Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

10
κγ΄. Το σχίσμα του Μαξίμου (1995)

Ο διάδοχος του Αυξεντίου στην ηγεσία της παρατάξεώς του, Κεφαλληνίας Μάξιμος, διαφώνησε και αποσχίσθηκε επίσης από τους συνεπισκόπους του (1995) για το ζήτημα των χειροτονιών νέων επισκόπων.

Στην συνέχεια χειροτόνησε με κάποιο ψευδεπίσκοπο Κανδάνου Δημήτριο Πρίφτη (1996) νέους μητροπολίτας198, μερικοί από τους οποίους δεν είχαν στην δικαιοδοσία τους ούτε ένα ιερέα. Ο Μάξιμος ισχυρίσθηκε ότι ο Δημήτριος ήταν παλαιότερα επίσκοπος του πατριαρχείου Αλεξανδρείας, το εν λόγω όμως πατριαρχείο αρνήθηκε, ότι είχε ποτέ τέτοιο επίσκοπο στις τάξεις του.

http://www.oodegr.com/oode/biblia/Sxism ... 2_1_23.htm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

11
Εικόνα
Μεσσινίας Γρηγόριος

κδ΄. Το σχίσμα του Γρηγορίου (1995)

Το τρίτο ζηλωτικό σχίσμα του 1995 συνέβη στις τάξεις των Ματθαιικών. Συγκεκριμένα τον Μάιο του έτους αυτού199 πέντε από τους οκτώ αρχιερείς της Συνόδου του αρχιεπισκόπου Ανδρέου, με αρχηγό τον Μεσσηνίας Γρηγόριο, αποσχίσθηκαν και δημιούργησαν νέα, δική τους Σύνοδο. Πολύ σύντομα οι πέντε αρχιερείς «προέβησαν εις «καθαίρεσιν» των κανονικών Αρχιερέων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας, αλλά... και αυτών οι οποίοι εις το μέλλον θα χειροτονηθούν»200. τα επόμενα έτη δε αναθεμάτισαν τους Ανδρεϊκούς επισκόπους, μοναχούς και λαϊκούς, επειδή αποτελούσαν «Εκκλησιομάχον, θεομάχον, άθλιον, σκοτεινόν, ύπουλον, καταχθόνιον, σατανικόν μηχανισμόν, ο οποίος με σιωνιστικήν και εβραϊκήν τακτικήν ανεβίωσεν... την αίρεσιν της νεοεικονομαχίας»201.

Οι πέντε αρχιερείς πρόβαλλαν ως λόγο δημιουργίας του σχίσματός τους την απόρριψι από τους νεοεικονομάχους Ανδρεϊκούς ιερών εικόνων δυτικής (αναγεννησιακής) τεχνοτροπίας, όπως π.χ. «της συμβολικής εικόνος της αγίας Τριάδος με τον Άναρχον Πατέρα ως Παλαιόν των ημερών»202, «της εικόνος της Αναστάσεως του Χριστού από του Τάφου»203 και της Γεννήσεως του Χριστού χωρίς το λουτρόν και τις μαίες.

Κατά τους ισχυρισμούς των “εικονοφίλων” Ματθαιικών, οι «νεοεικονομάχοι» χαρακτήριζαν «ως αιρετικές τις εικόνες αυτές. Έφθασαν μάλιστα εις τα αδιάκριτα άκρα και τον φανατισμόν, ώστε την προσκύνησιν της συμβολικής εικόνος της Αγίας Τριάδος να την αποκαλούν «ειδωλολατρείαν»! την δε Παράδοσιν, σύμφωνα με την οποίαν προσκυνείται εδώ και χίλια έτη η εικόνα, την χαρακτηρίζουν ως αίρεσιν εις την εκκλησίαν και κατ' αυτούς πρέπει να πεταχθή!... Από την προσκύνησιν ή μη της εικόνος (της Αγίας Τριάδος) εξαρτάται κατ αυτούς η σωτηρία. Δηλαδή όσοι την προσκυνούν κολάζονται ως ειδωλολάτραι!»204.

Έτσι οι «νεοεικονομάχοι» έφθασαν στο σημείο να καίγουν, να καταστρέφουν ή να πετούν στην θάλασσα τις ανωτέρω εικόνες.

Οι Ανδρεϊκοί επίσκοποι αρνήθηκαν κατηγορηματικά τις κατηγορίες των πέντε αρχιερέων περί εικονομαχίας, τους οποίους χαρακτήρισαν ως «χειροτέρους πολεμίους» της Ορθοδοξίας, «αιρετικούς» και «βλασφήμους κατά της Αγίας Γραφής, κατά των Αγίων Πατέρων και κατά της ορθοδόξου παραδόσεως». Οι Ανδρεϊκοί ισχυρίσθηκαν ότι Εικονομάχοι είναι στην πραγματικότητα ο Γρηγόριος και οι ομόφρονές του, επειδή χαρακτηρίζουν ορισμένες εικόνες (π.χ. την φιλοξενία του Αβραάμ) ως «εβραϊκάς και αιρετικάς, εκείνους δε που δέχονται αυτάς ως ορθοδόξους, όπως απ' αρχής τας εδέχθη και τας παρέδωκεν η Εκκλησία του Χριστού, τους αναθεματίζουν ως “αιρετικούς” και “εικονομάχους”»205.

Κατά τους Ανδρεϊκούς, οι πέντε αρχιερείς αρνούνται επίσης την «ορθόδοξον παράδοσιν και υποστηρίζουν παπικάς θέσεις και απόψεις. Διότι την μεν ορθόδοξον Βυζαντινήν αγιογραφίαν προσβάλλουν και βλασφημούν υποστηρίζοντες ότι έχει εβραϊκάς, ειδωλολατρικάς και ασιατικάς ανατολικάς επιδράσεις και αποκαλούντες ωρισμένας εικόνας βυζαντινής τέχνης “αντίχριστα και γκατζουφικά κατασκευάσματα”, την δε τέχνην της αναγεννήσεως την θεωρούν ως την μοναδικήν και αυθεντικήν ορθόδοξον τέχνην, απειλούντες με αναθέματα, όσους τολμήσουν να δείξουν την εκτίμησίν των και την προσήλωσίν των εις την Βυζαντινήν αγιογραφικήν παράδοσιν και τέχνην»206.

Οι οπαδοί λοιπόν του Ανδρέου καταδίκασαν με σφοδρότητα «το αιρετικόν, αντίθεον και μεταστοιχειωτικόν της όλης Ορθοδοξίας “πιστεύω” των 5», τους οποίους χαρακτήρισαν «σχισματοαιρετικούς και Εκκλησιομάχους»207. Και τούτο «διότι η αντισυναγωγή των “πέντε” είναι μία διαρκής βλασφημία κατά της Εκκλησίας του Χριστού, του ιδίου του Χριστού, και του Παναγίου Πνεύματος, το Οποίον τα πάντα ενεργεί εν τη Εκκλησία. Τελικά το σχίσμα τούτο, αποτελεί την εσχάτην εκκλησιολογικήν και εκκλησιομαχικήν αίρεσιν, αλλά και βλασφημίαν κατά της Παναγίας Τριάδος, η οποία πληροί την Εκκλησίαν.

Με τας περί Εικονομαχίας πλάνας των υιοθέτησαν και εκήρυξαν αιρετικά φρονήματα, με τα οποία δεν κατέστησαν οι ίδιοι απλώς Εικονομάχοι, ανατρέψαντες ολόκληρον την Ζ΄ Αγίαν οικουμενικήν Σύνοδον, αλλ' έθιξαν και το Χριστολογικόν και Τριαδολογικόν δόγμα, ενώ δια τον σκοπόν της δήθεν “νεοεικονομαχίας”, περιέστρεψαν και παρερμήνευσαν Αγιογραφικάς Συνοδικάς και Πατερικάς δογματικάς διατυπώσεις»208.

Τέλος οι Ανδρεϊκοί υποστήριξαν, ότι οι πέντε αρχιερείς «εγκαταλειφθέντες υπό του Θεού και αλλοτριωθέντες εξήλθον της Εκκλησίας Του... Αυτοαπεβλήθησαν δε και απεκόπησαν εκ της Εκκλησίας ως νεκρά και σεσηπότα μέλη»209. Ως εκ τούτου τα μυστήριά τους, ως σχισματοαιρετικών, θα πρέπει να θεωρούνται άκυρα, άνευ δηλαδή της αγιαστικής Χάριτος210.

