Αυτά είναι τα μυστικά του Αιγαίου (και όχι του Βάλτου)

1
Πάνω από 4 δις δολάρια επένδυσαν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές στα drillships, στα πλοία που διαθέτουν εξοπλισμό για γεωτρήσεις στη θάλασσα, αλλά και σε άλλα πλοία πολλαπλής χρησιμότητας, που απασχολούνται στη βιομηχανία πετρελαίου και αερίου. Στον τομέα αυτό δραστηριοποιούνται οι εφοπλιστές Γιώργος Οικονόμου, Νίκος Τσάκος και Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος.
Η παραγγελία αυτή επιβεβαιώνει την τάση, ότι υπάρχει παγκοσμίως σαφής και αυξανόμενη ζήτηση για πλοία υπερπόντιας υποστήριξης πολλαπλών χρήσεων, αλλά και στο ότι ο τρέχων συνολικός αριθμός των πλοίων αυτών, δεν θα είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες της υπερπόντιας βιομηχανίας πετρελαίου και αερίου.


Η στρατηγική αυτή, στηρίζεται στην εκτίμηση ότι, οι τιμές των καυσίμων θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα τα προσεχή χρόνια, γεγονός που καθιστά συμφέρουσα την άντληση πετρελαίου ακόμα από κοιτάσματα που βρίσκονται σε βάθη πάνω από 7.000 - 10.000 πόδια και σε άλλες συνθήκες δεν θεωρούνται εκμεταλλεύσιμα. Άλλωστε, η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαιοειδών και αερίου έχει στρέψει τις πολυεθνικές εταιρείες σε γνωστά κοιτάσματα, τα οποία προσεγγίζονται όμως για πρώτη φορά στον κόλπο του Μεξικού, στην νότια και δυτική Αφρική και στην Καραϊβική.


Ο Γ. Οικονόμου, μέσω της εταιρείας του DryShips παρήγγειλε πρόσφατα δύο πλωτά γεωτρύπανα που το καθένα αξίζει 800 εκ. δολάρια. Επίσης εξαγόρασε την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο, ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Rig, η οποία διαθέτει δύο θαλάσσιες πλατφόρμες που τα γεωτρύπανά τους φθάνουν σε βάθος 7.500 και 10.000 ποδιών. Η ναυπήγηση των δύο Drillships θα γίνει από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries Co., και θα παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο του 2011. Ο Γιώργος Οικονόμου αφού επεσήμανε ότι «η πολιτική μας, ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική εδραίωσής μας στον τομέα εξόρυξης βάθους», πρόσθεσε: «η απόκτηση της Ocean Rig ASA μας δίνει την απαραίτητη πλατφόρμα χειρισμού για να κατασκευάσουμε, να ολοκληρώσουμε και να χειριστούμε τα πλωτά γεωτρύπανα σε υψηλά επίπεδα».

Δυναμική είσοδος Ελλήνων εφοπλιστών


Αλλά στα θαλάσσια γεωτρύπανα, εισήλθε και ο εφοπλιστής Νίκος Π. Τσάκος, ο οποίος εξασφάλισε το 40% της κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχει η νορβηγική εταιρεία Marine Subsea AS. Η κοινοπραξία αυτή αποφάσισε να κατασκευάσει ένα drillship, του οποίου η ικανότητα υποθαλάσσιας γεώτρησης φθάνει σε θαλάσσιο βάθος 12.200 μέτρων. Η εταιρεία Marine Subsea AS θα διατηρήσει το 40% των μετοχών, ενώ το υπόλοιπο 20% του μετοχικού κεφαλαίου θα ελέγχεται από την εταιρεία πετρελαίου Sonangol, η οποία ανήκει στην κυβέρνηση της Αγκόλα. Ήδη, δύο ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ερίζουν για το ποιο θα αναλάβει την ναυπήγησή του. Όπως διέρρευσε η κοινοπραξία, έχει κλείσει συμφωνία με εταιρεία πετρελαιοειδών που δραστηριοποιείται στη Δυτική Αφρική, προκειμένου το drillship να απασχολείται με 600.000 δολάρια την ημέρα ναύλο. Εκτιμάται ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας θα φθάνει τα 120.000 δολάρια. Η συνολική αξία του drillship θα διαμορφωθεί στα 745 εκατ. δολάρια, ενώ υπολογίζεται ότι τα έσοδα της κοινοπραξίας σε προσεχή πέντε χρόνια λειτουργίας, θα προσεγγίσουν τα 876 εκατ. δολάρια.


