Η ετερότητα στο Ισλάμ

1
Η ετερότητα του Ισλάμ

ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ, 26.8.2010

Για να αξιολογήσουμε τις πρωτοβουλίες της Τουρκίας και την επιθυμία της να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στα δρώμενα του ισλαμικού κόσμου, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τις βασικές ιδιαιτερότητες που συνθέτουν το μωσαϊκό των μουσουλμανικών θρησκευτικών και σε σημαντικό βαθμό πολιτικών διαφοροποιήσεων.

Η βασική λοιπόν διάκριση του μουσουλμανικού κόσμου, που αριθμεί παγκόσμια περί τα 1,2 δισεκατομμύρια, είναι μεταξύ σουνιτών και σιιτών. Οι σιίτες, που είναι περί το 20% των μουσουλμάνων, βρίσκονται κατά κύριο λόγο στο Ιράν, όπου από το 1501 είναι η επίσημη ομολογία του, στο Ιράκ, στον Λίβανο και την Υεμένη. Οι σουνίτες που είναι περί το 80% των μουσουλμάνων κυριαρχούν σε όλο τον άλλο μουσουλμανικό κόσμο. Η βασική τους διαφορά έγκειται στο ότι οι σιίτες θεωρούν πως ηγέτης των πιστών, ιμάμης, μπορεί να είναι μόνο απόγονος του Προφήτη Μωάμεθ και ως τέτοιο αναγνωρίζουν τον Αλί, εξάδερφο του Μωάμεθ και σύζυγο της Φατιμά, της αγαπημένης κόρης του Μωάμεθ. Ο Αλί πέθανε το 661 και ο γιος του Χουσείν μαρτύρησε το 680. Οι σουνίτες από την άλλη δεν αποδέχονται τη συγγενική προυπόθεση και θεωρούν ότι ο ηγέτης των πιστών, ο Χαλίφης δεν χρειάζεται να είναι χαρισματικός και να ερμηνεύει αυθεντικά το Κοράνι. Οι Σουνίτες δίνουν έμφαση στη σούνα (παράδοση) του Προφήτη Μωάμεθ.

Περαιτέρω υπήρξαν και άλλες διαιρέσεις, με χαρακτηριστικές αυτή των Χαριζιτών, που θεωρούσαν ότι το αξίωμα του Χαλίφη έπρεπε να δίνεται στον πιο ευσεβή Μουσουλμάνο, ακόμη και σε ένα Αιθίοπα σκλάβο, όπως χαρακτηριστικά έλεγαν. Χαριτζίτες υπάρχουν στην Αλγερία, το Ομάν και τη Ζανζιβάρη. Οι Ισμαηλίτες είναι σχίσμα των Σιιτών και βρίσκονται σήμερα στο Πακιστάν (οπαδοί του Αγά Χαν), στη Ινδία, την Υεμένη, σε μέρη του Ιράν, της Αφρικής και της Συρίας, ενώ παρακλάδι του είναι οι Δρούζοι του Λιβάνου. Η νεώτερη μουσουλμανική αίρεση είναι αυτή των Αχμαντίγια, που μετέφρασαν το Κοράνι σε ευρωπαικές γλώσσες και ακολουθούν τη διδασκαλία του Ινδού Μουσουλμάνου Γκουλάμ Αχμάντ. Ο Αχμάντ προσπάθησε να συνθέσει θρησκείες (Χριστιανισμό, Μωαμεθανισμό, Ινδουισμό) υπό το Ισλάμ. Οι Αλεβίτες, που αριθμούν δεκάδες εκατομμύρια στην Τουρκία, είναι κλάδος των Σιιτών. Κάνουν τελετές κυρίως στα Τουρκικά και όχι στα Αραβικά και πρεσβεύουν τον σεβασμό και τη αγάπη σε όλους τους ανθρώπους, την ανεκτικότητα, τον σεβασμό στους εργαζόμενους και την ισότητα των δύο φύλων. Οι Σούφι είναι ασκητικά- μυστικιστικά τάγματα, το αντίστοιχο κατ’ αναλογία των ιπποτικών χριστιανικών ταγμάτων. Έλκουν την καταγωγή τους από τη Ραμπία, μια γυναίκα στη Βασόρα, το 780 και οργανώνονται σε τάγματα μεταξύ του 11ου και του 13ου αιώνα, οπότε και εμφανίζεται στην Τουρκία το Τάγμα των δερβίσηδων Μπεκτασίδων. Ο όρος σούφι κατά τους μελετητές παραπέμπει στην Ελληνική λέξη σοφία, ενώ κατά την κρατούσα άποψη προέρχεται από την αραβική λέξη σούφι (ο μυστικός). Οι Σούφι πρεσβεύουν ότι το μόνο απόλυτο Ον είναι ο Θεός, ενώ χαρακτηριστικό γνώρισμα της πολιτιστικής τους παράδοσης είναι ο χορός των στροβιλιζόμενων δερβίσηδων, που αντλεί την έμπνευσή του από τον Ρούμι τον μεγαλύτερο ποιητή των Σούφι (13ος αιώνας). Τα τάγματα των Σούφι αντιμετωπίστηκαν με δυσπιστία από τα εκκοσμικευμένα καθεστώτα των μουσουλμανικών κρατών και ο Κεμάλ τα κατήργησε στην Τουρκία το 1925.

Πολλές φωνές στον μουσουλμανικό κόσμο προτάσσουν και οραματίζονται την ενιαία μουσουλμανική κοινότητα, την Ούμμα. Οι μέχρι σήμερα απόπειρες δεν δικαίωσαν το εγχείρημα.