Αυτές είναι με λίγα λόγια οι θέσεις των δύο αντιπάλων, ματθαιικών παρατάξεων, μέσα από τις οποίες διαφαίνεται καθαρά το μεταξύ τους μίσος. Προκαλούν πράγματι μεγάλη εντύπωσι οι αφορμές που οι Γ.Ο.Χ αναζητούν προκειμένου να δημιουργήσουν σχίσματα, νέες Συνόδους και ιδίως νέους επισκόπους. Στην συγκεκριμένη περίπτωσι, όπως είδαμε, αφορμή του σχίσματος απετέλεσε η διαφωνία ως προς την εικονογραφία, την οποία οι Ματθαιικοί ωνόμασαν εσφαλμένα Εικονομαχία.

Οι Ματθαιικοί φυσικά δεν αγνοούν ότι τόσο η βυζαντινή όσο και η αναγεννησιακή τεχνοτροπία είναι σεβαστές στην Ορθόδοξο Εκκλησία, καθώς ιερές εικόνες και των δύο παραδόσεων κοσμούν επί αιώνας τους ναούς και τις μονές μας. Οι Ματθαιικοί γνωρίζουν επίσης ότι διαφωνίες ως προς το ζήτημα της εικονογραφίας υπήρχαν ανέκαθεν στην Εκκλησία. Δύο Τοπικές Σύνοδοι π.χ. Στην Μόσχα το 1554 και το 1666 εξέδωσαν εκ διαμέτρου αντίθετες αποφάσεις σχετικά με την εικονογράφησι του Ανάρχου Πατρός ως παλαιού των ημερών211.

Κατά τον ιη΄ αιώνα επίσης δύο μεγάλες μορφές της Ορθοδοξίας, οι άγιοι Μακάριος ο Πάτμιος και Νικόδημος ο Αγιορείτης εξέφραζαν εντελώς διαφορετικές γνώμες σχετικά με το ανωτέρω ζήτημα. Πράγματι, ο μεν πρώτος υποστήριζε ότι, σύμφωνα με την ΣΤ΄ Οικουμενική Σύνοδο, πρέπει «ο Χριστός να ζωγραφίζεται μόνον, και όχι ο Πατήρ, καθώς παραγγέλει και ο Δαμασκηνός»212. Αντιθέτως, ο δεύτερος ισχυριζόταν ότι από τις αποφάσεις της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου «συμπεραίνεται ότι και ο άναρχος πατήρ πρέπει να ζωγραφίζεται καθώς εφάνη εις τον Προφήτην Δανιήλ ως παλαιός ημερών»213.

Παρά τις διαφορετικές τους απόψεις οι άγιοι Πατέρες δεν δημιούργησαν σχίσματα, δεν διαίρεσαν το σώμα της Εκκλησίας ούτε προσπάθησαν να χειροτονηθούν μητροπολίται ζηλωτικών ή ενισταμένων Συνόδων.

Αντιθέτως, με τις ανωτέρω ενέργειές τους οι Ματθαιικοί αποδεικνύουν περίτρανα ότι είναι ξένοι προς το πνεύμα της Ορθοδοξίας και των αγίων Πατέρων.

Θλιβερό, αλλά φυσικά αναμενόμενο, επακόλουθο αποτελεί η κατά το 2003 διάσπασις και των δύο ανωτέρω ματθαιικών παρατάξεων, με αποτέλεσμα οι Ματθαιικοί να είναι πλεόν χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες. Ο ηγέτης μάλιστα μιας από αυτές προέβη σε χειροτονίες αρχιερέων εντελώς μόνος του κατά το ανορθόδοξο πρότυπο του αποθανόντος αρχηγού τους Ματθαίου.

Στο άλλο σχίσμα214 πρωτοστατεί ο επίσκοπος Κήρυκος, ο οποίος κατηγορεί τον νέο αρχιεπίσκοπο Νικόλαο όχι ως «τυχαίο αιρετικό», αλλά ως «κατασκευάζοντα αιρέσεις» και κηρύσσοντα «πλείονα κακόδοξα φρονήματα»215. Ο Κήρυκος κατηγορεί επίσης τους επισκόπους της Συνόδου του Νικολάου για «Αντικανονικάς, Αντορθοδόξους, αδίκους και λοιπάς Ιεροσύλους ενεργείας»216, εξ αιτίας των οποίων οι εν λόγω επίσκοποι «συνεχώς αλλοτριώνονται και αποκόπτονται εκ του εκκλησιαστικού σώματος και τείνουν να παγιωθούν ως η χειροτέρα σχισματική παλαιοημερολογιτική παράταξις»217. Σύμφωνα δε με τελευταία κείμενα του γραμματέως του Κηρύκου, οι οπαδοί του Νικολάου χαρακτηρίζονται ως «η πλέον βλάσφημος και αιρετική - εκκλησιομάχος συμμορία υπό τον πρώτον βλάσφημον και αιρεσιάρχην ψευδαρχιεπίσκοπον Νικόλαον»218!

Κάθε ευσεβής πιστός είναι βέβαια φυσικό να αναρωτιέται: Πώς είναι δυνατόν να δεχθούμε ως Ορθοδόξους, αυτούς που χαρακτηρίζονται από τους ομόφρονάς τους ως «βλάσφημοι και αιρεσιάρχαι»;

http://www.oodegr.com/oode/biblia/Sxism ... 2_1_24.htm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

12
κε΄. Το σχίσμα του Νήφωνος (1998)

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προτεσταντικής και διασπαστικής νοοτροπίας που επικρατεί στις τάξεις των Γ.Ο.Χ. είναι και η πράξις της αποσχίσεως του ηγουμένου της Μονής Αγίας Σκέπης Κερατέας Νήφωνος από την Σύνοδο του Χρυσοστόμου τον Νοέμβριο του 1998.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Χρυσοστόμου, οι οποίοι πιστεύουμε ότι ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, οι σχέσεις μεταξύ Χρυσοστόμου και Νήφωνος ήταν για πολλά έτη άριστες, ο δε Νήφων «έπλεκε» συχνά «πλείστα όσα εγκώμια» υπέρ του Χρυσοστόμου «προφορικώς τε και γραπτώς!»219 Οι σχέσεις των δύο ανδρών διασαλεύθηκαν εντελώς ξαφνικά την άνοιξι του 1998, όταν η Σύνοδος του Χρυσοστόμου αρνήθηκε «να επιτρέψη στην Ιερά Μονή του (Νήφωνος) να στείλει μοναχούς στο Σικάγον για να δημιουργήσουν θυγατρική Ιερά Μονή - Μετόχιον»220. Η Σύνοδος διέβλεπε προφανώς, ότι στο πρόσωπο του δυναμικού Νήφωνος εμφανιζόταν ένας νέος Κυπριανός, ο οποίος θα μπορούσε μελλοντικά να επηρεάζη τις αποφάσεις της Συνόδου ή ακόμη και να απειλήση την ενότητά της.

Η ανωτέρω πολεμική τακτική της Συνόδου ώθησε τον Νήφωνα να αποφασίση την απόσχισί του από αυτήν. Το μόνο που έλειπε, ήταν τα απαραίτητα δογματικά ερείσματα, στα οποία θα βασιζόταν η εν λόγω απόσχισις και τα οποία βρέθηκαν χωρίς καθυστέρησι˙ συγκεκριμένα:

Το φθινόπωρο του ιδίου έτους η Χρυσοστομική Σύνοδος προσπάθησε να θέση σε ισχύ ένα Καταστατικό Χάρτη, ο οποίος όμως, σύμφωνα με τις απόψεις κληρικών της Συνόδου, ήταν ένα κείμενο «προχειρογραμμένο με τεράστια «κενά» και γεμάτο κακόδοξες θέσεις»221. Η προώθησις του απαραδέκτου αυτού κειμένου από την Σύνοδο θα μπορούσε βέβαια και μόνη της να αποτελέση επαρκή (σύμφωνα με τα ζηλωτικά δεδομένα) λόγο σχίσματος, παρά ταύτα ο Νήφων αναζήτησε και άλλα θεολογικά ερείσματα. Ανέθεσε λοιπόν σε κάποιο Αγιορείτη μοναχό222, ο οποίος προσέκειτο στον καθαιρεμένο κατά το 1995 από την Χρυσοστομική Σύνοδο Θεσσαλονίκης Ευθύμιο, την μελέτη προσφάτων Εγκυκλίων του Χρυσοστόμου με σκοπό την εξεύρεσι μέσα σ' αυτές ορισμένων αθεολογήτων φράσεων.

Πράγματι, στις εν λόγω Εγκυκλίους του Χρυσοστόμου βρέθηκαν ορισμένες θεολογικές ασυνταξίες, τις οποίες ο Νήφων χαρακτήρισε ως «γυμνή τη κεφαλή»223 διακήρυξι αιρέσεως. Στην συνέχεια ο Νήφων, χωρίς προηγουμένως να ελέγξη τον επίσκοπο και εκκλησιαστικώς προϊστάμενό του Χρυσόστομο, χωρίς να τού υποδείξη τα εσφαλμένα φρονήματά του και να τον προτρέψη σε αποκήρυξί τους, προέβη σε απόσχισι από αυτόν και την Σύνοδό του, κατηγορώντας τους «επί κακοδοξία, αδικία, παρανομία, αντικανονικότητι και αθετήσει των Ιερών Κανόνων»224.

Η απάντησις της Συνόδου του Χρυσοστόμου στην ανωτέρω πράξι του Νήφωνος ήταν άμεση: Ο Καταστατικός Χάρτης λόγω και των εν γένει αντιδράσεων αποσύρθηκε225, ο δε Χρυσόστομος αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι είναι αιρετικός ερμηνεύοντας δημοσίως το νόημα των επιμάχων φράσεών του. Τα ερείσματα συνεπώς του Νήφωνος εξαφανίσθηκαν άμεσα και το μόνο που είχε απομείνει από την όλη υπόθεσι, ήταν η αστραπιαία καθαίρεσις που τού επέβαλε η Χρυσοστομική Σύνοδος226.

Ο Νήφων αναγκάσθηκε το επόμενο έτος να προσφύγη στην αντίπαλη προς την Χρυσοστομική Σύνοδο τού Θεσσαλονίκης Ευθυμίου, η οποία φυσικά επιβράβευσε τον ομολογητή ηγούμενο χωρίς καθυστέρησι. Ο Νήφων χειροτονήθηκε μητροπολίτης Πειραιώς227, ο δε υποτακτικός του Αρέθας μητροπολίτης Κρήτης228. Αξίζει να σημειωθή ότι ο Αρέθας την ημέρα της χειροτονίας του ως μητροπολίτης Κρήτης είχε μόνο ένα κληρικό σε ολόκληρη την μεγαλόνησο.

Η ανωτέρω πράξις του Νήφωνος φανερώνει την τελεία παρερμηνεία και την προφανή εκμετάλλευσι του ιε΄ κανόνος της ΑΒ΄ Συνόδου από τους Γ.Ο.Χ. Καταδεικνύει επίσης την ριζική διαφορά της τακτικής των Γ.Ο.Χ. από το υπόδειγμα των αγίων Πατέρων, οι οποίοι ήταν πάρα πολύ προσεκτικοί και επιφυλακτικοί στην διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας και την εφαρμογή του ανωτέρω κανόνος, ακόμη και στις περιπτώσεις που υπήρχε πράγματι διακήρυξις κάποιας αιρέσεως. Θυμίζουμε χαρακτηριστικά τους πολυετείς αγώνας των αγίων Μαξίμου και Σωφρονίου κατά των Μονοθελητών, πριν διακόψουν την κοινωνία μαζί τους. Ο ιερός μάλιστα Σωφρόνιος μετέβη από την Αλεξάνδρεια στην Κωνσταντινούπολι και παρακάλεσε τον πατριάρχη Σέργιο «με την πρέπουσαν τω σχήματι αυτού ταπεινοφροσύνην τοις ίχνεσιν αυτού προκυλιδούμενος»229 να μη ανανεώση την παλαιά αυτή αίρεσι.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Νήφων και Αρέθας απεκήρυξαν μετά από λίγα έτη και τους Ευθυμιακούς! Η επιχειρηματολογία τους; Απίστευτη: το 1998 ο Νήφων ως ιερεύς απεκήρυξε τους Χρυσοστομικούς «με την αυτοσυνειδησίαν ότι η ημετέρα ταπεινότης ομού μετά της αδελφότητος ημών συγκεφαλαιώναμεν την κανονικότητα τής εν Ελλάδι Ορθοδόξου Εκκλησίας και ότι προσχωρούντες ημείς εις την υπό τον Σεβ/τον Μητροπολίτην Καλλίνικον Ι. Σύνοδον (Ευθυμιακούς) προσεφέραμεν, χάριτι Χριστού, την εκκλησιαστικήν κανονικότητα εις το εν λόγω Συνοδικόν σχήμα, το οποίον, δι' όσον χρόνον δεν ευρίσκετο εις εκκλησιαστικήν κοινωνίαν μεθ' ημών ήτο σχισματικόν»230 λόγω της αποσχίσεώς του από τους Χρυσοστομικούς το 1995. Αφού πήρε λοιπόν την εις επίσκοπο χειροτονία από τους Ευθυμιακούς, τους απεκήρυξε και αυτούς για να μπορέσει πολύ σύντομα να γίνει και πρόεδρος Συνόδου, κοινώς “αρχιεπίσκοπος”.

Σχεδόν ταυτόχρονα με τον Νήφωνα αποσκίρτησε από τους Ευθυμιακούς και ο επίσκοπος Αυλώνος και Βοιωτίας Άγγελος, ο οποίος δημιούργησε νέα Εκκλησία, την λεγόμενη «Παραδοσιακή Εκκλησία της Ελλάδος»231.

http://www.oodegr.com/oode/biblia/Sxism ... 2_1_25.htm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

13
Μπορούμε εδώ να δούμε και μερικές από τις ιστοσελίδες :

Ματθαίου http://churchgoc.blogspot.gr/2009/05/14 ... op-of.html
Ιερά Σύνοδος Ενισταμένων http://www.synodinresistance.org/index-el.html
Η Ιερά Σύνοδος της μερίδας του Γρηγορίου http://churchgoc.blogspot.gr/
Επίσκοπου Κήρυκου http://kirykos.livejournal.com/ http://churchgoc.org/epkirykos/arfra.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

14
ΟΙ "ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ" ΤΩΝ Γ.Ο.Χ.: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ


Στο άρθρο μας «ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ» αναφέραμε κάποια βήματα που πρέπει να γίνουν ως απαραίτητη προϋπόθεση για την θεραπεία της μεγάλης πληγής στο σώμα της Εκκλησίας, δηλαδή το ημερολογιακό σχίσμα, το οποίο προκάλεσε η παναίρεση του Οικουμενισμού με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου.

Τα βήματα αυτά είναι (αντιγράφουμε από το προαναφερόμενο άρθρο):


«Στον χώρο του νέου ημερολογίου:

Βήμα 1ο: Να αποκαλυφθούν οι Ιεράρχες που πρεσβεύουν οικουμενιστικά και άλλα αιρετικά δόγματα και οι υπόλοιποι Ιεράρχες που εκφράζονται ευθαρσώς κατά του οικουμενισμού, να πάψουν να έχουν επικοινωνία με τους οικουμενιστές. Είναι υποκρισία να πολεμά κανείς στα λόγια την αίρεση και ταυτόχρονα να έχει κοινωνία με τον αιρετικό.

Βήμα 2ο: Να λαλήσουν οι θέλοντες να θεωρούνται ορθόδοξοι Ιεράρχες και οι μορφωμένοι και ενάρετοι ιερείς και μοναχοί, ως μία γροθιά τον λόγο της αληθείας, ενημερώνοντας το ποίμνιό τους, μη φοβούμενοι μήπως στερηθούν τον κρατικό μισθό, αλλά ούτε και την «δόξα» των ανθρώπων.

Βήμα 3ο: Εάν δεν υπάρχει δράση από την Ιερά Σύνοδο και τους Επισκόπους, να αρχίσουν, από ιερείς, μοναχούς και λαϊκούς, αποτειχίσεις άμεσα, ως απαραίτητο μέτρο για την διαφύλαξη της Ορθοδοξίας. Παράλληλα, επιστροφή στο παλαιό εορτολόγιο, αφενός για την ενότητα του Ακαινοτομήτου Πληρώματος, αφετέρου για την διαφοροποίησή του, από τους αιρετικούς και σχισματικούς οικουμενιστές.



Στον χώρο του παλαιού ημερολογίου:

Βήμα 1ο: Να αποκαλυφθούν όλες οι παρατάξεις, με σκοπό να ξεκαθαρίσει ποιες από αυτές έχουν έγκυρες χειροτονίες και ποιες αποτελούνται από αυτοχειροτόνητους.

Βήμα 2ο: Οι παρατάξεις που έχουν διαδοχή να συνέλθουν σε διάλογο ενότητος με σκοπό την ένωση σε ΜΙΑ, με βάση την κρυστάλλινη εκκλησιολογία του ομολογητού πρώην Φλωρίνης Χρυστοστόμου (=να δεχτούν δηλαδή ότι δεν αποτελούν μία ξεχωριστή Εκκλησία, αλλά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος).

Βήμα 3ο: Με ξεκάθαρη πλέον εκκλησιολογία να μεριμνήσουν μαζί με τους αποτειχισμένους αδελφούς (που πλέον θα βρίσκονται επί το αυτό και λόγω κοινού εορτολογίου), να στείλουν υπομνήματα σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, για τα θέματα αυτά της πίστεως».



Και για όσα αφορούν τα βήματα στο χώρο του νέου ημερολογίου, καλό θα είναι να αναλάβουν δράση οι ανήκοντες στον χώρο αυτό. Εμείς ως ανήκοντες στο χώρο του Πατρίου Ημερολογίου, θα ασχοληθούμε με τα του οίκου μας.

Αναλύοντας το πρώτο βήμα θα μιλήσουμε ξεκάθαρα για τον ενδοπαλαιοημερολογιτικό διχασμό, για τις λεγόμενες «παρατάξεις» και για τις αιτίες της δημιουργίας αυτών, καθώς και για τον τρόπο της άρσης της πολυδιάσπασης. Με το πρώτο αυτό βήμα αφενός μεν θα φανεί η αλήθεια για τον κατακερματισμό του Ακαινοτομήτου Πληρώματος και αφετέρου θα καταρριφθεί το ψεύδος ορισμένων νεοημερολογιτών περί «δεκάδων αλληλοαναθεματιζομένων παρατάξεων».

Ως γνωστόν το 1924 με την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου στην εκκλησιαστική ζωή, παρανόμως και μονομερώς, από τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, χιλιάδες πιστοί αντέδρασαν στην καινοτομία αυτή.
Οι «παλαιοημερολογίτες» (όπως τους απεκάλεσαν περιφρονητικά) ή «Γ.Ο.Χ.» («Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί» όπως οι ίδιοι απεκάλεσαν εαυτούς) είναι ουσιαστικά το Ακαινοτόμητο (αυτό που δεν δέχθηκε την καινοτομία δηλαδή) Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος, της οποίας «την φαεινήν και αλύμαντον πλευράν της»[1] αποτελεί.

Ο σκοπός του Ιερού Αγώνος του Ακαινοτομήτου Πληρώματος ήταν και είναι η ειρήνευση της Εκκλησίας. Αυτός ο αγώνας θα εκπληρωθεί όταν η καινοτομούσα Ιεραρχία επαναφέρει το Παλαιό Ημερολόγιο και καταδικάσει την αίρεση και τους φορείς του Οικουμενισμού, λόγω και έργω. Τότε τα μέλη του Ακαινοτομήτου Πληρώματος θα αποκαταστήσουν πλήρως την κοινωνία τους με την Ιεραρχία. Έως τότε όμως έχουν το δικαίωμα να αποτελούν ξεχωριστή θρησκευτική κοινότητα με δικούς τους Επισκόπους και ιερείς.


Κατά τα έτη 1924-1935 στο Ακαινοτόμητο Πλήρωμα δεν υπήρχαν Αρχιερείς. Οι πιστοί είχαν οργανωθεί στην «Ελληνική Θρησκευτική Κοινότητα των Γ.Ο.Χ.».

Το 1935 τρεις Επίσκοποι, ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ο Δημητριάδος Γερμανός και ο Ζακύνθου Χρυσόστομος, διαχώρισαν τις ευθύνες τους από την υπόλοιπη Ιεραρχία, ακολούθησαν το Παλαιό Ημερολόγιο και τέθηκαν επί κεφαλής του Ακαινοτομήτου Πληρώματος. Επίσης χειροτόνησαν άλλους τέσσερις Επισκόπους με απώτερο σκοπό να πιέσουν την καινοτομούσα Ιεραρχία να επαναφέρει το Παλαιό Ημερολόγιο. Όμως ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος με τη βοήθεια της κρατικής εξουσίας επέβαλε τη θέλησή του και διατήρησε το σχίσμα που δημιούργησε ο ίδιος το 1924.


Παράλληλα τρεις, από τους επτά, Αρχιερείς εγκατέλειψαν τον Ιερό Αγώνα. Εκτός αυτού δημιουργήθηκε και άλλο ζήτημα. Οι τότε υπεύθυνοι της Ελληνικής Θρησκευτικής Κοινότητος δεν ήθελαν να παραδώσουν στους Αρχιερείς την ηγεσία του αγώνος. Αρκετοί από τους απλούς πιστούς μετά από 11 χρόνια διώξεων, φυλακίσεων και εξευτελισμών, είχαν την πεποίθηση ότι οι διώκτες τους νεοημερολογίτες ήταν και ενεργεία αιρετικοί[2]. Τις απόψεις αυτές πρέσβευαν και δύο από τους νεοχειροτονηθέντες Επισκόπους οι Βρεσθένης Ματθαίος και Κυκλάδων Γερμανός.

ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ 1937
Το 1937 οι Επίσκοποι Βρεσθένης Ματθαίος και Κυκλάδων Γερμανός αποσχίζονται από τους Αρχιερείς που τους χειροτόνησαν (Δημητριάδος Γερμανό και πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομο) για εκκλησιολογικούς λόγους. Θεωρούσαν δηλαδή πως οι νεοημερολογίτες με την αλλαγή του ημερολογίου κατέστησαν αυτομάτως αιρετικοί και ότι η Θεία Χάρη δεν ενεργεί πλέον σε αυτούς, με αποτέλεσμα τα Μυστήριά τους να είναι άκυρα. Την εσφαλμένη αυτή εκκλησιολογία αναίρεσε αναλυτικά ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος με την Ποιμαντορική Εγκύκλιο της 1-6-1944 και με Διασαφητική αυτής.
Με το σχίσμα του 1937 δημιουργήθηκαν φαινομενικά δύο παρατάξεις «παλαιοημερολογιτών». Οι λεγόμενοι «φλωρινικοί» και οι ματθαιϊκοί. Στην πραγματικότητα όμως το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα υφίστατο υπό την ηγεσία του πρώην Φλωρίνης και ενίστατο ΚΑΝΟΝΙΚΩΣ κατά του νεοημερολογιτικού σχίσματος, ενώ με το ματθαιϊκό σχίσμα δημιουργήθηκε ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ[3].
Το 1948 ο μόνος εναπομείνας στην παρασυναγωγή αυτή Βρεσθένης Ματθαίος (ο Κυκλάδων Γερμανός είχε ήδη διακόψει την κοινωνία μαζί του και αργότερα προσεχώρησε στον πρώην Φλωρίνης) χειροτόνησε ΜΟΝΟΣ του επισκόπους και ανακηρύχθηκε «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος».
Το 1971 οι επίσκοποι της ματθαιϊκής παράταξης απευθύνθηκαν στην Σύνοδο της εν Αμερική Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς και έλαβαν από αυτήν την ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ[4] θεραπεύοντας έτσι τις υφ’ ενός παράνομες χειροτονίες.
Οι Ρώσοι Ιεράρχες έθεσαν ως προϋπόθεση της αναγνωρίσεως των ματθαιϊκών χειροτονιών την επιστροφή αυτών και ένωση με τους υπόλοιπους Ορθοδόξους του Πατρίου Εορτολογίου από τους οποίους αποσχίσθηκαν το 1937. Οι ματθαιϊκοί όμως μετά την χειροθεσία όχι μόνο δεν ενώθηκαν με τους αδελφούς τους (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), αλλά αφού θριαμβολόγησαν πως δήθεν η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς επιβράβευσε την… Ορθοδοξία τους, εν τέλει αποκήρυξαν και αυτήν ακόμη και την χειροθεσία χαρακτηρίζοντάς την ως αχρείαστη και βλάσφημη, κόβοντας έτσι και κάθε δεσμό με τους Ρώσους της Διασποράς, οι οποίοι βεβαίως έχουν και αυτοί μερίδιο ευθύνης στον χειρισμό του όλου θέματος. Με την αποκήρυξη όμως της κοινωνίας με τους Ρώσους της Διασποράς η εξ αυτών χειροθεσία τους, θεωρείται ως μη γενόμενη[5] και επομένως παραμένουν υπόδικοι[6].
Το 1995 οι ματθαιϊκοί με αφορμή την προσκύνηση ή όχι κάποιων εικόνων, διασπάστηκαν σε δύο μερίδες. Η πρώτη, του τότε «Αρχιεπισκόπου» Ανδρέα, ήδη κεκοιμημένου, είναι από το 2005 χωρισμένη σε δύο υποπαρατάξεις, του «Αρχιεπισκόπου» Νικολάου Μεσσιακάρη (ανεπίσημη ιστοσελίδα oprotoklitos.blogspot.com) και του «Μεσογαίας» Κηρύκου Κοντογιάννη (επίσημη ιστοσελίδα http://www.churchgoc.org). Η δεύτερη, του επίσης κεκοιμημένου, «Μεσσηνίας» Γρηγορίου, είναι επίσης διεσπασμένη από το 2002 σε δύο υποπαρατάξεις, του, διαδόχου του «Μεσσηνίας», «Θηβών» Χρυσοστόμου Τζανή (ανεπίσημη ιστοσελίδα churchgoc.blogspot.com) και του «Θεσσαλονίκης» Χρυσοστόμου Μητρόπουλου (ανεπίσημη ιστοσελίδα http://www.egoch.org). Η κάθε μία από τις παραπάνω ματθαιϊκές παρατάξεις θεωρεί εαυτήν ως τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και όλους τους υπόλοιπους σχισματοαιρετικούς και αναθεματισμένους…

ΟΙ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ
Το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο εποίμανε θεοφιλώς ο αείμνηστος πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης συνέχισε την πορεία του, αγωνιζόμενο κανονικώς και θεαρέστως, μέχρι της οσίας κοιμήσεως του ηγέτου του Ιερού Αγώνος, η οποία συνέβη κατά το έτος 1955. Κατά την πενταετία 1955-1960 και για ακόμη μία φορά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα έμεινε χωρίς Επισκόπους[7] και την διοίκηση είχε αναλάβει ιερατική Εκκλησιαστική Επιτροπή.
Το 1960 ο Ακάκιος Παππάς χειροτονήθηκε Επίσκοπος στην Αμερική, από δύο Επισκόπους της Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς[8] και αναλαμβάνει την ηγεσία του Ακαινοτομήτου Πληρώματος. Το 1963 κοιμήθηκε ο Ακάκιος και ανέλαβε την ηγεσία ο Επίσκοπος Αυξέντιος. Επί εποχής Αυξεντίου υπήρξε σοβαρώτατη εκκλησιολογική παρεκτροπή της ηγεσίας του Ακαινοτομήτου Πληρώματος, αφού διακηρύχθηκε η ματθαιϊκή εκκλησιολογία. Επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί αντέδρασαν και διέκοψαν την κοινωνία με την Σύνοδο του Αυξεντίου. Η αντίδραση αυτή, η οποία αφορούσε όχι μόνο την εκκλησιολογική παρεκτροπή της επισκοπικής ηγεσίας, αλλά επίσης και τις ατασθαλείες αυτής, την μη καταδίκη της αγιομάχου και βλασφήμου Μαγδαληνής Μοναχής, την χειροτονία ή αποδοχή εκ του χώρου του νέου ημερολογίου ανηθίκων στοιχείων[9], κορυφώθηκε το 1979, σε μια προσπάθεια κάθαρσης του Ιερού Αγώνος με την δημιουργία νέας Συνόδου, στην οποία ανήκαν και οι τότε χειροτονηθέντες Επίσκοποι Κυπριανός και Καλλίνικος, για τους οποίους θα αναφερθούμε παρακάτω.

Μετά από πολλές προστριβές και διαδικασίες[10], συμβαίνουν τα εξής:

Το 1984 ο Επίσκοπος Κυπριανός διακόπτει την κοινωνία με τους υπολοίπους συνεπισκόπους του, τους οποίους καταγγέλει για σοβαρές παρεκτροπές και αντικανονικές πράξεις. Παράλληλα συνεχίζει την πορεία του πάνω στις εκκλησιολογικές γραμμές του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου με μια σημαντική μερίδα του Ακαινοτομήτου Πληρώματος να τον ακολουθεί (επίσημη ιστοσελίδα http://www.synodinresistance.org/)

Το 1985 καθαιρείται ο Αυξέντιος και αναλαμβάνει την ηγεσία ο Επίσκοπος Χρυσόστομος Κιούσης. Μαζί του συντάσσονται και τα περισσότερα μέλη του Ακαινοτομήτου Πληρώματος. Σήμερα της μερίδος αυτής ηγείται ο Επίσκοπος Καλλίνικος (επίσημη ιστοσελίδα http://ecclesiagoc.gr/).

Μεταξύ των δύο αυτών Τμημάτων του Ακαινοτομήτου Πληρώματος γίνονται τα τελευταία χρόνια ενέργειες για την ένωση τους. Δεν υπάρχουν διαφορές σε θέματα Πίστεως, παρά μόνο στο πως αντιμετωπίζουν τους καινοτόμους. Η ένωση μπορεί να επιτευχθεί πάνω στις διαχρονικές πατερικές εκκλησιολογικές αρχές του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου, οι οποίες είναι απόρροια του αντικειμενικού σκοπού του Ιερού Αγώνος στον οποίο αναφερθήκαμε.

Το 1995 μία μερίδα Επισκόπων χωρίζεται από την Σύνοδο του Χρυσοστόμου Κιούση για διάφορα ιάσιμα θέματα. Η μερίδα αυτή ποιμαίνεται σήμερα από τον Επίσκοπο Μακάριο (επίσημη ιστοσελίδα http://ec-goc.gr/). Γίνονται προσπάθειες να εξαλειφθεί αυτός ο χωρισμός, πράγμα το οποίο ευχόμαστε ολοψύχως, αφού δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Αρκεί μόνο να υπάρξει ταπεινό φρόνημα και πνεύμα αγάπης.

Αυτές οι τρεις Σύνοδοι είναι οι περίφημες "δεκάδες αλληλοαναθεματιζόμενες παρατάξεις" των Γ.Ο.Χ.. Σε αυτές εξυπηρετείται οικονομικώς το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπάρχουν όμως πατέρες και αδελφοί του Ακαινοτομήτου Πληρώματος, που εφαρμόζοντας την ακρίβεια, δεν έχουν κοινωνία με καμμία από τις παραπάνω Συνόδους. Οι πατέρες αυτοί μνημονεύουν "υπέρ πάσης επισκοπής Ορθοδόξων".

Στους σχισματικούς ματθαιϊκούς αναφερθήκαμε και θα κλείσουμε το παρόν άρθρο αρχικά με μια αναφορά στο χώρο του λεγόμενου περιθωριακού παλαιοημερολογιτισμού, - τον οποίο οι πολέμιοι μας τον εντάσσουν στις "παρατάξεις" των Γ.Ο.Χ..

ΨΕΥΔΟΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ

Στο χώρο του Παλαιού Ημερολογίου, όταν έπαυσε ο διωγμός από την καινοτομούσα Ιεραρχία και το Κράτος, εισχώρησε "κάθε καρυδιάς καρύδι" κατά την λαϊκή έκφραση. Καθηρημένοι από το νέο, για ηθικά ή άλλα σοβαρά παραπτώματα, αρχομανείς και φιλόδοξοι τυχοδιώκτες, κίναιδοι, τσαρλατάνοι και κατ' ουσίαν άθεοι, που ουδόλως επίστευσαν στον σκοπό του Ιερού Αγώνος μας. Πολλοί από αυτούς, όπως είπαμε τους έστελναν εκκλησιαστικοί παράγοντες της καινοτόμου Ιεραρχίας με σκοπό να πλήξουν τον χώρο μας. Πολλοί ερχόντουσαν προσποιούμενοι τον "παλαιοημερολογίτη" με απώτερο στόχο την μίτρα. Επί εποχής Αυξεντίου γέμισε ο πλανήτης με "παλαιοημερολογίτες" επισκόπους, οι οποίοι με τη σειρά τους χειροτόνησαν και άλλους δημιουργώντας μια Λερναία Ύδρα με μίτρες αντί για κεφάλια. Όταν όπως είπαμε το 1985 καθαιρέθηκε ο Αυξέντιος[11] για την παράνομη χειροτονία του Δωροθέου Τσάκου[12], δεν αποδέχθηκε την καθαίρεσή του και συνέχισε με δική του παράταξη, την οποίας μετά την κοίμησή του το 1994, ανέλαβε ο "αρχιεπίσκοπος" Μάξιμος Βαλλιανάτος.
Από τον Δωρόθεο Τσάκο έλκουν τις "χειροτονίες" τους δύο ψευδοσύνοδοι Γ.Ο.Χ. η μία με "αρχιεπίσκοπο" τον, επίσης καθηρημένο από το νέο ημερολόγιο (Μητρόπολη Κυθήρων), Σεραφείμ Μίχα (επίσημη ιστοσελίδα http://www.orthodoxchurch.org.au/ ) και η άλλη με "αρχιεπίσκοπο" κάποιον Νικηφόρο (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://ieramitropolixiou-pe.blogspot.gr/).
Από τον Μάξιμο Βαλλιανάτο έλκουν τις "χειροτονίες" τους οι παρακάτω ολιγομελής ομάδες:
α. Του "Μεσογαίας" Ησαΐα
β. Του "αρχιεπισκόπου" Αυξεντίου Μαρίνη (επίσημη ιστοσελίδα http://ecclesiape.gr/ )
γ. Του "αρχιεπισκόπου" Ιακώβου (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://frdionisios.blogspot.gr/ . Θα τους βρείτε επίσης και στο... facebook).
Υπάρχει ακόμη μια ομάδα "παλαιοημερολογιτών" με τον παράξενο τίτλο "Μητροπολιτική Σύνοδος Πατρώου Εορτολογίου" υπό τον "Αυλώνος" Άγγελο για την οποία δεν έχω αρκετά στοιχεία (επίσημη ιστοσελίδα http://metropolsynodgoc.blogspot.gr/)
Συμμετοχή στις "χειροτονίες" ορισμένων εκ των παραπάνω ψευδοσυνόδων είχαν και ο φερόμενος ως "Ταλαντίου" Γερμανός Κεφαλάς (καθηρημένος από το νέο για τον ίδιο λόγο με τον Δωρόθεο) και ο εμπλεκόμενες σε σκοτεινές οργανώσεις "Μεδιολάνων" Ευλόγιος, της λεγόμενης Συνόδου του Μιλάνου.
Όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούν οι παραπάνω φατρίες να λογίζονται ως "παρατάξεις των Γ.Ο.Χ." από τους νεοημερολογίτες, διότι είναι ξένο σώμα μη έχοντας καμμία σχέση με τον Αγώνα μας, εκτός από την φαινομενική συμφωνία στο παλαιό ημερολόγιο (το οποίο μόνο του δεν σώζει). Και κακώς πολλοί από τους παραπάνω έχουν το θράσος να μιλούν για δήθεν "ένωση όλων των παρατάξεων".

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όπως είδαμε το σύνολο του Ακαινοτομήτου Πληρώματος εξυπηρετείται στις τρεις Συνόδους (Επισκόπων Κυπριανού, Καλλινίκου και Μακαρίου) που υπάρχει αδιάκοπη η Αποστολική Διαδοχή (από την Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς) και οι οποίες προσωρινώς δεν έχουν επικοινωνία (σε ηγετικό επίπεδο, αφού υπάρχουν αρκετοί πιστοί που εξυπηρετούνται αδιακρίτως και στις τρεις Συνόδους).
Ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ενέργειες προς ένωση των παραπάνω τριών Συνόδων σε μία, ενέργειες που πολεμούνται λυσσωδώς. Για αυτές τις ενέργειες, τις προτάσεις μας προς την θεραπεία αυτής της διάσπασης, καθώς και τη στάση των καλοπροαίρετων κληρικών και λαϊκών που έτυχε να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε άλλες "παρατάξεις", θα αναφερθούμε σε επόμενό μας άρθρο, που θα αναλύουμε το δεύτερο βήμα.






[1] Πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου, Ποιμαντορική Εγκύκλιος, Αθήνα 1-6-1944
[2] Περί του θέματος δες αναλυτικότερα «Η διαστρέβλωση της εκκλησιολογίας του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου»
[3] Διότι αποσχίστηκαν άνευ δογματικού ή κανονικού λόγου από τους Αρχιερείς, αλλά με πρόσχημα τη διαφωνία τους σχετικώς με την αντιμετώπιση των καινοτόμων έπηξαν ίδιο θυσιαστήριο.


[4] Περί της χειροθεσίας βλέπε «Πηδάλιον» σελ. 116 τα σχόλια του Ιερού Νικοδήμου. Στην εκκλησιαστική πράξη η χειροθεσία χρησιμοποιήθηκε σε σχισματικούς κληρικούς προκειμένου να θεραπευθεί το άκυρο Μυστήριο της χειροτονίας τους.
[5] Απόφαση Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς της 28-4-1976.
[6] Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί: «μα εξισώνεται το νεοημερολογιτικό σχίσμα, με την ματθαιϊκή παρεκτροπή; Το ίδιο έγκλημα έγινε;». Φυσικά όχι! Χωρίς το νεοημερολογητικό σχίσμα δεν θα υπήρχε ούτε και η ματθαιϊκή παρεκτροπή. Όμως μία παρανομία δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με άλλη, έστω και μικρότερη. Ο αγώνας πρέπει να είναι νόμιμος.

[7] Πλέον δεν υπήρχε λόγος να χειροτονήσει ο πρ. Φλωρίνης νέους Αρχιερείς, διότι αφενός μεν την πρώτη φορά απέτυχε να αναγκάσει την καινοτομούσα Ιεραρχία να επιστρέψει στο Παλαιό Ημερολόγιο (αφού αυτός ήταν ο αντικειμενικός σκοπός των χειροτονιών), αφετέρου έπρεπε να διαφυλάξει και να εξασφαλίσει τον ορθό σκοπό της Αποτείχισης και το νόμιμο χαρακτήρα της Ενστάσεως, ο οποίος είναι ο Αγώνας για την Ενότητα του διηρημένου (λόγω του νεοημερολογητικού σχίσματος)Πληρώματος της Εκκλησίας της Ελλάδος και η καταδίκη των υποδίκων καινοτόμων.
[8] Λεπτομέρειες στο «Αι χειροτονίαι των Γ.Ο.Χ. από κανονικής απόψεως» Σταύρου Καραμήτσου (Αθήνα 1997).
[9] Υπάρχουν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν πως ορισμένοι εκκλησιαστικοί παράγοντες στο χώρο του νέου ημερολογίου έστελναν τους καθηρημένους στον χώρο του παλαιού, για να δυσφημήσουν τον Αγώνα μας.
[10] Λεπτομέρειες σε ετοιμαζόμενη εργασία με τίτλο "Το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος και οι "παρατάξεις" των Γ.Ο.Χ.".
[11] Ο Επίσκοπος Αυξέντιος δεν υπήρξε άνθρωπος με δόλο, ούτε ήθελε να κάνει κακό στον Αγώνα. Ήταν όμως άβουλος, παρασυρόταν πολύ εύκολα και σίγουρα υπήρξε ακατάλληλος για την θέση που κατείχε.
[12] Ο Δωρόθεος Τσάκος ήταν Αρχιμανδρίτης του νέου ημερολογίου (Μητρόπολη Σιδηροκάστρου), ο οποίος καταδικάστηκε για κιναιδισμό και καθαιρέθηκε το 1968. Εισχώρησε στον χώρο του παλαιού ημερολογίου και χειροτονήθηκε "επίσκοπος", άγνωστο από ποιους (με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχω). Χειροτονήθηκε για δεύτερη φορά "Μητροπολίτης Σπάρτης και Μονεμβασίας" από έναν αυτοαποκαλούμενο "Οικουμενικό Πατριάρχη" Θεόκλητο Καντάρη, πρώην ματθαιϊκό, το 1979. Και τρίτη φορά, με τον ίδιο τίτλο, από τους Επισκόπους Μάξιμο Βαλλιανάτο και Γεράσιμο τη εντολή του Αυξεντίου το 1984. Η αποκάλυψη της εντολής της χειροτονίας αυτής ήταν η αφορμή για την καθαίρεση του Αυξεντίου. Ο Μάξιμος Βαλλιανάτος αφορίστηκε και για ψευδορκία.

http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2012/12/blog-post.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

15
LAPTONA :down

Έπρεπε από καιρό να γίνει αυτό το τόπικ.
Νομίζω μόνο τα γεγονότα να δει κανείς μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα.
Πόσο μάλλον εάν ακούσει και γνώμες και αναλύσεις από φωτισμένους γέροντες που δεν φανατίζονται ούτε φανατίζουν υπέρ ή κατά οιουδήποτε.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

16
LAPTONAS έγραψε: Στον χώρο του παλαιού ημερολογίου:

Βήμα 1ο: Να αποκαλυφθούν όλες οι παρατάξεις, με σκοπό να ξεκαθαρίσει ποιες από αυτές έχουν έγκυρες χειροτονίες και ποιες αποτελούνται από αυτοχειροτόνητους.

Βήμα 2ο: Οι παρατάξεις που έχουν διαδοχή να συνέλθουν σε διάλογο ενότητος με σκοπό την ένωση σε ΜΙΑ, με βάση την κρυστάλλινη εκκλησιολογία του ομολογητού πρώην Φλωρίνης Χρυστοστόμου (=να δεχτούν δηλαδή ότι δεν αποτελούν μία ξεχωριστή Εκκλησία, αλλά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος).

Βήμα 3ο: Με ξεκάθαρη πλέον εκκλησιολογία να μεριμνήσουν μαζί με τους αποτειχισμένους αδελφούς (που πλέον θα βρίσκονται επί το αυτό και λόγω κοινού εορτολογίου), να στείλουν υπομνήματα σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, για τα θέματα αυτά της πίστεως».
Νομίζω ότι οι παραπάνω προτάσεις του Πάτριου εκ Φλωρίνης είναι πάρα πολύ καλές,εφόσον τουλάχιστον δεν περιοριστούν σε ανούσιες φιλονικίες με τους Ματθαικούς. :0607 Γενικώς όσο το ψάχνει βλέπει πόσο μεγάλο ιδεολογικό χάσμα υπάρχει ανάμεσα στους "Ματθαικούς" και στους "Φλωριανιακούς".

Αυτό το συμπέρασμα επιβεβαιώνει και δική μας εκκλησία του νέου διαμέσου του ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ,
† Αρχιεπισκόπου Αθηνών στο αντίστοιχο βιβλίο του εδώ :http://www.myriobiblos.gr/books/book1/kef7_meros1.htm
1. Η ενεστώσα εν Ελλάδι κατάστασις των παλαιοημερολογιτών.

Οι εν Ελλάδι παλαιοημερολογίται εύρηνται σήμερον κατατετμημένοι βασικώς μεν εις δύο μεγάλας παρατάξεις, τας του «πρ. Φλωρίνης» και του «Βρεσθένης» Ματθαίου(1), κατ' ουσίαν όμως εις πλείονας των 7 ολιγομελεστέρας επί μέρους ομάδας(2), μη αποκλειομένης της δημιουργίας και νέας παρατάξεως αποτελουμένης εκ των παλαιοημερολογιτών, των υποψύχρως διακειμένων έναντι των αλλοπροσάλλων ενεργειών των ηγουμένων των κυρίων παλαιοημερολογιτικών μερίδων(3). Αι δύο κύριαι, κατά τα άνω, παρατάξεις διεκδικούσιν εκατέρα δι' εαυτήν την πολυπληθεστέραν και σοβαρωτέραν εκπροσώπησιν του παλαιοημερολογιτικού κόσμου,(4), ενώ αβυσσαλέον ιδεολογικόν χάσμα διαχωρίζει ταύτας και μίσος άσπονδον μεταξύ αυτών υφίσταται, μη αποκρυπτόμενον από των ομμάτων των τρίτων. Το χάσμα χρονολογείται από του έτους 1937, ότε το πρώτον διεφώνησαν οι «πρ. Φλωρίνης» Χρυσόστομος και «Βρεσθένης» Ματθαίος, διευρυνθέν βραδύτερον και καταπαγιωθέν διά της υφ' εκάστου των ως είρηται αρχηγετών και των οπαδών αυτών ακολουθηθείσης διαφόρου τακτικής εν τη εξελίξει και προωθήσει του, λεγομένου «ιερού αγώνος» αυτών. Η υφισταμένη διαίρεσις, επεκτεινομένη εν τοις κόλποις εκατέρας των παρατάξεων ένθα, ως καταγγέλλεται, εισεχώρησαν «δολιοφθορείς του ιερωτάτου αγώνος», αποβλέποντες εις «κορβανάν» και «τα βαλλόμενα»(5), σοβαράς έχουσα επιπτώσεις επί την αποτελεσματικότητα του αγώνος τούτου, έχει κατά καιρούς παροτρύνει ωρισμένους παλαιοημερολογιτικούς παράγοντας εις την ανάληψιν προσπαθείας προς γεφύρωσιν του χάσματος και άρσιν της διαστάσεως(6).
:0607 :0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

17
Γειά σας.
Ας παραθέσω μερικά στοιχεία που καλό θα ήταν να γίνουν γνωστά στον κόσμο...

Τα εμφανιζόμενα ως επίσημα πιστοποιητικά των ''ΓΟΧ'' του π. Φλωρίνης Χρυσοστόμου...
Εικόνα
Το παραπάνω έγγραφο δεν έχει αριθμό πρωτοκόλλου, ούτε σφραγίδες των Επισκόπων. Είναι ένα ανεπίσημο έγγραφο το οποίο μόνο ως ιδιωτική πρωτοβουλία κάποιων Επισκόπων μπορεί να λογιστεί και όχι ως αναγνώριση επίσημη κατόπιν συνδριάσεως της Ιεραρχίας της Συνόδου των Ρώσσων της Διασποράς. Άρα η εμφανιζόμενη ως επίσημη αναγνώριση με Συνοδική απόφαση, δεν υπάρχει, αφού η Συνοδική απόφαση πάντοτε συνοδεύεται από πρωτοκολλημένο έγγραφο.

Οι υπόλοιποι Επίσκοποι της εν λόγω Συνόδου γιατί δεν υπέγραψαν την αναγνώριση; Οι μισοί Επίσκοποι ανεγνώρισαν τους Φλωριναίους ''ΓΟΧ'' και οι άλλοι μισοί όχι; Ο νεοημερολογίτης Αρχιεπίσκοπος Γαλλίας Θεόφιλος Ιονέσκου γιατί δεν υπέγραψε την αναγνώριση των Επισκόπων των ''Φλωριναίων'' ''ΓΟΧ'', όταν οι ίδιοι οι Φλωριναίοι ''ΓΟΧ'' ισχυρίζονται πως συμμετείχε στην χειροτονία του Αρχ/του Ακακίου Παππά εν έτει 1960; Δεν ανεγνώριζε ο Επίσκοπος Θεόφιλος τους παλαιοημερολογίτες ''Φλωριναίους'' Επισκόπους της Ελλάδος; Οι τελευταίοι όμως ακόμα και σήμερα ισχυρίζονται πως προέρχονται από τα χέρια του ως Επίσκοποι, χωρίς να έχουν πρόβλημα με το γεγονός ότι ήταν νεοημερολογίτης...

Ο ίδιος ο Θεόφιλος βεβαίως μέχρι τέλους της ζωής του, εγγράφως και προφορικώς, αρνείτο το ότι συμμετείχε στην χειροτονία του Αρχ/του Ακακίου Παππά, με αποτέλεσμα να φαίνεται η εν λόγω χειροτονία ως υφ' ενός Επισκόπου γενομένη, του Αρχ/που Σικάγου Σεραφείμ Ιβάνωφ. Έτσι οι ''Φλωριναίοι'' ''ΓΟΧ'' ενώ κατηγορούσαν αδίκως τον Άγιο Επίσκοπο Βρεσθένης ότι χειροτόνησε μόνος τον Επίσκοπο Σπυρίδων, εκείνοι ως τώρα έχουν την άκυρη και αντικονονική χειροτονία να τους ακολουθεί. Η οποία ή είναι υφ' ενός παλαιοημερολογίτου Επισκόπου ή υπό δύο , του ενός όμως νεοημερολογίτου γεγονός το οποίο δεν αρνούνται ούτε οι ίδιοι ''Φλωριναίοι'' ''ΓΟΧ''...

Εικόνα
Το παραπάνω έγγραφο δεν αποτελεί επίσημο έγγραφο αναγνώρισης των παλαιοημερολογιτών εν Ελλάδι ''Φλωριναίων'' Επισκόπων υπό της Συνόδου των Ρώσσων της Διασποράς, αλλά προσωπικό έγγραφο του προέδρου αυτής Μητροπολίτου Φιλαρέτου. Άρα η εμφανιζόμενη, υπό τινών, ως επίσημη αναγνώριση δεν υπάρχει.

Εικόνα
Το παραπάνω έγγραφο είναι μία απλή, ιδιωτικής φύσεως, βεβαίωση την οποία αναλύσαμε στην αρχή ως προς την εγκυρότητα και την αντικανονικότητα της. Επιπλέον να σχολιάσουμε ότι στο ιεροκανονικό δίκαιο τέτοιου είδους χαρτιά δεν γίνονται δεκτά ως πιστοποιητικά γεγονότος, ιδιαιτέρως χειροτονίας Επισκόπων... Άνευ αριθμών πρωτοκόλλου, άνευ σφραγίδος, άνευ υπογραφών των υπολοίπων Επισκόπων της Συνόδου. Ούτε ένα απλό χαρτί στο δημόσιο δεν αναγνωρίζεται ως έγκυρο αν δεν έχει αριθμό πρωτοκόλλου, θα αναγνωριστεί ολόκληρη εκκλησία ''ΓΟΧ'' Ελλάδος ως έγκυρη με τέτοια χαρτιά, ενώ υπάρχει κανονική Σύνοδος Γνησίων Ορθοδόξων Ελλάδος;

Εικόνα
Ο συμπροσευχόμενος με παπικούς Καρδιναλίους, Αρχ/πος Χιλής Λεόντιος Φιλίπποβιτς, με το βέλος, ο οποίος χειροτόνησε την πρώτη παλαιοημερολογίτικη παραφυάδα του οικουμενισμού εν Ελλάδι, το 1962. Κάποιοι διαδίδουν ότι δεν είναι συμπροσευχή αλλά συγκέντρωση σε Δημαρχείο... Οι ιερατικές στολές των παπικών Καρδιναλίων προδίδουν την αλήθεια. Καθώς και το βελούδινο παπικό σκαμνί με στήριγμα για τα χέρια εκείνου που προσεύχεται γονατιστός, το οποίο υπάρχει σε όλους τους παπικούς ναούς και είναι ακριβώς έμπροσθεν του Χιλής Λεοντίου...

Εικόνα
Εδώ βλέπετε τον Αρχιεπίσκοπο Χιλής Λεόντιο Φιλίπποβιτς, με την Μίτρα, στην χειροτονία εις Επίσκοπον Γαρδικίου, του Αρχιμανδρίτου Αυξεντίου Πάστρα, ο οποίος ευλογεί, το Μάϊο του 1962. Ένα έτος αργότερα εξελέγη Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, των ''Φλωριναίων'' ''ΓΟΧ''. Έχουν προκύψει από τότε πολλές ομάδες ''ΓΟΧ'' με Αρχιεπίσκοπο ή Πρόεδρο η κάθε μία. Όλες όμως έλκουν χειροτονία από τις οικουμενιστικές χειροτονίες των ετών 1960 και 1962.



Το παραπάνω έγγραφο εμφανίζεται ως πιστοποιητικό χειροτονίας του Επισκόπου Γαρδικίου, Αυξεντίου Πάστρα. Ως είναι ιστορικώς γνωστό ο εν λόγω Επίσκοπος Αυξέντιος χειροτονήθηκε από τον Αρχ/πο Χιλής Λεόντιο Φιλίπποβιτς τον Μάϊο του 1962. Το χαρτί που εμφανίζεται ως ''πιστοποιητικόν χειροτονίας'' όμως βλέπουμε ότι αναγράφει ημερομηνία 1η Ιανουαρίου του 1963... Γιατί δεν συνετάχθη εν Ελλάδι, όπως θα ήταν λογικό, αλλά μετά από 8 μήνες στο Σαντιάγκο της Χιλής; Επιπλέον ενώ αναφέρει οτι συμμετείχε και ο Επίσκοπος Ταλαντίου Ακάκιος, ούτος δεν φαίνεται στην φωτογραφία! Το σημαντικότερο δε; Δεν υπογράφει το χαρτί χειροτονίας του Επισκόπου Γαρδικίου, μετέπειτα Αρχ/που Αθηνών Αυξεντίου...

Άρα εγείρονται και πάλι τα εξής εύλογα ερωτήματα. Αφού ο Αρχ/της Ακάκιος εμφανίστηκε στην Ελλάδα ως Επίσκοπος Ταλαντίου χωρίς πιστοποιητικό χειροτονίας, και εφόσον εμφανίζεται στο πιστοποιητικό χειροτονίας του Γαρδικίου Αυξεντίου Πάστρα ως συμμετέχων γιατί δεν υπάρχει η υπογραφή του; Τί τον εμπόδιζε να υπογράψει το πιστοποιητικό χειροτονίας; Θα πεί κάποιος, μα το γεγονός ότι το χαρτί συνετάχθη στο Σαντιάγκο της Χιλής και όχι στο μοναστήρι της Παιανίας όπου και έλαβε χώρα η χειροτονία. Γεννάται όμως το εξής ερώτημα: Γιατί να συνταχθεί το χαρτί στη Χιλή 8 μήνες μετά και όχι στον τόπο που έγινε η χειροτονία όπως προβλέπουν οι Κανόνες; Μήπως δεν χειροτονήθηκε ποτέ ο Αρχ/της Ακάκιος Επίσκοπος; Το ρωτάμε αυτό διότι ενώ παντού αναφέρεται ως Επίσκοπος πουθενά δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αποδείξεις για στηριχθεί αυτή του η ιδιότητα... Πιστοποιητικό χειροτονίας του δεν εμφανίστηκε ποτέ... Όταν αναφέρεται το όνομα του σε χειροτονία δεν υπάρχει η υπογραφή του. Εμείς μόνο διερωτώμεθα και θα θέλαμε να μας δωθούν απαντήσεις με αποδείξεις. Γιατί εκείνοι που επικαλούνται την κανονικότητα με βάση τους Ιερούς Κανόνες θα πρέπει και να ακολουθούν τους Ιερούς Κανόνες...

Για μελέτη του θέματος βλέπε εδώ ( http://eggolpio.blogspot.gr/2013/10/blog-post_14.html ), εδώ ( http://eggolpio.blogspot.gr/2013/11/blog-post_29.html ), και εδώ ( http://eggolpio.blogspot.gr/2013/12/blog-post_23.html ).

Source:
http://eggolpio.blogspot.gr/2014/02/blog-post_22.html

Re: Οι παρατάξεις των ΓΟΧ που κράτησαν το Πάτριο

18
Οικουμενισμός, ''ΓΟΧ'', και ιστορική αλήθεια.

Πηγή: http://eggolpio.blogspot.gr/2013/10/blog-post_14.html
Εικόνα
Σε αυτή την φωτογραφία βλέπετε τον Αρχιεπίσκοπο Χιλής, Λεόντιο Φιλίπποβιτς, να συμπροσεύχεται με παπικούς Καρδιναλίους... Είναι ο σημειούμενος με το βέλος. Κάποιοι διαδίδουν ότι δεν είναι συμπροσευχή αλλά συγκέντρωση σε Δημαρχείο... Οι ιερατικές στολές των παπικών Καρδιναλίων προδίδουν την αλήθεια. Καθώς και το βελούδινο παπικό σκαμνί με στήριγμα για τα χέρια εκείνου που προσεύχεται γονατιστός, το οποίο υπάρχει σε όλους τους παπικούς ναούς και είναι ακριβώς έμπροσθεν του Χιλής Λεοντίου...


Εικόνα
Εδώ βλέπετε τον Αρχιεπίσκοπο Χιλής Λεόντιο στην χειροτονία του Αρχιμανδρίτου Αυξεντίου Πάστρα, το Μάϊο του 1962, εις Επίσκοπον Γαρδικίου. Έν έτος αργότερα εξελέγη Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, των αυτοαποκαλουμένων ''ΓΟΧ''. Έχουν προκύψει από τότε πολλές ομάδες ''ΓΟΧ'' με Αρχιεπίσκοπο ή Πρόεδρο η κάθε μία. Όλες όμως έλκουν χειροτονία από τις οικουμενιστικές χειροτονίες των ετών 1960 και 1962.

Η αντίφαση των σημερινών αυτοαποκαλουμένων ''ΓΟΧ'' είναι η εξής: Υποστηρίζουν πως από το 1924 οι εκκλησίες που υιοθέτησαν το νέο παπικό ημερολόγιο εξέπεσαν της Θείας Χάριτος αφού υπάρχουν Αναθέματα για εκείνους που θα δεχτούν το νέο Πασχάλιο και Μηνολόγιο του Πάπα, από το 1583 ήδη. Επιπλέον οι εκκλησίες που κοινωνούν εκκλησιαστικώς με νεοημερολογίτικες εκκλησίες υποπίπτουν στο ίδιο ανάθεμα. Όπως κι εκείνες που συμμετέχουν στον Οικουμενισμό, δηλαδή συμπροσεύχονται με αιρετικούς και απίστους. Ως εδώ όλα καλά. Όμως πώς οι αυτοαποκαλούμενοι ''ΓΟΧ'' θέλουν να λένε ότι οι ίδιοι έχουν έγκυρα μυστήρια, αφού είναι χειροτονημένοι το 1960, από τον οικουμενιστή Αρχιεπίσκοπο Σικάγου Σεραφείμ Ιβάνωφ που συμπροσευχόταν με νεοημερολογίτες, τον νεοημερολογίτη Αρχιεπίσκοπο Γαλλίας Θεόφιλο Ιονέσκου, και το 1962 από τον συμπροσευχόμενο με Καρδιναλίους παπικούς, Αρχιεπίσκοπο Χιλής Λεόντιο Φιλίπποβιτς; Τότε είχαν έγκυρα μυστήρια οι οικουμενιστές αλλά πριν και μετά την χειροτονία δεν είχαν;;;

Επί του θέματος της άκυρης χειροτονίας Επισκόπων για τους οπαδούς του π. Φλωρίνης Χρυσοστόμου διαβάστε επίσης:

Σεραφείμ και Θεόφιλος...
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/10/blog-post_7179.html

Η Εκκλησία και οι ''εκκλησίες''...
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/09/blog-post_29.html

Περί των αμετανοήτως εμμενόντων εις την αίρεση.
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/09/blog-post_8616.html

Το νέον εορτολόγιον είναι αίρεσις.
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/09/blog-post_289.html

Η Εκκλησία Του Χριστού.
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/09/blog-post_15.html

Ὁ Ἐπίσκοπος Βρεσθένης Ματθαῖος Β' !
http://eggolpio.blogspot.gr/2013/10/blog-post_4360.html
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”