Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

28
Δεν σου ειπα οτι εσυ λογοκρινες. Για αυτο αλλωστε εγραψα στο αλλο τοπικ
Δεν γνωριζω αν ελαβες θεση στην αποφαση αυτη
Αυτο που εννοω ειναι οτι δεν πηρες θεση στη λογοκρισια .
Αν θεωρείς ότι η συνεισφορά μου ήταν μηδενική τότε λυπάμαι - θα προσπαθήσω να μη δηλώσω ξανά συμμετοχή σε θέμα σου.
Το καλυτερο που εχεις να κανεις.Και που ειχες συμετοχη δεν αλλαξε και τιποτα.Αρνητικη για εμενα ηταν.


Και παρακαλώ αν έχεις κάποιο αίτημα να το καταθέσεις στο ανάλογο νήμα ή με p.m. και όχι σε νήματα με συγκεκριμένο θεματικό άξονα συζήτησης όπως αυτό εδώ ή άλλα τα οποία συντονίζω διότι προσπαθώ να ερευνήσω κυριολεκτικά αυτά τα θέματα και να ανταλλάξω απόψεις και όχι να λογομαχώ δίχως λόγο.


Μηπως αυτο ακριβως δεν εκανες στο κινδυνοι και παγιδες στα ορθοδοξα φορουμ που ειχα ανοιξει ; Μην κατηγορεις λοιπον αυτο που ειχες κανει. Δεν προσθετω κατι αλλο εδω. Τις απαντησεις στο θεμα του παροντος τοπικ στις εδωσα σε προηγουμενες σελιδες και σε αφηνω στο εργοχειρο σου.
καί συγκόψουσι τάς μαχαίρας αυτών είς άροτρα καί τάς ζιβύνας αυτών είς δρέπανα, καί ού λείψετε έθνος επ έθνος μάχαιραν, καί ού μή μάθωσιν έτι πολεμείν (Προφητης Ησαιας β 4 )

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

29
Αφού λοιπόν, μεταφέρθηκαν τα σχόλια περί λογοκρισίας στο ανάλογο θέμα θα ήθελα να επαναφέρω το θέμα στη σωστή του γραμμή :

Όπως είπαμε , ο Μωυσής φωτίστηκε από το Άγιο Πνεύμα και έγραψε όλα αυτά που έγραψε. Γιατί λοιπόν εξ αρχής δεν τους έκανε διδασκαλία πάνω στην Αγία Τριάδα αφού μιλούσε για την Αγία Τριάδα στη Γένεσις ; Διότι αν ο Μωυσής είχε πράγματι μιλήσει για την Αγία Τριάδα τότε δεν θα έπρεπε να κηρύξει αυτή που είναι άλλωστε και ζωτικής σημασίας για την Σωτηρία μας ; Αντί αυτού , κανένας Εβραίος ουδέποτε δέχτηκε το Δόγμα της Αγίας Τριάδος ούτε υποστήριξε ποτέ ότι ο Μωυσής μίλησε για Αγία Τριάδα, ούτε υπάρχει κάτι που να δείχνει ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα εις γνώση του. Το μόνο που βλέπω να υπάρχει είναι οι ερμηνείες μετά Χριστού από τους Πατέρες τις εκκλησίας μας που ισχυρίζονται ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα στα συγκεκριμένα χωρία , και ότι επί εποχής Μωυσή κανείς δεν ήξερε τι εννοούσε, ενώ μεταγενέστερα εμείς φωτιστήκαμε και δώσαμε την σωστή ερμηνεία. Αυτό όμως δεν μπορώ να το δεχτώ έτσι απλά διότι όπως είπα αν δεχτούμε ότι οι Εβραίοι είχαν εμβρυική σκέψη και δεν καταλάβαιναν τι τους απεκάλυπτε το Άγιο Πνεύμα τότε γιατί να μη δεχτούμε ότι το ίδιο συνέβαινε και στους Πέρσες, Αιγύπτιους, Έλληνες κτλ ; Όπως δηλαδή ο Μωυσής μιλούσε για Αγία Τριάδα αλλά είχε άγνοια επί αυτής έτσι και ο Ερμής ο Τρισμέγιστος (για παράδειγμα) ίσως μιλούσε για την Αγία Τριάδα, αλλά είχε άγνοια επί αυτής, γιαυτό και δεν διατύπωσε πλήρως σωστά την άποψη του.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