ΠΗΓΗ:http://www.statesmen.gr/5236/diethni/is ... -2010.html
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ την 06 Σεπ 2012, 09:55, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

2
Ουαχαμπισμός: Το Ισλάμ στη Σαουδική Αραβία
"Την εποχή που γεννήθηκε ο Μοχάμεντ Αμπντ Αλ Ουαχάμπ, οι άνθρωποι αναζητούσαν το σωστό Ισλάμ… Λάτρευαν τις πέτρες, τα δέντρα και τους τάφους. Και ήρθε ο Αλ Ουαχάμπ και άσκησε κριτική σε αυτό... Ο απόστολος εστάλη στη Μέκκα και κατήργησε τα ειδωλολατρικά σύμβολα και η λατρεία περιορίστηκε μόνο στο Θεό. Είναι η ανανέωση της αποστολής του Μωάμεθ".
Sheikh Abdul Mohsen Al Obaikam.
Ο Ουαχαμπισμός απαγορεύει το κάπνισμα, απαγορεύει τις εικόνες επειδή παραπέμπουν στην ειδωλολατρία. τις φωτογραφίες, τον κινηματογράφο και το χορό. Ο Ουαχαμπισμός απαγορεύει επίσης τη μουσική καθώς και κάθε είδους καινοτομίες επειδή τις θεωρεί αντιισλαμικές. Ο ασπασμός του εξηγεί, τουλάχιστον εν μέρει, και την κατεύθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Τα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια, ακόμα και η ανώτατη εκπαίδευση, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη θρησκεία, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό ώστε να θεωρούνται "θρησκευτικά σχολεία".

Το κίνημα του Ουαχαμπισμού πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή του, τον Μοχάμεντ Αμπντ Αλ Ουαχάμπ (1703-1792), ο οποίος στόχευε σε μία επιστροφή στις αυθεντικές αξίες του Ισλάμ. "Ήταν μία ανανέωση και σωτηρία από τη σκόνη που είχε πέσει πάνω μας" λέει ο Abdul Mohsen Al Obaikam (Αμπντούλ Μόχσεν Αλ Ομπαϊκάμ)* , μέλος του Συμβουλίου Majlis Al Shoura.

Την περίοδο εκείνη πολλοί μουσουλμάνοι είχαν υιοθετήσει θρησκευτικές πρακτικές όπως η εικονολατρία ή η αγιοποίηση προσώπων- που εξόργιζαν τον Αλ Ουαχάμπ, ο οποίος θεωρούσε ότι η ισλαμική εφαρμογή δεν συμβάδιζε με την ισλαμική παράδοση. Το να προσεύχεται κανείς σε οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον ίδιο το θεό** δεν είναι αποδεκτό στο Ισλάμ. "Οι Ουαχαμπιστές ήταν πολύ αυστηροί απέναντι σε αυτό και έφταναν στο σημείο να θεωρούν άπιστο κάποιον που προσευχόταν και ζητούσε κάτι από έναν άγιο, και όχι από τον ίδιο το Θεό" εξηγεί η ιστορικός κ. Hatoon al Fasi.

Τα κηρύγματα του Αλ Ουαχάμπ είχαν διχάσει ακόμα και τους μουσουλμάνους της γενέτειράς του, Uyaynah, γεγονός που οδήγησε στον διωγμό του από την πόλη.

Οι αυστηρές του ιδέες βρήκαν την ανταπόκριση του εμίρη της πόλης Ad-Dir'iyah, του Muhammad Ibn Saud πρόγονο της σημερινής βασιλικής οικογένειας της χώρας. Ο Ιμπν Σαούντ συνέβαλε με το σπαθί και ο Αλ Ουαχάμπ με το Κοράνι και μέχρι τον 19ο αιώνα, το βασίλειο των Αλ Σαούντ απλώθηκε σε όλη σχεδόν την αραβική χερσόνησο και ο Ουχαμπισμός έγινε το επίσημο θρήσκευμα. Ο Σεϊχης Abdul Mohsen Al Obaikam το θέτει απλά: "Ήταν ένα μήνυμα, το οποίο είχε ανάγκη από δύναμη. Κι έτσι ο εμίρης Μοχάμεντ Ιμπν Σαούντ αναγκάστηκε να πολεμήσει μερικά χωριά. Τα οποία δεν είχαν κάτι που να είχε ιδιαίτερη αξία. Βρίσκονταν στην έρημο. Δεν είχαν κάτι πλούσιο. Δεν είχαν θησαυρούς".

Η κ. Hatoon al Fasi, τονίζει την πολιτική διάσταση αυτής της συμμαχίας: "Ήταν ενός είδους ιδεολογία που συμπληρώθηκε από πολιτική ισχύ και βούληση, για να εξαπλωθούν σε όλη την Αραβία, όπως και συνέβη". Πρόκειται για τη συμμαχία που καθόρισε τον χαρακτήρα του ισλαμικού κράτους της Σαουδικής Αραβίας. Έτσι, στη χώρα όπου "γεννήθηκε" το Ισλάμ επικράτησε "η δικαιοσύνη του θεού" και η Σαρία έγινε ο Ποινικός της Κώδικας.

"Είμαστε ένα ισλαμικό κράτος, αυτό είναι αλήθεια", λέει η Fawziah Al-Bakhr, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Σαούντ στο Ριάντ.

