Σελίδα 1 από 3

Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2009, 01:10
από dominique
Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης

Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

(Από το βιβλίο "Μαρτυρίες Προσκυνητών. Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης. 1924-1994", Εκδόσεις "ΑΓΙΟΤΟΚΟΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ", Επιμέλεια: Νικόλαος Δ. Ζουρνατζόγλου, Επισμηναγός Ε.Α., Κεφ. Γ': Μαρτυρίες Αγιορείτου Μοναχού Η., σελ. 113-118)



Ως γνωστόν η θεωρία αυτή (όντως θεωρία, υπόθεσις και όχι αποδεδειγμένο συμπέρασμα) έχει υποστεί από της εμφανίσεώς της μέχρι σήμερα άπειρες αναθεωρήσεις. Εκείνο, όμως, που δεν μπορεί να γίνη ανεκτόν είναι το γεγονός ότι αρκετές φορές υπερβαίνοντας τα όριά της -και με όχι τίμια μέσα- προσπάθησε να περιβληθή τον τίτλο αποδεδειγμένης αρχής, και ως τοιαύτη -τό και χειρότερον- να γίνη υλικόν εκμεταλλεύσεως και όπλον στα χέρια αθέων και υλιστών, για να πολεμήσουν την σχετική αγιογραφική διδασκαλία.

Στις αρχές της δεκαετίας του '80, εξ αφορμής κάποιων ευρημάτων, αλλά και λόγω συμπληρώσεως εκατονταετίας από τον θάνατον του Καρόλου Δαρβίνου (1882), του πρώτου συστηματικού υποστηρικτού της, επανήλθε στο προσκήνιο και στην δημοσιότητα.

Στον Ελλαδικό χώρο την προπαγάνδιζε δυστυχώς κάποιος κληρικός, ο οποίος, ούτε λίγο ούτε πολύ, έφθανε να υποστηρίζη την εκ του πιθήκου δι' εξελίξεως καταγωγήν του ανθρώπου! Προσπάθησε μάλιστα, δια να αποφύγη τις αποδοκιμασίες των πιστών και την ενδεχομένην επίπληξιν ή και καταδίκην του από την Εκκλησίαν, με (παρ)ερμηνευτικά τεχνάσματα να συμβιβάση τις πεποιθήσεις του με την διήγησιν της Παλαιάς Διαθήκης.


Ο μακαριστός Γέροντας Παΐσιος πόνεσε πολύ με το ολίσθημά του, αλλά και διότι, λόγω της ιδιότητός του και της σοφιστικής ικανότητός του, κινδύνευαν να οδηγηθούν εις την πλάνην αστήρικτες ψυχές. Αντέδρασε απαντώντας και ανασκευάζοντας τις παρερμηνείες, αλλά και προτρέποντας και άλλους αρμοδίους -κληρικούς, θεολόγους- να λάβουν θέσιν, ώστε να προφυλαχθούν οι πιστοί. Είχε μάλιστα και σε φωτοτυπίες συγκεντρωμένα κατάλληλα αποσπάσματα από την Παλαιά Διαθήκη ή από σχετικές Πατερικές ερμηνείες και τα έδιδε στους προσερχομένους δια να υποβοηθούνται και να μην παρασύρωνται. Όταν πληροφορήθηκε ότι ο εν λόγω κληρικός παρέμενε αμετανόητος, χρησιμοποίησε πολύ αυστηρή γλώσσα και προειδοποίησε ότι, αν συνεχίση, θα δεχθεί την παιδαγωγική επέμβασιν του Θεού.


Ακολούθως θα παρατεθούν ενδεικτικώς λίγες περιπτώσεις που διασώσαμε στην μνήμη μας, για να φανή πιο συγκεκριμένα η στάσις του Γέροντος.

