ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

1
Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως.

Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.
Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες.

Αυτό αποτελεί ....σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα.

Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική;

Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα.

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη.

Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά.

Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.















http://ieraellas-kinimaethnikon.blogspo ... st_29.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

2
Τα αρχαία Ελληνικά είναι το απόλυτο εργαλείο έκφρασης της ανθρώπινης σκέψης. Όταν ο άνθρωπος αρχίζει να σκέφτεται αρχαία Ελληνικά τότε βελτιώνεται δραματικά η σκέψη του. Όταν η σκέψη του αλλάξει και δεν αλλάξει και η έκφραση του λόγου του όμως (πως ; με το να μιλάει αρχαία ελληνικά) τότε η σκέψη του και ο λόγος του εγκλωβίζεται μέσα στην υποβαθμισμένη γλώσσα του (νέα ελληνικά) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκφραστεί ορθά. Ευτυχώς στα βυζαντινά κείμενα της εκκλησίας , στα ευχολόγια και στα κείμενα των Πατέρων διατηρείται σε μεγάλο βαθμό η αρχαία ελληνική γλώσσα αλλά το ζητούμενο είναι να μπορεί κάποιος να κατανοήσει και να επικοινωνήσει σύμφωνα με τη αρχαία Ελληνική.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

3
Πολύ φοβάμαι οτι θα μας αφαιρέσουν και τα νέα ελληνικά.
Γνωστή ανέφερε οτι στο σχολείο(δημοτικό),η δασκάλα δεν μαθαίνει στα παιδιά την αλφαβήτα κανονικά δηλαδή αλφα ,βήτα,γάμα,δέλτα κ.τ.λ.

αλλά α,βου,γου, δου κ.τ.λ.

Οταν ρώτησε γιατί το κάνουν έτσι ,απάντησαν οτι τα παιδιά μπερδεύονται και ετσι τα καταλαβαίνουν καλύτερα!
Πρόβλημα βέβαια προκαλείται με τα φωνήεντα ι,η,ει,υ και τα ο,ω που όλα τα αναφέρουν ι και ο αντίστοιχα.

Ελπίζω να είναι μια πρακτική του συγκεκριμένου σχολείου μόνο και οχι μια γενική πρακτική που ακολουθείται στα δημοτικά.

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

4
Πολύ φοβάμαι οτι θα μας αφαιρέσουν και τα νέα ελληνικά.
Γνωστή ανέφερε οτι στο σχολείο(δημοτικό),η δασκάλα δεν μαθαίνει στα παιδιά την αλφαβήτα κανονικά δηλαδή αλφα ,βήτα,γάμα,δέλτα κ.τ.λ.

αλλά α,βου,γου, δου κ.τ.λ.

Οταν ρώτησε γιατί το κάνουν έτσι ,απάντησαν οτι τα παιδιά μπερδεύονται και ετσι τα καταλαβαίνουν καλύτερα!
Πρόβλημα βέβαια προκαλείται με τα φωνήεντα ι,η,ει,υ και τα ο,ω που όλα τα αναφέρουν ι και ο αντίστοιχα.

Ελπίζω να είναι μια πρακτική του συγκεκριμένου σχολείου μόνο και οχι μια γενική πρακτική που ακολουθείται στα δημοτικά.
Δυστυχώς αυτό που περιγράφεις δεν αφορά μόνο στο συγκεκριμένο σχολείο.
Έτσι ακριβώς συμβαίνει με την εκμάθηση της αλφαβήτου.Σας πληροφορώ όμως ότι το "θαύμα" της διδασκαλίας ελληνικής γραφής και ανάγνωσης στα σχολεία μας έχει πολλά επεισόδια με τελικό αποτέλεσμα την απόλυτη αμορφωσιά και αδυναμία έκφρασης των σημερινών ελληνόπουλων.....(τουλάχιστον έτσι είναι πιο εύκολο για τα αλλοδαπά παιδιά).....
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

5
Τότε αγαπητέ αδερφέ , μόνο η δημιουργία εκ νέου κρυφών σχολείων θα σώσει αυτόν τον τόπο.

