Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

1
Μερικοί Νεοπαγανιστές, παραπονιούνται επειδή τους αποκαλούμε "ειδωλολάτρες". Φθάνουν μάλιστα να μας πουν, ότι "δεν είναι χαζοί να προσκυνάνε το μάρμαρο". Αυτό και μόνο, είναι μια ισχυρή απόδειξη ότι ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ! Γιατί η λέξη: "ειδωλολάτρης", για εμάς του Χριστιανούς βεβαίως είναι ντροπή. Για έναν ειδωλολάτρη όμως που σέβεται τον εαυτό του και την αρχαιοελληνική πίστη, η λέξη "ειδωλολάτρης" οφείλει να θεωρείται τιμή!

Προς ντροπή τών Νεοπαγανιστών που νομίζουν ότι ξέρουν τι πιστεύουν, αλλά δεν ονομάζουν τον εαυτό τους: "ειδωλολάτρη", θα χρησιμοποιήσουμε και εδώ τα ίδια τα λόγια ενός ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗ, παρμένα από γνωστό δικηγορικό φόρουμ. (Βλέπετε η αντιχριστιανική προπαγάνδα γίνεται σε όλα τα φόρουμ από τους ανθρώπους αυτούς). Στα παρακάτω, διατηρώ τα ίδια τα λόγια και τα κεφαλαία του ειδωλολάτρη αυτού, όπως ακριβώς τα έγραψε:

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ, ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ ΕΡΩΤΙΔΕΥΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΙΔΕΑ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΙΕΡΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ΚΑΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΕΙΔΩΛΩΝ

ΕΙΔΩΛΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΒΑΣΙΚΑ) ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΠΡΙΝ ΨΥΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑ. ΕΙΔΩΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΣΜΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΟΥ, ΙΔΕΑΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ. ΟΜΟΙΩΣ, ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ ΤΟΥΣ, ΕΙΔΩΛΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΚΦΡΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΔΡΑΖΟΜΕΝΗ ΣΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥΣ, ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ, ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ.

ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΣΧΕΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ».

Μετά την παραπάνω παραδοχή, τα παράπονα τών Ειδωλολατρών, ότι τους αποκαλούμε: «ειδωλολάτρες», φαντάζουν χωρίς νόημα.

Η λέξη: "είδωλο"

Ειδωλολατρεία (επιστημονική άποψη): Η λέξη "είδωλο" που παράγεται από το "είδος" (π.χ. Β' Κορ. 5/ε΄ 7) δεν σημαίνει "αντικατοπτρισμός" ή "αντανάκλαση", οπότε και ειδωλολατρία θα σήμαινε την λατρεία της αντανάκλασης, άρα του μη πραγματικού. Σημαίνει την απόδοση του σεβασμού του πιστού στο "είδος του θεού", δηλαδή σε αυτό που ο πιστός βλέπει και συλλαμβάνει με τις αισθήσεις του, ένα άγαλμα π.χ. Αυτό βέβαια παραπέμπει στην θεμελιώδη αρχή της αρχαιοελληνικής θρησκείας ότι οι θεοί της είναι εγκόσμιοι θεοί, που ζουν μέσα στο υλικό σύμπαν και όχι έξω και πέρα από αυτό. Οι θεοί της αρχαίας ελληνικής θρησκείας είναι μέσα στον κόσμο, έχουν πάντα ύλη και συνιστούν "είδος", με την αριστοτελική σημασία του όρου.

Άρα ειδωλολατρία είναι η λατρεία κάθε τέτοιου εγκόσμιου θεού, του κατ' εξοχήν "είδους" δηλαδή.

Με άλλα λόγια, η Αθηνά δεν απεικονίζεται από το άγαλμά της όπως συμβαίνει με τις χριστιανικές εικόνες αλλά είναι το άγαλμά της!