α. Πήγε να συνεορτάση την νύκτα της Αναστάσεως (μάλλον το έτος 1983 ή 1984) με γνωστούς του πατέρες σε κελλί που πανηγύριζε. Πριν αρχίση η ανάγνωσις των Πράξεων των Αποστόλων, ανεφέρθη εκτενώς και με έντονο τρόπο στο εν λόγω θέμα, που ήτο τότε πρόσφατον.
Υπογράμμισε ιδιαιτέρως το εξής ευστοχώτατον δια την περίστασιν απόσπασμα από την προ διημέρου αναγνωσθείσα, κατά την Θείαν Λειτουργίαν της μεγάλης Πέμπτης, περικοπήν εκ του βιβλίου του Ιώβ, το οποίον, παρά την επικαιρότητά του, είχε διαφύγει της προσοχής όλων των παρευρισκομένων: «η συ λαβών γην πηλόν έπλασας ζώον και λαλητόν αυτόν έθου επί γης;» (Ιώβ, λη', 14). Τόνισε κυρίως τα εξής δύο σημεία, «γην πηλόν» και «ζώον... αυτόν» (αρσενικού γένους), δια των οποίων σαφέστατα εμφαίνεται η απ' ευθείας εκ «γης πηλού» δημιουργία του ανθρώπου.

β. Του μετεφέρθη από κάποιον το ακόλουθο προβαλλόμενο σοφιστικό επιχείρημα:

- Η εκ του πιθήκου προέλευσις του ανθρώπου δεν αντιτίθεται στην διήγησιν της Γενέσεως, αφού μπορούμε στο σχετικό χωρίον «και έπλασεν ο Θεός τον άνθρωπον χουν από της γης» (Γεν. β', 7) να εννοήσωμεν ότι ο «χους από της γης», που εχρησιμοποίησεν ο Θεός δια την πλάσιν του ανθρώπου, ήτο ο πίθηκος (!)


Και ο Γέροντας απάντησε αμέσως, αποστομωτικά και με ιερή αγανάκτησιν με τα εξής τρία επιχειρήματα:

(1) - Δεν είχε ανάγκη ο Θεός από ανταλλακτικά!

(2) - Άλλωστε ο τρόπος δημιουργίας του ανθρώπου -«ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημετέραν...» (Γεν. α', 26) και «έπλασεν ο Θεός τον άνθρωπον» (Γεν. β’, 7)- διαφέρει κατά πολύ από τον τρόπον δημιουργίας των ζώων -«Και είπεν ο Θεός· εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά... εξαγαγέτω η γη... τετράποδα...» (Γεν. α', 20-25)- και η διαφορά αυτή δείχνει την ιδιαίτερη μέριμνα του Θεού για το πλάσμα Του (τον άνθρωπον).

(3) - Ο Λόγος του Θεού, όταν σαρκώθηκε, έλαβε σάρκα ανθρώπου και όχι σάρκα πιθήκου!!!



Πέραν τούτων, ο Γέροντας, προορώντας και τις επιπτώσεις από την αποδοχήν του ανωτέρω πονηρού σοφίσματος, λίγες ημέρες μετά από αυτήν την συζήτησιν, εν ιερά αγανακτήσει επεξήγησε σε δύο Πατέρες:

«Τώρα στην αρχή, για να μην υπάρχουν αντιδράσεις, λένε: "Δεν αρνούμαστε τον Θεό, ούτε την Αγία Γραφή. Απλά, για να μην φαίνεται ότι πάμε αντίθετα σε όσα λένε μεγάλοι επιστήμονες, παίρνουμε συμβολικά τον 'χουν' και λέμε ότι ο Θεός πήρε πίθηκο για σώμα και του 'ενεφύσησε' την ψυχή.
Να δήτε όμως, στη συνέχεια, όταν το δεχθούνε αυτό πολλοί χριστιανοί, που τα ερμηνεύουνε με το μυαλό, μετά θα μας πούνε: "Ε, καλά τώρα... Ενεφύσησε ψυχή... Για ένα 'φου', για αέρα, θα συζητάμε; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Αφού ο πίθηκος ήταν ζωντανός! Είχε 'πνοή ζωής'. Αυτή είναι η ψυχή. Η ζωή". (!!!)
Και μετά μερικά χρόνια, αφού το δεχθούνε κι αυτό [= οι 'χριστιανοί'], θα μας πούνε: "Ποιός Θεός του Αδάμ και της Εύας;... Εντάξει· δεν λέμε ότι γίνανε όλα από μόνα τους. Υπάρχει μία ανωτέρα Δύναμις. Η Φύσις" (!!!) Δηλαδή τελικά εκεί πέρα θα το πάνε: "Ούτε ψυχή, ούτε Θεός"!!!»