Αλλά έχω πολλές αμφιβολίες ,γιατί πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλοι δάσκαλοι για αυτά και οι περισσότεροι γονείς δεν δίνουν κάν την πρέπουσα σημασία,ειναι στο .. δεν τρέχει και τίποτα.

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

6
grecko έγραψε:Τότε αγαπητέ αδερφέ , μόνο η δημιουργία εκ νέου κρυφών σχολείων θα σώσει αυτόν τον τόπο.

Αλλά έχω πολλές αμφιβολίες ,γιατί πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλοι δάσκαλοι για αυτά και οι περισσότεροι γονείς δεν δίνουν κάν την πρέπουσα σημασία,ειναι στο .. δεν τρέχει και τίποτα.
Δεν χρειάζονται "δάσκαλοι", ακολουθούμε το σύστημα της αλληλοδιδασκαλίας
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

7
Διδάσκοντας αρχαία ελληνικά στο δημοτικό

«Η θητεία μου στην ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στη γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία, μεταξύ λέξεων και εννοιολογικού περιεχομένου»
Βέρνερ Χάισεμπεργκ, Γερμανός φιλόσοφος, για την αρχαία ελληνική γλώσσα

Δεν το κρύβω και δεν το γράφω προς καύχηση-εν οίδα ότι ουδέν ειμί- ότι εδώ και πολλά χρόνια, διδάσκω αρχαία ελληνικά. Όταν παίρνω Ε’ και Στ’ δημοτικού, αφιερώνω μία ώρα του εβδομαδιαίου προγράμματος στην διδασκαλία της, κατά τον Κικέρωνα, «γλώσσας των θεών».

Η ώρα, την οποία «κλέβω» από το πρόγραμμα είναι της «Ευέλικτης Ζώνης». Ας μην ρωτήσει κάποιος τι είναι αυτή η«Ευέλικτη Ζώνη», γιατί και ο ίδιος ακόμη δεν κατάλαβα. Αυτό που ξέρω είναι ότι στο πρόγραμμα που δίνω στους μαθητές μου, σβήνω την «Ευέλικτη Ζώνη» και γράφω αρχαία ελληνικά. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, οι μικροί μαθητές με κατάνυξη, θα έλεγα, και με καμάρι «τριγυρίζουν όπως η μέλισσα γύρω από ένα άγριο λουλούδι» (Βρεττάκος), την πάντερπνη γλώσσα μας και χαίρονται τους χυμούς και τα αρώματά της.

Τους εξηγείς ότι εργάστηκαν «μακριές σειρές προγόνων, που δούλεψαν την φωνή, την τεμάχισαν σε κρίκους, την κάμαν νοήματα, την σφυρηλάτησαν όπως το χρυσάφι οι μεταλλουργοί κι έγινε Όμηροι, Αισχύλοι, Ευαγγέλια κι άλλα κοσμήματα», κατά τον θαυμάσιο Νικ. Βρεττάκο, και ότι αυτοί έχουν το μοναδικό παγκοσμίως προνόμιο να μπορούν να την διαβάζουν στο πρωτότυπο και να την – κατά το δυνατόν – κατανοούν. Και καμαρώνουν και αισθάνονται «εθνικά υπερήφανοι», για να χρησιμοποιήσω μία φράση που απεχθάνεται ο νεοταξικός συρφετός.




Με ρώτησαν κάποιοι φίλοι και συνάδελφοι πώς την διδάσκω; (Ας μου συγχωρεθεί το πρώτο πρόσωπο).
Παραθέτω ένα σχεδιάγραμμα διδασκαλίας, με την επισήμανση πως δεν είμαι φιλόλογος, οι σπουδές μου περιορίζονται στην Θεολογία και την Παιδαγωγική. Μελετώ όμως τα αρχαία «διά βίου» και παλεύω να μεταγγίσω αυτήν μου την αγάπη και τον σεβασμό στους μαθητές μου. Νομίζω ότι είναι μία πράξη αντίστασης, εν μέσω της περιρρέουσας αποκολοκύνθωσις και ημιμάθειας.
Κατ’ αρχάς τα κείμενα που χρησιμοποιώ είναι κυρίως μύθοι του Αισώπου και Ευαγγελικές Περικοπές.
Τι κάνω λοιπόν; (Έχω έτοιμα περίπου 30 μαθήματα).

Φωτοτυπώ και μοιράζω το κείμενο. Για παράδειγμα: «Κοχλίαι: Γεωργού παις κοχλίας ώπτει. Ακούσας δε αυτών τριζόντων έφη: ω, κάκιστα ζώα, των οικιών υμών εμπιπραμένων αυτοί άδετε; Ο λόγος δηλοί ότι παν το παρά καιρόν δρώμενον επονείδιστον».
Αφού γίνει, μία καλά, ορθή και αργή ανάγνωση από τον δάσκαλο, ζητώ από κάποιους μαθητές να προσπαθήσουν να το διαβάσουν μεγαλοφώνως. (Τους προτρέπω να πράξουν το ίδιο στο σπίτι τους ως άσκηση ορθοφωνίας, ευκρινούς προφοράς και άρθρωσης).
Στην συνέχεια τους ζητώ να υπογραμμίσουν ποιες λέξεις αναγνωρίζουν. Σε κάθε κείμενο αγγίζουμε σχεδόν το 90% των λέξεων.
Στο παραπάνω κείμενο υπογράμμισαν, κατά μέσο όρο, τις λέξεις: γεωργού, παις, ακούσας, αυτών, κάκιστα, τριζόντων, ζώα, οικιών, λόγος, παρά, καιρόν. (Αν ήμασταν στην Κρήτη θα αναγνώριζαν και τους κοχλιούς, τα σαλιγκάρια).
Στην συνέχεια βοηθώντας διακριτικά τα παιδιά, τους παρωθώ να μεταφράσουμε, όλοι μαζί, το κείμενο για να καρπωθούν αυτά την χαρά της αποκάλυψης του κειμένου.

«Σαλιγκάρια: Το παιδί ενός γεωργού έψηνε σαλιγκάρια κι ακούγοντάς τα να τρίζουν, είπε: Ε, κάκιστα ζώα, τα σπίτια σας καίγονται και εσείς τραγουδάτε. Ο μύθος σημαίνει ότι είναι αξιοκατάκριτο καθετί που γίνεται παράκαιρα». (Νιώθω χαρά βλέποντας την ικανοποίηση και την έκπληξη των παιδιών κατά την μετάφραση. Ανοίγεται ένα παράθυρο και ατενίζουν το ένδοξο παρελθόν, «τις αμμουδιές του Ομήρου»).

Στην συνέχεια έπεται το ωραιότερο: η ετυμολογία, σκαλίζουμε τις γενέθλιες λέξεις της ελληνίδας γλώσσας, το φως του πολιτισμού μας φεγγοβολά στην αίθουσα. (Και η αίθουσα, από το ρήμα «αίθω» παράγεται, που σημαίνει καίω, φωτίζω. Εξ ου και αίθριος και αιθίοψ, από τα αίθω+όψη).

Το γεωργός από γη+έργον και καταλήγουμε στην γεωργία, στον Γεώργιο, στην γεωγραφία, στην γεωμετρία, στο γεωτρύπανο (λέξεις που βρήκαν τα παιδιά). Παραγωγή λόγου και εκμάθηση του πρώτου συνθετικού «γέω», το οποίο σημαίνει γη, πράγμα που πριν αγνοούσαν.

Το ίδιο με την λέξη «παις», απ’ όπου το παιδί, το παιχνίδι, παιδεία, παιδίατρος, παιδαγωγός.
Τους λες ότι κανείς σήμερα δεν λέει «πάω στην οικία μου», όμως λέμε οικογένεια, οικοδέσποινα, οικοδομή, οικονομία.
(Δράττεσαι της ευκαιρίας και εξηγείς ότι η οικονομία παράγεται από το οίκος+νέμω, που σημαίνει μοιράζω, αλλά και διοικώ και καταλήγουμε στον νόμο και ότι σήμερα καταστράφηκε η οικο-νομία μας, γιατί δεν διοικεί ο νόμος, αλλά οι άνομοι και παράνομοι, που νέμονται το δημόσιο ταμείο).

Τους εξηγείς ότι το «εμπιπραμένων» παράγεται από το «πίμπρημι» και φτάνουμε στον εμπρησμό.
Τους λες ότι «άδω» σημαίνει ψάλλω και τραγουδώ και ανοίγεται μπροστά μας ένα απέραντο φύλλωμα λέξεων: κωμωδία, ωδείο, μελωδία, τραγωδία (βάζεις και την λέξη «τράγος» και… αμηχανούν) και αηδόνι και αυδή, που σημαίνει φωνή, η οποία διασώζεται στο επίθετο άναυδος και στο απηύδησα.

Η ώρα δεν φτάνει. Κρατάμε 5-10 λεπτά για την κυρα-Γραμματική. (Πολλές φορές, για να εξοικειωθούν με τα στολίδια του λόγου, τους τόνους και τα πνεύματα, τους δίνω ένα κείμενο «γυμνό» από αυτά και τους λέω τι βάζουμε. Δυσκολεύονται στην αρχή να θέσουν, για παράδειγμα, την δασεία και την οξεία στην λέξη «Έλληνας», όμως, μαθαίνουν και πολύ γρήγορα). Το κουδούνι χτυπά, τα παιδιά βγαίνουν «άδοντας» στην αυλή και ο δάσκαλος σκέφτεται με θλίψη γιατί να μην υπάρχει αυτό το «πανηγύρι» στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Η απάντηση είναι απλή. Παιδεία φτιάχνεις με οράματα και όχι με προγράμματα. Η πατρίδα θέλει αναλυτικό… όραμα και εμείς «μουρμουρίζουμε σπασμένες λέξεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης). Στην αίθουσα όμως δεν μπαίνει το υπουργείο να διδάξει, μπαίνει ο δάσκαλος. Κλείνει την πόρτα και… «γεωργού παις κοχλίας ώπτει». Με το υπουργείο, θα ασχολούμαστε τώρα, με τους γκρεμιστές της Παιδείας…

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς

πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2015/11/%ce ... z3s9fWBZK2
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

8
Ὁ γέροντας Παΐσιος για τήν Ἑλληνική Γλώσσα
Εικόνα
Ὁ γέροντας Παΐσιος για τήν Ἑλληνική Γλώσσα



- Γέροντα, γιατί κατήργησαν τούς τόνους ἀπό τήν γραμματική;



- Τώρα, ὅπως οἱ ἄνθρωποι δέν σηκώνουν τίποτε καί τα πετούν ολα, ἔτσι καί τά γράμματα δέν σηκώνουν τίποτε, οὔτε ὀξεῖες οὔτε περισπωμένες! Καί ὅπως ὅλοι τρέχουν, δέν βάζουν οὔτε τελεία!

Βλέπω μία γλώσσα πού γράφουν μερικοί! Διάβαζα σέ μία μετάφραση τῆς Καινῆς Διαθήκης: «Ἀπό τήν Αἴγυπτο κάλεσα τόν γιό μου» (βλ. Ματθ. 2, 15). Δέν ταιριάζει, βρέ παιδί! Δέν ξεχωρίζει τό ἱερό ἀπό τό ἀνίερο! Γράφουν ἔτσι, δῆθεν γιά νά εἶναι ὅλα ἴδια, να υπάρχη ὁμοιομορφία στήν γλώσσα. Ποιός, ἀκόμη καί ἀπό τό πιό τελευταῖο χωριό, δέν θά καταλάβαινε, ἄν ἔγραφε «τον υἱόν μου»;

Άκουσα μία φορά στό Άγιον Όρος σέ μία ἀνάγνωση: «Τό ψωμί καί τό κρασί πού κάνουν την Μεταλαβιά». Δέν ταιριάζει· πῶς νά τό κάνουμε; Ποιός δέν ξέρει τί θα πη «ἄρτος» καί «οἶνος»;



- Λένε, Γέροντα, ὅτι θά ἀντικαταστήσουν τό ἑλληνικό ἀλφάβητο μέ τό λατινικό.



- Ασ'τα, δέν θα σταθούν αὐτά· δέν θα σταθοῦν. Εὐτυχῶς πού ὁ Θεός καί ἀπό τό στραβό καί ἀπό τό κακό βγάζει καλό, ἀλλιῶς θά ἤμασταν χαμένοι. Δέν χάθηκε ἡ Παράδοση, ἡ γλώσσα τότε πού τά εἶχαν ὅλα σέ χειρόγραφα καί δέν ὑπῆρχαν οὔτε φωτοτυπικά οὔτε τίποτε καί θά χαθή τώρα ποῦ βγῆκαν τόσα μέσα; Ὄχι, δέν πρόκειται να χαθῆ, ὄ,τι καί νά κάνουν οἱ ἄνθρωποι. Βλέπετε καί οἱ Ρῶσοι πρόσφυγες πώς κράτησαν τά ἔθιμά τους! Αὐτό πού τούς βοήθησε ἦταν πού ἤξεραν τήν ποντιακή γλώσσα. Κράτησαν ἔτσι τήν Παράδοση μέσα τους. Ἀλλά, παρ' ὅλο πού τούς δόθηκε λίγη ἐλευθερία, ἔφυγαν ἀπό τήν Ρωσία, γιά νά βροῦν ἐλευθερία, γιατί καί πάλι ἦταν σάν ἕνα πουλάκι πού τό ἔβγαλαν ἀπό τό κλουβί καί τό ἄφησαν μέσα στό δωμάτιο ἐλεύθερο. Δέν θά στενοχωριόταν καί ἐκεῖ; Φαντασθήτε πως ἦταν πρίν οἱ καημένοι!



Εἶναι καί μερικοί πού πᾶνε νά κάνουν μία νέα γλώσσα. Ἡ ἑλληνική ὅμως γλώσσα ἔχει «γλώσσα» ἀπό τίς πύρινες Γλῶσσες τῆς Πεντηκοστῆς! Τό δόγμα τῆς πίστεως μας καμμιάγλωσσα δέν μπορεῖ νά το αποδώση. Γι' αὐτό οἰκονόμησε ὁ Θεός καί ἡ Παλαιά Διαθήκη μεταφρασθηκε απο τους Εβδομήκοντα στην ἑλληνική γλώσσα καί τό Εὐαγγέλιο γράφτηκε στήν ἑλληνική γλώσσα. Ἄν δεν ξέρη Αρχαια Ἑλληνικά κανείς και ασχολήται με τό δόγμα, μπορεῖ να πλανηθῆ. Καί ἐμεῖς καταργήσαμε τά Ἀρχαία ἀπό τά σχολεῖα! Μετά ἀπό λίγο θαέρχωνται Γερμανοι νά διδάσκουν Ἀρχαία στά δικά μας Πανεπιστήμια. Τότε θά καταλάβουν οἱ δικοί μας τήν ἀξία πού ἔχουν τά Ἀρχαία Ἑλληνικά, ἀφοῦ πρῶτα γίνουν ρεζιλι, καί θά ποῦν: «Γιά δές ἡ Ἐκκλησία πού κρατοῦσε τά Ἀρχαία»!



Πάνε να εξαφανίσουν ένα ορθόδοξο έθνος. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ένα ορθόδοξο έθνος σήμερα είναι μεγάλη υπόθεση! Παλιά είχαμε την φιλοσοφία. Η Αγία Αικατερίνη με βάση την φιλοσοφία αποστόμωσε τους φιλοσόφους. Οι φιλόσοφοι ετοίμασαν τον δρόμο για τον Χριστιανισμό. Το Ευαγγέλιο γράφτηκε στα ελληνικά και διαδόθηκε στον κόσμο. Μετά οι Έλληνες προχώρησαν να φωτίσουν και τους Σλαύους. Σε μερικούς δεν συμφέρει να υπάρχη η Ελλάδα. «Μας κάνει κακό, λένε. Πρέπει να την εξαφανίσουμε».

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ - ΛΟΓΟΙ Α΄ ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ - ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ

http://www.vimaorthodoxias.gr/didaches/ ... -i-paideia

Re: ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

9
Όταν φτάνουμε σε σημείο η μια να λέει τα αρχαία ελληνικά νεκρή γλώσσα, ο άλλος παρα φύσιν διδασκαλία ,αντιλαμβάνεται κανείς οτι μόνος του πρέπει να κάνει τον κόπο να μάθει σωστά την γλώσσα.

Τόσους φιλόλογους έχουμε ας κάνουν διαδικτυακά μαθήματα.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Η Ελληνική Γλώσσα”

cron