30
LAPTONAS έγραψε:
...Αυτό όμως δεν μπορώ να το δεχτώ έτσι απλά διότι όπως είπα αν δεχτούμε ότι οι Εβραίοι… δεν καταλάβαιναν τι τους απεκάλυπτε το Άγιο Πνεύμα τότε γιατί να μη δεχτούμε ότι το ίδιο συνέβαινε και στους Πέρσες, Αιγύπτιους, Έλληνες κτλ ;...
Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ, το ότι συγχέεις τους Εβραίους που έγραψαν την Αγία Γραφή, πού μόνο για αυτήν αποφάνθηκε ο Παύλος ότι είναι Θεόπνευστο Βιβλίο (Β' Τι 3, 16• Πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος), με αυτά που έγραψαν οι Πέρσες, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες κτλ.
Μήπως έχεις δει πουθενά, ο Θεόπνευστος Παύλος να έχει πει ότι αυτά που έγραψαν οι Πέρσες, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες κτλ. είναι Θεόπνευστα; Όχι βέβαια!

Λοιπόν, μάθε να εμπιστεύεσαι ΜΟΝΟ την Αγία Γραφή, στην οποία εμπεριέχεται ΠΑΣΑ Η ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, και την οποία ερμηνεύει με ασφάλεια η Ορθόδοξη Εκκλησία, που ΜΟΝΟ για αυτήν είπε ο Θεόπνευστος Παύλος ότι είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α' Τιμ. 3,15), και μη γυροφέρνεις από εδώ και από εκεί. Θυμήσου το τεράστιο λάθος που έκανες παρασυρόμενος από τον Πλάτωνα: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 934#p66934
…φίλε μου ο Αδάμ γεννήθηκε…
Ευτυχώς όμως μετά το διόρθωσες http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 971#p67971 παραδεχόμενος ότι Αδάμ δεν γεννήθηκε αλλά πλάσθηκε από το Θεό.

Λοιπόν, το πάθημα σου ας σου γίνει μάθημα.
Η Ορθοδοξία έχει πάσα την αλήθεια, ΜΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ εκτός της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παράδοσης πηγή.
Προφυλάσσοντας όλους μας από αιρετικούς κινδύνους.

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

31
Φίλε μου με οδηγείς να πιστεύω ότι έχεις υπερβολική έλλειψη εστίασης στο πρόβλημα (θέμα που συζητάμε) διότι δεν εξηγείται πως παρασέρνεις πάντα τις συζητήσεις σε άλλα. Συν τοις άλλοις μου φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις τη γράφω και τα παρερμηνεύεις. Γιαυτό θα χρειαστεί να εξηγήσω άλλη μία φορά το προβληματισμό του συγκεκριμένου θέματος:

Όπως είπαμε παραπάνω αποδεχόμαστε ότι ο Μωυσής είχε αποκάλυψη από το Άγιο Πνεύμα. Γιατί λοιπόν ο Μωυσής δεν δίδαξε την Αγία Τριάδα αφού υποτίθεται γνώριζε την ύπαρξη της; Δεχόμαστε ότι οι Εβραίοι δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν τα βαθύτερα νοήματα της Βίβλου, αλλά μπόρεσαν οι Έλληνες Χριστιανοί λέγοντας ότι οι πρώτοι παρέμειναν σε "εμβρυικό στάδιο" πνευματικά ενώ εμείς μπορέσαμε να συλλάβουμε αυτά που έλεγαν οι προφήτες, ειδικότερα μετά την ενσάρκωση του Λόγου, του Κυρίου μας, Ιησού Χριστού, και με την φώτιση που έλαβαν οι Άγιοι Πατέρες μας από τον παράκλητο που ήρθε μετά την Ανάσταση:

16 καὶ ἐγὼ ἐρωτήσω τὸν πατέρα καὶ ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμῖν, ἵνα μένει μεθ' ὑμῶν εἰς τὸν αἰῶνα, 17 τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὃ ὁ κόσμος οὐ δύναται λαβεῖν, ὅτι οὐ θεωρεῖ αὐτὸ οὐδὲ γινώσκει αὐτὸ· ὑμεῖς δὲ γινώσκετε αὐτό, ὅτι παρ' ὑμῖν μένει καὶ ἐν ὑμῖν ἔσται

