Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

10
GLADIATOR έγραψε:Απαγορεύεται να είναι κάποιος πνευματικός και εξομολόγος ταυτόχρονα; :hmmm :hmmm
Το ιδανικό είναι ο πνευματικός μας να είναι εξομολόγος, και εξομολόγος μας να είναι ο πνευματικός μας, αλλά όχι απαραίτητο. Πνευματικός εξομολόγος ήταν λχ ο γέροντας Πορφύριος.Έχουμε έναν πνευματικό και πολλούς εξομολόγους.

Ο πνευματικός θα μας οδηγήσει στην εξομολόγηση, ο εξομολόγος θα εξομολογήσει, ο πνευματικός εξομολόγος και τα δύο.

GLADIATOR έγραψε: Απαγορεύεται να είναι κάποιος και Γέροντας και πνευματικός; :hmmm :hmmm
Γέροντας είναι ο πνευματικός πατερας των μοναχών.Οι μοναχοί έχουν Γέροντα. Ένας γέροντας σε μοναστήρι μπορεί να είναι πνευματικός και εξομολόγος κοσμικών πού επισκεπτονται γι αυτο τον λόγο το μοναστήρι, αλλά πάντα θα είναι ο πνευματικός ή ο εξομολόγος τους ή και τα δύο, αλλά όχι ο γέροντας τους.

Προφανώς οι κοσμικοί δεν έχουν γέροντα, αλλά μόνο οι μοναχοί, καταχραστικά εμείς οι κοσμικοί ονομάζουμε γέροντα έναν Γέροντα. Τον ονομάζουμε έτσι όχι επειδή είναι δικός μας γέροντας αλλά επειδή είναι Γεροντας στους άλλους μοναχούς.
GLADIATOR έγραψε: Απαγορεύεται να είναι κάποιος Γέροντας εξομολόγος και πνευματικός; :hmmm :hmmm
Πάλι όχι. Στους μοναχούς είναι ούτως ή άλλος. Στους λαϊκούς μπορεί να είναι εξομολόγος και πνευματικός αλλά όπως και παραπάνω δεν μπορεί να είναι Γέροντας τους γιατί οι λαϊκοί δεν είναι μοναχοί οπότε δεν μπορούν να έχουν δικό τους γέροντα (=πνευματικό προϊστάμενο)
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

11
Ψυχίατρος ή Πνευματικός; '


Ιερομόναχος Σάββας Αγιορείτης

Για να θεραπευθούν τα διάφορα ψυχικά-ψυχολογικά νοσήματα, θα πρέπει να απομακρυνθούν τα πνευματικά τους αίτια, που είναι τα πάθη (με κυρίαρχο τον εγωισμό) καθώς και οι δαίμονες με τις ενέργειές τους.

«Τι θα πεί άγχος, νεύρα, ψυχασθένειες;» ερωτούσε ο π. Πορφύριος. Καί απαντούσε: «Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει διάβολος σ’ όλα αυτά. Δεν υποτασσόμεθα στον Χριστό με αγάπη. Μπαίνει ο διάβολος και μας ανακατεύει»[1].

Αυτά βέβαια (τα πάθη και οι δαίμονες) δεν απομακρύνονται με χάπια ούτε με ηλεκτροσόκ, αλλά με το μυστήριο της Γενικής Εξομολόγησης. Ο άνθρωπος θα πρέπει να εξομολογηθεί με ειλικρίνεια τα αμαρτήματα όλης του της ζωής, τα κύρια γεγονότα που την σημάδεψαν, καθώς και το πως εκείνος τα αντιμετώπισε, όπως δίδασκε ο θεοφώτιστος Γέροντας Πορφύριος[2].