Και προσθέτει: "τα ιερά τεμένη βρίσκονται στη χώρα μας και είμαστε περήφανοι για αυτό. Αλλά όταν σκεφτόμαστε τη δημιουργία της χώρας, σκεφτόμαστε ότι δημιουργήθηκε πάνω σε 2 κατευθύνσεις: τη θρησκευτική και την πολιτική". Κάτι που είχε άμεση επίδραση στην κοινωνία της Σαουδικής Αραβίας και εξακολουθεί να έχει. "Το σύστημα εκπαίδευσης καθιερώθηκε για τα αγόρια πριν από 60 χρόνια και για τα κορίτσια πριν από 40 χρόνια μέσω των Ουαχαμπιστών" λέει η Fawziah Al-Bakhr, διευκρινίζοντας όμως ότι "ήμουν κι εγώ ένας από τους ανθρώπους που πέρασαν από τα δημόσια σχολεία. Έκανα τα ίδια βιβλία με τους υπόλοιπους, αλλά δεν επηρεάστηκα".

Η κ. Αλ Μπακρ λέει ότι παιδεία στην χώρα διαμορφώθηκε από τους Ουαχαμπιστές

"Εδώ η πολιτική και η θρησκεία αναμειγνύονται" διαπιστώνει ένας εργαζόμενος στο Islamic Hotline, την τηλεφωνική υπηρεσία στη Σ. Αραβία που παρέχει πληροφορίες και λύνει απορίες σχετικά με το Ισλάμ. Πιστεύει όμως ότι η θέση των γυναικών στη Σαουδική Αραβία και το γεγονός ότι δεν τους επιτρέπεται να οδηγούν, δεν προκύπτει από τον Ουαχαμπισμό: "Οι γυναίκες δεν οδηγούν στη Σαουδική Αραβία, αλλά αυτό είναι παράδοση, δεν οφείλεται στη θρησκεία". Όπως λέει "το Ισλάμ αριθμεί περίπου 1,2 δις πιστούς και στο 95% των μουσουλμανικών κρατών οι γυναίκες οδηγούν αυτοκίνητα".

Ο Ουαχαμπισμός σήμερα διχάζει μιας και θεωρείται από ορισμένους ως ο "πατέρας" της "ισλαμικής τρομοκρατίας". Από πολλούς μελετητές γίνεται αντικείμενο κριτικής, ενώ από απλούς πολίτες ο συντηρητισμός του εκλαμβάνεται ως εμπόδιο. "Η γυναίκα του προφήτη "οδηγούσε" μια καμήλα και είμαι σίγουρη πως αν ο προφήτης είχε αμάξι εκείνη την εποχή θα το χρησιμοποιούσε, γιατί ήταν πολύ έξυπνος και ήξερε πώς να κάνει τη ζωή του ευκολότερη" λέει η Fawziah Al-Bakhr, που είναι μία από τις 47 γυναίκες που οδήγησαν "παράνομα" αυτοκίνητο στους δρόμους του Ριάντ, στις 6 Νοεμβρίου του 1990, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απαγόρευση.

Ο Σεΐχης Abdul Mohsen Al Obaikam λέει ότι πάνω από όλα "είναι μια μουσουλμανική πτυχή και πρέπει να καταλάβουμε ότι ο Ουαχαμπισμός διαφέρει από συμπεριφορές ορισμένων. Όπως επίσης παρατηρούμε ότι αυτοί που παρέκκλιναν από αυτή τη γραμμή της σκέψη και της ιδεολογίας, παρέκκλιναν και από τα μουσουλμανικό πιστεύω".

Σημειώσεις:
* Ο κ. Αμπντούλ Μόχσεν Αλ Ομπαϊκάμ είναι μελετητής του Ισλάμ, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Majlis Al Shoura, καθώς επίσης και μέλος της Επιτροπής Ισλαμικών Υποθέσεων και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
** Λόγω του μονοθεϊστικού χαρακτήρα του Ισλάμ, που δηλώνεται στον πρώτο πυλώνα "Δεν υπάρχει άλλος θεός από το θεό και ο Μωάμεθ είναι ο προφήτης του.
ΠΗΓΗ http://nrdisaster.blogspot.com/2009/05/ ... st_22.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

3
Χασεμίτες: Το Μπάνι Χάσεμ ήταν το όνομα του προπάππου του Μωάμεθ και σήμερα το διατηρεί μόνον η βασιλική οικογένεια της Ιορδανίας, δηλαδή οι γνωστοί ανά τον κόσμο Χασεμίτες.
Οι Χασεμίτες ως γνήσιοι απόγονοι του Μωάμεθ θεωρούνται οι φύλακες της ισλαμιστικής πίστης και ανέλαβαν μεταξύ άλλων, εκτός από την προστασία της Μέκκας και της Μεδίνας, και τη φύλαξη της άλλης ιερής πόλης, της Ιερουσαλήμ. Οπως επισημαίνει η αραβολόγος κυρία Αντωνία Δήμου, «το υπουργείο Θρησκευμάτων της Ιορδανίας έχει αναλάβει τη συντήρηση των μουσουλμανικών τοποθεσιών της Ιερουσαλήμ. Οι μισθοί των υπαλλήλων που απασχολούνται στις μουσουλμανικές τοποθεσίες της παλαιάς πόλης» προσθέτει «καταβάλλονται από την Ιορδανία, η οποία ούτως ή άλλως θα εξακολουθήσει να αποτελεί προστάτιδα χώρα των Ιεροσολύμων ακόμη και στην περίπτωση που υπογραφεί ειρηνευτική συμφωνία του Ισραήλ με τους Παλαιστινίους».

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2& ... z0yjIVF7bT
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

4
Έντονο προβληματισμό προκαλεί η αυξανόμενη παρουσία του oυαχαμπισμού στα Δυτικά Βαλκάνια


Έντονο προβληματισμό προκαλεί στις Αρχές Ασφαλείας των βαλκανικών χωρών η έντονη παρουσία του oυαχαμπισμού στα Δυτικά Βαλκάνια και ειδικότερα στα Σκόπια, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη, τη Κροατία και το Μαυροβούνιο.

Οι δηλώσεις αυτές προέρχονται από τον διευθυντή της Αστυνομίας της Βοσνίας ο οποίος κατά τη διάρκεια της διάσκεψης με θέμα την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος στην Οχρίδα προέβη σε αυτή την τοποθέτηση.

Ο Ουαχαμπισμός είναι μια συντηρητική σουνιτική ισλαμική σέκτα και βασίζεται στην ιδεολογία του Μωάμεθ ιμπν Αμπντ-αλ-Ουαχάμπ. Η συγκεκριμένα ισλαμική σέκτα αποτελεί την επίσημη θρησκεία στη Σαουδική Αραβία.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι κυριότερες περιοχές στις οποίες παρουσιάζεται έντονη η παρουσία των ουαχαμπιστών είναι στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στο Σαντζάκ της Σερβίας, στο Κοσσυφοπέδιο στις βόρειοδυτικές περιοχές των Σκοπίων, στο Μαυροβούνιο και στο Κοσσυφοπέδιο.

Ο διευθυντής της Κροατικής Αστυνομίας, στην ίδια διάσκεψη τόνισε ότι το πρόβλημα των ουαχαμπιστικών ομάδων θα επεκταθεί τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε περισσότερες μουσουλμανικές περιοχές στα Βαλκάνια επισημαίνοντας ότι οι αστυνομικές δυνάμεις δεν είναι προετοιμασμένες για κάτι τέτοιο.

Ανάλογη ήταν η τοποθέτηση και του διευθυντής δημόσιας ασφάλειας των Σκοπίων, ο οποίος δήλωσε ότι είναι γεγονός ότι υπάρχουν κάποιες δραστηριότητες των ουαχαμπιστών στα Σκόπια, αλλά δεν έχουν αξιολογηθεί ως εγκληματικές μέχρι τώρα, ώστε να θέτουν σε κίνδυνο της ασφάλεια της χώρας.

Επεσήμανε όμως ότι το πρόβλημα των ακραίων ισλαμιστικών ομάδων πιθανόν να δημιουργηθεί στο Κοσσυφοπέδιο. Όσον αφορά την κατάσταση στα σύνορα με την Αλβανία και τη Βουλγαρία τα Σκόπια δεν αντιμετωπίζουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα λόγω των κοινών περιπολιών.

Πάντως εκτίμηση των παρευρισκομένων είναι ότι το οργανωμένο έγκλημα δεν αναγνωρίζει σύνορα ενώ στο μέλλον το βασικό πρόβλημα των χωρών που έχουν μουσουλμανικό πληθυσμό θα είναι ο ουαχαμπισμός.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr http://www.defencenet.gr/defence/index. ... Itemid=137
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

5
Ισλαμικός Μυστικισμός - Σουφισμός




Σκοπός και προσπάθεια των μουσουλμάνων μυστικών, των σούφι, υπήρξε η υπέρβαση της ατομικότητας, ο εκμηδενισμός του εγώ, η πλήρης παράδοση στον Αλλάχ, η αγαπητική προσκόλληση στον Θεό. (Για τις πηγές, την ιστορική διαδρομή, βλ. Ισλάμ. Πνευματικά ρεύματα. Σουφισμός.) Οι πρώιμοι «σούφι» (sufi) υιοθέτησαν τα πρότυπα ασκητισμού και την πνευματικότητα των χριστιανών αναχωρητών της ερήμου. Το μάλλινο ένδυμα «σούφ», από το όποιο μάλλον προήλθε το όνομά τους, υπενθυμίζει αυτή την επίδραση. Στο μεγαλύτερο ποσοστό του ο ισλαμικός μυστικισμός θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως ερωτικός. Πολλά κείμενα των σούφι φανερώνουν εκπληκτική ομοιότητα στο πνεύμα, ακόμα και στην έκφραση, συγχρόνων τους μυστικών της δυτικής Χριστιανοσύνης.


Κατά την πρώτη περίοδο του Σουφισμού η έκφραση του θείου έρωτα είχε χαρακτήρα συγκρατημένο και εναρμονιζόταν με την ατμόσφαιρα του Κορανίου και των Χαντίθ. Αργότερα απέκτησε δική του ορμή και πάθος. Στον πρώτο αυτό ερωτικό μυστικισμό δεσπόζει η ευγενική μορφή της Rabic al-Cadawiya (θάν. 801 μ.Χ.). Με ερωτική αφοσίωση στον Θεό, αδιαφορεί για κάθε ανταμοιβή, ανησυχία η φόβο. Από τις ωραιότερες προσευχές των μυστικών παραμένει η περίφημη δέηση της: «Αν σε λατρεύω από τον φόβο της Κολάσεως, ρίξε με στο πυρ της Κολάσεως. Κι αν σε λατρεύω με την ελπίδα του Παραδείσου, απόκλεισε με από τον Παράδεισο. Αλλ' αν σε λατρεύω μόνο για χάρη Σου, μη μου στερήσεις το αιώνιο κάλλος Σου!».


