Για να πηγαινει πακετο με το δικο σου επιχειρημα που δεν εχει καμια σχεση με θεολογια.
Δεν είπα οτι έχει,είπα κατα την γνώμη μου,δεν είμαι άλλωστε θεολόγος.
Σχέση με την θεολογία έχει ο άγιος.
Αν καποιος δεν γνωριζει, και διαβασει οσα παρεθεσες μπορει να επηρεαστει και να νομισει οτι ολα θα γινουν ετσι.Οποτε επρεπε να ακουστει και η αλλη αποψη.
Παρέθεσα τι λέει ένας άγιος και είπα την γνώμη πάνω στο θέμα της χιλιετίας και αμα θες να το αναλύσω περισσότερο για να καταλάβεις τι εννοούσα,αλλά στο άλλο θέμα.
Το ίδιο μπορεί να επηρεάσεις και συ με αυτά που λες όμως,ειδικά όταν λες οτι ο άγιος είναι λάθος.
Οι πατέρες που μίλησαν για χιλιασμό ήταν στα πρώτα χρόνια τη περίοδο των απολογητών περίπου, την πρωτοχριστιανική δηλαδη περίοδο και αμα δεν κάνω λάθος κανένας δεν ήταν άγιος,εκτός απο τον Ιουστίνο,ο οποίος μαρτύρησε,φυσικό ήταν να υπάρχουν άλλες απόψεις γιατί επηρεάζονταν είτε απο ιουδαίους,είτε απο αιρέσεις.
Αλλά αμα θες το αναλύουμε και αυτό στο άλλο θέμα.
Άλλα άλλο αυτό και άλλο να λέμε οτι ο άγιος ήταν λάθος.Ως προς τι ήταν λάθος;
Και ας υποθέσουμε οτι ήταν λάθος σε αυτο που παρέθεσες,αν και διαφωνώ και θα το αναλύσω πιο κάτω.
Τι σημαίνει, οτι ήταν λάθος και η ερμηνεία του στον κατα Ματθαίον;
Μήπως δεν μας αρέσει η ερμηνεία του αγίου,για αυτό τον βγάζουμε λάθος;
Και μήπως θεωρούμε τους ευατούς μας ανώτερους απο τον άγιο,για να λέμε άγιος ήταν λάθος και εμείς σωστοί;
Δεν συναγεται απο καπου οτι μια ερμηνεια πατερα της εκκλησιας προερχεται απο ανωθεν αποκαλυψη.
Ούτε συνάγεται οτι δεν ήταν απο άνωθεν αποκάλυψη.
Το οτι μπορεί να διαφωνείς εσυ,επειδή δεν συμφωνεί με αυτά που δέχεσαι,δεν σημαίνει οτι κατευθείαν χρησιμοποιούμε το επιχείρημα οτι δεν ήταν αλάθητος.
Λες
george1 έγραψε:Για παραδειγμα ο ιδιος πατερας, σε αλλο σημειο γραφει οτι ουδεποτε οι εβραιοι θα γυρισουν στη πατριδα τους, ουτε κρατος θα κανουν
Προφανώς αναφέρεσαι στον Χρυσόστομο.
Και παραθέτεις αυτό,το οποίο παρακαλώ να βάλεις το κείμενο ολόκληρο και πηγή.
ουτε αναστησεται λοιπον ναος, ουδε εις την προτερα επανηξουσιν πολιτειαν.....Παρεξομεν δε μαρτυρα τουτων ουκ αγγελον, ουκ αρχαγγελον, αλλα αυτον το της οικουμενης απασης δεσποτην, τον Κυριον ημων Ιησου Χριστον. Εισελθων γαρ εις τα Ιεροσολυμα, και τον ναον ιδων, ελεγε οτι εσται η Ιερουσαλημ υπο εθνων πολλων εως πληρωθωσι καιροι εθνων πολλων, τον μεχρι συντελειας λεγων χρονον.....Ηρκει μεν ουν τα ηρημενα προς απδειξιν ημιν του μηδεποτε τον ναον αναστησεσθαι...τα ευαγγελια αφεις, επι τους προφητας τερψομαι, οις μαλιστα δοκουσιν πιστευειν, και απο εκεινων ποιησωμεν φανερον, οτι ουτε εις την πολιν, ουτε τον ναον αποληψονται
ας μοιάζει οτι οι άγιοι διαφωνούν μεταξυ τους ακι εννοώ μετά την περίοδο που διαμορφώθηκαν
Το μόνο σχετικό που βρήκα είναι αυτό που είπε ο Ευσέβιος σε σχόλια κατα Λουκάν,αναφέρομαι σε αυτό
ουτε αναστησεται λοιπον ναος, ουδε εις την προτερα επανηξουσιν πολιτειαν
και σε αυτό
Προστιθεσι δε ταις αυτου προρρησεσι ο Σωτηρ χρονον οριζων, μεχρι τινος εσται Ιερουσαλημ πατουμενη υπο εθνων λεγει δ ουν, αχρι ου πληρωθωσι καιροι εθνων, ουτω σημανας την του βιου συντελειαν.
όπου εξηγεί τι εννοεί οτι δεν θα επανήξουσιν στην
πρότεραν(πολυ σημαντική η λέξη αυτή) πολιτείαν και δεν εννοεί οπως λανθασμένα αναφέρεις οτι έκανε λάθος γιατι είπε οτι δεν θα κάνουν κράτος και έκαναν.
Για ολόκληρο
εδω,σελ.235
Ειναι προφανες οτι δεν συναγεται απο καπου οτι ειχαν αποκαλυψη κατα τις εσχατολογικες ερμηνειες. Το αιτημα της εποχης των πατερων ηταν να οικοδομηθει η εκκλησια, να διατυπωθει το δογμα και να ερμηνευτουν η Γραφη και σε αυτα το Πνευμα του Θεου εδωσε τη Χαρη του.
Αυτή είναι προσωπική σου άποψη,ξαναλέω δεν συνάγεται επίσης απο κάπου οτι δεν είχαν αποκάλυψη,για να μην δώσει και σε αυτό το Πνεύμα την Χάρη Του.
Ειναι υπερβολικο να θεωρουμε καθε ερμηνεια αποκαλυψη του Θεου. Τα εσχατολογικα δεν ηταν αιτημα της εποχης διοτι απηχαν πολλους αιωνες απο την εποχη τους.
Μεταξύ της ερμηνείας που κάνει ένας άγιος και το πως αντιλαμβάνεσαι εσυ ή εγω τα γεγονότα οτι θα γίνουν,περισσότερο λάθος έχουμε εμείς,παρά ένας άγιος που είχε θεία φώτιση,γιατί είναι σαν να λέμε οτι είχε θεία φώτιση στα μισά και στα άλλα μισά οχι.
Αυτο,κατά την γνώμη μου είναι υπερβολικό.
Τα εσχατολογικά ήταν αίτημα καθε εποχης,ενδιέφερε κάθε Χριστιανο,οποιοδήποτε αιώνα και πολλές φορές νόμιζαν οτι βρίσκονταν στα έσχατα στην εποχή τους,αλλά δεν ήταν τελικά.
Αμα δεν δώσουμε βαρύτητα σε αυτές τις ερμηνείες ,έστω και να τις έχουμε υπόψιν,αλλα αν τις βγάζουμε λάθος,επειδή δεν μας κάνουν,μου θυμίζει ολίγον την μεταπατερική θεολογία,που λένε οι πατέρεας εκαναν λάθος και εμείς ξέρουμε καλύτερα.