Μα αυτό θα σήμαινε πολλές "Αθηνές" όσες και τα αγάλματα της θεάς, θα παρατηρούσε κάποιος. Ακριβώς! Και εδώ ερχόμαστε σε ένα άλλο χαρακτηριστικό της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας, δηλαδή την εντοπιότητα των θεών, τους ιδιαίτερους θεούς της κάθε περιοχής, πόλης κ.λ.π. Γιατί προφανώς είναι άλλη η Αθηνά της Αθήνας από την Μινέρβα της Ρώμης, παρόλο που η μετέπειτα νοοτροπία (επηρεασμένη και από τα Χριστιανικά πρότυπα) τις ταύτισε....

Αυτό φυσικά παραπέμπει και στην αντίληψη των δωδεκαθεϊστών, ότι οι θεοί είναι ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, που ζουν μέσα στο υλικό σύμπαν, και όχι εξωσυμπαντικοί όπως ο αληθινός Θεός.

Η διαφορά τών Χριστιανών

Οι Νεοειδωλολάτρες, με περισσή ασχετοσύνη, σπεύδουν να πουν ότι και οι Χριστιανοί που τιμούν τις άγιες εικόνες, είναι... ειδωλολάτρες. Και ότι η τιμή που αποδίδουν προς τους αγίους και τους αγγέλους, είναι... ειδωλολατρεία.

Όμως η Χριστιανική αντίληψη που καταδικάζει τα είδωλα, κινείται σε εντελώς αντίθετο πνεύμα. Δεν καταδικάζεται η κατασκευή και η τιμή εικόνων κτισμάτων, παρά μόνο εάν αυτή η εικόνα σκοπεύει να απεικονίσει τον άκτιστο και αόρατο Θεό, και λατρεύεται ως Θεός. Μόνο τότε θεωρείται είδωλο. Οι άγιοι δεν λατρεύονται, (γιατί η λατρεία είναι κάτι που αποδίδεται μόνο στον Θεό), αλλά τιμούνται. Και όπως είπαμε, ο Θεός δεν απεικονίζεται, γιατί δεν ομοιάζει με τίποτα κτιστό. Μόνο ο Χριστός λατρεύεται από τα εικονιζόμενα πρόσωπα, επειδή έχει ΔΥΟ ΦΥΣΕΙΣ, και την ανθρώπινη φύση Του την είδαμε, οπότε την απεικονίζουμε. ΟΧΙ όμως ως εικόνα τού ακτίστου Θεού, αλλά ως εικόνα τής κτιστής φύσης του ΑΝΘΡΩΠΟΥ Χριστού. Αυτό που λατρεύουμε στον απεικονιζόμενο Χριστό, δεν είναι η κτιστή ανθρώπινη φύση Του, αλλά Η ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, το Πρόσωπο Χριστός, και φυσικά η δεύτερη και Θεϊκή φύση Του, η άναρχη και απερίγραπτη Θεία Του Ουσία.

Σχετικά με τη λατρεία αγαλμάτων

Την ειδωλολατρεία ως λατρεία του ιδίου του αντικειμένου, ο ίδιος ο Ηράκλειτος την καταπολεμα όταν ορίζει ότι όποιος δεν ξέρει τι προσκυνά είναι σαν να προσκυνά ντουβάρια (είδωλο όχι θεό). Μα και οι λοιποί φιλόσοφοι καταργώντας την πολυθεία ανήγαγαν τα αγάλματα των θεών σε είδωλα εφόσον κατάργησαν εκείνους τους θεούς. Η Ορθοδοξία δεν είναι ενάντια στο προσκύνημα αλλά εναντιώνεται σε ότι και ο Ηράκλειτος, και ακόμη παραπάνω, εφόσον θεωρεί ότι τα παλιά ειδώλια δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα από τον αληθινό Θεό.