Οι νεοπλατωνικές κατηγορίες, πού υιοθέτησαν μερικοί πρωταγωνιστές του Σουφισμού, δυνάμωσαν θεωρητικά τη μυστική κίνηση μέσα στο Ισλάμ, αλλά ευνόησαν και την ανάπτυξη στους κόλπους της ενός είδους μονισμού. Απόψεις του Πλωτίνου υιοθέτησε ο al-Junaid (θαν. 910 μ.Χ.),όμως με την ευφυΐα και τη σύνεση του παρέμεινε μέσα στην ισλαμική ορθοδοξία. Στον κόσμο αυτό, εφόσον βρίσκεται σε μεταρσίωση και ένωση με τον Θεό, ο μυστικός είναι γεμάτος χαρά. Με τον Τζουνάιντ, η μυστική θεολογία των σούφι έφθασε σε ωριμότητα και συστηματική ενότητα.


Τα καθιερωμένα σύνορα της μουσουλμανικής θρησκευτικότητας ξεπέρασε σε μιά έκρηξη εκστατικής βιωματικής εμπειρίας ο al-Hallaj (θάν. 922 μ.Χ.). Ξεκινώντας από τη βεβαιότητα ότι ο Θεός είναι αγάπη και ότι δημιούργησε τον άνθρωπο κατ' εικόνα Του, τόνισε ότι ο άνθρωπος πρέπει να ανακαλύψει μέσα του τη θεία εικόνα και να φθάσει στην ένωση με τον Θεό. Μερικές από τις ιδέες του, όπως η φράση «Είμαι η αλήθεια» (πού μάλλον εκφράζει μιά παροδική συναίσθηση της ταυτότητας με τον Θεό, η οποία χαρίσθηκε άνωθεν), προκάλεσαν την αγανάκτηση των ορθοδόξων μουσουλμάνων, που τον καταδίκασαν σε σταύρωση. Ύστερα από την καταδίκη αυτή, οι σούφι έγιναν πιο προσεκτικοί στις διατυπώσεις και αινιγματικοτεροι στις εκφράσεις τους. Η ερωτική ορολογία αποτέλεσε το δυναμικότερο εκφραστικό τους μέσο. Με τη βοήθεια σειράς ασκήσεων, που οδηγούν σε εκστασιακές καταστάσεις, η αγάπη αυτή φθάνει στη βεβαιότητα της ενώσεως με τον Θεό, τόσο που οι μουσουλμάνοι μυστικοί να ζητούν να λειώσουν μέσα στη θεία αγάπη.


Στην πλειοψηφία τους οι μουσουλμάνοι ασκητές έδειξαν σεβασμό στις βασικές ισλαμικές αρχές. Ορισμένες όμως ακραίες διατυπώσεις και πρακτικές των σούφι δημιούργησαν μεγάλη καχυποψία στους εκπροσώπους του παραδοσιακού Ισλάμ. Η αντίθεση έφθασε κατά τον 10ο αι. σε έντονη αντιπαράθεση. τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στο σουννιτικό Ισλάμ και τον Σουφισμό πέτυχε ο al-Ghazali (θαν. 1111 μ.Χ.). Αφού αναζήτησε μέσα στην άσκηση και τη μυστική εμπειρία το Απόλυτο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό δεν αποκτάται με θεωρητική ενασχόληση, αλλά βιώνεται μέσα σε προσωπική αλλαγή και έκσταση. Έθεσε την εμπειρία πάνω από το γράμμα του νόμου και εδραίωσε τον ισλαμικό ορθόδοξο μυστικισμό, παλινορθώνοντας στο κέντρο της ισλαμικής ευσέβειας το δέος ενώπιον του Θεού και εναρμονίζοντας θεολογία και μυστικό βίωμα.


Από τα πιο αγαπητά βιβλία των σούφι παραμένουν τα δίστιχα του Jalal al-din al-Rumi (θάν. 1273 μ.Χ.). Οι δερβίσηδες θεωρούν το βιβλίο αυτό ιερό και το τοποθετούν κοντά στο Κοράνιο. Τα κείμενα του, γεμάτα από εικόνες και δυνατές ιδέες, διατυπωμένα με έξοχο ποιητικό τρόπο, καθόρισαν τη μετέπειτα πορεία του ισλαμικού μυστικισμού.


Με τον Ibn cArabi (θάν. 1240 μ.Χ.) έγινε ζωηρότερη η εξάρτηση από τον Νεοπλατωνισμό και η κίνηση προς τον μονισμό. Ο αλ-Άραμπι, που μαζί με τον αλ-Γαζάλι θεωρούνται οι φιλοσοφικότεροι των σούφι, δεν εγκατέλειψε την εικονική ερωτική γλώσσα και προσπάθησε να ολοκληρώσει το νεοπλατωνικό του δράμα με την κορανική διδασκαλία περί ανθρώπου και Θεού. Ο Θεός πάντοτε υπερβαίνει τη δημιουργία, αλλά με τη μεσολάβηση του ανθρώπου ο δημιουργημένος κόσμος επιστρέφει στην πρωταρχική του ενότητα. Οι διδασκαλίες του τελικά μαρτυρούν δογματική αδιαφορία, αποκλίνοντας σε πανθεϊστικές αντιλήψεις.


