Eπίσημη κατάργηση του όρου ιθαγένεια...

1
Το παγκοσμιοποιημένο κράτος υπακούωντας στις εντολές της Ν.Τάξης δεν δέχεται διαφορές των όρων "Ιθαγένεια" και "Υπηκοότητα".

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ
Αθήνα, 9/7/2013
Αρ. Πρωτ. Φ. 82215/18303

Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τον εννοιολογικό προσδιορισμό των όρων «ιθαγένεια», «υπηκοότητα» και «εθνικότητα».

Στο πλαίσιο επαναλαμβανόμενων ερωτημάτων που δεχόμαστε συχνά από σχολικές μονάδες και άλλες υπηρεσίες ή γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με εννοιολογικές αποσαφηνίσεις και ορθή χρήση στο πλαίσιο διοικητικών διαδικασιών, των όρων «ιθαγένεια», «υπηκοότητα» και «εθνικότητα», θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής, προς εξυπηρέτηση τόσο των ενδιαφερομένων μαθητών όσο και των λειτουργών των υπηρεσιών σας:
Α. Στην ελληνική νομική γλώσσα δεν γίνεται διάκριση μεταξύ των όρων «ιθαγένεια» και «υπηκοότητα», οι οποίοι έχουν στη χώρα μας ταυτόσημο περιεχόμενο, δηλώνοντας τον δημοσίου δικαίου νομικό δεσμό που συνδέει το άτομο με την πολιτεία στο λαό της οποίας ανήκει. Για το λόγο αυτό άλλωστε, όσοι έχουν την ιθαγένεια ενός κράτους ονομάζονται ημεδαποί του κράτους αυτού, ενώ όσοι έχουν διαφορετική ή καμία ιθαγένεια ονομάζονται αλλοδαποί. Συνεπώς, η χρήση του όρου υπηκοότητα γίνεται παράλληλα προς τη χρήση του όρου ιθαγένεια (π.χ. λέμε ελληνική ιθαγένεια και Έλληνας υπήκοος όχι Έλληνας ιθαγενής). Πάντως για την αποφυγή σύγχυσης ή παρερμηνειών, προτείνουμε την από πλευράς σας καθιέρωση της ενιαίας χρήσης του όρου ιθαγένεια σε κάθε διαδικασία σας.

Β. Η «εθνικότητα» είναι ουσιαστικά ιδιότητα και αποτελεί μη νομικό δεσμό ενός ατόμου με ένα έθνος. Για το λόγο αυτό, όσοι ανήκουν στο ίδιο έθνος ονομάζονται ομογενείς (ή ομοεθνείς), ενώ οι υπόλοιποι αλλογενείς (ή αλλοεθνείς). Είναι δυνατόν ένας αλλογενής να είναι Έλληνας πολίτης (δηλ. ημεδαπός), εφόσον, έχει αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια, ενώ μπορεί να συμβαίνει και το αντίστροφο (ένας Έλληνας ομογενής να είναι αλλοδαπός διότι δεν έχει την ελληνική ιθαγένεια). Επιπλέον, σας επισημαίνουμε ότι μία εκ των αρχών που διέπει το δίκαιο της ελληνικής ιθαγένειας και η οποία απορρέει από το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο είναι η αρχή της διπλής ή πολλαπλής ιθαγένειας, σύμφωνα με την οποία κάθε άτομο δύναται να έχει περισσότερες από μία ιθαγένειες.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.

http://www.ypes.gr/UserFiles/f0ff9297-f ... 090713.pdf

Φαίη/Αβέρωφ

ΣΧΟΛΙΟ http://koukfamily.blogspot.gr/2015/06/b ... t_263.html
Δηλαδή θα ξεχάσουμε κι αυτά που μαθαίναμε στο σχολείο στην Πολιτκή Αγωγή μόνο και μόνο για να κάνουν την δουλειά τους οι νεοταξίτες. Η διάκριση των δύο εννοιών είναι πραγματική. Δεν θα μας τρελάνουν κιόλας οι νεοταξίτες.