Επίσης η εταιρεία Toisa Limited του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου παρήγγειλε τρία μεγάλα πλοία πολλαπλών εφαρμογών (Large Multipurpose Offshore support vessels) στα ναυπηγεία ΑΒG Shipyard στη Surat Gujarat των Ινδιών.


Ο ναυπηγικός σχεδιασμός των πλοίων αυτών, που θα αρχίσουν να εντάσσονται στον στόλο της Toisa τον Μάρτιο 2012, θα βασισθεί σε τεχνογνωσία που διαθέτει ο όμιλος. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν διεθνώς την ζήτηση των PLATFORM SUPPLY και ROV πλοίων ανοικτής θαλάσσης με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Ολικό μήκος 87.40μ. , πλάτος 22μ., βύθισμα 8μ., DP : DP 2 / IMO CLASS 2, ενδιαιτήσεις : 60 ατόμων, κατάστρωμα 916 τ.μ. ελικοδρόμιο, γερανοί: 1x70τ. υποβρύχιος και 1x5τ. γενικής χρήσεως, κύρια πρόωση: τέσσερις μηχανές ηλεκτροπρόωσης, 2 x 1200 KW πλευρικοί ωστήρες πλώρης, 2 x 2200 KW πρυμναίοι ωστήρες πλήρους περιστροφής, ταχύτης 14 κόμβοι... Ο Γρ. Καλλιμανόπουλος, σχολιάζοντας την επένδυση αυτή τόνισε ότι «τα υψηλότερα και απαιτητικότερα πρότυπα, ως προς την ασφάλεια της επιχείρησης δυναμικής διατήρησης θέσεως και την χρήση περιβαλλοντικά ευαίσθητων σκαφών, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την ένταξη πλοίων, σύγχρονης ναυπηγικής, στον παγκόσμιο στόλο» και συμπλήρωσε λέγοντας ότι «είμαστε υπερήφανοι για την κορυφαία θέση που κατέχουμε στην λειτουργία τέτοιων πλοίων στην αγορά και είμαστε σίγουροι ότι η πελατεία μας έχει πρόσβαση στα καλύτερα πλοία που μπορούμε να διαθέσουμε». Πέραν αυτής της παραγγελίας, η Toisa έχει ακόμα υπό ναυπήγηση 12 πλοία υπερπόντιας υποστήριξης, η παράδοση των οποίων επίκειται στο άμεσο μέλλον και ένα ενεργό στόλο 23 άλλων πλοίων.


Αξίζει να επισημανθεί ότι βρίσκονται υπό κατασκευή 76 πλωτές εξέδρες και ναυπηγούνται άλλα 30 drillships παγκοσμίως.

Νικόλαος Μακρής
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: Αυτά είναι τα μυστικά του Αιγαίου (και όχι του Βάλτου)

2
Κατα τα αλλα οπως ειπε ο ΓΑΠ η Ελλάδα δεν έχει πετρέλαιο,αλλα μαλλον εννοουσε οτι το εχει ξεπουλησει σε άλλους για αυτο μαλλον δεν έχει!!!!
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Αυτά είναι τα μυστικά του Αιγαίου (και όχι του Βάλτου)

4
Βγάζουν πετρέλαιο αλλα οχι για τους Ελληνες!

Διαβάστε και αυτό και γελάστε με την υσηχία σας!!!
Καταλήστευση των κοιτασμάτων του Πρίνου και της Ν. Καβάλας

Ο Πρίνος χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές από την πολιτεία για τη δημιουργία και καλλιέργεια κλίματος δήθεν αντιμονοπωλιακού και προάσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων (Ν. 1701/87). Πίσω όμως από κάθε νέα ρύθμιση κρυβόταν η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εταιριών του ΠΡΙΝΟΥ.