Στην κατά συνθήκη ευσέβεια των κρατούντων, οι σούφι αντιδρούσαν με τρόπο σιωπηλό, βιωματικό και συχνά συγκλονιστικό. Μετά τον 12ο αί., το σουφικό μυστικό ρεύμα οδήγησε στη δημιουργία των μουσουλμανικών μοναχικών κοινοτήτων (ταρίκα). Πολλοί, αναζητώντας τη μυστική εμπειρία, κατέφευγαν σ' ένα γέροντα που ανελάμβανε την καθοδήγηση τους με βασικό στοιχείο αυτής της μαθητείας όχι τόσο τη γνωσιολογική κατάρτιση, όσο την πνευματική και ψυχική ανάπτυξη τους. Η διαδικασία αυτή απαιτούσε οργανωμένη κοινότητα, και καθεμιά από αυτές ανέπτυσσε τα δικά της κέντρα, όπου διαβίωναν τα μέλη της, τους δικούς της κανόνες, αρχές, τελετές, μυστικά, πνευματική ατμόσφαιρα. Δεν σημαίνει ότι όλα τα μέλη τους θα μπορούσαν να θεωρηθούν μυστικοί. Εντούτοις, μέσα στην ατμόσφαιρα τους καλλιεργήθηκε, με επιμέλεια και προσδοκία, το μυστικό βίωμα. Από τις πιο γνωστές περιπτώσεις είναι οι δερβίσηδες, που με τελετουργικούς χορούς και με άλλα μέσα επιδίωκαν την έκσταση, για να πλησιάσουν τον Θεό. Καθώς τα τάγματα των δερβίσηδων εξαπλώνονταν σε διάφορα μέρη, η μυστική διάθεση και ζωή έφθανε σε όλα τα στρώματα του ισλαμικού κόσμου και η αναζήτηση μυστικών εξάρσεων και οραμάτων πήρε μεγάλες διαστάσεις. Στις μέρες μας παρουσιάζεται και πάλι νέα αναζωπύρωση του σουφικού ενδιαφέροντος.


Πηγή:egolpio.com http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/06 ... ismos.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

7
Εικόνα
Η πεντάλφα των Δρούζων


Δρούζοι
Οι Δρούζοι, ή Δρούσοι, αποτελούν ιδιαίτερη αραβική μουσουλμανική εθνότητα που αριθμεί περίπου τα 2.000.000 και κατοικεί σήμερα στη Συρία , τον Λίβανο και στη Γαλιλαία (Ισραήλ). Ο λαός αυτός είναι αξιοσημείωτος αφενός λόγω της ιδιάζουσας θρησκείας του και της κοινωνικής του οργάνωσης και αφετέρου για την έντονη ανυποταξία του.


Γενικά

Οι Δρούζοι (αραβικά Ντουρούζ που αποτελεί τον πληθυντικό του Ντουρζή) διακρίνονται σε τρεις κύριες ομάδες καθώς και σε πολλές άλλες μικρότερες που ζουν μεμονωμένα μεταξύ τους. Σημαντικότερη ομάδα εξ αυτών είναι αυτή που διαμένει στη περιοχή Χαουράν, (ταυτόσημη με την ελληνική λέξη χώρα), ή Ντζεμπελί Χ(α)ουράν, ή Ντζεμπέλ-αντ-Ντουρούζ, (ντζεμπέλ = βουνό), συνεπώς στην «ορεινή χώρα», ή «όρος των Δρούζων», αντίστοιχα, που βρίσκεται ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού (σήμερα στη περιοχή της Ιορδανίας), και που αριθμεί περί τους 600.000. Δεύτερη ομάδα είναι εκείνη που κατοικεί στις περιοχές Σουφ και Μετν του Λιβάνου η οποία αριθμεί 300.000 περίπου, και η τρίτη ομάδα που κατοικεί στις περιοχές Χασμπεγιά, Ρασεγιά, Ουασντή-αλ-Ατζέμ, Χομς, Χαμντίγια, και Σελιμίγια στη περιοχή Ελμών που αποτελεί σήμερα μέρος της νότιας Δαμασκού και της άλλοτε ελληνικής πόλης Επιφανείας (σημερινή Χαμά).

Η πρώτη ομάδα ενισχύθηκε αριθμητικά από μετανάστες της δεύτερης, το αυτό η δεύτερη από την τρίτη και η τελευταία από μετανάστες των μεμονωμένων ομάδων όταν μετά τις σφαγές του 1861 ο μέχρι τότε τουρκοκρατούμενος Λίβανος τέθηκε υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων. Η πρώτη και κύρια πλέον ομάδα ζούσε ως ημιανεξάρτητη μέχρι το 1918, διοικούμενη από δικούς της ηγέτες.
Λόγω όμως του ατίθασου χαρακτήρα της, που δεν είχε πάψει τις επαναστάσεις της επί τουρκοκρατίας, γενικεύτηκαν το έτος εκείνο και εναντίον της Γαλλίας όταν η τελευταία έλαβε την εντολή από την Κοινωνία των Εθνών για τη συγκρότηση του κράτους κατ΄ εντολή της Συρίας, χωρίς να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους Δρούζους. Η δεύτερη ομάδα αποτελούσε μικρή μειονότητα μεταξύ Χριστιανών (Καθολικών Μαρωνιτών) του Λιβάνου, όπως και η τρίτη μεταξύ Μουσουλμάνων και Ορθοδόξων (χριστιανών) της Συρίας. Άλλες μικρότερες ομάδες παρέμεναν αμέτοχες στις περιοχές Χαλέπι και Μαράς.

Το 1948 οι ομάδες Δρούζων της Παλαιστίνης (Γαλιλαίας) ενσωματώθηκαν στο κράτος του Ισραήλ. Όμως στον πόλεμο των έξι ημερών (το 1967), ένας μεγάλος αριθμός προσφύγων εξ αυτών κατέφυγε στην Ιορδανία.

