Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

10
Άγιος Παΐσιος - Ο διάβολος δεν θέλει να μετανοήση

Ο Καλός Θεός έκανε Αγγέλους. Μερικοί όμως Άγγελοι από την υπερηφάνειά τους ξέπεσαν και έγιναν δαίμονες. Έπλασε τον άνθρωπο ο Θεός, το τέλειο δημιούργημα, για να αντικαταστήση και το ξεπεσμένο τάγμα των Αγγέλων. Γι’ αυτό ο διάβολος πολύ ζηλεύει το πλάσμα του Θεού, τον άνθρωπο. Φωνάζουν οι δαίμονες: “Εμείς μια φορά σφάλαμε και μας τυραννάς, και αυτούς που πολλές φορές σφάλλουν, τους συγχωράς”. Ναι, αλλά οι άνθρωποι μετανοούν. Αυτοί, ενώ ήταν Άγγελοι, κατήντησαν δαίμονες, και αντί να μετανοήσουν, γίνονται πιο πονηροί και κακοί και βάλθηκαν με μανία να καταστρέψουν τα πλάσματα του Θεού. Ήταν το πιο φωτεινό τάγμα ο Εωσφόρος! Και τελικά… Από την υπερηφάνεια οι δαίμονες απομακρύνθηκαν από τον Θεό πριν από χιλιάδες χρόνια και συνεχίζουν να απομακρύνωνται με την υπερηφάνεια και να μένουν αμετανόητοι. Ένα “Κύριε ελέησον” να πουν, ο Θεός κάτι θα κάνη και γι’ αυτούς. Να πουν ένα “ήμαρτον”, δεν λένε “ήμαρτον”. Αν ο διάβολος έλεγε “ήμαρτον”, θα γινόταν Άγγελος πάλι. Η αγάπη του Θεού δεν έχει όρια. Αλλά ο διάβολος έχει θέλημα γερό, πείσμα, εγωισμό, δεν θέλει να καμφθή, δεν θέλει να σωθή. Φοβερό πράγμα! Και ενώ ήταν Άγγελος!

- Γέροντα, ο διάβολος θυμάται την προηγούμενη κατάστασή του;

– Αν θυμάται λέει; Αυτός είναι πυρ και μανία, γιατί δεν θέλει να γίνουν άλλοι Άγγελοι, που θα τον αντικαταστήσουν. Και όσο πάει χειρότερος γίνεται. Εξελίσσεται στην κακία και στον φθόνο.

Ω, αν νιώση κανείς το κατάντημα του διαβόλου, θα κλαίη μέρα-νύχτα! Εδώ έναν καλό άνθρωπο βλέπει κανείς που αλλάζει, γίνεται εγκληματίας, και πόσο στενοχωριέται! Πόσο μάλλον να δη έτσι όχι έναν άνθρωπο αλλά έναν Άγγελο! Κάποτε, ένας μοναχός είχε πονέσει πολύ τους δαίμονες και, ενώ προσευχόταν γονατιστός, πεσμένος κάτω, έλεγε τα εξής: “Εσύ Θεός είσαι και, άμα θέλης, μπορείς να βρης έναν τρόπο για να σωθούν και αυτοί οι δυστυχισμένοι δαίμονες, οι οποίοι, ενώ είχαν τέτοια μεγάλη δόξα πρώτα, τώρα έχουν όλη την κακία και την διαβολιά του κόσμου και, εάν δεν μας προστάτευες, θα μας είχαν ρημάξει όλους τους ανθρώπους”. Ενώ λοιπόν έλεγε αυτά τα λόγια προσευχόμενος με πόνο, βλέπει ένα κεφάλι σκυλήσιο δίπλα του να του βγάζη την γλώσσα του και να τον κοροϊδεύη. Το επέτρεψε φαίνεται ο Θεός αυτό, για να πληροφορήση τον μοναχό ότι Εκείνος έτοιμος είναι να τους δεχθή, αρκεί να μετανοήσουν, αλλά αυτοί δεν θέλουν την σωτηρία τους. Βλέπετε, η πτώση του Αδάμ αντιμετωπίσθηκε με τον ερχομό του Θεού στην γη, με την Ενανθρώπηση. Ενώ του διαβόλου η πτώση δεν υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπισθή, εκτός αν ταπεινωθή. Ο διάβολος δεν διορθώνεται, γιατί δεν θέλει. Ξέρετε πόσο θα χαιρόταν ο Χριστός! Και ο άνθρωπος, μόνον όταν δεν θέλη, δεν διορθώνεται.

- Γέροντα, ο διάβολος γνωρίζει ότι ο Θεός είναι αγάπη και τον αγαπάει και παρ’ όλα αυτά συνεχίζει το τυπικό του;

- Εμ, πώς δεν το γνωρίζει! Αλλά η υπερηφάνεια τον αφήνει; είναι όμως και πονηρός. Προσπαθεί τώρα να κερδίση όλον τον κόσμο. Σου λέει: “Αν έχω περισσότερους οπαδούς, θα αναγκασθή ο Θεός στο τέλος να λυπηθή όλα τα πλάσματά Του και θα με πάρη κι εμένα το σχέδιο!” Έτσι νομίζει. Γι’ αυτό θέλει, όσο μπορεί, να αποκτήση πιο πολλούς οπαδούς. Βλέπετε πού το πάει; Σου λέει: “Έχω τόσους με το μέρος μου! Θα αναγκασθή ο Θεός να χαρισθή και σ’ εμένα!” Χωρίς να μετανοιώση! Και ο Ιούδας το ίδιο δεν έκανε; Ήξερε ότι ο Χριστός θα ελευθέρωνε τους νεκρούς από τον Άδη. Σου λέει: “Θα πάω κι εγώ πριν από τον Χριστό, για να με ελευθερώση κι εμένα”. Βλέπεις πονηριά; Αντί να ζητήση συγχώρηση από τον Χριστό, πήγε να κρεμασθή. Και να δήτε, η ευσπλαχνία του Θού λύγισε την συκιά, και αυτός μάζεψε τα πόδια του, για να μην ακουμπήσουν κάτω. Και όλα αυτά, για να μην πάη να πη ένα “ευλόγησον”. Φοβερό! Έτσι λοιπόν και ο διάβολος, ο αρχηγός του εγωισμού, δεν λέει “ήμαρτον”, αλλά συνέχεια ζορίζεται να αποκτήση περισσότερους οπαδούς.[/quote]

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

11
Πολυ ευστοχη η ανωτερω αναρτηση, η οποια ξεκαθαριζει πολλα πραγματα.



Για αλλη μια φορα φαινεται ξεκαθαρα οτι ειναι ακρως κακοδοξη η αποψη, οτι ταχα ο Θεος στερησε την ελευθερη βουληση των αγγελων και των δαομονων.

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

12
Φύση-ἀνίατη διαφθορά

Οἰ δαίμονες εἶναι πνεύματα, ἔχουν δηλαδή φύση πνευματική. Ὑπάρχουν, βέβαια, καί ἄλλες πνευματικές φύσεις, ὅπως εἶναι οἱ ἄγγελοι, ἡ ψυχή μας ἤ κι αὐτός ἀκόμα ὁ ἀέρας. Οἱ φύσεις αὐτές, ὡστόσο, δέν εἶναι τελείως ἀσώματες. Ὅλες τους ἔχουν σῶμα, μέ τό ὁποῖο ὑπάρχουν, ἄν καί αὐτό εἶναι πνευματικό καί πολύ λεπτότερο ἀπό τό δικό μας, καθώς μαρτυρεῖ ὁ λόγος τοῦ ἀποστόλου: «Ὑπάρχουν σώματα ἐπουράνια καί σώματα ἐπίγεια» (Α' Κορ. 15:40). Ἀπό αὐτό συμπεραίνουμε ὅτι τίποτα δέν εἶναι τελείως ἀσώματο, παρά μόνο ὁ Θεός.

Οἰ δαίμονες, λοιπόν, εἶναι ἐλεύθεροι ἀπό τό φορτίο τῆς δικῆς μας σάρκας, γι' αὐτό καί δέν ἐμποδίζονται νά ἐκπληρώνουν ἄμεσα κάθε ἐπιθυμία τους. Ὅσο τό πνεῦμα τους εἶναι ταχύ στό νά ἀντιλαμβάνεται, τόσο καί ἡ οὐσία τους εἶναι εὐκίνητη καί ἐλεύθερη στό νά ἐνεργεῖ. Ἀλλά αὐτή ἡ εὐκολία, νά ἐκπληρώνονται δηλαδή ἀκαριαῖα τά θελήματά τους, δέν ἀφήνει στή σκέψη τους τό περιθώριο νά παρέμβει καί νά διορθώσει τό κακό, πού φωλιάζει μέσα στόν νοῦ τους.

Ἐπιπλέον, μήν ἔχοντας τό βάρος τῆς σάρκας, δέν ἔχουν κάτι πού νά δικαιολογεῖ τήν κακία τους. Γιατί αὐτή ἡ κακία δέν προκαλεῖται, ὅπως σ' ἐμᾶς τούς ἀνθρώπους, ἀπό εξωτερικούς παράγοντες, ἀλλά ἀποκλειστικά καί μόνο ἀπό τή διεστραμμένη θέληση τους. Ἡ ἁμαρτία τους, λοιπόν, εἶναι ἀσυγχώρητη καί ἡ πονηρία τους ἀθεράπευτη. Ἔτσι, δέν ὑπάρχει γι' αὐτούς καμιά ἐπιείκεια, ἀλλά οὔτε καί πιθανότητα νά μετανοήσουν.

http://www.orthodoxfathers.com/ponira-p ... diaphthora
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

14
grecko έγραψε:Νομίζω ότι ο τίτλος είναι λάθος, δεν ψάχνουμε αν ο Θεός δέχεται τον διαβολο σε μετάνοια, δεν υπάρχει περπτωση να μην την δεχόταν,αλλα αν ο διάβολος μπορεί να μετανοήσει;
Ο τίτλος του αρχικού άρθρου είναι αυτός, το συμπέρασμα είναι ότι ο διάβολος ασφαλώς δεν μετανοεί. Η συζήτηση προχωράει όμως στο γιατί δεν μετανοεί ;

Αν θέλεις απάντησε μου στον ακόλουθο προβληματισμό :
Οι πατέρες λένε ότι δεν μετανοεί επειδή είναι υπερήφανος.

Διαβάζουμε όμως ότι οι άγγελοι δεν μπορούν έτσι κι αλλιώς να μετανοήσουν γιατί είναι ασώματοι .....(Ιωάννης Δαμασκηνός)

Διαβάζουμε ότι ο Θεός γνωρίζει καλά πως δεν πρόκειται να μετανοήσουν ("Αλλά γνωρίζω καλά ότι το αρ­χαίο κακό δεν γίνεται καινούργιο καλό")

Διαβάζουμε τα λόγια του Παίσιου
"Φωνάζουν οι δαίμονες: “Εμείς μια φορά σφάλαμε και μας τυραννάς, και αυτούς που πολλές φορές σφάλλουν, τους συγχωράς”. Ναι, αλλά οι άνθρωποι μετανοούν. Αυτοί, ενώ ήταν Άγγελοι, κατήντησαν δαίμονες, και αντί να μετανοήσουν, γίνονται πιο πονηροί και κακοί και βάλθηκαν με μανία να καταστρέψουν τα πλάσματα του Θεού. Ήταν το πιο φωτεινό τάγμα ο Εωσφόρος! Και τελικά… Από την υπερηφάνεια οι δαίμονες απομακρύνθηκαν από τον Θεό πριν από χιλιάδες χρόνια και συνεχίζουν να απομακρύνωνται με την υπερηφάνεια και να μένουν αμετανόητοι. Ένα “Κύριε ελέησον” να πουν, ο Θεός κάτι θα κάνη και γι’ αυτούς. Να πουν ένα “ήμαρτον”, δεν λένε “ήμαρτον”. Αν ο διάβολος έλεγε “ήμαρτον”, θα γινόταν Άγγελος πάλι. Η αγάπη του Θεού δεν έχει όρια. Αλλά ο διάβολος έχει θέλημα γερό, πείσμα, εγωισμό, δεν θέλει να καμφθή, δεν θέλει να σωθή. Φοβερό πράγμα! Και ενώ ήταν Άγγελος!


και ρωτώ : από υπερηφάνεια εξέπεσε ο Εωσφόρος ,εντάξει. Γιατί δεν μετανοεί ; Από υπερηφάνεια ή επειδή έχει κατασκευαστεί με υψηλό θέλημα, πείσμα, εγωισμό και τέλος Ασώματος ; Και προφανώς εφόσον γνωρίζει ο Κύριος ότι το αρχαίο κακό δεν γίνεται νέο καλό, το γνωρίζει επειδή από κατασκευής είναι έτσι, αλλιώς για ποιον άλλο λόγο δεν γίνεται το αρχαίο κακό νέο καλό;

Επίσης εμείς από υπερηφάνεια αμαρτάνουμε πολλές φορές, αλλά επειδή έχουμε αδύναμο θέλημα, μειωμένο εγωισμό και λίγο πείσμα μετανοούμε (και μετά ξαναμαρτάνουμε και μετά ξαναμετανοούμε....). Αντιθέτως όσοι τα έχουν αυτά σε υψηλό βαθμό (όπως ο διάβολος) δεν μετανοούν.

Τελικά ποιος ευθύνεται το κατασκεύασμα που δεν μετανοεί ή ο κατασκευαστής που το κατασκεύασε ανεπίδεκτο μετάνοιας ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

15
Οχι φίλε μου,δεν ειναι σωστό να λέμε οτι ο Θεός το κατασκεύασε ανεπίδεκτο μετανοιάς,ανα και καλώς κάνεις την ερώτηση,γιατί ειναι μια συνιθισμένη ερώτηση που γίνεται απο πολλούς με μια πιο γενικευμένη έννοια.

Φταίει ο Θεός για το κακό στον κόσμο;

Στο άλλο θέμα βάλατε για τον Δαμασκηνό,τι λέει για τον διάβολο;

Υπερηφανεύθηκε απέναντι στο δημιουργό του Θεό και θέλησε να
επαναστατήσει εναντίον του· αφού πρώτα απομακρύνθηκε από το αγαθό,
κατάληξε στο κακό. Διότι το κακό δεν είναι τίποτε άλλο παρά στέρηση του
αγαθού· όπως και το σκοτάδι είναι έλλειψη του φωτός. Το αγαθό είναι
πνευματικό φως· παρόμοια και το κακό είναι πνευματικό σκοτάδι. Παρόλο,
λοιπόν, που ο Δημιουργός τον έπλασε αγαθό –σύμφωνα με το: «Είδε ο Θεός
τα δημιουργήματα που έπλασε και ήταν όλα πολύ καλά»– εκείνος όμως, με
την ελεύθερη θέλησή του, έγινε σκοτεινός. Και άπειρο πλήθος αγγέλων, που
είχε στις διαταγές του, επαναστάτησε μαζί του και τον ακολούθησε στην
πτώση του. Και παρότι έχουν την ίδια φύση με τους αγγέλους, έχουν γίνει κακοί,
επειδή έστρεψαν με τη θέλησή τους την προτίμηση από το αγαθό προς το κακό.


Αρα δεν φταίει ο Θεός,αλλά ο διάβολος που επέλεξε το κακό,ο Θεός δεν κατασκεύασε το κακό,το κακό προήλθε απο επιλογή άρνησης του καλού ή όπως λεέι ο άγιος Διότι το κακό δεν είναι τίποτε άλλο παρά στέρηση του
αγαθού· όπως και το σκοτάδι είναι έλλειψη του φωτός.

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

16
grecko έγραψε:Οχι φίλε μου,δεν ειναι σωστό να λέμε οτι ο Θεός το κατασκεύασε ανεπίδεκτο μετανοιάς,ανα και καλώς κάνεις την ερώτηση,γιατί ειναι μια συνιθισμένη ερώτηση που γίνεται απο πολλούς με μια πιο γενικευμένη έννοια.
Είναι πολύ συνήθης ερώτηση και σηκώνει πολύ συζήτηση η οποία όμως όταν γίνεται ενώπιον άθεων και μη Χριστιανών εγείρει πολλή αντιδικία, γιαυτό προτιμώ να μεταφέρω τα επιχειρήματα εδώ για να συζητηθούν σε ένα Ορθόδοξο πλαίσιο.
grecko έγραψε: Φταίει ο Θεός για το κακό στον κόσμο;

Στο άλλο θέμα βάλατε για τον Δαμασκηνό,τι λέει για τον διάβολο;

Υπερηφανεύθηκε απέναντι στο δημιουργό του Θεό και θέλησε να
επαναστατήσει εναντίον του· αφού πρώτα απομακρύνθηκε από το αγαθό,
κατάληξε στο κακό. Διότι το κακό δεν είναι τίποτε άλλο παρά στέρηση του
αγαθού· όπως και το σκοτάδι είναι έλλειψη του φωτός. Το αγαθό είναι
πνευματικό φως· παρόμοια και το κακό είναι πνευματικό σκοτάδι. Παρόλο,
λοιπόν, που ο Δημιουργός τον έπλασε αγαθό –σύμφωνα με το: «Είδε ο Θεός
τα δημιουργήματα που έπλασε και ήταν όλα πολύ καλά»– εκείνος όμως, με
την ελεύθερη θέλησή του, έγινε σκοτεινός. Και άπειρο πλήθος αγγέλων, που
είχε στις διαταγές του, επαναστάτησε μαζί του και τον ακολούθησε στην
πτώση του. Και παρότι έχουν την ίδια φύση με τους αγγέλους, έχουν γίνει κακοί,
επειδή έστρεψαν με τη θέλησή τους την προτίμηση από το αγαθό προς το κακό.


Αρα δεν φταίει ο Θεός,αλλά ο διάβολος που επέλεξε το κακό,ο Θεός δεν κατασκεύασε το κακό,το κακό προήλθε απο επιλογή άρνησης του καλού ή όπως λεέι ο άγιος Διότι το κακό δεν είναι τίποτε άλλο παρά στέρηση του
αγαθού· όπως και το σκοτάδι είναι έλλειψη του φωτός.
Δεν είπα ότι ο Θεός κατασκεύασε το κακό, ξέρουμε όμως ότι κατασκεύασε Αυτός τον Εωσφόρο. Ο Εωσφόρος δεν κατασκευάστηκε κακός αλλά κατασκευάστηκε ως φαίνεται με κακή προαίρεση. Διότι αν και ελεύθερος επέλεξε το κακό. Για ποιόν άλλο λόγο επέλεξε το κακό (την απομάκρυνση από το αγαθό) αν όχι λόγω δικής του κακής προαιρέσεως ; Ο Μιχαήλ π.χ. έχοντας θετική προαίρεση κρατήθηκε και κράτησε και τους υπόλοιπους, ο Εωσφόρος όμως από που και ως που περηφανεύτηκε και παρέσυρε και τους άλλους ;

Αυτό στο οποίο εστίασα προηγουμένως ήταν στο γιατί δεν μετανοεί; μήπως επίσης από κατασκευής δεν μετανοεί ; Όταν λένε οι Πατέρες ότι δεν μετανοεί επειδή είναι ασώματος τότε αυτό εμένα με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν μετανοεί επειδή η φύση του είναι τέτοια. Και ποιος έφτιαξε την φύση του έτσι ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

17
LAPTONAS έγραψε:
Δεν είπα ότι ο Θεός κατασκεύασε το κακό, ξέρουμε όμως ότι κατασκεύασε Αυτός τον Εωσφόρο. Ο Εωσφόρος δεν κατασκευάστηκε κακός αλλά κατασκευάστηκε ως φαίνεται με κακή προαίρεση. Διότι αν και ελεύθερος επέλεξε το κακό. Για ποιόν άλλο λόγο επέλεξε το κακό (την απομάκρυνση από το αγαθό) αν όχι λόγω δικής του κακής προαιρέσεως ; Ο Μιχαήλ π.χ. έχοντας θετική προαίρεση κρατήθηκε και κράτησε και τους υπόλοιπους, ο Εωσφόρος όμως από που και ως που περηφανεύτηκε και παρέσυρε και τους άλλους ;

Αυτό στο οποίο εστίασα προηγουμένως ήταν στο γιατί δεν μετανοεί; μήπως επίσης από κατασκευής δεν μετανοεί ; Όταν λένε οι Πατέρες ότι δεν μετανοεί επειδή είναι ασώματος τότε αυτό εμένα με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν μετανοεί επειδή η φύση του είναι τέτοια. Και ποιος έφτιαξε την φύση του έτσι ;
᾿Εκ τούτων τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων πρωτοστάτης τῆς περιγείου
τάξεως καὶ τῆς γῆς τὴν φυλακὴν ἐγχειρισθεὶς παρὰ Θεοῦ οὐ φύσει
πονηρὸς γεγονώς, ἀλλ᾿ ἀγαθὸς ὢν καὶ ἐπ᾿ ἀγαθῷ γενόμενος καὶ μηδ᾿
ὅλως ἐν ἑαυτῷ παρὰ τοῦ Δημιουργοῦ κακίας ἐσχηκὼς ἴχνος, μὴ
ἐνέγκας τόν τε φωτισμὸν τήν τε τιμήν
, ἣν αὐτῷ ὁ Δημιουργὸς
ἐδωρήσατο, αὐτεξουσίῳ προαιρέσει ἐτράπη ἐκ τοῦ κατὰ φύσιν εἰς τὸ
παρὰ φύσιν καὶ ἐπήρθη κατὰ τοῦ πεποιηκότος αὐτὸν Θεοῦ, ἀντᾶραι
αὐτῷ βουληθεὶς, καὶ πρῶτος ἀποστὰς τοῦ ἀγαθοῦ ἐν τῷ κακῷ


ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ

Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως

http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/Pa ... krivis.htm

Τί λέει ο Άγιος Δαμασκηνός;
Μή αισθανόμενος την ανάγκη ο Διάβολος να αποδόσει στο φωτισμό που του δόθηκε απο τον Θεό την ανάλογη τιμή, με αυτεξούσια προαίρεση ετράπη απο την κατά φύση στην παρά φύση.