γ. Γνωστός του θεολόγος είχε τιτλοφορήσει ένα βιβλίο του αναφερόμενο στον άνθρωπον με τον τίτλο «Ζώον θεούμενον». Ο Γέροντας είχε στενοχωρηθή πολύ και είχε εκφράσει την αντίθεσίν του. Οι δύο λέξεις, φυσικά, προέρχονται από σχετικό χωρίο του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, αλλά είναι αποσπασματικά παρμένες από αυτό. Ο πατήρ Παϊσιος εξήγησε σχετικά ότι, όπως είναι ξεκομμένες οι λέξεις από το χωρίο και ενωμένες μεταξύ τους, "μπορεί να τις εκμεταλλευθούν για να υποστηρίξουν αυτές τις χαμένες θεωρίες, που διαδίδουν στις ημέρες μας". Και πρόσθεσε: "Ο Άγιος Γρηγόριος, αν ζούσε σήμερα, αλλοιώς θα εκφραζόταν" (ενν: για να μην δώση αφορμή για παρερμηνείες).

δ. Κάποιος νεαρός μοναχός είχε διαβάσει μερικές ορθολογιστικές απόψεις, όσον αφορά την αγιογραφική διήγησιν περί δημιουργίας, οι οποίες εμμέσως έθεταν εν αμφιβόλω την θεοπνευστία της. Συγκεκριμένα, υπεστηρίζετο ότι ο προφήτης Μωϋσής χρησιμοποίησε διάφορες παλαιότερες προφορικές παραδόσεις και τις γνώσεις της εποχής του, για να καταγράψη την εν λόγω διήγησιν. Επειδή ο συγγραφεύς ήταν κληρικός, ο οποίος εφημίζετο δια τις κατά τα άλλα, ως επί το πλείστον, ορθόδοξες και παραδοσιακές θέσεις του, ο μοναχός επηρεάστηκε. Σε σχετική συζήτησιν ανέφερε στον πατέρα Παΐσιο αυτές τις απόψεις. Ο Γέροντας εμφανώς στενοχωρημένος απάντησε:
- Βρέ παιδάκι μου!... «Θείω καλυφθείς ο βραδύγλωσσος γνόφω...!!!» Καλά, απορώ! Τα ψέλνετε [σημειωτέον ότι ήταν ημέρες Πεντηκοστής, που εψάλετο η ανωτέρω καταβασία] και δεν προσέχετε τι ψέλνετε!

ε. Άλλοτε, περιπαίζοντας με εύθυμο, αλλά και ευφυέστατο, τρόπο τις σχετικές θεωρίες περί δημιουργίας του ανθρώπου δια της αυτομάτου αυτοεξελίξεως των οργανισμών από τους ατελέστερους σε τελειότερους, ανέφερε: "Αν η δεκαοχτούρα πη δεκαεννιά, θα της βάλω είκοσι (άριστα)"· προφανώς υπογραμμίζοντας την διαφοράν μεταξύ αλόγων ζώων και λογικού ανθρώπου. [Ενώ, δηλαδή, η δεκαοχτούρα -όπως και όλα τα άλογα ζώα- από της δημιουργίας της από τον Θεό μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να προοδεύση και εξελιχθή έστω και ελάχιστα (από το 18, που έλεγε, να πη 19), εν αντιθέσει ο λογικός άνθρωπος έλαβε από τον Θεό την δυνατότητα να προοδεύη και εξελίσσεται διαρκώς.]



πηγη : Κώδικας:http://www.alopsis.gr/modules.php?name= ... le&sid=938

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2009, 00:52
από Yermak
Παράθεση:Ως γνωστόν η θεωρία αυτή (όντως θεωρία, υπόθεσις και όχι αποδεδειγμένο συμπέρασμα) έχει υποστεί από της εμφανίσεώς της μέχρι σήμερα άπειρες αναθεωρήσεις.
Λέγεται θεωρία γιατί έτσι λειτουργεί η επιστήμη, με θεωρίες.
Επίσης (ευτυχώς) αναθεωρείτε άπειρες φορές, τουτέστιν τελειοποιείται με νέα δεδομένα διότι πάλι έτσι λειτουργεί η επιστήμη, η οποία (ευτυχώς) δεν λειτουργεί δογματικά. (η τουλάχιστον προσπαθεί να μη λειτουργεί δογματικά)..
Για να αποδειχθεί η θεωρία της εξέλιξης ... ειδικότερα η μακρο-εξέλιξη να αποδειχθεί άμεσα παρατηρησιακά είναι αδύνατον διότι απλά η φυσική εξέλιξη λειτουργεί σε κλίμακες εκατομμυρίων ετών και ο πολιτισμός μας έχει ζήσει λίγο οι άνθρωποι ζουν ελάχιστα και τα δεδομένα που έχουμε είναι μόλις για λίγα εκατοντάδες χρόνια..
Άλλα η εξέλιξη έχει αποδειχθεί έμεσα μέσω των παρατηρήσεων του αρχείου των απολιθωμάτων και των χιλιάδων ειδών που εξαφανίστηκαν στο μακρινό παρελθόν και των χιλιάδων νέων μεταβατικών ειδών-κλάδων που εμφανίστηκαν στη θέση τους καταλαμβάνοντας τον εξελικτικό χώρο.
Έχει αποδειχθεί επίσης στη μοριακή βιολογία σε μικρή κλίμακα η λεγόμενη μικροεξέλιξη.. Ένας ιός εξελίσεται μεταβάλετε μεταλλάσετε σε νέο είδος ιού προκειμένου να αντιμετωπίση ένα εχθρικό γι'αυτόν περιβάλλον.
Έχει αποδειχθεί επίσης στο ότι όλα τα έμβρυα στα πρώτα στάδια της ζωής είναι ίδιας μορφής ,, νυχτερίδες, γουρούνια, άνθρωποι, ίδια...
Έχει αποδειχθεί επίσης η τεχνητή εξέλιξη δηλαδή η εξέλιξη με επέμβαση νοημοσύνης(ανθρώπου) ήτοι με την δημιουργία δεκάδων νέων ειδών επιλεγμένης διασταύρωσης σκύλων.. γάτες, γελάδες, ήμερα γουρούνια .. άλλα οικόσιτα ζωα.. αλλά και καβουριών μορφής σαμουράι στην Ιαπωνία επειδή δεν ψαρεύονται λόγω ενός τοπικού μύθου.. ένα σωρό νέα ειδη ζώων που δημιούργησε ο σύγχρονος άνθρωπος. Πριν τον πολιτισμό, πριν 10000-30000 χρόνια απλά δεν υπήρχαν!

Αυτα τα λίγα για την ώρα και αν θες το συζητάμε κι'αλλο..

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2009, 17:46
από dominique
δεν διαφωνω ως προς την θεωρια της εξελιξης γενικοτερα,αλλωστε υπαρχουν τοσα στοιχεια ως προς αυτο...διαφωνω ως προς το την θεωρια οτι ο ανθρωπος προερχεται εξ πιθηκου...
αν συμφωνεις σε αυτην την θεωρια πολυ ευχαριστως να το συζητησουμε


Yermak έγραψε:
Έχει αποδειχθεί επίσης η τεχνητή εξέλιξη δηλαδή η εξέλιξη με επέμβαση νοημοσύνης(ανθρώπου) ήτοι με την δημιουργία δεκάδων νέων ειδών επιλεγμένης διασταύρωσης σκύλων.. γάτες, γελάδες, ήμερα γουρούνια .. άλλα οικόσιτα ζωα.. αλλά και καβουριών μορφής σαμουράι στην Ιαπωνία επειδή δεν ψαρεύονται λόγω ενός τοπικού μύθου.. ένα σωρό νέα ειδη ζώων που δημιούργησε ο σύγχρονος άνθρωπος.

ας μην εκφραστω καλυτερα στο θεμα των διασταυρωσεων,ο καθενας βγαινει και το παιζει Θεος....σε ολιγο χρονικο διαστημα θα δουμε και διαφημισεις παραγγελιας ζωων...''οτι ζωο θελετε σας το φτιαχνουμε''

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2009, 19:12
από Yermak
Ο άνθρωπος είναι θυλαστικό συγκεκριμένα ανήκει στον κλάδο των πρωτευόντων θυλλαστικών και προέρχεται από κάποιο μακρινό κλάδο πιθήκων που τώρα έχει εξαφανιστεί.
Όλοι προερχόμαστε από τον εξελικτικό κλάδο των όρθιων μεγάλων πιθήκων.
Για να σου δώσω να καταλάβεις καλύτερα σκέψου την εξέλιξη σαν ένα τεράστιο δέντρο με εκατομμύρια κλαδιά και παρακλάδια.. Εμείς και οι σύγχρονοι πίθηκοι-γορίλες έχουμε κοινό πρόγονο προερχόμαστε δηλαδή από κάποιο κοινό πιθηκοειδη κλάδο. Το δικό μας κλαδί και το κλαδί των γορίλων κάποτε διασταυρώνονταν σε ένα μεγαλύτερο κοινό κλαδί που σήμερα δεν υπάρχει.
Όλα τα πρωτεύοντα θυλαστικά ξεχωρίζουν ήδη για την εξυπνάδα τους σε συγκρίση ας πούμε με παλιότερους κλάδους ζώων όπως τα ερπετά.
Αλλά αυτό που μας έκανε ιδιαίτερα έξυπνους είναι το γεγονός ότι κάποια στιγμή αυτά τα ζώα αυτά τα πρωτεύοντα θυλαστικά πρόγονοι μας αποφάσισαν -λόγω κάποιας εξελικτικής πίεσης του περιβάλλοντος τους- να κατέβουν από τα δέντρα και να σταθούν σταδιακά στα δύο τους πόδια.. Αυτό το γεγονός ορόσημο στην εξέλιξη των ανθρωπιδών απελευθέρωσε τα 2 άκρα τους που μετατράπηκαν σε χέρια .. Αυτό κατόπιν τους έδωσε την δυνατότητα να κατασκευάσουν εργαλεία με τα χέρια τους τα οποία γενιά με γενιά όλο και τελειοποιούνταν.. βρισκόμαστε στην εποχή του λίθου, τα πρώτα εργαλεία τα φτιάχναμε από λαξευμένους λίθους.. Τότε όμως δεν είμασταν στην κορυφή της τροφικής αλυσσίδας όπως είμαστε σήμερα (εξαιτείας του πολιτισμού) τότε είμασταν πολύ χαμηλά και γινόμασταν συχνά θύματα άγριων ζώων ή της άγριας φύσης, έπρεπε λοιπόν να επιβιώσουμε. Δεν είχαμε νύχια ή κέρατα όπως άλλα ζώα για άμυνα, ούτε παχιά ζεστή γούνα, ούτε είμασταν γρήγοροι.. δεν είχαμε κάνενα τέτοιο αβαντάζ.. Το μόνο όπλο που είχαμε ήταν τα χέρια μας και το μυαλό μας.. Αυτή η τρομερή εξελικτική πίεση στο είδος των προγόνων μας προς αναζήτηση της καλύτερης δυνατής επιβίωσής, μας οδήγησε σε μια δραματική αύξηση των νευρώνων του εγκεφάλου από γενιά σε γενιά, και από τα 800 κ.εκ. των αυστραλοπίθηκων φτάσαμε σε λιγότερο από 1 εκατομμύριο χρόνια να έχουμε κρανιακή χώρα εγκεφάλου σχεδόν το διπλάσιο!! (όποιος χρησιμοποιούσε περισσότερο το μυαλό του για να φτιάξει καλύτερα εργαλεία και νέους τρόπους επιβίωσης, επιβίωνε αρκετά ώστε να αναπαραχθεί περισσότερο). Τα προηγούμενα κατώτερα είδη ανθρωπιδών εξαφανίστηκαν από την εξελικτική πίεση, είτε με διασταυρώσεις είτε και από πολέμους κυριαρχίας με τα ανώτερα είδη.
Αυτό το εντυπωσιακό γεγονός δημιούργησε και ξεχώρισε τον σύγχρονο σοφό άνθρωπο ή αγγλιστί χομο σάπιενς.. δαμάσαμε πλήρως τη φωτιά, φτιάξαμε όπλα με ξύλα και λίθους, βγήκαμε από τα σπήλαια και προχωρήσαμε στους πρώτους οικισμούς (όπως όλα τα πρωτεύοντα θυλαστικά είμασταν πάντα κοινωνικά όντα - αγέλης), εφεύραμε τη μεταλλουργία, αφήσαμε την αρχαία τροφοσυλλεκτική κυνηγετική μέθοδο και δαμάσαμε τα πρώτα άγρια ζώα και δημιουργήσαμε νέα είδη οικόσιτων ζώων για να μας εξυπηρετούν και να τροφοδοτούν με τροφή/ενέργεια τους οικισμούς μας.. εφεύραμε την γεωργία.. και .. εντάξει και τα υπόλοιπα που ακολουθούν είναι λίγο πολύ γνωστά.. πρόκειται για την γνωστή καταγεγραμμένη ιστορία μας των διάφορων μεγάλων πολιτισμών. Λόγω των επιπλέον νευρώνων εξελίχτηκε δραματικά και η συνείδηση μας, αντιλαμβανόμασταν περισσότερο το σύμπαν που μας περιβάλλει, εξελίχθηκαν τα συναισθήματα, οι πρώτες τέχνες, οι τρόποι ταφής, οι κοινωνίες και η θρησκεία κλπ κλπ..

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 02 Μαρ 2009, 00:34
από dominique
Γιερμακ.ευχαριστω πολυ για την αναλυση,

αλλα αν δεν κανω λαθος οι επιστημονες ακομα ψαχνουν το συνδετικο κρικο μεταξυ των πιθηκων και των ανθρωπων

αλλωστε η ιδια θεωρια δεν ειναι που οριζει την κοιτιδα του ανθρωπου αποκλειστικα και μονο στην Αφρικη?

και μια ερωτηση αν μπορεις να μου απαντησεις και ελπιζω να μην σου φανει βλακωδης....

αλλα αν ο ανθρωπος προερχεται απο τον πιθηκο για ποιο λογο ενα μερος εξελιχθηκε σε ανθρωπιδες και εντελει σε ανθρωπους και ενα αλλο ναι μεν εξελιχτηκε ,αλλα παρεμεινε στην κατηγορια των πιθηκων,ουρακοταγκων,γοριλων κ.τ.λ. και δεν εξελιχθηκαν ολοι σε ανθρωπους?

στους δευτερους γιατι δεν ισχυσε αυτη η εξελικτική πίεση του περιβάλλοντος ,ωστε να κατεβουν απο τα δεντρα??

Υ.Γ.ειμαστε λιγο off topic λογω κατηγοριας(ορθοδοξια) ή μου φαινεται??

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 03 Μαρ 2009, 14:43
από Yermak
Η αφροκεντρική θεωρία βγήκε διότι εκεί βρηκανε τα πρώτα, τα πιο παλιά δηλαδή ίχνη όρθιων πιθήκων ηλικιάς αν θυμάμαι καλά 1.5 εκατομμυρίων ετών όπως η Λούσι βρήκαν τμήματα σκελετού και ίχνη - απολιθωμένες τους πατημασιές... οπότε υπέθεσαν ότι οι πρώτοι ανθρωπίδες-όρθιοι πίθηκοι γενήθηκαν στις σαβάνες της αφρικής και από εκεί κάποιο τμήμα μετανάστεψε σε όλη τη Γη..
Τώρα όμως δεν τον δέχονται όλοι οι επιστήμονες τον αφροκεντρισμό..
Για παράδειγμα η ομάδα του έλληνα ανθρωπολόγου Άρη Πουλιανού έχει βρει δείγματα και ίχνη ανθρωπιδών που χρονολογούνται σύμφωνα με τις μεθόδους τους πιο παλιά από τη Λούσι..(!)και τα βρήκε στην Χαλκιδική (!) και μάλιστα πιο εξελιγμένα σε σχέση με τον όρθιο αυστραλοπίθηκο Λούσι. !
Τώρα όσον αφορά το ερώτημα σου για πιο λόγο δεν έγιναν όλοι οι αρχαίοι πίθηκοι όρθιοι πίθηκοι, και κάποιοι ακολούθησαν άλλο κλάδο το ερώτημα αυτό νομίζω ότι απαντάτε από την θαυμαστή πολυποικιλότητα της φύσης.. Τα περιβάλλοντα ήταν τόσο διαφορετικά και ποικίλα που ποτέ δεν ήταν μονοκόματη η εξέλιξη των ειδών αλλά πάντα με πολλαπλούς κλάδους.. ανάλογα με την κοιτίδα που βρισκόταν αρχικά το κάθε είδος..