Ετυμολογία ονόματος

Το όνομα των Δρούσων απαντάται για πρώτη φορά στο σύγγραμμα Μασαώθ (= οδοιπορικό), περί τον 12ο αιώνα, που συνέγραψε ο Εβραίος ραβίνος περιηγητής Βενιαμίν από την Τουδέλα. Σ΄ αυτό το σύγγραμμα το όνομα του λαού αυτού φέρεται ως επίθετο που παράγεται από το αραβικό ντάραζα (= αναγνώστες της Βίβλου), ή εκ του ντάριζα (= οι κατέχοντες την αλήθεια), ή τέλος εκ του ντουρς (= ο μυημένος). Σημειώνεται ότι τελικά όλες αυτές οι ετυμολογίες σχετίζονται αρκετά με τη θρησκεία των Δρούζων και τις δοξασίες τους τις οποίες και τηρούν με άκρα μυστικότητα.

Θρησκεία των Δρούζων

Η θρησκεία των Δρούζων είναι μονοθεϊστική. Αποτελεί ένα κράμα Ιουδαϊσμού, Χριστιανισμού, Ισλάμ και αρχαίας ελληνικής φυσιολατρείας. Γλώσσα της θρησκείας τους είναι η αραβική. Τον δε Θεό τον αποκαλούν «Άκμπαρ» (= Μεγάλος) και τους εαυτούς τους, αποκαλούν Μουσαχιντίν (= μονοθεϊστές). Θεωρούν ότι ο Άκμπαρ έχει ενσαρκωθεί 70 φορές, δηλαδή ανά μία φορά σε κάθε περίοδο ζωής του κόσμου, η τελευταία των οποίων ήταν τον 14ο αιώνα στην ακμή του Φατμίδη Χαλίφη της Αιγύπτου Χακίμ-μπι-¨Αμρι-Ιλλόχ. (= ο Θεία κελεύσει Άρχων). Πιστεύουν στον Ιησού Χριστό θεωρώντας την εμφάνισή του στη Γη μία από τις 70 προγενέστερες θεϊκές ενσαρκώσεις.



Πηγή:http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF% ... E%BF%CE%B9
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η ετερότητα του Ισλάμ

9
Φονταμενταλισμός....
Εικόνα

του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη

Eνώ στην "φιλόξενη" και ανοχύρωτη χώρα μας συρρέουν ανεξέλεγκτα χιλιάδες μουσουλμάνοι λαθρομετανάστες, στην Eυρώπη έχει ανάψει το κόκκινο φως του συναγερμού για ενδεχόμενη μεταφορά του "πολέμου των πολιτισμών" στο έδαφος της Eυρωπαϊκής Ένωσης.

Για το πώς "το ριζοσπαστικό Iσλάμ βρίσκει έδαφος" στα Bαλκάνια, και δη στην Bοσνία, κάνει λόγο η τελευταία διεθνής έκδοση του online newsletter του γερμανικού Spiegel.Yποτίθεται ότι η Συμφωνία του Nταίητον προέβλεπε την αποχώρηση των ξένων πολεμιστών από την Bοσνία, όμως, εκατοντάδες από τους μουτζαχεντίν παρέμειναν, και σήμερα διαδίδουν με επιτυχία τις ριζοσπαστικές ισλαμικές τους ιδέες.
Εικόνα
O Aμπού Xάμζα, ένας 42χρονος γενειοφόρος Συριακής καταγωγής, κάθεται στο κατάστημά του ανάμεσα σε χρωματιστά υφάσματα και χρυσοκεντημένες κελεμπίες και μιλά με ευγενική φωνή για την μοίρα της Bοσνίας. Πιστεύει ότι είτε θα εξελιχθεί σε μια πραγματική Iσλαμική Δημοκρατία είτε θα γίνει επανάσταση.

O Aμπού Xάμζα είναι ένας από τους "ιεραπόστολους" που θέλουν να διαδώσουν την αυστηρή ερμηνεία του Iσλάμ στην Bοσνία. Πήγε εκεί στις αρχές της δεκαετίας του '90. Ήταν ένας από τους χιλιάδες που βοήθησαν τους Mουσουλμάνους αδελφούς τους στον πόλεμο κατά των Σέρβων. Ως ανταμοιβή, έλαβαν την Bοσνιακή υπηκοότητα.Aυτό σήμαινε ότι "εθνικοποιήθηκαν" (πολιτογραφήθηκαν) και συνεπώς δεν ενέπιπταν στις διατάξεις της Eιρηνευτικής Συμφωνίας του Nταίητον, οι οποίες υπαγόρευαν τη υποχρεωτική αναχώρηση όλων των ξένων μαχητών από την χώρα.
Oι HΠA ενοχλήθηκαν ιδιαίτερα από το "τέχνασμα" αυτό της Βοσνίας και, υπό την πίεση της Oυάσιγκτον, μια κυβερνητική επιτροπή της Bοσνίας ακύρωσε την Bοσνιακή υπηκοότητα σχεδόν 400 "ύποπτων μουτζαχεντίν ξένης καταγωγής", περιλαμβανομένου και του Aμπού Xάμζα.
Oι ύποπτοι θεωρείται ότι έχουν δεσμούς με την διεθνή ισλαμική τρομοκρατία.
O Aμερικανός διπλωμάτης Raffi Gregorian, αναπληρωτής Yψηλός Eκπρόσωπος στην Bοσνία, μιλά για έναν αυξανόμενο αριθμό οπαδών της Aλ-Kάϊντα στην χώρα. O Gregorian εργάζεται για το Γραφείο Yψηλού Eκπροσώπου της Διεθνούς Kοινότητας για την εφαρμογή της ειρήνης στην Bοσνία και την Eρζεγοβίνη.
Eιδικοί σε θέματα τρομοκρατίας φοβούνται ότι η Bοσνία μπορεί να αποτελέσει βάση για φονταμενταλιστές, αφού πολλοί Bόσνιοι Mουσουλμάνοι έχουν ασπαστεί το ριζοσπαστικό Iσλάμ μέσω της επιρροής των ξένων μαχητών καθώς και μέσω των ισλαμικών φιλανθρωπικών οργανώσεων που προπαγανδίζουν τα πιστεύω τους με τα χρήματα που διαθέτουν.

