Το "Έτος από κτίσεως Κόσμου" στην Ορθοδοξία

1
Κάτι ακόμα που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι που στο Πατριαρχείο Ιεροσόλυμων αναφέρουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ.
Υποτίθεται ότι αυτή η ημερομηνία είναι από έτος δημιουργίας του Αδάμ; Δηλαδή μέτρησαν το γενεαλογικό δέντρο του Αδάμ και βρήκαν ότι φτάνει ως το 5508 π.Χ. άρα υπέθεσαν ότι τότε δημιουργήθηκε ο κόσμος ;

Αν δούμε λογικά το θέμα είναι αδύνατον να δημιουργήθηκε Αδάμ και κόσμος όλα την ίδια μέρα. Είναι βέβαιο από την ίδια την βίβλο ότι ο Άνθρωπος δημιουργήθηκε την πέμπτη μέρα. Είναι δε πολύ γνωστό ότι μία μέρα για το θεό είναι 1000 ανθρώπινα χρόνια ή μπορεί επίσης να σημαίνει πολύ μακρά περίοδος χρόνου. Εάν λοιπόν ισχύουν τα παραπάνω είναι αδύνατο ο κόσμος να είναι (5508 + 2013) 7521 χρόνων γιατί αν προσθέσουμε άλλα 5000 χρόνια (την πέμπτη μέρα δημιουργήθηκε ο άνθρωπος λέει στο Γένεσις 1:23) τότε βγαίνει 12521 χρόνια - τουλάχιστον.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Υπολογισμός "Έτους Κόσμου" στην Ορθοδοξία

2
Laptonas έγραψε:Κάτι ακόμα που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι που στο Πατριαρχείο Ιεροσόλυμων αναφέρουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ.
Υποτίθεται ότι αυτή η ημερομηνία είναι από έτος δημιουργίας του Αδάμ; Δηλαδή μέτρησαν το γενεαλογικό δέντρο του Αδάμ και βρήκαν ότι φτάνει ως το 5508 π.Χ. άρα υπέθεσαν ότι τότε δημιουργήθηκε ο κόσμος ;

Αν δούμε λογικά το θέμα είναι αδύνατον να δημιουργήθηκε Αδάμ και κόσμος όλα την ίδια μέρα. Είναι βέβαιο από την ίδια την βίβλο ότι ο Άνθρωπος δημιουργήθηκε την πέμπτη μέρα. Είναι δε πολύ γνωστό ότι μία μέρα για το θεό είναι 1000 ανθρώπινα χρόνια ή μπορεί επίσης να σημαίνει πολύ μακρά περίοδος χρόνου. Εάν λοιπόν ισχύουν τα παραπάνω είναι αδύνατο ο κόσμος να είναι (5508 + 2013) 7521 χρόνων γιατί αν προσθέσουμε άλλα 5000 χρόνια (την πέμπτη μέρα δημιουργήθηκε ο άνθρωπος λέει στο Γένεσις 1:23) τότε βγαίνει 12521 χρόνια - τουλάχιστον.
Vassilis_1 έγραψε:Συμπερασματικά: Και η Αγία Γραφή είναι σαφέστατη, αλλά και η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σαφέστατη. Καθώς αποφαίνεται, ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…).
Οπότε είναι εύκολος ο χρονικός εντοπισμός της δημιουργίας του Αδάμ.
Λοιπόν, η από το Θεό πλάση του Αδάμ πραγματοποιήθηκε πέντε ημέρες μετά, από τα της δημιουργίας της πρώτης ημέρας.
Εαν δεν κανω λαθος το 5508 π.Χ ειναι απο την δημιουργια του Αδαμ.Απο τοτε εχουμε μια συγκεκριμενη ανθρωπινη χρονολογηση.Την γνωστη μεχρι σημερα.Για τις προηγουμενες ημερες δεν δεσμευομαστε απο καπου για την διαρκεια τους.Η δημιουργια του Αδαμ ξεκινησε την 6η ημερα τελειωσε ομως την 7η,οσον αναφορα το ''καθ'ομοιωσιν''.Η 7η ημερα δεν εχει τελειωσει ακομη,πραγμα που βοηθα το σκεπτικο μας.
Δες εδω μια ενδιαφερουσα αναλυση απο την οοδε
http://www.oodegr.com/oode/genesis/adam2.htm

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

3
Εαν δεν κανω λαθος το 5508 π.Χ ειναι απο την δημιουργια του Αδαμ.Απο τοτε εχουμε μια συγκεκριμενη ανθρωπινη χρονολογηση.Την γνωστη μεχρι σημερα.Για τις προηγουμενες ημερες δεν δεσμευομαστε απο καπου για την διαρκεια τους.
Αγαπητέ Αιτωλέ, σίγουρα κάνεις λάθος.
Πρόσεξε:
Διαβάζοντας το βιβλίο (= ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΟ ΜΕΓΑ), πηγαίνουμε στο κείμενο του βιβλίου (= Εορτολόγιο) που αντιστοιχεί στις 25 Δεκεμβρίου. Ας προσέξουμε τα εκεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία γραφόμενα: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…»
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το κείμενο δεν λέει, τω 5508, από την δημιουργία του Αδάμ, αλλά τω 5508, από κτίσεως κόσμου. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…). Οπότε η Ορθόδοξη Εκκλησία μετρά, και τις προηγηθείσες πέντε ημέρες, από της από το Θεό πλάσης του Αδάμ, σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανθρώπινη χρονολόγηση. Την γνωστή μέχρι σήμερα.

Συμπερασματικά: Αφού η Ορθόδοξη Εκκλησία αποφαίνεται: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…», ευνόητο είναι, ότι στα 5508 χρόνια, προσμετρά και τις έξη (6) ημέρες που χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί ο κόσμος.

Σχετικά με το ποια ημέρα πλάσθηκε από το Θεό ο Αδάμ, το πιο κάτω κείμενο είναι σφόδρα κατατοπιστικό:
Γένεσις Α΄, 21 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὰ κήτη τὰ μεγάλα καὶ πᾶσαν ψυχὴν ζῴων ἑρπετῶν, ἃ ἐξήγαγε τὰ ὕδατα κατὰ γένη αὐτῶν, καὶ πᾶν πετεινὸν πτερωτὸν κατὰ γένος. καὶ εἶδεν ὁ Θεός, ὅτι καλά. 22 καὶ εὐλόγησεν αὐτὰ ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὰ ὕδατα ἐν ταῖς θαλάσσαις, καὶ τὰ πετεινὰ πληθυνέσθωσαν ἐπὶ τῆς γῆς. 23 καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα πέμπτη. 24 Καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἐξαγαγέτω ἡ γῆ ψυχὴν ζῶσαν κατὰ γένος, τετράποδα καὶ ἑρπετὰ καὶ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος. καὶ ἐγένετο οὕτως. 25 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὰ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος, καὶ τὰ κτήνη κατὰ γένος αὐτῶν καὶ πάντα τὰ ἑρπετὰ τῆς γῆς κατὰ γένος αὐτῶν. καὶ εἶδεν ὁ Θεός, ὅτι καλά. 26 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν, καὶ ἀρχέτωσαν τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ γῆς γῆς. 27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. 28 καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς καὶ ἄρχετε τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ πάντων τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ τῆς γῆς. 29 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἰδοὺ δέδωκα ὑμῖν πάντα χόρτον σπόριμον σπεῖρον σπέρμα, ὅ ἐστιν ἐπάνω πάσης τῆς γῆς, καὶ πᾶν ξύλον, ὃ ἔχει ἐν ἑαυτῷ καρπὸν σπέρματος σπορίμου, ὑμῖν ἔσται εἰς βρῶσιν· 30 καὶ πᾶσι τοῖς θηρίοις τῆς γῆς καὶ πᾶσι τοῖς πετεινοῖς τοῦ οὐρανοῦ καὶ παντὶ ἑρπετῷ ἕρποντι ἐπὶ τῆς γῆς, ὃ ἔχει ἐν ἑαυτῷ ψυχὴν ζωῆς, καὶ πάντα χόρτον χλωρὸν εἰς βρῶσιν. καὶ ἐγένετο οὕτως. 31 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

4
Θα γνωριζεις φυσικα φιλε μου οτι το αθροισμα των 5508 ετων εγινε απο την καταμετρηση των ηλικιων των προσωπων της Π.Διαθηκης.
Πρωτος ειναι ο Αδαμ.
Την αναλυση που σου εδωσα μαλλον δεν την κοιταξες.Τελος παντων.Δες εδω
27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς.
Την 6η ημερα εποιησε ανθρωπους κατ'εικονα,οχι κατ'ομοιωση.
31 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη.
Τελος 6ης ημερας
7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν.
1)Αυτο ποια ημερα εγινε;
2)Η 7η ημερα ποτε τελειωσε;;Γιατι δεν μας λεει το συνηθισμενο καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ,οπως σε ολες τις αλλες ημερες.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