Η κακή προαίρεση του διαβόλου λοιπόν γεννήθηκε απο την εσφαλμένη αξιολόγιση έναντι του θείου φωτός.

Re: Δέχεται ο Θεός τον διάβολο σε μετάνοια;

18
aetos64 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Δεν είπα ότι ο Θεός κατασκεύασε το κακό, ξέρουμε όμως ότι κατασκεύασε Αυτός τον Εωσφόρο. Ο Εωσφόρος δεν κατασκευάστηκε κακός αλλά κατασκευάστηκε ως φαίνεται με κακή προαίρεση. Διότι αν και ελεύθερος επέλεξε το κακό. Για ποιόν άλλο λόγο επέλεξε το κακό (την απομάκρυνση από το αγαθό) αν όχι λόγω δικής του κακής προαιρέσεως ; Ο Μιχαήλ π.χ. έχοντας θετική προαίρεση κρατήθηκε και κράτησε και τους υπόλοιπους, ο Εωσφόρος όμως από που και ως που περηφανεύτηκε και παρέσυρε και τους άλλους ;

Αυτό στο οποίο εστίασα προηγουμένως ήταν στο γιατί δεν μετανοεί; μήπως επίσης από κατασκευής δεν μετανοεί ; Όταν λένε οι Πατέρες ότι δεν μετανοεί επειδή είναι ασώματος τότε αυτό εμένα με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν μετανοεί επειδή η φύση του είναι τέτοια. Και ποιος έφτιαξε την φύση του έτσι ;
᾿Εκ τούτων τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων πρωτοστάτης τῆς περιγείου
τάξεως καὶ τῆς γῆς τὴν φυλακὴν ἐγχειρισθεὶς παρὰ Θεοῦ οὐ φύσει
πονηρὸς γεγονώς, ἀλλ᾿ ἀγαθὸς ὢν καὶ ἐπ᾿ ἀγαθῷ γενόμενος καὶ μηδ᾿
ὅλως ἐν ἑαυτῷ παρὰ τοῦ Δημιουργοῦ κακίας ἐσχηκὼς ἴχνος, μὴ
ἐνέγκας τόν τε φωτισμὸν τήν τε τιμήν
, ἣν αὐτῷ ὁ Δημιουργὸς
ἐδωρήσατο, αὐτεξουσίῳ προαιρέσει ἐτράπη ἐκ τοῦ κατὰ φύσιν εἰς τὸ
παρὰ φύσιν καὶ ἐπήρθη κατὰ τοῦ πεποιηκότος αὐτὸν Θεοῦ, ἀντᾶραι
αὐτῷ βουληθεὶς, καὶ πρῶτος ἀποστὰς τοῦ ἀγαθοῦ ἐν τῷ κακῷ


ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ

Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως

http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/Pa ... krivis.htm

Τί λέει ο Άγιος Δαμασκηνός;
Μή αισθανόμενος την ανάγκη ο Διάβολος να αποδόσει στο φωτισμό που του δόθηκε απο τον Θεό την ανάλογη τιμή, με αυτεξούσια προαίρεση ετράπη απο την κατά φύση στην παρά φύση.

Η κακή προαίρεση του διαβόλου λοιπόν γεννήθηκε απο την εσφαλμένη αξιολόγιση έναντι του θείου φωτός.
Δηλαδή ο Εωσφόρος στον οποίο έδωσε το Φως ο θεός δεν μπόρεσε να κρατήσει το Φως και το απέρριψε εκ προαιρέσεως. Χρειαζόμαστε περισσότερες πληροφορίες για να το στηρίξουμε αυτό κατά τη γνώμη μου. Γιατί εδώ κάποιος μπορεί να πει : είναι δυνατόν αυτός στον οποίο έδωσε το Φως ο Θεός να απορρίψει το Φως ; Δηλαδή έδωσε το Φως ο θεός σε κάποιον ακατάλληλο να κρατήσει το Φως....;

Αφήνουμε λίγο αυτό το θέμα στην άκρη μέχρι να βρεθούν περισσότερα πάνω στο θέμα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικές αναζητήσεις”

cron