Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

19
Γενικώς καλά τα λες grecko ... Αν και δε νομίζω ότι πρέπει να γίνεται απεικόνιση του Πατήρ αφού δε ξέρουμε πως είναι πραγματικά. Αυτή η εικόνα του Ιησού ως Πατήρ με τη μορφή "γέροντα" δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει την αληθινή όψη του Πατήρ. Είναι λάθος εικόνα και αποτελεί προϊόν φαντασίας.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

20
Αγαπητή Evaggelia πολυ καλησπέρα,
Γιατί η λέξη: "ειδωλολάτρης", για εμάς του Χριστιανούς βεβαίως είναι ντροπή.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά σου θα πρέπει να ντρέπεσαι για τον Μέγα Αλέξανδρο και τους επιγόνους του οι οποίοι έκτισαν σε όλη την Ασία, Ινδία και βόρειο Αφρική 800 θέατρα, για να παίζονται τραγωδίες, αναστήλωσε και οικοδόμησε ναούς για να λατρεύονται........ μάρμαρα.
Και το χειρότερο όλων, θεοποίησε τον εαυτό του.

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ, ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ ΕΡΩΤΙΔΕΥΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΙΔΕΑ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΙΕΡΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ΚΑΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΕΙΔΩΛΩΝ

ΕΙΔΩΛΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΒΑΣΙΚΑ) ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΠΡΙΝ ΨΥΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑ. ΕΙΔΩΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΣΜΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΟΥ, ΙΔΕΑΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ. ΟΜΟΙΩΣ, ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ ΤΟΥΣ, ΕΙΔΩΛΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΚΦΡΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΔΡΑΖΟΜΕΝΗ ΣΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥΣ, ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ, ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ.

ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΣΧΕΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ».

Βασίζεσαι λοιπόν στην ομολογία ενός ανθρώπου για να πείσεις και να πιστείς οτι οι Έλληνες ήσαν ειδολολάτρες.
Συνεπώς και οι Έλληνες πήραν τα γράμματα απο τους Φοίνικες, όπως λέει ο Ηρόδοτος.....
Ο Αλέξανδρος έκανε την εκστρατεία για να κλείσει πύλες, όπως λέει ο Λιακόπουλος......
Είμαστε και Ινδοευρωπαίοι όπως λένε “Έλληνες” πανεπιστημιακοί.......

Όμως η Χριστιανική αντίληψη που καταδικάζει τα είδωλα, κινείται σε εντελώς αντίθετο πνεύμα. Δεν καταδικάζεται η κατασκευή και η τιμή εικόνων κτισμάτων, παρά μόνο εάν αυτή η εικόνα σκοπεύει να απεικονίσει τον άκτιστο και αόρατο Θεό, και λατρεύεται ως Θεός. Μόνο τότε θεωρείται είδωλο. Οι άγιοι δεν λατρεύονται, (γιατί η λατρεία είναι κάτι που αποδίδεται μόνο στον Θεό), αλλά τιμούνται. Και όπως είπαμε, ο Θεός δεν απεικονίζεται, γιατί δεν ομοιάζει με τίποτα κτιστό. Μόνο ο Χριστός λατρεύεται από τα εικονιζόμενα πρόσωπα, επειδή έχει ΔΥΟ ΦΥΣΕΙΣ, και την ανθρώπινη φύση Του την είδαμε, οπότε την απεικονίζουμε. ΟΧΙ όμως ως εικόνα τού ακτίστου Θεού, αλλά ως εικόνα τής κτιστής φύσης του ΑΝΘΡΩΠΟΥ Χριστού. Αυτό που λατρεύουμε στον απεικονιζόμενο Χριστό, δεν είναι η κτιστή ανθρώπινη φύση Του, αλλά Η ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, το Πρόσωπο Χριστός, και φυσικά η δεύτερη και Θεϊκή φύση Του, η άναρχη και απερίγραπτη Θεία Του Ουσία.
Μιας και γνωρίζεις το αντικείμενο θα ήθελα να με βοηθήσεις σε μια απο τις απορίες που έχω απο καιρό. Έχω δεί σε εικόνες, εκ δεξιών όπως την κοιτάμε να εικονίζεται ο Θεός, αριστερά ο Ιησούς και στην μέση το άγιο πνεύμα. Αφού ο Θεός δεν ομοιάζει με τίποτα κτιστό, τότε γιατί εικονίζεται?
(Δυστυχώς, δε γνωρίζω πως να δημοσιεύω εικόνες για να τη δημοσιεύσω και εδώ, αλλά σίγουρα θα γνωρίζεις τι εννοώ)
Επίσης, χωρίς να είμαι σίγουρος, νομίζω ότι ζωγραφίζεται (εσωτερικά) και στους τρούλους των εκκλησιών.



