους.
M__ έγραψε: Ο Σύγγελος προφανώς αντί για τη λέξη άγγελοι χρησιμοποιεί το περιγραφικό επίθετο εγρήγοροι που είναι απλά μια περιγραφή του ρόλου τους από το Εβραικό ιρ.
H5894 עִיר `iyr (eer) n-m.
1. a watcher, i.e. an angel (as guardian)
Ενας άγγελος δηλαδή γρηγορών, άγγελος φύλακας!

Κλείνω με το σκέλος των Εβραίων μιας και υπάρχουν και Αραμαικά χειρόγραφα που βρέθηκαν στη Νεκρά Θάλασσα. Γενικότερα για τον Ενωχ η Ιουδαική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρεται συνεχώς και ξεκάθαρα σε αγγέλους που έπεσαν.

"(3) He saw what had become of the angels, "sons of God," who, according to Gen. vi. 1-4, had come to earth and sinned with the daughters of men"

http://www.jewishencyclopedia.com/artic ... d-slavonic

Οι εβραίοι που τα ξέρουν καλύτερα γιατί λένε και αυτοί άγγελοι? Αφού αυτοί ξέρουνε τί σημαίνει το ιρ και τί είναι οι ιρ. Αν δεν είναι άγγελοι γιατί μιλάνε για αγγέλους? Οι απόστολοι δεν ήξεραν σε τι αναφέρεται το ιρ και έκαναν λάθος που το μετέφρασαν άγγελοι?
Οι Εβραίοι που "ξέρουν καλύτερα" όμως δεν παραδέχονται ότι έγινε ένωση μεταξύ αγγέλων και ανθρώπων στο λαό. Στην εσωτερική και απόκρυφη διδασκαλία τους όμως το παραδέχονται επειδή μιλάνε μεταξύ ψαγμένων και μυημένων (άλλωστε και σε εμάς , το βιβλίο Ενώχ είναι απόκρυφο γιατί δεν απευθύνεται προς όλους). Όμως όσο αναφορά τους Εβραίους πρόσεχε γιατί όσο καλοί είναι στο να στα εξηγήσουν σωστά, τόσο καλοί είναι να στα εξηγήσουν και λάθος αν θέλουν.

M__ έγραψε: Μια βαθύτερη μελέτη σε αναλύσεις των παπύρων του Qumran δείχνει ότι και εκεί δεν τίθεται κανένα ζήτημα περί του ήταν οι εγρήγοροι και μάλιστα ο Milik στο βιβλίο του που μπορεί να βρεθεί εδώ http://www.thechristianidentityforum.ne ... -Enoch.pdf καταλήγει - πέραν του ότι οι εγρήγοροι (watchers, ιρ στα εβραικά) είναι άγγελοι, κάτι για το οποίο δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης -, σε διαχωρισμό των καλών εγρήγορων που είναι με το Θεό σε αντίθεση με τους εγρήγορους που έπεσαν, αλλά ακόμα και στον χαρακτηρισμό των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Ραφαήλ σαν αγιους εγρήγορους, αγιους ιρ (Holy Watchers) κατά την ανακατασκευή τμημάτων του κειμένου. σελ 172
Λεπτομερή αναφορά στην αγγελολογία του κειμένου και το διαχωρισμό μετάξύ απλών αγγέλων εγρηγόρων πεσόντων, και αγίων αγγέλων εγρηγόρων του Θεού βρίσκουμε στη σελίδα 143-144

Ξανα ζητάω συγνώμη αν κατάλαβα κάτι λάθος σχετικά με την τοποθέτηση ότι οι υιοί του θεού του Γεν 6 2, αποδιδόμενο σαν άγγελοι (και όχι σαν άνθρωποι) δεν είναι τελικά άγγελοι αλλά κάτι άλλο, ελοχίμ ή εγρήγοροι.

Καλημέρα
γνώμη μου είναι ότι στο 6:2 όταν αναφέρει υιούς του Θεού λέει ben elohyim , ενώ τους άγγελους γενικώς τους αναφέρει ως mal'ak στο Εβραικό, συνεπώς ο όρος άγγελοι (mal'ak) είναι πολύ γενικός και περιγράφει τα αγγελικά όντα στο σύνολο τους στα οποία μόνο αν δεχθούμε το περιεχόμενο του βιβλίου του Ενώχ ανήκουν και οι εγρήγοροι.