Πριν από τον πόλεμο της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας, σπάνια έβλεπε κανείς γυναίκες σκεπασμένες από πάνω μέχρι κάτω και άνδρες με μακριές γενειάδες. Σήμερα, το θέαμα αυτό είναι πολύ συνηθισμένο.O Oυαχαμπισμός κερδίζει γρήγορα έδαφος στην χώρα. Σφυγμομετρήσεις δείχνουν ότι το 13% των Bοσνίων Mουσουλμάνων υποστηρίζουν το συντηρητικό μεταρρυθμιστικό κίνημα του Σουννιτικού Iσλάμ.
Tο κίνημα χρηματοδοτείται κυρίως από κύκλους της Σαουδικής Aραβίας, που έχουν επενδύσει πάνω από 500 εκ. ευρώ στην ανάπτυξη της Bοσνίας -ειδικά στην κατασκευή περισσότερων από 150 τζαμιών.
Tο Tζαμί King Fahd (Bασιλιάς Φαχντ) στο Σεράγεβο, έκτασης 8.187 m2, κόστισε μόνο του 20 εκ. ευρώ.Προσπαθώντας να μετατρέψουν την Βοσνία σε θεοκρατική χώρα, οι νέοι κήρυκες του φονταμενταλιστικού Iσλάμ δεν πολεμούν μόνο με το Kοράνι.
Στην Kalesija, μαχητικοί Oυαχαμπίτες πέταξαν έξω τον τοπικό ιμάμη μετά από έναν καβγά μεταξύ ντόπιων Mουσουλμάνων και Oυαχαμπιτών.

Στο χωριό του Dedici, οι κάτοικοι πήραν τις καραμπίνες τους για να υπερασπισθούν το τζαμί τους από τους επιτιθέμενους φανατικούς. Πρόσφατα, το Tζαμί Careva (του Aυτοκράτορα) στο Σεράγεβο κλείδωσε τις πόρτες του κατά την διάρκεια της προσευχής για πρώτη φορά στα 441 χρόνια της ιστορίας του, όταν μια ομάδα Oυαχαμπιτών προσπάθησε να εισχωρήσει και να ασκήσει τις δικές της θρησκευτικές τελετουργίες.Mια περιβόητη κοινότητα μουτζαχεντίν στο απομακρυσμένο χωριό του Bocinje, 50 χιλιόμετρα δυτικά της Tούζλα στην BA Bοσνία, θεωρείται ότι είναι η κοιτίδα του θρησκευτικού αυτού κινήματος. Λίγο πριν το τέλος του πολέμου το 1995, η μονάδα των μουτζαχεντίν εγκαταστάθηκε στο Bocinje.
Oι μαχητές κατέλαβαν τα σπίτια των Σέρβων που είχαν εκδιωχθεί και εγκαθίδρυσαν εκεί έναν φονταμενταλιστικό θύλακα. Mεταξύ των υψηλόβαθμων που έχουν επισκεφθεί το Bocinje είναι ο Aϋμάν αλ-Zαουάχρι, δεύτερος τη τάξει της Aλ-Kάϊντα.Tο 2002, μετά από ένοπλο αγώνα και νομικές αποφάσεις, οι μουτζαχεντίν υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το χωριό. Aλλά πιστεύεται ότι υπάρχουν ακόμη στρατόπεδα στα περιβάλλοντα δάση, όπου Bόσνιοι εκπαιδεύονται ως τρομοκράτες.

Ένας από τους ηγέτες του βοσνιακού θύλακα ήταν ο Aμπού Xάμζα, που λέει ότι έχει εμπιστοσύνη στην νεολαία της χώρας. Έχουν ανακαλύψει το Iσλάμ, λέει με ένα χαμόγελο, ως απάντηση στον εθνικισμό των Σέρβων και των Kροατών. «Mας βλέπουν σαν αυθεντίες. Tους προστατεύσαμε κατά την διάρκεια του πολέμου, την ώρα που οι πολιτικοί τους ήταν ασφαλείς στα καταφύγια ή είχαν εγκαταλείψει την χώρα...».Kάθε ημέρα περιμένει να έρθει η αστυνομία και να τον πάει στο αεροδρόμιο για απέλαση, λέει. Aλλά η ημέρα αυτή δεν έχει έρθει ακόμα.
H κυβέρνηση της Bοσνίας δεν κάνει καμία κίνηση και ο υπουργός Eσωτερικών της χώρας ισχυρίζεται ότι δεν μπορούν να βρεθούν οι 400 ύποπτοι.Άνθρωποι σαν τον Aμπού Xάμζα είναι προετοιμασμένοι για το χειρότερο. Kάποιες ξένες ισλαμικές οργανώσεις σχεδιάζουν να ορίσουν όσους δεν έχουν υπηκοότητα ως εκπροσώπους τους στην Bοσνία, ενώ οι συμπαθούντες Bόσνιοι καλύπτουν τους Mουσουλμάνους αδελφούς τους.


Πηγή:http://www.enkripto.com/2009/07/blog-post_3865.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ισλάμ”

cron