5
7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν.
…Αυτο ποια ημερα εγινε;
Φυσικά, την έκτη ημέρα = Γένεσις Α΄, 26 - 31 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν…. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη.
Γένεσις Β΄ 1, ΚΑΙ συνετελέσθησαν ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ καὶ πᾶς ὁ κόσμος αὐτῶν. 2 καὶ συνετέλεσεν ὁ Θεὸς ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἕκτῃ τὰ ἔργα αὐτοῦ, ἃ ἐποίησε, καὶ κατέπαυσε τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ ἀπὸ πάντων τῶν ἔργων αὐτοῦ, ὧν ἐποίησε. 3 καὶ εὐλόγησεν ὁ Θεὸς τὴν ἡμέραν τὴν ἑβδόμην καὶ ἡγίασεν αὐτήν· ὅτι ἐν αὐτῇ κατέπαυσεν ἀπὸ πάντων τῶν ἔργων αὐτοῦ, ὧν ἤρξατο ὁ Θεὸς ποιῆσαι.

Σαφέστατη λοιπόν φίλε Αιτωλέ η Αγία Γραφή. Ο Θεός ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΕ τα έργα Του την έκτη ημέρα. Και ΚΑΤΕΠΑΥΣΕ από ΟΛΑ τα έργα του την εβδόμη ημέρα.
Θα γνωριζεις φυσικα φιλε μου οτι το αθροισμα των 5508 ετων εγινε απο την καταμετρηση των ηλικιων των προσωπων της Π.Διαθηκης.Πρωτος ειναι ο Αδαμ.
Το άθροισμα των 5508 ετών δεν έγινε μόνο απο την καταμέτρηση των ηλικιών των προσώπων της Παλαιάς Διαθήκης, με πρώτο τον Αδάμ (ο οποίος πλάσθηκε από το Θεό την έκτη ημέρα), αλλά έγινε, και, από την καταμέτρηση των πέντε ημερών που προηγήθηκαν για να κτισθεί ο κόσμος.

Διότι αν συνέβαινε η Ορθόδοξη Εκκλησία να έβγαζε το άθροισμα των 5508 ετών από την έκτη ημέρα της πλάσεως του Αδάμ, θα εκφραζόταν ως εξής: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από πλάσεως Αδάμ…»

Αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν εκφράστηκε έτσι. Προσμετρώντας και τις πέντε προηγηθείσες της πλάσεως του Αδάμ ημέρες, με σαφήνεια αποφάνθηκε: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…», απορρίπτοντας τους διάφορους, επιεικώς αστείους μύθους, ότι τάχα η κάθε ημέρα της δημιουργίας διήρκησε εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια χρόνια.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

6
Φιλε μου κανεις ζαβολιες και θα σε μαλωσω.
1)δεν απαντησες ποτε τελειωσε η 7η ημερα και
2)
Vassilis_1 έγραψε:Σαφέστατη λοιπόν φίλε Αιτωλέ η Αγία Γραφή. Ο Θεός ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΕ τα έργα Του την έκτη ημέρα. Και ΚΑΤΕΠΑΥΣΕ από ΟΛΑ τα έργα του την εβδόμη ημέρα.
να το βαζεις σωστα και ολοκληρο
Γεν. 2,2 καὶ συνετέλεσεν ὁ Θεὸς ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἕκτῃ τὰ ἔργα αὐτοῦ, ἃ ἐποίησε,, καὶ κατέπαυσε τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ ἀπὸ πάντων τῶν ἔργων αὐτοῦ, ὧν ἐποίησε.
ων εποιησε,οχι ον επλασε,ουτε ων εφυτευσε
Γεν. 2,7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν.
Γεν. 2,8 Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον ἐν Ἐδὲμ κατὰ ἀνατολὰς καὶ ἔθετο ἐκεῖ τὸν ἄνθρωπον, ὃν ἔπλασε.
Βλεπεις ποιον εβαλε στον παραδεισο,αυτον που επλασε.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

7
Καλή Ανάσταση.
αιτωλός έγραψε:
…δεν απαντησες ποτε τελειωσε η 7η ημερα…
Αγαπητέ Αιτωλέ. Στην ερώτησή σου, που οδηγεί στο συμπέρασμα που θέλεις να βγάλεις, ότι βάσει της 7ης ημέρας, τάχα η κάθε ημέρα της δημιουργίας μπορεί να είναι και εκατομμύρια χρόνια, σου έχω παραθέσει αποδεδειγμένη απάντηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ιδού:
Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…
Τω 5508, από κτίσεως κόσμου λοιπόν. Η Ορθόδοξη Εκκλησία προσμετρά και τις πέντε προηγηθείσες της πλάσεως του Αδάμ ημέρες, που χρειάστηκαν για την κτίση του κόσμου, διαλύοντας το τελείως αστήρικτο και μυθώδες σκεπτικό σου.