Πολλοί όμως δεν το δέχονται και αυτό γιατί υπάρχει μία θολή εικόνα για αυτό. Πολλές φορές γίνονται και παρερμηνείες , μη ξεχνάμε για παράδειγμα ότι άγγελοι λεγόντουσαν και οι αγγελιοφόροι στην αρχαία Ελλάδα αλλά δεν ήταν άγγελοι.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Υιοί του Θεού ή Άγγελοι του Θεού;

40
Ο Κύριος έβαλε «σημείον» στον Κάιν διά να μη φονεύση αυτόν πας όστις εύρη αυτόν. (Γεν. δ 15)
Τι μπορεί να είναι αυτό που δέχτηκε ως «σημείον» ο Κάιν και το οποίο τον προφυλάσσει.
(αφού έκανε και παράπονα, ότι τώρα που φόνευσε τον αδερφό του,
θα τον διώκει ο Κύριος και θα είναι φυγάς και θα κινδυνεύει να φονευθεί)
θα μπορούσα να δεχθώ ότι ο Θεός άλλαξε κάποιο γονίδιο του Κάιν, και άρχισε να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

(Γεν. ε )
3 έζησεν δε Αδάμ τριάκοντα και διακόσια έτη και εγέννησεν κατά την ιδέαν αυτού
και κατά την εικόνα αυτού
και επωνόμασεν το όνομα αυτού Σηθ.

Εδώ σαν να μας λέει ότι από την μεριά του Κάιν οι άνθρωποι που γεννιόντουσαν δεν έμοιαζαν στον Αδάμ.
Οι απόγονοι από τη μεριά του Σηθ, όχι μόνο έμοιαζαν στον Αδάμ, αλλά και ήταν ενάρετοι, αφού ο Ενώχ μετετέθη

22 εὐηρέστησε δὲ ᾿Ενὼχ τῷ Θεῷ μετὰ τὸ γεννῆσαι αὐτὸν τὸν Μαθουσάλα διακόσια ἔτη καὶ ἐγέννησεν υἱοὺς καὶ θυγατέρας.
23 καὶ ἐγένοντο πᾶσαι αἱ ἡμέραι ᾿Ενὼχ πέντε καὶ ἑξήκοντα καὶ τριακόσια ἔτη.
24 καὶ εὐηρέστησεν ᾿Ενὼχ τῷ Θεῷ καὶ οὐχ εὑρίσκετο, ὅτι μετέθηκεν αὐτὸν ὁ Θεός.

Όταν κάποιος έχει φθάσει να βρίσκεται σε τέτοια επικοινωνία με το Θεό δεν είναι αυτό που λέει η Καινή Διαθήκη τέκνα Θεού γενέσθαι;;
Επομένως αυτοί είναι οι υιοί του Θεού (Ενώς,Καϊνάν, Μααλαλεήλ, Ιάρεδ, Ενώχ, Μαθουσάλα, Λάμεχ)

Γεν. στ
2 ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων ὅτι καλαί εἰσιν, ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο.
3 καὶ εἶπε Κύριος ὁ Θεός· οὐ μὴ καταμείνῃ τὸ πνεῦμά μου ἐν τοῖς ἀνθρώποις τούτοις εἰς τὸν αἰῶνα διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας, ἔσονται δὲ αἱ ἡμέραι αὐτῶν ἑκατὸν εἴκοσιν ἔτη.
4 οἱ δὲ γίγαντες ἦσαν ἐπὶ τῆς γῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις· καὶ μετ᾿ ἐκεῖνο, ὡς ἂν εἰσεπορεύοντο οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ πρὸς τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐγεννῶσαν ἑαυτοῖς· ἐκεῖνοι ἦσαν οἱ γίγαντες οἱ ἀπ᾿ αἰῶνος, οἱ ἄνθρωποι οἱ ὀνομαστοί. (μετάφραση: εκεινοι ήσαν οι δυνατοί, οι έκπαλαι άνδρες ονομαστοί)........εάν ήταν γίγαντες δεν θα έλεγε <<οι άνθρωποι οι ονομαστοί>>

Οι γίγαντες υπήρχαν ήδη τις ημέρες εκείνες που οι ενάρετοι εκείνοι πέντε-έξι άντρες άρχισαν να διαλέγουν και άλλες γυναίκες,
Και αυτό απογοήτευσε το Θεό αφού αυτοί ήταν επιλεγμένοι ως κόκκοι άμμου θαλλάσης.

αρε Κάιν τι μας έκανες
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: Υιοί του Θεού ή Άγγελοι του Θεού;

41
Κυρ έγραψε:Ο Κύριος έβαλε «σημείον» στον Κάιν διά να μη φονεύση αυτόν πας όστις εύρη αυτόν. (Γεν. δ 15)
Τι μπορεί να είναι αυτό που δέχτηκε ως «σημείον» ο Κάιν και το οποίο τον προφυλάσσει.
(αφού έκανε και παράπονα, ότι τώρα που φόνευσε τον αδερφό του,
θα τον διώκει ο Κύριος και θα είναι φυγάς και θα κινδυνεύει να φονευθεί)
θα μπορούσα να δεχθώ ότι ο Θεός άλλαξε κάποιο γονίδιο του Κάιν, και άρχισε να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

(Γεν. ε )
3 έζησεν δε Αδάμ τριάκοντα και διακόσια έτη και εγέννησεν κατά την ιδέαν αυτού
και κατά την εικόνα αυτού
και επωνόμασεν το όνομα αυτού Σηθ.