Όπως βλέπεις παραπάνω ο Ιησούς Χριστός μιλάει ξεκάθαρα. Μιλάει για το Άγιο Πνεύμα μιλώντας για πνεύμα αλήθειας. Ο Μωυσής ουδέποτε μίλησε για κάτι τέτοιο. Κατάλαβες ; Δεν μιλάει πουθενά για Άγιο Πνεύμα. Δεν μιλάει πουθενά για το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Πως λοιπόν γίνεται να έχει αποκάλυψη από το Άγιο Πνεύμα και να μην γνωρίζει την ύπαρξη Του;

Αυτό ήταν το ερώτημα μου. Γιαυτό δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα........διότι ΔΕΝ μιλούσε.
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
...Αυτό όμως δεν μπορώ να το δεχτώ έτσι απλά διότι όπως είπα αν δεχτούμε ότι οι Εβραίοι… δεν καταλάβαιναν τι τους απεκάλυπτε το Άγιο Πνεύμα τότε γιατί να μη δεχτούμε ότι το ίδιο συνέβαινε και στους Πέρσες, Αιγύπτιους, Έλληνες κτλ ;...
Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ, το ότι συγχέεις τους Εβραίους που έγραψαν την Αγία Γραφή, πού μόνο για αυτήν αποφάνθηκε ο Παύλος ότι είναι Θεόπνευστο Βιβλίο (Β' Τι 3, 16• Πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος), με αυτά που έγραψαν οι Πέρσες, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες κτλ.
Βρε Βασίλη καταρχάς εγώ είμαι Χριστιανός όχι Παυλιανιστής. Το ότι ο Παύλος δεν μιλάει για άλλα βιβλία (όπως λες εσύ) δεν σημαίνει ότι απορρίπτουμε όλα τα άλλα. Αυτό το κάνουν οι Τούρκοι που καίνε ότι βιβλίο δεν είναι Κοράνι. Τούρκος είσαι ;

Σχετικά με το αν πρέπει να διαβάζουμε άλλα βιβλία πλην της Γραφής εδώ ->http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 7&start=90

Σχετικά με το αν ήταν οι Πέρσες θεόπνευστοι ή όχι εδώ ->

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... E%B5%CF%82

Ασφαλώς γνωρίζεις ότι ο Βαλαάμ της Βίβλου ήταν Πέρσης προφήτης.

Δηλαδή οι Εβραίοι (Μωυσής), Πέρσες (Βαλαάμ) κτλ λάμβαναν θείες αποκαλύψεις, χωρίς όμως να γνωρίζουν καν τι είναι το Άγιο Πνεύμα......και οι Έλληνες (Άγιος Ιερόθεος) που είχαν μελετήσει Ελληνική φιλοσοφία (Πλάτωνα) διατύπωσαν πρώτοι το δόγμα της Αγία Τριάδος (Ιερόθεος κτλ) αλλά δεν είχαν ενδείξεις Αγίου Πνεύματος στις Γραφές τους ;
Vassilis_1 έγραψε: Μήπως έχεις δει πουθενά, ο Θεόπνευστος Παύλος να έχει πει ότι αυτά που έγραψαν οι Πέρσες, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες κτλ. είναι Θεόπνευστα; Όχι βέβαια!
Ο Παύλος όμως όχι μόνο δεν απαγόρευε να μελετούν οι Έλληνες Χριστιανοί τα Ελληνικά όπως μας λες εσύ αλλά αντιθέτως τους παρότρυνε :

