Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

19
LAPTONAS έγραψε:...Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, Ιερόθεος ο Φιλόσοφος, ο Άγιος Αριστείδης ο Αθηναίος ενώ ήταν Πλατωνικοί, αποδέχθηκαν το Ευαγγέλιο, και ήταν οι πυλώνες του Χριστιανισμού στην Αθήνα...
Ασφαλώς όμως, όλοι αυτοί οι Άγιοι που ανέφερες, όταν αποδέχθηκαν το Ευαγγέλιο, φυσικά έπαψαν να επηρεάζονται από τις διδασκαλίες του Πλάτωνα (και γενικά των φιλοσόφων), και έπαιρναν κατευθύνσεις μόνο από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή. (Παλαιά και Καινή Διαθήκη).

Κοντολογίς, ας ακολουθήσουμε και εμείς την τελική αποδοχή των Αγίων, και θεωρώ ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου, αν αποδεχθούμε τις διάφορες διδασκαλίες της αρχαιοελληνικής μυθολογίας (και των φιλοσόφων όπως π.χ. αυτή του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα»), που είναι σε τέλεια αντίθεση με τη διδασκαλία της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής, τότε ασφαλώς γινόμαστε αιρετικοί.

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

20
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:...Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, Ιερόθεος ο Φιλόσοφος, ο Άγιος Αριστείδης ο Αθηναίος ενώ ήταν Πλατωνικοί, αποδέχθηκαν το Ευαγγέλιο, και ήταν οι πυλώνες του Χριστιανισμού στην Αθήνα...
Ασφαλώς όμως, όλοι αυτοί οι Άγιοι που ανέφερες, όταν αποδέχθηκαν το Ευαγγέλιο, φυσικά έπαψαν να επηρεάζονται από τις διδασκαλίες του Πλάτωνα (και γενικά των φιλοσόφων), και έπαιρναν κατευθύνσεις μόνο από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή. (Παλαιά και Καινή Διαθήκη).

Κοντολογίς, ας ακολουθήσουμε και εμείς την τελική αποδοχή των Αγίων, και θεωρώ ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου, αν αποδεχθούμε τις διάφορες διδασκαλίες της αρχαιοελληνικής μυθολογίας (και των φιλοσόφων όπως π.χ. αυτή του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα»), που είναι σε τέλεια αντίθεση με τη διδασκαλία της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής, τότε ασφαλώς γινόμαστε αιρετικοί.

Όχι φίλε μου εδώ θα διαφωνήσω κάθετα, πλάγια και οριζόντια όσο αναφορά την "παύση" της φιλοσοφικής παράδοσης. Οι άγιοι που προανέφερα συμπλήρωσαν την πλατωνική διδασκαλία τους με την Χριστιανική όπως έκαναν και οι Ιουδαίοι-Χριστιανοί που συμπλήρωσαν τη δική τους παράδοση (Π.Δ.) με το μήνυμα τον Ευαγγελίων. Αν απέρριψαν κάτι αυτό είναι κάποιες συγκεκριμένες λανθασμένες απόψεις και εικασίες, όπως την παραπάνω που επαναλαμβάνεις συνεχώς. Δηλαδή ΔΕΝ απέρριψαν την Πλατωνική διδασκαλία στο σύνολο της, ούτε έπαψαν να επηρεάζονται. Απλά δεν ακολουθούσαν το μικρό εκείνο τμήμα της διδασκαλίας που θα μπορούσε να θεωρηθεί αιρετικό. Τα μυθολογήματα π.χ. δεν τα εκλάμβαναν κυριολεκτικά. Αυτό δεν το έκαναν έτσι κι αλλιώς. Ασφαλώς με το μήνυμα τον Ευαγγελίων πλέον ακολουθούσαν και την Πλατωνική παράδοση της φιλοσοφίας αλλά και την Θεία Σοφία του Ένσαρκου Λόγου του Θεού που έγινε γνωστή διαμέσου των Ευαγγελίων.

Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε "Κοντολογίς" είναι (όσοι έχουμε την κλίση) να ακολουθήσουμε αυτό που έκαναν και οι άγιοι που προανέφερα, αλλά και όλοι οι μεγάλοι άγιοι θεολόγοι που έχουν καταγραφεί στην Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία:

Δηλαδή να περάσουμε από το ζωώδες επίπεδο της αμορφωσιάς -> στο επόμενο επίπεδο που είναι του μορφωμένου ανθρώπου που σκέπτεται και φιλοσοφεί. -> και στη συνέχεια στην κατανόηση της Αγίας Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού.

Αν εσύ θες να το κάνεις διαμέσου των Ιουδαϊκών Γραφών (Π.Δ.) είναι δικαίωμα σου (πάλι φιλόσοφος είσαι), εγώ με βάση τους Αγίους που προανέφερα προτιμώ να το κάνω εις διπλούν με την ανάγνωση και της Π.Δ. αλλά και διαμέσου της Ελληνικής Φιλοσοφίας που θεωρώ άριστη προπαίδεια για έναν Χριστιανό.

Αν εσύ όμως επιθυμείς να απαγορευτεί η Ελληνική φιλοσοφία για παράδειγμα αυτό δείχνει είτε αδυναμία κατανόησης όσων είπαμε παραπάνω, είτε δόλο. Διότι μόνο αυτές οι δύο αιτίες μπορούν να δικαιολογήσουν μία αρνητική στάση απέναντι στην φιλοσοφική σκέψη. Εσύ θα ήθελα να πιστεύω ότι ανήκεις στην πρώτη κατηγορία.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”