Όμως, όπως φαίνεται, αυτό το μυθώδες σκεπτικό σου θέλεις να το στηρίξεις σε ορισμένες χρονολογικές αστειότητες της «επιστήμης».

Έχω γράψει:
Ενώ στο μακροχρόνιο διάβα της η επιστήμη πέτυχε πολλές ανακαλύψεις σχετικά με την εξιχνίαση θεμάτων στα οποία εξασφαλίζεται η Άμεση Παρατήρηση (όπως π.χ. το ότι η σκιά της γης πίπτει επί της σελήνης και κάνει τις εκλείψεις), στο ίδιο χρονικό διάστημα δεν πέτυχε ούτε μία ανακάλυψη σχετικά με την εξιχνίαση θεμάτων στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση.

Οπότε, όπως αντιλαμβάνεσαι οι δυνατότητες της επιστήμης έχουν ταβάνι. Αυτές περιορίζονται, ΜΟΝΟ, ως προς την εξιχνίαση των θεμάτων εκείνων στα οποία εξασφαλίζεται η Άμεση Παρατήρηση

Το αποδεδειγμένο συμπέρασμα είναι προφανές:
Οι δυνατότητες της επιστήμης σχετικά με την εξιχνίαση των μεγάλων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση (όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και κάθε υποτιθέμενης αρχής, και της χρονολόγησης), ήταν, είναι, και θα είναι, παντελώς ανύπαρκτες.

Αποδεδειγμένα λοιπόν, δεν αφορούν την επιστήμη τα μεγάλα θέματα αυτά.
Ως φαίνεται θεωρείς ότι η επιστήμη δεν έχει ταβάνι, και την αφορούν τα μεγάλα θέματα αυτά.

Λοιπόν, για να κάνουμε ουσιαστικό διάλογο θα σου υποβάλω μερικές ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ερωτήσεις σχετικές με την εξιχνίαση των μεγάλων προαναφερόμενων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση.

Φυσικά, καλείσαι να δώσεις ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ απαντήσεις, διότι οι ερωτήσεις είναι σφόδρα απλές και κατανοητές.

1) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πώς ξεκίνησε το σύμπαν;

2) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πώς ξεκίνησε η ζωή;

3) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε το σύμπαν;

4) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε η ζωή;

Δεν έχω απαίτηση να παρουσιάσεις αποδεδειγμένες θέσεις της επιστήμης και στα τέσσερα θέματα του ερωτηματολογίου. Εάν όμως, δεν παρουσιάσεις ούτε μία έστω αποδεδειγμένη θέση της επιστήμης, θα ισχύει αυτό:
Οι δυνατότητες της επιστήμης σχετικά με την εξιχνίαση των μεγάλων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση (όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και κάθε υποτιθέμενης αρχής, και της χρονολόγησης), ήταν, είναι, και θα είναι, παντελώς ανύπαρκτες.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

8
Φιλε μου με ενα απλο γκουγκλαρισμα θα καταλαβαινες οτι αυτα που ισχυριζεσαι δεν εχουν καμμια ιδιαιτερη σημασια.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, "αι επτά...Οικουμενικαί Σύνοδοι" είναι "θεόπνευστοι"[14], αλλά θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι "η θεοπνευστία...επεκτείνεται...κατ' εξοχήν δε επί των δογματικών και ηθικών αληθειών" και δεν ζητάμε από αυτήν "λύσιν επιστημονικών προβλημάτων, αστρονομικών, γεωλογικών..."[15]. Δηλαδή "η θεοπνευστία" αφορά "τις θείες...αιώνιες αλήθειες...και όχι...στα μέσα με τα οποία αυτές εκφράζονται ή στις αντιλήψεις της εποχής για τη δομή του σύμπαντος"[16] που αποτελούν θέματα "στερουμένων δογματικής σημασίας"[17]. Έτσι, η Ορθόδοξη Εκκλησία "μόνον τους οικουμενικούς...δογματικούς όρους χρησιμοποιεί ως κυρίαν και πρωτεύουσαν πηγήν της δογματικής διδασκαλίας της"[18]
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF% ... E%BF%CF%85
Αρα το μονο που μας απομενει ειναι να απαντησεις σε αυτα που σε ερωτω,τα οποια ειναι και τα εξοχως ενδιαφεροντα
Καλη Ανασταση!