Ας μην βιαστεί να πει κανείς για καλλιτεχνήματα, ότι δήθεν τα αγάλματα αυτά είχαν μόνο καλλιτεχνική χρήση, διότι στην Ολυμπία αλλά και αλλού αναφέρθηκαν αρκετές υπερφυσικές ικανότητες των αγαλμάτων, δηλαδή εμψυχώνονταν. Όταν λ.χ. οι Ρωμαίοι προσπάθησαν να μεταφέρουν το άγαλμα του Δία από την Ολυμπία στην Ρώμη, εκείνο πετούσε φωτιές κ.λ.π. Κάθε ένας που πήγαινε στην Ολυμπία να δει το άγαλμα, έλεγε ότι εκείνο έκανε διάφορα υπερφυσικά πράγματα. Αυτό σημαίνει ότι το άγαλμα δεν ήταν ένα απλό καλλιτέχνημα αλλά αποτελεί και θεουργικό αντικείμενο.

Επίσης ο νεοπλατωνικός φιλόσοφος Ιάμβλιχος στο «Περί αγαλμάτων» αποδείκνυε ότι τα αγάλματα των θεών εμψυχώνονταν από απόρροια της πνευματικής των οντότητας ώστε να επικοινωνούν με αυτούς οι θνητοί. Αυτό και αν δείχνει ότι οι τότε ειδωλολάτρες πίστευαν στο υπερφυσικό των αγαλμάτων.

Είναι λογικότατο αν σκεφτεί κανείς ότι η τότε θρησκεία βασικά προέρχεται από την παγκόσμια ανιμιστική τοτεμική όπου πολλά αντικείμενα έχουν μαγικές ιδιότητες και όχι μόνο τα αγάλματα.

Ο Πορφύριος επίσης εκφέρεται ενάντια σε όποιον προσκυνά τα αγάλματα (αυτό με την μαρτυρία του Ηράκλειτου) αποδεικνύει ότι όντως τα αγάλματα τα προσκυνούσαν ως θεία ουσία.

Εν κατακλείδι, σε αντίθεση με τους Νεοειδωλολάτρες που προσκυνούν το αντικείμενο, ή έστω ενδοσυμπαντικούς ΑΙΣΘΗΤΟΥΣ "θεούς", οι Χριστιανοί δεν τελούν ειδωλολατρεία τιμώντας και προσκυνώντας τις άγιες εικόνες. Επειδή δεν τις θεωρούν «κατ ουσίαν» θεούς όπως οι αρχαίοι Έλληνες. Ούτε καν απεικόνιση του Θεού. Γιατί και η απεικόνιση του Θεού ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟ σύμφωνα με την 7η Οικουμενική Σύνοδο, μια και ο Θεός είναι απερίγραπτος. Απεικονίζουμε και τιμούμε ΜΟΝΟ Ο,ΤΙ ΕΙΔΑΜΕ. Δηλαδή τους αγίους και ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΝΟ φύση του Θεανθρώπου Ιησού. Περισσότερα:

Είναι οι άγιες εικόνες είδωλα; http://users.aias.gr/oode/eikones1.htm

Είναι λατρεία η προσκύνηση; http://users.aias.gr/oode/eikones2.htm

ΠΗΓΗ:http://www.oodegr.com/neopaganismos/pag ... atreia.htm
”Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός του ανθρώπου.” “Ελλάς γάρ μόνη ανθρωπογενεί, φυτόν Ουράνιον και βλάστημα θείον ηκριβωμένον. Λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην.”

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

2
Ενδιαφέρον αλλά αγνοείς κάτι πολύ σημαντικό ότι τα αγαλμάτα λειτουργούν ως συμβολα η ως μαντάλας που λένε και οι βουδιστές ! Επίσης οριοθετούν χώρους .... αυτά τα ολίγα
Ο στόχος τους Σάντσο είναι να μας βάλλουν διχόνοια έτσι θα μας πάρουν το άλογο!!