Η διαχείριση του Πρίνου κρατήθηκε μακριά από τη δημοσιότητα. Αποτέλεσε εφτασφράγιστο μυστικό καλά ελεγχόμενο και ελάχιστα διέρρευσαν. Τα εντεταλμένα όργανα ή δεν ασκούσαν κανέναν έλεγχο ή αν τύχαινε να ασκήσουν αυτός αξιοποιόταν πολιτικά.

Τα μόνα στοιχεία που διατίθενται είναι οι ισολογισμοί και η βιβλιογραφία για αντίστοιχα κοιτάσματα. Πολύ σύντομα διαπιστώθηκαν αποκλίσεις από τα διεθνώς συμβαίνοντα. Ετσι παρατηρήθηκε τουλάχιστον τριπλασιασμός στις δαπάνες των αρχικών εγκαταστάσεων, από 250 εκατ. δολ. σε 750 εκατ. δολ., όπως και του λειτουργικού κόστους, από 4 δολ./βαρ. σε 12 δολ./βαρέλι. Οι υπερβάσεις αυτές έχουν επισημανθεί και από ξένους συμβούλους χωρίς ποτέ να οδηγήσουν σε ουσιαστική αναθεώρηση του Ν. 98/75.

Το 1972 είχαμε τις πρώτες γεωτρήσεις στη Θάσο, όπου ανακαλύφθηκε το 1973, στη θαλάσσια περιοχή της, το πρώτο εκμεταλλεύσιμο κοίτασμα, από την εταιρία «Οσεάνικ» («Oceanic»). Η παραγωγή άρχισε το 1981, με 30 χιλιάδες βαρέλια πετρέλαιο την ημέρα.

Η εκμετάλλευση παραχωρήθηκε στην «Κοινοπραξία Πετρελαίων Βορείου Αιγαίου» - NAPC («North Aegean Petroleum Corporation»), στην οποία συμμετείχαν οι εταιρίες «Πετρόλεουμ Κορπορέισον» («Petroleum Corporation»), στην οποία πάλι συμμετείχαν οι εταιρίες «Ντένισον Μάινς» («Denison Mines» - διαχειριστής), «Χελένικ» («Hellenic»), «Γουάιτ Σάιλντ» («White Shield») και «Ποσιντόν» («Poseidon»).

Η Κοινοπραξία αυτή (NAPC) παρέλαβε την έρευνα και εκμετάλλευση από την εταιρία «Οσεάνικ» που είχε ξεκινήσει έρευνες από τις αρχές του '70.

Η άνω παραχώρηση αποτελείται από τρία τμήματα:

1. Το παραγωγικό τμήμα Πρίνου και Ν. Καβάλας.

2. Τα δεύτερα τμήματα εκμετάλλευσης (συμμετοχή ελληνικού Δημοσίου 15% - 35%).

3. Την ερευνητική περιοχή (συμμετοχή ελληνικού Δημοσίου 25%).

Ανακτήσιμα αποθέματα: 110.000.000 βαρέλια.

Ενώ, στην αρχή των προσπαθειών της έρευνας του κοιτάσματος - περίοδος Ιωαννιδικής δικτατορίας - μια ευφορία σχετικά με την παραγωγή του κοιτάσματος διοχετεύεται από τα μέσα ενημέρωσης στο λαό, στις επόμενες φάσεις η ποσότητα που ανακοινώθηκε ότι είναι δυνατόν να παραχθεί ανά ημέρα, από ανακοίνωση σε ανακοίνωση, μειωνόταν.

Μέχρι τις 31/12/1990 είχαν αντληθεί 73 εκατ. βαρέλια πετρέλαιο και 495 εκατ. κυβ. μέτρα αερίου ή 3 εκατ. βαρέλια σε ισοδύναμο πετρέλαιο. Στη συνέχεια, μέχρι το 2003, είχαν παραχθεί συνολικά 115.460.597 εκατ. βαρέλια πετρέλαιο (Στεφ. Ξενόπουλος, «Ερευνα και εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων στον Ελλαδικό χώρο, τρέχουσα δραστηριότητα προοπτικές», 3ο Συνέδριο Ορυκτών Πόρων, ΤΕΕ, 22 - 24 Νοέμβρη 2000). Το 1999, η κοινοπραξία NAPC αποχώρησε από την εκμετάλλευση του κοιτάσματος. Με το Ν. 2779/1999 απαλλάχτηκε η κοινοπραξία NAPC από την υποχρέωση ν' αποκαταστήσει το περιβάλλον. Επιπλέον, της δόθηκε το ταμείο που είχε δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό σύμφωνα με το νόμο και τη δαπάνη αποκατάστασης του περιβάλλοντος ανέλαβε το ελληνικό Δημόσιο. Η εκτιμώμενη δαπάνη ανέρχεται σε 20 εκατ. δολάρια.
ΑΠΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΤΟΥ 2005
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Αυτά είναι τα μυστικά του Αιγαίου (και όχι του Βάλτου)

5
Μέτα ομως απο τις ανακοινώσεις οτι ο Πρίνος στερεύει και τις αποχωρήσεις των εταιριών.... εντελως ξαφνικα....
Υπερδιπλασιάζεται η παραγωγή πετρελαίου από τον Πρίνο

ΣE υπερδιπλασιασμό της παραγωγής πετρελαίου από την περιοχή του Πρίνου προσβλέπει η εταιρία Ενεργειακή Αιγαίου, η οποία πραγματοποιεί γεώτρηση στον Βόρειο Πρίνο με στόχο την αύξηση της παραγωγής της από 1.300 σε 3.000 βαρέλια ημερησίως, ενώ παράλληλα επιδιώκει την επέκταση των δραστηριοτήτων της και σε νέα πεδία.

Η Ενεργειακή Αιγαίου, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευστάθιου Τοπούζογλου και του γεωλόγου πετρελαίων Μαθιού Ρήγα, η οποία ελέγχει πλέον την KavalaOil, ολοκλήρωσε με επιτυχία γεώτρηση σε μήκος 4.400 μέτρων στον Βόρειο Πρίνο, προσβλέποντας σε αύξηση της παραγωγής της και διατήρηση της δραστηριότητάς της στην περιοχή. Eτσι στο επόμενο διάστημα η εταιρία αναμένεται να αρχίσει την άντληση πετρελαίου από τον Βόρειο Πρίνο αυξάνοντας την παραγωγή της από 1.300 σε 3.000 βαρέλια ημερησίως.

Εν συνεχεία το νορβηγικό γεωτρύπανο που έχει νοικιάσει η εταιρία προβλέπεται να επιχειρήσει στο κοίτασμα Ε, που θεωρείται το πλέον ελπιδοφόρο στην περιοχή, με στόχο γεώτρηση σε βάθος 5.500 μέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι παλαιότερα οι δοκιμές που είχαν γίνει στην περιοχή αυτή, είχαν δώσει ενδείξεις για απολήψιμο κοίτασμα μεταξύ 4 και 10 εκατ. βαρελιών, με δυνατότητα παραγωγής της τάξης των 3.000 βαρελιών ημερησίως. Επιπλέον 700 βαρέλια ημερησίως εκτιμάται ότι μπορεί να δίνει και η εν εξελίξει γεώτρηση στη θέση PP14 του κοιτάσματος του Πρίνου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, με τιμές πετρελαίου στα τρέχοντα επίπεδα το επιχειρηματικό εγχείρημα είναι βιώσιμο, ενώ την παραγωγή αγοράζουν, βάσει νόμου, τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Εξάλλου η Ενεργειακή αιγαίου σύμφωνα με πληροφορίες έχει συμφωνήσει με την εταιρία Calfrac –πρώην Dennison– την απόκτηση του 75% των δικαιωμάτων στις περιοχές Aθως και Αμμώδη. Το υπόλοιπο 25% των περιοχών αυτών ανήκουν στα ΕΛΠΕ. Η συμφωνία εξαγοράς των δικαιωμάτων της πρώην Dennison, βρίσκεται υπό την αίρεση του Yπουργείου Ανάπτυξης. Στις περιοχές αυτές έχουν πραγματοποιηθεί γεωτρήσεις στη δεκαετία του 'Α80 χωρίς θετικά αποτελέσματα, αλλά φαίνεται ότι τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ενεργειακή Αιγαίου από δικές της έρευνες σεισμικών πείθουν ότι αξίζει μία νέα γεωτρητική προσπάθεια.
ΑΠΟ ΕXPRESS.GR TOY 2009
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί Ελλάδας”