Εδώ σαν να μας λέει ότι από την μεριά του Κάιν οι άνθρωποι που γεννιόντουσαν δεν έμοιαζαν στον Αδάμ.
Οι απόγονοι από τη μεριά του Σηθ, όχι μόνο έμοιαζαν στον Αδάμ, αλλά και ήταν ενάρετοι, αφού ο Ενώχ μετετέθη

22 εὐηρέστησε δὲ ᾿Ενὼχ τῷ Θεῷ μετὰ τὸ γεννῆσαι αὐτὸν τὸν Μαθουσάλα διακόσια ἔτη καὶ ἐγέννησεν υἱοὺς καὶ θυγατέρας.
23 καὶ ἐγένοντο πᾶσαι αἱ ἡμέραι ᾿Ενὼχ πέντε καὶ ἑξήκοντα καὶ τριακόσια ἔτη.
24 καὶ εὐηρέστησεν ᾿Ενὼχ τῷ Θεῷ καὶ οὐχ εὑρίσκετο, ὅτι μετέθηκεν αὐτὸν ὁ Θεός.

Όταν κάποιος έχει φθάσει να βρίσκεται σε τέτοια επικοινωνία με το Θεό δεν είναι αυτό που λέει η Καινή Διαθήκη τέκνα Θεού γενέσθαι;;
Επομένως αυτοί είναι οι υιοί του Θεού (Ενώς,Καϊνάν, Μααλαλεήλ, Ιάρεδ, Ενώχ, Μαθουσάλα, Λάμεχ)

Γεν. στ
2 ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων ὅτι καλαί εἰσιν, ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο.
3 καὶ εἶπε Κύριος ὁ Θεός· οὐ μὴ καταμείνῃ τὸ πνεῦμά μου ἐν τοῖς ἀνθρώποις τούτοις εἰς τὸν αἰῶνα διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας, ἔσονται δὲ αἱ ἡμέραι αὐτῶν ἑκατὸν εἴκοσιν ἔτη.
4 οἱ δὲ γίγαντες ἦσαν ἐπὶ τῆς γῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις· καὶ μετ᾿ ἐκεῖνο, ὡς ἂν εἰσεπορεύοντο οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ πρὸς τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐγεννῶσαν ἑαυτοῖς· ἐκεῖνοι ἦσαν οἱ γίγαντες οἱ ἀπ᾿ αἰῶνος, οἱ ἄνθρωποι οἱ ὀνομαστοί. (μετάφραση: εκεινοι ήσαν οι δυνατοί, οι έκπαλαι άνδρες ονομαστοί)........εάν ήταν γίγαντες δεν θα έλεγε <<οι άνθρωποι οι ονομαστοί>>

Οι γίγαντες υπήρχαν ήδη τις ημέρες εκείνες που οι ενάρετοι εκείνοι πέντε-έξι άντρες άρχισαν να διαλέγουν και άλλες γυναίκες,
Και αυτό απογοήτευσε το Θεό αφού αυτοί ήταν επιλεγμένοι ως κόκκοι άμμου θαλλάσης.

αρε Κάιν τι μας έκανες
ξέχασα και τον Νώε που ήταν πεντακοσίων ετών εκείνες τις μέρες και είχε επικοινωνία με τον Θεό.
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: Υιοί του Θεού ή Άγγελοι του Θεού;

42
Αρκετοί Άγιοι αναφέρουν κυρίως πριν το 380 μ.Χ τον όρο άγγελοι του θεού και μετά άρχισε σιγά σιγά να γράφεται και ο όρος υιοί του θεού.

Όμως έχω υπ όψην μου πατερικά κείμενα όπως στις ερωτο-αποκρίσεις Μεθοδίουπου σε ερώτηση που του τέθηκε ο Άγιος λέει συγκεκριμένα ότι υιοί του θεού σημαίνει άγγελοι του θεού.

Επίσης έχω δει Παλαιά Διαθήκη που αναφέρει στο κείμενο όχι το κλασσικό που είναι

Καὶ ἐγένετο ἡνίκα ἤρξαντο οἱ ἄνθρωποι πολλοὶ γίνεσθαι ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ θυγατέρες ἐγεννήθησαν αὐτοῖς. ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων ὅτι καλαί εἰσιν, ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο.

αλλά λέει ιδόντες δὲ οἱ άγγελοι τοῦ Θεοῦ.

Όπως και να έχει και για Ελοχίμ να μιλά που έτσι τους αναφέρει το πρωτότυπο εβραικό κείμενο μπορούν να θεωρηθούν και αυτοί ως αγγελικά όντα ,εξάλλου δεν γνωρίζουμε πόσα όντα υπάρχουν στην Δημιουργία αλλά όπως διάβασα αν πχ υπάρχουν 100 όντα εμείς είμαστε το 1 από τα υπόλοιπα 99 !!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron