Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

28
Εσυ τι καταλαβαίνεις;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

29
LAPTONAS έγραψε: Κυριολεκτικά ή συμβολικά ;
dominique έγραψε:Εσυ τι καταλαβαίνεις;
Θα σου πω τι ακριβώς δεν καταλαβαίνω.
dominique έγραψε: Είναι όμως και άλλος λόγος’ όταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είδε την πτώσιν των δαιμόνων, η οποία ηκολούθησεν εις την έπαρσιν του Εωσφόρου, εστάθη και είπε’ «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου», τότε εστάθησαν όλοι εκεί όπου έκαστος ευρέθη, οι μεν αγαθοί Άγγελοι εις τους ουρανούς, οι δε πονηροί δαίμονες εκεί όπου έπεσον, ήτοι άλλοι εις την άβυσσον, οίτινες και έμειναν εκεί κάτω εις την κόλασιν, άλλοι εις την γην, άλλοι εις το ύδωρ και άλλοι εις τον αέρα, οίτινες λέγονται εναέρια τελώνια.
Ως εδώ εντάξει. Το έχουμε αναλύσει και δεχτεί από τον ουρανό ως τα καταχθόνια του Άδη εξέπεσαν οι έκπτωτοι άγγελοι.
dominique έγραψε: Με την κατάβασιν όμως του θείου Λόγου ενικήθη η δύναμις των δαιμόνων εκείνων, οίτινες ήσαν εις τον αέρα και εις την γην έπρεπεν όθεν να νικηθή η δύναμις και εκείνων οίτινες ήσαν εις το ύδωρ (1), (1) [Η δε δύναμις εκείνων, οίτινες κατέπεσον εις τα καταχθόνια, συνετρίβη με την κάθοδον του Κυρίου εις τον Άδην μετά την σταύρωσιν, αφ' ότου αναστάς συνεξανέστησε και άπαν το γένος των ανθρώπων.]
Εδώ δεν καταλαβαίνω, ποια ήταν η δύναμη των δαιμόνων στον αέρα ; Τι διαφορά έχουν από αυτούς που ήταν στη γη και στο ύδωρ ;
dominique έγραψε: δι’ ο και ο μόνος αναμάρτητος Χριστός κατήλθεν εις το ύδωρ και εβαπτίσθη δια να συντρίψη τους δαίμονας, όπως μαρτυρεί και ο Προφητάναξ Δαυΐδ λέγων διά τον Χριστόν' «Συ συνέτριψας τας κεφάλας των δρακόντων επί των υδάτων»
Τους συνέτριψε αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν. Πως ακριβώς τους "συνέτριψε" ; Τι εννοούμε εδώ ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

30
Εδώ δεν καταλαβαίνω, ποια ήταν η δύναμη των δαιμόνων στον αέρα ; Τι διαφορά έχουν από αυτούς που ήταν στη γη και στο ύδωρ ;
Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;
Τους συνέτριψε αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν. Πως ακριβώς τους "συνέτριψε" ; Τι εννοούμε εδώ ;
Πριν έρθει οι άνθρωποι ήταν υποχείρια του πονηρού και κάτω απο την εξουσία του,με την ενανθρώπηση του Χριστού,καταλύθηκε λοιπόν αυτή δύναμη και η εξουσία του.Τώρα έχουν όπλα να τον πολεμήσουν και έχει δύναμη μόνο πάνω σε εκείνους που του την δίνουν.

Ελπίζω τα παρακάτω να σε βοηθήσουν

Απο ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ
ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΑΥΤΟΥ


Και το ότι έλαβε για τον εαυτό του σώμα ο Λόγος, για να το θυσιάσει για τα
σώματα των ομοίων του, και αυτό το διδάσκουν λέγοντας: «Επειδή τα παιδιά
έχουν σάρκα και αίμα, και αυτός παραπλήσια μετείχε από τα ίδια,
ώστε με το θάνατό του να καταργήσει αυτόν που είχε την εξουσία να επιφέρει
το θάνατο, δηλαδή το διάβολο· και ν’ απαλλάξει αυτούς που, από το φόβο του
θανάτου, ήταν υποδουλωμένοι σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους».
Και πάλι όμως ο εχθρός μας διάβολος, πέφτοντας από τον ουρανό, τριγυρνά
εδώ κάτω στον αέρα· εξουσιάζει τους δικούς του δαίμονες που είναι το ίδιο
μ’ αυτόν ανυπάκουοι (στο Θεό). Με αυτούς δημιουργεί στους πλανεμένους
φαντασιώσεις και προσπαθεί να εμποδίζει όσους επιχειρούν ν’ ανέβουν προς
το Θεό. Γι’ αυτό λέει ο Απόστολος: «Σύμφωνα με τον άρχοντα που εξουσιάζει
τον αέρα και ενεργεί ενάντια στα παιδιά που επαναστάτησαν στον Θεό-Πατέρα
τους». Ήλθε, λοιπόν, ο Κύριος να νικήσει το διάβολο, να καθαρίσει τον αέρα
και να ανοίξει το δρόμο για την άνοδο στον ουρανό, όπως το είπε ο Απόστολος:
«(το πέτυχε) με το καταπέτασμα, δηλαδή τη σάρκα του»· κι αυτό έπρεπε να
συμβεί με το θάνατό του. Ποιός άλλος θάνατος θα τα έκαμε αυτά παρά μόνον
αυτός που συμβαίνει στον αέρα, εννοώ το σταυρικό θάνατο; Διότι στον αέρα
πεθαίνει μόνον εκείνος που θυσιάζεται στο σταυρό. Δικαιολογημένα λοιπόν
τον υπέμεινε ο Κύριος.
Εκείνος πάλι ο διάβολος, που παλαιότερα επιτίθενταν πονηρά στους ανθρώπους
με όπλο το θάνατο, τώρα που διαλύθηκαν τα σπλάγχνα του, στ’ αλήθεια
νεκρώθηκε. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι άνθρωποι, πριν πιστέψουν στο Χριστό,
θεωρούν το θάνατο φοβερό και δειλιάζουν. Όταν όμως πιστέψουν σ’ Εκείνον
και γίνουν μαθητές του, τόσο πολύ περιφρονούν το θάνατο
ώστε πρόθυμα τρέχουν να τον γευθούν και να γίνουν μάρτυρες
της νίκης της αναστάσεως που ο Σωτήρας έφερε πάνω σ’ αυτόν.
Επειδή γνωρίζουν οι δαίμονες την αδυναμία τους,
παρακίνησαν στην αρχαιότητα τους ανθρώπους να μάχονται ο ένας τον άλλον,
για να μην σταματήσουν την μεταξύ τους φιλονικία και στραφούν στον
πόλεμο ενάντια στους δαίμονες.
Αναμφίβολα, όταν οι μαθητές του Χριστού δεν πολεμούν μεταξύ τους,
αντιπαρατάσσονται ενάντια στους δαίμονες με τρόπους και ενάρετες πράξεις.
Και αυτούς τους διώχνουν μακριά, ενώ τον αρχηγό τους διάβολο τον
περιπαίζουν, ώστε οι νέοι να είναι σώφρονες, να υπομένουν τους πειρασμούς,
να δείχνουν καρτερία στους πόνους, ν’ ανέχονται τις ύβρεις και να
περιφρονούν ό,τι στερούνται.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

31
dominique έγραψε: Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;
Έλα ντε.
dominique έγραψε: Πριν έρθει οι άνθρωποι ήταν υποχείρια του πονηρού και κάτω απο την εξουσία του,με την ενανθρώπηση του Χριστού,καταλύθηκε λοιπόν αυτή δύναμη και η εξουσία του.Τώρα έχουν όπλα να τον πολεμήσουν και έχει δύναμη μόνο πάνω σε εκείνους που του την δίνουν.
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.

Δηλαδή συνέτριψε ποια εξουσία και ποια δύναμη ; Διότι αυτή η δύναμη συνεχίζει να υπάρχει. Μήπως λοιπόν η συντριβή ήταν προσωρινή ;
dominique έγραψε: Εκείνος πάλι ο διάβολος, που παλαιότερα επιτίθενταν πονηρά στους ανθρώπους
με όπλο το θάνατο, τώρα που διαλύθηκαν τα σπλάγχνα του, στ’ αλήθεια
νεκρώθηκε. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι άνθρωποι, πριν πιστέψουν στο Χριστό,
θεωρούν το θάνατο φοβερό και δειλιάζουν. Όταν όμως πιστέψουν σ’ Εκείνον
και γίνουν μαθητές του, τόσο πολύ περιφρονούν το θάνατο
ώστε πρόθυμα τρέχουν να τον γευθούν και να γίνουν μάρτυρες
της νίκης της αναστάσεως που ο Σωτήρας έφερε πάνω σ’ αυτόν.
Οι Σπαρτιάτες δεν είχαν φόβο θανάτου όταν πολέμησαν τον Ξέρξη μερικούς αιώνες π.Χ. Οι σημερινοί άνθρωποι έχουν φόβο θανάτου. Άρα το ότι δεν είχαν φόβο αυτό δεν σημαίνει (δεν είναι αξιόπιστο κριτήριο) ότι καταλύθηκε ο θάνατος. Σημαίνει ότι δεν είχαν φόβο. Συνεπώς, σύμφωνα με αυτά τα χωρία, η ανάσταση κατέλυσε το φόβο του θανάτου.

Εκτός από το φόβο του θανάτου -> την θανατοφοβία -> συνέτριψε με κάποιο άλλο τρόπο τον Άδη;
dominique έγραψε: Επειδή γνωρίζουν οι δαίμονες την αδυναμία τους,
παρακίνησαν στην αρχαιότητα τους ανθρώπους να μάχονται ο ένας τον άλλον,
για να μην σταματήσουν την μεταξύ τους φιλονικία και στραφούν στον
πόλεμο ενάντια στους δαίμονες.
Δηλαδή σήμερα δεν το κάνουν ; Το κάνουν αφού και διχόνοια υπάρχει και πόλεμος. Φυσικά λοιπόν προκύπτει ότι οι άνθρωποι είτε στην αρχαιότητα είτε σήμερα συνεχίζουν να είναι αδύναμοι. Τι άλλαξε συνεπώς στην μεταξύ των ανθρώπων σχέση ;
dominique έγραψε: Αναμφίβολα, όταν οι μαθητές του Χριστού δεν πολεμούν μεταξύ τους,
αντιπαρατάσσονται ενάντια στους δαίμονες με τρόπους και ενάρετες πράξεις.
Και αυτούς τους διώχνουν μακριά, ενώ τον αρχηγό τους διάβολο τον
περιπαίζουν, ώστε οι νέοι να είναι σώφρονες, να υπομένουν τους πειρασμούς,
να δείχνουν καρτερία στους πόνους, ν’ ανέχονται τις ύβρεις και να
περιφρονούν ό,τι στερούνται.
Άρα η ενάρετη ζωή διώχνει τους δαίμονες (= δηλαδή την πονηρή σκέψη που είναι εκ του πονηρού) ενώ επίσης το να περιπαίζει κανείς αυτούς και τον ίδιο τον αρχηγό είναι μορφής διδασκαλία για να ανέχονται της ύβρεις :cooll
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

32
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.

Δηλαδή συνέτριψε ποια εξουσία και ποια δύναμη ; Διότι αυτή η δύναμη συνεχίζει να υπάρχει. Μήπως λοιπόν η συντριβή ήταν προσωρινή ;
Δεν είναι δοξασίες.
«άρχων της εξουσίας του αέρος» (Εφεσίους 2,2).

περὶ δὲ κρίσεως, ὅτι ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου κέκριται(Κατ'Ιωαν.16,11)

ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Οὐ δι' ἐμὲ αὕτη ἡ φωνὴ γέγονεν, ἀλλὰ δι' ὑμᾶς. 31 νῦν κρίσις ἐστὶ τοῦ κόσμου τούτου, νῦν ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω

οὐκέτι πολλὰ λαλήσω μεθ' ὑμῶν· ἔρχεται γὰρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων, καὶ ἐν ἐμοὶ οὐκ ἔχει οὐδέν·(Κατ'Ιωαν.14,30)
Πως αντιλαμβανόμαστε οτι είναι ο άρχων;

"Και αναβιβάσας αυτόν ο διάβολος εις όρος υψηλόν, έδειξεν εις αυτόν πάντα τα βασίλεια της οικουμένης εν μια στιγμή χρόνου, και είπεν προς αυτόν ο διάβολος, "Εις σε θέλω δώσει άπασαν την εξουσίαν ταύτην και την δόξαν αυτών, διότι εις εμέ είναι παραδεδομένη, και εις όντινα θέλω δίδω αυτήν, συ λοιπόν εάν προσκυνήσης ενώπιον μου, σου θέλουσιν είσθαι πάντα."(Κατα Λουκάν 4,5-7)
Πως συνδυάζεται ο θάνατος με τον πονηρό;

ἐπεὶ οὖν τὰ παιδία κεκοινώνηκε σαρκός καὶ αἵματος, καὶ αὐτὸς παραπλησίως μετέσχε τῶν αὐτῶν, ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοῦτ' ἔστι τὸν διάβολον(Εβραίους2,14)
Ποια άλλη δύναμη καταργήθηκε;
"διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ’ εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις. Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα την πονηρά, και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε."(Προς Εφεσ.6 12-13)


Επί πάσι δε, αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα.

(Προς Εφεσ.6 14-17)
Η δύναμη του πονηρού εξακολουθεί και υπάρχει μόνο σε όσους δεν αντιστέκονται,γιατί ο κάθε άνθρωπος αποφασίζει ελεύθερα αν θα αντισταθεί ή θα γίνει υποχείριό του.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

33
dominique έγραψε:
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.

Δηλαδή συνέτριψε ποια εξουσία και ποια δύναμη ; Διότι αυτή η δύναμη συνεχίζει να υπάρχει. Μήπως λοιπόν η συντριβή ήταν προσωρινή ;
Δεν είναι δοξασίες.
«άρχων της εξουσίας του αέρος» (Εφεσίους 2,2).

περὶ δὲ κρίσεως, ὅτι ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου κέκριται(Κατ'Ιωαν.16,11)

ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Οὐ δι' ἐμὲ αὕτη ἡ φωνὴ γέγονεν, ἀλλὰ δι' ὑμᾶς. 31 νῦν κρίσις ἐστὶ τοῦ κόσμου τούτου, νῦν ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω

οὐκέτι πολλὰ λαλήσω μεθ' ὑμῶν· ἔρχεται γὰρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων, καὶ ἐν ἐμοὶ οὐκ ἔχει οὐδέν·(Κατ'Ιωαν.14,30)
Πως αντιλαμβανόμαστε οτι είναι ο άρχων;

"Και αναβιβάσας αυτόν ο διάβολος εις όρος υψηλόν, έδειξεν εις αυτόν πάντα τα βασίλεια της οικουμένης εν μια στιγμή χρόνου, και είπεν προς αυτόν ο διάβολος, "Εις σε θέλω δώσει άπασαν την εξουσίαν ταύτην και την δόξαν αυτών, διότι εις εμέ είναι παραδεδομένη, και εις όντινα θέλω δίδω αυτήν, συ λοιπόν εάν προσκυνήσης ενώπιον μου, σου θέλουσιν είσθαι πάντα."(Κατα Λουκάν 4,5-7)
Πως συνδυάζεται ο θάνατος με τον πονηρό;

ἐπεὶ οὖν τὰ παιδία κεκοινώνηκε σαρκός καὶ αἵματος, καὶ αὐτὸς παραπλησίως μετέσχε τῶν αὐτῶν, ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοῦτ' ἔστι τὸν διάβολον(Εβραίους2,14)
Ποια άλλη δύναμη καταργήθηκε;
"διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ’ εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις. Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα την πονηρά, και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε."(Προς Εφεσ.6 12-13)


Επί πάσι δε, αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα.

(Προς Εφεσ.6 14-17)
Η δύναμη του πονηρού εξακολουθεί και υπάρχει μόνο σε όσους δεν αντιστέκονται,γιατί ο κάθε άνθρωπος αποφασίζει ελεύθερα αν θα αντισταθεί ή θα γίνει υποχείριό του.
Πριν το Χριστό δηλαδή οι άνθρωποι δεν επέλεγαν ελεύθερα αν θα είναι υποχείρια του διαβόλου ή όχι ; Τι άλλαξε ως προς την επίδραση του διαβόλου ; Διότι όπως πριν ήταν υποχείρια (γιαυτό και Tον σταύρωσαν) , έτσι και μετά παρέμειναν υποχείρια (διότι τους αγίους τους κατεδίωξαν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο - π.χ. τον Πέτρο τον σταύρωσαν στη Ρώμη) .

Άρα τι καταλύθηκε ; τι είδους συντριβή έγινε με την ενσάρκωση του Χριστού στη γη ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

34
dominique έγραψε:Με την κατάβασιν όμως του θείου Λόγου ενικήθη η δύναμις των δαιμόνων εκείνων, οίτινες ήσαν εις τον αέρα και εις την γην έπρεπεν όθεν να νικηθή η δύναμις και εκείνων οίτινες ήσαν εις το ύδωρ (1), (1) [Η δε δύναμις εκείνων, οίτινες κατέπεσον εις τα καταχθόνια, συνετρίβη με την κάθοδον του Κυρίου εις τον Άδην μετά την σταύρωσιν, αφ' ότου αναστάς συνεξανέστησε και άπαν το γένος των ανθρώπων.] δι’ ο και ο μόνος αναμάρτητος Χριστός κατήλθεν εις το ύδωρ και εβαπτίσθη δια να συντρίψη τους δαίμονας, όπως μαρτυρεί και ο Προφητάναξ Δαυΐδ λέγων διά τον Χριστόν' «Συ συνέτριψας τας κεφάλας των δρακόντων επί των υδάτων»
dominique έγραψε: Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού);

Τελώνια http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE% ... E%B9%CE%B1
Κατά τις δοξασίες των ανατολικών λαών τα τελώνια είναι δαιμονικά όντα προικισμένα με πολύ μεταμορφωτική δύναμη, όχι πάντα επιβλαβή για τους ανθρώπους, αλλά κυρίως με διάθεση να πειράζουν, να ενοχλούν και να φοβίζουν. Κατά τις δοξασίες εισέρχονται νύκτα στις οικίες και παραλαμβάνουν τους κοιμώμενους (επί τω πλείστον) παιδιά και τους μεταφέρουν σε απόμακρα μέρη για να διασκεδάσουν από την έκπληξη που θα αισθανθούν οι αφυπνιζόμενοι ή ακόμη αντ΄ αυτών κρύβουν αντικείμενα της οικίας για να εκνευρίσουν τους κατόχους αυτών.
Παρουσιάζονται με μορφή γάτας, σκύλου, πιθήκου αλλά και ως άνθρωποι πελώριοι και τρομεροί ή σαν όμορφες κοπέλες. Ζουν συνήθως σε φρεάτια, πηγάδια, σπήλαια, γεφύρια, ανεμόμυλους και σε ερείπια. Γενικά έχουν πολλές ομοιότητες με τα αερικά, τα τζίνια, τους βρυκόλακες, τους καλικάντζαρους, τα χαμοδράκια, τους ανασκελάδες κλπ.
Στην εκκλησιαστική γλώσσα αποτελούν πονηρά πνεύματα που συναντούν καθ΄ οδό οι ψυχές όταν αποδημούν: «Τα πνεύματα αυτά ανακρίνουν τις ψυχές και των μεν δικαίων παραδίδουν στους αγγέλους οι οποίοι και θα τις οδηγήσουν στη συνέχεια στο Παράδεισο, ενώ των αδίκων τις οδηγούν τα ίδια αυτά στον Άδη».
Ως αντίστοιχα τέτοια τελώνια οι Έλληνες ναυτικοί αναγνωρίζουν μόνο τους Άγιους Νικόληδες ή Νικολήδες και τη Γοργόνα, την αδελφή του Μεγαλέξανδρου.

----

Ποια είναι τα δαιμόνια του αέρα, του νερού και της γης που συνέτριψε ο Ιησούς Χριστός (για τι είδους τελώνια μιλάς); Με ποιο τρόπο τα συνέτριψε ; Αφού τα συνέτριψε γιατί συνεχίζουν και μας πειράζουν; Από που αντλούμε αυτές τις πληροφορίες της συντριβής των τελωνίων (είναι έγκυρες);

Μήπως -λέω τώρα εγώ - δεν είναι τελώνια ;

Εξάλλου λέει :
Ήλθε, λοιπόν, ο Κύριος να νικήσει το διάβολο, να καθαρίσει τον αέρα
και να ανοίξει το δρόμο για την άνοδο στον ουρανό
προφανώς εννοεί ως άνοδο την πνευματική άνοδο, και τον αέρα ως σκοτεινό περιβάλλον.

Ας δούμε τι λέει η ελληνική μας γλώσσα :
ο Αηρ
http://el.wiktionary.org/wiki/%E1%BC%80%CE%AE%CF%81 Αρχικά ο ἀήρ ήταν το αντίθετο της λέξης "αἰθήρ" (αιθέρας) και σήμαινε τον σκοτεινό και ζοφερό άνεμο ή τον πυκνό αέρα και τη βαριά ατμόσφαιρα, αργότερα όμως χρησιμοποιήθηκε για τον αέρα γενικά

---------> Ο Χριστός κατά αυτά τε λεγόμενα ήρθε να επαναφέρει την πνευματική άνοδο σε ένα σκοτεινό κόσμο.

---------> Αυτό εννοεί όταν λέει : Με την κατάβασιν όμως του θείου Λόγου ενικήθη η δύναμις των δαιμόνων.

Συνεπώς το "ο Προφητάναξ Δαυΐδ λέγων διά τον Χριστόν' «Συ συνέτριψας τας κεφάλας των δρακόντων επί των υδάτων» "

Προφανώς δεν εννοεί ότι έπαιξε ξύλο με τελώνια (γοργόνες, βρυκόλακες και καλλικάτζαρους). Αλλά με την διδασκαλία του (βασιλεία των Ουρανών), έκανε τους ανθρώπους να επανέλθουν πνευματικά (και να επανέλθουν στην οδό της Σωτηρίας).
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

35
Δεν εννοούμε αυτά τα τελώνια.

Αλλά αυτά

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 64&p=59470

Δαίμονες δηλαδή και φυσικά η εξουσία τους πάνω στον άνθρωπο είναι πνευματική.

Ο Χριστός έγινε άνθρωπος για να σώσει τον άνθρωπο έτσι;
Και με την ενανθρώπηση Του λυτρώθηκε ο άνθρωπος και αγιάστηκε η ανθρώπινη φύση και πλέον υπάρχει η δυνατότητα προς θέωση,πριν δεν υπήρχε αυτή δυνατότητα,όσο καλοί και αν ήταν άνθρωποι.
Όλοι οι άνθρωποι πήγαιναν στον Άδη(ακόμα και οι καλοί).
Ανέβαινε κανείς στον ουρανό πριν τον ερχομό του Χριστού;

Όλα αυτά γιατί δεν γίνοταν;
Γιατί ο άνθρωπος ήταν υπόδουλος των παθων του(όσο ηθικός και αν ήταν)γιατί η ανθρώπινη φύση δεν είχε ενωθεί με την θεική.
Ο άνθρωπος δεν έγινε δούλος των παθών του μόνος του,κάποιος εβαλε το χεράκι του,αυτή είναι η δύναμη του πονηρού που καταλύθηκε.

«ίδε ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου»
Αρα υπήρχε αμαρτία που άρθηκε με τον Χριστό.

«από δουλείας εις ελευθερίαν και από σκότους εις φως και από αιχμαλωσίας εις την της οικείας πατρίδος αποκατάστασιν». Συμεών ο νέος Θεολόγος

Αυτήν την δουλείαν,αυτό το σκότος και αυτήν την αιχμαλωσίαν του διαβόλου κατήργησε.

Υπάρχει ακόμα αυτη η δουλεία,αυτό το σκότος,αυτή η αιχμαλωσία;
Φυσικά,αλλά οχι επειδή δεν καταργήθηκε,ή καταργήθηκε μερικώς,αλλά επειδή ο άνθρωπος επέλεξε να ζει μέσα σε αυτά.
Τεκνία, μηδεὶς πλανάτω ὑμᾶς· ὁ ποιῶν τὴν δικαιοσύνην δίκαιός ἐστι, καθὼς ἐκεῖνος δίκαιός ἐστιν· ὁ ποιῶν τὴν ἁμαρτίαν ἐκ τοῦ διαβόλου ἐστίν, ὅτι ἀπ' ἀρχῆς ὁ διάβολος ἁμαρτάνει. εἰς τοῦτο ἐφανερώθη ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἵνα λύσῃ τὰ ἔργα τοῦ διαβόλου.(Ιωαν.Α' 3,7)
Πάντως θέλει αρκετό ψάξιμο,για να βρείς επακριβώς αυτά που ψάχνεις απο τους Πατέρες που φυσικά τα λένε πολύ καλύτερα απο μένα.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.

36
Πάντως θέλει αρκετό ψάξιμο,για να βρείς επακριβώς αυτά που ψάχνεις απο τους Πατέρες που φυσικά τα λένε πολύ καλύτερα απο μένα
Κι από μένα, αλλά δεν γίνετε αλλιώς. Δεν μπορώ να ρωτάω τον πνευματικό όταν υπάρχουν τόνοι κειμένων πάνω στα ορθόδοξα πιστεύω. Αναγκαστικά λοιπόν θέλει ψάξιμο.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”

cron