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

9
Χριστός Ανέστη!!!
αιτωλός έγραψε:
Εαν δεν κανω λαθος το 5508 π.Χ ειναι απο την δημιουργια του Αδαμ.Απο τοτε εχουμε μια συγκεκριμενη ανθρωπινη χρονολογηση.Την γνωστη μεχρι σημερα.Για τις προηγουμενες ημερες δεν δεσμευομαστε απο καπου για την διαρκεια τους…
Καταλαβαίνεις φίλε Αιτωλέ το συμπέρασμα αυτών που γράφεις;
Ας γίνει μια ανάλυση:
1) Καθώς εκφράζεις αμφιβολίες = «Εαν δεν κανω λαθος», νόμιζες ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία ξεκινάει την ανθρώπινη χρονολόγηση την γνωστή μέχρι σήμερα, από την δημιουργία του Αδάμ, η οποία έγινε την έκτη ημέρα.

2) Στη συνέχεια γράφεις: «Για τις προηγουμενες ημερες δεν δεσμευομαστε απο καπου για την διαρκεια τους…». Αγαπητέ Αιτωλέ, σύμφωνα με τα γραφόμενά σου, δεσμευόμαστε για την μετά της δημιουργίας του Αδάμ, χρονολόγηση που δίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία, ήτοι 5508 π.Χ.

Όπως αποδείχτηκε όμως, η Ορθόδοξη Εκκλησία ξεκινάει την χρονολόγηση, όχι από πλάσεως Αδάμ, αλλά από κτίσεως κόσμου, συμπεριλαμβάνοντας στα 5508 χρόνια π.Χ. και τις πέντε προηγούμενες της πλάσεως του Αδάμ ημέρες, που χρειάστηκαν για την κτίση του κόσμου, διαλύοντας το τελείως αστήρικτο και μυθώδες σκεπτικό σου, ότι βάσει της 7ης ημέρας, τάχα η κάθε ημέρα της δημιουργίας των πέντε προηγούμενων της πλάσεως του Αδάμ ημερών, μπορεί να είναι και εκατομμύρια χρόνια.

Απάντηση λοιπόν, στο λανθασμένο σου σκεπτικό Αιτωλέ, πήρες από την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία είναι σοβαρός οργανισμός, «στύλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α Τιμ. 3, 15), και βάσει των αποδεδειγμένων περιγραφών της Αγίας Γραφής, αποφαίνεται αποδεικτικά.

Άρα (χρησιμοποιώντας την πολύ σωστή λέξη που μεταχειρίστηκες) δεσμευόμαστε φίλε Αιτωλέ στην χρονολόγηση που δίνει η Ορθόδοξη Εκκλησία. δηλαδή: Από κτίσεως κόσμου μέχρι τη Γέννηση του Χριστού έχουν παρέλθει 5508 χρόνια.

Τώρα, εσύ θέλεις να έχεις διαφορετική άποψη από την εκφρασμένη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας; Δικαίωμά σου. Πρέπει όμως να ξέρεις ότι βαδίζεις εκτός των αποδεδειγμένων παραδοχών της.
1) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πώς ξεκίνησε το σύμπαν;

2) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πώς ξεκίνησε η ζωή;

3) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε το σύμπαν;

4) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη, για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε η ζωή;
Δεν απάντησες ούτε σε μία ερώτηση από τις πιο πάνω, και καλά έκανες, διότι η επιστήμη δεν έχει ΚΑΜΙΑ αποδεδειγμένη θέση σχετικά με την εξιχνίαση θεμάτων στα οποία απουσιάζει παντελώς η άμεση παρατήρηση. Διότι η εξιχνίαση αυτών των θεμάτων, ήταν, είναι, και θα είναι, πάνω από το ταβάνι των δυνατοτήτων της. Με φυσική συνέπεια ό,τι αρλούμπες και να λέει γύρω από αυτά τα θέματα, απριόρι να απορρίπτονται. Με επακόλουθο να ισχύει αυτό:
Οι δυνατότητες της επιστήμης σχετικά με την εξιχνίαση των μεγάλων θεμάτων που μας απασχολούν, στα οποία απουσιάζει παντελώς η Άμεση Παρατήρηση (όπως: Της αρχής του σύμπαντος, της αρχής της ζωής, και κάθε υποτιθέμενης αρχής, και της χρονολόγησης), ήταν, είναι, και θα είναι, παντελώς ανύπαρκτες.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron