Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.Vassilis_1 έγραψε:Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.LAPTONAS έγραψε:
για παράδειγμα Ο Παύλος παρέπεμπε και σε άλλους πλην της Αγίας Γραφής.
Ο Σολομώντας στη σοφία του λέει 1:4 ὅτι εἰς κακότεχνον ψυχὴν οὐκ εἰσελεύσεται σοφία, οὐδὲ κατοικήσει ἐν σώματι κατάχρεῳ ἁμαρτίας· 5 ἅγιον γὰρ πνεῦμα παιδείας φεύξεται δόλον καὶ ἀπαναστήσεται ἀπὸ λογισμῶν ἀσυνέτων καὶ ἐλεγχθήσεται ἐπελθούσης ἀδικίας.
3:10 Οἱ δὲ ἀσεβεῖς καθὰ ἐλογίσαντο ἕξουσιν ἐπιτιμίαν, οἱ ἀμελήσαντες τοῦ δικαίου καὶ τοῦ Κυρίου ἀποστάντες. 11 σοφίαν γὰρ καὶ παιδείαν ὁ ἐξουθενῶν ταλαίπωρος, καὶ κενὴ ἡ ἐλπὶς αὐτῶν, καὶ οἱ κόποι ἀνόνητοι καὶ ἄχρηστα τὰ ἔργα αὐτῶν· 12 αἱ γυναῖκες αὐτῶν ἄφρονες, καί πονηρὰ τὰ τέκνα αὐτῶν, ἐπικατάρατος ἡ γένεσις αὐτῶν.
και υπάρχουν πολλά παραδείγματα στα οποία εξυμνείται η σοφία και η γνώση γενικώς.
Εσύ από που έχεις βγάλει το συμπέρασμα ότι ΜΟΝΟ από την ανάγνωση της Αγίας Γραφής πρέπει να αντλούμε στοιχεία ; Αυτό οι Εβραίοι το έκαναν/κάνουν και οι προτεστάντες από όσο ξέρω .
Και η φιλοσοφία αγαπητέ μου το ίδιο είναι. Και η μυθολογία επίσης. Εκεί που θέλει κυριολεκτεί. Συνεπώς μην λαμβάνουμε ότι θέλουμε με ευλάβεια και ότι δεν θέλουμε ή δεν μας κάνει ή μας είπαν ότι είναι κακό να το λαμβάνουμε με χαιρεκακία διότι οι πατέρες της εκκλησίας λένε :Vassilis_1 έγραψε:Η Αγία Γραφή λέει επίσης:LAPTONAS έγραψε:
Η Αγία Γραφή λέει επίσης για τις τέσσερις γωνίες της γης : π.χ. “Και ύστερα απ’ αυτά είδα τέσσερις αγγέλους να στέκονται επάνω στις τέσσερις γωνίες της γης" Αποκάλυψη 7:1.Ακούς εκεί, μα έχουν φωνή οι ουρανοί ώστε να διηγούνται;Ψαλμός 18 «Οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού…»
Μη τα εκλαμβάνεις αγαπητέ LAPTONAS, όλα κυριολεκτικά.
Η Αγία Γραφή εκεί που χρειάζεται κυριολεκτεί. Π.χ. στα θέματα της κοσμολογίας, θέματα για τα οποία πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι, μιας και η επιστήμη, αποδεδειγμένα, για τέτοιου είδους θέματα, ποτέ δεν θα είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις.
Μιμήσου την ιδιορρυθμία της μελίσσης, που χωρίς να βλάπτει κανένα και χωρίς να καταστρέφει ξένον καρπόν, κατασκευάζει τας κηρήθρας. Και τον μεν κηρόν συλλέγει από τα άνθη φανερώς, το δε μέλι, αφού αποσπάσει με το στόμα της υγρόν που ενυπάρχει εις τα άνθη ως δρόσος, το χύνει εις τας κοιλότητας των κηρύθρων. Δια τούτο και εις την αρχήν είναι πολύ ρευστόν· ωριμάζει έπειτα με το πέρασμα του καιρού και επανέρχεται εις την ιδικήν του πυκνότητα και γλυκύτητα.
Η μέλισσα επήρε καλούς και πρέποντας επαίνους εις το βιβλίον των Παροιμιών, όπου ονομάζεται ‘’σοφή’’ και ‘’εργάτις’’ (Παροιμίες 6,8 α. 8γ). Και συλλέγει μεν την τροφήν με τέτοιαν εργατικότητα, φιλοτεχνεί δε τας αποθήκας του μέλιτος με τέτοιαν σοφίαν- διότι πλάθει και τανύζει τον κηρόν εις λεπτόν υμένα, και οικοδομεί τας κοιλότητας πυκνάς και κολλητάς- ώστε η πυκνή δέσις των μικροτάτων αυτών αποθηκών μεταξύ των να γίνεται στήριγμα της όλης κηρήθρας. Το κάθε πηγαδάκι είναι κολλημένον με το άλλο, και χωρίζεται και συνάμα συνδέεται προς αυτό με λεπτόν διάφραγμα. Έπειτα αι σύριγγες αύται (τα πηγαδάκια της κηρήθρας) οικοδομούνται η μια επάνω εις την άλλην διώροφοι και τριώροφοι. Αποφεύγει να κάνει την κοιλότητα μιαν ως πέρα ως πέρα, δια να μη χύνεται το υγρόν έξω λόγω του βάρους.
Πρόσεξε ότι αι εφευρέσεις της γεωμετρίας δια την σοφωτάτην μέλισσαν είναι πάρεργα. Διότι όλαι αι σύριγγες των κηρήθρων είναι εξάγωνοι και ισόπλευροι· και όταν κτίζωνται η μια πάνω εις την άλλην, δεν κτίζονται επ’ ευθείας, δια να μη μειώνεται η αντοχή των πυθμένων καθώς αν εφαρμόζονται επί των κενών, αλλά αι γωνίαι των κάτω εξαγωγών γίνονται βάσις και στήριγμα των άνω, ώστε να σηκώνουν τα βάρη τα υπεράνω αυτών με ασφάλειαν, και η κάθε κοιλότης να πιέζεται μόνο από το βάρος του υγρού που περιέχει η ίδια».
Έργα Μ. Βασιλείου, ΕΠΕ 4- Απόσπασμα από τον 8ο Λόγο εις την Εξαήμερον
Μα η παραπάνω θέση αγαπητέ μου δεν είναι δογματική, δηλαδή ο Πλάτωνας δεν είπε ποτέ ότι έτσι είναι. Απλά αναφέρει στο βιβλίο του Τίμαιος την παράδοση των Πυθαγόρειων. Το ότι εσύ την λαμβάνεις ΤΑΧΑ σαν δογματική και ασάλευτη αυτό οφείλεται στην δική σου αδυναμία να κατανοήσεις το θέμα διότι είσαι φιλοσοφικώς απαίδευτος.Vassilis_1 έγραψε: Η Αγία Γραφή λοιπόν αυτά τα θέματα τα αποσαφηνίζει πλήρως, μη επιτρέποντας σε κανένα φιλόσοφο να λέει ό,τι του κατέβει, όπως συνέβη με τον Πλάτωνα:Κατάλαβες τώρα, γιατί δεν παραπέμπει ο Χριστός, οι Απόστολοι και γενικά όλη η καινή Διαθήκη στους διάφορους φιλοσόφους; Ο λόγος είναι απλούστατος: Για να μη πλανηθούν οι άνθρωποι από τις αστήρικτες απόψεις τους, όπως η πιο πάνω του Πλάτωνα.ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα