Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

19
Σου είπα οτι τον είχες χρησιμοποιήσει λάθος γιατί νόμιζες οτι συγκεκριμένα άτομα θεωρούσαν τους Πατέρες αλάθητους, χωρίς όμως να τους θεωρούν και οτι η παράθεση πατερικών χωρίων δεν σημαίνει οτι είναι πιστεύουν οτι είναι αλάθητοι.
Δεν τον ειχα χρησιμοποιησει καθολου λαθος καθως υπαρχουν χριστιανοι οι οποιοι πιστευουν οτι επειδη πολλοι πατερες εχουν ενα κοινο πλανο περι των εσχατων οτι οπωσδηποτε ετσι θα γινουν τα πραγματα. Διδουν λοιπον ενα αλαθητο σε εσχατολογικες προφητειες των πατερων .Ακομα και οταν εγινε σαφες οτι υπαρχουν και εσφαλμενες εσχατολογικες ερμηνειες του Χρυσοστομου βρεθηκαν απιστευτες δικαιολογιες. Ακουσθηκε ακομα και οτι οι αγιοι σωστα τα γραφουν απλα εμεις καποιες φορες δεν μπορουμε να καταλαβουμε τι εννοουν. Και ολα αυτα παρα το γεγονος οτι αυτες οι ερμηνειες αντιβαινουν στη γραφη. Μαλιστα ειναι πολλοι που αν τα γεγονοτα στο μελλον συμβουν με αλλο τροπο μπορει να κλονισθει και η ιδια η πιστη τους.
Τον όρο γεροντολατρεία τον έχουν χρησιμοποιήσει και ιερείς και οχι μόνο ο προαναφερθέν.
Και επειδη τον ειχαν χρησιμοποιησει και αλλοι ιερεις σημαινει οτι ειναι σωστος. Ισως γεροντολαγνεια να ηταν πιο ορθο.
Και ενας δια Χριστόν σαλός μπορεί να σκανδαλίσει με την παρουσία του, δεν μπορεί;
Μονο που οι δια Χριστον σαλοι δεν ειναι μεσα στο κοσμο ουτε κανουν κηρυγματα στο κοσμο . Βρισκονται εκει που τους τοποθετει ο Θεος ωστε να μην σκανδαλιζουν και ταυτοχρονα να βοηθουν. Και σημαρα ειναι αμφιβολο αν υπαρχει κανενας.
Φαντάζομαι και η παρουσία του καθενός μπορεί να σκανδαλίσει τους άλλους, ενω άλλους να τους συγκινεί.
Με μια διαφορα οτι καποια πραγματα δεν ειναι υποκειμενικα αλλα αντικειμενικα. Δεν μπορει ενας ιεροκηρυκας να θυμιζει κωμικο ηθοποιο και πολλα αλλα.
Παράθεση:
Κανεις δεν βλεπει το γεροντα ως Θεο. Ουτε ως αλαθητο. Αυτα ειναι κατ επαναληψη υπερβολες του πατερ Ειρηναιου.


Δηλαδή οταν ο πάτερ λέει όλοι είναι υπερβολή, ενω οταν λες εσυ κανείς δεν ειναι υπερβολή;
Οχι. Οταν το λεω δεν ειναι υπερβολη διοτι τετοια συγχηση δεν εχει κανεις πιστος. Υπερεκτιμηση μπορει να εχουν καποιοι αλλα ουδεποτε απεδωσαν λατρεια Θεου σε γεροντα.

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

20
Galis έγραψε:Συμφωνουμε. Μαλιστα θα προσθετα οτι αυτη τη στιγμη οχι μονο δεν καταριωμαστε το παπα αλλα αντιθετα το λυπομαστε και ευχομαστε ο Θεος να τον συγχωρεσει για οσα λαθη παραλειψεις και αιρεσεις πρεσβευει και να τον φωτισει να επιστρεψει στην ορθοδοξη εκκλησια. Κατι που βεβαια και θα γινει καποια χρονικη στιγμη μεσα απο δοκιμασιες και θλιψεις. Ευχομαστε ομως να γινει με το καλυτερο δυνατο τροπο συμφωνα με το σχεδιο του Θεου.

Τον Πάπα να Καταράσθε διότι αυτος είναι η αιτία του κακού

Βλέπεις κάπου να λέει για συγκεκριμένο Πάπα?

Η αιτία του κακού απο τον Πάπα είναι διαχρονική και μάλιστα ο Αγιος παίσιος είχε πεί:
Οι Σιωνιστές είναι η Αμερική. Αυτοί λοιπόν αφού λάβουν τα μηνύματα τα σατανικά, τα προωθούν στο Βατικανό, αυτό τα μετατρέπει σε σχέδια και στη συνέχεια καλεί το Ισλάμ να τα εφαρμόσει. Αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργούν σήμερα τα σατανικά σχέδια. Αυτοί κατόρθωσαν κι αιχμαλώτισαν τους ηγέτες μας
Ας αναφέρω και ενα παράδειγμα απο τα 100νταδες εγκληματα που έχουν κάνει οι Πάπες.... και το αναφέρει επίσης ο Αγιος Παισιος:
«Όσο για την κατάσταση στην πρώην Γιουγκοσλαβία, αυτή είναι προϊόν του Βατικανού. Είναι οι «ευλογίες» του Πάπα, του «μεγάλου χριστιανού».
Τέλος ας αναφέρω τι ειχε πεί ο Άγιος Μάρκος Ευγενικος:

Φεύγετε τους παπικούς ως φεύγει τις από όφεως


Ειναι πάρα πολλά αυτα που εχουν ειπωθεί απο πολλούς Αγίους για τον Πάπα ανά καιρούς.

Πως εσύ λοιπόν προτρέπεις με καμουφλαρισμένο τρόπο πως τα πραγματα είναι αλλιώς και μάλιστα μας προτρέπεις να κάνουμε το αντίθετο απο αυτο που μας λέει ο Αγιος Κωσμάς ο Αιτωλός :blue
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

21
emman έγραψε:
Galis έγραψε:Συμφωνουμε. Μαλιστα θα προσθετα οτι αυτη τη στιγμη οχι μονο δεν καταριωμαστε το παπα αλλα αντιθετα το λυπομαστε και ευχομαστε ο Θεος να τον συγχωρεσει για οσα λαθη παραλειψεις και αιρεσεις πρεσβευει και να τον φωτισει να επιστρεψει στην ορθοδοξη εκκλησια. Κατι που βεβαια και θα γινει καποια χρονικη στιγμη μεσα απο δοκιμασιες και θλιψεις. Ευχομαστε ομως να γινει με το καλυτερο δυνατο τροπο συμφωνα με το σχεδιο του Θεου.

Τον Πάπα να Καταράσθε διότι αυτος είναι η αιτία του κακού

Βλέπεις κάπου να λέει για συγκεκριμένο Πάπα?

Η αιτία του κακού απο τον Πάπα είναι διαχρονική και μάλιστα ο Αγιος παίσιος είχε πεί:
Οι Σιωνιστές είναι η Αμερική. Αυτοί λοιπόν αφού λάβουν τα μηνύματα τα σατανικά, τα προωθούν στο Βατικανό, αυτό τα μετατρέπει σε σχέδια και στη συνέχεια καλεί το Ισλάμ να τα εφαρμόσει. Αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργούν σήμερα τα σατανικά σχέδια. Αυτοί κατόρθωσαν κι αιχμαλώτισαν τους ηγέτες μας
Ας αναφέρω και ενα παράδειγμα απο τα 100νταδες εγκληματα που έχουν κάνει οι Πάπες.... και το αναφέρει επίσης ο Αγιος Παισιος:
«Όσο για την κατάσταση στην πρώην Γιουγκοσλαβία, αυτή είναι προϊόν του Βατικανού. Είναι οι «ευλογίες» του Πάπα, του «μεγάλου χριστιανού».
Τέλος ας αναφέρω τι ειχε πεί ο Άγιος Μάρκος Ευγενικος:

Φεύγετε τους παπικούς ως φεύγει τις από όφεως


Ειναι πάρα πολλά αυτα που εχουν ειπωθεί απο πολλούς Αγίους για τον Πάπα ανά καιρούς.

Πως εσύ λοιπόν προτρέπεις με καμουφλαρισμένο τρόπο πως τα πραγματα είναι αλλιώς και μάλιστα μας προτρέπεις να κάνουμε το αντίθετο απο αυτο που μας λέει ο Αγιος Κωσμάς ο Αιτωλός :blue
Συμφωνω σε οσα εγραψες περι του παπα. Μαλιστα ολα αυτα ειναι το ενα τοις εκατο των εγκληματων των παπικων. Ακομα και αν θα μελετησει κανεις τις σταυροφοριες, την ιερα εξεταση, τη νυχτα του αγιου Βαρθολομαιου, τη μη βοηθεια πριν τη πτωση της Κωνσταντινουπολης παλι μια μικρη γευση θα εχει παρει για το τι σημαινει παπισμος. Το βρωμικο παρελθον και παρον του παπισμου ειναι απιστευτα μεγαλο. Το οτι επετρεψε ο Θεος να πεσουμε στα χερια των τουρκων και οχι στα χερια των <<χριστιανων >>παπικων εξηγει πολλα.

Ομως , οσες προφητειες εχει πει ο αγιος αναφερονται σε συγκεκριμενο ιστορικο χρονο και σε συγκεκριμενα ιστορικα προσωπα. Στη προκειμενη περιπτωση ο αγιος Κοσμας μιλα για συγκεκριμενο παπα ο οποιος θα ειναι αιτιος ενος συγκεκριμενου κακου. Αυτη ειναι η αποψη του αγιου Παισιου. Ομως ανεξαρτητα απο αυτη στις ευχες της εκκλησιας ευχομαστε να μετανοησουν οι αιρετικοι και να επιστρεψουν στην εκκλησια. Δεν καταρομαστε και δεν επιθυμουμε την απωλεια τους. Επιθυμουμε την επιστροφη τους στην εκκλησια εφοσον απαρνηθουν τις αιρεσεις τους.

Ειναι βεβαιο οτι ο παπας ειναι αιρεσιαρχης και επειδη δεν μετανοει εμποδιζεται εμμεσα η επιστροφη των παπικων. Ομως αυτο δεν σημαινει απαραιτητα οτι ολοι οι παπικοι θα πανε στη κολαση. Διοτι ακομα και αθεοι θα κριθουν απο το νομο της συνειδησεως τους.

Συνεπως απο την εν γενει πορεια των παπων δεν απκλειεται οριστικα η σωτηρια των παπικων ωστε να πρεπει να καταραστουμε. Ομως ο παπας της εποχης εκεινης θα κανει κατι το οποιο θα οδηγει ΣΤΗ ΑΠΩΛΕΙΑ οσων των ακουσουν. Σε αυτη τη περιπτωση ειναι κατι μη αναστρεψιμο και αιτια απωλειας ψυχων. Ειναι αυτο που λεγει η γραφη
Αποκ. 14,11 καὶ ὁ καπνὸς τοῦ βασανισμοῦ αὐτῶν εἰς αἰῶνας αἰώνων ἀναβαίνει, καὶ οὐκ ἔχουσιν ἀνάπαυσιν ἡμέρας καὶ νυκτὸς οἱ προσκυνοῦντες τὸ θηρίον καὶ τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, καὶ εἴ τις λαμβάνει τὸ χάραγμα τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ.
Αποκ. 14,11 Και ο καπνός από την φωτιά και το θειάφι του ακαταπαύστου βασανισμού των θα ανεβαίνη εις αιώνας αιώνων και δεν θα έχουν καθόλου ανάπαυσιν ημέραν και νύκτα αυτοί που προσκυνούν το θηρίον και την εικόνα του, και όποιος άλλος παίρνει το χάραγμα της σφραγίδος του ονόματος του θηρίου.
Αποκ. 14,12 Ὧδε ἡ ὑπομονὴ τῶν ἁγίων ἐστίν, οἱ τηροῦντες τὰς ἐντολὰς τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν πίστιν Ἰησοῦ.
Αποκ. 14,12 Εδώ τώρα δείχνεται η υπομονή των Χριστιανών, αυτών που τηρούν τας εντολάς του Θεού και κρατούν σταθερά την πίστιν του Ιησού”.
Συνεπως σε αυτη τη περιπτωση ειναι δικαιολογημενη η προτροπη προς καταρα του παπα.
Εδω οι χριστιανοι προτρεπονται να καταρασθουν οχι ενα απλο προσωπο αλλα πιθανωτατα τον υπασπιστη του αντιχριστου, το ψευδοπροφητη ο οποιος οδηγει σε απωλεια πολλα εκατομμυρια ψυχων. Θα ειναι τοτε ισως η μεγαλυτερη προδοσια στην ιστορια της ανθρωποτητας μαζι με αυτη του Ιουδα.

Αξιζει να δουμε ολες μαζι της μαρτυριες του αγιου Παισιου ωστε να εχουμε πιο ασφαλη συμπερασματα
Γέροντας : Ναι Εβραίος θα΄ναι . Θα συνεργαστεί πολύ και ο πάπας , γιατί όλα τα παιδιά του διαβόλου θα τα θεωρεί δικά του και θα τους υποδεικνύει ν΄ακολουθούν τον αντίχριστο. Γι΄αυτό κι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε : «τον πάπα να καταράσθε , διότι αυτός θα είναι η αιτία .» Ο Άγιος εννοούσε αυτόν τον πάπα της συγκεκριμένης εποχής , που θα βοηθήσει στην ανάδειξη του αντιχρίστου . Οι άλλοι πάπες σε σχέση με εκείνον θα φαίνονται σαν καλοί.

Σκεύος Εκλογής , Σελ :219
Ή Ευρώπη θα γίνει μεγάλη δύναμη, με επικεφαλής έναν Εβραίο.Κι όχι μόνον αυτό' θα αναζητήσουν και έναν πνευματικό ηγέτη για να έχουν περισσότερη δύναμη και θα βρουν τον Πάπα, ό όποιος θα τούς φέρει όλους κοντά του, τούς καθολικούς, τούς προτεστάντες, τούς “υιούς τού διαβόλου”, τούς μουσουλμάνους. Θα τούς ενώσει όλους, αφήνοντας τους όμως ανεξάρτητους... Ζούμε την εποχή της Αποκαλύψεως, σαν τά χρόνια τού Νώε, πού τον κορόιδευαν... Σήμερα κανείς δεν το πιστεύει, αλλά βρισκόμαστε στο χείλος τού γκρεμού. Οι πιστοί θα δοκιμαστούν, αλλά για λίγο χρόνο. Αυτά τά πράγματα τά προφήτεψαν με σαφήνεια ό Ιεζεκιήλ και ό Ζαχαρίας...»
και αναφέρθηκε στον Γώγ και τον Μαγώγ, αλλά δεν τον κατάλαβα καλά.
«πάτερ, εσείς πιστεύετε ότι ό Πάπας μπορεί να φτάσει σ’ αυτό το σημείο;» τον ρώτησα.

«Βέβαια, θα συμβεί αυτό. Θα γίνει μεγάλη καταστροφή, αλλά μετά θα έρθουνε μέρες ειρήνης.

αγιος Παισιος

Οδοιπορια στο αγιο Ορος σελιδα 285

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

22
Μονο που οι δια Χριστον σαλοι δεν ειναι μεσα στο κοσμο ουτε κανουν κηρυγματα στο κοσμο .
Να σου γνωρίσω τότε έναν και πρόσφατο μάλιστα.

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 40&t=13013
Οχι. Οταν το λεω δεν ειναι υπερβολη διοτι τετοια συγχηση δεν εχει κανεις πιστος. Υπερεκτιμηση μπορει να εχουν καποιοι αλλα ουδεποτε απεδωσαν λατρεια Θεου σε γεροντα.
Με συγχωρείς,αλλα θαυμάζω την σιγουριά σου. Γνωρίζεις όλους τους πιστούς έναν προς έναν και ξέρεις οτι κανένας δεν έχει τέτοια σύγχυση και δεν αποδίδει αλάθητο σε γέροντα;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

23
Παράθεση:
Οχι. Οταν το λεω δεν ειναι υπερβολη διοτι τετοια συγχηση δεν εχει κανεις πιστος. Υπερεκτιμηση μπορει να εχουν καποιοι αλλα ουδεποτε απεδωσαν λατρεια Θεου σε γεροντα.


Με συγχωρείς,αλλα θαυμάζω την σιγουριά σου. Γνωρίζεις όλους τους πιστούς έναν προς έναν και ξέρεις οτι κανένας δεν έχει τέτοια σύγχυση και δεν αποδίδει αλάθητο σε γέροντα;
Δηλαδη πιστευεις οτι υπαρχει χριστιανος που αποδιδει σε γεροντα λατρεια ομοια με αυτη που αποδιδεται στο Θεο ; Δεν χρειαζεται να γνωριζω ενα προς ενα ολους τους χριστιανους. Τωρα αν υπαρχει και ενας στο εκατομμυριο σε αυτη τη πλανη δεν θα κατσουμε να ασχοληθουμε και με αυτες τις ψυχιατρικες καταστασεις.

Χαιρομαι που θαυμαζεις τη σιγουρια μου.

Παράθεση:
Μονο που οι δια Χριστον σαλοι δεν ειναι μεσα στο κοσμο ουτε κανουν κηρυγματα στο κοσμο .


Να σου γνωρίσω τότε έναν και πρόσφατο μάλιστα.

viewtopic.php?f=40&t=13013
Τον εχει ονομασει αγιο η εκκλησια μας, και δια Χριστω σαλο ; Εκανε δημοσια κηρυγματα ;

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

24
Αν και είμαστε :0595 θα παραθέσω μια τελευταια προφητεια του Πατροκωσμά:
« Ό "Αντίχριστος είναι' ο ενας είναι ο Πάπας και ό έτερος είναι αυτός είναι εις τό κεφάλι μας, χωρίς νά ειπώ τό δνομά του τό καταλαβαίνε μά λυπηρόν είναι νά σας τό ειπώ, διότι αυτοί οι αντίχριστοι είναι εις την ' λειαν, καθώς τό έχουν...»
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

25
Ὁ γεροντισμὸς ὡς δούρειος ἵππος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ


Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

Δύο εἶναι οἱ χῶροι πνευματικῆς πορείας καὶ βίωσης τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς γιὰ τοὺς χριστιανούς. Ἡ ἐνορία, ἡ τοπικὴ δηλ. ἔκφραση τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὸ μοναστῆρι. Ἡ ἐνορία εἶναι τὸ θεμελιῶδες κύτταρο τοῦ μυστηριακοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὸ μοναστῆρι εἶναι ὁ θυσιαστικὸς τόπος καὶ προπαντός ἐπιλογὴ καὶ ἀπόδειξη τῆς ἀποκλειστικῆς ἀγάπης τῶν ἀνθρώπων γιὰ τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Βασιλεία Του. Χριστιανὸς γίνεται ὁ ἄνθρωπος ἀγαπώντας καὶ ὁμολογώντας τὸν Χριστό. Αὐτὴ ἡ ἀγάπη καὶ ἡ ὁμολογία δὲν βιώνεται παρὰ μόνον μέσα σὲ πνεῦμα ἀπόλυτης καὶ ἀληθινῆς ἐλευθερίας. Ὁ Χριστὸς εἶναι ἀλήθεια καὶ ἐλευθερία. Ὅποιος ἀγαπᾶ καὶ ἀναζητᾶ τὴν ἀλήθεια καὶ τὴν ἐλευθερία, εἶναι τοῦ Χριστοῦ ἀκόμα καὶ ἂν δὲν τὸ συνειδητοποιεῖ.

Κάποτε αὐτὴ ἡ ἀναζήτηση τῆς ἀλήθειας θὰ τὸν ὁδηγήσει στὸν ἴδιο τὸν Χριστὸ και στὸ βίωμα τῆς ἀληθινῆς ἀλήθειας καὶ ἐλευθερίας, τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς. Γιὰ τὴν ἀσφαλῆ διατήρηση τοῦ βιώματος τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, γιὰ τὸν πόλεμο τῶν ἁμαρτιῶν καὶ τῶν παθῶν καὶ γιὰ τὴν ἀποφυγὴ τῆς πλάνης καὶ τῆς πτώσης βοηθάει τὸν μοναχὸ ὁ γέροντας καὶ τὸν λαϊκὸ ὁ πνευματικός.
Ὁ πνευματικός/γέροντας ὡς τύπος Χριστοῦ καὶ κάνοντας ὁ ἴδιος ὑπακοὴ στὸν Χριστό, ἀποδέχεται ἐλεύθερα, ἑκούσια καὶ ὑπεύθυνα νὰ ἀγρυπνεῖ καὶ νὰ καθοδηγεῖ μὲ σεβασμὸ τὸ πνευματικό του παιδί στὸν δρόμο πρὸς τὴν σωτηρία του καὶ προσφέρει – πάντα μὲ γνώμονα τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ νὰ δώσουν καὶ τὴν ζωή τους γιὰ τὸ ποίμνιό Του– τὰ πάντα γιὰ νὰ τὴν κερδίσει. Ὁ πνευματικός/γέροντας φροντίζει καὶ μεριμνᾶ, ὥστε οἱ ψυχὲς τῶν πνευματικῶν του τέκνων, παρὰ τὶς ἀδυναμίες τους, νὰ γεμίσουν μὲ χάρη καὶ λόγο Χριστοῦ. Εἶναι τεράστιο τὸ βάρος καὶ ἡ εὐθύνη τοῦ πνευματικοῦ/γέροντα καὶ γιὰ αὐτὸ πολλοί, σοφὰ καὶ ἀπὸ ταπείνωση, διστάζουν νὰ ἀναλάβουν τέτοιο τρομερὸ ἔργο.
Στὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωὴ τῶν τελευταίων δεκαετιῶν ὅμως, ἔχει ἐμφανισθεῖ ἕνα φαινόμενο ποὺ προκαλεῖ τραγικὰ λάθη καὶ πλάνες, τὸ φαινόμενο τοῦ γεροντισμοῦ. Ὅταν μιλοῦμε γιὰ τὸν γεροντισμό, ἐννοοῦμε τὴν διαστρέβλωση, τὴν ἐκμετάλλευση καὶ παράλληλα τὴν ἄρνηση τοῦ εὐλογημένου, μυστηριακοῦ χαρακτῆρα τῆς πνευματικῆς σχέσης πατέρα καὶ τέκνου, ποὺ συναντᾶμε στὴν ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστικὴ παράδοση καὶ ἡ ὁποία βασίζεται στὴν ἀρετὴ τῆς ὑπακοῆς. Ὅπως ἡ διαστρέβλωση καὶ ἡ ἐκμετάλλευση ἀκόμα καὶ ἑνὸς λόγου τοῦ Εὐαγγελίου ἀποτελεῖ αὐτομάτως καὶ ἄρνηση τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ, ἔτσι καὶ ὁ γεροντισμὸς ὡς διαστρέβλωση τῆς πνευματικῆς πατρότητας ἀποτελεῖ ἄρνηση τῆς ὑγιοῦς σχέσης πνευματικοῦ πατέρα καὶ πνευματικοῦ τέκνου μὲ σκοπὸ τὴν κατάργηση τῆς θεοδώρητης ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου, τῆς ὁποίας μέγιστη ἔκφραση ἀποτελεῖ ἡ ὑπακοή.
Ἡ ὑπακοὴ φυσικὰ ἀποτελεῖ μέγιστη ἀρετή, διότι καταργεῖ τὸ ἐγωιστικὰ κινούμενο θέλημα καὶ ὑπερυψώνει τὸν ἄνθρωπο. Προσφέρεται ὅμως ἐλεύθερα καὶ ἑκούσια. Ὁ Χριστὸς ἀποτελεῖ τὸ ὕψιστο παράδειγμα αὐτοῦ τοῦ λόγου «πλὴν οὐχ ὡς ἐγὼ θέλω, ἀλλ᾿ ὡς σύ... γενηθήτω τὸ θέλημά σου» (Ματθ. 26, 23). Ἡ ὑπακοὴ ὑποτάσσει μὲν τὸ θέλημά μας, δὲν διασπᾶ ὅμως τὴν θέλησή μας, ἀκριβῶς γιατὶ γίνεται ἑκούσια. Εἶναι δῶρο καὶ θυσία καὶ ὄχι ἐξαναγκασμὸς καὶ βιασμὸς τοῦ αὐτεξουσίου. Ὅταν ὁ Ἀπόστολος μᾶς διδάσκει καὶ προτρέπει «Ἀδελφοί, πείθεσθε τοῖς ἡ­γουμένοις ὑμῶν καὶ ὑ­πεί­­κετε» (Ἑβρ. 13, 17) θέτει μία προϋπόθεση· «αὐτοὶ γὰρ ἀγρυ­­­­πνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες». Ὅταν λοιπὸν κάνω ὑπακοὴ στὸν πνευματικό/γέροντά μου, σημαίνει ὅτι, ὅπως αὐτὸς μὲ ἀποδέχεται ἐλεύθερα, ἑκούσια καὶ ὑπεύθυνα, ἔτσι καὶ ἐγὼ ἐλεύθερα, ἑκούσια καὶ ὑπεύθυνα ἐμπιστεύομαι καὶ ὑπακούω τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἐπέλεξα γιὰ νὰ μὲ συμβουλεύει καὶ νὰ μὲ καθοδηγεῖ στὴν ὁδὸ τῆς σωτηρίας, γιατὶ αὐτὸς ἀγρυπνεῖ καὶ τηρεῖ τὴν διδασκαλία τοῦ Θεοῦ, σέβεται τὸ αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου, ὡς δῶρο Θεοῦ πρὸς τὸν ἄνθρωπο καὶ ξέρει, ὅτι θὰ δώσει λόγο στὸν Θεὸ γιὰ τὴν ψυχή τοῦ τέκνου του.
Ὁ γεροντισμὸς ὅμως ἀναιρεῖ τὰ παραπάνω στὸ σύνολό τους καὶ στὶς δύο πτυχές τους. Ὅσον ἀφορᾶ τὴν πρώτη πτυχή, ἡ ἀναίρεση λαμβάνει μέρος, ὅταν ἐμφανίζονται ρασοφόροι, διαποτισμένοι ἀπὸ ναρκισσισμό, ἔπαρση καὶ πλάνη, ποὺ παρουσιάζουν τοὺς ἑαυτούς τους ὡς τοὺς νέους χαρισματικοὺς τῶν καιρῶν μας καὶ δημιουργοῦν σχέσεις ἀπόλυτης ἐξάρτησης ποὺ καταργοῦν τὴν ἐν Χριστῷ ἐλευθερία, βιάζουν τὴν ἀνθρώπινη φύση, ἀθετοῦν τὸ ἔργο τοῦ Θεοῦ, δημιουργοῦν τυραννικὲς σχέσεις, προσωπικοὺς ὑπηκόους καὶ ὄχι ὑπηρέτες Του. Παράλληλα ἀποκλείουν ἄλλους πνευματικούς/γέροντες ἀπὸ τὸ ἔργο τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπομονώνουν τὸν ἑαυτό τους καὶ τὰ πνευματικά τους τέκνα γιὰ νὰ ἀναδειχθοῦν ὡς αὐθεντίες τῆς Ἐκκλησίας. Βλέπουν τὸν ἑαυτό τους ὄχι ὡς δούλους τοῦ Θεοῦ, ὄχι ὡς συνοδοὺς τῶν πιστῶν πρὸς τὸν Χριστό, ἀλλὰ ὡς Χριστό. Ἔτσι εἰσάγουν στὴν Ὀρθοδοξία ἕναν Γκουρουϊσμό καὶ ἐμποδίζουν ὄχι μόνο τὴν σωτηρία τῶν πνευματικῶν τους παιδιῶν ἀλλὰ καὶ τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας. Δὲν δίνουν τὰ πάντα γιὰ τὸ ποίμνιο, ἀλλὰ τοὺς παίρνουν τὰ πάντα.
Ἡ δεύτερη πτυχὴ ἀφορᾶ τοὺς λαϊκοὺς καὶ εἶναι σὲ ὅλους μας, τοὺς σύγχρονους ὀρθόδοξους, γνωστή. Συνήθως ἐμφανίζεται μὲ τὴν γνωστὴ φράση «ἐγὼ εἶμαι πνευματικὸ παιδὶ τοῦ τάδε ἢ ἐγὼ ἀκολουθῶ τὸν τάδε γέροντα κλπ.». Αὐτὴ ἡ ἔκφραση, ἂν τὸ καλοσκεφθοῦμε, εἶναι τραγική, γιατὶ δηλώνει τὴν ἀνάδειξη τοῦ πνευματικοῦ/γέροντα ἀπὸ «ὁδηγὸ» σὲ «Ὁδό». Ἐπιβάλει μία ἀναγνώριση ἀπὸ τὸν ἀκροατή, μία ἐπιβράβευση, μία ἀνωτερότητα. Καὶ ἀκόμα χειρότερα δηλώνει τὴν ὑποταγή ὄχι στὸν Χριστό, μέσῳ τοῦ πνευματικοῦ/γέροντα, ἀλλὰ στὸν πνευματικό/γέροντα μέσῳ τοῦ Χριστοῦ. Οἱ ἄνθρωποι ποὺ μιλοῦν ἔτσι δὲν κάνουν τίποτα ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ ψάχνουν σύγχρονους γνωστούς, συνήθως χαρισματικούς, ἀληθινοὺς ἢ μή, πνευματικοὺς/γέροντες γιὰ νὰ ἀναδειχτοῦν οἱ ἴδιοι. Φθάνουν μάλιστα στὸ σημεῖο νὰ πιστεύουν, ὅτι δὲν χρειάζεται πιὰ νὰ ἀγωνίζονται γιὰ τὴν προσωπική τους σωτηρία, οὔτε νὰ διαβάζουν τὶς Γραφὲς καὶ τοὺς Ἁγίους Πατέρες, μιᾶς καὶ ἔχουν πνευματικό/γέροντα. Ἔχουν τὴν σωτηρία τους δεδομένη καὶ ἀπορρίπτουν κάθε διδασκαλία ποὺ ἀντιτίθεται στὴν διδασκαλία τοῦ πνευματικοῦ/γέροντα, ἀκόμα καὶ τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας ὡς πλάνη, χωρίς νὰ βλέπουν, ὅτι οἱ ἴδιοι εἶναι σὲ πλάνη. Τὸν διαφημίζουν καὶ τὸν προβάλουν παντοῦ ἀπορρίπτοντας καὶ αὐτοὶ τοὺς ἄλλους, ὡς μὴ κατάλληλους γιὰ τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας καὶ μισῶντας τοὺς θεωρούμενους ἀνταγωνιστές τους. Τρέχουν συνεχῶς δίπλα του καὶ τὸν περιβάλλουν ἀσφυκτικά, γιὰ νὰ μὴν χάσουν τὴν «προνομιακὴ» τους θέση. Τρέμουν μὴν ἀντιμιλήσουν ἢ θυμώσουν τὸν πνευματικό/γέροντα βιώνοντας ἕνα καθεστὼς φόβου καὶ ἄγχους. Φθάνουν ἀκόμα καὶ στὸ σημεῖο νὰ ἱεροποιοῦν κάθε τι ποὺ ἀκουμπᾶ ἢ κατέχει ὁ πνευματικός/γέροντας μεταβάλλοντας τὴν πίστη σὲ κάτι μαγικῶς ἐνεργούμενο.
Γιὰ αὐτὸν τὸν λόγο θεωρεῖται δικαίως ὁ γεροντισμὸς ὡς ἕνας ἀπὸ τοὺς πυλῶνες, πάνω στοὺς ὁποίους ἐγκαθιδρύθηκε ὁ Οἰκουμενισμός. Ἡ ὑπακοὴ στὸν πνευματικό/γέροντα ἀπαγόρευσε τὴν ὑπακοὴ στὴν ἁγιοπατερικὴ διδασκαλία καὶ στὴν ὑπεράσπιση τοῦ δόγματος. Ἀνακήρυξε τὸν πνευματικό/γέροντα σὲ «Πρῶτο» καὶ τὰ πνευματικὰ τέκνα σὲ ὀπαδούς. Ἀνέτρεψε τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀποκηρύσσοντας τοὺς ἄλλους καὶ ἀναδεικνύοντας τὸν προσωπικὸ πνευματικό/γέροντα σὲ «Ἐκκλησία» καὶ ἐπέτρεψε τὴν ἵδρυση φατριῶν τῶν ἑκάστοτε πνευματικῶν/γερόντων καὶ ὄχι τὴν διατήρηση τοῦ ἑνὸς ποιμνίου τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ γεροντισμὸς ἀναίρεσε τὸν δίκαιο ἔλεγχο περὶ τῆς Πίστεως καὶ τοῦ πνευματικοῦ/γέροντα καὶ τοῦ κάθε πιστοῦ καί, ὡς ἄλλος δούρειος ἵππος, εἰσήγαγε μέσα στὰ τείχη ψευδοποιμένες καὶ ψευδοδιδασκαλίες. Ὁ γεροντισμὸς ἐπέτρεψε τὴν διαγραφὴ καὶ λησμόνιση τοῦ Παύλειου λόγου:

«Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ. ἐδηλώθη γάρ μοι περὶ ὑμῶν, ἀδελφοί μου, ὑπὸ τῶν Χλόης ὅτι ἔριδες ἐν ὑμῖν εἰσι. λέγω δὲ τοῦτο, ὅτι ἕκαστος ὑμῶν λέγει· ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ Ἀπολλώ, ἐγὼ δὲ Κηφᾶ, ἐγὼ δὲ Χριστοῦ. Μεμέρισται ὁ Χριστός; μὴ Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπὲρ ὑμῶν; ἢ εἰς τὸ ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε;» (Α’ Κορ. 1, 10-17).


http://aktines.blogspot.gr/2017/03/blog ... .html#more
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικές αναζητήσεις”