Σύμφωνα με το άρθρο που διαβάσαμε πρόσφατα εδω
Συμπέρασμα: Υπάρχουν τεσσάρων κατηγοριών άνθρωποι. Άνθρωποι με υγιή νού και υγιή εγκέφαλο, άνθρωποι με άρρωστο νού, από αμαρτίες και πάθη, αλλά με υγιή εγκέφαλο, άνθρωποι με υγιή νού και άρρωστο εγκέφαλο, και άνθρωποι με άρρωστο νού και άρρωστο εγκέφαλο. Τους «εγκεφαλικά νεκρούς», που είναι άνθρωποι με υγιή νού αλλά άρρωστο εγκέφαλο, οι επιστήμονες και κάποιοι άνθρωποι, δυστυχώς, και θλίβομαι που το λέω, δυστυχώς άνθρωποι της Εκκλησίας, τους θεωρούν βιολογικά νεκρούς. Αυτό είναι ένα έγκλημα ειδεχθές! Είναι δολοφονία εν ψυχρώ! Τι να πω!..., έλεγε και τόνιζε με έμφασι και λύπη ο άγιος εκείνος Γέροντας.
Ο "πνευματικά άρρωστος" και ο "πνευματικά νεκρός"
για να είναι πνευματικά νεκρός ή άρρωστος κάποιος σημαίνει ότι ήταν κάποτε πνευματικά ζωντανός ή υγιής, όμως αυτό δεν ισχύει για τους περισσότερους. Οι "πνευματικά" νεκροί δεν ήταν ποτέ πνευματικά ζωντανοί ή υγιείς ώστε να θεωρούνται πλέον νεκροί, διότι αν ήταν τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης της Πνευματικής τελειώσεως;;;
Οι άνθρωποι έρχονται σε αυτο το κόσμο για κάποιο σκοπό του οποίου το αποτέλεσμα δεν προυπάρχει, αλλά πρέπει να αποκτηθεί σε αυτόν εδώ το κόσμο. Ο Χριστός, ονομάζει αυτό το σκοπό, Βασιλεία των Ουρανών, της οποίας γινόμαστε μέτοχοι σε αυτό το κόσμο.
Αν δεχτούμε ότι πριν έρθουν στον κόσμο τούτο οι άνθρωποι ήταν πνευματικά ζωντανοί ως αθάνατες ψυχές, και τώρα είναι νεκροί, πέφτουμε σε παγίδα, κι αυτό πάλι δεν ισχύει στην Ορθοδοξία, διότι σε αυτό το κόσμο δημιουργούνται οι ψυχές, δεν προυπάρχουν ούτε ανακυκλώνονται ούτε μετεμψυχόνονται.
Μπορεί πάλι να πούμε ότι ήταν πνευματικά ζωντανοί ; ως παιδιά ; πριν εκπέσουν στην ...αμαρτία ; αλλά κι αυτό αν το δεχτούμε τότε πρέπει να θεωρήσουμε ότι τα παιδιά είναι πνευματικά ανώτερα από τους ενήλικες, συνεπώς θα πρέπει να αναζητήσουμε το δρόμο της πνευματικότητας στα παιδιά, και όχι στους πνευματικούς - μοναχούς κτλ.
Συμπέρασμα: ούτε νεκροί ούτε άρρωστοι υπάρχουν, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν βιώσει το μυστήριο της αναστάσεως . Ήταν δηλαδή βιολογικά ζωντανοί, αλλά δεν είχαν πνευματική υπόσταση, όταν όμως αγιάσθηκαν φανερώθηκε σε αυτούς η Χάρη του Αγίου Πνεύματος, και ανα-στήθηκαν, απέκτησαν δηλαδή πέραν της βιολογικής υπόστασης τους και πνευματικότητα (κατά τη Χριστιανική έννοια) και έλαβαν έτσι το εισιτήριο κάλεσμα για την Βασιλεία των Ουρανών.