↑ Clemens Alexandrinus Theol., Stromata Book 6, chapter 5, section 43, subsection 1, line 1 ὁ ἀπόστολος λέγων Παῦλος· «λάβετε καὶ τὰς Ἑλληνικὰς βίβλους. ἐπίγνωτε Σίβυλλαν, ὡς δηλοῖ ἕνα θεὸν καὶ τὰ μέλλοντα ἔσεσθαι, καὶ τὸν Ὑστάσπην λαβόντες ἀνάγνωτε, καὶ εὑρήσετε πολλῷ τηλαυ- γέστερον καὶ σαφέστερον γεγραμμένον τὸν υἱὸν τοῦ θεοῦ, καὶ καθὼς παράταξιν ποιήσουσι τῷ Χριστῷ πολλοὶ βασιλεῖς, μισοῦντες αὐτὸν καὶ τοὺς φοροῦντας τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τοὺς πιστοὺς αὐτοῦ, καὶ τὴν ὑπομονὴν καὶ τὴν παρουσίαν αὐτοῦ.
Vassilis_1 έγραψε: Λοιπόν, μάθε να εμπιστεύεσαι ΜΟΝΟ την Αγία Γραφή, στην οποία εμπεριέχεται ΠΑΣΑ Η ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
Το τι θα κάνω εγώ είναι δικό μου ζήτημα. Να μη σε απασχολεί.
Vassilis_1 έγραψε: , και την οποία ερμηνεύει με ασφάλεια η Ορθόδοξη Εκκλησία, που ΜΟΝΟ για αυτήν είπε ο Θεόπνευστος Παύλος ότι είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α' Τιμ. 3,15), και μη γυροφέρνεις από εδώ και από εκεί.
Είμαι αλητάκος :χουχου
Vassilis_1 έγραψε: Θυμήσου το τεράστιο λάθος που έκανες παρασυρόμενος από τον Πλάτωνα: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 934#p66934
…φίλε μου ο Αδάμ γεννήθηκε…
Ευτυχώς όμως μετά το διόρθωσες http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 971#p67971 παραδεχόμενος ότι Αδάμ δεν γεννήθηκε αλλά πλάσθηκε από το Θεό.
Αυτά που γράφεις φίλε μου είναι σκέτο δράμα. :χουχου Δεν κατάλαβες τι εννοούσα και ακόμα δεν καταλαβαίνεις.
Vassilis_1 έγραψε: Λοιπόν, το πάθημα σου ας σου γίνει μάθημα.
Η Ορθοδοξία έχει πάσα την αλήθεια, ΜΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ εκτός της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παράδοσης πηγή.
Προφυλάσσοντας όλους μας από αιρετικούς κινδύνους.
Αν εννοείς αιρετική την ελληνική φιλοσοφία τότε θα πρέπει να σου τονίσω ότι η Ορθοδοξία πάτησε πάνω στην Ελληνική Π.Δ. , στην Ελληνική Κ.Δ. και στην Ελληνική ερμηνεία της Αγίας Γραφής από Έλληνες Πατέρες της Ελληνικής Εκκλησίας που πήγαν σε Ελληνικές σχολές φιλοσοφίας και θεολογίας και έγραψαν στην Ελληνική γλώσσα τις σκέψεις τους οι οποίες αποτελούν την Ιερά Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ρίξε μία ματιά και εδώ :

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 7&start=90
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

32
LAPTONAS έγραψε:
Δεν μιλάει ( = Ο Μωυσής) πουθενά για Άγιο Πνεύμα…
(Γεν. 1,2) «…πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.»
Ερμηνεία Κολιτσάρα, εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
το δε ζωοποιόν Πανάγιον Πνεύμα εφέρετο επάνω από τα ύδατα και περιέβαλλεν αυτήν.
Κάνεις λάθος λοιπόν, και όπως διαπίστωσες αγαπητέ LAPTONAS, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας βεβαιώνει ότι ο Μωυσής μίλησε για το Άγιο Πνεύμα.
LAPTONAS έγραψε:
...δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα........διότι ΔΕΝ μιλούσε.
καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν… (Γεν. 1 ,26)
Ερμηνεία Κολιτσάρα, εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
Εν συνεχεία ο Τριαδικός Θεός είπε καθ' εαυτόν “ας δημιουργήσωμεν τώρα τον άνθρωπον, σύμφωνα με την ιδικήν μας εικόνα, και να έχη την δυνατότητα να ομοιάση με ημάς…
Εμάς μας ενδιαφέρει η ουσία, που αφορά το θέμα που συζητάμε, η οποία είναι η εξής: Όταν ο Μωυσής έγραφε «καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν», H Ορθόδοξη Εκκλησία, μας βεβαιώνει ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α' Τιμ. 3,15), με φυσική συνέπεια ΜΟΝΟ αυτή να ερμηνεύει ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ.

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

33
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Δεν μιλάει ( = Ο Μωυσής) πουθενά για Άγιο Πνεύμα…
(Γεν. 1,2) «…πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.»
Ερμηνεία Κολιτσάρα, εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
το δε ζωοποιόν Πανάγιον Πνεύμα εφέρετο επάνω από τα ύδατα και περιέβαλλεν αυτήν.
Κάνεις λάθος λοιπόν, και όπως διαπίστωσες αγαπητέ LAPTONAS, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας βεβαιώνει ότι ο Μωυσής μίλησε για το Άγιο Πνεύμα.
LAPTONAS έγραψε:
...δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα........διότι ΔΕΝ μιλούσε.
καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν… (Γεν. 1 ,26)
Ερμηνεία Κολιτσάρα, εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
Εν συνεχεία ο Τριαδικός Θεός είπε καθ' εαυτόν “ας δημιουργήσωμεν τώρα τον άνθρωπον, σύμφωνα με την ιδικήν μας εικόνα, και να έχη την δυνατότητα να ομοιάση με ημάς…
Εμάς μας ενδιαφέρει η ουσία, που αφορά το θέμα που συζητάμε, η οποία είναι η εξής: Όταν ο Μωυσής έγραφε «καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν», H Ορθόδοξη Εκκλησία, μας βεβαιώνει ότι ο Μωυσής μιλούσε για την Αγία Τριάδα.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α' Τιμ. 3,15), με φυσική συνέπεια ΜΟΝΟ αυτή να ερμηνεύει ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ.
Είναι ιδιαιτέρως ενοχλητικό όταν κάποια πράγματα παγιώνονται και γίνονται τάχα ασάλευτα χωρίς να γίνεται κατανοητό ότι έτσι επέρχεται στάσης και σκουριά και απαξίωση των λόγων των Αγίων Πατέρων.

ο Μέγας Βασίλειος ουδέποτε είπε ότι εκεί μιλάει 100% για το Άγιο Πνεύμα.

λέει χαρακτηριστικά :

Καὶ Πνεῦμα Θεοῦ, φησίν, ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. Εἴτε τοῦτο λέγει τὸ πνεῦμα, τοῦ ἀέρος τὴν χύσιν, δέξαι τὰ μέρη τοῦ κόσμου καταριθμοῦντά σοι τὸν συγγραφέα, ὅτι ἐποίησεν ὁ Θεὸς οὐρανόν, γῆν, ὕδωρ, ἀέρα, καὶ τοῦτον χεόμενον ἤδη καὶ ῥέοντα. Εἴτε, ὃ καὶ μᾶλλον ἀληθέστερόν ἐστι καὶ τοῖς πρὸ ἡμῶν ἐγκριθὲν, Πνεῦμα Θεοῦ, τὸ ἅγιον εἴρηται·

Όπως βλέπεις ο Μ.Βασίλειος λαμβάνει 2 εκδοχές. Από την άλλη ο Κολιτσάρας και κατ επέκταση εσύ σπεύδεις να κλείσεις τη συζήτηση και να βάλεις ένα Χ στην άλλη εκδοχή. Ο Μ. Βασίλειος ασφαλώς γνωρίζει ότι αυτό το απόσπασμα αποτελεί ερμηνευτικό συμπέρασμα και όχι αυτολεξεί λόγος του Μωυσή. Δηλαδή πουθενά δεν είναι απόλυτο ότι ο Μωυσής μιλάει για το Άγιο Πνεύμα.

Αφού λοιπόν Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» τότε γιατί ο Κολιτσάρας και κατ επέκταση εσύ φτύνεις την ελεύθερη λογική σκέψη του Μεγάλου Βασιλείου και προχωράς σε μία απολυτοποίηση της δεύτερης εκδοχής ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

34
Nομίζω ειναι απλό,ο Μωυσής κατέγραψε αυτά που του αποκαλύφτηκαν,είτε γνώριζε ,είτε δεν γνώριζε περι Αγίας Τριάδος ,το θέμα είναι τι του αποκαλύφτηκε εκ Θεού.

Εφόσον όπως αναφέρθηκε στο κατα Λουκάν απο τον ίδιο τον Χριστό,οτι υπάρχουν αναφορές στο προσωπό Του
Ὦ ἀνόητοι καὶ βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ προφῆται! 26 οὐχὶ ταῦτα ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ εἰσελθεῖν εἰς τὴν δόξαν αὐτοῦ; 27 καὶ ἀρξάμενος ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν προφητῶν διερμήνευσεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ.
και αναφέρει μάλιστα το ρήμα διερμήνευσεν,όπως το καταλαβαίνω εγω,είναι οτι δεν γνώριζαν οτι υπήρχαν αυτές οι αναφορές ή δεν καταλάβαιναν και ο Χριστός τους τα αποκάλυψε,τους άνοιξε τα μάτια .

Δηλαδή,το οτι οι Εβραίοι δεν πίστευαν στην Αγία Τριάδα,αυτό δεν σημαίνει οτι δεν υπήρχε ήδη έμμεση αναφορά,αυτοί δεν είχαν καταλάβει και ίσως δεν ήταν η ώρα να καταλάβουν,δεν ξέρω.

Εφόσον λοιπόν υπήρχε αναφορά στον Πατήρ,υπήρχε αναφορά στον Υιό,είναι αδύνατο λόγω του δόγματος της Αγίας Τριάδος να μην υπήρχε εστω κσι έμμεση ή κεκρυμμένη αναφορά στο Άγιο Πνεύμα.

Εμας δεν μας ενδιαφέρει τι πιστεύουν οι Εβραίοι,γιατί μπορεί και να φοβούνται την αλήθεια,αλλά ποια είναι η αλήθεια.


Καὶ Πνεῦμα Θεοῦ, φησίν, ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. Εἴτε τοῦτο λέγει τὸ πνεῦμα, τοῦ ἀέρος τὴν χύσιν, δέξαι τὰ μέρη τοῦ κόσμου καταριθμοῦντά σοι τὸν συγγραφέα, ὅτι ἐποίησεν ὁ Θεὸς οὐρανόν, γῆν, ὕδωρ, ἀέρα, καὶ τοῦτον χεόμενον ἤδη καὶ ῥέοντα. Εἴτε, ὃ καὶ μᾶλλον ἀληθέστερόν ἐστι καὶ τοῖς πρὸ ἡμῶν ἐγκριθὲν, Πνεῦμα Θεοῦ, τὸ ἅγιον εἴρηται·
Nαι,αναφέρει και άλλη ερμηνεία,αλλά δείχνει εμφανώς που κλίνει οτι ειναι το πιο αληθές στο οποίο αν οχι όλοι,οι περισσότεροι κλίνουν προς τα εκεί.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Αναφορές περί Αγίας Τριάδος (και όχι πολλών θεών) στην Π.Δ.

35
LAPTONAS έγραψε:
... σπεύδεις να κλείσεις τη συζήτηση...
Η κρυστάλλινη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας έσπευσε ώστε να κλείσει η συζήτηση.

Εσύ, πρωτίστως, ως συντονιστής φίλε LAPTONAS πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στις εκφράσεις σου.
LAPTONAS έγραψε:
Δεν μιλάει ( = Ο Μωυσής) πουθενά για Άγιο Πνεύμα…
(Γεν. 1,2) «…πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.»
Ερμηνεία Κολιτσάρα, εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
το δε ζωοποιόν Πανάγιον Πνεύμα εφέρετο επάνω από τα ύδατα και περιέβαλλεν αυτήν.
Πρέπει να ξέρεις την ΑΠΟΛΥΤΗ ευθύνη για την ερμηνεία της Αγίας Γραφής την έχει ΜΟΝΟ η Ορθόδοξη Εκκλησία. Και όταν η Ορθόδοξη Εκκλησία εγκρίνει μια ερμηνεία, όπως στην πάνω περίπτωση, σημαίνει ότι αυτή η ερμηνεία, είναι 100% της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Άρα, κάνεις λάθος λοιπόν, και όπως διαπίστωσες αγαπητέ LAPTONAS, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας βεβαιώνει ότι ο Μωυσής μίλησε για το Άγιο Πνεύμα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”