Αυτό περί ανύπαρκτου συνεκτικού κλάδου Πιθήκου-Ανθρώπου που λες δεν ισχύει διότι έχουν βρεθεί όλα τα ενδιάμεσα είδη από εγκέφαλο 800 κ.εκ του πρώτου όρθιου καμπουριασμένου ανθρωπιδη αυστραλοπίθηκου μέχρι τον σημερινό 1400 κ.εκ του χομο σαπιενς.. 1000 κ.εκ. ο ερεκτους.. 1200 ο νεαντερταλ και παει λεγοντας... παράλληλα μαζί με τον εγκέφαλο ψήλωναν και στέκονταν πιο σωστά όρθιοι λόγω χρήσης χεριών και εγκέφαλο για παραγωγή εργαλείων..και εργασία.

Επιπλέον η γενετική ομοιότητα ανθρώπου πιθήκου είναι τρομερή, οι άνθρωποι πιθηκίζουνε δηλαδή μαθαίνουν δια τη μίμησης, ομοίως έτσι έμαθαν και κοινοί πίθηκοι να κουμαντάρουν τα διαστημόπλοια Μερκιουρι που έστελναν σε τροχιά οι αμερικάνοι...
Και μη νομίζεις οτι ηταν ευκολη υπόθεση... εκατοντάδες πλήκτρα που επρεπε να μαθουν να ανοιγοκλείνουν οι πίθηκοι με τη σωστή σειρά! Και το έμαθαν καλύτερα από τους αστροναύτες!

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 03 Μαρ 2009, 17:54
από dominique
Οπως το ειπες Γιερμακ οι ανθρωποι πιθηκιζουν ,οι πιθηκοι δεν ανθρωπιζουν....αυτο ειναι το θεμα...

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 03 Μαρ 2009, 20:10
από Yermak
Εντάξει όπως νομίζεις.
Αν θέλεις μπορείς να αγνοείς τα στοιχεία και τα ευρήματα και να πιστεύεις στο μύθο της βίβλου..ή σε οποιοδήποτε άλλο μύθο δημιουργίας αρχαίων λαών.. Κανένα πρόβλημα! Δεν θα σαι η μόνη.


υγ. μετά από πάροδο δισεκατομμυρίων ετών όχι μόνοι οι πίθηκοι ανθρωπίζουν αλλά και τα βακτήρια γίνονται αστροναύτες και ταξιδεύουν στα γειτονικά άστρα..

Re: Περί της θεωρίας της δι' εξελίξεως καταγωγής του ανθρώπου

Δημοσιεύτηκε: 03 Μαρ 2009, 21:39
από Μιχάλης
Πάντως η εξέλιξη δεν δίνει την πλήρη εικόνα γιατί ταυτόχρονα με την φυσική επιλογή και την σεξουαλική επιλογή μπορεί να επεμβαίνουν και άυλα πνεύματα, ότι δεν υπάρχει μόνο η ύλη είναι αποδεδειγμένο. Δεν είναι δυνατόν ένα όργανο τόσο λεπτό και πολύπλοκο όπως το μάτι να αρχίσει να υπάρχει σε κάποιο αρχέγονο είδος σαν ατύχημα, από την τύχη και μόνο. Τέτοιες απότομες αλλαγές χρειάζονται νοήμων επέμβαση. Όλο το σύμπαν έχει χαρακτηριστικά που δείχνουν ότι είναι αποτέλεσμα νόησης, όχι τύχης.

Σημειωτέον η νόηση μπορεί να επεμβαίνει και μέσα από τυχαία γεγονότα, αυτές είναι οι συγχρονικότητες του Γιουνγκ.

Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει μια εξωτερική προς εμάς υπερσυμπαντική νόηση και συνείδηση, υπάρχουν οι δικές μας σπίθες νόησης και συνείδησης που προέρχονται από αυτήν, και όλα είναι συνδεδεμένα επικοινωνώντας μέσα από το ασυνείδητο, δηλαδή επικοινωνούμε και χωρίς να μιλάμε μεταξύ μας, επικοινωνούμε με το Θεό και χωρίς να προσευχόμαστε.