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

3
ΙΔΟΥ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ:

1: «ΟΡΦΕΑΣ – “ΑΠΟΣΜΑΤΙΟΝ” 1»:
ΚΕΙΜΕΝΟ: «ΜΟΥΣΑΙΕ,ΜΟΥΝΟΝ ΔΈΣΟΡΑ ΚΟΣΜΟΙΟ ΑΝΑΚΤΑ.ΕΙΣ ΕΣΤ΄,ΑΥΤΟΓΕΝΗΣ,ΕΝΟΣ ΕΚΓΟΝΑ ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΥΚΤΑΙ.ΕΝ ΔΆΥΤΟΙΣ ΑΥΤΟΣ ΠΕΡΙΝΙΣΣΕΤΑΙ.ΟΥΔΕ ΤΙΣ ΑΥΤΟΝ ΕΙΣΟΡΑΆ ΘΝΗΤΩΝ.ΑΥΤΟΣ ΔΕ ΓΕ ΠΑΝΤΑΣ ΟΡΑΤΑΙ»._

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «ΜΟΥΣΑΙΕ,ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΤΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΑ-ΘΕΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΒΑΣΙΛΗΑΣ-ΘΕΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ,ΑΥΤΟΓΕΝΝΗΤΟΣ,ΚΑΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ.ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΒΑΣΙΛΗΑΣ-ΘΕΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ.ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΒΛΕΠΕΙ.ΑΥΤΟΣ ΟΜΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ»._

2: «ΟΡΦΕΑΣ – “ΑΠΟΣΜΑ” 4»
ΚΕΙΜΕΝΟ: «ΕΙΣ ΖΕΥΣ,ΕΙΣ ΑΪΔΗΣ,ΕΙΣ ΗΛΙΟΣ,ΕΙΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ»._
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΖΕΥΣ,ΚΑΙ Ο ΑΔΗΣ, ΚΑΙ Ο ΗΛΙΟΣ, ΚΑΙ Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ»._

3: «ΟΡΦΕΩΣ ΥΜΝΟΙ – “ΠΑΝΟΣ ΠΟΙΚΙΛΑ” 11»
ΚΕΙΜΕΝΟ: «ΠΑΝΑ ΚΑΛΩ ΚΡΑΤΕΡΟΝ,ΝΟΜΙΟΝ,ΚΟΣΜΟΙΟ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ,ΟΥΡΑΝΟΝ,ΗΔΕ ΘΑΛΑΣΣΑΝ,ΗΔΕ ΧΘΟΝΙΑ ΠΑΜΒΑΣΙΛΕΙΑΝ,ΚΑΙ ΠΥΡ ΑΘΑΝΑΤΟΝ.ΤΑΔΕ ΓΑΡ ΜΕΛΗ ΕΣΤΙ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ»._

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «ΤΟΝ ΠΑΝΑ ΠΡΟΣΚΑΛΩ ΤΟΝ ΙΣΧΥΡΟΝ,ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΙΚΟΝ,ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ < ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ Ή “ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ” ΤΗΣ Ο.Ε.Α.>,ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ,ΚΑΙ ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ < ΠΥΡΗΝΙΚΟΝ> ΠΥΡ < ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ >. ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ ΠΑΝΟΣ»._

4: «ΟΡΦΕΩΣ – “ΜΟΥΣΑΙΟΝ”»
ΚΕΙΜΕΝΟ: «ΕΙΣ Ο ΘΕΟΣ,ΟΣ ΠΑΝΘΌΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΆΚΟΥΕΙ»._

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΟΥΕΙ»._

5: «ΞΕΝΟΦΑΝΟΥΣ “ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ”»
ΚΕΙΜΕΝΟ: «ΕΙΣ Ο ΘΕΟΣ,ΟΣ ΠΑΝΘ΄ΟΡΑ,ΠΑΝΤΑ ΤΕ ΝΟΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤ΄ΑΚΟΥΕΙ»._

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΟΛΑ,ΤΑ ΕΝΝΟΕΙ ΟΛΑ,ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΟΥΕΙ ΟΛΑ»._

------------------------------

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

5
Και με την κατηγορία της "ειδωλολατρείας" βρήκανε πάτημα - άλλοθι και οι εβραιομογγόλοι και γενοκτόνησαν ολοσχερώς και τους πληθυσμούς μας στην Παλαιστίνη ενώ με την Αίγυπτο απλά αρκέστηκαν να την ληστέψουν & διαβρώσουν (βλέπεις ήταν πολύ ισχυρή για να την διαλύσουν τελείως)

Υ.Γ. Για τον Σοφιανόπουλο και αν ζει δεν με απάντησες. Γνωρίζεις?

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

6
Πολύ ενδιαφέρον θέμα , φυσικά οι Έλληνες ... δεν ήταν πραγματικά ειδωλολάτρες... αυτός είναι ένας μύθος που οφείλεται στο γεγονός ότι πριν την ολοκληρωτική νίκη του Βυζαντίου επί του Ελληνορωμαϊκό πάνθεον της Ρώμης έγινε μια προσπάθεια αναβίωσης των αρχαίων θεών από νεο-πλατωνικούς φιλοσόφους οι οποίοι ήταν επηρεασμένοι από ανατολίτικες φιλοσοφίες, και από τον Αρειανισμό και ουδεμία σχέση είχαν με τους φιλόσοφους του Χρυσού αιώνα του Περικλή ή τους προσωκρατικούς.... και η θρησκεία η οποία υπερασπιζόντουσαν ήταν ένα μείγμα ελληνορωμαϊκού πάνθεου με λατρεία στα είδωλα και όχι στον ίδιο τον Θεό, βασιλεύ όπως ονόμαζαν οι Ορφικοί. Για την ακρίβεια οι Έλληνες χριστιανοί περισσότερο έμοιαζαν να είναι ορφικοί παρά οι νεοπλατωνικοί που κανονικά έπρεπε να είναι όμοιοι της πλατωνικής φιλοσοφίας...που είχε ρίζες στους πυθαγόρειους και στον Ορφέα. Έτσι λοιπόν καθιερώθηκε να λέγονται ειδωλολάτρες οι εθνικοί οι οποίοι πίστευαν στο Ελληνορωμαϊκό πάνθεο την περίοδο του 3-4 αιώνα μ.Χ. Η πλάνη και η διαβολή βρίσκεται στο γεγονός ότι οι νεοπαγανιστές στις μέρες μας και οι νεοπλατωνιστές ενώ επικαλούνται τη κοσμοθεωρία του Πλάτωνα που είναι σε μεγάλο βαθμό ορθή παρόλα αυτά λατρεύουν όπως οι νεοπλατωνιστές του 3 αιώνα μ.Χ. δηλαδή ως ειδωλολάτρες και το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να επαναλαμβάνουν συνέχεια τις - και καλά - καταστροφές εις βάρος του ελληνισμού δηλαδή χρησιμοποιούν τον κλασσικό ελληνισμό ως δούρειο ίππο για να δημιουργήσουν εντυπώσεις ενώ στην πραγματικότητα κάθε καταστροφή που έγινε στον Ελλαδικό χώρο εκείνη τη περίοδο ήταν είτε από Γότθους υπό τη συνοδεία οπαδών του Αρειανισμού (π.χ. στη περίπτωση της Ελευσίνας) είτε έγινε πραγματικά από χριστιανούς όμως απέναντι στα ελληνορωμαϊκά είδωλα που ήταν ένα υβρίδιο που δεν είχε καμία σχέση με το Ελληνικό θρησκευείν.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

7
Ο Πλάτωνας όμως δεχόταν την μετενσάρκωση,όπως και οι ορφικοί που θεωρούσαν το σώμα ως φυλακή της ψυχής

ἔστιν Ἀνάγκης χρῆμα, θεῶν ψήφισμα παλαιόν,
ἀίδιον, πλατέεσσι κατεσφρηγισμένον ὅρκοις·
εὖτέ τις ἀμπλακίηισι φόνωι φίλα γυῖα μιήνηι,
<νείκεΐ θ'> ὅς κ(ε) ἐπίορκον ἁμαρτήσας ἐπομόσσηι,
δαίμονες οἵτε μακραίωνος λελάχασι βίοιο,
τρίς μιν μυρίας ὧρας ἀπὸ μακάρων ἀλάλησθαι,
φυομένους παντοῖα διὰ χρόνου εἴδεα θνητῶν
ἀργαλέας βιότοιο μεταλλάσσοντα κελεύθους.
αἰθέριον μὲν γάρ σφε μένος πόντονδε διώκει,
πόντος δ' ἐς χθονὸς οὖδας ἀπέπτυσε, γαῖα δ' ἐς αὐγὰς
ἠελίου φαέθοντος, ὁ δ' αἰθέρος ἔμβαλε δίναις·
ἄλλος δ' ἐξ ἄλλου δέχεται, στυγέουσι δὲ πάντες.
τῶν καὶ ἐγὼ νῦν εἰμι, φυγὰς θεόθεν καὶ ἀλήτης,
νείκεϊ μαινομένωι πίσυνος.
(Υπάρχει χρησμός της ανάγκης, απόφαση των θεών από παλιά... τρεις μυριάδες εποχές να περιπλανιόνται μακριά από τη χώρα των Μακάρων, και να παίρνουν κατά τη γέννησή τους, με το πέρασμα του χρόνου, παντοειδείς μορφές θνητών... από αυτούς είμαι κι εγώ, εξόριστος των θεών και περιπλανώμενος)

Οι ορφικοί επίσης μιλούσαν για κοσμικό αυγό,απο το οποίο βγήκε ο Φάνης ο οποίος ήταν ερμαφρόδιτος!
Αμα διαβάσεις το Ελλάδος Περιήγησις,αναφέρονται πολλές περιπτώσεις λατρείας τοπικών ηρώων,όπως και ναοί της Ίσιδας κ'του Σεράπιδος.(οι έξωθεν θρησκείες είχαν διεισδύσει αρκετά χρόνια πριν απο τον 2ο αιώνα μ.Χ.)
Απο την άλλη υπάρχουν τα μυστήρια(Ελευσίνια,Καβείρια)που ήταν για εκλεκτούς και μυημένους ,καθώς και η λατρεία της Μητέρας των θεών.
Ειδωλολατρισμός δεν είναι μονο να προσκυνάς είδωλα,αλλά να λατρεύεις ανθρώπους και κτίσματα ή ακόμα και το σύμπαν ως θεούς.

Είναι λοιπόν δύσκολο πιστεύω να ξεχωρίσει κάποιος ,ποιοι πίστευαν σε πολλούς θεούς και ποιοι δέχονταν έναν θεό(και ποιον θεό;),διαβάζοντας τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους κατα του δωδεκαθέου.
Και πολύ περισσότερο να κατηγορούν τους Χριστιανούς,οτι λένε ψέμματα αποκαλώντας τους αρχαίους έλληνες ως ειδωλολάτρες.

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

8
grecko έγραψε:Ο Πλάτωνας όμως δεχόταν την μετενσάρκωση,όπως και οι ορφικοί που θεωρούσαν το σώμα ως φυλακή της ψυχής

ἔστιν Ἀνάγκης χρῆμα, θεῶν ψήφισμα παλαιόν,
ἀίδιον, πλατέεσσι κατεσφρηγισμένον ὅρκοις·
εὖτέ τις ἀμπλακίηισι φόνωι φίλα γυῖα μιήνηι,
<νείκεΐ θ'> ὅς κ(ε) ἐπίορκον ἁμαρτήσας ἐπομόσσηι,
δαίμονες οἵτε μακραίωνος λελάχασι βίοιο,
τρίς μιν μυρίας ὧρας ἀπὸ μακάρων ἀλάλησθαι,
φυομένους παντοῖα διὰ χρόνου εἴδεα θνητῶν
ἀργαλέας βιότοιο μεταλλάσσοντα κελεύθους.
αἰθέριον μὲν γάρ σφε μένος πόντονδε διώκει,
πόντος δ' ἐς χθονὸς οὖδας ἀπέπτυσε, γαῖα δ' ἐς αὐγὰς
ἠελίου φαέθοντος, ὁ δ' αἰθέρος ἔμβαλε δίναις·
ἄλλος δ' ἐξ ἄλλου δέχεται, στυγέουσι δὲ πάντες.
τῶν καὶ ἐγὼ νῦν εἰμι, φυγὰς θεόθεν καὶ ἀλήτης,
νείκεϊ μαινομένωι πίσυνος.
(Υπάρχει χρησμός της ανάγκης, απόφαση των θεών από παλιά... τρεις μυριάδες εποχές να περιπλανιόνται μακριά από τη χώρα των Μακάρων, και να παίρνουν κατά τη γέννησή τους, με το πέρασμα του χρόνου, παντοειδείς μορφές θνητών... από αυτούς είμαι κι εγώ, εξόριστος των θεών και περιπλανώμενος)
Αυτά είπε ο Εμπεδοκλής ο οποίος δεν ήταν Ορφικός αλλά ήταν Πυθαγόρειος.
grecko έγραψε: Οι ορφικοί επίσης μιλούσαν για κοσμικό αυγό,απο το οποίο βγήκε ο Φάνης ο οποίος ήταν ερμαφρόδιτος!
Αμα διαβάσεις το Ελλάδος Περιήγησις,αναφέρονται πολλές περιπτώσεις λατρείας τοπικών ηρώων,όπως και ναοί της Ίσιδας κ'του Σεράπιδος.(οι έξωθεν θρησκείες είχαν διεισδύσει αρκετά χρόνια πριν απο τον 2ο αιώνα μ.Χ.)
Απο την άλλη υπάρχουν τα μυστήρια(Ελευσίνια,Καβείρια)που ήταν για εκλεκτούς και μυημένους ,καθώς και η λατρεία της Μητέρας των θεών.
Από ότι έχω δει δεν λάτρευαν ακριβώς αλλά τιμούσαν τους Ήρωες. Υπάρχει διάκριση , διότι και στην Ορθοδοξία μεν τιμούμε τους Αγίους αλλά λατρεύουμε μόνο το Θεό.
grecko έγραψε: Ειδωλολατρισμός δεν είναι μονο να προσκυνάς είδωλα,αλλά να λατρεύεις ανθρώπους και κτίσματα ή ακόμα και το σύμπαν ως θεούς.

Είναι λοιπόν δύσκολο πιστεύω να ξεχωρίσει κάποιος ,ποιοι πίστευαν σε πολλούς θεούς και ποιοι δέχονταν έναν θεό(και ποιον θεό;),διαβάζοντας τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους κατα του δωδεκαθέου.
Δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο απλά πρέπει κάποιος να το ψάξει. Κι αν με ρωτήσεις αν αξίζει το κόπο θα σου πω ότι το αξίζει.. εφόσον βέβαια έχει αποκτήσει πρώτα μια Ορθόδοξη βάση.
grecko έγραψε: Και πολύ περισσότερο να κατηγορούν τους Χριστιανούς,οτι λένε ψέμματα αποκαλώντας τους αρχαίους έλληνες ως ειδωλολάτρες.
Ο λόγος που οι - και καλά- ελληνολάτρες λένε ψεύτες τους χριστιανούς είναι επειδή υπάρχουν ενδείξεις ότι οι Έλληνες δεν πίστευαν όλοι σε θεούς είδωλα... ενώ ταυτόχρονα .. υπάρχουν εκατοντάδες χριστιανοί στο κόσμο οι οποίοι πιστεύουν ειδωλολατρικά (μη ορθόδοξα) ... ενώ οι σκληροπυρηνικοί ... δηλαδή εμείς ... οι ορθόδοξοι βλέπεις πως σε πολλά σημεία τους δίνουμε την αφορμή , όπως για παράδειγμα με την λειψανολατρεία, και την εικονολατρεία ... και άλλες συμπεριφορές τύπου .. πάμε γονατιστοί 2 χιλιόμετρα ...είναι "τάμα".... έτσι λοιπόν πολλοί πλανεύονται ... ειδικά όταν κυκλοφορούν μέγα-τόνοι ιστοσελίδων από νεο-παγανιστικές ομάδες που προπαγανδίζουν συνεχώς....
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η έννοια τής λεξεως: "Ειδωλολατρεία"

9
Αυτά είπε ο Εμπεδοκλής ο οποίος δεν ήταν Ορφικός αλλά ήταν Πυθαγόρειος.
Πυθαγόρειος,επηρεασμένος και απο τον Ηρακλειτο.
Οι Πυθαγόρειοι όμως επηρεάστηκαν απο τον Ορφισμό,άλλωστε έχουν πολλές ομοιότητες.
Ναι το κείμενο παραπάνω που μιλάει για μετενσάρκωση είναι απο το βιβλίο του Καθαρμοί.Στο άλλο του βιβλίο στο περι φύσεως,μιλούσε ουσιαστικά περί εξελίξεως του κόσμου,οτι δεν υπάρχει αρχή και το τέλος και τα πάντα υπήρχαν αει.
Από ότι έχω δει δεν λάτρευαν ακριβώς αλλά τιμούσαν τους Ήρωες. Υπάρχει διάκριση , διότι και στην Ορθοδοξία μεν τιμούμε τους Αγίους αλλά λατρεύουμε μόνο το Θεό.
Αμα τους τιμούσαν,γιατί τους ανάφεραν ως θεούς;Τα μυστήρια ήταν για να αποδώσουν τιμή;Τα μαντεία,τα νεκρομαντεία;
Μέχρι πότε τιμόντουσαν ως ήρωες και απο πότε ξεκίνησαν να λατρεύονται ως θεοί;
Ο λόγος που οι - και καλά- ελληνολάτρες λένε ψεύτες τους χριστιανούς είναι επειδή υπάρχουν ενδείξεις ότι οι Έλληνες δεν πίστευαν όλοι σε θεούς είδωλα... ενώ ταυτόχρονα .. υπάρχουν εκατοντάδες χριστιανοί στο κόσμο οι οποίοι πιστεύουν ειδωλολατρικά (μη ορθόδοξα) ... ενώ οι σκληροπυρηνικοί ... δηλαδή εμείς ... οι ορθόδοξοι βλέπεις πως σε πολλά σημεία τους δίνουμε την αφορμή , όπως για παράδειγμα με την λειψανολατρεία, και την εικονολατρεία ... και άλλες συμπεριφορές τύπου .. πάμε γονατιστοί 2 χιλιόμετρα ...είναι "τάμα".... έτσι λοιπόν πολλοί πλανεύονται ... ειδικά όταν κυκλοφορούν μέγα-τόνοι ιστοσελίδων από νεο-παγανιστικές ομάδες που προπαγανδίζουν συνεχώς....
Το κακό ξέρεις ποιο είναι;
Οτι τις ενδείξεις οτι οι φιλόσοφοι δεν πίστευαν σε δωδεκάθεο ή οτι θεωρούσαν κάποιοι αρχή του κόσμου το υδωρ ή τον αηρ ή το πυρ άλλοι οτι δεν δημιουργήθηκε ο κόσμος απο κανένα,τις βρίσκουνε.
Τις προπαγάνδες των παγανιστών τις πιστεύουν αυτολεξεί,εκεί δεν ψάχνουνε να βρούνε.
Η εικονολατρεία και λειψανολατρεία είναι σπάνια για κάποιον όντως Χριστιανό,οπότε δεν το θεωρώ ως αφορμή.
Το γονατιστοί 2 χιλιόμετρα ως τάμα,δεν το θεωρώ κακό,εκδήλωση πίστης και αγάπης και ευχαριστίας είναι.
Όμως και την απλή τιμή στον άγιο της εικόνας το θεωρούν ειδωλολατρεία,οπότε δεν τους πιάνεις πουθενά.
Όποιος πλανεύεται σημαίνει δεν έχει στερεά θεμέλια και πρέπει να ρωτάει να του λύνονται οι απορίες,οχι να πιστεύει επειδή κάποιοι είπανε κάτι και μάλιστα αλλοιωμένα.
Σκοπός τους αυτός είναι,να προκαλέσουν σύγχυση,να κάνουν τον άλλον να πει λες;Λές να έχει δίκιο;Ξέρει τόσα πολλά και φαίνονται σωστά;Γιατί να μην τον πιστέψω;
Και απο κει που είναι Χριστιανός,γίνεται σφόδρος πολέμιος του Χριστού.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Άλλες θρησκείες & αιρέσεις,σἐκτες & παραθρησκείες,”