Ο Γέροντας Παίσιος, επίσης, «ενώ συνιστούσε στους ασθενείς να συμβουλεύονται χριστιανούς ιατρούς –«διότι τους φωτίζει ο Θεός» κατά το λόγιό του– είχε εκφράσει επανειλημμένως την απαρέσκειά του προς τα «ψυχολογικά» βιβλία, αλλά και προς αυτήν την ίδια την «ψυχολογία» και την «ψυχιατρική», η οποία ασκείται από επιστήμονες και ιατρούς, οι οποίοι δεν πιστεύουν στην ύπαρξη της ανθρώπινης ψυχής, όπως την δέχεται η θεολογία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας. Όντας ο ίδιος βαθύς γνώστης, Χάριτι Θεού, του μυστηρίου της ενοικούσης στον άνθρωπο λογικής και νοεράς ψυχής, των φυσιολογικών αλλά και των παθολογικών εκδηλώσεών της, στενοχωριόταν και υπέφερε πολύ, όταν έβλεπε τις βαριές αστοχίες και τα λάθη στην αντιμετώπιση των ασθενών αυτών, τα οποία είχαν σοβαρότατες συνέπειες για τον ασθενή και το περιβάλλον του.

Δεδομένου δε ότι οι πλείστοι ακαδημαικοί δάσκαλοι της ψυχιατρικής θεωρούν ότι τα «ψυχικά φαινόμενα» έχουν μόνον βιολογικό υπόβαθρο –θεώρηση, η οποία συνιστά άρνηση της ύπαρξης άυλης, νοερής και λογικής ψυχής στον άνθρωπο ήταν πολύ επιφυλακτικός ή αρνητικός για πολλές «θεραπείες» που εφάρμοζαν οι προαναφερθέντες ψυχίατροι.

Ο Γέροντας Παίσιος, συμφωνώντας με τον Γέροντα Πορφύριο θεωρούσε ότι τα αίτια των περισσοτέρων ψυχικών ασθενειών είναι πνευματικά και ότι τα «ψυχοφάρμακα» δεν θεραπεύουν, αλλά έχουν μόνον κατασταλτικό χαρακτήρα, και ότι είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται με φειδώ σε περιπτώσεις πασχόντων «ψυχασθενών», έως ότου καταστή εφικτή η επικοινωνία με αυτούς»[3].

Κατόπιν η συμβολή του μυστηρίου της Γενικής Εξομολόγησης είναι καθοριστική για την οριστική και ολοκληρωτική ψυχική-πνευματική θεραπεία με την Θεία Χάρη.

Είθε να παύσει ο αποπροσανατολισμός του σύγχρονου ανθρώπου, που τείνει να υποκαταστήσει τον Πνευματικό με τον ψυχολόγο ή τον ψυχίατρο και ο οποίος μάταια αναζητεί την ψυχική του θεραπεία εκεί που δεν υπάρχει.

«Πάνε να ηρεμήσουν οι άνθρωποι», παρατηρεί ο Γέρων Παίσιος, «είτε με ηρεμιστικά είτε με θεωρίες γιόγκα, και την πραγματική ηρεμία, που έρχεται, όταν ταπεινωθή ο άνθρωπος, δεν την επιδιώκουν, για να έρθη η θεία παρηγορία μέσα τους»[4].

Η αληθινή ηρεμία έρχεται με την Θεία Χάρη, η οποία προσλαμβάνεται από τους ταπεινούς. «Η εξωτερική μόρφωση με το άγχος», επισημαίνει πάλι ο σοφός Γέροντας, «οδηγεί καθημερινώς εκατοντάδες ανθρώπων (ακόμη και μικρά παιδιά με άγχος!) στις ψυχαναλύσεις και στους ψυχιάτρους και κτίζει συνεχώς Ψυχιατρεία και μετεκπαιδεύει ψυχιάτρους, ενώ πολλοί ψυχίατροι ούτε Θεό πιστεύουν ούτε ψυχή παραδέχονται. Επομένως, πως είναι δυνατόν αυτοί οι άνθρωποι να βοηθήσουν ψυχές, αφού και οι ίδιοι είναι γεμάτοι από άγχος; Πως είναι δυνατόν ο άνθρωπος να παρηγορηθή αληθινά, αν δεν πιστέψη στον Θεό και στην αληθινή ζωή, την μετά θάνατον, την αιώνια; Όταν συλλάβη ο άνθρωπος το βαθυτερο νόημα της ζωής της αληθινής, τότε φεύγει όλο το άγχος του και έρχεται η θεία παρηγορία, και θεραπεύεται. Αν πήγαινε κανείς στο Ψυχιατρείο και διαβαζε στους ασθενείς τον Αββά Ισαάκ, θα γίνονταν καλά όσοι πιστεύουν στον Θεό, γιατί θα γνώριζαν το βαθύτερο νόημα της ζωής»[5].

Η θεραπεία υπάρχει μόνο στο αληθινό Ψυχιατρείο, την Ορθόδοξη Εκκλησία, και παρέχεται δωρεάν από τον Ιατρό των ψυχών και των σωμάτων μας, τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό.

Το θέμα των παθών, των αποτελεσμάτων τους, καθώς και της θεραπείας των είναι τεράστιο και φυσικά δεν μπορούμε να το εξαντλήσουμε. Ταπεινά θα τραβήξουμε κάποιες πινελιές για να βοηθηθούμε όλοι στον καθημερινό πνευματικό μας αγώνα, έχοντας μία όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα για τα πάθη και τα αποτελέσματά τους, με κυρίαρχα την λύπη και την κατάθλιψη.

Ο αγώνας αφορά στον αγιασμό του «σκεύους» μας, της ψυχής και του σώματός μας.

Η ψυχική-πνευματική υγεία και σωτηρία έχει τεράστιο αντίκτυπο στο σώμα. Διότι ο,τι σχετίζεται με την ψυχή σχετίζεται και με το σώμα, το οποίο ουδόλως απαξιώνεται μέσα στην Ορθοδοξία.

[1]Γέροντος Πορφυρίου Ιερομονάχου, Ανθολόγιο Συμβουλών, Έκδοσις Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος, Μήλεσι, εκδ.7η, 2008.

[2]Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου, Βίος και Λόγοι, Έκδοσις Ζ΄, Ιερά Μονή Χρυσοπηγής, Χανιά 2006, (Στο εξής: Βίος και Λόγοι Ζ΄), σελ. 370.

[3]Γέροντος Παισίου, Γ7. Προς Βασίλειον,Τίμιος Σταυρός 23/7/1977. Βρίσκεται στο: Ψυχολογία – Βιβλία ψυχολογίας και «ψυχολογικά» προβλήματα (Γέροντας Παίσιος), http://hristospanagia3.blogspot.com/201 ... _1291.html. Μαρτυρία
από το βιβλίο: «ΚΕΙΜΕΝΑ-ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Γέροντος ΠΑΪΣΙΟΥ του ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ 1924-1994», ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΑΓΙΟΤΟΚΟΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, Θεσσαλονίκη 2009, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α. ΖΟΥΡΝΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΠΙΣΜΗΝΑΓΟΣ Ε.Α.

[4]Γέροντος Παίσιου του Αγιορείτου, Λόγοι Α΄, ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
“ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ”, ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2001
– Δεύτερο Μέρος – Κεφάλαιο 3ον «Απλοποιήστε την ζωή σας, για να φύγη το άγχος»
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

12
Ο εξομολόγος δύναται να είναι ταυτόχρονα και πνευματικός και γέροντας,ακόμη και σε λαικούς.
Το πρόβλημα είναι πως,όλοι εμείς οι λαικοί (δεν χρησιμοποιώ τον όρο κοσμικός διότι υπάρχει πρόβλημα με τις εν λόγω έννοιες... διότι πολλοί όπως η αναξιότης μου δεν τις δέχονται δια τον εαυτόν τους και μόνον)έχουμε εξαπατήσει τους εαυτούς μας με τις πολλές αναλύσεις και προσβάσεις στα λεξικά ώστε ποιός δύναται να κάνει τί και πως...
Και όλα τούτα διότι δεν υπάρχει κατήχηση δεν υπάρχει καθαρή εξομολόγηση εξαγόρευσις των λογισμών μας..
Από τούτο πάσχει ο σημερινός άνθρωπος...
από τους λογισμούς..βάσανο μεγάλο και τεράστιο.

Αγαπημένοι μου φίλοι απλώστε το αριστερό χέρι της καρδιάς στον πνευματικό σας ώστε να διαβάσει τη σκέψη σας και τα διλημματά σας και να γίνετε ένα με αυτόν...

Ταυτόχρονα θα έχετε εξομολόγο πνευματικό και γέροντα τρίπτυχο που θα σας βοηθήσει να αγαπήσετε με όλο σας το είναι τον Τριαδικό Κύριο και Θεό μας,έτσι ώστε να βοηθήσετε και τον εαυτόν σας να αποκτήσει κατά χάριν κάθαρση φωτισμό και θέωση.

Καλό αγώνα....

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΑΥΤΟΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ.
Εικόνα

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

13
Έχει διαφορά ο Γέροντας από τον Πνευματικό. Για να έχεις γέροντα πρέπει να είσαι μοναχός. Αυτό βγαίνει από τα παραπάνω άρθρα. Εφόσον δεν το θεωρείς σωστό τουλάχιστον συμπλήρωσε το κενό που δημιουργείτε με την διαφωνία σου και πες μας για ποιο λόγο γίνετε να έχει κανείς και γέροντα έστω και αν είναι κοσμικός (όχι μοναχός), και ποια η διαφορά ανάμεσα στον Γέροντα και τον πνευματικό όπως επίσης και ποιος ο ρόλος του Γέροντα (αν όχι να είναι πνευματικό προϊστάμενος του μοναχού).

Διότι εγώ ως κοσμικός γνωρίζω κοσμικούς που έχουν πνευματικό και ξομολόγο τόσο για τα πνευματικά ζητήματα όσο και για το μυστήριο της εξομολόγησης. Δεν ξέρω όμως κανέναν κοσμικό ο οποίος να έχει Γέροντα και ούτε ξέρω το ρόλο του Γέροντα όταν πρόκειται να σχετιστεί με κοσμικό.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

14
LAPTONAS έγραψε:Έχει διαφορά ο Γέροντας από τον Πνευματικό. Για να έχεις γέροντα πρέπει να είσαι μοναχός. Αυτό βγαίνει από τα παραπάνω άρθρα. Εφόσον δεν το θεωρείς σωστό τουλάχιστον συμπλήρωσε το κενό που δημιουργείτε με την διαφωνία σου και πες μας για ποιο λόγο γίνετε να έχει κανείς και γέροντα έστω και αν είναι κοσμικός (όχι μοναχός), και ποια η διαφορά ανάμεσα στον Γέροντα και τον πνευματικό όπως επίσης και ποιος ο ρόλος του Γέροντα (αν όχι να είναι πνευματικό προϊστάμενος του μοναχού).

Διότι εγώ ως κοσμικός γνωρίζω κοσμικούς που έχουν πνευματικό και ξομολόγο τόσο για τα πνευματικά ζητήματα όσο και για το μυστήριο της εξομολόγησης. Δεν ξέρω όμως κανέναν κοσμικό ο οποίος να έχει Γέροντα και ούτε ξέρω το ρόλο του Γέροντα όταν πρόκειται να σχετιστεί με κοσμικό.
Αποκαλείς τον εαυτόν σου κοσμικό και δια τούτο ίσως δεν δύνασαι αγαπητέ μου να αντιληφθείς το πνεύμα μου το οποίον στηρίζεται αποκλειστικά και μόνον στην βιωματική εμπειρία..
τούτο μόνον δύναμαι να σου πω,
πως ο γέροντας υπάρχει στη ζωή των Χριστιανών ώστε να
εκμυστηρεύονται καθημερινώς τους λογισμούς τους..
Ακριβώς τούτο (εάν οι λαικοί καθημερινώς, έδιδαν ΄΄εν μία΄΄ τους λογισμούς τους η εξομολόγηση θα ήτο αναίμακτη, και γι`αυτό το λόγο ο Κύριος δεν δίδει χαρίσματα σε ανθρώπους με λογισμούς, ΄΄εκπίπτει ο άνθρωπος της προς τον Θεόν παρρησίας΄΄.
Καθημερινή επαφή με τον εξομολόγο σας που είναι και γεροντάς σας...
Κάνε τούτο με τον εξομολόγο σου LAPTONA αν έχεις...
Εικόνα

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

15
GLADIATOR έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Έχει διαφορά ο Γέροντας από τον Πνευματικό. Για να έχεις γέροντα πρέπει να είσαι μοναχός. Αυτό βγαίνει από τα παραπάνω άρθρα. Εφόσον δεν το θεωρείς σωστό τουλάχιστον συμπλήρωσε το κενό που δημιουργείτε με την διαφωνία σου και πες μας για ποιο λόγο γίνετε να έχει κανείς και γέροντα έστω και αν είναι κοσμικός (όχι μοναχός), και ποια η διαφορά ανάμεσα στον Γέροντα και τον πνευματικό όπως επίσης και ποιος ο ρόλος του Γέροντα (αν όχι να είναι πνευματικό προϊστάμενος του μοναχού).

Διότι εγώ ως κοσμικός γνωρίζω κοσμικούς που έχουν πνευματικό και ξομολόγο τόσο για τα πνευματικά ζητήματα όσο και για το μυστήριο της εξομολόγησης. Δεν ξέρω όμως κανέναν κοσμικό ο οποίος να έχει Γέροντα και ούτε ξέρω το ρόλο του Γέροντα όταν πρόκειται να σχετιστεί με κοσμικό.
Αποκαλείς τον εαυτόν σου κοσμικό και δια τούτο ίσως δεν δύνασαι αγαπητέ μου να αντιληφθείς το πνεύμα μου το οποίον στηρίζεται αποκλειστικά και μόνον στην βιωματική εμπειρία..
τούτο μόνον δύναμαι να σου πω,
πως ο γέροντας υπάρχει στη ζωή των Χριστιανών ώστε να
εκμυστηρεύονται καθημερινώς τους λογισμούς τους..
Ακριβώς τούτο (εάν οι λαικοί καθημερινώς, έδιδαν ΄΄εν μία΄΄ τους λογισμούς τους η εξομολόγηση θα ήτο αναίμακτη, και γι`αυτό το λόγο ο Κύριος δεν δίδει χαρίσματα σε ανθρώπους με λογισμούς, ΄΄εκπίπτει ο άνθρωπος της προς τον Θεόν παρρησίας΄΄.
Καθημερινή επαφή με τον εξομολόγο σας που είναι και γεροντάς σας...
Κάνε τούτο με τον εξομολόγο σου LAPTONA αν έχεις...
Μην αγχώνεσαι :cooll
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

16
LAPTONAS έγραψε:
GLADIATOR έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Έχει διαφορά ο Γέροντας από τον Πνευματικό. Για να έχεις γέροντα πρέπει να είσαι μοναχός. Αυτό βγαίνει από τα παραπάνω άρθρα. Εφόσον δεν το θεωρείς σωστό τουλάχιστον συμπλήρωσε το κενό που δημιουργείτε με την διαφωνία σου και πες μας για ποιο λόγο γίνετε να έχει κανείς και γέροντα έστω και αν είναι κοσμικός (όχι μοναχός), και ποια η διαφορά ανάμεσα στον Γέροντα και τον πνευματικό όπως επίσης και ποιος ο ρόλος του Γέροντα (αν όχι να είναι πνευματικό προϊστάμενος του μοναχού).

Διότι εγώ ως κοσμικός γνωρίζω κοσμικούς που έχουν πνευματικό και ξομολόγο τόσο για τα πνευματικά ζητήματα όσο και για το μυστήριο της εξομολόγησης. Δεν ξέρω όμως κανέναν κοσμικό ο οποίος να έχει Γέροντα και ούτε ξέρω το ρόλο του Γέροντα όταν πρόκειται να σχετιστεί με κοσμικό.
Αποκαλείς τον εαυτόν σου κοσμικό και δια τούτο ίσως δεν δύνασαι αγαπητέ μου να αντιληφθείς το πνεύμα μου το οποίον στηρίζεται αποκλειστικά και μόνον στην βιωματική εμπειρία..
τούτο μόνον δύναμαι να σου πω,
πως ο γέροντας υπάρχει στη ζωή των Χριστιανών ώστε να
εκμυστηρεύονται καθημερινώς τους λογισμούς τους..
Ακριβώς τούτο (εάν οι λαικοί καθημερινώς, έδιδαν ΄΄εν μία΄΄ τους λογισμούς τους η εξομολόγηση θα ήτο αναίμακτη, και γι`αυτό το λόγο ο Κύριος δεν δίδει χαρίσματα σε ανθρώπους με λογισμούς, ΄΄εκπίπτει ο άνθρωπος της προς τον Θεόν παρρησίας΄΄.
Καθημερινή επαφή με τον εξομολόγο σας που είναι και γεροντάς σας...
Κάνε τούτο με τον εξομολόγο σου LAPTONA αν έχεις...
Μην αγχώνεσαι :cooll

Δεν αγχώνομαι LAPTONA ενημερώνω τους αδελφούς μου...
Εικόνα

Re: Ο Πνευματικός και ο ρόλος του

17
Ὅσιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος ‐ Προσευχή δ ιὰ τὴν εὕρεσιν ἀπαθοῦς πνευματι κοῦ
« Κύριε , ὁ μὴ θέλων τὸν θάνατον τοῦ ἁμαρ τωλοῦ ὡς τὸ ἐπιστρέψαι καὶ ζῆν αὐτόν , ὁ κατελθὼν διὰ τοῦτο ἐπὶ τῆς γῆς , ἵνα τοὺς κειμένους καὶ τεθανατω μένους ὑπὸ τῆς ἁμαρτίας ἐξαναστ ήσῃς καὶ Σὲ κατιδεῖν αὐτούς , τὸ Φῶς τὸ ἀληθινόν , ὡς ἰδεῖν ἀνθρώπῳ δυνατόν , καταξιώσῃς , πέμψον μοι ἄνθρωπον γινώσκοντά Σε , ἵνα ὥς Σοι δουλεύσας αὐτῷ καὶ π άσῃ δυνάμει μου ὑποταγεὶς καὶ τ ὸ Σὸν ἐν τῷ ἐκείνου θελήματι ποιήσας θέλημα , εὐαρεστήσω Σοι τῷ μόνῳ Θεῷ καὶ καταξιωθῶ Σου κἀ γὼ τῆς Βασιλεία ς Σου ὁ ἁμαρτωλός ».

Σχόλια : Δὲν πρέπει νὰ παραβλέψει κανεὶς ὅτι τέτοιοι ἀπαθεῖς γέροντες εἶ ναι λίγοι στὶς ἡμέρες μας , ἀλλὰ ὅπως γιὰ νὰ βροῦμε ἄριστο γιατρὸ γιὰ τὸ σῶμα μας δὲν δειλιάζουμ ε νὰ κάνουμε παραδείγματος χάριν ἑκατὸ καὶ πεντακόσια χιλιόμετρα , ὁμοίως δὲν θὰ δειλιάσουμε ( καὶ οὔτε πρόκειται νὰ ἔχουμε δικαιολογία στὴν Κρίση ) ἂν πρόκειται νὰ διασχίσουμε βουνὰ καὶ λαγκάδια γιὰ νὰ βροῦμε τ ὸν ἐν Χριστῷ ὁδηγό μας . Καὶ ὅπως δὲν διστάζουμε μέχρι καὶ τόπο διαμονῆς νὰ ἀλλάξουμε λόγω π . χ . κλίματος , ἔτσι δὲν θὰ διστάσουμε νὰ ἀλλάξουμε καὶ τόπο διαμονῆς λόγω τοῦ πνευματικοῦ κλίματος ἂν μᾶ ς δώσει εὐλογία ὁ ἅγιος γέροντάς μας

Πηγή : Προσευχαί εις διαφόρους περιστάσεις
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”

cron