διότι στην Ολυμπία αλλά και αλλού αναφέρθηκαν αρκετές υπερφυσικές ικανότητες των αγαλμάτων, δηλαδή εμψυχώνονταν. Όταν λ.χ. οι Ρωμαίοι προσπάθησαν να μεταφέρουν το άγαλμα του Δία από την Ολυμπία στην Ρώμη, εκείνο πετούσε φωτιές κ.λ.π. Κάθε ένας που πήγαινε στην Ολυμπία να δει το άγαλμα, έλεγε ότι εκείνο έκανε διάφορα υπερφυσικά πράγματα. Αυτό σημαίνει ότι το άγαλμα δεν ήταν ένα απλό καλλιτέχνημα αλλά αποτελεί και θεουργικό αντικείμενο.
Ακριβώς για τον ίδιο λόγο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και οι χριστιανοί, εικονολάτρες ή ειδωλολάτρες όταν οι εικόνες........ δακρύζουν.


Γιατί προφανώς είναι άλλη η Αθηνά της Αθήνας από την Μινέρβα της Ρώμης, παρόλο που η μετέπειτα νοοτροπία (επηρεασμένη και από τα Χριστιανικά πρότυπα) τις ταύτισε....
Θα ήθελα σε παρακαλώ να μου πείς γιατί είναι άλλη η Αθηνά της Αθήνας και άλλη η Μινέρβα της Ρώμης?
Και τι εννοείς παρόλο που η μετέπειτα νοοτροπία (επηρεασμένη και από τα Χριστιανικά πρότυπα) τις ταύτισε....?
ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠ΄ΟΛΑ......


Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

21
Ας δούμε και μια προσευχή απο τον "προ Χριστού χριστιανό" Σωκράτη που εικονίζεται σε ορθόδοξες εκκλησίες για την διδασκαλεία και πίστη στον ένα θεό:

Ω φίλε ΠΑΝ τε και άλλοι όσοι τήδε θεοί, δοίητε μοι καλώ γενέσθαι τάνδοθεν έξωθεν δε όσα έχω, τοις εντός είναι μοι φιλία, πλούσιον δε νομιζοιμι τον σοφόν. Το δε χρυσούν πλήθος είη μοι όσον μήτε φέρειν μήτε άγειν δύνατ άλλος ή ο σώφρων.

ν.ε. Απόδοση: Δημήτρης Ροζάκης, Διαμαντής Ζέρβας, Μαρίτα Κατσή
Αγαπητέ Πάνα και οι υπόλοιποι θεοί που λατρεύεστε εδώ, κάντε με να αποκτήσω το εσωτερικό κάλλος της ψυχής και τα εξωτερικά αγαθά, όσα έχω, κάντε τα να είναι σε αρμονική σχέση με την εσωτερική μου ομορφιά. Να θεωρώ πλούσιο μόνο το σοφό και εγώ να έχω τόσο χρυσό όσο θα ήταν αρκετό να έχει και να παίρνει μαζί του όχι άλλος άνθρωπος, μα ο σώφρων.
Πλάτων (Φαίδρος, 279 B-C)

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

22
Αγαπητή Evaggelia πολυ καλησπέρα,
Καλησπέρα,καταρχάς απο οτι βλέπω δεν τα έχει γράψει αυτά η Ευαγγελία,αλλά τα παρέθεσε ο Xristianos.

Φυσικά δεν εννοεί το κείμενο,όπως το καταλαβαίνω ,οτι πρέπει να ντρέπεται κανείς για τον Μέγα Αλεξανδρο ή κάποιο άλλο αρχαίο Έλληνα.
Δεν νομίζω οτι ο Μέγας Αλέξανδρος ή κάποιος άλλος ως πρόσωπο και ως επιτεύγματα καθορίζεται αποκλειστικά απο την θρησκεία του,ώστε να ντρεπόμαστε.
Μιας και γνωρίζεις το αντικείμενο θα ήθελα να με βοηθήσεις σε μια απο τις απορίες που έχω απο καιρό. Έχω δεί σε εικόνες, εκ δεξιών όπως την κοιτάμε να εικονίζεται ο Θεός, αριστερά ο Ιησούς και στην μέση το άγιο πνεύμα. Αφού ο Θεός δεν ομοιάζει με τίποτα κτιστό, τότε γιατί εικονίζεται?
(Δυστυχώς, δε γνωρίζω πως να δημοσιεύω εικόνες για να τη δημοσιεύσω και εδώ, αλλά σίγουρα θα γνωρίζεις τι εννοώ)
Επίσης, χωρίς να είμαι σίγουρος, νομίζω ότι ζωγραφίζεται (εσωτερικά) και στους τρούλους των εκκλησιών.
Στον τρούλλο είναι ο Χριστός,κανονικά η πιο "σωστή" συμβολικη απεικόνιση της Αγίας Τριάδος είναι η φιλοξενία του Αβρααμ.

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 364#p71364

Ας δούμε και μια προσευχή απο τον "προ Χριστού χριστιανό" Σωκράτη που εικονίζεται σε ορθόδοξες εκκλησίες για την διδασκαλεία και πίστη στον ένα θεό


Νομίζω λόγω του σπερματικού λόγου του αγίου Ιουστίνου για συγκεκριμενους λόγους,οχι εξ'όλης της διδασκαλίας του.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Άλλες θρησκείες & αιρέσεις,σἐκτες & παραθρησκείες,”