Ιθαγένεια είναι όταν το άτομο έχει γεννηθεί στην Ελλάδα (* ΕΠ 'ΑΥΤΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ "ΙΣΧΥΣ"), έχει τουλάχιστόν έναν γονέα με ελληνική καταγωγή και έχει κληρονομικά δικαιώματα για την πατρίδα μας. Είναι ο λεγόμενος Ελληνας. Ο ομογενής από Ελληνες γονείς πρέπει να μπορεί να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια κάθε στιγμή με μια απλή δήλωση.

Υπηκοότητα είναι όταν ο αλλοδαπός ή ημεδαπός κάτοικος της χώρας αποκτήσει με νόμιμο τρόπο και διαδικασίες την ιδιότητα του Πολίτη της Ελλάδας. Ετσι μπορεί να έχει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο στα οποία όμως πρέπει να αναγράφεται η εθνικότητά του και πλήρη πολιτικά δικαιώματα. Εξυπακούεται ότι κάποιος μπορεί να είναι πολίτης της Ελλάδας και να μην έχει την Ελληνική Ιθαγένεια. Υπήκοος υπό τις νόμιμες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει οποισδήποτε αλλοδαπός. Εννοείται ότι οι Ελληνες με ελληνική ιθαγένεια αποκτούν αυτομάτως και την ελληνική υπηκοότητα. Οι έννοιες που επικαλείται η εγκύκλιος περί ημεδαπών και αλλοδαπών πάει αποκλειστικά στον όρο υπηκοότητα. Ημεδαποί μπορούν να χαρακτηρίζονται όσοι είναι Πολίτες της Ελλάδος έχουν δηλαδή ελληνικά δημόσια έγγραφα (ταυτότητα και διαβατήριο). Αλλοδαποί όσοι δεν είναι.

Η Εθνικότητα δεν έχει ουδεμίαν σχέση με τις 2 παραπάνω έννοιες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσοι έχουν ελληνική ιθαγένεια έχουν αυτομάτως και ελληνική εθνικότητα. Αυτό ισχύει και για όσους ομογενείς Ελληνες ζουν στη αλλοδαπή κι ας μην έχουν την ελληνική ιθαγένεια. Και φυσικά η υπηκοότητα δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την εθνικότητα. Ολα όσα διαβάζετε στο δημόσιο έγγραφο είναι εκ του πονηρού.

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΧΥΣ": ΟΡΘΩΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΙ "ΘΑΝΟΣ ΚΑΙ ΕΥΗ ΚΟΥΚ" ΠΛΗΝ ΕΝΟΣ. Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΠΟΥΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΛΕΥΚΩΝ ΟΛΛΑΝΔΩΝ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ Ν. ΑΦΡΙΚΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΝΟΤΙΟΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΟΠΩΣ ΟΡΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΘΑ ΠΑΡΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ.













http://isxys.blogspot.com/2015/06/e.htm ... chys%29%29
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Eπίσημη κατάργηση του όρου ιθαγένεια...

3
Aπλά αλλάζουν τις έννοιες των λέξεων για αυτό είναι και σημαντικός ο ρόλος της ορθής παιδείας.
Πολλοί θα το προσπεράσουν ,λέγοντας σιγά το πράγμα γιατί δεν γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η διαφορά της ιθαγένειας και της υπηκοότητας.
Όπως και δεν γνωρίζουν την σημαντική διαφορά μετάξυ του πολίτης και υπήκοος.
Υπάρχει μια βασική διαφορά ανάμεσα στον «πολίτη» και στον «υπήκοο». Ο πρώτος έχει δικαιώματα απαραβίαστα και είναι μέρος της κοινωνικής διαδικασίας. Ο δεύτερος έχει υποχρεώσεις και είναι κάτω από την εξουσία του συστήματος μέσα στο οποίο ζει.
Η πραγματικότητα όμως επιφυλάσσει και μια μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στον Πολίτη και τον Υπήκοο. Ο πρώτος είναι ελεύθερος να διαμορφώσει γνώμη και να εκφράσει άποψη, ο δεύτερος είναι υποχρεωμένος να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του σε ένα κοινωνικό μοντέλο.
Ακόμη ένα στοιχείο που δείχνει τη διαφορά ανάμεσα στον «πολίτη» και τον «υπήκοο» είναι η παιδεία.
Ο Πολίτης μορφώνεται για να αποκτήσει μια σφαιρική αντίληψη του περιβάλλοντος (κοινωνικού & φυσικού), ώστε να μπορέσει ελεύθερα και αβίαστα να κάνει τις επιλογές του μέσα στην κοινωνία.
Η έννοια της μόρφωσης είναι πέρα και πάνω από την εκπαίδευση και αφορά την αξιολόγηση και την αξιοποίηση των πληροφοριών, κάτι που οδηγεί στη γνώση. Μια τέτοια προοπτική δημιουργεί μια αμφίδρομη σχέση του Πολίτη με την Κοινωνία
ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντίθετα, ο Υπήκοος εκπαιδεύεται – ειδικεύεται για να κάνει κάτι σωστά πειθαρχώντας στο κοινωνικό σύστημα. Η γνώση του «ειδικού» περιορίζεται στον τομέα της εκπαίδευσής του. Η κρίση του είναι επιλεκτική και υποτάσσεται στις απαιτήσεις της ηγεσίας. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, ο υπήκοος είναι ανεύθυνος και αποτελεί ένα εξάρτημα ενός μηχανισμού, που εύκολα μπορεί να αντικατασταθεί.
Η έννοια της εκπαίδευσης – ειδίκευσης βασίζεται στην πιστή αναπαραγωγή ενός κοινωνικού μοντέλου και μιας κυρίαρχης φιλοσοφίας. Στην εκπαίδευση υπάρχει το σύστημα των πολλαπλών απαντήσεων, όπου όλες οι πιθανότητες είναι προβλέψιμες και αυστηρά ελεγχόμενες. Μια τέτοια σχέση ανάμεσα στον Υπήκοο και το Σύστημα είναι μονοσήμαντη.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΗΚΟΟΣ
Η διαφορά ανάμεσα στους δύο τύπους (Πολίτης & Υπήκοος) είναι φανερή. Ο πρώτος παράγει πρότυπα, ο δεύτερος αναπαράγει μοντέλα.Θα σταθούμε σε ένα ενδιαφέρον σχήμα:
ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΥΠΗΚΟΟΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ
Αν εξετάσουμε προσεχτικά τη σχέση των παραπάνω δεδομένων μπορούμε – απόλυτα – να καταλάβουμε τη θεμελιώδη διαφορά στους δύο χαρακτήρες και να καταλήξουμε γιατί ο ένας είναι δημιουργός και ο άλλος όχι. Ο τρόπος που κινείται και συμπεριφέρεται ο κάθε τύπος στοχεύει σε διαφορετικό «ιδανικό».Ο Πολίτης δεν απορρίπτει την επαφή σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά αναζητά την οικουμενικότητα που τη βλέπει σαν μια ευκαιρία για επικοινωνία και βελτίωση της κοινωνίας. Ο Υπήκοος θέλει την παγκοσμιοποίηση για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του μέσα σε συγκεκριμένες επιλογές και αντίστοιχους προστατευτικούς περιορισμούς. Η μια και μοναδική αντίληψη τον εξυπηρετεί και με όλους τους δρόμους οδηγείται στο ίδιο αποτέλεσμα, χωρίς διλήμματα και άλλες πολιτιστικές, οικονομικές, θρησκευτικές, γεωπολιτικές διαφορές.

Από το βιβλίο του Δ. Δρογίδη «Η πολιτική στα πυρά της Τρομοκρατίας» από τις Εκδόσεις Φυλάτος
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ειδησεις απο την Ελλάδα”

cron